Rekeningrijden met een staartje!   35 comments

Deze week was er flink wat nieuws, en het leuke nieuws was dat Sinterklaas weer is aangekomen in Schiedam en dat was voor ontzettend veel kinderen weer een feest! Inmiddels zijn de Sint en zijn Pieten overal wel gearriveerd, maar ook deze gladjanussen laten de vaders en moeders de schoenen vullen en de cadeautjes kopen, het lijkt wel of overal de hand van het kabinet voelbaar is, zelfs bij de kindervriend en zijn knechten, maar het wordt wel gebracht met veel vriendelijkheid en een gulle lach. De echte ministers geven ook wat weg en ook dan moeten de burgers het ophoesten, tegen Sinterklaas kunnen we nog zeggen dat we er niet aan doen, maar de regering duwt de z.g. cadeautjes door onze strot en dat is minder plezierig. Na regen komt…. juist regen!
 
 
Was er nieuws omtrent onze Sinterklaas jazeker, de brave Sint mag als het aan sommige bewindslieden ligt geen kruis meer op zijn mijter dragen, en ook de Zwarte Pieten zijn nog steeds een doorn in het oog van vele ministers, het is immers een herinnering aan de slavernij? Nu heb ik nog nooit een Zwarte Piet gezien die zich als slaaf gedroeg maar ja, hij is wel zwart natuurlijk en daar wordt aanstoot aan genomen. Hoe dom kunnen mensen zijn, héél dom, een kind ziet er totaal geen kwaad in en het gaat nog steeds om de kinderen die uit volle borst Sinterklaasliedjes zingen en het maakt totaal niet uit of het autochtone of allochtone kinderen zijn, voor de Sint zijn ze allemaal gelijk en ook allemaal even lief en daar gaat het om, het is ons cultuurbezit en daar moeten ze toch echt niet aan gaan tornen.
 
 
Foto van internet, de intocht in Schiedam 2009
 
Maar er was nog meer nieuws, we gaan rekeningrijden!
 

Akkoord over prijs rekeningrijden; 3 cent per kilometer

vrijdag 13 november 2009 18:16

Het kabinet heeft overeenstemming bereikt over de prijs van de kilometerheffing voor automobilsten. Het gemiddelde tarief voor een personenauto wordt in 2012 drie cent per kilometer. Dat loopt op tot 6,7 cent in 2018. De prijs hangt af van de CO2-uitstoot van de auto. De wegenbelasting en de aanschafbelasting bpm gaat verdwijnen bij de invoering van de kilometerheffing. Volgens minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) gaat in principe 59 procent van de automobilisten minder betalen, voor 25 procent blijven de kosten gelijk en 16 procent gaat meer betalen.Na jaren van uitstel is Eurlings deze zomer begonnen met het testen van de kilometerheffing. Het CDA heeft als harde voorwaarde voor de invoering gesteld dat een automobilist niet duurder uit mag zijn. Ook moet er een verband zijn tussen de kilometerprijs en de kosten van het onderhoud en de aanleg van wegen. Daarnaast wil het kabinet een systeem waarbij automobilisten die het milieu meer belasten meer moeten betalen. Weg met de oude auto’s iedereen kan wel een nieuwe kopen (?) Camiel Eurlings schotelt ons prachtige cijfers voor, maar in de werkelijkheid is het helemaal niet zo dat 59 procent van de automobilisten minder gaan betalen en dat voor 25 procent de kosten gelijk blijven, de 16 procent die meer gaan betalen zullen wel heel wat procenten meer worden. Niet voor Eurlings zelf natuurlijk die zit wel goed met de auto en ook de andere ministers worden er echt niet minder op. Ministers Cramer en Eurlings schaffen 415 elektrische auto’s aan. Zij willen hiermee bijdragen aan de productie en verkoop ervan en wie gaat dat allemaal betalen? Niet de ministers zelf neem ik aan.
 
 
Foto van internet, auto van de belastingbetalers.
 
Wie de dupe worden zijn weer de mensen die ver van hun woonplaats werken, vertegenwoordigers die hun kosten zelf moeten betalen, kleine ondernemingen kunnen wel de wegenbelasting betalen maar niet meer, dus er zullen weer ontslagen komen, wat ook zo is met vervoersbedrijven die op het buitenland rijden, maar ook heel Nederland iedere dag door moeten, kortom iedereen die veel kilometers maakt zal er minder op worden. Maar daar zijn we er nog niet mee, want de provincies klagen steen en been, zij gaan de opcenten van de motorrijtuigenbelasting missen die jaarlijks miljarden opleveren, kijk daar heeft het kabinet dan snel wat op gevonden en wel de KOPPENTAKS.
 
