Britten zijn echt taai!   22 comments

Het weekend zit er alweer bijna op, en het was niet bepaald mooi weer, vandaag nagenoeg droog maar wel aan de vrij frisse kant. Overal schieten de paddenstoelen de grond uit tussen het nog steeds groene gewas, toch wel een leuk gezicht die frisse kleurtjes. Zelf maar weer eens geprobeerd Mandy op de foto te zetten, maar het blijft weigeren niet te paaien zelfs niet met een snoepje. Nieuwsgierig is ze ook net een oude buurvrouw die voor een spionnetje zit, Mandy luistert aan schuttingen! Van mij mag ze alleen is het jammer dat ze niet kan vertellen wat ze zeggen maar misschien is dat maar goed ook, je weet nooit wat zo’n hondje gaat vertellen en stel dat ik me kwaad maak en ze heeft het verkeerd gehoord! Knipoogje Het is me trouwens opgevallen dat er veel mensen en kinderen bang zijn voor zo’n handjevol York, niet te geloven maar zelfs een paar kennissen zijn afgehaakt, ze hebben niets met honden! Jammer dan, maar ik ga Mandy toch echt niet opsluiten voor mensen die een paar keer in het jaar hun neus laten zien, had ik haar nu toch maar TARZAN genoemd.
 
 
Niet roepen vrouwtje, ik moet effe luisteren.
 
 
Het ziet er allemaal lekker fris uit en lijkt mooier dan in de herfst. (Vind ik).
 
 
Onderweg lag een omgezaagde berk die ruimschoots regen had gehad en ik vond het een pracht gezicht, net een bloem van hout.
 
En natuurlijk de titel van dit logje, Britten zijn echt taai sommige mensen stappen van een stoep en breken wat, zelf struikel ik soms nog over een steentje en heus dat is geen ouderdom maar ik kijk altijd ergens anders naar en dan kan zelfs een steen fataal zijn. Maar ik las net een berichtje dat het toch ook anders kan. Er is niet bij gezet of bekend wat de man aan verwondingen heeft, maar echt lekker zal hij zich wel niet voelen, en toch is het een klein wonder!
 
 
Deze foto is van de plaats waar het ongeval ( of wat dan ook ) heeft plaatsgevonden. Foto en bericht van RTLnieuws.nl
 

Brit overleeft val van 61 meter

Een Britse man werd gewond aangetroffen in zijn voertuig aan de voet van de kliffen van Devon. Hij had een val van 61 meter overleefd. 

Ziekenhuis:  Met behulp van een helikopter en abseilers werd hij uit zijn benarde positie gehaald en overgebracht naar het ziekenhuis. Over de aard van zijn verwondingen zijn nog geen mededelingen gedaan.

Wonder:  Het is nog onduidelijk waarom de man met zijn auto van de steile rotskust is gevallen. De kustwacht noemde het een wonder dat de man de val heeft overleefd.

Het bericht is een beetje vaag, de man is n.l. niet gewoon gevallen maar zat in zijn auto en dat kan dus op allerlei manieren gebeurd zijn, ik vraag me wel af wat je daar in vredesnaam moet doen met een auto, tenzij je er genoeg van hebt en dan heeft de man dus geen geluk gehad, het is nog maar afwachten hoe hij eraan toe is. Als dagafsluiting nog maar een foto van een U.F.O., zelf weet ik niet of het een hommel is of een ander insect dus voor mij is het een unidentified flying object. Vrienden, vriendinnen en bezoekers allemaal een heel goede week toegewenst al of niet met werk, maar tegenwoordig mag je blij zijn als je je werk kunt houden dus sterkte is niet meer op z’n plaats. Gewoon met frisse tegenzin aan de slag……grinnn…….

Posted 6 september 2009 by Ann McDunn in Allerlei wetenswaardigheden

22 responses to “Britten zijn echt taai!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Groot gelijk Ann, zou mijn hond ( als ik er een had ) ook niet opsluiten als er iemand af en toe zou komen die niets met honden had.Wat di taaie Brit betreft kun je je zeker afvragen wat hij daar heeft gedaan met een auto. En dat hij dit overleefd heeft kun je inderdaad als een wonder zien. Als de tijd nog niet voor je is gekomen dan ga je nog niet, zo denk ik er over.Groetjes en doei doei.

  2. @ John, als dat zou kunnen een pratend hondje wat zou ik dan blij zijn, maar haar geheimen houdt ze mooi stil ;-))) Wat de Brit betreft, ik heb er vandaag niets over kunnen vinden en eigenlijk wil je dan toch wel weten hoe het is afgelopen.

