De gemeente Achtkarspelen doet het zo goed?   21 comments

Ach jee, die arme gemeente waar ik woon is bij de laatste 5 slechtste gemeentes om te wonen terecht gekomen, geen wonder natuurlijk want alleen al de groenvoorziening moet nodig aangepakt worden, maar daar schijnt geen geld voor te zijn. Nu heb ik het alleen over Buitenpost, een vishandel is er niet, een beetje normaal restaurantje is er niet, een bioscoop al helemaal niet, iedereen die een zaak begint in Buitenpost is na een jaar of een paar jaar weer verdwenen, er is geen boodschappenwinkel die de boodschappen thuis bezorgt, de hoofdstraat is helemaal opgeknapt en iedereen baalt als een stekker want in het midden is een geul, zodat de fietsers nu op de stoepen rijden die zijn n.l. niet als zodanig aangegeven, op zondag mag er helemaal niets en zelfs de kermis moet zaterdag ’s avonds om 12 uur afgelopen zijn, maar we hebben een prachtig gemeentehuis en dat wordt ook nog eens bijna een keer groter dan het nu is, want in de enorme wachtruimte die toch heel erg mooi is ingericht kan je natuurlijk niet vergaderen, het moet wat kosten maar dan heb je ook wat! Nu eerst even een goed weekend wensen…..
 
 
 
Ben ik somber? Helemaal niet, maar tegenwoordig lijkt het wel of er alleen nog maar slecht nieuws is en daar stel je je dan op in Knipoogje In danig afgezwakte vorm wordt de uitkomst van het onderzoek van Elsevier in De Feanster (nieuwblad voor Achtkarspelen en westelijk Groningen) ons voorgeschoteld: Gemeente bijna onderaan landelijke ranglijst; Grootegast (echt een gat) iets hoger. Achtkarspelen weinig aantrekkelijk om te wonen, althans volgens Elsevier (noot: volgens mij en veel anderen ook, maar leuk om te lezen dat het er even bijgezet moet worden) Plaats numero 433. Dat is de positie die de gemeente Achtkarspelen van tijdschrift Elsevier toebedeeld heeft gekregen op de ranglijst van meest aantrekkelijke woongemeenten in Nederland. Het klassement telt in totaal 437 plekken. En dus zijn er slechts vier gemeenten waar – in de ogen van Elsevier – (dat wisten we dus al en het is overbodig om dat erbij te zetten) sprake is van nóg minder woongenot dan in Achtkarspelen………bla, bla, bla, Voor Achtkarspelen zijn er slechts op twee gebieden plussen weggelegd: bij het aspect "kans op een huis" en bij "weinig misdaad". Aldus De Feanster en daar kan ik helemaal inkomen, zelfs misdadigers willen hier niet wonen! Oké, ik geef het toe Surhuisterveen is best een leuk dorp maar ook daar mag niets op zondag zou dat ook schelen? Één meubelzaak hier in Buitenpost heeft het geprobeerd om zondags (alleen in de middag) open te zijn, maar dat was heel snel over. Onze trottoirtjes en voorzieningen moesten weg en wat kregen we er voor terug, juist rozenbedden kijk en huiver! Dit is ons uitzicht aan de rand van het speelveld en zo zien onze rozenbedden er ook uit!
 
 
Nix mis met viooltjes, maar dat onkruid hoeven we niet zo nodig!
 
 
Dit is een grasveldje vlak bij ons en het is van de woningbouwvereniging, het onderhoud is geweldig! Je kunt er niet meer lopen want menig hondeneigenaar laat hier zijn/haar hond uit en ik maar lopen met mijn plastic zakje, dat er veel rommel wordt gedumpt is op deze manier vrij logisch.
 
Zo dat was Achtkarspelen, maar van de week stond er in een streekblaadje dat onze gemeente het beste is voor werknemers, als ze daar Buitenpost alleen mee zouden bedoelen is dat natuurlijk ook zo, of de zaken worden gerund door de eigenaars of het zijn supermarkten, er zijn ook nog wat andere bedrijven maar die mensen houden zich wel stil, alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden.
 
 
Omdat we het vooral op zondagen ons thuis moeten vermaken bij gebrek aan euro’s doet deze Sanseveria tenminste zijn/haar best, nog even en de bloemen komen uit.
 
 
De braambloesems zijn prachtig om te zien.
 
 
Heerlijk geurende kamperfoelie.
 
Het laatste nieuws is dat Wallage de burgemeester van Groningen die afscheid neemt gekozen is tot Ereburger van de stad, whoehahaha, laat hij nu net een van de ergste zijn van de burgervaders wat betreft de declaraties van zijn etentjes voor vrienden en consorten, het is eigenlijk om te lachen.
 
