Verdienen ze niet genoeg?   28 comments

Jarenlang gaat dit nu al zo en ik weet echt niet waarom dat moet, verdienen ze niet genoeg? Vast wel en dan toch nog maar een extra graantje meepikken van de grote hoop? Het kabinet Balkenende IV weet precies te vertellen waarop wij moeten bezuinigen en wat we wel en niet kunnen doen, maar als het voor henzelf is ligt het natuurlijk anders, als je het als onkosten kan boeken doe je dat toch gewoon? Een paar jaar geleden was er een vrouwelijke minister die heel veel geld op haar onkostennota had gezet voor VULPENVULLINGEN, nu schrijf ik iedere dag een pagina vol maar deze dame had kennelijk met vloeibaar goud geschreven, want mijn vullingen kosten € 2,30 en daar schrijf ik meer dan een half jaar mee! Recessie is er niet voor deze dames en heren want als het geld moet kosten dan betalen ze heel veel niet uit eigen zak, eigenlijk is het een schandaal want wij moeten ook deze bedragen meebetalen, aan de andere kant moet ik er toch ook wel om lachen al is het als een boer met kiespijn. De zorg holt achteruit, voorzieningen worden geschrapt, alles kan minder en minder voor de burgers, maar wij hebben dan ook geen aftrekposten en als we die hebben dan zegt de belasting STOP! Wordt het eens geen tijd dat er echt opening van zaken komt en dat de posten gecontroleerd worden naar noodzaak en die echt behoren tot de uitvoering van hun ambt? Er is maar één ding dat ik ervan wil zeggen TERUGBETALEN dames en heren, met rente!
 
Bron: Elsevier, foto’s van internet.
 
 
Dat kon ik niet helpen, ik kreeg een cadeautje van Jet! Zelf weet ik echt niets en ik heb niets gedeclareerd, hoezo creditcard?
————————————————————————————————————————————————

Haagse ‘bonnetjesaffaire’: van Bos’ zonnebril tot Donners vaccinatie

donderdag 25 juni 2009 07:38

Uit vrijgegeven bonnetjes die leden van het kabinet hebben gedeclareerd, blijkt dat ministers en staatssecretarissen in totaal 15.000 euro hebben teruggevraagd aan de staat.

Haagse ‘bonnetjesaffaire’: van Bos’ zonnebril tot Donners vaccinatie

donderdag 25 juni 2009 07:38
 
 
Gunst mag je niet eens meer een cadeautje geven aan Jan Peter, ik kan natuurlijk niet alles zelf betalen!
——————————————————————————————————
Uit vrijgegeven bonnetjes die leden van het kabinet hebben gedeclareerd, blijkt dat ministers en staatssecretarissen in totaal 15.000 euro hebben teruggevraagd aan de staat. De Telegraaf beschikt over declaraties die ministers en staatssecretarissen sinds hun aantreden op 22 februari 2007 hebben ingediend voor ‘vervulling van hun ambt’. Zo declareerde minister Guusje ter Horst (PvdA, Binnenlandse Zaken) een verblijf in hotel New York in Rotterdam voor 200 euro. Verkeersminister (CDA) Camiel Eurlings logeerde in het Kurhaus terwijl zijn dienstwoning werd opgeknapt., kosten: 1.728,85 euro.
 
 
Nou ja zeg, ik moest mijn stand toch ophouden? Een goedkoop hotelletje kan ècht niet! Lekker geslapen trouwens.
——————————————————————————————————————–
Spullen
Staatssecretaris Jet Bussemaker (PVdA,VWS) ging een avondje naar het toneel (over dementie) en kocht een cadeautje voor een reisbegeleider. Premier Jan Peter Balkenende (CDA) heeft niks gedeclareerd. Minister Piet Hein Donner declareerde een vaccinatie van 99,40 voor zijn dienstreis naar Indonesië. Bos verloor zijn zonnebril tijdens een bijeenkomst van ministers van Financiën in Brussel. De vicepremier deed aangifte bij de politie Haaglanden en besloot het hele aankoopbedrag van de bril te declareren.Kamerleden krijgen een vaste onkostenvergoeding en kunnen niks declareren.
 