 
Foto van internet, ieder hoofd van de bevolking is met elkaar een vermogen waard, maar niet voor de bevolking zelf!
 
Bij invoering van de kilometer-heffing in de periode 2012-2018 vervallen de provinciale opcenten op de Motorrijtuigen-belasting (MRB). Provincies lopen daarom circa 1,4 miljard euro aan inkomsten mis. Er is nu afgesproken dat de Provincies ter compensatie hiervan een nieuwe belasting mogen invoeren. Elke inwoner van de provincie, dus iedere Nederlander, moet nu een zogeheten koppentaks gaan betalen. Wie schreeuwden er ook al weer zo hard dat Geert Wilders de kopvoddentaks wilden invoeren? De vodden zijn uit het woord gehaald, maar nu moet iedere Nederlander bloeden, ik was het niet eens met de kopvoddentaks maar ook niet met de koppentaks. Overigens vind ik het nog een discriminerend woord ook, mensen hebben hoofden, paarden ook en voor de rest zijn het koppen, maar wèl bij dieren, of worden wij nu al gerangschikt onder het hoofd “onnozele dieren”, jazeker worden we dat en het wordt steeds erger, we zijn al nummers maar de kloof tussen arm en rijk wordt al breder, ze willen de burgers uit de auto hebben en dat zou voor een deel heel goed kunnen door het openbaar vervoer een heel stuk goedkoper te maken, maar dat zal niet gebeuren. Ze zullen wel denken "het is lopend niet verder dan met de auto, alleen het duurt wat langer". Ga alvast maar uitrekenen wat het kost om een keer met vakantie te gaan over een aantal jaren is het 5 cent de kilometer extra plus de belasting per hoofd van de bevolking, Ik vraag me nu wel af, of met iedere inwoner de hoofdkostwinner wordt bedoeld of dat ze vader, moeder en de kinderen gaan belasten, toch maar gewoon wegenbelasting blijven betalen? M.i. is dat nog steeds het goedkoopst.
 
 
Foto van internet, deze ministers gaan in 2012 op een paard naar het binnenhof.
 
 
Posted 20 november 2009 by Ann McDunn in Nieuws en politiek

35 responses to “Rekeningrijden met een staartje!

Subscribe to comments with RSS.

  1. @ Ilona, files zullen er blijven, Mazza heeft echt gelijk dat de meeste mensen in de file zitten die naar hun werk moeten, dat het rekeningrijden er moet komen om de spits te ontlasten is een drogreden. Als mensen met 4 personen met de trein gaan is dat zo duur dat ze wel met de auto moeten en het openbaar vervoer is niet zo geweldig dat je altijd op tijd bij je baas kan zijn. Ook de kleine ondernemers die het hele land door moeten worden al rijden ze in een kleine auto dan extra gepakt, de echte vervuilers zullen wel een subsidie krijgen want anders kwamen er heel veel ontslagen bij het vrachtverkeer en wat moeten die mensen dan weer gaan doen? De verpakking is mooi maar de inhoud is niet goed. Ik ben het echt met Mazza eens, als je ergens jaren woont ga je niet snel verhuizen, maar als je dan een stuk moet rijden om naar je werk te gaan dan zou dat toch betaalbaar moeten blijven. De fam. Eurlings en alle andere hoge kopstukken hebben er echt geen last van, ik ook niet want ik rij maar zo’n 1000 km. per jaar, maar ik ken heel veel mensen ook jongeren die voor hun werk moeten rijden en dat wordt dan wel een dure kwestie. Volgens de berichten is het eerste kastje gratis, leuk dan maar ik wil helemaal geen kastje ik doe niets verkeerds maar ik wil nu ook nog niet eens dat alles een half jaar wordt bewaard waar en wanneer ik ergens ben geweest, dat gaat ze geen ene moer aan. Overigens las ik vandaag dat een hoge pief van UNICEF even 350,000 euro had gekregen omdat hij opstapte, de kloof wordt gewoon te groot tussen arm en rijk in dit kikkerlandje en alles wat je doet wordt een half jaar bewaard, telefoontjes, e-mails enz. enz. enz. 2200 taps per dag is niet bepaald weinig het begint hier akelig op Oost-Berlijn te lijken toen de muur er nog stond en wij zijn toch echt allemaal Little Brothers and Sisters.GEEN NAAM IK HEB JE ONZIN VERWIJDERD, LAAT DAT S.V.P. als je wat te zeggen heb doe het dan op een normale manier.

