Prinsjesdag 2009, waar we heengaan Jelle zal wel zien…..   37 comments

Zo, de derde dinsdag van september zit er weer op, de politieke partijen buitelen over elkaar heen, moties van wantrouwen worden ingediend, de berichten zijn echt niet goed, meer werkeloosheid, bezuinigingen op de gezondheidszorg en het onderwijs en last but not least stapsgewijze gaan ze sleutelen aan de A.O.W. Doorwerken tot 67 jaar, wie had ooit kunnen denken dat dit nog eens ter sprake zou komen, ik niet in ieder geval. Maar allereerst en dat ook nog met mooi weer in het verschiet……..
 
 
Het kan deze jongedame allemaal geen bal schelen, ze heeft voorlopig ballen genoeg!
 
Diverse bronnen, foto’s van internet.
 
De koningin heeft de troonrede uitgesproken en daarin hebben we kunnen horen (lezen) dat ons land voor een uitzonderlijke, maar geenszins onmogelijke opgave staat enz. enz. het slot was zoals gewoonlijk: Op u, leden van de Staten-Generaal, rust de zware verantwoordelijkheid om, samen met de regering, initiatief te nemen. U mag zich daarin gesteund weten door het besef dat velen u wijsheid toewensen en met mij om kracht en Gods zegen voor u bidden. Het bidden om kracht is niet gelukt, of er wordt geen gehoor aan deze gebeden gegeven want zoals eerder opgemerkt de partijen zijn al flink aan het bakkeleien. Dat er velen zijn die deze regering wijsheid toewensen lijkt me wat teveel gevraagd. Nu wordt de troonrede niet door de koningin zelf geschreven en ik vraag mezelf dan ook af of Hare Majesteit wel helemaal begrijpt wat ze voorleest, het lijkt meer op een feestje uit sprookjesland want na de tocht in de gouden koets en de balkonscène gaat iedereen zijn/haar eigen gang (met of zonder absurde hoed) jammer genoeg is er geen prins die een glazen muiltje vindt laat staan een ezeltje strekje die de nodige dukaten verstrekt. Aangezien de koningin het heeft tegen de leden van de Staten-Generaal en de regering, neem je toch als Nederlandse burger aan dat die zich er wel mee zullen redden, niets is minder waar zoals altijd moet de burger het gelag betalen.
 
 
En wat zou daar nu dit jaar uitkomen?
 
 
 
Hij wist het, maar zo te zien heeft hij er wel lol in en ook wij wisten het al een beetje maar moesten er minder om lachen, terwijl J.P. de bui voelt hangen en denkt "wat was dat ook al weer met Brussel? Toch nog eens goed over nadenken."
 
Natuurlijk weet ik dat het een vaststaande regeling is, maar als het koninklijk huis nu eens zou helpen door wat in te leveren dan zou dat toch heel wat meer opleveren als alleen bidden.

DEN HAAG –  De begroting van de Oranjes is voor volgend jaar gewijzigd. In het verleden waren de kosten van het Koninklijk Huis versnipperd over verscheidene ministeries. Nu zijn alle uitgaven die samenhangen met het uitoefenen van de functie van staatshoofd, ondergebracht in de begroting ‘De Koning’.

Koningin Beatrix kan volgend jaar rekenen op ongeveer 5,1 miljoen euro. Daarvan is 834.000 euro bedoeld als inkomen en bijna 4,3 miljoen euro bestemd voor kosten, zoals personeel. Prins Willem-Alexander krijgt in 2010 bijna 1,4 miljoen euro, waarvan 248.000 euro salaris en meer dan 1,1 miljoen euro voor kosten. Prinses Máxima ontvangt als echtgenote eveneens 248.000 euro inkomen. Ze heeft verder 376.000 euro te besteden aan personele en materiële uitgaven. De overige leden van het Koninklijk Huis krijgen zoals gebruikelijk geen geld.
 

Op de nieuwe begroting, naar een voorstel van oud-minister Gerrit Zalm, staan dit keer ook de functionele uitgaven vermeld. Die worden begroot op bijna 27 miljoen euro. Daaronder vallen onder meer de kosten voor het departement van de hofmaarschalk en het koninklijk staldepartement, maar ook het gebruik van het regeringsvliegtuig en andere luchtvaartuigen, het onderhoud van zeilschip de Groene Draeck en de reis- en verblijfkosten die samenhangen met bezoeken aan de Nederlandse Antillen en Aruba. Overigens heeft de Groene Draeck, de historische platbodem die de Nederlandse bevolking in 1957 aan de toenmalige prinses Beatrix schonk, ingrijpend onderhoud nodig. De kosten daarvoor, naar schatting 326.000 euro, zijn verdeeld over de begrotingen voor 2010 en 2011.

Tot slot is 5,7 miljoen euro begroot voor de Rijksvoorlichtingsdienst, het Militaire Huis (onderdeel van de Dienst van het Koninklijke Huis) en de uitgaven van het Kabinet der Koningin. De kosten voor beveiliging, staatsbezoeken en het onderhoud van de paleizen staan niet op de begroting vermeld. Deze posten vallen nog onder de ministeries van Justitie, Buitenlandse Zaken en Wonen, Wijken en Integratie. De wijziging van de begroting had plaats na een advies over de herziening van het kostenstelsel Koninklijk Huis, dat Zalm op aandringen van de Tweede Kamer had opgesteld.
 