 
Het was wel even een heel dure zonnebril hoor harstikke sneu en die kan de staat wel betalen! PvdA wat betekend dat ook al weer?
——————————————————————————————————————————
Creditcard
De krant eist openbaarmaking van alle declaraties van de kabinetsleden. De krant krijgt geen inzage in de creditcarduitgaven en schrijft dat in het kabinet grote verdeeldheid is ontstaan over het verzoek van openbaarmaking.
 
 
Ik dacht nog bij mezelf  "ik de pijn en dan ook nog betalen?"
————————————————————

Het grootste deel van de rekeningen van staatssecretarissen en ministers blijft nu onbekend.

In mei deed de krant een verzoek bij alle ministeries op grond van de wet openbaarheid van bestuur (wob) om inzicht te krijgen in de uitgaven van de kabinetsleden.
 
 
Tjee Guusje meid, betrapt nu maar even de creditcard verdonkeremanen!
————————————————————————-
Door Maartje Willems.

Posted 25 juni 2009 by Ann McDunn in Nieuws en politiek

28 responses to “Verdienen ze niet genoeg?

Subscribe to comments with RSS.

  1. @ Lukas, je hebt helemaal gelijk, wie eerlijk leeft zal arm leven en sterven, ik haalde ook hier ergens aan dat een oud vrouwtje naar het politiebureau werd gesleept voor het stelen van een pakje rookvlees, daar had ze even geen geld voor en de top van Nederland wie en waar dan ook steelt zich rijk, leeft rijk en laat nog genoeg over voor de kinderen, het was zo, is zo en zal ook wel zo blijven.@ Ilona, Bakellende met zijn normen en waarden en het gezin als hoeksteen van de samenleving daar heb ik echt een heel grote teil voor nodig. Afijn, met lintjesdag krijgen al die grootgraaiers nog een onderscheiding ook en daarom zou ik al zou ik er een aangeboden krijgen weigeren om een onderscheiding te ontvangen, ehhhh die krijg je dan van de burgemeester!!! Die waarschijnlijk eentje van de 82% is die steelt, het is langer niet meer te filmen.

  2. Lukas heeft zó gelijk: als je eerlijk bent, heb je (bijna) geen kans meer in deze wereld. De boel belazeren lijkt het devies te zijn geworden, zowel in de politiek als in het zakenleven. Het lijkt wel een topsport: de grootste graaier wordt geëerd voor zijn walgelijke, hebzuchtige gedrag en krijgt een trofee en mag als trotse pauw rondlopen. Toen je Bakellende hoorde zanikken over "normen en waarden" kreeg ik altijd al zure oprispingen maar als je dit allemaal leest hier, kom ik teiltjes te kort. Gadverdamme, wat een zooitje is het toch. De nutsprijzen rijzen de pan uit, men moet de broekriem aanhalen, ontslagen vallen elke dag maar er is wel geld voor een privé-zonnebril van de minister van financiën. En de rest natuurlijk. Zum kotzen!!!

    • Ilona •
  3. wil er eigenlijk niet over schrijven,word er misselijk van,het is in de hele wereld het zelfdein het ene land open corruptie en in het andere via de achterdeur,het lijkt erop dat als je niet steeld en eerlijk bentje geen schijn van kans meer hebt op deze aardbol.de ietswat nette burger gaat naar de gevangenis,loonbeslag,of wat dan ook maar de hogere heren treden gewoon af met een gouden handdruk,en krijgen vervolgens de volgende goed verdienende baan.BA,Ba,Baaaaaaaa.het is al jaaaaaaaren zo en het zal wel zo blijfen ook.