  3. Nieuwsgierig hondje ! Volgens mij fluisterd Mandy ’s avonds in je oor wat ze gehoord heeft … Wat die Engelsman betrefd, het is net wat je zegt, een beetje een onduidelijk verhaal ! Misschien is hij wel "gewoon" in het water gevallen (hoewel dat ook wel hard aankomt). Misschien komt er later nog wel duidelijkheid over !

  4. Allemaal hartelijk dank voor de lieve en leuke reacties, Tarzan ligt op de bank en heeft de pest in, ik heb haar weer lekker gewassen en daarna gekamd en dat is ook niet leuk voor hondjes maar wel goed voor haar grobbelbuikje en vacht. Toen ik klaar met haar was kreeg ik alweer likjes dus dat zit wel goed. Inmiddels heeft Mandy er een fan bij, een jongetje van het Afghaanse gezin verderop, hij komt haast iedere dag vragen of hij Mandy even mag zien en aaien en natuurlijk mag dat. Mandy is eigenlijk wat bang voor kinderen maar als ze ze eenmaal kent krijgen ze allemaal likjes, ze vindt iedereen lief en moet nog leren dat niet iedereen haar lief vindt. @ Henk heeft wel gelijk, meestal zijn de ouders bang voor honden of katten en dan zijn de kinderen dat ook. Jammer is dat want juist leren omgaan met dieren is heel goed voor kinderen, toen Mandy nog maar een maand of 3 was kwam er een knulletje van een jaar of 7 aanfietsen en die zei ijskoud "Ik heb liever dat u dat hondje bij u houdt", hij was echt spookbenauwd en Mandy voor hem, zulke uitspraken komen toch echt van ouderen of de jeugd is wel erg bij! Ook bedankt voor de complimenten over de foto’s, vond ik die omgezaagde berk toch niet alleen mooi en de paddenstoeltjes zien er echt lekker uit al denk ik niet dat ze eetbaar zijn. ;-)))@ Gerd, je mag de foto best gebruiken hoor, en Mandy hoefde niets dat was ze al kwijt zodat ik met een plastic zakje liep, geen probleem, ze luistert trouwens achter buiten ook aan de schutting gewoon een nieuwsgierig aagje.@ Belia en Joke, ook bedankt voor jullie reactie, pompoenen en kalebassen zijn echt heel mooi en ieder jaar koop ik er wel een paar voor op een herfstschaal, maar ze willen ook daar al flink veel geld voor hebben. Ufo’tje is een blinde bij, Henk wist het ik niet want ook ik weet lang niet alles ;-)))Iedereen die zijn bedenkingen heeft bij de val van de Brit, dat heb ik ook iedereen die daar wel eens in de buurt is geweest weet dat je daar niet met een auto moet rijden of je bent levensmoe en dan heeft de man zichzelf zwaar te pakken. @ Edward met het geluk dat wij hebben worden we 100, maar dan wel in een bejaardentehuis iiieeeuuuwww!!!!@ Murwarita, ik hou ook helemaal niet van kwijlhonden al zijn ze nu nog zo lief, meestal komt het omdat de eigenaars veel lekkers geven zelfs boxers beginnen dan te kwijlen en zeker honden zoals de bordeaux dog, sint bernards kunnen er ook wat van en het is ook geen prettig gezicht die grote kwijlslierten. Ook rotweillers doen het wel en die zijn ook zo loeizwaar, ik hou het wel bij een Yorkie, ze is nu goed 2½ kilo dus het wordt nog wel wat meer maar uitlaten lukt dan lang.@ Melda, ook dat probleem ken ik en als de mensen dan niet wijzer zijn dan veeg ik daar ook m’n voeten aan af! Jef heeft echt heel veel geluk gehad, een schrammetje. Toch soms nuttig die veiligheidsriemen al kan het ook een leven kosten, er is hier in een vaart een vrouw verdronken omdat niemand de riem die klem was geraakt stuk kon krijgen en daar ben ik dan weer bang voor.@ Sjerrie, en alle anderen natuurlijk, we krijgen nog een paar heel mooie dagen, morgen wordt het zelfs warm! Daarna zal het wel weer mis zijn maar die mooie dagen hebben we maar weer. @ Lukas, die regen mag je van mij best hebben hoor, dan is er toch iemand blij mee! Voor mensen die mijn hondje niet mogen ben ik niet meer thuis hoor ;-)))@ Elisabeth, het wordt heerlijk weer om de bossen in te gaan en nu is het nog echt mooi, als de bladeren gaan kleuren ook maar het moet wel droog zijn.@ Ilona, zelf vind ik dat bepaalde honden beslist niet los mogen lopen, zelfs als Mandy zou grommen zou ik haar aanlijnen en die aso’s met hun vechthonden moeten eigenlijk zelf aangelijnd, pitbulls zijn meestal gefokt voor vechten en die krijg je dan ook niet los van andere honden, er zijn wel goede honden bij maar het risico is gewoon te groot om ze los te laten lopen. Ook jij weet hoe het daar is in Engeland en die Tom-Tom daar geloof ik eigenlijk niets van en weer proberen zit er voorlopig niet in als het er nog ooit in zal zitten.@ Liesje, als ik op visite ga voor langer dan een paar uur dan gaat Mandy mee of ik ga niet en thuis stop ik dat kleine ding niet in de bench, want dan denkt ze dat het straf is. Ik heb heel goed nagedacht voor ik een hondje nam maar de consequenties zijn ook voor mij en Mandy gaat voor mensen die het niet leuk vinden een likje te krijgen. Overigens vind ik het ook niet alles als ik heel veel slikken krijg van een grote hond en die krijg ik toch wel vaak, maar ik blijf er niet om weg. En ehhhhh nog geen herfst meis, ik hou zo van de zomer!

