Gezondheidszorg opnieuw in zwaar weer!   35 comments

Gister had spacevriendin Ilona (Weblog 43) een stuk geschreven over de als twee best gekozen ziekenhuizen van Nederland, wat dus totaal niet klopte, als klap op de vuurpijl staan de kranten nu vol over de neuroloog Ernst Jansen Steur, wie meer wil weten kan kijken op RTLnieuws.nl waar filmpjes te zien zijn van o.a. een vrouw wiens leven door deze, laten we het gerust een misdadiger noemen, Jansen Steur totaal in de vernieling is gebracht. Deze neuroloog had bij de vrouw de diagnose dementie vastgesteld, wat ze echter niet bleek te hebben, ook was er op een gegeven moment een psycholoog bij aanwezig die echter ook heeft gezwegen en mijn vraag is nu kunnen we nog wel naar een ziekenhuis gaan zonder gevaar voor kwalen die we nu net niet hebben. Lees en huiver, ik ben niet zwaar op de hand al lijkt het soms zo Knipoogje maar een gewaarschuwd mens telt nog altijd voor twee! Ook las ik vandaag een artikel in Trouw, waaruit blijkt dat er bij psychiaters een onevenredig zelfmoord percentage is en dat deze mensen zelf soms psychische problemen hebben waar ze anderen voor moeten helpen, een vrij enge gedachte nietwaar? Zou de Amerikaanse medische thriller schrijver Robin Cook dan toch insite informatie hebben? Zo langzamerhand begin ik er echt in te geloven. Vanmiddag 1 september 2009 overhandigt de commissie Lemstra het rapport over deze zaak en ik ben heel erg benieuwd wat hier nog uit voort zal komen, doofpotzaken zijn er nu wel eens genoeg! Openheid voor alle Nederlanders. 
 
Ernst Jansen Steur, de neuro (die echt) loog!
 

Neuroloog MST kon jarenlang gang gaan

Honderden verkeerde diagnoses, onjuiste medicatie, doodongelukkige patiënten en collega’s en leidinggevenden die niet ingrepen. Vrijwel alles ging fout omtrent neuroloog Ernst J., in het Medisch Spectrum Twente (MST).

 

Verkeerde diagnose

Dat is de conclusie van de commissie-Lemstra, die op verzoek van de Raad van Bestuur (RvB) van het MST onderzoek deed naar het handelen van de omstreden neuroloog in de jaren 1992 tot 2003. Elf jaar lang was de aan medicijnen verslaafde J. werkzaam bij het MST, en in die jaren heeft hij bij tientallen, mogelijk honderden mensen een verkeerde diagnose gesteld en onjuiste medicatie voorgeschreven.

Eigen werkwijze

Tijdens zijn dienstverband in Twente liep de samenwerking met andere neurologen op zijn zachtst gezegd stroef, zo stellen de onderzoekers. J. werd binnen de groep gezien als een solist, die er zijn geheel eigen werkwijze op nahield. De man hield bijvoorbeeld nauwelijks dossiers bij, en weigerde zich aan afspraken te houden die in de vakgroep Neurologie van het MST gemaakt werden.

Niet ingegrepen

Signalen van collega’s werden niet of nauwelijks opgemerkt of overgenomen door de Raad van Bestuur van het ziekenhuis, het Medisch StafBestuur (MSB) en de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ). De Raad van Bestuur wist al die jaren van de misstanden op de afdeling neurologie, maar greep desondanks niet in. Sterker nog, de RvB stopte al die tijd de conflicten en het laakbare gedrag van J. in de doofpot, totdat zij er in 2003 echt niet meer omheen kon, zo valt te lezen in het rapport.
 
 
Baten deze medicijnen niet, schaden kunnen ze wel!
 

Medicijnen gestolen

In dat jaar stal de neuroloog medicijnen voor eigen gebruik, waarop een waarschuwing volgde. Toen hij vervolgens een recept vervalste, eveneens voor eigen gebruik, kon de RvB niets anders doen dan de neuroloog naar huis te sturen. Hoewel de Raad van Bestuur nog overwoog J. na een tijdje weer aan het werk te laten, werd hij onder druk van de werkgroep voor een keuze gesteld: of blijven, maar dan zou er een onderzoek naar zijn functioneren volgen, of met ziekteverlof naar huis gaan met doorbetaling van salaris tot aan vervroegde pensionering. De neuroloog koos voor het laatste.