  4. Lieve Pluto, nu weet ik meteen wat je missie is….grinnn….. De minister van Financiën is de hoofdverantwoordelijke beste hond, dus bijt Wouter Bos maar een stuk uit z’n achterwerk en al die domme lui van het ministerie van Financiën hadden beter op moeten letten, dus werk aan de winkel Mandy wil wel mee bijten die bijt toch overal in!@ Lieve Rinus, als iedereen die fout zit nu weggesleept moet worden dan kunnen ze beter meteen een Titanic inzetten, maar zover gaat het hier echt niet, alleen zal er nu toch meer boven water moeten komen, het is te gek voor woorden dat al die witte boorden dames en heren hun gang maar kunnen gaan, terwijl wij steeds meer moeten inleveren. Veel dank voor je mooie weekendwens en liefs van mij voor jou.

  5. Ja Ann, en wij eerst maar denken : is het zo erg in het Engelse lagerhouse, dat ze daar massaal aftreden, omdat ze tegen de lamp gelopen zijn.? Nou inderdaad zijn ze hier geen graantje beter, en hier hebben ze gewoon de moed om te blijven zitten, want het is noiet zo groot als in Engeland, nou vergeet het maar, er zal veel meer boven tafel (moeten) komen.Gewoon het binnenhof met die gasten erin, afslepen naar de Atlantische Oceaan, en daar af laten zinken. Maar daar hadden we het al eerder over.dikke knuff van Rinus

  6. Foute boel, mevrouw McDunn, wat vindt u ervan als ik van de week al die fouterikken de stuipen op het lijf ga jagen? Ik begin maar met die knakker van de zonnebril want da’s een hele foute. Maar wie keurt al die niet terzake doende declaraties eigenlijk goed? Die zou ik wel eens een stuk uit zijn vette achterwerk willen bijten. Zijn ze nou helemaal van de pot gepleurd daar in Den Haag?

  7. Lieve Buurman Kabouter, bij jullie volkje is het goed toeven en daarom hou ik ook zo van kabouters, Gn(oompjes) en elfjes, die zijn tenminste eerlijker dan mensen.Dikke zoen terug van een mensenmens, die zich soms schaamt voor heel veel mensen.

  8. Dat is dus iets waar ik om moet lachen Sjerrie, de minister van Financiën is daarvoor verantwoordelijk en laat dat nou Woutertje Bos zelf zijn, hij heeft dus niet alleen die nieuwe zonnebril maar ook nog eens het hele Ministerie in zijn zak. Wat een toestanden, al die foute gehonoreerde declaraties daarover moet Bos nu zelf verantwoording afleggen die zonnebril breekt hem zuur op!

  9. Lieve Mw. AnnTjonge jonge wat ik nu toch allemaal lees over uw politici???? Ik ben achterover gevallen en Buurman Gnoom heeft me met vlugzout weer bij gebracht. Ik dacht dat er in dit Nederland politie was voor criminelen, maar als ze politicus zijn geld dat dus niet meer???? Vreemde zaak hoor.Gewoonlijk lees ik geen krant en zie geen nieuws, intresseert me niet, maar hier kon ik niet omheen. Nou onder kabouters komt dit dus niet voor. Er wordt nog geen eikeltje gestolen, want je kunt hem gratis krijgen als je deze nodig bent. Als u de grote mensen wereld nog eens moet wordt kom dan maar eens een paar weekjes in de kabouterwereld. U bent bij deze uitgenodigd.Dikke zoenBuurman Kabouter

  10. Ik moest allereerst lachen om de foto’s Ann. Prachtig bijmekaar gezocht. Maar ik vind het pathetisch, dat op de cent declareren. Wat ik nou echt niet snap………………. is dat die declaraties blijkbaar gehonoreerd worden. Rara hoe kan dat en wie gaat daarover?

