Na extreme warmte noodweer in Nederland   41 comments

Vandaag een tropische dag, op sommige plaatsen in Nederland was het 37 graden en nagenoeg overal snik en snik heet, door de hoge luchtvochtigheid was het ook nog eens behoorlijk benauwd. Inmiddels is het in Nederland op diverse plaatsen noodweer, in Warmenhuizen in Noord-Holland is een vrouw overleden tengevolge van blikseminslag, ze zag de buien naderen en ging de koeien ophalen dat is haar fataal geworden. Er zullen waarschijnlijk nog wel meer ongelukken gebeuren. In Buitenpost werd het tegen 7 uur donker en het begon heerlijk te waaien, kwart over 7 gerommel wat bliksem en een plensbui, daarna werd het weer rustig met wat gerommel een enkele bliksemflits en af en toe een bui. Vanaf goed half 9 weer meer onweer en regen, na de plakkerige warmte van vandaag naar buiten gegaan, de lucht was erg donker en werd af en toe verlicht door de bliksem. Ineens om ongeveer 9 uur werd de lucht op bepaalde plaatsen bloedrood, vreemde luchten genoeg gezien, maar dit was spookachtig. De foto’s zijn natuurlijk helemaal niets, maar geven wel een beeld van de kleuren. Keep it Cool friends en niet in een weiland gaan lopen!
 
 
Ongeveer kwart voor 9 in de avond.
 
 
Buitenpost, 10 voor 9 in de avond, creepy!
 
Posted 20 augustus 2009 by Ann McDunn in Nieuws en politiek

41 responses to “Na extreme warmte noodweer in Nederland

Subscribe to comments with RSS.

  1. @ John, deze temperatuur vind ik ook een heel stuk beter hoor, zo wandelt het tenminste weer prettig! Gister was het overal te warm voor en zeker voor een flinke wandeling!@ Noontje, wat een heerlijkheid zo’n klein popje, ik vind die teentjes en garnalenvingertjes ook altijd zo lief! Ik ben erg benieuwd naar de krulletjes van Lotte, wat zal dat een schattig gezicht zijn. Jij ook nog een heel mooie avond en dat zal zeker lukken met zoveel indrukken van een nieuw mensje wat ook een stukje van jou is! Liefs xxx Ann.

  2. Hier was het redelijk rustig beetje wind en de relatieve vochtigheid viel mee, maar toen ik naar het Zuiden reed mamamia het water gutste langs mijn wangen helemaal toen ik bij Lotte was bah had me juist van te voren goed gedouched speciaal voor die kleine lekker frisse oma hahaha mijn make-up zag er ook niet meer zo uit als was dus was meer zeer vermoeide omapipo die daar arriveerde , de bedoelingen waren goed het resultaat wat minder Annypenny. Voor Lotte was het juist geweldig die bleef gelijk op goed temperatuur, zo’n lief schattig rustig meisje maar dat zeggen natuurlijk alle oma’s&opa’s. Later krijg ik nog foto’s van Bob&Kim als Lotte mutsje af heeft ze heeft een bos zwarte krulletjes denk net zoals Tess. Als ik foto krijg zet ik hem wel op mn site met die van Tess als pasgeborene kunnen de verschillen zoeken, soort zoekplaatje daar ben je heel goed in zeg, zie konstant Ann/Sjerrie&San de tegels binnenslepen. ‘s-Avonds was er toch een giga klap Kim dacht dat de bliksem in huis was ingeslagen, gelukkig dat niet maar alle Internetverbindingen en Tv waren verbroken. Sanne heeft denk de warmste dag van de zomer uitgekozen om een blik in de wereld te werpen. Tess knuft haar bijna dood en denkt dat Lotte niet breekbaar is sokjes aan sokjes uit handjes in de hoogte hiephiephoera strikje op haar petje maar dan wel met een goed vaart beetje te hardhandig. Vanmorgen werd ze wakker en was ze vergeten dat ze een zusje had, maar zodra ze Lotte zag was het weer meteen kusjes geven en knuffelen en met een hoog piepstemmetje tegen haar praten handjes vasthouden en zelfs al luier verschoond vond ze heeeeeeeel vies die zwarte poep, tja de eerste ontlasting is ook niet echt jummiejummie hahaha. Lotte heeft van 10uur s-avonds tot 6uur vanmorgen doorgeslapen een tevreden kindje weinig gehuil. Kim zelf is ook er rustig en alles gaat gewoon door dat scheelt ook spelende nichtjes en neefjes vriendjes en vriendinnetje van Tess om het bed, tantes en ooms die vol bewondering zitten te kijken en babbelen allemaal met de kleine naast Kim op bed, ze geeft geen kik af en toe een glimlachje en bellen blazen allemaal reflexen maar zo snoeperigpoeperiglief oeffff echt omataal:-)))) dat kleine teentje ik heb weer vol verbazing zitten kijken zo’n piepklein garnaaltje en die handjes met die pieppiepkleine nageltjes van die aangenaaide handjes je weet wel wat ik bedoel met zo’n steepje bij de pols ,,, ach dat wij ooit ook zo geweest zijn hahaha nu is het meer allemaal vlekjes wegwerken en de rest laat ik het maar bij oud worden, ach heeft ook wat;-)Nou heel epistel had beter mail kunnen sturen en weinig over die boerin die juist zo lief haar koetjes binnen wil halen en dan door de bliksem wordt getroffen, de circle of life de ene dood de ander geboren,Ik eindig want zit beetje té veel op mijn praatstoel bij je en mis het koude witte pilsje bij je of roseetje hmmmm ,,, Liefs&nog mooie avond NoonPS:lees het niet over geen zin en tijd voor dus lees maar gewoon denk dat je het wel snapt, kwebbelkwebbelkwebbel