  2. De reden dat iedereen in de spits rijdt is omdat iedereen naar zijn werk moet omdat werk de enige manier is om geld te verdienen zodat we allemaal onze belastingen en heffingen moeten betalen die eerlijk gezegd langzaam de spuigaten uitlopen. De vervuiler betaald vind ik ook geen verkeerd principe maar dit systeem werkt dus niet. De grootste vervuilers zijn de vrachtwagens en transport bedrijven dus die moeten de kilometerheffingen gaan betale dus drie maal raden wie daar uiteindelijk voor opdraait nog meer prijsverhogingen. Het koppelen aan de benzine durven ze ook niet want we hebben nog steeds het kwartje van kok niet terug. En laat ons eerlijk zijn zouden hier de files van verminderen? We moeten toch naar ons werk. En tuurlijk zouden mensen korter bij hun werk moeten gaan wonen , maar de steden zijn vol, wonen doe je ook vanwege je sociale contacten, dus blijf je toch wonen waar je woont omdat je dicht bij je moeder woont die zorg nodig heeft. Of je verhuist niet want de kinderen zitten nog op school enz enz, Of zoals in ons geval we ook precies tussen alle drie de lokaties wonen waar mijn man heen moet. Heerlen Roermond en Venlo. Nee dit klopt helemaal niet. Al die kilometerheffingen zullen wel weer via een of ander loonregelingetje gaan lopen en dus zit iedereen nog steeds in de file.

  3. Het rekeningrijden is volgens mij bedoeld om de spits te ontlasten. Als je niet persé de weg op moet, doe dat dan ook niet. En als je misschien wel helemaal niet de weg op moet maar voor de gein een stukje gaat rijden met tante Truus, laat het dan helemaal, blijf thuis of ga met de trein. De snelweg moet ontlast worden, dat is het principebeginsel van het rekeningrijden. Ik vind het niet zo’n drama want de vervuiler betaalt in dit geval. Aan de andere kant ben ik het met iedereen eens dat de overheid zich overal mee bemoeit en we zo langzamerhand leven in een decor van Orwell. Alles moeten ze van je weten en alles halen ze uit je knip. Die miljarden die verkwanseld worden aan Afghanistan moeten wij ophoesten terwijl alleen Balkenende (kruipen in de de reten van Amerikaanse presidenten op rij) vóór uitzending was en de rest van Nederland niet.Dat de banken werden gered is natuurlijk wel prettig anders hadden we misschien helemaal niets meer teruggezien van ons geld. Failliete banken zijn pas echt een drama voor de rekeninghouders. En dan nog Eurlings. Whoehahahahaha, Emile in een hybride…….. mooi niet. De familie Eurlings staat bekend om hun voorliefde voor mooie, dure bolides, hoe sneller hoe beter dus hij staat ook maar wat te kwaken, eigenlijk liegen want hij zal nooit gezien willen worden in een Toyota Prius……no way!!! Overigens liegen alle politici op het moment dat ze hun mond opendoen dus…… what else is new?Liefs, I. x

  4. @ Rinus, de regering rekent prima, maar wel in hun voordeel beslist niet in dat van de burgers, de kloof tussen arm en rijk moet gewoon al groter worden. Gelukkig zijn er nog een paar partijen tegen, het financieel dagblad schrijft: Oud-Siemens-topman Martin van Pernis heeft zich uitgesproken tegen spitsheffing. Hij ziet meer in een beloningssysteem voor mensen die files vermijden. Daar kunnen mensen dan vrijwillig aan meedoen en zullen ze het systeem niet proberen te saboteren. Dat klinkt beter, en Siemens zou de kastjes moeten leveren want de prijs van die dingen wordt maar even niet genoemd! Ook de werkgevers in bepaalde sectoren worden de dupe, dat vergeten ze ook te melden. Liefs, Ann.@ Lukas, een beetje geld bij verdienen daar wordt heel streng op gecontroleerd, het is overal hetzelfde hoor de corruptie heeft hier alleen een andere naam "Het gezin de hoeksteen van de samenleving" waar de gezinnen van moeten leven op de duur daar hoor je ze niet over. De Nederlanders zijn laks maar als het mis gaat dan gaat het ook goed mis.@ Els, natuurlijk liegen ze ze laten zelfs een vage enquette houden door Maurice de Hond waar uit blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders voor het rekeningrijden is, als het niet zo beroerd was zou je in de lach schieten. Dat stemmen op andere partijen is hoog nodig, maar ja er zijn nog zo ontzettend veel mensen die stemmen uit geloofsovertuiging. Jij ook nog een heel fijne week meisz, liefs, Ann.@ Belia, het geld dat de regering uitgeeft aan onnutte zaken moet door ons allemaal opgehoest worden, het gaat lekker hier en weggaan uit dit land kan voor heel veel mensen niet meer. Hier is het nog droog, maar het begint meer en meer bewolkt te worden, jij ook nog een fijne dag, liefs xxx Ann.

