De eerste dag van Mandy McDunn in Buitenpost.   75 comments

Het is 7 uur in de avond en Mandy is dus 24 uur in Buitenpost, niet dat ik telkens over Mandy ga vertellen, maar zo’n eerste dag is toch iets bijzonders voor zowel het hondenkind als voor mij. Dit logje is voor iedereen die zo mee hebben geleefd en zulke lieve reacties hebben geplaats. Vanmorgen 10 voor half 9 piepte Mandy eventjes, ze had genoeg geslapen en trekt zich niets aan van mensenmoeders die zo nodig tot laat in de nacht achter helse machine’s moeten zitten. Ik heb haar met een slaperig hoofd naar beneden gebracht en haar buiten gezet waar ze dan ook onmiddellijk wat deed, Mandy in haar bench gedaan met eten en drinken en nog een poosje naar boven gegaan om even bij te komen. Toen ik beneden kwam was de vreugde groot en ik kreeg wel 10 likjes, weer naar buiten en een plasje! Mandy moest nog even kennis maken met buurvrouw Rietje en dat hebben we eerst gedaan. Hoeveel stappen ik vandaag gezet heb weet ik niet, maar dat is niet te weinig. Als er iets is wat sneller is dan libelles, vlinders en andere moeilijk foto-objecten dan is het wel een Yorkie van 8½ week, hoezo stil zitten ze kijkt wel lekker uit, rennen, huppelen als een konijntje en verstoppertje spelen. Ik heb mijn best gedaan om jullie Mandy te laten zien, maar verwacht geen super foto’s want de kleine dame vindt het niet nodig dat er foto’s worden genomen.

Mandy, waarom mag dat niet, 1 juni 2009

Ik mag niet eens die touwtjes stuk maken!

Er was vandaag weer een grote rommelmarkt en braderie op het Majontsmaveld en omdat Mandy nog moet leren om goed aan haar riempje met kattentuigje te lopen ben ik maar achterom gegaan naar het veld waar de zon echt genadeloos op het kleine zwarte bolletje scheen en omdat ze het vertikte om te drinken heb ik haar in de babytas gestopt en hoera! Een kraam die Mandy wel heel erg interessant vond, dus daar maar even gekeken, een kind moet toch wat als ze uit is.

Mandy 1 juni 2009 op de braderie, dit is een prima plekje

Moeder ik wil dat blauwe bakje hebben, oké kind maar dan niet meer zeuren.

Ach ja voor 50 euro cent kan je toch een boel lol hebben, dus we hebben het bakje wat Mandy na het nemen van de foto pakte maar meegenomen en de man van de kraam heeft even het riempje vastgehouden en hij deed dat héél graag. Kijk het is natuurlijk erg leuk dat ze je kind zo mooi vinden, maar echt opschieten doet het niet met lopen. Een vrouw die zei dat ze helemaal weg smolt van Mandy, mocht haar even vasthouden en omdat Mandy toch al moe werd liet ze het toe, voor de rest wilde ze eigenlijk liever bij mij blijven en stopte haar kopje telkens onder m’n arm als er weer zo’n vreemdeling kwam.

Mandy, mijn moeder heeft zoveel niet maar het is wel lekker zacht. 1 juni 2009

Kijk dat mis ik natuurlijk wel, mijn moeder heeft niet zulke grote zachte kussens!

We zijn daarna maar op huis af gegaan, want Mandy was schoonop en ik zweette als een otter. Onderweg kwamen we toch wel heerlijk gras tegen en dat is natuurlijk geweldig om even in te lopen en wat madeliefjes te onthoofden.

Mandy, moeder ik wel naar huis, 1 juni 2009

Moeder je bent wel groot, maar ik verzet niet een van m’n vier pootjes meer!

Tsja en dan kan je wel proberen om het kind nog een stukje te laten lopen, maar nee is nee de rest van het stukje naar huis Mandy maar op m’n arm genomen, want in de tas was het ook te warm. Toen we thuis kwamen ging de kleine dame linia recta naar haar drinkbakje en at haar brokjes op, waarna ze zich op een kussen uitstrekte en het allemaal wel goed vond.

Mandy, ik ben bekaf, 1 juni 2009

Dat noemen ze dan leuk voor een kind een grote markt met heel veel mensen, ik ben helemaal kapot en ik ga er niet meer heen!