  3. Hier in Apeldoorn werd het tegen negen uur pas onweer en wind, maar noodweer, nee dat viel mee. Vandaag met 21 graden ben ik zeer tevreden. Dat is tenminste wandel weer. Onze wandeling hebben we dus gister ook maar over geslagen, veel te warm, niet leuk en plezierig meer.

  4. @ Ingeborg, vandaag is het echt heerlijk ik kan niet zo heel goed tegen die hitte, dit is toch een stuk beter en ook prachtig weer, jij ook een heel fijn weekend gewenst, liefs, Ann.@ C.e., het gebeurt nog steeds en al is het verschrikkelijk, mensen nemen ook heel vaak teveel risico’s met onweer. Toch raar dat die dreigende rode lucht maar op enkele plaatsen te zien was.

  5. Een paar weken geleden, is er hier nog iemand (uit deze omgeving) door de bliksem geraakt op d’r fiets en overleden. triest dat het nu weer door de bliksem gebeurd is. gisteravond was ik eerst nog in de buurt van zwolle, en daar zag ik ook zo’n mooie maar dreigende rode lucht !x, c.e

  6. Bij ons hier in het zuiden heeft het rond 21 uur wat grommeld maar er waren wel felle bliksems en niet zo`n beetje. Triest voor die mevrouw dat ze is getroffen.Vandaag was het om uit te houden, en ben daar wel blij mee. Gisteren was toch te gek.Wens je een fijn wekend toe. Liefs Ingeborg.

  7. Henk, Henk, levensgevaarlijk zonder onderbroek, je had er eentje maar denk om z’n grote broer die loert op wormen!Murwari, ik vraag me nu af wie wie had ;-))))

  8. Ik snap het eindelijk, ! Vandaar dat benauwde gezichtje, zo van ‘hehe ik heb hem, voordat ie mij had’ :-))))

  9. Mwahaaa met dergelijke vissen in het water hoef je je zonder onderbroek niet te vervelen

  10. We kunnen in ieder geval gevoeglijk aannemen dat er wat in die onderbroek zat ;-))))

  11. vinnik eerlijk gezegd ook iets inzitten :-))))))

  12. Op die foto van jou is aan zijn benauwde gezicht te zien dat die onderbroek langzaam naar beneden is gezakt meis, en toen durfde hij natuurlijk het water niet meer uit, gelukkig groeit er overal wel groot hoefblad ;-)))

  13. Ann ik denk dat we op het goede spoor zitten maar hij heeft een zeer vreemde opmerking op mijn laatste blog achtergelaten en dit betrof zijn onderbroek. Heeft iets te maken met fotografie een onderbroek staande in het water en naderend onweer. En hij zal waarschijnlijk geen tips willen geven want zit zich een kriek te giebelen

  14. @ Murwarita, helemaal geweldig! Wat een schitterende foto van onze Henk, hoe je die hebt gemaakt weet ik niet maar laat de foto maar niet aan Ed(itor) zien ;-))) Als iemand een tegel moet krijgen ben jij het wel!@ Liesje, heerlijk om met dat warme weer aan het strand te zijn, de terugweg was dan wel minder maar jullie zijn heelhuids thuis gekomen, het zal ook overal niet hetzelfde geweest zijn met de lucht en het weer, hier was het echt even heel erg maar ik vind onweer niet zo eng dus geen probleem om er even uit te gaan. Jij ook een heel fijn weekend, liefs ♥ Ann.

