Vogelspinnen, schorpioenen enz. in Kabouterland, Exloo   48 comments

Nee, niet bang worden het valt allemaal reuze mee Knipoogje j.l. woensdag ben ik weer naar Kabouterland in Exloo geweest, waren het de vorige keer allerlei wurgslangen, nu zijn er heel veel soorten vogelspinnen, schorpioenen, miljoenpoten enz. te bezichtigen, eerst lijkt het reuze eng maar als je eenmaal zo’n joekel op je hand hebt gehad dan is het echt veel leuker dan een slang vasthouden, echt een tip om daar een kijkje te nemen. Eerst een foto van de herfst, genomen in De Kruidhof………..
 
 
Na gesterkt te zijn met chocolademelk en een heerlijk portie poffertjes zijn Geert, Iris en ik naar de vogelspinnen en andere vreemde wezentjes gaan kijken, eerst had ik echt zoiets van "nee hoor, dit niet!", maar mooi vond ik ze wel dus heb ik vlijtig foto’s lopen maken. Mandy mocht even rondlopen maar ontdekte een heel duur en schattig mini kippenras die handtam zijn en gewoon op tafel lopen, kijk dat was natuurlijk geweldig voor een Yorkshire terriër, na een woeste jacht werd Mandy voor alle zekerheid toch maar even vastgezet en de wacht bij haar werd afgewisseld door Sanne en Vera of Geert, vrouwtje had het echt even te druk. Na een poosje werden enkele spinnen uit de vitrine’s gehaald en ook ik kreeg een flinke knaap op m’n hand en laat dat nu zelfs prettig aanvoelen, zacht en heel licht.
 
 
Bewijs geleverd!
 
Een heel mooie en heel grote vogelspin is de Mexicaanse Roodknievogelspin, ik mocht de vitrine’s openmaken, maar welke waren het nu ook alweer die wel gevaarlijk waren? Die springen n.l., en aangezien ik het even had moeten vragen aan Iris die van al deze dieren verstand heeft weet ik niet of ik nu wel weer zo verstandig bezig ben geweest, maar we weten het allemaal een fotograaf moet nergens bang voor zijn, zelfs niet voor springende en giftige spinnen.
 
 
Mexicaanse Roodknievogelspin
 
Het is natuurlijk wel weer wat anders als onze kruisspinnen, maar eerlijk gezegd ben ik daar nu helemaal niet bang meer voor er is n.l. een regel om deze spinnen vast te pakken, gewoon tussen de tweede en de vierde poten in zegt Iris en dat deed Geert dan ook maar. Ze kunnen dan niet bijten want sommige soorten hebben stevige kaken.
 
 
De Curlyhair tarantula met opengesperde kaken.
 
Ergens heb ik het idee dat er nu sommige vriendinnen met een vaart naar beneden scrollen, maar deze vogelspinnen worden ook als huisdier gehouden en ze eten verse krekels, sprinkhanen en andere insecten en dat is natuurlijk lastig kopen bij de supers. Nog één mooi exemplaar en de rest van de foto’s bekijk ik zelf wel, alhoewel dit is toch ook wel een heel mooie spin.
 
 
 
Met één sprong had deze vogelspin een eenvoudige doch voedzame maaltijd.
 
Iris pakt alles wat poten of vleugels heeft en slangen zijn ook geen enkel bezwaar, maar een schorpioen hou je toch wel even bij zijn staart vast, want het venijn zit zogezegd in de staart.
 
 
Iris je bent een kei, en ik vind het reuze knap hoe jij met al die dieren om kan gaan en telkens het geduld kan opbrengen om iedereen uitleg te geven, love you!
 
Natuurlijk hebben we ook nog andere dingen gedaan o.a. een heerlijke boswandeling gemaakt met Iris, kleindochter Sanne en vriendin Vera, Mandy en de teckel van Iris "Jerom", er waren heel veel paddestoelen (die komen later wel eens als iedereen paddestoelenmoeheid heeft) het was behoorlijk fris, maar het was echt heerlijk in het bos. Ik heb meteen weer wat geleerd over mijn hondje, als ze erg lang heeft gelopen is ze moe en moet ik haar dragen, niet dus! Ze heeft de hele dag met Jerom gespeeld en was uit het bos ook niet weg te krijgen, die kan voortaan lopen!
 
 
Een heel mooi bosmeertje met een uitnodigend bankje.
 