Geen gehoor

In 2003 werd de neuroloog op non-actief gesteld op basis van zijn disfunctioneren en was het er de Raad van Bestuur alles aan gelegen de affaire binnenskamers te houden. Er werd geen onderzoek ingesteld naar de reeds aangerichte schade voor patiënten, en mensen die met klachen en vragen kwamen, werden afgehouden of afgeweerd. Ook deze opstelling wordt door de commissie scherp veroordeeld.

De beerput gaat open

Pas begin dit jaar komt een en ander aan het licht, als blijkt dat neuroloog J., tegen alle afspraken in, opnieuw aan het werk is gegaan bij een ziekenhuis in Duitsland. Als hij daar ontslagen wordt vanwege het stellen van foute diagnoses, wil de huidige Raad van Bestuur van het Medisch Spectrum Twente openheid van zaken geven. Daarbij wordt de hele beerput opengetrokken; inmiddels hebben 139 slachtoffers een klacht ingediend tegen de neuroloog, 75 van hen begonnen een civiele procedure. Zeker 20 mensen hebben al een schadevergoeding gekregen.
 
 
Zucht u maar even heel diep, voor en na de behandeling gewoon door blijven zuchten en anders nog maar wat tabletten extra innemen!
 

Neuroloog doorbetaald na vertrek

De in opspraak geraakte neuroloog Ernst J. heeft na zijn vertrek bij Medisch Spectrum Twente (MST) nog 1,5 jaar salaris doorbetaald gekregen. In totaal gaat het om 250.000 euro.

Verkeerde diagnoses

J. werkte tussen 1992 tot 2003 bij MST. Hij was verslaafd aan medicijnen, en stelde tientallen, mogelijk honderden verkeerde diagnoses, zo blijkt uit vandaag gepubliceerd onderzoek.

Regeling

J. kreeg destijds twee opties voor. Hij mocht zijn functie behouden, maar dan kwam er wel een extern onderzoek naar zijn functioneren. Of hij kon vervroegd met pensioen gaan, met doorbetaling van zijn salaris tot zijn 60ste. De man maakte gebruik van de tweede regeling.

Geschokt

Gedupeerde patiënten reageren geschokt op het nieuws dat MST J. ondanks alle fouten zijn salaris heeft doorbetaalde.
 
 
Als je maar genoeg pillen slikt gaat je brein vanzelf in rook op!
 
Minister Klink, werk aan de winkel en geef de mensen maar gewoon alles weer uit het ziekenfondspakket, of laten we de heren doktoren alles maar stelen? Dat is veel duurder en nog slecht voor de gezondheid van die mensen ook! De gezondheidszorg moet eens vóór alles komen dat lijkt me nu toch wel duidelijk. Mocht er bij iemand dementie of Alzheimer geconstateerd worden, vraag dan om een second-opinion!

Posted 1 september 2009 by Ann McDunn in Gezondheid en welzijn

35 responses to “Gezondheidszorg opnieuw in zwaar weer!

Subscribe to comments with RSS.