 
Mandy heeft ontdekt dat gras heerlijk is om een onderzoek in te stellen, wel heeft ze nu mijn enige bloembak als w.c. in gebruik, want op dat mooie gras doen we helemaal niets! Ik loop dan ook voor niets met mijn plastic zakje, ik kon geen foto nemen van haar koppetje want ze was veel te druk bezig.

Posted 26 juni 2009 by Ann McDunn in Nieuws en politiek

21 responses to “De gemeente Achtkarspelen doet het zo goed?

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ha Liesje, leuk dat je weer even langs komt, bedankt voor de tip maar vergeten doe ik die zakjes niet hoor eentje bij me is genoeg en ik heb nagenoeg geen kleding waar geen zak in zit, laatst heb ik zelfs een blad van een zuring gebruikt het is haast niet terug te vinden maar meenemen doe ik het.Liefs xxx Ann.

  2. Hallo Ann, zo te zien gaat het goed met je hondje Mandy. Voor de plastic zakjes heb je speciale tasje voor aan je hondenriem, hoef je nooit een zakje te vergeten of in je jaszak te doen.Liefs Annelies

  3. Rita toch, mijn help uitkijken hoor met struikelen nog een geluk dat je geen echt gekneusde rib hebt, niet meer op duwen ribben doen al zo snel pijn! Het is overal al hetzelfde met de gemeenten, mooi is niet mooi genoeg en de geschatte bedragen vallen altijd veel hoger uit, hoe hebben we het overleefd met 6 man op een klein kantoortje, bureau’s tegen elkaar aan en je buik (indien aanwezig) intrekken als je langs je collega’s moest lopen, ik denk overigens dat ik wel veel meer plezier heb gehad dan de tegenwoordige secretaressen die alleen in een grote kamer moeten zitten. Arme Jules en buurhond, zoveel lawaai is niet leuk meer voor dieren, maar het zal wel niet lang duren. Schrijvers mogen best verlegen zijn hoor, als ze maar boeken afleveren zodat de agente niet zonder werk komt te zitten…..grinnn….. Altijd lekker meis de jungle te lijf te gaan en de spaces blijven er wel, ook hier was het vandaag heerlijk weer, zo’n 21 graden met een lekker koel briesje. Jakkes ook de criminaliteit neemt toe al zeggen ze dat het afneemt, voor de onkosten van de schutting staan jullie waarschijnlijk weer zelf, tuig is het. Stemmen is een verworvenheid maar ik weet echt niet meer waarop ik moet stemmen Rita!Veel liefs en loop voorzichtig.

  4. Loop wat achter met reageren want ben niet veel in huizig geweest afgelopen dagen. Het is overal hetzelfde, ook hier moet een nieuw gemeentehuis komen terwijl het oude nog geen 30 jaar oud is. De parkeergelegenheden krijgen een opknapbeurt van maar 290.000 EURO. Niemand weet waarom. We hebben ook een goot in de winkelstraat maar je mag er niet fietsen. Gelukkig. De kermis mag sinds 2 jaar op zondag open maar nog steeds iedere jaar een gevecht. De havendagen mogen dan weer wel en zijn klaar want alle boten liggen te joelen (18.10 nu) van jewelste, het lijkt wel of de hel losbreekt. Jules vliegt naar binnen en zelfs hier in mijn eigen tuin zijn de decibellen te hoog om goed te zijn en woon toch op 1 km van het water. De hond van de buren zit te huilen van de herrie moet ik even gaan troosten want hij zit alleen. Ik zal niet rijk worden als agent, de schrijver is te verlegen. Ben net gestruikeld over een mat en tussen de bank en een kast terecht gekomen en ondertussen een vaas bloemen meegesleurd. Mijn onderste rechterrib doet zeer als ik erop duw, niet meer duwen dus. Maar het weer bleef schitterend vandaag en de was is droog. Wij besparen op kleine dingen en alles wat overheid heet of er op lijkt gooit het geld langs ramen en deuren weg. Ook hier worden fietsen gestolen en onverlaten hebben vanacht geprobeerd via de achtertuin naar binnen te komen. De halve schutting is gesloopt. Stemmen het is een recht wat we verworven hebben, maar waarom en waarvoor ???? Inderdaad een grote pot nat.