  5. Rekeningrijden, en goedkoper??? Daar gelooft volgens mij niemand in, heb zelf geen auto dus het treft me niet persoonlijk. Maar of het nu uit de lengte of de breedte moet komen, we zullen betalen voor al de miljarden steun aan de haast omgevallen banken!Fijne dag, in de regen denk ik, hier plenst het!Liefs, xx Belia.

  6. ach ann er is al zo veel gezegt hier sint hoort er bij en piet is zwart nu dat hoort zo punt uit toch afblijvennnnnnnnnnnnnnn en rekening rijden word voor niemand goed koper hoor dat zeggen ze maar liegen kunnen ze goed en wie dat gelooft dat het wel goedkoper word hoop ik dat het zo is maar nu stapen we nog in de auto om even bezoekje te brengen aan moeders die zo 150 kilometer weg woont de benzine is al verrekte duur en dan dat er nog bij dus de ouden mensen worden ook de klos want dat moet dan ook minder nu ja wat kunnen we er doen ik weet het niet ja stemmen op anderen partij maar dat helpt ook niet want ze gaan toch weer lekker verder want met ze drie zijn ze het groots en maar ja knikken naar elkaar ann ik wens je een fijne week toe veel gr v els

  7. ik maar schrijven dat ze hier corrupt zijn,het is daar in Nederland hetzelfde alleen door de achterdeur zeg ik altijdje kan straks denk ik het beste thuis gaan zitten,geld halen van de staat (bijstand) en een beetje geld bijverdienenen schijt hebben aan alles,doet de Staat ook. vraag me af wanneer word de Nederlander eens actief om dit allemaal te stoppen?

  8. Even een reactie, ondanks dat ik op het moment zeer weinig op blogs komt, vanwege de periode van m’n moeder. Maar wat een zeikerij, Sinterklaas heeft zolang ik me kan herinneren en wat mij altijd vertelt is, Zwarte pieten gehad, en het zijn haast altijd gewone blanke mensen die behoorlijk roet op hun gezicht hebben laten smeren. Dus het zijn niet eens ZWARTE mensen. Ik vind het allemaal maar zoekerij. Maar als er dan geen zwarte pieten meer mogen zijn, en het kruis van de mijter af moet, dan is er niet veel meer aan het feest, dus word er weer minder gekocht, en dan hebben ze in den Haag ook weer wat te zeiken. pppfffff, was een rotzooi.En wat de kilometerheffing betreft, ben ik het helemaal met je eens Ann. het berekenen van de regering klopt helemaal niet.!!!!! Want ik weet al zeker dat er veel meer mensen meer moeten gaan betalen.!!!!! Ik zal je een voorbeeld geven, en datmag iedereen weten. Ik rij hier in maassluis op mijn scootmobiel. Edward heeft me al eens gezien. Maar moet ik naar het ziekenhuis dan moet mijn scoot in mijn volksbus, anders haal ik heen en terug niet met de scoot. Voor zulke mensen die mindervalide zijn en hun MOBILE voertuig vervoeren, is een speciaal tarief wegenbelasting. Het zogenaamde voortzetting van het grijze kenteken. Normaal voor een bus moet je € 92,00 betalen, maar door dat grijze kenteken betaal ik € 22,00. Ik geloof niet dat ik dat met rekeningrijden nog aan kan komen, en dat ik echt een heel stuk omhoog gaat. Daar hebben ze denk ik geen rekening mee gehouden.???? Maar waar kan je je zegje kwijt.??? ik denk dat dat moeilijk word.Liefs van Rinus.

  9. @ Liesje, natuurlijk is Sinterklaas liefde, alle mensen die er aan doen doen dat met liefde en de kinderen vinden het heerlijk, vooral de kleintjes maar ook de iets grotere, en als kinderen er niet meer aan geloven is het toch nog een feest waarin iedereen elkaar wat geeft uit liefde, niet omdat het zo nodig moet want dan zou het snel over en uit zijn.@ Melda, alle Sinterklazen zijn echt, er is maar één echte Sinterklaas en die blijft thuis om de boel per computer te regelen, ook heiligen gaan met hun tijd mee, Piet willen ze dan ook eigenlijk blank laten met wat roet op hun gezicht, allemaal onzin! Als ze er in België ook al mee bezig zijn, dan gaat het zeker door in Nederland, rekeningrijden wordt helemaal in arme mensen die heel veel kilometers per jaar moeten rijden.

