4 x Spa rood dat is dan ehhhhh……   62 comments

Oké dat we telkens opnieuw belazerd worden weten we allang, maar onderstaand bericht is toch even net teveel van het goede…. Het is alweer vrijdagavond en het weekend staat voor de deur, jammer dat de berichten nogal slecht zijn buien, regen en soms onweer niet leuk maar toch…..
 
 
 
Horeca verkoopt water nog steeds als Spa rood

vrijdag 17 juli 2009 11:04

Horecagelegenheden serveren nog steeds kraanwater als klanten een Spa rood bestellen. De verkoop van vrijwel gratis kraanwater als bronwater daalde dit jaar wel ten opzichte van 2000 en 2003.

Glazen bruisend water zijn verdacht, flesjes niet, dat blijkt uit een onderzoek van de Consumentenbond.

Minder gesjoemeld
In 38 procent van de gevallen werd een glas kraanwater voorzien van bubbels geserveerd in plaats van een echte Spa rood of een concurrerend merk. Het duurste nep-Spaatje kostte 3,75 euro.
De bond hield in 2000 en 2003 eenzelfde onderzoek. In 2000 werd op 61 procent van de bezochte terrassen kraanwater geserveerd als Spa. In 2003 was het in 52 procent van de gevallen raak. De bond noemt het ‘goed nieuws’ dat er minder wordt gesjoemeld.

Kwaliteit
Volgens de bond is het Nederlandse leidingwater zo goed van kwaliteit dat er alleen maar een beetje koolzuur aan toegevoegd hoeft te worden om als Spaatje voor gemiddeld 2,15 euro over de toonbank te gaan. In de horeca wordt deze methode het gouden kraantje genoemd.
De onderzoekers van de Consumentenbond bezochten alleen terrassen waar op het eerste gezicht geen flesjes Spa op tafel stonden. Wanneer de bestelde Spa rood in een glas werd geserveerd namen onderzoekers het glas mee. Op het toilet werd vervolgens kraanwater getapt. Het water werd later in een laboratorium vergeleken.

Door Arne Hankel

Dat is dus mooi kassa voor veel horekaffers, er mag dan minder gesjoemeld worden, maar Spa rood zal ik nooit bestellen en wie zegt nu eigenlijk dat er in de flesjes die keurig geopend op het tafeltje worden gezet geen gewoon leidingwater met koolzuur zit? De prijzen rijzen de pan uit en dan wordt je nog oplicht ook, laat de gemiddelde prijs nu eens € 2,25 zijn dan ben je voor 4 Spa rood dus € 9,– kwijt, meestal wordt er toch wat fooit gegeven dus € 10,– voor 4 glazen water met wat koolzuur, ik ga eerdaags met een kraampje op de markt staan als het erg warm is! Het geld ligt op straat, je moet het gewoon even weten. Bedroefd

Nog even wat foto’s uit m’n tuin(tje) om over de schok heen te komen.

 

 
Niet superscherp, maar eindelijk had ik dan toch een libel!
Posted 17 juli 2009 by Ann McDunn in Eten en drinken

62 responses to “4 x Spa rood dat is dan ehhhhh……

Subscribe to comments with RSS.

  1. Whoehahaha dat zag ik ook, maar niemand heeft het nog opgemerkt wanneer ga je weer een paar dagen lieverd? Jammer dat de rest onleesbaar is want ik hoop toch echt niet dat ze zo achterlijk zijn, alhoewel? Er staat een stukje over Smarties en die waren er eeuwen geleden nog niet. Of zou het Vaticaan zich toch nog achter de bijbelschrijvers blijven scharen?De meeste theologen en bijbelonderzoekers stellen dat de schrijvers van de Bijbel een Babylonisch wereldbeeld hadden waarin de Aarde plat is en op een soort van pilaren staat. Volgens een Woordenboek van de Bijbel geschreven door W. Browning "Hebreeuwse kosmologie schilderde een platte Aarde, waaroverheen een firmament als een gewelf hing, boven de Aarde gesteund door bergen, en omgeven door water. Gaten of sluizen (ramen, Genesis 7.11) lieten het water als regen vallen. Het firmament was de hemel waarin God de Zon had geplaatst (Psalm 19.4) en de sterren (Genesis 1.14)"

  2. Zeg Ann, Mandy op de voorpagina van een Duitse krant is natuurlijk het einde maar heb je ook het artikel ernaast gelezen? Het Vaticaan zegt dat de aarde een schijf is, dus plat. Uit welk jaar en van welke planeet is paus Pias I ook alweer?