  15. Dit is iets wat ik dan natuurlijk ook wil weten, maar tot op de bodem uitzoeken kan wel in een bad als het echter een sloot was dan wordt dat een stuk moeilijker, hier heb je van die sloten waar je echt stinkend uit komt en de modder is niet meer weg te krijgen daar heb je echt plensbuien voor nodig en dan nog moet je op een afstand van anderen blijven. Nee hier is wat anders aan de hand iets duisters, Henk stond waarschijnlijk in een regenton die toen ook al halfvol was omdat zijn planten niet genoeg water krijgen, hij dacht daar veilig te zijn voor een prachtige vogel die hij wilde fotograferen en het water was op lichaamstemperatuur dus dat was heerlijk met die hitte, helaas toen het noodweer losbrak werd Henk toch angstig dat het peil van het water in de ton onrustbarend zou stijgen en hij heeft z’n stekkie verlaten, geen foto van de vogel, wel doorweekte kleren maar na een aantal pilsjes was hij dat snel vergeten. Henk wil ons in het ongewisse laten, maar met fotograferen heeft het vast iets te maken.

  16. Als het erg warm weer is, is het lekker om afkoeling te zoeken bij het water. Dat heb ik gisteren dan ook gedaan. Samen met mijn vriendin naar zee geweest. Lekker met de voetjes in het water, langs het strand lopen. terrasje pikken (in de schaduw). maar toen …ja werd het heel donker….Gelukkig waren we op tijd in de auto. Maar het was toch best wel eng om met die onweer en stortregen over de snelweg te rijden. Gelukkig goed thuis gekomen. Zo zwart als het op jou foto’s is, was het hier volgens mij niet…Maar ja, ik moest meer op letten waar ik reed. Vandaag schijnt het zonnetje gelukkig weer.Fijn weekend!Liefs liesje xxx

  17. Hahaaaa ik denk dat ik jullie nog maar even in het ongewisse laat

  18. Dit is een zaak die tot op de "bodem" moet worden uitgezocht, wij weten immers niet wat er zich op dat moment ónder water heeft afgespeeld?

  19. Hij stond tot zijn middel in het water van een vijver om vissen te fotograferen terwijl zijn onderbroek losweekte.Bye the way, de regen en hagel van gisteren valt hier NU ! De buien zijn teruggekomen

  20. RARA : Henk stond af te koelen en zijn onderbroek los te weken (lees blog murwari) had de camera ondertussen in de aanslag maar toen het onweer in de verte losbarstte, en zijn onderbroek loskwam, is tie als een haas weggesprint in onderbroek met camera. Ik las vanmorgen ergens : Tijdens weeralarm is een kale man met zonnebril in onderbroek en camera gesignaleerd in Staphorst. De man is ca 1.76 en tussen de 40 – 46. Vermoedelijk was hij in de haast zijn kleding en statief vergeten want hij rende als een haas. Het leek een bliksemschicht.(heb zin in een tegel Loon !)

  21. Ann, Henk is stukken langer dan jij – dat zegt mijn water- en als hij rechtop zit, komt ie waarschijnlijk tot aan zijn middel in het bad. We moeten het weten, vind je niet? WAT DEED HENK TOT AAN ZIJN MIDDEL IN HET WATER TIJDENS HET WEERALARM? Dit is een goeie vraag voor RARA whoehahaha. Degene die met het origineeLste antwoord komt, krijgt een tegel! Ideetje misschien???

  22. Bedankt voor de reacties allemaal, zelf dacht ik ook even dat er brand was en daarom snel camera gepakt en Mandy opgesloten in de kamer, maar de lucht was griezelig rood en gelukkig geen brand of blikseminslag, zelf heb ik de lucht ook nog nooit zo gezien en het heeft ook niet zo lang geduurd. Toch apart om te lezen hoe het overal was met het noodweer, over het algemeen is het toch nog meegevallen, gelukkig is het nu 21 graden, vanmorgen bewolkt maar nu de zon er ook al weer bij, van mij mag het zo blijven tot de kerst! @ Ilona, Murwarita, wat Henk deed daar ben ik ook nog niet achter, maar ik weet wel dat ik in de badkuip tot m’n nekharen lig en niet tot aan m’n middel met mensen die foto’s nemen kan je van alles verwachten, zelfs dat ze in een sloot staan ;-)))

  23. Dat ziet er griezelig uit Ann .Hier was om 9 uur een prachtige regenboog die ik vanavond eens zal laten zien op de space .Ga nu even buiten zitten na een drukke ochtend bij de esso .

  24. @henk : wat stond je in het water te doen als er weeralarm afgegeven werd ???

