Boekenmarkt, Groningen, Mandy en zomerfoto’s   25 comments

Gister 9 augustus 2009 werd de jaarlijkse boeken/platen/antiek en brocantemarkt in Groningen gehouden, de meeste boekenkramen in de Folkingestraat en de andere kramen stonden op de Vismarkt en op het Zuiderdiep. Kijk dan verlaat ik toch huis en haard, om daar een kijkje te gaan nemen, er zijn altijd kennissen en het was heerlijk weer, bewolkt maar aangenaam van temperatuur, dit was de eerste keer dat Mandy met de trein mee zou gaan en tsja, sorry dierenliefhebbers op het station in Buitenpost heb ik haar maar gedumpt Knipoogje
 
 
Niet voor lang overigens, want ik kon het niet over mijn hart verkrijgen en heb haar toch maar meegenomen in die grote doos die heel hard reed, leuk vond ze het helemaal niet, maar ze ging toch uit het raampje kijken. Alleen in Grijpskerk en Zuidhorn waar de trein stopte gaf ze luid jammerend te kennen dat we door moesten rijden, natuurlijk heb ik haar troostend toegesproken en de andere reizigers achter mij keken me bij station Groningen meewarend aan, het is natuurlijk ook heel raar om tegen een hondje te zeggen "kijk es allemaal schaapjes, en ooohhh een zwaan zie je die Mandy". Gelukkig hebben ze me laten lopen en na een korte wandeling kwamen we in de Folkingestraat waar het behoorlijk druk was. Mandy vertikte het om vertrapt te worden dus heb ik haar maar gedragen, haar meeslepen terwijl ze bleef zitten schoot ook niet op. Na diverse kennissen te hebben begroet ben ik bij de kraam beland waar fam. stond en daar ben ik dan ook maar gebleven. Het was een heerlijkheid, een kraam vol nieuwe DVD’s, boeken en CD’s, Mandy moest dus maar even oppassen.
 
 
Het is natuurlijk wel een heerlijkheid dat er veel mensen waren die graag even op haar wilde passen en ze ging van de een naar de ander, zodat ik zelfs nog wat klanten heb geholpen, terwijl Mandy met haar grote broer Geert die er ook was op een terras zaten met bitter lemmon en andere versnaperingen. Het was lekker druk bij de kraam, want € 4,– per stuk en 3 voor € 10,– was goedkoop voor echt goede en nieuwe films. Natuurlijk had ik binnen de kortste keren flink wat mooie boxen en enkele DVD’s gescoord, terwijl ik even niet aan het rekenen ging dat kwam later wel, even heel rijk zijn voelt zo lekker! De gesprekken voor de kraam zijn altijd bijzonder leuk om te volgen, het is toch echt leuk werk.
 
  
 
Met Geert nog thee gaan drinken in een leuke croissanterie, groene thee met citroengras, honingstengels en een heerlijk warm rozijnenbroodje met slagroom, Mandy water en stukjes van het broodje en daarna een plakje stokbrood, verschil moet er blijven ;-))) Ze was dik tevreden maar echt helemaal stuk, zodat ik naar het Station in Buitenpost ben gebracht met hondenkind en DVD’s, het was een heerlijke middag en Mandy heeft daarna 4 uur onafgebroken geslapen. (Ik hoef deze maand verder geen rijst te eten, de DVD’s heb ik gekregen).
 
 
Dames en heren fotografen, het gaat om Mandy en een beetje scheef maakt niets uit, ze zat achter de kraam en ik kan niet tegen de klanten zeggen dat ze weg moeten gaan. De tekst op het T-shirt in de etalage achter Mandy vond ik echt heel erg leuk: "Ik ben geen gynaecoloog, maar ik wil best wel even kijken hoor?"
 
Na tijden op de automatische piloot gewerkt te hebben en op de gewone macro stand, ben ik nu aan het experimenteren gegaan, kijk en huiver oké ze zijn niet geweldig, maar vlinders zijn er dit jaar zoveel dat ik er ook maar een paar heb genomen.
 
 
 
 
Ook nog even een paar echte zomerfoto’s genomen in De Kruidhof op 5 augustus tijdens de jaarlijkse Kruidenmarkt.
 