    • Ilona •
  3. Horekaffers die zoals je zegt vriendelijk zijn, goed bedienen en als het eten of drinken goed was krijgen een fooitje, taxichauffeurs en kappers niet, die zijn inderdaad al duur genoeg! In zelfbedieningsrestaurants geef ik uiteraard geen fooi. Zelf heb ik nooit anders meegemaakt en ik ben toch wel hier en daar geweest, maar als je een glas water vraagt krijg je dat, misschien is het bij Rita een uitzondering maar voor de rest van Nederland denk ik toch echt dat overal een glas water gratis is en dat je het ook krijgt vaak zelfs zonder er om te vragen.

  4. Nog even terugkomend op de opmerking van Rita dat de horeca bij haar geen glas water gratis geeft: ze zijn het wettelijk verplicht! Men mag een ander geen glas water weigeren als hij daarom vraagt. En de horeca al helemaal niet. Ze moeten het geven en mogen er niets voor rekenen. Wet is wet!

    • Ilona •
  5. Als ik een Spa rood of blauw bestel en ik krijg een geopend flesje Spa rood of blauw of een al gevuld glas, mag de ober het mee terug nemen. Spa rood en blauw zijn voor mij gesloten flesjes met het juiste etiket. Iets anders accepteer ik echt niet. Heb al een aantal malen heibel gehad met obers hierover maar ze kunnen echt integraal de pot op. Ik betaal geen vet bedrag voor een glaasje kraanwater (met of zonder bubbels) en eerlijk gezegd doe ik het al járen zo! Maar de boel wordt ook getild met allerhande merklimonades. Ik moet een ongeopend flesje krijgen en zo niet, dan loop ik weg. Ze flikken het ook met espresso. Je krijgt een klein kopje sterke edoch gewone koffie en ze vragen er een espressobedrag voor. De boom in met al die horekaffers die de beroepsgroep die het goed en netjes doet, te schande maakt. Fooien geef ik zelden. Wanneer een zaak schoon is, de bestelde versnapering correct wordt uitgeserveerd en ook goed smaakt en de bediening vriendelijk is, kunnen ze een footje krijgen maar als ik niet tevreden ben, kunnen ze allemaal de boom in. Een fooi moet je verdienen, niet zomaar krijgen!Ik vind het een raar gebruik dat taxichauffeurs, horekaffers en kappers een fooi krijgen. Ik geef het nooit behalve wanneer ik smakelijk heb gegeten en de bediening goed was. Kappers en chauffeurs? Mooi niet, ze zijn al duur zat!

    • Ilona •
  6. De Christenunie is getikt, als je die hals ziet kijk je echt niet meer naar dat kleine ietsje, het beeld vind ik toch mooi maar het moest in een verzetsmuseum o.i.d. staan. Als je gevild bent bewaak je heus de stad niet meer misschien is het wel een waarschuwing dat iedereen die in de stad gaat wonen gestroopt wordt. ;-)))

  7. Is een zeer bekende ???? Kunstenaar. Het is een gevilde naakte man die de stad beschermt. Nou ik vind het een doodeng beeld. Christenunie heeft hem al en onderbroek aangetrokken maar niets mag baten. Hij blijft. Er is 5 jaar of langer aan gewerkt in Italie, kunstenaar bijna failliet omdat de gemeente niet wilde betalen voor hij af was. Nou moe, henk van mij mag je maar je wordt hier zwaar beboet voor wildplassen. Van dichtbij is het een echte gruwel zijn hoofd geknakt, een huidloos lijk. Brrrrr, Van mij mag die flap helemaal rond hem.