  1. @ John, Ilona had het over een zorginstelling, verpleeghuis o.i.d dus eigenlijk spreek je jezelf tegen. Daar zou je dood niet willen zijn en dat komt door je werkervaring, dan zou je er toch ook van op de hoogte moeten zijn wat er allemaal mis gaat in de ziekenhuizen wat verzwegen wordt, of niet doorgegeven door mensen die bang zijn om te praten. Je hebt het nog steeds over incidenten, maar dan ben ik zeker altijd de dupe om daarmee of zelf of bij anderen geconfronteerd te worden. Laat ik mezelf er maar buiten laten want ik hou m’n mond niet en een second opinion zit nog altijd in mijn ziekenfonds pakket, maar alleen al wat er allemaal bij Geert fout ging dat zijn geen incidenten meer maar kwam mede door de eigengereidheid van sommige verpleegsters en zelfs de diëtiste die het beter wist. Een verpleegster die bij een oudere man op het eind van zijn leven, die net uit een narcose is gekomen binnen komt en durft te zeggen "jij ligt hier maar een beetje je kan je beter op laten nemen in een verzorgingstehuis", hoort m.i. niet thuis op een kankerafdeling, het was dan wel een oudere man maar wel de mijne en dat heeft die feeks geweten ook! Geert zelf durfde ook niet te praten en van die patiënten moeten die ellendelingen het hebben. Ik heb het meteen aangekaart en heb haar niet meer gezien. Wat mag iemand vlak na een narcose hebben aan voeding en drinken John? Volgens mij niets de eerste uren, als er dan een diëtiste binnenkomt en het apparaat van de voedselinfuus op vol zet is dat dan een incident of grove nalatigheid? Dat zijn nog maar twee voorbeelden en ik wil er verder niet eens over praten, maar ik heb genoeg gezien en meegemaakt.@ Mazza, mijn respect jullie hebben al is het met moeite toch voor elkaar gekregen om zoveel uren voor iemand te mogen werken inplaats van hier en daar een lik met een stofdoek. Plantjes water geven, ramen lappen er zijn heel veel dingen die in bejaardencentra al niet meer mogen. Gister was ik even bij mijn moeder in Meckama State in Kollum, ze ligt al bijna twee en een half jaar op bed, krijgt vloeibaar voedsel en alles wordt gedaan aan haarzelf, ze heeft geen Alzeheimer is niet dement maar totaal (sorry voor het woord) gestoord. Ze kan niet meer normaal communiceren en brabbelt maar wat en ook hier zie ik dan een voorbeeldje van miscommunicatie, ik las in het dagrapport het volgende: "Mevrouw spuugde al de stukjes uit de groentensoep, ik vroeg haar waarom doet u dat? Mevrouw gaf geen antwoord", vreemd toch dat iemand die totaal niet weet dat ze bestaat en niet kan praten geen antwoord geeft, dit was dus kennelijk weer een stageloopster die van niets wist. Als er iets kapot gaat ligt er soms een briefje bij "sorry, ik heb het laten vallen" ook het schoonmaken stelt helemaal niets voor! Mevrouw kan n.l. zelf toch niet zeggen wat er nodig moet gebeuren. Er zijn daar best heel aardige verzorgsters en verpleegsters, maar van de stageloopsters moet je het echt niet hebben.@ C.e., het gaat over dezelfde figuur maar nu pas zijn er felle aanklachten gekomen zelfs al meer dan 100, en nog grijpen ze die vent niet in z’n kladden en zetten hem in voorarrest, het is voor mij totaal onbegrijpelijk dat dit kan. Ook huisartsen zijn echt niet meer wat ze zijn geweest en zoals een kennis in de krant had laten zetten, je hebt tegenwoordig eerder een afspraak met Poetin in het Kremlin dan met een huisarts in Buitenpost, is volkomen waar. Drie dagen van te voren een afspraak maken is beslist geen uitzondering om over het ziek worden na 5 uur in het weekend en de feestdagen nog maar te zwijgen. Het lokken naar een arts kan ook gebeuren, maar daar ben je zelf bij daar moeten de mensen niet intrappen, maar de huisartsenbezoekers verdienen nog steeds heel goed, waardoor wij medicijnen krijgen die we eigenlijk niet zouden moeten krijgen.@ Jurrie, mooi dat je "aanbieding" bij het oud papier hebt gegooid, daar horen zulke dingen ook thuis, het is toch schandalig dat zoiets kan, daar ben je voor in een duur ziekenfonds dus als je wat wilt weten kan je huisarts je dat zonder extra kosten ook wel vertellen. Ook voor event. huisaanpassingen die nu nog niet ter sprake zijn, kan als dat wel nodig mocht zijn geregeld worden via de huisarts. Voor energiebesparingen kan je zelfs op internet terecht en over het algemeen weten huisvrouwen in Nederland best wel waarop ze kunnen besparen. Dit soort onderzoeksaanbiedingen zou ook verboden moeten worden, maar waar geld te halen is proberen ze het er zijn altijd mensen die er wel intrappen. @ John, natuurlijk blijven degenen die blunderen zitten, Kingma heeft flink wat boter op z’n hoofd en dat kwam er bij NOVA ook prima uit, uiteindelijk draait het toch allemaal om GELD, schreeuwen (met hoofdletters schrijven) is niet netjes, maar alles wat er boven water komt is zo erg dat we allemaal onze stem moesten laten horen en dan het liefst heel luid!