Mandy sliep als een blok en droomde zeker niet al te prettig, want ze piepte in haar slaap en zette haar oren recht overeind, dat komt dus helemaal goed, ze heeft er gewoon nog geen zin in.

Mandy, als ik droom gaan m'n oren al staan. 1 juni 2009

En als me moeder nou weer over die oren begint laat ik ze hangen!

Toen het kleine ding wakker werd meteen weer naar buiten gebracht en daar vond ze het ineens reuze leuk, dat was dartelen, (voor haar) bergen tuinafval beklimmen en stokjes kapot bijten, maar ik moest er wel bij blijven want anders ging ze ook naar binnen.

Mandy, zo die stok is helemaal stuk, 1 juni 2009

Zo, effe laten zien dat ik best wel scherpe tandjes heb!

Inmiddels slaapt Mandy alweer een mooi tijdje dus het wordt tijd dat ze weer naar buiten gaat, ze heeft vandaag helemaal niets in huis gedaan en dat is voor een eerste dag ook al bijzonder, alhoewel? Mijn voeten voelen aan of ik kilometers heb gelopen! Maar we houden nu al van elkaar en ik krijg telkens piepkleine likjes van louter liefde. Mandy is van kampioensafstamming maar al was ze van de hond van de vuilnisman ik wil haar nooit meer kwijt, wat is het toch vreselijk lief en Yorkies zijn echt bijzonder intelligent en leren heel snel.

Mandy, zo die gaat mee het hok in, 1 juni 2009

Deze prachtige stok neem ik mooi mee in dat hok, die gaat er vanavond aan!

Hieronder toch nog maar een foto van de Afsluitdijk, een stuk dat tussen Friesland en Noord-Holland ligt en de trots van Nederland was, Mandy en ik zijn beiden in Alkmaar geboren en beiden in Buitenpost terecht gekomen, maar we blijven nu alle twee mooi hier. Op de foto’s van Mandy kunnen jullie zien dat ze een lang staartje heeft, per maand groeit ook daar een centimeter haar op net als op haar hele lijfje, zelf vind ik het een pracht gezicht en gelukkig mag couperen niet meer, voor haarzelf is dat geweldig want dan kan ze tenminste normaal kwispelen en de vliegen wegjagen. Namens Mandy en natuurlijk namens mezelf allemaal nog veel dank voor alle lieve en mooie reacties die jullie hebben gegeven en dat al een hele poos! Peetmoeder Ilona, het kind maakt het best en heeft nu al erg veel lol in haar leventje, de bijtring wordt al ijverig gebruikt want bijten vindt Mandy heel erg mooi werk!

Afsluitdijk 31 mei 2009

De Afsluitdijk, 31 Mei 2009, richting Alkmaar om Mandy op te halen.

Posted 1 juni 2009 by Ann McDunn in Allerlei wetenswaardigheden

75 responses to “De eerste dag van Mandy McDunn in Buitenpost.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Weekendlogje zit er aan te komen hoor John, maar niet telkens over Mandy zoveel maken we echt niet mee, nou ja ik word wel een beetje moe van dat kleine ding, ze begint al langer te spelen en ik moet meespelen toen ik even geen zin had heeft ze een kartonnen doosje in 100 stukjes gebeten, dus dat moet straks wel even opgeruimd, afijn ze vermaakt zich prima ;-)))

  2. Zeg Lieve AnnWat duurt de eerste dag bij julie in Buitenpost lang zeg. Ik ben al enkele dagen verder (grapje).Maar als ik mezelf na ga en de mensen die reageren zitten we eigenlijk te wachten op een vervolg."De avontureren van Mandy in Buitenpost"Vertel me nu niet dat je geen nieuwe foto’s en verhalen hebt, want daar geloof ik niets van.Anders moet Edward maar eens langskomen, kan hij ook de fotowedstrijd eens winnen (HHH).Zeg lieve groeten en fijn weekendJohn van der Linde

  3. Rita, ik ken dat Yorkengebroed dus ik doe wat ik wil, als ik echt zou doen wat zij wil lig ik de hele dag op de grond als knaagbeen! Cybermum heb ik niet in de vriendenkring, maar ik heb mijn papierversnipperaar weggegeven dat gedoe was me niets waard, een paar velletjes tegelijk tikt niet echt aan. Maar ik loop nog wel x aantal malen met haar naar buiten en dan doet ze prompt wat waarna ik haar even platknuffel!Jij ook een heel fijn weekend.xxx Ann.

