Mexicaanse griep – Influenza A (H1N1)   46 comments

Om het makkelijk te houden kunnen we het net zo goed de A griep noemen, die vrolijke levenslustige Mexicanen kunnen er ook niets aan doen dat wij Nederlanders met een dilemma zitten, de vaccinaties beginnen volgende week en ik weet nu nog niet wat ik moet, voordat de griep toeslaat…..
 
 
Er zijn al veel mensen die de griep hebben gehad, en dat schijnt dan allemaal de Mexicaanse griep te zijn. Ik heb er van de week aardig wat over gelezen omdat ik zelf maandag 16 november om de eerste prik naar het Medisch Centrum moet, (ik behoor tot een risicogroep – 60 jaar en ouder – dan hoor je tenminste toch nog ergens bij). Wat ik nu zo vervelend vind is, wie weet nu echt hoe het zit met dat vaccin. Getest is het natuurlijk niet lang genoeg en hoe is het dan met de bijwerkingen? Wel als je de geleerden wilt geloven kan je een paar dagen beroerd worden en er zijn iets meer bijwerkingen dan bij de gewone jaarlijkse griepprik (die ik overigens niet heb gehad omdat ik niet lekker was) en dan staat er in de folder "Maar van de prik kunt u géén griep krijgen" nee dat zou helemaal fijn zijn, maar er staat niet "U kunt de A griep niet krijgen, want dat kan wel degelijk maar niet zo erg wordt er geschreven en gezegd. Als je dus van die prikken twee keer een paar dagen beroerd wordt, heb je toch eigenlijk een beetje de griep (dat neem ik tenminste aan omdat je toch wat virussen krijgt toegediend) dan zou dat betekenen dat je van twee prikken 4 of 6 dagen beroerd bent, maar stel dat je de griep al hebt gehad, is het dan wel zinvol om de prikken te krijgen? Of stel dat je de A griep krijgt maar je bent er een week ziek van en voor de rest gebeurt er niets ernstigs, van een gewone griep kan je n.l. ook een longontsteking krijgen. Even een filmpje van Netwerk gekeken en toen wist ik het helemaal niet meer….
 
 
Worden we nu bang gemaakt omdat er zo ontzettend veel vaccins ingekocht zijn? Overigens is het wel wat laat om te beginnen met vaccineren, en om het nu voor de flauwekul te laten doen, daar heb ik eigenlijk geen trek in. Mijn vraag is dus: wie laat zich tweemaal inenten en wie doet het niet? Of zullen we allemaal maar lekker naar Mexico gaan, daar is de griep nagenoeg verdwenen het gaat er een beetje ruig aan toe, maar ze hebben er wel lekkere muziek,  alles is beter dan op bed liggen met griep of prikken te gaan halen waar je ook beroerd van kan worden. Ik ben er nog niet uit en ik twijfel of ik de prikken wel ga halen Bedroefd Telkens handen wassen vind ik onzinnig, daar hou je de griep echt niet mee tegen, de mondkapjes zijn ook niet voldoende, erg duur, er is niet meer aan te komen, en ik vind het ook nog erg overdreven staan. Over Tamiflu hoor en lees ik helemaal niets meer en dat was toch hèt middel, of is daar veel te weinig van ingekocht?
 
 
Allemaal veel sterkte met jullie besluit, en nogmaals wie de griep nog niet heeft een heel prettig weekend, morgen gaat het regenen maar volgens de berichten is het zondag droog, het is nog niet echt koud en zou de frisse lucht niet beter zijn dan prikken? Hou stand kameraden ook dit gaat voorbij!
 
Posted 6 november 2009 by Ann McDunn in Gezondheid en welzijn

46 responses to “Mexicaanse griep – Influenza A (H1N1)

Subscribe to comments with RSS.