  2. Het is opvallend dat de voorzitter van de raad van bestuur van het Twentse ziekenhuis, Herre Kingma is ! Deze man was voor zijn aantreden aldaar hoofd van de inspectie die de nederlandse gezondheidszorg moest controleren. Toen was hij gezaghebbend. Nu zit hij tegen een ongetwijfeld nog hoger salaris, aan de andere kant. (Die hij vroeger moest controleren). Nu blunderd hij zelf ook ! En uiteraard blijft hij gewoon zitten. Oftewel : De vos preekt de passie !!

  3. ik kreeg een vragenlijst thuis.ik hoor tot de risicogroep botontkalking, een vragenlijsten een bedrag van ongeveer 160,00 euro, als ik het me goed herinner, als zijnde de onkosten voor mezelf.kijk, hoor ik tot die groep dan zou ik eventueel preventief iets aan mijn eetgewoonten enzo kunnen veranderen of aanpassen. hij lag binnen het uur bij het oud papier, die ‘aanbieding", net zoals de prijzige onderzoeksaanbieding , moet ander woord zijn, maar past ook bij de botontkalking en mijn even het niet juiste woord kunnen vinden, voor mijn huis waarin zou worden gekeken waar ik energie kan besparen. alles kost teveel geld, en alles wordt teveel opgedrongen op een manier van op je gemoed praten. alsof je gek bent of onverantwoordelijk als je het NIET doet.ik denk dat die steur hier in de regio, rond enschede, meer aandacht heeft gekregen dan elders in het land omdat ceetje en ik het beiden eigenlijk al oud nieuws vinden.

  4. net als wat laatst op radar was… dat je als het ware naar een huisarts gelokt wordt voor iets wat je evt. zou kunnen hebben. en daarom dat medicijn nodig bent, na het maken van een test op b.v. een internet site waarbij je maar 1 keer een ja hebt hoeven te hebben ingevuld, en je het advies al krijgt om naar een arts te gaan.En de huisartsen die eigenlijk achteloos affiches van de farmaceutische industrie in hun wachtkamer laten ophangen.

  5. ernst jan steur. dat was toch een aantal maanden geleden ook al op tv ?de arts die in enschede werkte en verkeerde diagnoses stelde…

  6. De zorg wordt minder maar de directie verdient nog steeds kapitalen. Ook hier is maar 1 punt : GELD en degene die verzorging nodig hebben krijgen het niet. @Ilona ; stofzuigverhaal slaat alles. Ze weten niet eens waar ze mee bezig zijn. Behalve onzin uitkramen.

  7. @ Ilona , Ooh wat erg , dat is niet te geloven zeg, je weet dat ik zelf ook in de huishoudelijke dienst werk zoals dat bij ons heet . Ik zie bij ons ook wel eens dingen die niet door de beugel kunnen inderdaad vaak door tijdgebrek en onderbemanning of persoonlijkheid van de verzorgster. maar als huishoudelijk werkster heb ik in de situatie die jij beschrijft 7 uur voor een appartement , waar bij mijn client tegenwoordig alleen nog in de woonkamer slaapt dus ik heb 7 uur om een keuken badkamer en een woonkamer bij te houden en de was verzorging en een heel boel meer dingen die erbij komen kijken. Dat is in zo’n situatie ook nodig en dan kom ik soms nog tijd te kort als er iets onverwachts tussenkomt . anderhalf uur is zelfs voor een cliënt die mee kan werken te weinig . Ik ben me dan ook zeer bewust van mijn luxe situatie maar die hebben we ook niet zonder slag of stoot gekregen. Het is in de pen stappen en gemeentes alarmeren die de indicatie geven want het huishouden zit nu los van de zorg. Dat zijn twee verschillende indicaties. Verder is het een kwestie van veel professionele termen en tijdsindicaties en duidelijke takenomschrijvingen doorgeven. Wel de moeite waard . Wat betreft boodschappen en dergelijke daar heb je helemaal gelijk in dat zat vroeger in het takenpakket en is nu door de regering gekort en dat is nu voer voor vrijwilligers of mantelzorg . hoe het gebeurt boeit de regering niet. dat mensen van een klein inkomen moeten rondkomen, budgettering , diëten e.d. is allemaal iets waar een vrijwilliger geen rekening mee hoeft te houden. Triest maar waar en ook hier ziet ik in de florissante situatie dat wij ons dat weer toegeëigend hebben puur en alleen vanwege het feit dat de mantelzorg vaak ook al op leeftijd is. Maar met 7 uur per week is het ook mogelijk hier afspraken over te maken. Ik werk nu al verschillende jaren in de zorg en dank de hemel dat ik niet meer in de verzorging zelf zit want dat afrafelen en rennen van client naar client is echt niets voor mij. Verder zie ik de kwaliteit van de zorg door de leerlingen die tegenwoordig worden afgeleverd en mijn ergste angsten van pakweg 8 jaar geleden lijken bewaarheid te worden. Het is de kwaliteit niet meer als de kwaliteit waar ik mee opgeleid ben geworden. Te veel dingen worden vergeten en wat me het meeste verontrust is de argeloosheid en het nonchalance waarmee gewerkt wordt alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat die fouten gemaakt worden . Dat vind ik pas echt beangstigend en om die reden dank ik de hemel dat ik niet meer in de verzorging zit.