Ondanks dat er wordt gedacht aan een vleestax lijkt me dat toch een lekker bedrag om van te eten. Knipoogje
 

 
Ook van onderstaand artikel snap ik zelf totaal niets, zelfs ik was te jong om te begrijpen waar dit nu eigenlijk om ging maar zelfs ten paleize kan men toch wel rekenen?
In 2007 barstte er een discussie los over de onderhoudskosten van de Groene Draeck. In augustus van dat jaar bleken die altijd voor rekening van het Defensie te zijn gekomen. In 2005 en 2006 bedroegen die kosten € 416.000,-. Een nieuw vergelijkbaar schip kost € 350.000 tot 500.000 en het onderhoud bedraagt normaal gesproken enkele duizenden euro’s per jaar. Begin september 2007 maakte het ministerie van Defensie bekend dat het door zal gaan met het onderhoud en de exploitatie van dit schip, omdat dit bij het aanbieden van het nationaal geschenk is toegezegd.
Waar is al dat geld eigenlijk gebleven?
 
 
Jan Peter als jij nu ieder jaar gaat krabben schilder ik wel en het groene draeckje kan wel bij de hofvijver aangemeerd worden….
 
 
De Groene Draeck zou hier helemaal niet misstaan.
 
Het is in ieder geval te hopen dat de plannen voor de A.O.W. niet doorgaan, voor mensen die zelf willen doorwerken is dat geen enkel probleem maar voor degene die een zwaar beroep hebben draait het toch echt niet uit op zo’n erg leuke oude dag. Ik weet het wat doe ik hier nog, ik zit toch maar een beetje te vergrijzen en wat er ook in dit land scheef zit maakt niet uit, het komt allemaal door de vergrijzing. Bedankt Hare Majesteit, leden van de Staten-Generaal en regering, juist de ouderen hebben het langst gewerkt en heel wat zwaarder dan dat ze nu moeten doen maar jullie hebben gelijk "de jeugd heeft de toekomst" maar vergeet niet dat ook die oud worden en dan maar doorwerken tot hun 80ste? Milieudefensie met hun ideetjes zijn ook al niet lekker, de vleestax zal heus niet doorgaan maar mocht dat zo zijn dan kost het meer dan dat het opbrengt en dat scheelt natuurlijk een stuk! De Partij voor de Dieren is in ieder geval voor en Marianne Thieme heeft een motie ingediend. Voor wie het nog niet weet, vlees eten is moord, vis en kip ook hoor! Nog een tip voor Prinsjesdag 2010, dames laat de koksmutsen en dure hoeden maar in de winkel en kom te voorschijn als echte Hollandse meiden, je kunt ze n.l. gebruiken als hoofddoekjes en wat zal dat fleurig staan.
 
 
Posted 18 september 2009 by Ann McDunn in Nieuws en politiek

37 responses to “Prinsjesdag 2009, waar we heengaan Jelle zal wel zien…..

Subscribe to comments with RSS.

  1. Caro zegt dat volgens mij dan ook op een ironische manier hoor Loontje, zo wordt er waarschijnlijk door de zakkenvullers wel over de burgers gesproken, zelfs Hare Majesteit heb ik eens horen zeggen toen ze ergens ging kijken "dat volk ook" ze was even vergeten dat de microfoon open stond denk ik, maar het volk is wel goed om voor iedereen mee te betalen en dat dan ook nog heel veel jaren en het worden er nog meer!

  2. Klootjesvolk….. mijn beste Caro, ik ken je niet maar ik denk dat je een vergissing maakt. Die negatieve klank die van het woord ‘klootjesvolk’ uitgaat, vind ik niet van toepassing zijn op mensen die zich beschaafd gedragen, maar juist op mensen die geen moraal hebben, zoals dat zakkenvullende gajes. Zij mogen dan rijker dan wij allemaal hier bij elkaar , maar wij staan toch echt ver boven dat gespuis. Geld is het enige dat zij meer hebben dan wij, maar qua beschaving en burgerzin staan ze onder aan de ladder. Ze zijn erger dan het grootste a-sociale gespuis op deze wereld. Platvloerse, dieven zijn ze. Waardigheid hebben zij niet meer en als je geen waardigheid meer hebt, heb je NIETS. Dan ben je een NUL.

  3. Ja, Liesje ik zag er een link naar toe staan en ik vond het ook een heel goede grap, later was het weg! Kinderachtig hoor, liefs Ann.@ Caro, wij zijn GEEN klootjesvolk alleen het woord volk staat me al tegen en als je dan ook nog aan het vergrijzen bent is het helemaal niet best ;-))) Het is de enige oplossing voor al die zakkenvullers, allemaal verplicht een jaar leven van een uitkering en geen bijbaantjes dan weten ze pas wat het is om van een uitkering rond te moeten komen, zo leren ze het nooit! Beterschap en liefs meisz, Ann.