  1. @ Ingeborg, inmiddels vernomen dat veel mensen in de zorg geen prik willen hebben, dat is natuurlijk wel gevaarlijk voor degenen met wie ze omgaan, maar het is toch wel vreemd, als jij de 23ste een prik ga halen heb ik niets aan jouw event. bijverschijnselen want ik had eigenlijk maandag al heen moeten gaan! Liefs, Ann.@ Betty, nee hoor, je bent lang de enige niet al die verhalen word ik helemaal niet goed van en de griep heb ik nog steeds niet, als ik het krijg ga ik gewoon uitgriepen er wordt een enorme drukte van gemaakt, maar jaarlijks overlijden er meer mensen aan de gewone griep dan aan de Mexicaanse, de laatste 5 die overleden zijn waren al erg ziek. Allemaal tegelijk krijgen we het niet, en zoals je al zegt, er is totaal niemand die naar je omkijkt als je ziek bent, ze weten het niet eens. Triest is het zeker, en dat iedereen het nu altijd druk, druk, druk heeft, daar geloof ik helemaal niets van. Wat heb je gejat, mag wel hoor maar zoveel staat er niet wat interessant is om achter over te drukken ;-))) Jij een heel fijn weekend, en leuk dat je hebt gereageerd!@ Murwarita, nog even afwachten je kan er beroerd van worden, maar als je mams en Ed niet ziek zijn dan zijn ze waarschijnlijk goed gezond en dat is een groot geluk. Gelukkig dat je koortsvrij bent want dat sloopt en vandaar dat je ook zo moe bent, ik krijg ook liever niet die vermaledijde griep maar een ander virus hoef ik ook niet zo nodig. Beterschap meisz, en ik hoop dat je nu toch snel gaat opknappen! Hug.

  2. Mijn mams en echtgenoot hebben gisteren de gevreesde spuit gehaald. Beiden verklaren niets gevoeld te hebben van de injectie. Was voorbij voor ze het wisten. Alletwee bevinden ze zich vandaag in prima conditie, iets wat ik zelf nog niet kan zeggen. Sterker ze zijn alletwee zeer actief geweest afgelopen dagen. Iets wat ik ook niet kan zeggen, sterker ik ga wat lezen in hogere regionen ben hondsmoe maar weer koortsvrij. Prettig Weekend ! PS : beter toch maar niet krijgen, want is stiekem een gemeen griepje wat op je borst gaat zitten.

  3. Gelukkig ik ben niet de enige.Ik snapte er ook geen bal meer van na Netwerk.Zelf laat ik me niet inenten.Iedere griep moet je uitzieken, lijkt mij het beste.Weer chemische rotzooi om een natuurlijk proces tegen te gaan lijkt me niet oke.Grootste probleem van deze griep KAN zijn dat we allemaal tegelijk ziek worden.Is eerder gebeurd en kan grote problemen geven.Vooral omdat we nu in een maatschappij leven met egoisten.Wie helpt zijn buren nog?Wie kent zijn buren eigenlijk.Klagen als we er last van hebben, maar helpen.Nee geen tijd, veeeeeel te druk.Triest hè.Kom trouwens wat jatten bij je om een butten van te maken.Maak mijn eigen netwerkbak.Vrienden die gedegradeerd zijn naar netwerk, ppffffffffffffffff ook zo iets.Fijne week verder.

  4. Wat de griepprik betreft weten veel mensen niet wat te doen. Er gaan zoveel indianenverhalen de ronde waar de mensen onzeker van worden en dat is begrijpelijk. Niemand weet precies wat de werking is, zelfs de atrsen zelf spreken vaak elkaar tegen. Overigens heb ik op mijn werk met een arts gesproken die toch de prik adviseerd.En daar ik in de gezondheidszorg werk en ons aanbevolen word de prik te laten zetten ( als je het zelf wil natuurlijk ) ga ik ze me halen en wel op 23 november, dus als ik verschijnselen krijg kan ik iedereen op de hoogte houden ha ha. Liefs Ingeborg.

  5. Laiverds aangezien het Kruidvat de echinacea tabletten in de aanbieding had, heb ik 2 potten aangeschaft mijn weerstand zal dus danig toenemen, van gewone griep heb ik meestal ook een longontsteking, maar het oude goed moet eerst op zoals mijn oude grootmoeder altijd zei, dus als ik mocht gaan ween niet, ik help dan de vergrijzing tegen te gaan en dan ben ik tenminste niet overleden aan het roken wat ik beslist niet wil laten. Eigenwijze oudjes redden het lang ;-))) Laat ze eerst de bijwerkingen op de lange duur maar eens gaan testen, misschien dat ik dan volgend jaar een gewone griepprik haal, want daar zit dan die voor de Mexicaanse griep ook in, overigens zal er dan wel weer een Russische, Aziatische, Congoleze of wat griep dan ook zijn, het blijft inenten. Als ze hadden gegarandeerd dat je de griep niet kon krijgen dan had ik het misschien gedaan, maar voor "minder erg" haal ik geen twee dubieuze prikken.@ Muwari, beterschap meisz snel weer opknappen hoor!