  8. In zekere zin ben ik het met je eens, door bezuinigingen en nogmaals bezuinigingen is er een tekort aan (goed) verplegend personeel gekomen. Toch waar jij het over hebt zijn gelukkig incidenten, en ik praat ze zeker niet goed.In een verpleeghuis of verzorgingstehuis zou ik dood nog niet willen liggen, daar heb ik teveel werkervaring voor.

  9. Ik wilde net antwoorden op je John, maar Ann heeft het al gedaan. Ik sluit me helemaal bij haar aan.

  10. Hoe lang is het geleden John dat jij in het ziekenhuis hebt gewerkt? Voor jaren geleden was het ook een stuk beter ook wat de relatie tussen patiënten en verplegend personeel betrof, we kunnen het dan ook beter omdraaien het is prachtig dat er nog mensen zijn die aardig en zorgzaam voor de patiënten zijn, die incidenten komen al vaker voor en het is heel goed dat de pers dat eens breed uit meet. Ik heb zelf heel veel ervaring met ziekenhuizen en zorginstellingen en wat moet moet, maar in een zorginstelling of bejaardentehuis kom ik absoluut niet terecht. Het gaat er dan ook niet om dat er eens fouten worden gemaakt, maar dat er veel te weinig gekeken wordt naar wat er allemaal mis gaat wat voorkomen had kunnen worden, daar weet het verplegend personeel ook nog maar heel weinig van. De gezondheidszorg in Nederland is op papier misschien wel de beste ter wereld, maar in de praktijk ligt dat jammer genoeg anders.

  11. Wat een kul allemaal zeg. Ik heb jaaaren in een zks. gewerkt en geloof me, ze willen je alleen beter zien………Dat er incidinteel fouten worden gemaakt, die breeduit gemeten worden in de pers geloof ik wel. Ook mogen we niet vergeten dat er nu eenmaal mensen werken, dus fouten worden gemaakt.Dat er af en toe een kwaadaardig mens tussen zit is helaas niet te voorkomen. De gezondheidszorg in Nederland is nog steeds een der beste ter wereld !!!!!!!!!!

  12. Alles wat je hier zegt klopt met wat ik al vele malen heb gezien Loontje, nu is het dan z.g. om de bacteriën tegen te gaan, maar dan wordt wel even vergeten dat stof voor astma en COPD op het ogenblik meer bedreigend is. Werksters zijn er ook niet meer ze heten nu interieurverzorgsters en weten jammer genoeg niet meer wat schoon is. Die omwisseling van vloeibare zeep is natuurlijk onzin, maar de mensen die in de zorginstellingen zitten moeten wel ze hebben echt helemaal niets in te brengen. Overigens het laatste nieuws over bovenstaande crimineel is dat hij in het buitenland is en dat het OM in november of december pas gaat besluiten of ze tot strafvervolging overgaan, dit is dus echt weer witteboordencriminaliteit. Het is allemaal een zooitje, betalen moeten we daar is geen ontkomen aan maar wat je ervoor terugkrijgt is bitter weinig.