Tot besluit nog een foto van Mandy die nu 6 en een halve maand is en het eindelijk toestond dat ik een foto van haar maakte toen ik wat dichterbij kwam,  het is een dotje, maar op de foto wil ze nog steeds niet.
 
 
De lichtval was niet goed, maar ze wordt langzamerhand zilvergrijs.
 
Posted 16 oktober 2009 by Ann McDunn in Natuur

48 responses to “Vogelspinnen, schorpioenen enz. in Kabouterland, Exloo

Subscribe to comments with RSS.

  1. ik heb zelf ook een mexikaanse roodknievogelspin als huisdier. Het zijn geweldigmooie maar ook erg leuke dieren met ieder een eigen willetje en eigen karaktertje.
    Geweldig om te zien hoe zo’n beest leeft en de dag doormaakt in zn terrarium.
    Maar de spin tussen de poten beetpakken doe ik nooit, omdat ik bang ben dat ik het diertje pijn doe, of stress veroorzaak. en dat vind ik echt zielig.
    Ik pak t diertje gewoon tussen de pootjes op en dan kruipt ie vanzelf wel op mn hand. En zodra het diertje gaat bombaarderen, laat ik m weer lekker los in zn terrarium.

    • Echt leuk om te lezen dat jij ook een vogelspin hebt, ze zijn ook prachtig om te zien en bij Zoo-Bizar wordt er echt heel goed mee omgegaan hoor, anders konden ze telkens nieuwe aanschaffen en dat is niet nodig geweest, nog heel veel plezier met je Mexicaanse Roodknievogelspin in het terrarium vermaken ze zich best maar vinden aandacht ook helemaal niet erg, groetjes, Ann.

  2. Dank je wel Lukas voor het compliment en jullie ook nog een heel prettige week verder, al duurt die nu niet lang meer.

  3. vind het een mooie foto reportage,ze zijn mooi en duidelijk en ook mandy staat er leuk op hooreen prettige week verder.

  4. Dit had ik echt allemaal verwacht, maar pompoenen zijn ook niet gevaarlijk hoor Noontje, ook jij een mooie week met de nodige zonnestralen, vandaag is ie heel even geweest de koperen ploert en dan is het ook meteen lekker buiten. Als het maar droog blijft dat scheelt al een stuk. Liefs xxx Ann.

  5. Jichhhhhhhh Ann heb gauw door gescrold tot lieve Mandy dat is tenminste iets liefdevols om naar te kijken ,,, Zo te zien heb je genoten :-)))) Jij ook mooie week hopelijk nog wat zonnenstralen ,,, LiefsNoon

  6. Oeps Mazza, ik weet niet of ik die enorme kakkerlakken wel zo mooi vind, de spinnen vallen best mee maar het moet niet al te gek worden natuurlijk. De spin voelde heel licht en zacht aan ik heb ze liever dan wurgslangen.

  7. wow dapper hoor, ik weet niet of ik dat zou durven, maar aan de andere kant zo groot dat ze bijna lief worden. In Africa waren de kakkerlakken zo groot dat je ze bijna een halsbandje zou geven.

  8. Eerst vond ik het ook een beetje griezelig hoor Nicky, maar alles went zelfs grote spinnen ;-))) Ik had even geen tijd om te mediteren, maar het was wel een heel mooi plekje midden in het bos, en Mandy is niet meer gedragen de kleine aanstelster!Liefs, Ann.

  9. Wat een enge spinnen, maar ook wel erg mooi. Ik ben er niet dol op, ook niet bang hoor, maar vindt ze wel fascinerend.Die foto van het meertje vindt ik ook prachtig met dat bankje en die stilte die de foto uitstraalt. Echt een meditatieplekje lijkt het.Ha Many heeft het zelf verprutst, die kan voortaan lekker lopen haha…Ze staat er lekker eigenwijs op met dat staartje!liefs, Nicky

  10. Ook grote harige engerds wennen snel hoor Liny, en als ik helemaal in nood zou zitten dan weet ik in ieder geval een heel goed oppasadres, nog een klein poosje en ze is volwassen maar nu al lang niet zo druk meer, dus jullie zouden het vast goed kunnen vinden samen! Liefs, Ann.