  10. Moet pieterman proper door de schouw dat kan toch niet,het heeft niet met huidskleur te maken en sinterklaas is een bisschop zo is de legende al ik weet niet hoelang.Lieve deugd die verbieders zijn nooit kind geweest zeker?De zak in ermee.Ik heb wel iets gehoord over dat rekeningrijden maar veel weet ik er niet van.Ik geloof dat ze er hier ook mee bezig zijn.We zien wel wat het word.Bij die minister sinterklazen is er maar één bij met een staf zou dat dan de echte zijn?

  11. Sinterklaas is een traditie, en dat er daar de laatste jaren moeilijk over gedaan wordt dat de Sint slaven zou hebben omdat de pieten zwart zijn. Vind ik toch wel een beetje ver gezocht. Als kind werd mij verteld dat Piet zo zwart was door de vieze schoorstenen. Sint is altijd heel aardig voor zijn pieten en dat vinden denk ik alle kinderen in Nederland ook.Bah, jammer dat er achter elk feest weer iets gezocht moet worden.En nu weer dat er geen kruis op de mijter mag….Gelukkig was er 2 jaar geleden een leuke film met Sinterklaas: "alles is liefde".Laat die liefde blijven…..Liefde is als Sinterklaas, je moet erin geloven, anders wordt het niks.

  12. @ Elisabeth, voor mij wordt het ook voordelig, maar ik denk altijd aan andere mensen voor wie het echt een ramp wordt, jij ook een heel fijne avond, liefs, Ann.@ Janny, de tolpoorten gaan natuurlijk evengoed door, maar dat moet gewoon ingecalculeerd worden net als de kilometers waarvoor betaald moet worden, en dan gaat het nog wel en wees maar blij met je puf puf, totdat ze die ook gaan belasten, want we zijn er nog lang niet.Ook jij een heel fijne avond, liefs, Ann.

  13. Ja voor ons zou het voordelig zijn, Alleen in de vakantie maken we veel km, maar dan moeten we ook betalen voor de grote wegen in Oostenrijk en zwitserland en we willen naar frankrijk volgend jaar en dat krijg je ook de poortjes waar we moeten betalen. Ach en op mijn puf puf gaat het nog helemaal fantastisch :-)Nog een hele fijne avond, Liefs Janny

  14. Lieve Ann Ik kan niet deelnemen aan deze reactie’s want wij fietsen alleen maar dus volg ik het ook niet .Een fijne avond ,liefs Elisabeth

  15. @ Joke, het wordt een grote bende dat rekeningrijden want als de provincies hun opcenten van de motorrijtuigenbelasting gaan missen krijgen we dus de koppentaks, maar die belasting is voor iedere inwoner van een provincie dus ook voor de kinderen, hoe hoog dat gaat worden weten we niet maar geld kost het. De mensen blijven toch gewoon naar hun werk rijden, dus files blijven er in de spitsuren, ze zijn inderdaad knettergek geworden Joke en als wij allemaal ons stil houden en domweg gaan betalen dan zijn wij knettergek! Wie minister worden wil moet eigenlijk een jaar lang gaan leven van een minima inkomen en dan zonder bijbaantje, dan kunnen ze pas merken hoe wij leven en zouden ze dit soort absurditeiten wel vergeten. En van Sinterklaas moeten ze sowieso afblijven ;-))) Liefs, Ann.

  16. het rekening rijden komt voor ons ongunstig uit dus we zijn meer kwijt wat we uitgerekend hebben.ze zijn in nederland knetter gek aan het worden, iedere keer is er wel weer wat, bij een of andere minister die zich waar wil maken , waar de burgers de dupe van worden. ze willen mensen uit de spits houden maar of dat lukt betwijfel ik. ze praten over miljarden en dat word weer gebruikt voor infrastructuur maar we worden oneerlijkgeinformeerd .alles met elkaar gaat het om 9 miljoen voertuigen . zelf heb ik ook een 60 plus kaart gehad, en heb ook dagen laten verlopen dus dit jaar heb ik er geen een gekocht want die kost 60 euro. en dan willen ze ook nog aan sinterklaas de goedheilig man komen nou dan komen ze ook aan onze kinderen en kleinkinderen en daar moeten ze afblijven. ann ik wens je nog een fijne week .liefs joke

  17. Dat weet ik lieve MurwaRita, en heb ik ook zo’n abonnement maar soms moet ik gewoon kaartjes weggooien omdat ik zo weinig weg ga. Soms word ik opgehaald en dat is nog het goedkoopste ;-))) Op één dag heen en weer naar Maassluis is 8 uur reizen en een paar uur bij elkaar zijn, het gaat overigens helemaal goed komen!Slaap lekker, xxx Ann.