  13. Ik heb weer een nieuwe: de overheid heeft bepaald dat in alle zorginstellingen de vloeibare zepen moeten worden omgewisseld voor anti-bacteriële zeep. Woensdag was ik bij mijn moeder op bezoek toen ze de boel kwamen omruilen. Die onzin van zeep die je beschermen zou tegen bacteriën is sowiso flauwekul want je stopt je handen na het wassen toch niet in een steriele zak, he? Dus wat een geldverspilling weer. Maar het kan nog gekker! Mijn moeder heeft astma en COPD en is daardoor kortademig en gauw benauwd. Vorige week moest ik een schilderij van een hoge kast afhalen (dat lag daar omdat ze nergens plaats heeft om dat ding op te hangen) en toen vielen mijn ogen uit hun kassen: er lag 2 cm stof op de kast. Ik vroeg mam of er wel eens boven op de kast wrodt gekeken door de werkster maar het antwoord was: "nee nooit". Ik heb toen alles maar eens aan een grondige inspectie onderworpen en heb op alle kasten een dikke laag stof weggehaald. Afgelopen woensdag zou de werkster komen maar ze ging alleen met een lap met antibacteriële zeep aan de gang. Alles wat je met de handen vastpakt, zoals leuningen, deurkrukken en bedstijlen werden ontsmet. Op mijn vraag waarom dat was werd geantoord: om de Mexicaanse griep tegen te gaan. Maar ze ging meteen weer weg. Mam vroeg of ze nog terug kewam om te stofzuigen maar ze zei "nee, we mogen voorlopig niet meer stofzuigen want dan dwarrelen de bacterieën op en dan bent u bevattelijker voor de Mexicaanse griep. Mijn moeder heeft dus astma en COPD maar er wordt niet meer gestofzuigd en ook niet meer gestoft. Ik ben bijna uit elkaar geploft. Haar kamer ziet er wel schoon uit maar als je goed kijkt, zie je dat alles half of zelfs niet wordt schoongemaakt en dan doet ze zelf nog heel veel op haar 94e maar ze ziet slecht dus ze ziet ook niet of iets vuil is. Gelukkig maar eigenlijk. Dus ben ik maar weer eens in de pen geklommen en heb een brief aan de Inspectie gestuurd. Ze is beoordeeld voor 100% zorg en dat betekent dat er anderhalf uur per week wordt schoongemaakt. Dat is zonder meer al veel te weinig want er komen geen gedegen werksters maar meisjes van 17 jaar die niet eens weten wat schoonmaken is en overal omheen zuigen en poetsen maar in feite wordt er maar 20 minuten per week schoongemaakt. Ik vind dat zo schandalig want ze betaalt er wel de volle mep voor. Als ik bij de directie klaag, zeggen ze dat ze geen personeel kunnen krijgen maar ze strijken wel het bedrag op dat het CIZ heeft bepaald voor mams en dat is de hoofdprijs. 100% zorg 24/7. Tel uit je winst. Ik maak mijn moeders kamer schoon, ik doe haar was, ik doe haar boodschappen, ik breng haar naar de tandarts, ziekenhuis, kapper etc. maar voor mantelzorg kom ik niet in aanmerking ondanks dat ik iedere week bijna 300 km rijden moet. Ik doe het met plezier en liefde maar dat ik het doen moet, klopt van geen kant.Waar moet je nou in godsnaam met je klacht terecht als de politiek niet wakker wordt en maar aanmoddert, de artsen elkaar dekken en de directies van tehuizen niet op de vingers worden getikt. Het huis waarin mijn moede verblijft heeft 2 maanden geleden een extra ‘ster’ gekregen. Het is toch niet te geloven. De hele zorg stelt niet veel meer voor, het is één grote farce maar degenen die in hoge posities zitten binnen die sector, hebben allemaal riante, superriante of fabelachtig hoge salarissen en zo langzamerhand weet je dat dáár al het geld aan opgaat. Bah!!!

  14. In dit geval is de man zonder meer een moordenaar Ingeborg, alles is nog lang niet boven water maar zoals je op de link van Nova kunt zien, is er iemand geweest die na de diagnose zelfmoord heeft gepleegd en een ander is overleden aan verkeerde medicijnen. Ik heb het hieronder al een keer aangegeven, maar als ik zou horen dat ik Alzheimer, de ziekte van PICK, of dement was dan maakte ik er een eind aan voordat ik zelf niets meer kon beslissen en ik ben heel erg bang dat er meer zijn geweest die dit gedacht hebben en het gedaan hebben ook. Alweer wat geleerd, in ieder geval een second opinion, ook ik denk dat het aantal doofpotten in de instellingen ruimschoots aanwezig zijn.