  11. Het is totaal één grote bende in Nederland en ik ben er zo langzamerhand misselijk van, wie hier in de gemeente Achtkarspelen iets aanvraagt omdat ze echt geen wasmachine o.i.d. kunnen betalen, moeten wel 10 bijlagen inleveren en meestal is het dan ook nog nul op het rekest. De burgervaderen en de wethouders zijn voor 82% corrupt, aan wie moeten wij nu nog een voorbeeld nemen? Als iedereen deed wat hij/zij doen moesten en die zonnebril was het alleen, dat viel het reuze mee, Bos op z’n vingers tikken en die bril door hemzelf laten betalen, maar het gaat nu echt om ik weet niet hoeveel duizenden euro’s ministers, staatssecretarissen, burgemeesters, wethouders, wie volgt?@ John Johnston, jij zou ook niet zo’n peperdure zonnebril kunnen declareren al zou je die van de baas mogen hebben, Hans Anders brillen zijn ook goed genoeg, en stemvee zijn we, het maakt eigenlijk helemaal niets meer uit op wie je stemt ze zijn allemaal even slecht!@ John, nogmaals goed voorbeeld doet goed volgen wij moeten ook met z’n allen maar eens gaan graaien, wedden dat dat niet goed afloopt.@ Ingeborg, dit is allemaal het topje van de ijsberg na het declaratieschandaal in Engeland zijn nu hier de grootgraaiers aan de beurt en dat hoort ook zo en dan nog zullen wij nooit alles te weten komen, ze hebben heel grote doofpotten in Den Haag.@ Dear Brother, ook over de burgemeesters en wethouders heb ik inmiddels wat neergezet, haal je broek maar op en trek de buikriem aan, want ondanks dat ze zelf onder vuur komen te liggen hebben ze nog steeds de macht om ons een loer te draaien, ik heb een ontzettende hekel aan oorlogen en revoluties, maar van mij mogen de Nederlanders wel massaal hun stemmen laten horen, ehhh Boer Koekkoek mis ik niet want die had net zo gedaan als al die anderen. Een dikke kus terug.

  12. Ik heb zojuist mijn broek maar weer omhoog gesjort,want die was hier vanaf gezakt! Hoezo crimineel gedrag??? Wat zou Woutertje er van denken om een simpele buiten de deur verzekering te nemen,voor pak weg 50 euri’s per jaar zijn je spullen tot 2500 euro verzekerd, die premie moet hij toch van zijn inkomen kunnen ophoesten? Als klap op de vuurpijl hoorde ik vanavond dat bijna alle Burgemeesters en wethouder, van Nederland zich hier ook aan schuldig maken,ondanks dat zij per maand een onkostenvergoeding van 500 tot 700 euro krijgen voor broodjes kaas en dergelijke ……domme!!! moet deze kliek beslissen of iemand die van het absolute minimum moet zien rond te komen,er 0,2% bij krijgt???……het is één pot nat,graaien,graaien en zakken vullen …BAH! Soms mis ik Boer Koekoek wel eens hoor.Een dikke kus van je Broertje.

  13. Nog nooit gehoord dat je een zonnebril kunt declareren, maar in Den Haag is alles mogelijk. Sta nergens meer van te kijken.Zou wel eens willen weten wat ze allemaal uitspoken waar wij geen notie van hebben.En van de gewone burger plukken ze maar waar het kan.

  14. Lieve AnnIk had in een flits gezien dat je dit weblog had, staat al niet meer tussen mijn updates, maar wel gevonden. Ik heb er vandaag nog met iemand over gesproken hoe walgelijk dit gedrag is van diegene die ons eigenlijk een voorbeeld moeten zijn (ahum).Als bv zo’n minister Bos zijn zonnebril vergoed wil krijgen en zoveel reist, dan moet hij een doorlopende reisverzekering nemen, dat moeten wij ook en niet op de belastingbetaler afschuiven.Sorry, ik heb niet eens alles gelezen omdat ik dan een beetje misselijk word.Dikke zoenJohn van der Linde

  15. Als je je zonnebril niet voor je werk nodig hebt, kun je hem ook niet declareren. Ik kan ook niet alles declareren, ik rijd zo’n 45000 km per jaar, maar die zonnebril moet ik toch echt zelf betalen ! Maar ja, bij de overheid gelden andere mores, het is toch maar van dat belastingbetalende stemvee !