  25. Nog nooit gezien zo een bizarre lucht. Het regent hier een paar druppels maar daar is alles mee gezegd.

  26. Aparte foto,s meiss!!!!..hier een heel klein beetje regen..beetje gerommel en harde wind..that,s it..had van mij langer mogen regenen hoor..nu weer lekker warm buiten..fijn weekend..liefs Caro.

  27. Henk zat volgens mij gewoon in de badkuip. Wat doet een mens anders als ie tot zijn middel in het water zit? ;-)) Ik zie Henk niet in een sloot zitten en in een aantal sloten tegelijk al zeker niet, whawha!!!

  28. Tjeempie, dat ziet er onheilspellend uit, Ann. Was er brand in Buitenpost dat het de lucht zo rood werd? Blikseminslag of zo? Zo heb ik een lucht nog nooit gezien! Bijzonder fenomeen.Zo is het hier niet geweest. Het heeft een uur of twee enigszins gerommeld in de lucht en er is een beetje regen gevallen maar dat was het dan ook. Maar het is nu wel lekker koel want het is 24 graden. Vergeleken met gisteren is dat koel, het kan verkeren! Het mag van mij zo blijven!Liefs, Ilona

  29. Lieve Ann dat ziet er zeker griezelig uit zo’n rode lucht,hier heeft het wel wat gerommeld met een klein buitje regen maar verder eigenlijk niets en we konden gewoon erna weer lekker buiten zitten want het was wel heerlijk afgekoeldEen fijne dag liefs Elisabeth

  30. Wat een lucht Ann!Fijn dat je daar een foto van kon maken het is toch ongewoon en ook akelig als het gepaard gaat met onweer.Ik was in een winkel toen het ineens donker werd en net voor de felle regenbui die volgde was ik weer thuis.Lekker afgekoeld en ze beloven vandaag normale temperaturen en toch zomer.Een hete dag…….dat hebben we weer gehad.De wind was zo warm ,een heteluchtoven dacht ik toen.Fijne dag Ann .Liefs van Melda

  31. Lieve Joke, het slechte weer is richting Duitsland vertrokken, dus ik denk dat je wel rustig kunt gaan slapen, jammer dat jullie niet flink wat regen hebben gehad, lekker slapen meis, liefs, Ann.

  32. mooie luchten maar ook een beetje eng.mijn dochter was in kijkduin die moesten van het strand omdat het zo hard waaide maar hier in de achterhoek is nog niets geweest geen regen of bliksem kan zijn vanacht misschien .uit voorzorg had ik al wat van de buitentafel gehaald want dat had al vaker op de grond gelegen met slecht weer en harde wind .slaap lekker joke

  33. Dank je wel lieve Gerd en Tine, ik hoop dat het boven uit te houden is, maar op het balkon zitten is volgens mij beter! Lekker slapen voor straks en een dikke nachtkus.

  34. Hier was het onweer van korte duur,nu is het droog en we zitten nu nog op het balkon, een koele nacht voor jou lieverd,XXX Tine & Gerd

  35. De lucht was een poosje eng bloedrood Petra, nog nooit zo gezien. Ik hoop ook dat het in huis wat gaat afkoelen naar bed gaan lijkt me nog niets!

  36. Apart zo’n rood/oranje lucht.

  37. Hier is ook wel wat regen gevallen. Heel veel weerlichten, en flinke klappen onweer. Maar het is nu weer droog en buiten heerlijk afgekoeld. Binnen zal het nog wel even warm blijven.

  38. Hier wordt het ook al rustiger, Henk stond je in een sloot? Het was echt gaaf om het natuurgeweld te zien en ik heb genoten van de regen! Het was ook een spookachtig gezicht hoor Edward, jammer dat ik geen goede foto’s van zoiets kan maken, maar de kleur zegt genoeg! Vreemd dat er bij jullie geen regen is gevallen en jammer ook, want op de flat was het vandaag waarschijnlijk niet te harden, nog even afkoelen in huis zelf en dan hebben we dit ook weer gehad.

  39. Dat ziet er "spooky" uit Ann, ik hoorde op het journaal dat het in noorden behoorlijk tekeer ging, Hier heb ik er de hele dag rekening mee gehouden,maar……geen druppel!!!! Wel aardig wat wind,en nu is de temperatuur naar een dragelijke waarde gedaald.Een dikke kus van Edward.

  40. Ik stond vlak voor het onweer losbarste tot aan m’n middel in het water en de lucht was errug dreigend. Was helemaal te gek Ann. Het ergste hebben we hier denk ik wel gehad

Geef een reactie