  15. Zwijg me van de doofpotten Ann, ik denk dat in iedere instelling genoeg doofpotten staan tot aan de rand gevuld.Een ding weet ik zeker, als ik zelf ooit naar een psycholoog of psychiater zou moeten gaan kon hij me de pot op.Je ziet maar weer, een fout diagnose. Je mag er toch niet aan denken. En dan nog te bedenken dat zo iemand jaren zijn gang kan gaan zonder op zijn vingers getikt te worden, schande. De een dekt de ander want niemand wil een slechte naam en het gaat allemaal ten koste van de patienten.

  16. Het gaat altijd om de centen. Owwwwwwww eng ventje hoor. Opportunisme, kop in’t zand. Want oh wee, als het ziekenhuis er schade onder lijdt. Dat mensen nog altijd reputatie en materialisme boven het welzijn van de patient/mens stellen, daar kan ik met mijn verstand niet bij. Ik vind het dan ook onvergeeflijk dat men in zo’n ziekenhuis zo’n heikneuter de hand boven het hoofd houdt. Naief,……………… want het komt toch altijd, zoals nu toch wel naar buiten………. En dan zijn ze nog veel verder van huis………………….

  17. Overigens….gisteravond Radar gezien? Het is toch om gek van te worden!!! Eén grote teringzooi is het. Geneesmiddlenfabrikanten, apothekers en artsen-specialisten: medische maffia. Ander woord heb ik er niet voor!

  18. hallo dit onderwerp daar maak je je toch ontzettend kwaad over,en dat er een code is onder de doktoren wat hun met de opleiding al word meegegeven ,horen zien maaaaaaaaaaar vooral zwijgen, en daar zijn deze mensen de dupe van voor hun is het leven een hel geweest en nog zou er altijd twijfel zijn van misschien heb ik het toch .groetjessssssssssss

  19. Je zult begrijpen dat ik mijn buik vol heb van de medische maffia. Er zijn dingen gebeurd die nooit hadden mogen gebeuren, abslute nalatigheid. Elk mens maakt fouten, ook artsen, maar dat ze de gelederen sluiten als ze geblunderd hebben, is onverteerbaar. Wij leven nog maar er zijn mensen die door nalatigheid en absoluut gestuntel van artsen, het leven laten. Het zal je toch gebeuren en je kunt met je klachten nergens terecht. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en het duurt jaren voor er iets uitkomt en meestal zijn de patiënten of de nabestaanden niet blij met de uitslag. Medische maffia noem ik het. Blijf als het even kan uit handen van artsen. Het lichaam kan uit zichzelf ook veel genezen. Voor sommimge zaken moet je echt naar een arts maar als het even kan: niet in je laten snijden want vaak word je er alleen maar slechter van.

  20. het is nu op tv van ernst jansen steur. dat iemand zo lang heeft kunnen door gaan. hij ging zijn eigen gang meende dat hij kundig was.ze hebben wel aan de bel getrokken maar er is niet op gereageerd eigenlijk zijn er meer verantwoordelijk. hij deed ook nooit mee met besprekingen eigenlijk is het gewoon een zielig figuur die steur

  21. Ik heb even rondgekeken op internet over deze man.Het dateerd al van januari wat ik las maar dat maakt niets uit.Het is gewoon misdadig en zo iemand kon gewoon zijn gang gaan al die jaren?Als de diagnose ernstig is ,kan je best nog eens opnieuw laten onderzoeken.Je zal het maar meemaken het is vreselijk voor de slachtoffers .

  22. Eigenlijk heeft die man een hoofd waardoor je hem een dubbeltje zou geven en een kwartje terug vragen, Robin Cook vind ik wel prettig om te lezen en heel veel dingen zijn gewoon echt gebeurd al zijn de latere boeken wat meer fantasie dan werkelijkheid. Dat er ontzettend veel gesjoemeld wordt wist ik, maar dit had ik gemist. Als ik af en toe genoeg heb van alle ellende op deze aardkloot hou ik een korte nieuws sabbatical en dan mis je meteen heel veel al mis je er eigenlijk niets aan. Ik wil een krant met heel veel leuk nieuws en weinig ellende Jurrie. Het is natuurlijk nu heel erg actueel omdat de beerput is geopend en dat is maar goed ook!