 
 
 
 Wie in de winter de vogels voert houdt er in de zomer wat moois van over! Het zijn geen echt grote zonnebloemen maar wel zonnig.
 
 
 
Dit is een bloempje van het kruid Marjolijn, ach ik knutsel maar wat. Vandaag een foto genomen van mijn grote trots de bloeiende Medinilla magnifica, vaak geprobeerd maar dit is de eerste keer dat de plant volop bloeit zonder dat er bladen of bloemen afvallen, bedankt lieve Cecil!
 
  
Posted 10 augustus 2009 by Ann McDunn in Allerlei wetenswaardigheden

25 responses to “Boekenmarkt, Groningen, Mandy en zomerfoto’s

Subscribe to comments with RSS.

  1. heb je inmiddels al wat dvd´s bekeken ? 😉 Je kunt altijd leuk schrijven over je uitstapjes. eigenlijk lees ik dat nog altijd het liefst, dan stel ik me gewoon zo voor hoe dat moet zijn geweest ! hihi. de foto´s maken het daarbij helemaal af. x, c.e

  2. Bedankt voor je reactie Petra, snuffelen op rommelmarkten, boekenmarkten en wat dan ook is altijd leuk.@ René, wat leuk dat je vader ook met boeken op markten stond, dat is dus al een poos geleden en dat bracht in die tijd best wel brood op de plank, het is overigens wel zwaar werk als je al die dozen boeken telkens moet sjouwen. Je hebt gelijk dat je even rustig aan doet met spacen hoor, sterkte met het werk en een dikke kus terug.

  3. dat zijn van die uitjes daar kan je weer even lekker op terug kijken an altijd leuk zo n dagje op de makrt staan ja mijn vader stond vroeger ook met boeken op de markt heel lang geleden dan wel ik weet nog dat we op onse zolder kisten vol haden staan met boeken en dan ging die weer naar de markt toe en was de zolder even het trein om te speelen ach ja zo werd er wel weer brood op de plank gebracht ja an ik maak nog deze week geen spacee heb het even te druk met het werk maar je weet dat ik je niet vergeet diken kus van mij voor jou doeiii

  4. Voor alles een eerste keer. Vandaag dus een treinreis. Lekker snuffelen op een markt ik hou er wel van. Mooie foto’s van de vlinders en de bloemen.

  5. Hoi Liesje, ja hoor als ik weg ga gaat Mandy ook mee, ze weegt nu 2 kilo en 3 ons dus het wordt wat zwaarder en groeit ook nog wel, maar het is best te doen, bedankt voor het compliment de foto’s zijn allemaal probeersels met de camera en zelf ben ik er best tevreden mee, en daar gaat het maar om. Liefs xxx Ann.

  6. Hallo Ann, jou Mandy is behoorlijk gegroeit. Volgens groeit ze ook niet veel meer denk ik. Ze gaat dus veel met jou op stap? leuk hoor. En ook nog de nodige films gevonden.Je hebt mooie foto’s van bloemen gemaakt, vooral de roos is mooi!Liefs Liesje xxx

  7. Bedankt Els en Elisabeth, ik ben net weer terug met Mandy, haar nageltjes moesten geknipt en ik kan veel doen maar dat nu net weer niet. Gelukkig is er even buiten het dorp een trimsalon en kennel van Oudduitse herders en de eigenaresse heeft ook honden en paarden shampoo’s, antiklit spray’s en geurtjes, ze heeft werkelijk schitterende herders en ze zijn allemaal lief! Volgende keer camera mee, Mandy vond een herderpup van 11 weken erg lief maar die weegt nu al 11 kilo! Dit was ook weer spannend voor het hondenkind, ze voelde er wel niets van maar gaf oplaatst toch maar een gil als er een nageltje geknipt werd, je weet het maar nooit…… grinnn…… Maar ik ben blij dat ze eraf zijn en Mandy speelt nu weer lekker met van alles en nog wat. Bedankt voor de goede zorgen AnneMarie!