  4. Heb je recentelijk nog bij crybermum op bezoek geweest ? Die heeft nu een nieuwe papierversnipperaar, maakt korte metten met alle binnenkomende post, blauw of wit of krant. Tuurlijk heeft die kleine Mandy een willetje en ze zal haar grenzen zoeken. Denk dat je nu alleen maar op de PC kunt als Mandy uitgeput ligt te snurken. Zorg dat je zelf ook nog wat rust krijgt dame. Prettig weekendxxR

  5. Bedankt Ingeborg en m’n handen vol aan dat kleine ding heb ik zeker, maar het is het allemaal waard en wel helemaal! Het is echt een popje maar wel met een eigen willetje. Ze kan behoorlijk dwingen en ik geef haar niet telkens haar zin, maar moeilijk is dat wel.Liefs, Ann.

  6. Mandy is een echte schat zo te lezen en te zien. Ja na een paar dagen kun je ze al niet meer missen want men is er zo aan gewend.Men krijgt zoveel liefde van dieren en het is fijn om zo geliefkoost te worden. Voorlopig zul je de handen vol hebben maar ze is het waard. Wens je heel veel plezier met Mandy, maar dat zal wel lukken. Groetjes.

  7. @ Jurrie, honden zijn allemaal lief het is maar net wat je voor ras uitkiest voor jezelf onze eerste Mandy is bijna 13 jaar geworden, maar toen was het ook schoonop en heel erg ziek, haar zal ik dus nooit vergeten maar ik ben nu wel zo ver dat ik niet meer vergelijk. Freggel is ook zo’n dotje en dan laat je gewoon de computer de computer, doe ik nu ook hoor! Soms vind ik blote mensen best wel mooi, maar toch niet zo lief en onvoorwaardelijk trouw als dieren, vriend de herder is van een heel ander formaat dan Freggel, maar daarom niet minder lief alleen ze lusten natuurlijk wel wat meer en voor een wat ouder iemand is het te zwaar om met een grote hond om te gaan en ze alles te kunnen leren. Ik heb nu mijn handen al vol aan dit parmantige kleine ding met haar eigen willetje! Wat karakter aangaat zijn grote honden toch iets makkelijker hoor, liefs voor jou en een knuffel voor Freggeltje.@ Liny, ze is zeker mooi en wat leuk dat je zoon ook een Yorkie heeft, vaak denken mensen dat het echte vrouwenhondjes zijn, maar dat is helemaal niet zo hoor, het zijn rattenvangers en behoorlijk pittig. Honden en ook katten kunnen zeker suikerziekte krijgen en dat is niet zo makkelijk bij dieren, Yorkies nemen b.v. ook heel slecht pillen in die krijgen ze er op de een of andere manier zomaar weer uit. Als ik eens kom neem ik Mandy zeker mee, maar ze moet eerst nog even wennen aan van alles en nog wat, zoon Geert was vanmiddag hier en madammeke vond zijn schoenen te groot, maat 42 is ook natuurlijk voor haar iets anders dan mijn maat 36, maar Geert kreeg oplaatst toch heel voorzichtig likjes en met een schuin oog bleef ze maar naar die schoenen kijken, we hebben er smakelijk om gelachen. Ik geniet er volop van Liny eindelijk weer wat om tegen te praten! Liefs xxx Ann.

  8. Ann wat is ze prachtig .Om op te vreten Mijn zoon heeft ook zo een ,die is nu 9 jaar ,ook vreselijk lief.Maar heeft nu suiker ziekte.Ik wist niet dat honden dat ook kunnen krijgenIk heb het wel eens 3 weken gehad hartsikke mooi Jij zult er vast heel veel plezier aan beleven Als je eens komt ,neem het dan a u b mee he Je hebt al je spaces vrienden al mee laten genieten. Lieve Anne veel genoegen met Mandy.