  6. Zoveel heisa om die griep. Tamiflu m’n hoela die krijg je ook niet. 2 antibiotica kuren + 1 prednison kuur verder en ’t is nog niet over. Maar betert wel. Had vandaag mijn eerste verveeldag. Niet ziek genoeg om in bed te lezen, nog iets te ziek om te gaan werken (ze zien me liever thuis heb ik het idee want moet 24 uur onder de koortsgrens zijn en ben dit nog net niet) maar ik mijn hoofd begint te werken, wat krom maar toch…… Recht zal het nooit helemaal zijn hihi. Griep op zich valt mee, ’t zijn de longetjes die heel erg afzien !!!!!! Ik heb alleen maar geluk dat de artsen me kennen en me tijdig medicijnen geven. @Edward : geen enkele inenting geeft 100 % garanatie, de verschijnselen zijn stukken minder.

  7. Er is vanmiddag een perconferentie gehouden, waarop een deskundige liet weten dat inenting geen garantie bied om de Mexicaanse griep niet te krijgen, dat deed voor mij de deur dicht hoor!

  8. Ja, bedankt, Ann, helemaal gelijk, ik snap het af en toe ook niet meer, wat de huisartsen / landelijk beleid uitspookt. maar je hebt groot gelijk, laten we het allemaal maar even afwachten, in elk geval even de weerstand extra sterk houden, (extra vitaminen) en zonodig kunnen we altijd nog een beroep doen op de Tamiflu.. : -) groetjes, lourens

  9. @ Hoi lieve Miem, ik had al besloten om de prikken toch maar niet te gaan halen hoor, mij te link die troep ook ik zal aan de echinaforce een beetje meer weerstand is nooit weg. Ik heb niet een dusdanige kwaal dat ik daar mee in een ziekenhuis terecht zou komen, en ik ken ook veel mensen die goed ziek zijn geworden van de gewone griepprik en dan de hele winter eigenlijk wat doorsukkelen. Dat heb ik dus ook nooit gedaan, weerstand opbouwen door gezond te eten, vitaminen te slikken en door weer en wind toch buiten gaan wandelen houdt de griep wel weg. Ook ik heb al een behoorlijk lange periode geniest, gehoest, keelpijn gehad en hoofdpijn, dat is dan wel geen griep maar misschien toch een tikje. Als je 59 bent ben je nog geen risicogroep en met 60 jaar wel, wat een onzin. Nee hoor Miem, ik zie het vanzelf toch liever geen stoffen die ook weer allerlei bijwerkingen kunnen hebben en eerder wel dan niet hebben. We gaan maar luisteren naar ons eigen lichaam meisz, lijkt me wel zo verstandig en nog gezond ook.Veel liefs en een dikke kus voor jou van mij.@ Lourens, volgens de berichten heeft iedereen die nu griep heeft of kortgeleden de griep de Mexicaanse griep, dus waarschijnlijk hebben jullie het al achter de rug. Je moeder is weer een heel ander geval die heeft diabetes en dat is dus wel gevaarlijk zo’n kwaal met deze griep. Overigens begrijp ik er langer niets van, eerst wilde ze iedereen aan de Tamiflu hebben, maar nu blijkt het zo te zijn dat iedereen gewoon maar moet uitgriepen er wordt niet eens een medicatie gegeven, ik zie het wel en als ik ziek word bel ik de huisarts wel om antibiotica of Tamiflu, krijg ik het dan niet dan slik ik wel wat anders maar ik zit er eigenlijk niet zo over in. Ik hoop van harte dat je moeder weer snel op zal knappen, want het klinkt helemaal niet goed en die huisarts begrijp ik ook niet, hij heeft toch vast wel wat om haar er doorheen te helpen het is een zooitje, de prik kan je krijgen zelfs twee keer, maar medicijnen worden niet eens gegeven aan iemand die echt heel erg ziek is.

  10. Hmmm, wij hebben hier ook een week of 2 een griep gehad, maar of ht DE GRIEP was???Mijn moeder (70 jaar) heeft volgens mij nu de echte Mexicaanse… Wil niemand op voorhand bangmaken, maar zij voelde zich vandeweek dermate ziek dat ze werkelijk dacht dat ze het loodje zou leggen.Begon met een hele zware onuitstaanbare hoofdpijn (zo erg dat ze niets eens meer kon bewegen) koorts, hoesten, benauwd enz.. Het hele lichaam doet mee, spieren schene ook onuitstaanbaar pijn te doen. Ze vertelde me gisteren via de telefoon dat ze dacht dat ze het niet zou redden. Natuurlijk dokter gebeld, moest het eerst een paar dagen aankijken.. Ze vertede veder dat het niet met een doorsnee griep te vergelijken was, maar eerder met een of andere vreselijke ziekte.. Ik heb bij haar angedrongen onderzoek te vragen aan de arts, en desnoods die tamiflu… Vind het zelf een beetje van de zotte hoe de huisarts regaeert, immers hoort ze tot een zg. risico groep en heeft ook diabetes..Hopen dat he goed afloopt, gistren was er gelukkig al iets verbetering, alhoewel ze nog bijn niks kon doen..Die griep kan gevaarlijk zijn, vooral als je al iets onder de leden hebt… Nou, ik zou zeggen voorzichtig aan, (vooral de zg. riscogroepen) tegenhouden kunnen we het zo wie zo niet, heb idd ook gehoord dat sommigen al doodziek worden van de preventieve inentingen…. nou, succes iedereen! Lourens