  8. Lieve AnnHet was duidelijk heel erg gezellig voor jou en Mandy,heerlijk toch mooie DVD’s scoren dus dat word genieten ,geen wonder dat Mandy moe was tis toch een hele belevenis voor zo’n kleine opdonder en niet te vergeten je foto’s zijn weer heel erg mooi .Een fijne avond en veel liefs Elisabeth

  9. ach jee ann wat word ze al groot en lief nartuurlijk de rst van de fotos zijn ook erg mooi echt zomers maar even vast houden deze mooie zomer

  10. Bedankt allemaal, nee hoor Mandy zou ik nooit of te nimmer zelfs maar voor een half uur ergens alleen vastbinden zelf met boodschappen doen mag ze overal (behalve bij de Lidle) mee de winkel in, dus ik doe boodschappen met één hand, de andere arm en hand zijn druk bezet ;-))) Het is echt wel een gemene foto en toen ik die maakte dacht ik aan alle dieren die met de vakantie in werkelijkheid zo zaten. Mandy weegt nu ± 2 kilo en 3 ons en is niet op dieet, het boek dat er ligt is verkocht dus wacht het op de eigenaresse, het T-shirt vind ik zelf echt leuk voor jongens of mannen. Alle boeken gingen weg voor 2 euro per stuk en ze waren allemaal nieuw, dus echt een buil kan je je daar niet aan vallen. Met dieren heb ik altijd gepraat, ook met paarden, kalveren, pinken, koeien enz., als er lammetjes gehaald moesten worden en ik hielp zat ik vlijtig mee te persen en tegen de ooi te zeggen, toe meissie ach ja iedereen heeft recht op zijn eigen eigenaardigheden, maar praten tegen dieren helpt altijd, ze worden er kalm van. Voor model is Mandy niet in de wieg (hondenmand) gelegd, ze vind het maar niets om op de foto te komen dit was gewoon treffen omdat ze eindelijk eens een keer stil zat, ze graaft liever kuilen en ik kan haar geen ongelijk geven. Een leuke middag was het zeker en Sjerrie, Groningen heeft gewoon wat Leeuwarden mist, n.l. sfeer!

  11. Een heerlijke middag toch? Vind het zelf ook altijd heerlijk om overal wat rond te snuffelen. De foto`s van Mandy zijn prachtig, vooral die op de stoel zijn een echt plaatje.Groetjes.

  12. je hebt een leuke middag gehad volgens mij ,lekker samen met je kinderen mandy en geert. de eerste foto dat kun je toch niet volhouden daar houd je teveel van .dus gauw weer los gemaakt .ik hou ook wel van zo,n markt en vooral als het mooi weer is .zelf zijn we gisteren fietsen geweest en samen ook een terras gepakt allemaal vakantie gangers leuk mensen kijken . ann je hebt een leuke weblog gemaakt liefs joke

  13. Ah, die eerste foto is wel een beetje gemeen maar ik geloofde er al niets van.Weer een ervaring rijker voor Mandy, in de trein….schaapjes haha, kan me wel voorstellen dat anderen raar opkeken als je zo tegen je hondje praat maar dat maakt niet uit haha, ik praat ook altijd tegen mijn katten hoor en volgens mij heeeel veel mensen.Boeken….heerlijk, het enige is altijd dat het bij zo’n kraam lastig is om goed te zoeken omdat het er zo druk is…en dan zie ik iets en pakt net een ander het voor mijn neus weg. Het zou mij kapitalen kosten…zo’n dag.Maar jij hebt je dvd’s gekregen lees ik…dat is pas Echte rijkdom.Je hebt ook een kleine vos op de foto zie ik…en mooi ook nog. Die heb ik hier pas 1 keer gezien deze zomerDas idd een leuke tekst indat raam….leuk voor op een t-shirtGroetjes Sandra

  14. Ann, Leuk verhaal, had je willen zien zitten, kijk Mandy schaapjes. Grin. Dame zit braaf op de uitkijk op een stoel maar wat leest ze over dieetvoer ? Ze went wel aan de trein. Mooie vlinderfoto’s, en bloemen.