  4. Ach lieve Ann..die lui staan zó ver van ons af..hebben géén idee wat het is om van een uitkering te moeten rondkomen..er wordt met geld gesmeten niet normaal meer..de noord-zuidlijn..hoge snelheidstrein..miljarden teveel al..laat ze daar maar eens beter op letten dan op ons..het klootjesvolk..fijne avond lieve Ann..liefs Caro.

  5. Heey Ann-etje, wist je dat ze na prinsjesdag de gouden koets op marktplaats te koop hebben gezet? haha TE KOOP: wegens bezuinigingen, weinig gebruikt 1 keer per jaar, goed onderhouden, zuinig in gebruik ect. haha Ik vond het wel een goede mop….het stond in de metro krant.Liefs Liesje xxx

  6. In sagen mythen en legenden zijn roofridders inderdaad duistere figuren en zoals de legendarische Robin Hood waren ze al zeker niet, maar vooruit we noemen ze roofridders dat klinkt best wel goed en degene die dit beroep uitoefenen kunnen zich niet beledigd voelen als er ridder in voorkomt, vandaar natuurlijk ook de ridderzaal ;-)))De term roofridder werd oorspronkelijk gebruikt voor rijke feodale meesters uit de twaalfde en dertiende eeuw die langs de Rijnrivier woonden en hun financiële positie verbeterden door passerende koopvaardijschepen tegen te houden en tolgeld te eisen zonder dat zij daartoe waren gemachtigd. In feite misbruikten roofridders hun macht met het oog op financieel gewin. Het feodale tijdperk zit er aan te komen Jurrie.

  7. ja maar bij roofridders denk je ook aan lijfeigenen horigen, en aan arm volk, en je denkt ook aan lichamelijke slagen. ik vind een roofridder iets duisters, iemand die met zijn zwaard hakt en bloed vergiet. scherpe spiezen, bankrovers doen het anders. maar dat is een gevoelskwestieverwacht niet teveel politiek bij mijn weblog Ann, want ik ben A-politiek. daar heb ik juist JOU voor nodig.

  8. @ Lukas, het wordt zo langzamerhand tijd dat er in ieder geval wat gebeurt als we allemaal gaan stelen komt het ook niet goed, want dan komt er toch weer het recht van de sterkste bij, maar dat mensen die hun hele leven hard hebben gewerkt en een pensioen(tje) hebben opgebouwd misschien dat niet of waarschijnlijk veel minder zullen krijgen is niet anders dan diep treurig. Het wordt in ieder geval hoognodig tijd dat degene die zich ten koste van anderen verrijken net zo gestraft worden als mensen die een bank beroven, want bankrovers zijn het!@ Jurrie, als je je weblog hebt geschreven ga ik het direct lezen, roofridders vind ik zelf een te mooie benaming ik noem ze liever bankrovers ;-))) Wat de benaming gedaalderd betreft, ik denk dat dat toch een streekuitdrukking is en dan waarschijnlijk voor een appelschimmel, een schimmel met grotere vlekken ik denk dat ze dan inplaats van appel het woord daalder (ons vroegere 1,50 bedoelen). Alle schimmels worden donker geboren en door het gen G (Grey- gen veranderen ze langzamerhand van kleur wat schimmelen heet. Zo heb je ook rood- bruin en grijsblauwe schimmels, zelf vind ik ze bijzonder mooi vooral de Lippizaners.

  9. nog even een reactie via het paardenlog van Jonh Johnston.Is een schimmel hetzelfde als een gedaalderd paard?is een gedaalderd paard een nederlandse uitdrukking of een streekuitdrukking?

  10. als reactie op dit weblog heb ik er zelf een geschreven nu, maar ik bewaar hem voor morgen want elke weblog heeft zijn eigen plek en tijd en aandacht nodig. En mijn blog van vandaag moet even niks anders erbij…..wat ingeborg zegt, roofridders, een goede benaming! je zou bijna kunnen gaan denken aan een burgeroorlog/opstand, wat anders?

  11. leuk blogje ann,zo te lezen mis ik niet echt veel,behalve straks mijn pensioen waar ik voor gewerkt en betaald heb,de bonussen zijn belangrijker dan het leven van vele duizende nederlanders die hard gewerkt en betaald hebben.we moeten maar met zen allen gaan stelen,er is straks geen andere keuze meer.

  12. Ilona, voor dat soort @#$%#@$# is een paar miljoen hetzelfde als voor ons brood en een pakkie boter met een pot jam. Wat die lui betreft eten we droog brood.

  13. Ik kreeg vanmiddag nog een zure oprisping toen ik hoorde dat de Nederlandse bankiers zich wederom rijkelijk hebben bediend uit de goudpot die niet van hen is. Ze hebben wederom allerlei bonussen ‘gekregen’ alhoewel ik liever het woord ‘GESTOLEN’ wil gebruiken. Zou het O.M. deze heren niet kunnen vervolgen? Als je een brood steelt omdat je honger hebt, kom je voor de rechter…… da’s toch niets vergeleken met het stelen van miljoenen?