  8. Mannen kunnen dat doen, vrouwen moeten helaas hurken …. grinnn…..

  9. Wat dat betreft zou ik als hond zijnde best eens ongeneneerd van me af willen zeiken tegen dat misbaksel Hahaaa

  10. Jawel broer, honden zijn er dol op alleen ze kijken niet maar tillen hun poot op!

  11. Pucky zelf vind ik best wel mooi, alleen had die grote flap achter hem minstens 300.000 euro gescheeld en het heeft ook beslist geen meerwaarde! Bedankt dat je het even hebt laten zien Rita, Pucky vergeeet ik nooit meer, wat een geld voor een beeld zullen we ook maar beelden gaan maken?

  12. Een pukkie heeft dit figuur van 500.000 zeker hoor, hier in Maassluis staan ook een paar van die ondingen waar geen hond naar kijkt.

  13. Vraag me echt af welke debiel dit gemaakt heeft, moet wel een ontzettend zieke geest zijn

  14. En ik ga in de reclame business, meteen een klant voor Rivella is natuurlijk wel heel snel, ik zal toch maar eens even contact opnemen met de Condens, Edward maakt reclame voor NIKON en ik voor Rivella, verschil met er blijven. Ik hoop dat het weer na volgende week toch gaat opknappen hoor Rita, de berichten zijn echt slecht en ik ben dan ook heel erg blij dat ik niet in een tentje zit, dan maar wassen en strijken.

  15. Intersting, wist ik helemaal niet. Mijn geboortejaar ook nog :-) Ga Rivella kopen in ’t vervolg. Hier ook zon en buien was gaat nooit droog worden op deze manier

  16. @ Murwari, wat Friezen met Rivella hebben?HistorieIn 1955 bracht de directeur van de Cooperatieve Condensfabriek Friesland zijn vakantie door in Zwitserland, waar hij voor het eerst Rivella dronk. Hij was zo onder de indruk van Rivella dat hij deze natuurlijke frisdrank ook naar Nederland wilde halen en nam contact op met de oprichter, dr. Robert Barth. Al één jaar later werd het eerste licentiecontract gesloten. Na een initiatief van de Nederlandse Diabetes Vereniging werd in 1957 Rivella ontwikkeld die met zoetstof in plaats van suiker was gezoet. Rivella Light, de eerste light frisdrank van Europa, was geboren! Die populariteit nam enorm toe tijdens de jaren ’80 toen Vrumona in Nederland het licentierecht van het Zwitserse Rivella kreeg. Iedereen kent nog: ‘Rivella light, een beetje vreemd, maar wel lekker’. Vrumona maakte Rivella tot wat het nu is: de natuurlijke en dorstlessende frisdrank voor jonge, zelfbewuste volwassenen.En het is ook een heel lekkere frisdrank ik werkte een poos bij de Condens fabriek op kantoor en heb daar mijn eerste Rivella gedronken en er zijn nog veel glazen gevolgd. ;-))) Hier zijn pittige buien afgewisseld met lekker zonnig weer.Wat moet moet, Sjerrie maar een Rivella en een lekker ijsje gaan er natuurlijk altijd in.

  17. Wat hebben Friezen toch met Rivella ???? Het water van gisteren gaat vandaag vallen

  18. Geef mij als Fries maar Rivellaeen ijsje straciatelladan ben ik zoetmaar als het moetdan kies ik voor kraanwater, ja!

  19. Geeft niets Rita, melig is soms best wel leuk, spa of water erbij en je hebt deeg, kan je pannekoeken bakken ;-))) Hier is het ook droog gebleven, wel flink fris en de regen komt ook wel, maar in Groningen was een wolkbreuk ik hoop dat we het droog houden met of zonder kraan, die kunnen we tenminste dicht draaien en open als we het nat willen hebben.

  20. wudder hebben ook ? s-pa tuus ??? ben meligm heel erg. Was gezellig blog volgt. En het weer : droog.

  21. Dat is mooi….en fijn…

  22. Hoe later op de avond, hoe schoner volk, hallo lieve Gerd,Spa groen brengt zelfs iemand aan het dichten, ook ik drink spa en heel gewichtiguit de kraan maar wel doorzichtig.Nog een heel fijne zondag samen en een dikke kus van mij voor jullie.