  23. eerst even robin cook, die ken ik ook, dan die kop van die ernst jansen..ehm steur (mede-twent)moet even lachen. ik stemde net op foto’s bij edward en ben misschien teveel gefocust op fotoos nu.toen ging ik even snel naar beneden om te kijken hoe lang het artikel/weblog was en zag die rook, die bij mij nog steeds verdwenen is.ik ben niet erg actueel zoals je weet maar dit verhaal ken ik helemaal. al een tijd. ik wist niet dat het nu pas actueel is.zulke dingen maken me woest.en dan ook nog eens dat geld dat hij toekreeg…maar ja, het gaat bakkenvol de verkeerde kanten uit. (dat is geen goedpraterij maar een constatering )

  24. @ Belia, als een neuroloog tegen mij zou zeggen dat ik dementie had of Alzheimer dan zou ik er een eind aan maken, dus wie weet wat er allemaal is gebeurd door de schuld van zo’n hufter en degenen die ervan wisten.

  25. Het is ook onbegrijpelijk broertje, maar wie weet hebben de collega’s ook niet altijd correct gehandeld en wist hij daarvan, het bestuur wil natuurlijk geen ruchtbaarheid om de naam van het ziekenhuis en geven hem voldoende kansen als hij maar vertrekt. En zo wordt het geld dat wij met z’n allen ophoesten moeten dus uitgegeven, soms maakt het me behoorlijk pissig dat ik twee soorten medicijnen moet betalen met alles wat ze al krijgen, we worden echt aan alle kanten belazerd en patiënten helemaal, als ze allemaal strafrechtelijk vervolgd zouden worden, zijn er alleen nog maar patiënten en een handvol goede verpleegsters en artsen.

  26. Wie is nog wel te vertrouwen? Je zult de boodschap maar krijgen. Deze man, en zijn "kornuiten", heeft het leven van patiënten, en dat van hun familie tot een hel gemaakt!

  27. Het is toch onbegrijpelijk dat zo’n hampelman jaren lang zijn gang kan gaan, terwijl zijn collega’s en het bestuur van het ziekenhuis op de hoogte waren van zij gepruts. wat mij betreft worden ze allemaal strafrechtelijk vervolgd.Liefs van Edward.

  28. Mijn vertrouwen in de ahem heren was al niet zo groot, maar het is nu echt tot een dieptepunt gezakt, het zal je maar gebeuren Nicky, waar zijn nu al die apparaten voor om zoiets te kunnen zien? Welke idioot zegt nu zomaar dat iemand een hersentumor heeft, arme stumpers al die angst en dan ook nog je huis verkocht voor niets!@ Henk, doodslaan is geen straf maar negen keer wel! Dat ene leven dat ie overhoudt moet echt wel heel streng gestraft worden en nu eens niet zielig! De lui die hem de hand boven het hoofd hebben gehouden en ook de lui die hem nog even wat zakcentjes gaven terwijl ze wisten wat er aan de hand was, allemaal dement verklaren en in een groot tehuis stoppen het liefst met flinke tralies, enorm beveiligen die handel want wat vluchten er tegenwoordig veel boeven!

  29. Het was vandaag op ’t journaal. Als slachtoffer van deze kluns zou je hopen dat ie negen levens heeft, kan je ‘m tien keer doodslaan. samen met dat andere medische geboefte dat hem de hand boven ’t hoofd hield.

  30. Ik las gisteren in de krant dat een man de diagnose hersentumor kreeg van de arts. Zijn vrijstaande huis heeft hij verkocht en een appartement gekocht. De diagnose bleek fout te zijn. Ook weer zo’n medische misser!

  31. Het is langer niet meer te filmen meis, mijn haar is een beetje te lang om overeind te staan, maar iedereen liegt en bedriegt zelfs over de ruggen van zieke mensen heen, bah wat een mentaliteit!

  32. Ik zit er naartoe te luisteren en mijn haar staat helemaal rechtop. Wat een wereld, is er eigenlijk nog gerechtigheid. Verschrikkelijk.

Geef een reactie