  5. Het is overal van hetzelfde laken een pak, de burgers van dorpen en steden hebben niets in te brengen en @ Ange Art vraagt of de burgers passief zijn, nee hoor die hebben al heel veel en heel lang klachten doorgegeven i.v.m. de overlast van onkruid en de nieuwe rozenperken, maar ze doen er helemaal niets aan, er is n.l. geen geld voor! De verbouwing van het gemeentehuis wordt geschat op 3 miljoen euro (’t zal wel weer veel duurder worden, dat schatten ken ik) en 7 jaar geleden is het pas helemaal verbouwd, @ John Johnston is er geweest en als ze geen vergadering kunnen houden in die enorme wachtruimte dan weet ik het niet meer. Maar ja de grote wens is een nieuwe vergaderzaal, we mogen niet mopperen want dan heet het niet meer het gemeentehuis maar het huis van de gemeente * slik*. Wat je zegt over de parkeervergunningen dat is helemaal een crime door heel Nederland heen en daar hebben we hier dan nog géén last van, pluspunt gevonden! @ Edward, het stadje Maassluis zal wel veel te weinig te doen hebben voor de jeugd, maar het is toch wat winkels betreft een wereldstad vergeleken bij Buitenpost, ook ik vraag me wel eens af of er niet iets leuks gebeurd is, meestal niet dus. Popsterren die overlijden maken op mij totaal geen indruk en zeker niet als ze tijden uit de running zijn geweest, zoals jij en @ Ilona zeggen er sterven iedere dag ontzettend veel mensen waaronder kinderen, maar daar hoor je al niemand meer over, van de week zijn er weer heel veel mensen overleden in Bagdad maar tsja dat wordt al snel gewoon en de ver van mijn bed show, niet voor mij overigens want kleine kinderen en dieren tellen bij mij nog steeds meer mee dan iemand die ook het mooie heeft genoten maar daar niets mee heeft gedaan dan cosmetica operaties laten uitvoeren en voor zichzelf de weelde bij elkaar sprokkelen, Jackson had heel wat arme kleurlingen kunnen helpen maar daar hoor je niemand over, van de doden niets dan goed, wederom * slik*. @ Buurman Kabouter en @ John, ook in Buitenpost worden heel veel fietsen gejat, ingebroken, vandalisme gepleegd en gevochten maar dat is allang normaal! @ Sjerrie leave jo ha gelyk! @ Petra bedankt voor je reactie. @ Ilona, alle gemeentelijke belastingen zijn hoog in heel Nederland al scheelt het soms wel een stuk per gemeente en de burger heeft totaal geen inspraak, we mogen alleen meebetalen aan eigenlijk de grootheidswaanzin van de bestuurders. Waarom we nog stemmen? Ik weet het echt niet meer, maar als je het niet doet mag je niet meepraten, uhhhh de laatste keer heb ik nog samen met Geert gestemd op de SP, die toch best groot was, het maakt helemaal niet meer uit op welke partij je stemt, het is allemaal één pot nat.

  6. Over gemeentes, de politiek etc. valt genoeg te klagen en terecht. Ik heb genoten van je mooie foto’s van de kamperfoelie en de braambloesem en natuurlijk van onze kleine deugniet mandy. Prettig weekend!!

  7. Het nog modern aandoend gemeentehuis van Weert staat midden in het centrum, heeft een binnendoorgang van de ene naar de andere kant van de stad en daar kunnen de burgers gebruik van maken, heel handig en burgervriendelijk. Weert staat op het randje van de financiële afgrond en wordt al gecontroleerd door het rijk maar…… er moet een nieuw stadhuis komen en voordat er een steen is gelegd zijn de kosten al verdubbeld. Niemand ziet de noodzaak in van een nieuw stadhuis maar het moet en zal er komen, dat staat als een paal boven water. Maar als de kosten de pan uitrijzen zijn het de burgers die weer die voor alles méér moeten gaan betalen om het gat te dichten. Allerlei gemeentelijke belastingen, opgelden en agio’s zullen dermate hoog worden dat sommigen in financiële problemen zullen raken, het is namelijk al schandelijk hoog. Waarom heeft de burger toch geen inspraak? Waarom wordt alles bedisseld en beslist zonder inwoners er in te mengen? Als ze stemmen nodig hebben, weten ze je te vinden…gouden bergen, maar als puntje bij paaltje komt, hebben alle politici maling aan het electoraat, maling aan de goedwillende en weldenkende burger. En ze vragen zich ook nog af hoe het komt dat politiek niet meer speelt bij de mensen in het land…. de stommerikken. Waarom stemmen we eigenlijk nog? Wat is de zin er nog van? Je wordt toch altijd met een kluitje in het riet gestuurd.