  23. Goeden avond lieve Ann,sinds ik in Meppel woon…heb ik met terrasjes niets meer van doen…ik drink thuis Spa groen…( leidingwater met citroen ) Fijn weekend lieverd,dikke kus!

  24. En dan ook nog een dicht flesje Melda, De libelle was echt moeilijk die zat natuurlijk weer net op een plaats waar ik er niet goed bij kon, de foto is niet scherp genoeg maar ik was er toch blij mee, het was de eerste die ik kon knippen. Nog fijne dagen Melda, liefs, Ann.

  25. We hebben geluk goed water uit de kraan te hebben maar bestel ik ergens spa rood, wil ik spa rood…. met het flesje .Mooie foto’s Ann Die libelle is moeilijk op de foto te krijgen ,net of ze van glas zijn.Fijn weekend met Mandy Liefs Melda

  26. Lukas, Elisabeth en Belia bedankt voor jullie reacties en complimenten voor de foto’s ik ga haast in mezelf geloven ;-))) Lukas de foto van de roos komt eraan! Spa rood is ook zonde van het geld, maar het verkoopt nog steeds goed Elisabeth, ik hoop dat het je lukt nog wat planten in je tuin te zetten. @ Belia, hier alles nog steeds erg rustig juist omdat het vakantietijd is en het kind en ik maken het goed! Gezellig voor je dat er wat leven in de brouwerij is en ook ik moet er even niet aan denken dat we hier geen water meer uit de kraan krijgen. Allemaal nog een fijn weekend, liefs, Ann.

  27. Ik vraag een drankje, en een glas water, spa is in Nederland gewoon onzin. Gelukkig is ons kraanwater heel erg goed. Moet er niet aan denken, dat het niet meer drinkbaar zou zijn, of zoals in veel landen in de wereld, niet eens uit de kraan komt. Ann, je foto’s zijn weer prachtig. Alles goed met jou en de kleine Mandy? Hier erg druk met oppassen en vakanties. Wens je een fijn weekend, liefs en knuffel, Belia.

  28. Lieve AnnSpa rood heb ik altijd al zonde van het geld gevonden ,als ik water wil drik ik het wel uit de kraan.Je foto’s zijn prachtig vooral je gele roos is supermooi ,hopelijk kan ik dit weekend een paar rozen planten in mijn voortuin als Wim de boel omgespit heeft want dat is hard nodig.Ik wens jou en Many een mooi weekend Liefs Elisabeth

  29. je hebt mooie fotos gemaakt van je bloemetjes,stuur mij eens een gele roos vind mijn vrouw mooi !!het hondje op de voorpagina !!water uit de kraan !!!water uit de wolken !!wat wil je nog meer ?? Een goed wekend groetes,lukas.

  30. Moet je hier niet proberen, zelfs niet in een restaurant.

  31. Doe ik ook weleens Sjerrie en dat krijg je in kan en het kost niets, rare lui die horekaffers, x Ann.

  32. Water uit de kraan is heerlijk. Ik vraag gewoon om een glas water………. En anders gewoon een flesje bestellen.fijn weekendxsjerrie

  33. @ Broer, eikeltjesbier is het goedkoopste drankje dat er bestaat, maar dan moet je het wel zelf brouwen het meest is ook water! Alles groeit en bloeit weelderig behalve het rozenbed van de gemeente, dat ik eindelijk een libelle kon knippen vond ik echt geweldig, maar je moet er wel wat voor over hebben!!! Dikke kus terug.@ Rita, het was inderdaad erg moerassig daar, maar zwager Harm heeft op Mandy gepast zelf zak ik niet zo snel weg hoor als je maar goed uitkijkt waar je loopt, pollen biezen houden me wel, als dat geval van jou stak was het absoluut geen libelle, ben benieuwd wat het wel was.

  34. Hemel Ann, straks kom je nog in een plas water terecht met camera en al als je tussen het riet loopt. Ik zal een dezer dagen ook iets neerzetten waarvan ik dacht dat het een libelle was maar dat is het duidelijk niet. Vrees dat mijn geval wel steekt.