  14. Ingeborg ik denk dat die hier hebben gereageerd er allemaal hetzelfde over denken, maar eerst moeten alle Nederlanders er echt schoon genoeg van hebben. Het is toch te treurig voor woorden dat mensen die al hun dienstjaren betaald hebben voor een pensioentje niet zeker kunnen zijn of het ook inderdaad wel betaald zal worden en dan ook nog twee jaar langer werken voordat mensen hun AOW krijgen, de regering is een stel lapzwansen die met elkaar de grootste lol hebben, denken over hoe het echt moet daar zijn ze nog niet aan toegekomen en al die zakkenvullers worden echt wel met rust gelaten, het wordt echt tijd dat de Nederlanders zeggen STOP! Liefs, Ann.

  15. Kan dat koffertje haast niet meer zien omdat er nooit iets goeds voor de burger in zit.Werken en betalen, zou haast denken dat dit ons levenslot is. Pensioenpremie betalen maar krijgen wij die nog? Mag er niet aan denken en dan nog werken tot je erbij neervalt. Overal hoor je geklaag en men vraagt zich af waar het heen moet. Iedereen denk het zelfde maar als het er op aan komt doet toch niemand zijn mond open.Als je de regering hoort praten wordt het je niet goed. Iedereen schreeuwt maar nog wat. Kunnen ze daar nog nadenken? Ik denk van niet. Geert Wilders spande de kroon weer met zijn uitspraak om hoofddoekentax te laten betalen. Zie je het al gebeuren? Laat me niet lachen. En wat denk je van de bonussen, ze gaan er gewoon mee door. Roofridders is het juiste woord Ann, Ze zouden het gewoon moeten terug betalen, maar nee laat dit Jan met de pet maar doen want daar zijn de meesten van. Vaak denk ik, kwam toch heel nederland maar eens in opstand!Groetjes en doei doei.

  16. Lieve Joke die uitspraak van Wilders over de kopvoddentax was gewoon een populistische strijdkreet waar iedereen overheen geduikeld is en wat dan ook net de bedoeling was. Ik neem echt niet aan dat Wilders echt serieus heeft gemeend dat zoiets zou kunnen. Maar gewone hoofddoeken zijn altijd gedragen en zelfs konining Elisabeth van Engeland draagt ze vaak, als het koud is heb ik ook een hoofddoek om dus zo erg is een hoofddoek alleen helemaal niet, bij Wilders gaat het meer om de onderliggende gedachte dat er zoveel mensen zijn die hier niet horen dat ze eigenlijk per "hoofd" belasting zouden moeten betalen. Deze regering heeft ook totaal geen daadkracht en dat Mark Rutte namens de VVD een motie van wantrouwen heeft ingediend tegen dit kabinet is ook politiek geneuzel, daar komt dan ook nog achteraan dat Arie Slob namens de ChristenUnie het voorstel voor de antikraakwet uit louter boosheid wil traineren, het lijkt wel een kleuterschool dit zijn toch geen zaken meer van politici, uiterst kinderachtig gedrag. Bakellende heeft zelf toegegeven niet op zijn best te zijn geweest tijdens de nabeschouwingen en dat is erg zwak uitgedrukt! Bij heel veel punten zei hij "dat zie ik anders" en dat is puur narcisme hij alleen heeft n.l. niets in te brengen. De Nederlanders zijn dit kabinet zat en daar speelt de oppositie natuurlijk op in, maar voor de rest zullen de dames en heren elkaar heus de hand wel boven het hoofd houden hoor Joke. Met Nederland gaat het al lang de verkeerde kant op en de lui die nu regeren maken het er bepaald niet beter op. Jij ook nog een heel fijne avond en zondag, liefs, Ann.

  17. dat rode doekje zal wel leuk staan komt er ook veel in de staatskas want wilders wil vodden belasting op doekjes. ik heb de troonrede niet gezien maar wel een dag later al het gebakklei er om heen van de oppositie ,ik vond het vroeger veel leuker en je keek met plezier want de mensen wonden zich veel meer op nu vind ik het een beetje slapjes allemaal maar goed ik kan het zelf ook niet dus ik mag eigenlijk niets zeggen.maar nu is de oppositie- vvd- en wilders -het helemaal zat, en hebben het vertouwen in het kabinet verloren. alleen ze hebben geen meerderheid. voor de generatie na ons is het nog erger. volgens mij worden we een arm nederland als het zo door gaat, wat een staatschuld hebben we al. niet te geloven. en van al die bonessen word ik helemaal niet goed van waar voor is dat allemaal nodig ze willen de bonussen nu beperken , ze verdienen al zo veel en dan ook nog een vette handruk ann je hebt er weel een heel mooi log je van gemaakt ik wens je een fijn weekend liefs joke