  18. Ann : ten overvloede wellicht, maar voor relatief weing geld kun je een jaarabonnement kopen bij de NS met grote korting vanaf 60 jaar. dan zou je bij wijze van spreken 1 dag op en neer gratis ! naar Edward kunnen gaan.xxx murwarita

  19. Noontje voor mij is het toch echt beter om maar zo weinig mogelijk kilometers te rijden en ik denk voor jou ook, die lamstralen weten wel wat ze doen als ze maar niet denken dat ik een kastje ga kopen voor die 1000 km. per jaar. Het gaat helemaal niet om het milieu, ze willen nog meer dan de wegenbelasting en dat gaat ze op deze manier nog lukken ook! Het openbaar vervoer is veel te duur, als je met vier man ergens heen moet met de trein dan kan je beter met de auto gaan. Liefs, Ann.

  20. Ann al met al houdt de nieuwe regeling in dat wij met zn allen ***méér*** kilometers moeten gaan rijden, dan wordt het rijden goedkoper! Als we dat afspreken is die hele nwe maatregel naar de kl*te grinnnn ,,, natuurlijk worden degene die weinig rijden weer eens in hun klein beurke gepakt, vandaar het cynisme in mij! Dat millieu is toch al ,,,, ach vul zelf maar in!Liefs,Noon

  21. @ John, Big Brother is niet zo heel ver meer weg en daar krijg je inderdaad een heel naar gevoel van!@ Broertje, ik heb ook zitten rekenen maar er zijn echt mensen die meer dan € 5000,– in het jaar zullen moeten betalen en dat kan natuurlijk nooit goed komen, zoals jij nu al zegt met Fred dat wordt nooit of te nimmer door een baas betaald, dus dat wordt of verhuizen, of hij krijgt ontslag en dat schiet natuurlijk lekker op! Als het gezin dan ook nog voor 5 personen koppentax moet gaan betalen kan Fred beter maar stoppen met werken en zo zijn er legio in Nederland, de reisjes met auto’s naar Turkije, Marokko, Polen, Roemenië enz. diverse keren per jaar zullen dan ook wel moeten stoppen, of wordt daar weer onderscheid in gemaakt? Ik vind zo langzamerhand dat wij Nederlanders gediscrimineerd worden inplaats van andersom. Maar de ministers zijn natuurlijk Sinterklazen oftewel de zakkenvullers en de Pieten dat zijn eerdaags gewoon weer slaven en heten Piet, Henk, Kees en Klaas.@ Murwari, het is nu nog niet eens te berekenen wat je later zult krijgen aan pensioen, het is n.l. best mogelijk dat de pensioenkassen leeg zijn en wat een erfenis betreft, als iemand wat geld heeft kan die het beter tijdens het leven schenken want na het overlijden gaat de belasting met het meeste er van door. Ik verwonder me nog steeds over de laksheid van het Nederlandse volk, het volk moppert maar doet helemaal niets in tegenstelling tot veel andere landen, zoals je al zegt als het te laat is om nog wat te doen dan komen we in actie. Een handjevol die wel willen geeft niets we moesten massaal nu zeggen STOP, we pikken het niet langer.@ Ingeborg, ze zullen van hogerhand net zo lang doorgaan totdat we allemaal op onze knieën liggen, er is telkens wat nieuws wat ze verzinnen, maar zelf hebben ze er geen last van. Zoals ik hierboven al zeg, de Sinterklazen zijn zakkenvullers en wij worden vanzelf slaven in een Pietenpakje verstrekt door de regering met een potje zwarte verf en een chip, zodat ze kunnen zien wat wij dagelijks en ’s nachts doen, wie noemt dit nu nog een democratie? Ik niet! Jij ook een heel fijn weekend meisz en erger je maar niet, erover praten is nog altijd beter dan het zelf allemaal moeten verkroppen.

  22. Ze weten toch niet meer wat ze zich allemaal moeten verzinnen. De Sint zonder kruis op de mijter, hoe komen ze er op? Echte nonsens. De knechten herinneren opeens aan slaven, nou dat valt hun toch erg laat in. Hebben ze nu werkelijk niets anders te doen dan zich bezig te houden met oude tradities te veranderen? De kilometerheffing is toch dezelfde nonsens, waarom dit nu? Dat ze toch gewoon de wegenbelasting laten zoals iedereen gewend is want wat is daar nu mis mee? En wat volgt daar weer op? De onderste foto is keigoed, zoals Edward schrijft……de ploeg neppers…………hun eigen zakken vullen.Wens je een fijn weekend Ann, ook al begin ik me weer te ergeren aan vanalles.