  5. Hallo Ann-etje, jou Mandy: Tarzan!! haha je kan haar dan beter Jane noemen. Samen met mijn Tarzan zijn ze dan een mooi team!Mensen hebben zo gauw een oordeel….en er dan zelfs voor wegblijven….dat is wel erg. Kleine hondjes zijn nu eenmaal heeel eigenwijs. Maar o, zo schattig en ook lief. Als je geen hondenliefhebber bent is dat dan jammer, maar blijf er niet voor weg. Als bezoek het echt vervelend vindt kan je Mandy altijd even appart houden of in haar Benze zetten.Stom hoor!Ik vind het wel weer fijn dat het herfst wordt. Lekker de lampjes weer aan en er komen best wel weer leuke programma’s op tv. En de natuur wordt weer heel kleurrijk. Geniet van de dag! samen met je Jane! hahaLiefs Liesje xxx

  6. Ja lieve Ann Als hondjes konden praten !!hihi maar wat belachelijk als mensen afhaken omdat jij een hondje hebt .Als ik het zo lees word het tijd om de bossen weer eens in te gaan want daar ben ik al een tijd niet geweest ,ik vind je foto’s weer prachtig ,leuk die paddestoelen tussen het groen .Niet niks een val van 61 meter brrr .Ik wens jou ook een heel fijne week Liefs en een aai voor Mandy .Elisabeth

  7. de tweede foto is mooi,als je geschreven had dat er vrugten lagen c.q. groeide geloofde velen het ook denk ik,echt een hele mooie foto,mandy niet opsluiten hoor voor onechte vrienden,veel plezier de komende week,waar blijft mijn regen?????????? het is hier echt heel benauwd met een vochtgehalte in de lucht van 85%.

  8. En mensen die wegblijven om Mandy, zijn geen vrienden en schijters bovendien. Heb je nix aan. Doei!

  9. Bordeauxdog is het wat Rita bedoelt. Grote rimpelige lobbessen. Kwijlbeesten met van die slierten langs hun snuit moet ik niet, word er onpasselijk van maar voor honden in het algemeen ben ik niet bang. Toch liep ik een keer in het bos met Daisy, mijn Asbara van een halve meter hoog en toen kwamen er twee Pitbulls aangerend en stopten bij ons. Daisy’s staart vloog onder haar lijf en ze ging onder mij hangen en ik stond als versteend. Die open bekken van die rothonden…. een gruwel. Ik verzette mijn voet en toen begonnen ze te grommen…. Ann, ik bleef er bijna in. Even later komen er een man en een vrouw aanlopen. Echt mijn types. Hij een een campingsmoking, geheel getatoueerd, bellen in zijn oren en geverfd zwart haar in een staart tot op zijn middel. Zij witgeblondeerd met een zwarte uitgroei van 20 cm. Ook vol tattoos, enorme ringen in haar oren, witte cowboylaarzen en voortdurend op een baal kauwgum kauwend. Hoezo ordinair? Ik zei dat honden aangelijnd moeten zijn in het bos maar daar waren ze het niet mee eens. Ik kon de K en de T en de V krijgen met mijn K-kop. Jaja, echt fraai spul. Heeft geen zin om ermee in discussie te gaan want is volslagen hersenloos. Inteelt doet uiteindelijk wel zijn vernietigende werk. Kortom, af en toe ben ik toch wel bang voor een hond, maar ja…pitbulls….pffff.Maar bang zijn voor een hond als Mandy is me toch van een onzin. Waar moet je dan bang voor zijn? Voor dat enorme postuur? Belachelijk! Die Brit…hmmm, de TomTom werkt niet altijd…jaja….hij is leuk maar ik denk er het mijne van. Op die plek rijdt toch geen mens??? Misschien heeft ie helemaal geen geluk gehad.Zijn er al paddestoelen? Het lijken wel meloenen! Jemig, ik ben nog in zomerstemming. Ben geloof ik de enige in NL die gewoon in een top en een dunne flodderbroek rondloopt. Zelfs nu nog, 00.30 uur en helemaal niet koud. En mijn bloeddruk is in orde, heb het gewoon altijd warm. Ik wens jou ook een mooi begin van de week en dat het dan maar mooi mag blijven tot zondagavond! Liefs, I ♥