  11. Hai lieverd,Ben je er iniddels al uit??For what it’s worth……… ik laat me niet prikken, maar hoor dan volgens de statistieken ook niet bij een risicogroep. Wat ik overigens ook kolder vind, je hebt ouderen die kerngezond zijn met een megaweerstand en jongeren die erg ziekelijk en constitutioneel erg zwak zijn ……… Wie is dan een risicogroep ???En als ik dan denk aan mijn vader, nooit ziek totdat zijn werkgever bepaalde dat iedere werknemer zich moest laten enten tegen de griep…… PFFFFFFFFF, wat was die lieverd ziek !! Het tweede jaar idem dito….. had ook nog eens een mega opgezwollen, ontstoken arm omdat er (waarschijnlijk) met een vuile naald geprikt was…… Mijn vader heeft na die 2x geweigerd zich te laten enten en is nooit meer zo ziek geweest. Das voor mij reden genoeg om me niet te laten prikken. De 2de reden is dat de entstof nooit voldoende getest kan zijn. Ik heb volgens mij ergens eens gelezen dat je entstoffen 10 jaar moet testen voordat je (bijna) zeker kunt zijn van de veiligheid. En weet je lieve Annetje, ik geloof nog steeds in het zelfhelende vermogen van ons lichaam en het enige dat ik doe is dus weerstand verhogende middelen innemen zoals echinaforce. Moet zeggen dat ik een snottertje heb gehad, een rillinkje en een hoofdpijntje en wat darmkrampjes maar daar is het voorlopig bij gebleven.Maar verder, tsja, de beslissing is natuurlijk geheel de jouwe. Iedereen moet doen zoals hij/zij denkt dat het goed is, het gaat tenslotte om jouw lijf en leden.DIkke kus, veel liefs, MIem

  12. Dat heb ik ook meegekregen Liesje, je moet gewoon uitgriepen wat natuurlijk nergens op slaat als ze die Tamiflu geven kan de bacterie zich niet zo snel verspreiden, maar ik denk dat ze daar nu weer net niet genoeg van gekocht hebben. Het is inderdaad zo dat heel veel mensen de Mexicaanse griep al hebben of zelfs gehad hebben, volgens de berichten heerst hier een milde variant maar ziek zal je echt wel zijn.

  13. Vanmiddag hoorde ik een verhaal van een moeder van een klasgenoot van mijn zoon. Haar zoon kreeg van de week erge hoofdpijn en hoge koorts en hoesten. De dokter constateerde: Mexicaanse griep! hij krijgt geen pillen niks. Veel mensen die nu griep hebben schijnen de Mexicaanse griep te hebben….Raar maar waar! Het schijnt niet veel anders te zijn als de gewone griep.

  14. Fijn dat je even meldt dat je toch gaat Els, prikken vind ik niet zo erg dat valt best mee hoor, rozendoorns steken veel gemener ;-))) ik ben blij dat je je niet hebt laten afschrikken.

  15. is goed hoor ann tanja belde ook net en heb haar mijn standpunt uitgelegd en snapte het waarom ik wel ga ga er niet over lopen piekeren hoor heb nu een beslissing genomen en ga met knikkende knietjes hi hi echt waar hoor ben als een angst haas als het om priken ga geen zorgen ann komt goed met mijn

  16. Lieve Els niet meer over nadenken, het is absoluut niet de bedoeling om hier iemand bang voor te maken, gewoon doen wat je zou doen ook Joop zal de prikken wel moeten hebben, mensen die werken en kleine kinderen hebben daar is het misschien ook heel nuttig voor. Ook niet bang worden hoor Els, er zijn echt ontzettend veel mensen die de prikken wel nemen.Hou je haaks, liefs, Ann.