    • Ilona •
  8. Het gemeentehuis van Buitenpost heeft inderdaad een mooie entree (ik ben er wel eens voor mijn werk geweest). Dat gemeentebesturen zich niets van hun stemvee (in ambtelijk jargon zijn dat stemgerechtigde burgers) aantrekken, is volgens mij overal zo. Wij wonen in het centrum en hebben een parkeervergunning. Aanvankelijk hadden we ook een kaart voor bezoekers. Die is gewoon afgeschaft. (staat terloops vermeld bij de FACTUUR voor de nieuwe vergunning.Dus wanneer familie en of kennissen op bezoek komt, moeten ze gewoon betalen ! Wat mij heel erg opvalt is het feit dat hierover in de media nooit geklaagt wordt door burgers. Het gemeentehuis in Meppel is ook veel te groot. Bij oplevering (een jaar of drie geleden) bleek dat de bovenverdieping helemaal leeg stond (foutje van een paar miljoen). Maar ach, dat halen we wel weer bij de burger weg door verhoging van de belasting (ondermeer parkeertarieven). Daar worden in Groningen waarschijnlijk ook de declaraties van Wallage mee gefinancierd. Overigens nog een prettig weekend toegewenst, John.

  9. Trekken de "burgervader" en raadsleden zich niets aan van de mensen die er wonen of zijn laatste ook enigszins passief ?

  10. Wat betreft de actualiteit, ik kijk geen tv (nieuws) en lees geen krant. Wordt ik veel te depri van en daar heb ik geen zin in. Krijg wel wat feeds van de Nos op mijn desktop. Ben ik toch een beetje bij. Het nieuws is altijd slecht, nooit een leuk berichtje, en daar snakt een mens soms naar. Dat Michael Jackson dood is, so what, hij was een psychisch gestoord muziekaal genie met een voorliefde voor kleine kinderen, bah. Dat kom je vast in Buitenpost niet tegen.

  11. Woehaha, Buitenpost staat bijna onderaan. Nou dat is iets om trots op te zijn, lekker rustig dus. Ik liep laatst in het centrum en zie iemand een ander compleet in elkaar rammen. Ja, dat is leuk, en Apeldoorn staat hoger hoor. Ook ben ik de afgelopen twee jaar twee fietsen kwijtgeraakt (ja gewoon gejat). En ik maar dokken bij de fietsenmaker.Dat vertellen ze er even niet bij natuurlijk, dat dat in Buitenpost niet voorkomt, lekker rustig.

  12. Ik onthou me van commentaar………………………. ha, geen zin…………..Een heel fijn weekend leave!xsjerrie

  13. Lieve Zuster,Buitenpost is echt een gehucht waar niets te beleven valt, en dat is in Maasluis niet anders hoor. Nu ben ik niet iemand die graag uitgaat hoor,maar voor de jeugd is hier ook niets te beleven,en dan vinden ze het gek dat die uit pure verveling rottigheid gaan uithalen. Dat is natuurlijk niet goed te praten,maar de gemeente werkt het zo wel in de hand. Je Sanseveria sttat er deftig bij met die mooie bloemen,die zitten er vrij lang in. De afgelopen week is er weer heel wat kommer en kwel geweest,ik vraag mij dan ook af….is er nu helemaal niets leuks gebeurt, is er niets waar wij smakelijk om hebben kunnen lachen? Dat er een popster is overleden op 50 jarige leeftijd is natuurlijk veel te jong,maar er overlijden dagelijks een hoop nóg jongere mensen,dus kan ik het bijzondere hier niet van inzien. Ik wens je een heel goed weekend samen met je kind,en probeer als het kan toch maar iets leuks te doen hoor!Liefs en een kus voor jou,en een pootje voor die kleine deugniet van Edward.

  14. Tegenwoordig moet alles een plek hebben en daar helpen duizenden waxinelichtjes bij. Maar de hypocrisie viert hoogtij want hoeveel mensen zijn elkaar jankend in de armen gevallen toen het vliegtuig van Air France in de oceaan verdween? Eigen familie, logisch maar verder heb ik niemand zien huilen en kaarsjes zien branden. Men zei ‘errug he’ en ging over tot de orde van de dag. Iedere dag sterven er Irakezen en Afghanen….errug he…. en verder gaan we weer. We kunnen niet om iedere dode in de wereld huilen, dat is ook nergens voor nodig maar dat onwijze gedoe voor iemand die je totaal niet persoonlijk kent. Iemand een goede zanger of acteur vinden is normaal maar volslagen hysterisch worden als zo iemand overlijdt is niet normaal.