  11. Ik vindt dat niet eng hoor ,wij zijn op het platteland groot gebracht Dan vindt je dat niet meer zo eng .maar zo ’n harige kanjer moet ik mij ook eerst wel even bedenken, maar alles wendt. Ik vindt de foto’s mooi en die van mandy helemaal ,o wat is dat al weer een flink hondje zeg. Die heeft het goed bij jou .Nu wil ik het wel ,moet je eens oppas ,ik hou me aan bevolen gr LINY

  12. Dat is het hem nou maar net c.e. ik denk eerst niet! ;-)))

  13. even gauw de foto´s bekeken… maar bah! jakkes, VOGELSPINNEN !!! hihihi nee, ´k zou me geloof ik nog wel een paar keer bedenken voordat ik die over m´n hand zou laten lopen !x, c.e

  14. Zo blijft er telkens wel wat nieuws te zien Murwari, maar met macro zouden het echt monsters zijn zo klein zijn ze echt niet, ga jij maar achter de kip aan anders zwaait er wat Ed(itor) lust wel wat denk ik! KnuGs meisz.

  15. Whoehaa nu zie ik pas dat prachtige bosmeertje. Oef wat ben ik een held op sokken, roets naar beneden en stop bij Mandy. Ze zien er al iets minder eng uit ! Kun je voor een volgende macro ronde maken bij Edward :-) . Waarom heet dit eigenlijk macro, zou beter micro zijn, is logischer want de objecten zijn klein, OK ze worden groot maar ze blijven klein. KnuGs en een fijne zondagavond meis. Hou hem er maar in denk. Voor iemand die een chat-blunder-woordenboek aan het samenstellen is. Moet het eten in de gaten houden want ik heb zo het voorgevoel dat het niet goed gaat. Ik heb om om 16.45 een kip in de oven gezet en om 17.35 zag ik dat ik de temperatuur knop niet aanstond. Kan lang duren dan voor de kip gaar is.

  16. @ John, aaien is ook helemaal niet eng hoor, kinderen zijn wat dat betreft altijd heerlijk naïef, weten zij veel wat een slang is, als je maar weet waar je ze moet vasthouden dan is het ook helemaal niet gevaarlijk en met die vogelspinnen is dat ook zo en Kabouterland is voor groot en klein erg leuk, ik vermaak me daar nog steeds heel erg goed met alle dieren, planten enz., ik heb er eens wat over gehoord, maar de gefrituurde insecten heb ik daar nog niet gehad als ze ze weer hebben ga ik het proberen.@ Whoehahaha Rita dat had ik verwacht dat jij met een vaart naar beneden zou scrollen, en ik dacht dat het iets echt van jou was KNUGS, een soort samenvatting van hug en kus, aan mijn fantasie mankeert gelukkig nog niets. Kijk als zo’n vogelspin in de wc zou zitten dan was ik er geloof ik toch snel uit maar zou het dier dan toch proberen te pakken, ik weet nu hoe het moet ;-))) Slangen zijn wel koudbloedig, maar komen toch niet in koude streken voor dat is voor de temparatuur van de eieren en het spijsverteringsstelsel, bij kou werkt dat niet, ook mogen slangen graag een zonnebad nemen, ze voelen ook niet koud aan, maar zoals je al zegt lauwwarm en heel zacht het is meer dat nare tongetje wat eng is, maar dat flitsen met die tong doen ze om geurdeeltjes op te vangen, ze ruiken n.l. met hun tong, door de tong naar binnen te halen tegen het gehemelte komen de geurdeeltjes vrij, slangen hebben dan ook juist een gespleten tong om in stereo te kunnen ruiken, waar de geur het sterkst is moeten ze zijn. Met slangen blijft het overigens wel uitkijken, want er zijn toch wel erg veel giftige bij maar het was wel leuk dat je die slang hebt geaaid in Florida, afgaan doen we gewoon niet meisz! Die echte grote wurgslangen zijn ook erg zwaar, maar ik vind het meer vervelend dat ze gaan knijpen als je ze vast houdt maar dan kunnen ze in ieder geval niet bijten! Knufffff and a big hug!@ Belia, jij nog een heel fijne zondagavond, de dag zit er al weer op, liefs xxx Ann.@ Els, nu vind ik ze niet eng meer, mooi zijn ze zeker en Mandy is een dotje! Jij ook nog een fijne avond want na het werk is het zoet rusten, leuk dat je nog langs kwam. Liefs xxx Ann.