  17. ooooooooooooooooo nu ga ik weer twijfel wil het niettttttttttttttttttt vind het echt niet nodig maar ik haal hem wel om de reden die ik al vermeld heb maaar twijfel nu nog veeeeeeel meer dan vanochend had het niet moeten lezen dan vond ik het niet zo eng

  18. Lieve medestanders, mocht de griep ons wel vellen dan kunnen we elkaar tenminste een beterschapswens sturen, we zijn wel taai genoeg en komen er best wel weer goed af met een kuur antibiotica en misschien helpt in het begin Tamiflu ook wel, we nemen ons gewoon voor om geen griep te krijgen en dan komt het helemaal goed. Nu ik een besluit heb genomen zal ik er ook geen spijt van krijgen, geen troep waar ik niets van weet in m’n body! Liefs voor jullie allemaal.

  19. Ook ik heb het licht gezien, en ga dus geen prikken tegen de Mexicaanse griep halen,zeker al helmaal niet na het lezen van de informatie in de link van Tanja. Wij taaie oude rakkers hebben in de loop der jaren al zoveel antistoffen opgebouwd,dat je ze bijna kunt zien als je gaat plassen! Het wordt allemaal vreselijk opgeklopt denk ik zomaar,elk jaar overlijden gemiddeld 1500 mensen aan de gevolgen van griep,alleen hoor je dat dan niet. Met het advies om contact met mesen te vermijden hoef ik niets te doen,ik zie of spreek bijna toch nooit iemand,dus dat heeft dan ook wel weer zijn voordelen.Een dikke kus van je Broertje.

  20. Al een paar jaar geleden gestopt met de gewone griepprik dus ook geen uitnodiging voor de andere 2 prikken .Ik vind het niet nodig om mezelf vol te laten spuiten met rommel .Volgens mij word er veel te veel heisa gemaakt over de Mexicaanse griep ,mensen worden er blijkbaar toch bang van .Ik maak me er in elk geval niet druk om .Een fijn weekend ,liefs Elisabeth

  21. Ik ben er ook uit en ga het dus ook NIET doen .De hele ochtend er over nagedacht en ook ik ben er uit Thanks Ann voor dit log

  22. Allemaal hartelijk dank voor de reacties en ik ben er uit, ik wil geen twee prikken met rotzooi waarvan ik de bijwerkingen op de lange termijn niet weet. Inmiddels er nog wel meer over gelezen o.a. de link van Tanja, maar ook gelezen dat de gewone griep vijf keer zo dodelijk is als de Mexicaanse griep, mensen die deze griep hebben gehad hoeven niet om prikken want die hebben al weerstand opgebouwd. De gewone griepprik heb ik ook nooit gehad, ik ken heel veel mensen die er behoorlijk grieperig van worden en de hele winter zich niet goed voelen. Alle medicijnen hebben flink wat bijwerkingen zoals John al schrijft, en dat weet ik drommels goed. Mocht ik de griep krijgen dan zal ik wel gewoon uitzieken en misschien krijg ik het ook wel helemaal niet, ik wacht het nu maar gewoon af en eet gezond, wandel (geen kans op besmetting want je komt geen kop tegen) en neem genoeg rust. We worden nu ook wel heel erg overspoeld met berichtgevingen, de entstof is gekocht en moet op! Allemaal een fijn weekend en nogmaals bedankt voor de reacties.

  23. Ik zou niet weten welk advies ik zou moeten geven.Mijn huisdokter zei tegen mij dat ik geen risicopatient ben en dus geen prik nodig heb.Uitzieken als ik ze krijg.Ik heb nog nooit een griepprik gehad.

  24. Mmmm..ik zit ook in een risico groep Ann..en Beer ook..wij hebben van begin af aan gezegd..nee nee nee..dan maar ziek..ik heb iets tegen zooooo veel gif in mijn lijf!!..al die spookverhalen zeggen mij totaal niks nada noppes..a.s.Dinsdag zouden wij de prik kunnen krijgen,maar we gaan niet..iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij/zij doet..fijn weekend Ann..liefs Caro.