  18. Allemaal dank voor jullie interessante reacties, ik heb ze met plezier gelezen en dan niet het plezier van hahahaha, maar met het plezier dat er ook hier behoorlijk over wordt nagedacht en er een discussie ontstaat. De recessie is absoluut gekomen door de banken waarvan de directeuren e.a. roofridders zich rijk hebben gestolen aan het geld van anderen. Pensioenfondsen hebben gespeculeerd met de gelden van degene die daar hun arbeidsjaren voor hebben betaald en ook daar zijn riante bonussen verstrekt buiten de te hoge salarissen om. Het rijk heeft de nodige financiële injecties gegeven om de banken gezond te houden:SNS Reaal krijgt een financiële injectie van de overheid van 750 miljoen euro.SNS is na ING en Aegon de derde financiële instelling die gebruikmaakt van het noodfonds van twintig miljardeuro. ING kreeg eerder tien miljard, Aegon drie miljard. De bonussen zijn ietwat gekort maar nog steeds veel en veel te hoog, wie verantwoordelijk werk doet mag van mij best een heel goed salaris verdienen, maar als men stopt met werken dan ook gewoon in de WW. Zelfs als hogere ambtenaren opstappen omdat ze er geen zin meer in hebben wordt dat beloond en niet zo zuinig ook. Degene die tijdens hun dienstverband deze bonussen gewoon even meenemen zijn mede schuldig aan het financieringstekort van Nederland, ik neem toch niet aan dat de regering met miljarden heeft gestrooid om het deze mensen te laten geven als een beetje groot uitgevallen kerstpakketje.DNB: bonussen bankiers blijven hoogDe banken hebben vorig jaar grote verliezen gedraaid, maar dat hebben de bestbetaalde bankiers nauwelijks in hun portemonnee gevoeld. Gekort:Ze werden namelijk nauwelijks gekort op hun bonussen. Dat blijkt uit een onderzoek van De Nederlandsche Bank, die de beloningen bij 27 financiële instellingen in 2007 en 2008 onder de loep nam.DNB vindt het ‘opmerkelijk’ dat er in bedrijven die in 2008 zware verliezen leden, bonussen zijn gegeven. Topmannen die per jaar meer dan 1,5 miljoen euro verdienen, kregen in 2008 een bonus van gemiddeld 311% van hun salaris. In 2007 was dat nog 355%. Lagere schalen:Werknemers met een salaris van 100.000 tot 200.000 euro ontvingen in 2008 gemiddeld 11% aan bonus. Het jaar ervoor was dat nog 30%.Als je dit allemaal leest is er dus nog geld genoeg, terugbetalen van deze bonussen zou al een heel grote stap in de goede richting zijn. Over alle Nederlandse banken en andere instellingen gaat dit n.l. over miljarden en niet over het inkomen van de gemiddelde gewone burger, die vanaf 2011 moeten bloeden. Zelf heb ik er geen last van dat ik tot mijn 67ste jaar moet werken, want dat ben ik al, maar zoals John, Murwari, Ilona, Mazza, Henk e.a. die krijgen daar wel mee te maken, als ze tenminste niet voortijdig hun baan kwijt zijn geraakt, want dan is er ook geen mogelijkheid meer om wat achteruit te leggen, wat overigens inmiddels al haast onmogelijk is.@ John heeft gelijk als hij zegt dat er in alle jaren altijd lui waren die niet wilde werken en toch een goed inkomen hadden, maar daar zou ik toch echt niet de hele lichting van de jaren 70 aan willen ophangen. Ook nu zijn er talloze lui die een uitkering krijgen en het vertikken om te werken. Zowel Edward als ik hebben ons hele leven hard gewerkt en hebben niet gestudeerd, wij hebben zelfs nog gewerkt op de zaterdagen, Edward heeft een pensioen opgebouwd, ik niet en minder dan A.O.W. zonder pensioen is bepaald geen vetpot (vleestax of niet, aan die dikke biefstukken komen wij niet meer toe.) Maar ik ken genoeg studenten die nog nooit een poot hebben uitgestoken al zijn ze in de dertig en ik wil bepaald niet rasistisch overkomen, want wie hier wonen en werken en geen kwaad doen mogen van mij blijven, zelfs met een hoofddoekje (s.v.p. geen gelaatsbedekking want dat gaat me veel te ver), maar door het vreemdelingenbeleid is er echt heel veel mis gegaan in Nederland en of de regeringspartijen het nu wel of niet willen uitrekenen, iedereen met een beetje verstand weet dat dit echt om ontzettend veel geld gaat voor een heel grote partij mensen die hier niet horen, geen gevaar lopen en alleen om economische reden hier zijn en die niet eens mogen werken voordat ze hun Nederlanderschap hebben gekregen. Hebben ze dat, dan is er een klein voorbeeld wat er gebeurt met de jongeren die hier hoog opgeleid worden. De jonge Turken vertrekken na hun opleiding op grote schaal weer naar het land van afkomst, en ook dat moeten de autochtonen (waaronder de werkende mensen die oorspronkelijk uit andere landen komen) ophoesten. Ik ben op veel gebied geen fan van Geert Wilders, maar dat hij zo’n aanhang heeft kan ik me best begrijpen, hij is ook degene die luidop verkondigt "Handen af van de A.O.W." en dat zou de P.v.d.A. zeker moeten zeggen! @ Ilona, ik ben het met jou eens dat heel Nederland zou moeten opstaan en hun stem zouden moeten laten horen, en heel misschien komt dat er nog weleens van, ook al klagen Nederlanders snel eenmaal is het genoeg en dan is het ook echt genoeg, de mensen zijn mondiger geworden en een vuist ballen kunnen we allemaal. Wat het koninklijk huis betreft dat is allang niet meer zo onaantastbaar als het is geweest en ik zeg maar zo, wie boter op zijn hoofd heeft kan in zijn eigen vet de gebraden haan uithangen. Als iedereen moet inleveren dan zou het koninklijk huis zelf moeten aangeven dat ze willen helpen door b.v. belasting te gaan betalen en eens wat zuiniger moeten leven wat betreft de uitgaven die niet echt noodzakelijk zijn. Cadeaus krijgen ze evengoed wel, maar dan wel zelf onderhouden die handel. Arend Voortman, ik ken je niet maar bedankt voor je reactie!Allemaal een heel zonnige en fijne dag toegewenst (die kunnen ze ons niet afpakken). Liefs, Ann.