  17. oepssssssssssssssssssss ann wat eng die groten spinnen maaaaaaaaaaaaaaar wat mooi en mandy is ook wel heeeeeeeelerg lief wens je nog een fijne zondag wat er nog van over is moest werken het weeken en dan blijft de comp vak uit nu weer lekker uitrusten e de mooie verhalen en fotos kijken

  18. Fijne zondag!!liefs, xB.

  19. scrolde met zo een rotvaart naar beneden waar Mandy lieftallig wacht dat je knugs gekregen hebt en nog net geen hufs whoehaha. ’t Is een prachtfoto van Mandy, nu nog een zoals deze van dichtbij en poten erbij en dan kan ik er iets mee. Prettig weekend ben ik ook vergeten. En dat allemaal voor wat harige spinnen. Tjeemie zal toch boven je hoofd hangen ’s nachts. Ik heb het dacht ik al eerder geschreven, een slang, geen wilde, weet niet welke je kielhalen en welke niet, is helemaal niet eng. Ik wilde foto’s nemen van een dame die met een slang zou optreden in BushGardends Florida. Ik vroeg of ik foto’s van haar optreden mocht maken want Amerikanen doen daar net zo moeilijk over dan Moslim vrouwen. Het mocht op voorwaarde dat ik de slang kwam strelen. Ik kon niet terug want ging echt niet afgaan voor een 1000 superdik-koppig publiek. De slang had de temperatuur van omgeving aangenomen wat ze altijd doen, koudbloedig is niet helemaal waar, want als het minder dan 20 graden wordt, vallen ze in winterslaapstand. Ze was behaaglijk op dreef. Ik verwachte iets kouds en glibberig aan te raken en de rillingen liepen over mijn lijf. Maar ze – de slang – was warm, en de huid nog zachter dan fluweel of het zachtste dons. Sindsdien ben ik niet bang meer van slangen en heb ze vaker geaaid. Ik hoef ze niet op me, ze wegen te veel.Knufs en Hugs ☺

  20. Ik heb bij Serpo in Delft al eens een slang geaaid. De kinderen mochten de slang vasthouden. Een apart gevoel ! Een vogelspin heb ik nog nooit vastgehouden. Wij zijn ook al eens in kabouterland in Exloo geweest. We hebben toen nog gefrituurde insecten gegeten. Wat dat betrefd hebben ze daar wel speciale evenementen !

  21. Eigenlijk vond ik zelf dat het moediger was om een slang vast te pakken John, en bluffen doe ik nooit wat ik niet durf zeg ik gewoon, ik hoop nog eens een echt heel goede foto van Mandy te maken, maar dan moet ze toch echt langer dan een seconde stil zitten ;-))) Ook nog een heel fijne zondag!

  22. Heel moedig van je om met die spinnen en schorpioen op de foto te gaan !Het zijn ook mooie foto’s geworden, je hebt nu een mooi bewijs dat je niet bluft als je dit verhaal verteld . Mooi dat Mandy nu toch nog op de foto staat. Misschien als ze wat "volwassener" wordt, ze wat meer geduld krijgt en voor het vrouwtje gaat poseren. Nog een prettige zondag toegewenst !

  23. Nee hoor René, dit soort spinnen zitten vast niet onder je bed en als het zo mocht zijn dan roep je maar ik kom je redden ;-))) Bedankt voor het compliment voor de foto’s, het is altijd toch nog een hele toer met al dat vreemde kunstlicht.@ John, leuk dat je ook even komt kijken, ik moet wel heel erg lachen om je verhaal over de vogeltjes, ook die heb ik vroeger gehad een heleboel tropische toestanden, ik had ze in mijn slaap/woonkamer toen ik nog thuis was, maar als ik het licht wilde uit doen om te gaan slapen dan gingen die vogeltjes juist vliegen dus dat was een heel gedoe, maar vogeltjes hard knijpen gebeurt wel vaker hoor, je wilt ze niet knijpen maar goed vasthouden en daar zijn ze vaak net even te teer voor.

  24. Flink hoor om de spinnen beet te pakken. Ik weet niet of ik dat zou doen. Ik heb vogeljes gekweekt en moest deze ringen, dat was een ramp. n colega uit de vereniguing (heel wat jaartjes geleden) vond dat ik dat maar niet meer moest doen, hij kwam voortaan mijn vogels ringen. Ik kneep te hard, je weet wel wat er dan gebeurd.