  35. Potjandorie,….een glas water met koolzuur is nog duurder dan een mok eikeltjesbier! Alleen heb ik niet vernomen dat de horekakaffers die deze praktijken erop nahouden,worden vervolgd wegens oplichterij. Ha!…..onze Mandy heeft zelfs de Duitse dagbladen weten te halen, daar waren ze wel weer toe aan een Nederlandse beroemdheid nu Rudi Carell er niet meer is. Zo te zien staat je tuin er goed bij,mooie foto’s hoor, en geweldig dat je nu ook een opname hebt kunnen maken van Libelles,welkom bij de club lieve Zuster! Ik wens jou en je handenbinderdje een heel fijn weekend.Liefs en een kus voor jou, en een pootje voor Mandy van je Broertje.

  36. C.e., iedereen vindt haar mooi en lief en dat is soms moeilijk boodschappen doen..grinnn……@ John, zelf neem ik nooit Spa rood en als ik alleen weg ben heb ik wel wat bij me, heel even aan kost een vermogen en ook ik kan dat niet betalen, doet me denken aan de moeder van een collega van Geert, die was eens met een reisje geweest en ze konden in een bar koffie drinken, die moeder zei later "ze namen f 2,50 voor een kop koffie en nog te zuinig om het licht aan te doen". Edward is in Alkmaar geboren, ik ben in Alkmaar geboren, Mandy is in Alkmaar geboren en degene die echt beroemd is geworden in duitsland was ook in Alkmaar geboren en dat was Rudi Carell oftewel Rudolf Wijbrand Kesselaar, mijn moeder heeft nog verkering gehad met zijn vader die André heette, maar het is niets geworden. Ook Mandy zal wel in de vergetelheid raken en dat is misschien wel heel goed. Het was de eerste keer dat ik libellen op de foto had, maar ik heb de camera bewogen omdat ik door het riet liep, ga het nog wel eens proberen, misschien is de foto dan scherper, maar zo’n eerste keer vond ik een hele belevenis….grinnn…….

  37. Als je en flesje bronwater besteld, moet je er eigenlijk op staan dat ze het bij je tafeltje openmaken, dan weet je zeker dat het niet bijgevuld is. In Frankrijk schijnt dat zelfs wettelijk geregeld te zijn. Als wij een dagje weg gaan, nemen we zelf brood en frisdrank mee. Onderweg stoppen we dan even en drinken zelf meegenomen koffie uit een thermoskan. Als we ergens zijn nemen we nog wel eens een ijsje en soms op de terugweg eten we wat bij Ikea (vinden vooral de kinderen leuk). Maar "gewoon" uit eten of een terrasje is eigenlijk voor Jan met de Pet niet te betalen ! Overigens, mischien wordt Mandy in Duitsland straks wel net zo beroemd als het ijsbeertje Knut. (als ze maar niet naast haar pootjes gaat lopen, maar daar zal het vrouwtje wel voor zorgen !) De bloemen staan er mooi op en ik vind de libelles er best wel goed opstaan ! Ook nog een prettig weekend toegewenst, John.

  38. jouw hondje wordt nog wel een keertje beroemd ! en de gekleurde waterjuffers op het einde zijn ook het mooi ! hihihix, c.e

  39. Joke ze spa-en maar een eind in de ruimte, als ik water wil hebben is het thuis goedkoper, mijn tuintje is veel te vol maar ik kan geen afstand doen van alles wat bloeit, liefs ook voor jou!

  40. @ Ingeborg als dat het enige was dan kon ik er nog mee leven, maar we worden aan alle kanten genept en dat zal wel zo blijven ook.@ Janny, bedankt voor je compliment.@ Henk, rivella is lekker en dan weet je tenminste wat je krijgt het is schrikbarend als je ziet wat alles kost en dan de mensen ook nog maar bestelen, bedankt voor je nummer één met stip, het is de Graham Thomas en Mandy is al beroemd alleen ze weet het (gelukkig) nog niet, die kleine handenbindster heeft al praatjes genoeg! Allemaal liefs van mij.