  25. Mijn ouders zitten ook in twijfel net zoals jij Ann. Lastige beslissing. Maar misschien dat we er met zijn alle teveel mee bezig zijn. In alle inentingen zit troep, net zoals ook medicijnen. Daar kan je ook allerlei bijwerkingen van krijgen. Het enge is alleen bij deze inenting dat de bijwerkingen nog niet duidelijk zijn. Dat maakt de beslissing lastig, helemaal lijkt me als je zwanger bent.Ook ik hoor bij een risicogroep omdat ik in de zorg werk. Maar ik heb nog niets gehoord of ik ook een inenting krijg. En ja, ook ik ook weet dan nog niet of ik het wil.Handen wassen vind ik dat je dat altijd goed moet doen en ook op tijd schone handdoeken. Er zwerven altijd veel bacterieen rond.Op mijn werk moeten wij nu bij binnenkomst bij de client handen wassen en daarna desinfecteren, het zelfde als we ook weer de deur uit gaan. En als we bij onze personeelsunit zijn weer het zelfde. Alle deurklinken worden 2x per dag gedesinfecteerd. Of het allemaal helpt? ik heb er ook mijn vraagtekens bij….als je een keer tussendoor aan je oor krabt, helpt het al niet meer. hahaMaar ik denk dat onze instelling aan moet kunnen tonen dat er uit voorzorg wat aan gedaan wordt. Maar als je de spuit niet haald en toch ziek wordt heb je misschien toch spijt….Er gaan trouwens jaarlijks ook veel mensen dood aan de gewone griep.Met al deze reacties zal het voor jou er niet makkelijker op geworden zijn, want iedereen heeft zo zijn mening.Je kan beter op je eigen eerste gevoel af gaan.Liefs en een fijn weekend!Annelies

  26. ik begin er steeds meer voor te voelen om maar gewoon lekker op vakantie te gaan :-))

  27. Je moet voor jezelf een afweging maken. Ik ben servicetechnicus en kom dagelijks in broeihaarden van virussen zoals scholen. Ook in bedrijven en wat voor instellingen dan ook. Ik kan daar moeilijk met een mondkapje op gaan lopen. En handenwassen hoort er sowieso bij, ook zonder dat er een griepvirus rondwaard. Dat dat laatste nog verteld moet worden … Er zijn altijd mensen die overal spoken zien. Vooral op de bijbelbelt komen weinig inentingen voor. Mag namelijk niet van de dominee… Begin jaren zeventig zijn er in Staphorst veel kinderen overleden aan polio en ook veel die het wel hebben overleefd, hebben er een handicap aan overgehouden. Inenting mocht niet van de dominee… Dus ik zou zeggen, laat je niet bangmaken en maak zelf een overweging. Alle medicijnen kunnen bijwerkingen hebben, als je allergisch voor een bepaald stofje bent. Lees de bijsluiter van medicijnen en je durft nooit weer een pilletje te nemen !!

  28. Ann, je wordt gek van dat gemier over die griep. Gezien mijn leeftijd behoor ik ook tot een risicogroep. Dit jaar heb ik me toch maar voor het eerst laten inenten tegen de gewone griep en waarom???? Mocht ik een keer griep krijgen ik geen zin heb om een lawine over me heen te krijgen van e.o.a. dokter die dan zegt dat ik maar een griepprik had moeten halen. De Mexicaanse griep is weer een ander geval maar om dezelfde reden als hierboven ga ik me toch maar laten enten. Of het allemaal echt zin heeft weet ik niet omdat virussen best snel kunnen muteren. Laten we he beste er maar van hopen.De vliegenzwammen staan er mooi op en het muziekje is super.Een heel fijn weekend voor jou en Mandy.

  29. als ik in de risicogroep zou vallen en dus een aanbod kreeg voor een inenting zou ik het niet doen – geloof ik- als Valentijn moest/mocht omdat hij in een risicogroep viel en ik moest beslissen zou ik er veel en meer moeite hebben met de beslissing omdat een verkeerde keuze voor hém gevolgen zou kunnen hebben.niet om de prik zelf maar om de inhoud dan he….ik denk dat ik voor mezelf koos om niet in te enten en voor valentijn wél.maar zeker weten doe ik het niet.prettig weekend lieve Ann en een big hug

  30. ja ann best moeilijk he ik doe het wel niet voor me zelf maar doe het voor joop als ik ziek word en steek hem aan dan vergeef ik het mijn zelf niet dus ik hoef ik niet te kiezen de anderen griep prik heb ik voor het eerst gehaald wou hem nooit hebbendoor gebeurtenis van de griep prik bij fam lid bij die gebeurtennis had ik liever de griep gehad dus de angst om prik te halen won het elk jaar weer om het niet te doen maar dit jaar heb gedacht toch maar geen risico lopen en zo denk ik nu ook over d Mexicaanse griep prik veel sterkte met de beslissing goed weekend gr v els