  25. NEE AN DENK NIET DT IK DAAR MEE BEGIN DE RILINGEN LOPEN ME NU AL OVER DE RUG MAAR DAT JIJ DAT DOET DAAR NEE IK MIJN PET VOOR AF MOOIEN FOTOS DAT MAG OOK GEZEGT WORDEN ZO ALS IEDER EEN ZEG GEWOON DOOR GAAN EN LIEVEN AN IK KIJK VAN AVOND WEL EVEN ONDER MIJN BED OF DAAR NIET ZO SPIN LOOPT MICHIEN DAT JOHN DAAR WAT OVER GAAT ZEGEN IK HEB HEM ER OVER VERTELD EN HIJ ZOU WEL EVEN KOMEN KIJKEN OP JE SPACEE DIKEN KUS VAN MIJ EN VOOR MORGEN EEN FIJNEN DAGDOEIII

  26. Dank je wel lieve Gerd, zelf ben ik er ook blij mee en eens komt er een perfecte foto van mijn woefie, ook nog een heel fijn weekend verder, kus voor jou en Tine.

  27. Dit was zeker een mooie dag voor jou lieverd, en je hebt er weer een mooi logje van gemaakt, en ik ben het eens met Henk die zegt HET IS DE MOOISTE FOTO VAN MANDY die jij ons hebt laten zien!!!fijn weekend lieve Ann!

  28. @ Petra, de spinnen zijn ook een tijdelijke tentoonstelling, maar er zijn heel veel lieve en mooie dieren te zien in Kabouterland en rondlopen met een heel klein tam kippetje op je schouder is niet eng! Ook nog een heel fijne avond (met muziek en dans) en zondag!

  29. Dat was een leuk dagje in Exloo. Je zult mij daar niet zo gauw zien, spinnen zijn niet echt mijn favoriete dieren. En zeker niet deze uit de kluiten gewassen vogelspinnen. Mooie foto van mandy!Fijn weekend verder!!

  30. Hartelijk dank voor alle reacties, erg leuk en de meesten hebben de spinnen toch even bekeken, het is effe wennen maar mooi zijn ze zeker!@ Henk, die ik op mijn hand heb is toevallig wel giftig, het is een Pterinochilus murinus maar het beest had geen honger, over het merendeel zijn vogelspinnen niet giftig, maar kunnen wel met brandharen strooien en dat is niet prettig. De Mexicaanse Roodknievogelspin kan de brandharen zelfs afschieten, dus het blijft toch uitkijken met kinderen. Het is inderdaad de mooiste foto tot nu toe van Mandy, maar zoals ik al schrijf de lichtval was niet goed, en een tel later was Mandy al vertrokken, je kunt er echt geen tijd voor nemen om de camera in te stellen, dus ik was best blij met deze foto.@ Broertje ik heb nog wel even aan je gedacht, je had je lekker kunnen uitleven.@ Joke, zelf spinnen pakken is er ook niet bij hoor, Iris geeft je er wel eentje op je hand die niet zo agressief is, ik pak ze ook niet zelf, want gegarandeerd dat ik wel een verkeerde pak! @ San, echt meisz het valt reuze mee, misschien eens gewoon een spin oppakken en goed bekijken dan is de angst ook over, en de tijd gaat zeker snel als je naar de echte puppy foto’s kijkt en naar de Mandy van nu, maar het is nog steeds een moederskindje en dat is heerlijk!@ Jurrie, jou lukt het toch wel vaak om pracht foto’s van Freggeltje te maken, Mandy moet eerst volwassen zijn dan is ze wat rustiger. Maar het is toch zoals je zegt, het voelen van zo’n warm lijfje, de kleine zachte likjes, het trekken van de bekjes en ook het ruiken aan zo’n schoon wolbaaltje mis je op een foto. Ik stuur je nog wel een spinnenfoto!@ Sjerrie, jij zit nu waarschijnlijk heel ergens anders dus een heel fijne vakantie meisz en tot ziens!@ Tanja, ha natuurlijk had jij je ook niet laten kennen!@ Murwarita, dat had ik verwacht, whoehahaha!@ Elisabeth, bedanken doe ik nooit soms wel even slikken!@ Ingeborg, chocolademelk en poffertjes zijn ook niet te versmaden hoor!@ Caro, bedankt voor je compliment, ik doe m’n best maar ik ben soms lang niet tevreden met de foto’s en een echte heldin ben ik nu ook weer niet hoor. ;-)))@ Liesje, het eten smaakt er even lekker om hoor, ik heb na het spinnenevenement heerlijk gegeten! Het is inderdaad wat stil op de spaces, maar ook ik ben af en toe computermoe, spacemoe nog net niet! Sterkte met je werk meisz.@ Belia, er waren nog meer prachtige spinnen hoor, en het zijn inderdaad net bontjasjes, de schorpioen ging mij ook te ver, ik denk dat Mandy overwegens zilvergrijs wordt, maar dat duurt nog wel een poos.@ Melda, het zal ook wel niet de bedoeling zijn dat iedereen de spinnen op hun handen krijgen, maar veel kinderen vinden het ook geweldig, hebben ze weer stof voor op school! Mandy is nu zwart met tan (roodbruin) en zilvergrijs, maar dat wit heeft ze niet dat kwam door de verkeerde lichtval, maar het is een lieverdje met een heerlijk koppie.@ Corry, er zijn ook nachtvogelspinnen bij en die zijn overdag niet zo in beweging, maar ze zijn wel enorm snel als ze een krekel, sprinkhaan o.i.d. krijgen dan zie je hoe snel ze kunnen zijn, dat bankje zag er echt lekker uit om daar even lekker te zitten, maar ik wil altijd zoveel op een dag dat er voor rustig op een bankje zitten geen tijd is. Allemaal liefs, en degene die er eentje gegeven hebben krijgen een kus, resp. een knuffel terug, ook allemaal een likje van Mandy en voor Joepie meer dan eentje!