  10. Delen in iemand zijn geluk is zeker zo belangrijk als meeleven in moeilijkere tijden.Daar hebben sommige kennissen, raar genoeg ,moeite mee .Je hebt het over een hondje maar zo zijn er ook die niet tegen kinderen kunnen en als ik vroeger met mijn gehandicapte zus ergens kwam……..ik val stil als ik er nog aan denk .Ik heb in elk geval geleerd te sorteren en aan veel dingen mijn voeten leren vegen.Allemaal speciaal,je foto’s ,vooral die doorgezaagde boom.Ach als het herfst word komen er ook weer mooie dagen het is nog wat wennen na die warme dagen.Een wonder dat die man dat overleefde,het ligt er maar aan hoe je neerkomt zeker?Jef is enkele jaren geleden 4 meter naar beneden getold met de auto en er was alleen een cd langs zijn hoofd gevlogen ,daar had hij een schram.Een goede gordel was zijn geluk.De auto was per total.Liefs Melda

  11. Och Ann, iemand die bang is van een hondje is bang van alle dieren. Yorkies kunnen best heftig zijn alle huisdieren kunnen heftig zijn maar ze weten heus wel of iemand ze moet of niet. Heb een overbuurvrouw met een een soortig dog (kan zijn naam niet onthouden), hij weegt 60 kg en is zo lelijk maar das niet erg, Hij kwijlt en stinkt en is zo lief maar hou niet van dat gesliijm….. Bordeau Dogg ??? of zo iets, ocharme heet ook Easy, is ook easy maar hij is …. zo nat. Kan hem niet eens uitlaten, 60 kg ! Hij laat mij uit. Tja vallen, ik val over alles en breek van alles……. Het gevaar ligt inmiddels bij de pleegouders in de hondenmand en Jules snurkt als een oude beer. Ik ging een uur geleden slapen maar ga het nu doen. Boek komt niet meer uit vanacht. Trusten

  12. hoi lieverd,over kennissen die wegblijven zeg ik liever niets…en dat zegt genoeg!over de Berk wel..prachtige foto Ann..( mag ik hem gebruiken in een autumn item? )over Mandy…als hij niet afluisterde, dan zocht hij een plek om te plassen of meer! Wij wensen jou een goede week met mooi weer en veel plezier met Mandy!Dikke kus van ons!

  13. Het lijken wel perziken in het gras…………… die paddestoelen……………. Mooie foto’s en die man in zijn auto. TomToms zijn niet altijd even betrouwbaar……………….. Fijne week, het gaat weer mooi weer worden.xsjerrie

  14. Lieve Zuster,Het kan raar lopen hoor, de één overleefd een val van 61 meter,en de ander stapt mis op een drempeltje en breekt een heup. Met het geluk dat wij hebben, horen we vast bij de laatste categorie…hihi. Het is toch wel erg kleinzielig hoor,dat kennissen wegblijven om zo’n klein hondje,of is dat natuurlijke selectie? Ja, er zijn al echt weer paddenstoelen,en aangezien het de komende week goed weer beloofd te worden zal ik dan ook wel een paar keer in het bos vertoeven. De foto van de omgezaagde Berk vind ik heel bijzonder,het lijkt net een groot herfstblad…erg mooi! Ik wens je een hele fijne week,en probeer van het mooie weer te genieten,want als het daarna omslaat,kan het voorlopig weleens gebeurd zijn.Een dikke kus van je broertje.