  16. Natuurlijk mogen ze een hotelovernachting met ontbijt en desnoods een dineetje declareren Noontje, dat zou ik ook doen, maar de hotels kunnen niet duur genoeg voor de heren en zoals je zelf al zegt overdeclareren doen ze ook het gaat ook om het misbruik niet om desnoods een vaccinatie omdat je voor Nederland naar Indonesië moet, dat is logisch, maar over de heen en terugreis zullen we dan maar niet praten, ze gaan heus niet met de trein. De beer is los en laat dat beest maar brullen, prima dat er eindelijk eens stemmen opgaan om dit schandalige gedrag aan de kaak te stellen, straf zullen ze wel niet krijgen daar zijn ze slim genoeg voor, maar terugbetalen zouden ze en dan ook allemaal die de zaak belazeren.

  17. Wacht even…. als je voor je werk naar ver buiten je eigen woonplaats moet, is het logisch dat je een hotelbon kunt declareren plus het vervoer heen en terug en ook je maaltijden. Het hoeft alleen niet in het allerduurste, chicste hotel, dat is het punt. Maar ze hoeven ook niet onwijs duur te eten en te drinken. Daar zit het ‘m vooral in, overdeclareren. En als een minister gaat lunchen met een vriend, moet hij niet net doen alsof hij met een zakelijk relatie heeft geluncht en die bon declareren. Dat is allemaal misbruik en dáár gaat het om. Misbruik is bedrog en dat moet bestraft worden.Overigens hoorde ik zojuist op RTL-nieuws dat ook heel veel burgemeesters en wethouders en zelfs raadsleden de boel op grote schaal besodemieteren. De beer is los! Hij kan mij niet los genoeg raken!!! De beuk erin!!!

    • Ilona •
  18. Als dat alles was viel het nog mee Petra, maar er zijn declaraties die echt niet normaal zijn, zoals ik hier schreef duizenden guldens voor vulpenvullingen en daar kijkt niemand dan naar? Dat geld dat ze ten onrechte hebben gedeclareerd moet terug naar de schatkist en laat dan de mensen met een uitkering maar eens met rust, mijn moeder ligt al twee jaar als een plant op bed in een bejaardentehuis, maar de € 155,– eigen bijdrage, WA en brandverzekering gaan gewoon door, het gaat niet om die paar euro maar zelfs de plastic handschoentjes worden niet meer vergoed door het ziekenfonds en moeten de mensen zelf betalen, het is inderdaad schandalig!!!

  19. Er zijn mensen in Nederland die hebben bij wijze van spreken geen nagel om aan hun kont te krabben. En in het kabinet zitten mensen die declareren doodgewoon een zonnebril, of een hotelkamer gggrrrrrrr. Het is toch schandalig, de graaicultuur.

  20. Een leuke van Loesje, maar dat kuiltje komt nog en dan wordt het waarschijnlijk een heel diepe kuil en dat vind ik prima! Eerst de creditcards boven water, ik vind als klein belastingbetalertje toch echt dat we mogen weten waar al dat geld blijft, eigenlijk weten we het wel maar ik wil het zwart op wit zien!

  21. Jereinste zakkenklopperij! goed blog kan iedereen nog eens zien waar ons kabinet zich mee bezig houdt ,,, Te goeder trouw Te kwader trouw! nieuwe partij😉 Wat in de Politieke Prakcultuur nog Ontbreekt is het kuiltje voor de Jus (een bekend Loesje)

    «»Vosje«»
  22. @ Loontje meid je niet opwinden dat geeft toch niets, het gaat ook niet om het bezoek aan een voorstelling van en met Alzheimerpatiënten maar om het cadeautje dat Jet zo nodig van ons belastinggeld aan Jan Peter moest geven. De sigaren van Wiegel waren vast heel dure sigaren voor ons dan. Goed voorbeeld doet goed volgens zeggen ze toch? Laten we dan maar beginnen met graaien want dat is het voorbeeld wat wij al zoveel jaren zien en lezen.