    • Ilona •
  15. Mensen zijn over het algemeen de beroerdste zoogdieren die er bestaan Henk, volgens mij is die massale gekte ook begonnen bij Diana, daarna kan er weinig gebeuren of iedereen is in alle staten van verdriet en zeulen met enorme boeketten bloemen, laten ze die nu maar eens aan levende mensen geven die eenzaam zijn in een bejaardenhuis zitten en wachten, wachten, wachten tot het eindelijk hun beurt is. Ik jank ook wel eens maar niet om iemand die ik nog nooit heb gezien, het is een mode verschijnsel, klaagvrouwen inhuren lijkt me een goed idee dan huil ik wel in m’n eentje als ik verdriet heb.

  16. Als ik me ergens over kan verbazen is het wel massahysterie. Één van de meest merkwaardige gevallen van massale gekte was voor mij prinses Diana toen ze verongelukte. Ik kan die beelden van duizenden mensen nog herinneren die om het hardst staan te janken en te brullen. Het schijnt dat je in sommige culturen klaagvrouwen in kunt huren om het verdriet een beetje kracht bij te zetten. Janken voor geld dus. Wat zijn mensen toch vreemde dieren.

  17. @ Henk, ik neem aan van wel maar dat staat dan in de Elsevier bij onderzoeken!@ Loontje ik ben het helemaal met je eens en ik zal dan ook beslist niet huilen om een mafketel die getint was en blank wilde zijn, vond het ook een enge vent, als jongetje en als jonge vent had hij wel mooie nummers maar daarna niet meer. Mensen zitten vreemd in elkaar soms ligt er iemand een paar maanden dood in huis en niemand mist hem of haar, maar als een artiest een overdosis neemt van Demerol (opioïde) dan is het huilen geblazen, yak geef mij maar een hond!

  18. Die Henk, daar moet je echt naartoe als je in de put zit hahahaha, maar hij heeft gelijk, het is een en al droefenis op space en de rest van de wereld. We huilen om mensen die we niet kennen en als we zouden kennen, is het maar de vraag of je dan nog zou huilen. We huilen om een geflipte zanger die al 15 jaar van het toneel verdwenen was. De kaarsenindustrie vaart er wel bij. Jackson was ooit erg goed (als je er van houdt) in zijn vak maar dat hysterische gedoe om een artiest, dat vind ik toch zo mesjogge. Volkomen los van enige zin staat iedereen te brullen en vallen wildvreemden elkaar in de armen van verdriet. Laten we wel wezen, hij kende 99,5% van alle fans niet persoonlijk dus waar is men mee bezig? Massahysterie……kuddegedrag.

    • Ilona •
  19. één vraagje Ann. Komt Staphorst ook nog ergens voor in de top 437 van beste gemeenten ?

  20. Geen doffe ellende hoor Henk, ik vind het best leuk dat Elsevier Achtkarspelen eens laat merken dat het echt niet een gemeente is waar je zo blij mee hoeft te zijn, wat spaces betreft ja een heleboel kommer en kwel en weinig lol te beleven, die nesten met jonge fietspompen heb ik zeker gemist……..grinnnn…… maar Kojak is toch zeker niet terug gekomen en dat vind ik wel echt erg, met die kleine dame red ik het wel, maar makkelijk is ze niet al is het maar een handje vol. Jij ook een heel fijn weekend en ik vermaak me wel, werk genoeg! Vandaag die kleine boef gewassen, ze ruikt heerlijk en glanst ik zag er tegenop en laat ze dat nu helemaal niet erg vinden. (De fam. van Michael Jackson zal wel vreselijk bedroefd zijn, ze pikken er vast een graantje van mee). Dikke smok terug Henk en ik blijf toch nog hopen op de terugkomst van Kojak, die prachtige foto heb ik opgeslagen, eigen schuld had je die er maar niet op moeten zetten.

  21. Niet alleen doffe ellende over Achtkarspelen en zakkenvullende ministers en burgemeesters, maar ook spaces is één en al droefenis. Mensen stappen op, brandende kaarsjes, huilen, Nesten met jonge fietspompen (ssssst, ssssssssssst), weglopende katten en artiesten die doodgaan en vervolgens meer cd’s verkopen dan ze anders in jaren doen.Ook jou rozebedden kunnen me niet in een jubelstemming brengen Ann. De enige die me laat lachen is die kleine zwarte rakker die je bloembakken vol zit te zeiken. Sterkte met de deugniet.Ondanks alle ellende wens ik je toch een fijn weekend en een dolle zondag in buitenpost ( voor zover mogelijk )Dikke smok van Henk

Geef een reactie