  19. Van de troonreden heb ik niks gezien ,wel dingetjes gehoord .Wil me er niet druk overmaken ,wordt er alleen maar naar van .Hier leven we van dag tot dag .ooit te hopen op een fijne oude dag samen en niet tot 67 jaar te hoeven werken .Fijn weekend geniet van de zon .

  20. Ja John, het is een barre tijd en we hebben nog niet eens alles gehad. Voorspellers zeggen dat de echte klap gaat vallen aan het einde van 2010. Dus 2011 is een jaar om niet vrolijk van te worden.De crisis is begonnen met de val van de bank Lehman Brothers in de VS. De baas daar, mister Fuld, heeft onlangs gezegd dat de bonus van 250 miljoen dollar (geen typfout) heel normaal is voor wat hij allemaal heeft gedaan. Hij heeft de bank naar de verdommenis geholpen, dát heeft hij gedaan. Maar het was niet alleen een bonus voor hem .Alle bobo’s die daar net onder zitten, hebben ook een flinke hap uit de kas genomen. Samen voor meer dan een miljard dollar. Dit geld komt hen niet rechtens toe, dit hebben ze gestolen, ze hebben gewoon de kluis leeggeroofd. Smerige hebzuchtige roofridders zijn het maar wat ik niet begrijp is dat de overheid die bonussen niet gewoon terugvordert. Niemand heeft recht op een bonus van 250 miljoen dollar. Iedere rekeninghouder daar was de klos maar deze smeerlappen hebben, afgezien van hun ook al veel te hoge salarissen, ook nog eens de kas leeggeroofd voor bonussen en daarna werd het faillissement uitegsproken. Iedereen die een tientje pikt uit de kas van zijn baas, wordt ontslagen en het wordt aangegeven bij de politie. Logisch. Maar de schoften van Lehman, die andermans geld hebben gebruikt om zichzelf te verrijken, komen er mee weg. Es ist zum kotzen!!! Hoe lang pikt de gewone burger dit allemaal nog?

  21. @ Ilona : We betalen pensioen, terwijl we geen enkele garantie hebben, wat voor een bedrag we uiteindelijk krijgen. Tevens, als je tot je 67e door moet werken, heb je ook nog korter te leven, dus zul je er ook nog minder gebruik van maken. Van al het geld dat je voor je pensioen al hebt betaald, hebben al heel mensen goed kunnen leven (pensioenfondsen en dergelijke) terwijl je er zelf nog niets aan hebt gehad. Op het moment dat je overlijdt en er is geen achterblijvende parnter meer, dan verdwijnt dat resterende geld ook nog eens in de diepe zakken van de pensioenfondsen. Daarnaast bestaat ook nog de mogelijkheid (misschien de volgende stap ?), dat je straks op je AOW gekort wordt omdat je toch al een pensioen hebt ? Met mij is het zo dat als ik de pensioengerechtigde leeftijd heb bereikt, ik ook nog maar de helft van de AOW krijg omdat mijn partner jonger is ! Dus dat pensioen heb je dan ook hard nodig om rond te komen !

  22. Ann en Mandy ik wens jullie een heel fijn weekendJe staat maar weer mooi op de foto MandyLiefs Janny

  23. John, met opvreters bedoel je de jaren 70 kliek die niet wilde werken? Gelijk heb je, werkschuw langharig tuig werden ze genoemd. Deden niets en kregen toch geld. Heb ik nooit begrepen hoor. Nog steeds zijn er grote groepen mensen die niet werken maar wel geld krijgen. Belachelijk, werken voor de poen, dan maar plantsoenen schoffelen maar niets doen, kan echt niet. Wat ik bedoel is dat als je 40 jaar of meer hebt gewerkt, je ook 40 jaar hebt moeten afdragen aan allerleis sociale lasten. Geen punt want het is je oudedagsvoorziening maar nu al wordt er aan geknabbeld en de rekensom zegt dat er over 5 jaar al 10% van af is. Da’s een behoorlijk hoog percentage en dan b=voelen wij ons behoorlijk bij de neus genomen.Die hele rotte recessie is gekomen omdat smeerlappen met dollartekens in hun ogen de bankkluizen legaal hebben leeggeroofd. Honderden miljoenen zijn er aan belachelijk hoge salarissen en nog belachelijker hoge bonussen doorheen gejast. Dat geld was niet van hen, dat is de gezamenlijke inleg van iedere rekeninghouder. met dat geld moeten ze iets doen maar niet in perojecten stoppen waar geen winst is te behalen of, nog erger, mee te gokken op de valutamarkt. Schande is het, maar die smeerlappen komen er nog mee weg ook. Dat geld van die bonnussen zou moeten worden teruggevorderd, hier maar ook in alle andere landen waar het fout is gegaan. Dan komen en weer miljarden in de staatskassen en is het probleem al bijna het hoofd geboden.