  23. @ Henk nee hoor, dat gaat al heel lang zo maar het wordt tijd dat er eens wat aan gedaan wordt, als Elsevier en de andere bladen er zich mee gaan bemoeien dan kan dit muisje ook nog wel eens een lange staart hebben, 15,000 euro en dat alleen van de bonnetjes! Kan je nagaan wat ze met hun creditcard hebben betaald en dit zijn dan nog maar een paar van de bewindslieden, de bittere gal is meer zwarte humor hoor Henk weer kunnen we er zelf niets aan doen en ook ik hoop dat het declaratieschandaal in Engeland hier ook wat dames en heren in de klem zullen zetten.@ Mazza, eigenlijk vond ik dit al jaren maar toen had ik nog geen space ;-))) De zure jaren zetten door en die hoeksteen van de samenleving weet nergens van, maar dat er cadeautjes worden gekocht die door de staat zijn betaald is helemaal brutaal. Stelletje zakkenvullers en dan vinden ze het nog gek dat de Nederlandse burgers dat zooitje echt beu is! De Partij van de Arbeid is al zo ver gezakt met de zetels dat ze nu alleen nog maar de Partij van de Adel zijn, met of zonder zonnebril!

  24. Niemand gaat voor zijn lol naar een toneelvoorstelling voor, van en met Alzheimerpatiënten en als ik er voor mijn werk naartoe zou moeten, zou ik ook het entreekaartje wellicht ook declareren. Als het daar maar bij blijft en dat is waarschijnlijk niet het geval. Een zonnebril heeft echt geen zak te maken met je werk, die heeft ieder mens gewoon, dus declareren als je ‘m kwijt bent, is niet alleen een staaltje van brutaliteit maar dat de declaratie gehonoreerd wordt is pas echt schandalig. Het was natuurlijk ook toevallig een "Serengeti" bril, ja ja. Er zijn natuurlijk wel terechte declaraties, maar ze zullen wel tot enorme hoogten worden opgeschroefd en dan is het bedrog of oplichterij. Vroeger werkte ik in Den Haag in een pand op het Voorhout, vlak bij de Bistroquet en Saur, toen de betere zaken in Den Haag. Iedere dag zaten daar Wiegel, Giegel en Smiegel. Urenlang te eten, te drinken en dikke sigaren te roken. Wie zou dat betaald hebben??? Zum kotzen!!! Ik heb het over de jaren 70 dus het houdt niet op….. of nu eindelijk wel?Het lijkt me een goed idee om openheid van zaken te geven want we hebben recht te weten wat er met "ONZE’ belastingcenten gebeurd. Zolang het hier reuze zuur is en van zoet geen sprake, zolang de pensioenfondsen hun cliënten korten omdat ze zelf fouten hebben gemaakt en de overheid naliet in te grijpen, zou het het kabinet sieren om uiterste soberheid te betrachten. Ik begin me op te winden @#$%#^#%@$@%#^#%@$%#$#%#%# arrrrrggggghhhhhh dus ik kan beter stoppen. Toedeloe!

    • Ilona •
  25. Geweldig Ann , wordt tijd dat dit aan de kaak wordt gesteld eerst de zure jaren jajajaja? de zoete jaren zijn aan de zonnebril opgegaan, echt van de zotte hoor. Prachtig neergezet. Je hebt groot gelijk dit is je reinste diefstal.

  26. Ik zit hier te genieten van je logje Ann. Het bittere gal druip er vanaf. Ik hoorde het verhaal van de zonnebril vanmorgen op het nieuws en ik lach bijna dubbel van het laggen hahaaaaaaaa. Denk maar niet dat die smeerlapperij van de laatste jaren is. Ik hoop dat het declaratieschandaal in engeland ook hier een flink balletje aan het rollen brengt.Je hebt ze prachtig op de foto gezet Ann, vooral die rotkop van Wouter & lulletje rozewater.

  27. Niks recht Rita, dit is diefstal! En dit zijn er nog maar een paar, eerst de creditcards even boven water!

  28. Het is een puur schandaal, het recht van de sterksten……

Geef een reactie