  15. wat raar dat je een paar kennissen bent kwijt geraakt laat ze maar gaan komen eerder weer dan de honderdduizend zeg ik altijd. als mijn man een klein hondje tegen komt zegt hij vaak hallo tarzan en dan begint het baasje (vrouw ) te lachen aandacht trekken denk ik .mooie paddestoelen( champignons ) het lijken wel kalebassen van de week kon ik nog veel kalebassen kopen maar heb het niet gedaan tuin heb ik nog vol genoeg.je hebt trouwens een mooie foto van de berk gemaakt de rand erom heen geeft een mooi effect. wat zal de man blij zijn dat hij het overleeft heeft maar je weet het niet kan ook zelfmoord geweest zijn het is te hopen dat het weer goed komt met hem. de onderste is denk ik een hommel aardige dikke ann ik wens je nog een fijne week het word lekker mooi weer geniet maar weer er op uit en mooie foto,s maken .liefs joke

  16. Wat een prachtig ufootje, en de paddestoelen zien er inderdaad lekker fris uit. 61 meter, wat doe je daar met een auto, en dan ook nog overleven, ehh… ik heb zo mijn bedenkingen, maar misschien helemaal fout. Het mooiste vind ik de foto van ons ‘fotomodel’, heerlijk zoals zo’n hondje al laat blijken wat hij wel, dan niet, leuk vindt.liefs, Belia.

  17. Ik ken zelfs een kind dat helemaal panisch wordt als ze m’n kat ziet. Dat komt niet aanwaaien maar je kan er donder op zeggen dat één of beide ouders een enorme afkeer heeft van katten

  18. Mooi Henk het beestje heeft een naam een blinde bij en ook nog onschuldig, geloof me Henk ik heb vertrouwen in alle honden, maar dit diertje is echt heel erg lief, blaft zelfs tegen niemand, maar de mensen die niet willen dat ze dichtbij komt zijn ook bang voor grote honden, heel veel kinderen tegenwoordig ook en dat snap ik niet. Als ze echt fel was, want dat kunnen kleine hondjes best zijn dan liet ik haar echt niet los lopen bij allemaal kinderen. 20 Meter is ook een beste smak, maar 61 meter vind ik toch wel een beste hoogte hoor en in een auto kom je ook niet zacht terecht. Al zingend naar de stinkfabriek, als alles weer normaal is mag je weer balen!Liefs van mij voor jou.

  19. Heey Annetje. De UFO is een blinde bij. Vreemde benaming want het is helemaal geen bij maar een onschuldige zweefvliegsoort.Het soort wondertjes dat jij hier beschrijft komen vaker voor. Ik ken iemand persoonlijk die een vrije val van 20 meter uit een hoogspanningsmast heeft overleeft waar hij bezig was met onderhoudswerkzaamheden. Hij kwam plat op z’n rug terecht in een weiland, alles gebroken wat maar kapot kon maar wel overleefdIk moet toch eerlijk zeggen dat ik meer vertrouwen heb in grote dan in kleine honden Ann, al is Mandy misschien nog zo lief. Heb zelf slechte ervaringen met kleine hondjes.En ondanks m’n frisse tegenzin ben ik toch blij dat ik morgen weer naar de stinkfabriek mag. Je baantje kwijtraken in deze tijd is echt een ramp.Liefs van Henk

  20. @ Janny, dat is natuurlijk de vraag nog, stel dat hij zelf naar beneden wilde dan is dat engeltje wel wat voorbarig geweest! Liefs.@ Tanja, Mandy is tegen iedereen heel erg lief maar dat wordt ook al snel kwalijk genomen, maakt mij niets uit hoor. Jij heel fijne rustige dagen gewenst, je kunt ze wel even gebruiken, liefs.

  21. Hoi Ann het weekend zit er op maar ik krijg het nog ,maandag en dinsdag vrij .Jammer dat mensen niet meer bij je komen omdat je Mandy hebt ,volgens mij doet ze niemand kwaad .Zelf hebben die kliene jacky,s zoals je weet en die zijn ook altijd super blij als er iemand komt .Mooie foto,s heb je gemaakt van de paddestoelen en het stukje hout het lijkt idd een bloem .Van die britt daar heb ik niks van meegekregen geen nieuws gehoord vandaag .Ann fijne dagen liefs Tanja

  22. Her verhaal niet geheel gelezen, maar zo.n man heeft echt een engeltje een grote engel bij hem gehadschitterende foto’s Lieve AnnLiefs Janny

Geef een reactie