  24. @john : ik begrijp je frustraties, maar degenen die 40 jaar gewerkt hebben, hebben hun eigen pensoein dubbel en dik betaald. Met belastingsgeld wat naar de groene draeck gaat, inclusief de lonen van het kabinet + het spekken van de staatskas. Het is eerlijker als al die bonussen en kranzinnig hoge salarissen worden teruggevorderd. Zij zijn degenen geweest die voor de recessie hebben gezorgs, ze ruimen de rotzooi maar weer op ook door geld te storeten in de staatskas. Die smeerkezen komen er veel te genadig van af. Het is allemaal te gek voor woorden. 40 jaar voor een baas werken zit er niet meer in. Dat is al meer dan 15 jaar geleden voorspeld. Maar door werkdruk, stress en competitie worden de gemiddelde levensverwachtingen minder en dat is precies de bedoeling. Hoe meer er de pijp uitgaat voor men op pensioen kan hoe beter, want dat is pas een kostenverlagen.

  25. groot gelijk wij Nederlanders zijn heel goed in klagen maar helaas altijd tegen de verkeerde persoon

  26. Ilona,……wij zouden inderdaad massaal moeten protesteren, maar de aard van de Nederlanders is,dat als het puntje bij het paaltje komt, je echt geen honderdduizenden op de been krijgt hoor. Even een klein voorbeeldje, los van het feit hoe ik er zelf over denk. Als in een gesprek op bruiloften en partijen het onderwerp buitenlanders,asielzoekers, en intergratie aan de orde komt, is bijna iedereen het er over eens dat het allemaal niets is,en dat het zo niet langer kan. En dan zie je een reportage op de TV waar aan mensen op straat wordt gevraagd wat zij van dit soort zaken vinden, 95% is dan opeens van mening dat het allemaal wel meevalt,en dat ze nergens last van hebben…

  27. Wat de AOW betrefd, als iemand 65 jaar wordt en de partner is jonger, dan krijgen deze mensen een AOW voor 2 personen. Vanaf 2015 wordt dat afgeschaft. Dat betekend bijvoorbeeld voor mij (als ik ook nog niet de pech heb om tot mijn 67e te moeten doorwerken), dat wij dan maar AOW voor 1 persoon krijgen. Mijn generatie komt ook niet in aanmerking voor WAO, tenzij we terminaal patient zijn ! Tevens is de weduwen en wezenwet een aantal jaren geleden afgeschaft. Dat betekend dat ik mij moet bijverzekeren voor als mij wat overkomt. Dit hadden ze jaren geleden zien aankomen. Maar bepaalde generaties hebben jarenlang de ruif leeggevreten en vervolgens vragen ze de generaties na hun, om in te leveren. Zelf doen ze dat niet. Dat de babyboomers harder gewerkt hebben als ons, is ook niet zo. Daartussen zaten net zo goed uitvreters en werkschuwen als in alle generaties. Maar ja, zij hebben het land "opgebouwd", wat een gelul !! Zij hebben dat heus niet met die gedachte gedaan, daar hebben ze ook salaris voor gekregen. Ik moest dit even kwijt, dit geldt heus niet voor iedereen, maar de huidige generatie heeft geen banen voor het leven meer.

  28. Edward, we kunnen wel wat doen! met honderduizenden grijze hoofden naar het Binnenhof togen en zeggen dat het nu genoeg is. We hebben allemaal 40 jaar hard gewerkt om iets te bereiken en nu wordt het stelselmatig beetje bij beetje van ons afgenomen. Als we dat pikken zijn we slachtvee geworden. We mmoeten de barricaden op en protesteren en net zo lang doorgaan tot we ons doel bereikt hebben. Geld hebben we niet maar tijd wel, dus…… PROTEST!!!

  29. Ik zat een beetje te stomen geloof ik ♥ en een knuf voor Mandy, ze begint fotogeniek te worden.

  30. Lieve Ann,ik kan het kort maken, want Edward heeft al neergezett wat ik had willen zeggen.je log is weer prachtig!!!wij wensen jou een goed weekend!dikke kus lieverd.

  31. Jaja die lipjes van Balkenende brengen mij ook van de wijs Ann, toch heb ik doorgelezen hoor, en dat heeft me moeite gekost. Ik wordt zo lamgzamerhand zoooo moe van dat politieke gekonkel. Er wordt in dit landje al jarenlang niet naar de burger geluisterd en er wordt ook al jarenlang niet meer geregeerd. Hadden we tijdens dolle dinsdag al niet kunnen beginnen met bezuinigen door die apekool met die gouden koets en de rompslomp eromheen af te schaffen ? De gulden draak als Nationaal Geschenk ? en dan maar meteen inclusief levenslang gratis onderhoud ? En dat terwijl ons koningshuis al zo’n vorstelijk inkomen krijgt ? Terwijl verder alle kosten die ze maken vergoed worden door de schatkist ? Wat een beleid !!!!!