  31. We zitten volgens mij allemaal in het zelfde schuitje .Denkend over een spuit te halen of niet .Ikzelf ben dinsdag aan de beurt en bij nog altijd aan het twjvelen.Ik haal wel ieder jaar de gewone griepprik en krijg (gelukkig) ook niet de griep .Is dit nu vanwege de prik of is mijn lichaam gezond ,ik weet het niet .Nu ja ik hb dit weekend nog denkstof genoeg .Ann voor jou ook denkstof en een fijn weekend .iefs Tanja

  32. Tsja, ik weet het ook niet, moet a.s, donderdag de griepprik Mex. A gaan halen, maar nu heb ik al een paar dagen een behoorlijke zere keel en schorre stem (dus de boel zit wel vast), geen koorts (er wordt wat afgevochten in het lijf ;-))), Volgens de berichten zal het dus echt wel de Mex A griep zijn! Ook ik vraag mezelf af, of het nog wel nuttig is om donderdag de prik te halen. Je wordt toch niet goed van al die berichten. Fijne dag, liefs xBelia.

  33. Ik word gek van al dat nieuws over die griep ,,, heb hier ook twee brieven van ome doc gekregen, ze liggen en dat is alles!Voornemens om géén prik te halen ,,, alleen als het eventueel voor de kleinkids noodzakelijk wordt. Geloof dat ik dit jaar de griep maar oversla;-) crossss your fingers ,,, sterkte met je beslissing Annypenny,zelf hoop ik de juiste genomen te hebben pfffttttt!!!!Liefs & keep on smiling, Noon

  34. Getver, dilemma hè……………….. dat filmpje? "Kánkánkán………….. " Nou ja dan weet je nog niet veel meer. Sterkte, je neemt vast het juiste besluit.Fijn weekend in ieder geval!xsjerrie

  35. Voor mij wel van toepassing Ann, want ik hoor al tien jaar tot de risico groep, maar ik heb de jaarlijkse uitnodigingen van mijn huisarts wel gelezen, maar de prik nooit gehaald…en de griep heb ik ook niet gekregen…maar ja, wat ik nu doe weet ik nog niet…( hoorde laatst het liedje van de zangeres zonder stem: Mexicoooooooooooooooooo….en krijg meteen druppels op mijn voorhoofd ) Even serieus…ik zal het met Tine overleggen ( voor mij hoeft het niet, maar ja ik ben niet alleen ), en ik denk dat jij zelfs wel weet wat je wel of niet wil…en nu: een fijn weekend voor jou lieve Ann, dikke kus en knuff voor Mandy!

  36. hallo ann ik heb ook een uitnodeging gekregen voor de griepspuit maar ik heb hem niet gehaald mijn man wel dus ik hoop dat ik het niet krijg anders voel ik me ook nog schuldig misschien omdat ik hem niet gehaald heb en voor de mexicaanse griep ben ik ook nog aan het twijfelen of ik het wel doe een vriendin van mij heeft de griep al gehad ze zei dat ze 2 dagen in bed gelegen had .ik hou zelf ook nietvan die rommel in het lichaam een aantal jaren heeft mijn man de griepprik gehad en hij kwam ziek van zijn werk thuis door de prik maar dit jaar heeft hij geen last gehad zal wel weer ander spul ingezeten hebben .laten we maar veel vitamine en fruit eten hopen dat het een beetje helpt. liefs joke

  37. Zou het maar doen Ann ook ik heb de prik voor de gewone griep al gehaald en volgende week zaterdag nr.1 voor de …. griep als jonkie met een hartkwaal vind de dokter het echt verstandig om te enten wat wijs is wel of niet kan ik je niet zeggen zelf denk ik vooruit dan maar wel een paar dagen en bult en zere arm … lekker zielig gedaan ;-))) maar alles beter dan griep!Slaap lekker … liefs Tine

  38. Doen ga er voor is niks die rotgriep……. 2 antibiotica kuren verder, een predison booster van 10 dagen. Nog bfaffend en nog lichte koorts : intenten – ik was te laat. DOEN ECHT !!!!!! DOEN DOEN DOEN !!!!