  41. je hebt spa rood en spa blauw en spa blauw is net kraan water ik heb zelf ook veel spa rood gedronken en hebt het ook wel eens terug gegeven en gezecht dat het niet smaakte daarna nam ik vaak een flesje spa rood kunnen ze niet mee sjoemelen ann je hebt een leuke foto van mandy gemaakt knap werk en je tuintje heb je mooie bloemen en planten in staan ik wens je nog een fijn weekend liefs joke

  42. Vergat ik nog bijna te vermelden dat Mandy voorpaginanieuws is. Nog maar zo jong en dan al zo beroemd.

  43. Ik bestel op een terras ook vast geen spa. Als het frisdrank moet zijn, dan liever rivella. Het is gewoon grof schandalig dat je nog steeds besodemieterd word met water. Niet dat er iets mis is met water maar wel dat je voor een glas meer dan twee euro moet betalen. In tijden van recessie zie je op alle terreinen dalende prijzen, behalve in de horeca. wat mij betreft maken een flink aantal bedrijven zichzelf maar kapot. De gele roos staat voor mij met stip op nummer één Ann.Wens je een fijn weekend toe en liefs van mij

  44. schitterend zo mooi gedaan Mandy in de krant, en verder ook alle foto’s schitterend nog bedankt voor je lieve berichtje En een heel fijn weekend Liefs Janny

  45. Wat de spa rood betreft, we worden belaxerd tot en met, gewoon schandalig.Mooie foto`s Ann, vooral Mandy in de krant, echt super.Wens je een fijn weekend toe.

  46. Zelf kom ik ook weinig in horeca gelegenheden hoor Petra, maar als ik naar zoon en schoondochter ga gaan we altijd uit eten en dan zie ik wat het kost en slik even! Jij ook een heel fijn weekend, liefs, Ann.

  47. Ik kom weinig in horeca gelegenheden. ben al blij als we het eind van de maand halen, en niet een stukje overhouden waar we geen geld meer voor hebben. En je gsjoemeld wordt er al heel lang in dit soort gelegenheden. Ik koop mijn flesjes bronwater wel bij de aldi, en daar geniet ik dubbel en dwars van. De bloemen in je tuin staan er prachtig bij. Ik wens je een heel fijn weekend.Liefs,

  48. Hier hebben we de Aldi, Lidle, Super de Boer en de Poisz, maar geen viswinkel, drogist, viswinkel, schoenzaak en ga zo maar een poosje door, waanzin natuurlijk en toch verkopen ze allemaal goed.

  49. wij hebben pas sinds 1 juli een Lidl. en inderdaad niet verkeerd. Eerst Aldi maar die is sinds hun verhuizing naar de andere kant van het dorp "het centrum toch wel achteruit gegaan) Het is ook belachelijk in dit "dorp" hebben we geloof ik iets van 7 supermarkten liggen. van de zotte .

  50. Heerlijk is dat Liesje, ik kijk er ook op uit en al is de tuin wel erg vol het blijft prachtig, onkruid wieden komt wel weer. Met thee en koffie is het meeste ook water, maar dat weten we tenminste zeker en het kost ook niet zoveel! Liefs, Ann.

  51. Spa rood is ook gewoon water en dat kan ik thuis wel drinken, koolzuur hoef ik sowieso niet, dus geen duur water voor mij Nicky, ik heb ook een witte hortensia en wat zitten er dit jaar veel bloemen in, een pracht gezicht, de Lidle en de Aldi verkopen goed tegenwoordig, maar alles is prima en betaalbaar. Liefs, Ann.

  52. Mooi hè Ann, die bloeiende bloemen in je tuin!En dat men vaak water….Dat wisten we inderdaad allang!Ik neem nu een kopje thee, ook gewoon van kraanwater.En wens jou en Mandy een fijn weekend!Groeten, Liz@

  53. Prachtig hortensia’s Ann, bij mij staat er ook en hele bos, maar helaas geen blauwe, wel een grote witte. Makkelijk hè dat kraanwater en een beetje bubbels erin, klaar is je drankje haha, gewoon een flesje bestellen, dan weet je het zeker dat je spa rood krijgt. Ja Liddl, heb vanmiddag nog even wat ingeslagen, rosé en kaasjes, allemaal goed betaalbaar.Fijn weekend!liefs, Nicky

  54. De Lidle is nog zo beroerd niet, en de Hortensia’s bloeien echt fantastisch met prachtige kleuren, ik neem direct wel een dubbeldrankje (ook van de Lidle)……. grinnn…….