  32. Ann, gefeliciteerd met jegrote lap tekst. Hij dekt alles wat me dwarszit. Ik ben het op alle punten eens. AOW leeftijd opkrikken, tuurlijk waarom niet. Weer minder onkosten voor het gepeupel. Tjeemig begint hier echt Amerikaanse vorm/norm aan te nemen. Prettig weekend voor zover nog mogelijk.

  33. goed gedaan mijn complimentjes wat denken ze wel niet en niemand zegt er wat van weet je nederlanders laten gewoon met zich sukkelen daar moet eens een keer wat aan gedaan worden, misschien een ijs koude douche of zou dat ook niet meer helpen als dat zo door gaat blijft er van het vroegere rijke ned niets meer over sukkels die hele regering meer woorden heb ik er niet meer voor over !!!!!

  34. De groene Draeck is een geschenk van het volk -lees onderdanen- aan de majesteit. Dat is toch een prachtig cadeau, zou ik zeggen. Maar dat was het toch, meer zat er niet in. Dus waarom verhaal je dan de kosten aan zo’n schip op de gever? Als ik voor mijn verjaardag een tas krijg en die gaat kapot dan laat ik ‘m repareren, maar ik stuur de rekening toch niet naar de gever van de tas? Of denk ik nu weer te simpel? Máxima heb ik ook nog nooit 2 keer in hetzelfde jurkje gezien en ze heeft heeeeeeeeeel veel jurkjes. Ze laat sommige van haar japonnen maken door ontwerper Taminiau en dan staat iedereen te blerren dat het zo leuk is dat ze daarmee Nederlandse couturiers op de kaart zet. Maar in iedere goede boetiek kun je voor 400 euro een hele mooie japon kopen. Ze is 2 uur in beeld en waarom moet het dan allemaal zo overdreven duur zijn? Kan het misschien ook een onsje minder bij de royals???De vergrijzing. Jongeren van alle partijen staan te schreeuwen dat zij het nu nodig hebben maar daar ben ik compleet mee oneens. Ik had ook niets toen ik 20 was maar heb met werken een en ander opgebouwd en nu worden we gekort op de oudedagsvoorziening? Het moet niet gekker worden want wat doet de jeugd er dan mee? Sex, drugs, student zijn maar weinig studeren en verre reizen maken. Flikker op zeg, ga eerst eens werken en als dat tegenvalt, weet je wat wij allemaal hebben moeten doorstaan. Wij zijn met niets begonnen, dat kun je van de huidige jongeren niet bepaald zeggen. Die hebben het toch wel erg makkelijk hoor! Maar van mijn poen blijven ze af. Al moet ik op het Binnenhof staan protesteren. Ga je trouwens mee als het zover komen zou? Vroeger waren we de rooie vrouwen maar nu zijn we de grijze vrouwen, maar nog met evenveel pit, dat wel! Liefs, I ♥

  35. Lieve Zuster,Ik heb niet naar de troonrede en de algemene beschouwingen gekeken,maar je krijgt er via het nieuws toch het een en ander van mee. Gelukkig dat JP zelf toegeeft dat het niet zijn beste optreden is geweest,maar ja…wanneer is het dat wel? Dat verhaal over het bootje en regeringsvliegtuigje,was destijds hot nieuws,en het zou allemaal transparant worden. Het enige wat de burger daarna nog heeft gehoord,is dat de kosten in het vervolg een aparte begrotingspost zouden worden. Maar of de kosten die zijn gemaakt door het Koningshuis voor onderhoud en privè reisjes terecht door de gemeenschap zijn betaald,daar is met geen woord meer over gerept. Prinses Christina heeft wederom iets aan de hand met een financiële transactie, en het project voor het vakantiehuis van W.A. in Mozambique zit ook niet helemaal lekker. Ik word van dit alles langzamerhand een beetje misselijk, wij simpele burgers moeten ons aan allerlei regeltjes houden, (het worden er steeds meer) anders zijn wij burgelijk ongehoorzaam,en moeten in de hoek staan,waar JP ons met opgeheven vingertje naartoe stuurd. Voor komend jaar schijnt het nog een beetje mee te vallen,maar reken er maar op dat we daarna flink gaan inleveren. Aangezien wij er toch niets aan kunnen veranderen,lijkt het mij verstandig om maar ven het mooie weer te gaan genieten,en na mij de zondvloed. Ik wens je een heel fijn weekend lieverd!Liefs en een dikke kus voor jou,en een pootje én kriebeltjes voor Mandy van je broertje.

  36. Daar ben je de enige niet in Melda ;-)))

  37. Sorry Ann ik kom nog eens terug lezen .Die lipjes van Balkenende brengen mij weer van de wijs.

Geef een reactie