  31. Lieve Ann,’k Doe je niet na hoor,zo’n spin op de hand maar ik heb ze wel goed zitten te bekijken,ze zijn wel mooi hoor!’k Ben niet bang voor spinnen maar je schrikt er zo van,ze zijn zo snel,waar is tie nou gebleven en dan krijg je wel de kriebbels,hihi.Schorpioenen…’k weet niet hoor…de foto is mooi maar nee,dan toch maar ’n spin op de hand??Op dat bankje bij het bosmeertje,daar wil ik wel ff zitten en verder helemaal ff niks en nergens aan denken……afgelopen 2 weken weinig therapie en heel veel gepraat,teveel,is zo vermoeiend.En dan Mandy…leuke foto,lief koppie,6 en ’n halve maand alweer,wat gaat de tijd snel hé.Joep als pup lijkt alweer zolang geleden,hij word over 6 mnd. 5 jaar.’n Fijne zaterdagavond en zondag gewenst.Liefs Corry en ’n pootje van Joep voor Mandy!!

  32. brr ik zou ze niet in mijn hand houden denk ik ,achter glas heb ik ze al wel moeten bewonderen hoe mooi ze eigenlijk zijn.Is mandy’s haarkleur haar echt zo ?lieve snoet.

  33. Wat een prachtige verzameling spinnen! Vooral de Mexicaanse is een mooi beest, de anderen ook met hun bondjasje. Spinnen okee, de schorpioen huh.. om die bij de staart te pakken vind ik erg dapper. Mandy krijgt een prachtig jasje, ben benieuwd hoever het grijze doorzet. Lieve Ann, ik wens jou, en Mandy, een heel prettig weekeinde.xxx Belia

  34. Zit ik hier lekker een honing-notenboterhammetje te eten, met zo’n lekker krokant korstje…..zie ik die vreselijke spinnen bij jou op je space. Jakkie Ann-etje. Mijn boterhammetje is nu toch minder lekker….hahahaIk heb de foto’s snel door gescrolt hoor. Gelukkig heb jij genoten van je dag en de foto van jou Mandy is natuurlijk het leukste.Wat is het trouwens stil op space….Zelf ben ik er ook minder, toch allemaal een beetje spacemoe?Moe mag ik nu nog niet zijn want ik moet zo dadelijk werken tot 23 uur.Fijn weekend verder Ann!Liefs Liesje xxx

  35. BRRRRRR!!!!!..JIJ LIEVER DAN IK LIEVE ANN!!!!!..IK BEN ALS DE DOOD VOOR SPINNEN EN VIND JOU EEN HELDIN HOOR..JIJ DURFT!!!..FOTO,S ZIJN SUBLIEM EN DIE VAN MANDY VIND IK TOT NU TOE DE ALLERMOOISTE HOOR!!..FIJN WEEKEND..LIEFS CARO.