  39. Voor mij niet van toepassing Ann, heb ook geen flauw idee wat ik je moet adviseren. Ik kan me wel voorstellen dat je huiverig bent maar als het risico op een longontsteking als gevolg van een griep zo groot is zou ik denk ik de weegschaal laten doorslaan vóór een inenting. De hele herfst op bed blijven liggen lijkt me toch ook geen oplossing.De paddo’s die op je foto staan zien er heel mooi uit. Heb ze ook wel gezien maar meestal was er al van gegeten en geen foto meer waard.Fijn weekend voor jou Ann en veel wijsheid met het nemen van je beslissing

  40. ja liefen an het is moeilijk zo als je weet is de griep hier wel aan wezig en heeft john de gehelen cirus door lopen alles is op gestuurt om het te laten onder zoeken en als het goed is hoort die daar volgden week meer over inder daad heben wij geen tamiflu gehad en volgens de dokter krijg je dat allen als de longen met het virus besmet is zo niet dat krijg je wat anders de griep brief is vandaag ook bij ons in de bus gevallen en ja wat doe je daar mee prikken of niet nou ja ik denk dat ik me gewoon laat prikken griep is geweest maar hij is nog lang niet uit het land hoor duurt zeker nog wel tot aan juni volgent jaar en ja of ik hem nu nee overdat ik zeg ik doe het niet volgent jaar zit die toch in de gehelen griep prik verwerkt dus we krijgen het toch binnen er komen tegen wordig zulken raaren ziektes voor dat ik wel is denk alles wat er nu aan ziektes rond waait is dat niet in de wererld gegooid zo dat het lekker op ruimt wie zal het zegen maar ja als we daar ook nog tot onze 67 aan moeten denken hahah niet doen an gewoon op jou gevoel ag gaan als je denkt ik neem hem dan ga je gewoon naar de dokter denk je ik doe het niet ook dat is jou goed recht als nog ik denk dat ik het gewoon doe en wat ik nu ook doe ik jou een diken kus geefen en ik wens je een fijnen nacht slaap rustig en morgen weer gezond weer op diken kus van mij doeiii

  41. Die Tamiflu krijg je alleen als je al de A-griep hebt, dus dat helpt niet om dat van tevoren in te nemen. Ik heb ook erg getwijfeld, maar voor de zekerheid neem ik toch die prik, kan ik niet zeggen als ik die rotgriep krijg, had ik toch maar een prik genomen haha en dan zien we wel waar het schip strand toch???Zit je armband nog lekker Ann?Heel fijn weekend!liefs, Nicky

  42. Petra, ik ook niet die berichten heb ik ook gelezen en dat is toch vreselijk als je je kindje daardoor moet verliezen, gewoon erg verkouden is geen griep, maar de mensen worden wel bang en ik hoop toch echt niet dat dat in de hand gewerkt wordt. Als je wel een ander virus optippelt dan is het de vraag nog maar of de entstof voor de Mexicaanse griep het niet erger maakt.

  43. Broertje dat is het hem nu maar net, misschien loop je van de entstof wel iets ergers op en dat is helemaal vreselijk, het zal je gebeuren. Zelf krijg ik meestal een longontsteking ook van gewone griep, dus ik weet nog niet wat ik ga doen. We kunnen natuurlijk heel lang gaan uitslapen, want een slapende griep gaat naar de kloten, whoehahaha. Mandy heb ik heel veel kriebeltjes en een stukje appel gegeven van jou, die vliegenzwammen heb ik nu zo vreselijk vaak gezien dat het mij wel mooi is langer ;-))) Veel liefs en een dikke kus van je zus Ann.

  44. Ik denk niet dat alle mensen die nu de griep hebben, de mexicaanse griep hebben. Mexicaanse griep is helemaal "In" tegenwoordig dus al s je een beetje snotterig bent dan krijg je al gauw het stempel lijdt aan mexicaanse griep. Er vluiegen heel wat virussen rond in dit jaargetij, en dan wordt je voor het een ingeent en dan zul je net dat andere virus treffen. Ik vind het allemaal een beetje te ver doorgeschoten wat betreft het vaccineren. er is nog zoveel onduidelijkheid over de bijwerkingen van inenten tegen mexicaanse griep, je hoort de wildste verhalen. Nu zijn er ook al een aantal baby’s overleden die werden ingeent volgens het Rijksvaccinatie programma. Ik heb het niet meer zo op inenten.

  45. Lieve Zuster,Ook ik worstel er nog mee hoor, de uitnodiging voor volgende week woensdag heb ik al binnen. Ik voel er ook niet veel voor om een longonstkeking op te lopen,en dan een tijd doodziek in je eentje op bed te liggen,of nog erger. Ergens heb ik zoiets als, baat het niet dan helpt het niet…hihi. Jou prachtige foto van de Vliegenzwammen is om jaloers op te worden! Ik wens je een heel fijn weekend hoor!Liefs en een kus voor jou, en héél véél weekend kriebeltjes voor Mandy van Edward.

Geef een reactie