  55. Wauw wat een azuurblauwe hortensia’s ! Makkelijk geld verdienen met een glas kraanwater. Afgelopen nacht gehoosd vandaag bijna droog gebleven. Prettig weekend, zit aan Spa bruis van de Lidl.

  56. Caro, het heeft hier flink geplensd hoor, er staan nu al behoorlijke plassen en er komt nog veel meer, bedankt voor het compliment, de bloemen bloeien volop en de vlinders dartelen wat af. Liefs, Ann.

  57. @ Mazza, dat is juist makkelijk geld verdienen als iedereen het al weet hoeven ze alleen maar even te testen en bingo! Serieus nemen ze de burgers toch niet dat is zeker een utopie, en wij betalen het toch met z’n allen.@ René, ik zie toch regelmatig dat mensen Spa rood bestellen, ze krijgen het vaak in een glas dus dat is lekker verdiend. Wij noemen het ook gemeentepils hoor en dat drink ik het liefst en als ik ergens ben dan zal het echt geen Spa rood worden een verse sinaasappelsap of een appelsap kan niet alleen uit leidingwater bestaan. Fijn dat het vandaag bij jullie droog is gebleven, het noorden heeft flink wat plensbuien gehad en er komt nog veel meer! Een heel fijn weekend en een dikke kus terug.

  58. Als ik Spa blauw bestel en ik krijg geen flesje hoef ik ff niks..meestal loop ik dan weg..ik wist dit ook al flinke poos..gesjoemeld word er toch wel overal..glas cola komt uit een mega tank..vraag je een origineel flesje..hebben we niet..nah..dan lekker niks ghuh..prachtige foto,s weer meiss..om te zoenen zijn ze..ik hoop dat het morgen net zo meevalt als vandaag..wij hadden klein beetje regen vanmorgen vroeg..daana zon en warm..wel veel wind later..fijn weekend lieve Ann..liefs Caro.

  59. lekker hoor zo n spa rood en dat het dan gewoon water is waar je nog dik voor moet betalen is hele maal lekker nee AN ik drink mijn spa rood gewoon uit de kraan en daar betaal ik gewoon een bedrag voor per jaar en als er is gasten komen en ze vraagen een spa rood dan zeg ik altijd wil je spa rood of gewoon gemeente pils want zo noemen wij dat hier en als ze dan zegen spa rood dan krijgen ze dat ook echt maar of het echt spa rood is dat weet ik ook niet want ik doe het niet in de fles en wat ze daar in de fabriek doen ja mischien heben ze daar wel van de tuinslangen en vullen ze het met gewoon kraan water we worden toch aan allen kant te bedonderd maar ja het is weekeind en daar ga ik maar is rustig voor zitten was vroeg vandaag het weer dat opper best hier aan de kust vanmrgen om een uurtje of half 4 was er heel even een omweer klap en een drupje regen maar toen ik om 5 uur de deur uit ging was het echt droog en de vogels die zongen hun lied en ja de dag is droog om gegaan best wel wat zon en nu is het op de zolder regen hoor ik op het dak we zitten droog en dat is toch wel lekker ik wens je een fijn weekeind toe geniet van de dag en we zien wel wat de zaterdag of de zondag brengt diken kus van mij voor jou

  60. Wat ik nu niet snap is waarom er altijd van die dure onderzoeken moeten komen voor dingen die wij als burger allang wisten . Zo zonde van het geld misschien wordt het toch eens tijd dat ze ons serieus gaan nemen. Of zou ik teveel dromen wahaha een maatschappij waar burgers serieus worden genomen kan alleen maar een droom zijn. hoe heet zo iets ook alweer . Een utopie.

Geef een reactie