  36. Aaaaaaaaach, spinnen zijn niet zo mijn item Ann, grrrrrrrr. Die chocolademelk en poffertjes staan me zeer zeker aan.Fijn dat je zo`n leuke dag gehad hebt en een boswandeling is nooit weg. En Mandy, ach wat ziet zij er schattig uit.Wens je nog een fijn weekend.

  37. De spinnen zijn zeker prachtig Ann zolang ze maar achter glas zitten of op de foto staan ,stoer hoor om er een op je hand te laten zitten ,we zijn een paar maal in Tilburg geweest waar allerlei prachtige dieren te zien zijn en dus ook slangen en vogelspinnen ,ook daar de kans een slang of spin vast te houden maar daar heb ik maar voor bedankt Wat een schattige foto van Mandy.Liefs en een fijn weekend Elisabeth

  38. Grote griezels, scrolde wel wat sneller dat normaal. Mandy staat er fraai op. Prettig weekend !knug en hug ♥

  39. Prachtige foto,s Ann ,maar mij niet gezien met zo,n griezel op je hand .Lief staat Mandy op de foto Een fijn weekend voor jou en Mandy liefs Tanja

  40. Zo op een foto kan ik er rustig naar kijken……………………………. maar verder………….. brrrrrrrrrrr.Fijn weekend leave, tot gauw.xsjerrie

  41. om je lieve hond het best op de foto te krijgen is erg moeilijk, altijd is er wel iets dat afbreuk doet, zoals nu de lichtval zoals je zegt. dat komt je echt dat hele lieve van zon diertje nooit echt kunt vastleggen; j e moet het zien kijken en bewegen, je moet het voelen, de vacht, de pootjes, de warmte en ruiken. ach, ik word lyrisch.en die vogelspinnen Ann, die vind ik geweldig mooi, vooral die roodknie. zo mooi grof.niet dat ik ze zou willen vasthouden of hebben maar van mij mochten er wel meer fotoos staan.dikke kus en nog één

  42. Ik ga niet zeuren over details maar volgens mij is dit de beste foto van Mandy die je tot nu toe gemaakt hebt Ann, proficiat.Ik vindt je overigens een echte heldin zoals je die enorme spin op je hand hebt. Ze zijn niet giftig maar ze kunnen wel flink bijten.Ik denk dat je een heel leuk dagje hebt gehad in Exloo, en het zij je gegund. Ennuhhh hondje dragen doen we dus niet weer hé ?Fijn weekend en liefs van Henk

  43. Nou Ann, mijn heldin….ik was idd erg rap aan het scrollen want ben een echte bangepoeperd als het om spinnen gaat en vasthouden, ammehoela. Ik weet ook niet wat dat is….kruisspinnen, dat gaat nog maar alles vanaf formaat wolfspin dan spring ik een meter hoog. Leuk als je ’s morgens op de pot zit en er kriebelt zo’n gast over je voeten, hysterische taferelen waar de wcbril van ontwricht raakt.Ja, Stan is dan heel blij met me…… ;)))Je doet wel grote daden in kabouterland, ik doe het je niet na.En Mandy…. ze ziet er prachtig uit, wat vliegt de tijd.Geniet van het weekend, dikke X,San

    °○°Alexandra
  44. je hebt een leuke dag gehad zie ik wel en je bent niet bang, ik geloof dat ik het niet gedurfd zou hebben zo,n spin op de hand te houden. je zult maar de verkeerde pakken . en mandy die heeft zich ook goed vermaakt in het bos daar hoeft ze niet opgepakt te worden is voor haar ook leuker als op straat te . alle maal mooie foto,s en mandy word steeds mooier de paddestoelen houden we nog te goed. liefs joke

  45. Lieve Zuster,Dat is een gevulde dag met de nodige belevenissen geweest. Er is in Kabouterland een hoop moois te zien hoor,je begrijpt natuurlijk wel dat ik daar helemaal uit mijn dak zou gaan met de klikklakdoos! Jij hebt er bijzondere foto’s gemaakt,die kans krijg je niet elke dag. Ik wens je een heel fijn weekend,ook al is het weer dan niet al te best.Liefs en een dikke kus, en voor Mandy natuurlijk de nodige weekend kriebeltjes van je broertje.

  46. Het is in ieder geval eens wat anders dan kikkers Janny en ik vond het echt geweldig, jij ook een heel fijn weekend, liefs, Ann.

  47. Het lijkt me schitterend omdat eens mee temaken Prachtige foto’s en een heel fijn weekend liefs Janny

Geef een reactie