  23. Ik heb onlangs uitgerekend hoeveel pensioen ik ga ontvangen. Dat is bitter weinig. En tegen die tijd heb ik er toch mooi 40 jaar voor gewerkt. Krijg nog wat van het bedrijf maar het bedrag is helemaal wazig. Een overbruggingspensioen uit een levensloopregeling wat ingaat bij 60 en stopt bij 6. Er blijft nog wat over maar geen idee wat of hoeveel. Mijn werkgever betaalt veel belasting voor me, ca 50 %, ik betaal bijna 50 %, op alles wat we kopen betalen we belasting, tax of BTW. Sparen we dan betalen we belasting omdat we sparen met het geld waar we al belasting over betaald hebben. Overlijden we en is er nog iets over dan gaat de staat met de helft op de loop en mogen de kinderen successierechten betalen. En maar verzinnen op de peluchen stoelen en maar rondrijden met leaseauto’s door ons allemaal betaald. Hun hele inkomen, miljoenen is door het volk – werkvolk betaald. Hoe lang nog ? Wanneer barst er een bom ? Te laat de put gevuld als de koe verdronken is. Wat een zooi !

  24. Lieve Zuster,Kan men werkelijk niets beters verzinnen om zich mee bezig te houden,dan het kruis op de mijter van St.Nicolaas?, daar zakt mijn tabbert van af hoor! En dan elk jaar weer de disussie over Pietermanknecht, zelfs Toon Hermans noemde hem zo,en heeft daar nooit commentaar op gehad, de hele zaal lag in een deuk. Dat rekeningrijden wordt een regelrechte ramp voor de mensen die op de auto zijn aangewezen voor woon/werk verkeer. Fred heeft een huppeltrutkarretje puur en alleen voor naar zijn werk, en betaald een minimum aan wegenbelasting. Hij moet elke dag 200 kilometer rijden voor zijn werk, en doet dat 6 dagen per week. een kleine rekensom leert ons dat het 60.000 kilometer per jaar is, als het over aantal jaren 7 cent p.km gaat worden kost hem dat dus 4200 euro per jaar,je gelooft toch niet dat de werkgever dat gaat vergoeden? De échte St.Nicolaas doet zijn best om iedereen blij te maken met een kadootje uit de zak, maar de ploeg neppers op de laatste foto wil alleen maar hun zak vullen. Leverd,…ik wens je een heel fijn weekend,en probeer er maar weer iets van te maken hoor!Liefs en een dikke kus voor jou, en voor Mandy een marsemepeinebeestje een natuurlijk heel veel weekendkriebeltjes van Edward.

  25. Deze kilometerheffing is nergens voor nodig. Want je betaalt toch al per kilometer ! Hoe meer je rijdt, hoe meer brandstof je gebruikt, hoe meer accijns je betaald. Dit systeem is geintroduceerd om de mensen nog beter in de gaten te kunnen houden. Ik rijdt in een bedrijfsauto. Als daar straks een kastje inzit, weet mijn baas zelfs waar ik in mijn vrije tijd ben ! Ik krijg er wel een onbehaaglijk gevoel bij !

  26. @ René, Nederland is echt niet leuk meer, ook al dat gedoe met een autovrij centrum is toch behoorlijk lastig als je daar je werk hebt, het kost jou toch veel tijd en dat is voor alle mensen zo die daar werken, bazen vergoeden lang niet altijd de uren en alle prijsverhogingen worden uiteindelijk aan de bevolking van Nederland doorberekend, het gaat lekker met het land van molens, tulpen en melk, de kindertoeslag voor allochtonen daar zouden ze wat aan gaan doen, maar ik heb er niemand meer over gehoord, dat ze hier naar toekomen om het beter te krijgen is één, maar dat ze nu heel vaak ook nog maar een huis hebben in het land van afkomst is natuurlijk je reinste waanzin. Maar als niemand wat zegt dan kunnen ze helemaal fijn hun gang gaan, ik hoop dat de Nederlanders nog eens wakker worden. Dikke kus!@ Murwarita, ze kunnen zo langzamerhand beter eens vertellen waar geen belasting op geheven wordt, als die maatregelen, wetten en toestanden draaien op niets uit, van mij mag dat stel ook in jutezakken gekleed gaan, maar ze zitten prima met een riant salaris en weten voor een kwart niet hoe de minima rond moet komen.@ Petra, die zakken raken zo al heel snel leeg en dan? Geld is er niet, het is er wel en genoeg ook, maar niet om de zakken van de burgers te vullen. Jullie ook een heel fijn weekend.