  15. Gaaf!! de foto,s van Mandy op stoel!!..geboren model gheh gheh..jij hebt dus een gesellie dag gehad en Mandy heeft met de grote buitenwereld kennis gemaakt..lijkt me voor zo,n ukkie behoorlijk heftig hoor..wel fijn dat je zoveel oppassers in de buurt had..veel kijkplezierrrrr..liefs Caro.

  16. Kind.. wat zijn je foto’s weer mooi en leuk. In Mandy heb je een waar fotomodel gevonden, hij ziet er altijd weer om te stelen uit. Vooral de foto op het perron ;-((, zelfs z’n houding drukt verlatenheid uit, gelukkig bleef het baasje wel in zicht ;-)). Foto nummer twee is geweldig, wat een snuitje! Liefs en fijne dag, Belia.

  17. Dat is heel zeker erg jammer. Ik vind het er niet op vooruit gegaan……………………

  18. Het euvel voor een aantal jaren geleden waren de inbraken en berovingen Sjerrie toen zijn er veel kleine zelfstandigen gestopt en dat was echt heel jammer.

  19. Ha, ik heb heelwat bezoekjes gebrach taan de Ghanees…………………………

  20. Klopt, toen zaten wij daar nog met boekenzaken! Flauw meis, maar het scheelt gewoon wel eens de ene keer is het er gezelliger dan de andere keer, de zaken wisselen nogal snel tegenwoordig. Zoon Geert is begonnen helemaal aan het eind van de Oude Kijk in ’t Jatstraat bijna bij de brug en daar heeft ie flink wat jaren gezeten, naast de bekende boekhandelaar Nap, die als hij de mensen niet leuk vindt ze weg jaagt en waar je geen boek kan vinden omdat er veel te veel in dat kleine winkeltje gepropt zijn. Zelfs de Muurstraat daar tegenover was toen best wel leuk!

  21. Da’s waar Ann, maar een aantal jaren trug was ie leuker………….. vind ik.

  22. @ Sjerrie, de Folkingestraat is nog leuk hoor, maar ik heb er nogal wat kennissen met antiquariaten en dat scheelt natuurlijk, het blijft wel een levendige straat en vooral met festiviteiten.@ Edward, gemene foto is dat hè, ze vond het helemaal niet erg hoor. De foto’s van al die fladderaars en bloemen moeten nog beter, maar het begin van diafragma en sluitertijden is er.@ Henk, je kent misschien het ras niet zo goed, maar ze zijn vaak dapperder dan heel grote honden en ze was oplaatst echt schoonop, maar heeft haar kranig geweerd hoor, ze is ook nog maar goed 4 maanden maar als ze een grote hond tegenkomt gaat ze echt niet uit de weg, ’s avonds is ze alweer op kattenjacht geweest en ze zijn haar nooit groot genoeg. Ik sleep haar echt overal mee naar toe, maar de trein moest even wennen.

  23. Vandaag heeft Mandy dus mogen meemaken hoe groot de wereld wel niet is, natuurlijk een spannende ervaring voor zo’n kleintje terwijl jij je weer helemaal hebt kunnen uitleven op de DVD’s. Uren kijkplezier voor nop. Bekijk de wereld maar eens door de ogen van zo’n kleintje Ann. Lijkt me redelijk angstaanjagend

  24. Lieve Zuster,Wat een prachtig verhaal over de belevenissen van jou en Mandy, bij de eerste foto moest ik wel ven slikken hoor,je kunt je toch niet voorstellen dat dit maar al te vaak écht gebeurd? Kijk,…dit zijn foto’s van vlinders die elke fotograaf graag wil maken, gefeliciteerd hoor,het is je gelukt! Het was dus een geslaagde markt in Groningen,en je moet maar denken,een vliegend kraai vangt altijd wel wat. De bloemenfoto’s zij ook mooi,maar ja…..de foto’s van die kleine deugniet blijven je vertederen.Een dikke kus van je Broertje,en voor straks welterusten. (en ntuurlijk een nachtkriebelte voor Mandy)

  25. Ow, Mandy op die stoel………gááf. Helemaal de madam. De Folkingestraat, daar ging ik voor hè. Mijn favostraat in Groningen, maar ik vind um niet meer wat ie geweest is…………………….

Geef een reactie