  9. een hond hebben is heerlijk, wat mij betreft in ieder geval als ze klein zijn want toen gisteren ineens de grote herder van boer jan naar binnenstormde, dat was even iets anders. In één klap freggels bakje leeg en de keuken vol, en een snoepje, waar blijft het in zo’n bek? maar we zijn vriendjes, die hond en ik, dat wel hoor. nu freggel wat ouder is, in oktober wordt hij vier, is het ook wel fijn dat ik tijden aan het computeren ben zonder dat hij mijn aandacht nodig heeft. als het zover is dan legt hij zijn voorpootjes wel op mijn been en duwt met zijn snuitje tegen me aan, een aai en knuffel en dan is het meestal ook wel hoogtijd voor een onderbreking. wat zijn ze mooi, die honden he? wij blote mensen met onze kleren en alles wat daarmee in verband staat….

  10. Ben ik ook nog lang niet van plan hoor Jurrie en Mandy is toch wel heel erg goed om de eenzaamheid te verbreken, ik heb in de afgelopen dagen meer gepraat dan anders in 14 dagen en al heel veel liefde gekregen en kunnen geven, soms heb je niet eens zoveel nodig alleen iets om voor te zorgen en lief te hebben al is het een handjevol. Iets wat blij is dat je er bent en weer eens iets samen kunnen doen. Het is zeker bijzonder fijn haar hier te hebben en we hopen op een lang en gelukkig samenzijn meis.Veel liefs, Ann.

  11. heb aan Mandy en jou gedacht die dag. heb erover gesproken. hoe fijn dit voor jou moet zijn, nu na die lange meimaand zo’n prachtig nieuw begin…en ook voor Mandy, want die heeft wel een heel erg goed thuis gevonden, ook al laten de kussens het een beetje afweten….en rust zacht hoeft nog LANGE niet!!!

  12. Dank je wel Els, voor zo´n handvol hond is het wel een druktemaakstertje hoor met een behoorlijk eigen willetje, vanavond moest ze naar buiten, steekt haar koppetje door het kattenluik en toen was de wind madam te koud en ze deed snel een plasje in het hok met haar kopje nog uit het luik, straffen helpt dan niet meer maar met slecht weer wordt het misschien wel minder, we gaan door met de zindelijkheidstraining!!!!

  13. wat is ze lief ann en wat maak je al weer veel mee met zo kleiine hummel wens je nog heel veel plezier met haar hoor

  14. @ Mazza, mijn grootste twijfel kwam omdat ik niet wist hoe het met Mandy zou gaan als er met mij wat zou gebeuren, maar dat is opgelost, dan gaat ze naar Jildou en toen had ik ook geen twijfel meer en nu helemaal niet meer, heb ik eigenlijk op dit ogenblik de puf nog om te twijfelen? Nee dus, mijn help dat kleine ding heeft een uithoudingsvermogen wat je niet voor mogelijk houdt voor zo’n ukkie, ze is nu weer aan het tuinieren en haalt het onkruid én het zand tussen de tegels vandaan, vliegt achter een bal aan en tsja moeder moet wel mee natuurlijk, morgen eens even proberen of ze alleen wil, maar zindelijk is ze bijna al, dus nog even doorzetten. Nog drie heel beroemde space honden zijn Snoopy van Liza, Joep van Corry en Maxx van Benona, dus eerlijk is eerlijk de ouderen gaan voor!@ Melda, katten zijn ook echte lieverds hoor die heb ik ook wel gehad dat is altijd zo lief dat koppies geven en dat snorren dat ze doen als ze gekriebeld worden, Mandy vind buikie kriebelen ook een heerlijkheid maar het is een bijzonder kind en dat is het!Liefs, Ann.

  15. O Ann vertel zoveel je wil over Mandy ze deeld nu toch je leven?Opstaan en opgewacht worden door zo een blij hondje is toch leuk hé .Ik heb dat met twee katten die met hun kopjes over mijn voeten gaan en aandacht vragen.Wat een klein hummeltje .Het is fijn je verhaal te lezen.Liefs Melda

  16. Gewedlig verhaal Ann, ja je hebt hetm aar druk met zo’n kleintje maar wat is ze dapper . Dat gaat helemaal goedkomen en van mij mag het zo vaak over Mandy hebben als je maar wil. Dit wordt gewoon de bekendste hond van space. Heelrij he en dan te bedenken dat je zo twijfelde. groetjes Mazza