  27. Ze vinden altijd wel een manier om je geld uit de zakken te kloppen, maar die zakken zullen weldra helemaal leeg zijn.Ik wens je een fijn weeekend!

  28. Ik ben het pontificaal met je een Lief. Het is een schande. Het is belachelijk. Nederland moet weer zo nodig iets verzinnen. Al die onozele versinselen betalen we. En daarna nog eens keer. Leg nog meer taks op sigaretten dan kunnen ze weer iets anders verzinnen. Kroegen gaan over de kop, geen ene kip komt er nog. Ik mag het hopen dat de ministers in 2012 zo op het binnenhof zitten, maar vind ze eerlijk gezegd nog te royaal gekleed. Al dat kant hoeft niet. Een jutezak zou beter zijn. Maar desalniettemin een Prettig Weekend ! Knugs & Hufs ♥

  29. ja AN het is een raren land waar we wonen want wat denk je als er geen toerist meer hier naar toe komt of hoeft die niet te betalen daar hoor ik niks over hier in de stad hangen de kilometer flist paalen al op de uitvals wegen ze zijn weer de eerst in deze …… stad zo als je weet is vandaag het centrum auto vrijgemaakt nou ik geef het je tedoen ging om 4 uur het centrum uit en wat denkje 5 uur nog niet thuis half 6 reed ik pas de straat in niet zo erg gewon over uuren schrijfen jaja wat denk je dat de baas gaat doen straks gewoon de prijs verhogen voor de klant en je weet de grootste klant is de gemeente en schoon rijden waar om zo lang er om de twee min een vliegtuig hier over gaat waar om dan daar aan denken nee an er kan en moet beter bezuinogt worden neem nu een autochtonen die in zijn vaderland woond die krijgt van de nederlandse regering kinderbijslag en hij heeft die allang niet meer nou an we kunen er lang en breed over tikken maar dat doe ik maar niet ik wens jou een zeer fijn weekeind toe diken kus van mij en ja ik ga nu maar aan tafel want ik moet natuurlijk nu nog eten file file nee het is gewoon niks meer aan diken kus

  30. De auto die hier staat om me van huis naar het dorp te brengen, daar boodschappen te doen en naar huis te rijden en een enkele keer eens naar Kollum of Surhuisterveen blijft ook wel, en ik behoor tot de 16% die er dan beter op wordt met nog geen 1000 km. in het jaar, maar ik kom altijd op voor de stumpers die wel weer de pineut worden. En koppentaks betaal ik niet, ik ga gewoon in beroep, we betalen al genoeg belasting!

  31. Mijn Daffie blijft ook wel Ann.Van die paar luttele kilometers per jaar zal het peil van de schatkist niet stijgen

  32. Henk je bent paranormaal begaafd, je voorgevoelens zijn uitgekomen ;-))) Maar een chaos wordt het, ik hoop dat het niet door gaat want jouw Daffie moet blijven!

  33. Caro, je moet er ook nog een kastje voor in je auto hebben en dat ga ik toch echt niet kopen! Dat koppentaks hebben ze gewoon overgenomen van Wilders, die de kopvoddentaks wilde invoeren voor autochtonen, daar was ik het helemaal niet mee eens, ik draag n.l. ook vaak een hoofddoek als het koud is, en met een hoofddoekje is niks mis ;-))) Konden we een heleboel van die nieuwe wetten maar terugdraaien. Het ziekenfonds is ook al weer duurder geworden en de eigen bijdrage wordt nu € 165,– waar het allemaal vandaan moet komen daar trekt niemand zich iets van aan. Een fijn weekend, liefs, Ann.

  34. Het was deze week volop in het nieuws en heb het allemaal een beetje aan me voorbij laten gaan. Alsof ik een voorgevoel had dat Ann dit onderwerp eens uit de doeken ging doen. De plannen van het kabinet zijn nogal ambitieus en tevens zeer verwarrend want ik geloof dat geen mens meer precies weet waar ie aan toe is. De chaosgenerator draait voorlopig op volle toeren.Ennuhhh daar gaat m’n goedkope Daffie……….snik…snik.

  35. Ben het he-le-maal met je eens meiss!!!!..ze moeten de situatie gewoon laten zoals hij nu is..iedereen weet nu precies waar hij/zij aan toe is..straks is heel Nederland in de ban van de electronica..en Joost mag weten wat er gebeurt als daar iets mis mee is!!..want wie mag er dan gewoon weer voor opdraaien???..juist..WIJ!!..koppentaks..hoe verzinnen ze het!!..fijn weekend Ann..liefs Caro.

Geef een reactie