  17. Lieve allemaal, reuze bedankt voor al jullie lieve reacties ik heb ze Mandy voorgelezen maar die wil nu nog liever buiten spelen, was ze gister rustig vandaag was dat ook over, ze is helemaal thuis heeft vannacht weer geen kik gegeven en heeft alles buiten gedaan. Vanmorgen leek het wel een kleine wervelwind ik werd uit liefde zowat opgegeten (ik haar ook) en daarna zijn we naar buiten gegaan, gister had ik wat rommel op een bult zand met dood onkruid gegooid en vandaag ging ze helpen!!! Ze haalde allemaal stokjes uit de tuin en bracht die op de bult, wat een geweldig gezicht was dat. Vanmiddag moest mijn auto voor de keuring en buurvrouw Rietje zou er met me heen rijden, dus de kleine druktemaakster moest even in de bench, toen we terug kwamen lag ze heerlijk te slapen en was uitzinnig van blijdschap dat ik er weer was, het had nog geen half uur geduurd maar ja als je moeder weg is en ze komt terug dan moet je je liefde toch laten blijken, het is echt fantastisch en als ze nu na nog geen 2 dagen 100.000 euro voor haar zouden willen geven, dan kregen ze haar niet! Wel verleer ik het lopen, want Mandy draait als een tol om mijn benen heen als we naar buiten gaan, dus schuifel ik door huis. Gelukkig dat ik nogal veel weet van hondjes want een Yorkie is zo slim dat je goed moet weten wat ze doet, piepen om aandacht of hulp of omdat ze dwingt, blaffen kan ze ook maar dat stelt niet veel voor, dat komt nog wel! Nogmaals allemaal veel dank en liefs xxx Ann, Annetje, Annypenny.

  18. Waar het hart vol van is, daar loopt de mond van over Ann. Dat valt toch niet te verbergen. En da’s maar goed ook, hebben wij ook nog ’s lol. Het is nu eenmaal een dotje met een hoog knuffelgehalte.

  19. Lieve Ann, al besteed je nu elke week een blog aan je lieve pluizenbolletje Mandy. Heerlijk om zo’n lief verhaal te lezen, recht uit het warm kloppende hart van Annetje.Ik wens je heel veel geluk en liefde met je lieve schat!Liefs Liesje xxx

  20. zo ja dus de keinen mandy heeft haar huis gevonden nou ik zou zegen beter kan ze het niet krijgen hoor en daar krijgen je nu al van die kleinen likjes van haar dan kun je zien dat ze al aan je gewent is en dat ze jou liefde beantwoordt met haar liefden voor jou de foto s die liegen er niet om ze ziet er echt mooi uit diken kus van mij voor jullie twee doei

  21. Lieve Ann, wat een schatje is Mandy, mooie naam mijn kleindochter heet ook zo. Je hebt prachtige foto`s van haar gemaakt, schitterend. Dat ze op haar 1e dag al geen plasje in huis heeft gedaan is geweldig, ze is gauw zindelijk als je haar naar elk slaapje buiten zet, net als baby`s die plassen toch ook als ze hebben geslapen. Je krijgt al veel liefde van de kleine, geniet heerlijk van haar, veel liefde geven is veel liefde terug krijgen. En ik kan het weten, ik heb vanaf mijn trouwen al honden gehad, nu heb ik er 3 een grote sul van een Labrador Rocky 9jr, we noemen hem vaak flappie om z`n oren maar droopy had nog beter bij hem gepast, hij kan zò zielig kijken. en 2 malthesertjes van 11 Daisy en Tessa 10 jr. Tessa is echt een kennel hondje waar je vaak van hoort dat het hele angstige hondjes zijn en dat klopt, ze beschouwt me echt als haar moeder, bang voor lawaai, onweer, voor een hoop dingen is ze bang, ik kan geen weekend weg want lieve oppas of niet, ze eet niet en blijft de hele tijd piepen. Het is heerlijk om zo te genieten van mijn honden en ik wens jou dat ook toe, ik weet zeker dat dat wel goed komt hè moeder Ann. knuffel voor jou en Mandy, liefs van mij

    Lady Flower Power
  22. Smelt..smelt..smelt..wat een lekker ding..jouw Mandy..lieve Ann..jullie hebben een druk en gesellie 1e dag achter de rug zo saampies..(inmiddels al 2)..ik wens je héél veel geluk..lol en liefde met haar!!!..liefs Caro.

  23. o Ann wat een schatje en wat heb je er schitterende foto’s van gemaakt een hele dikke knuffel voor MandyDat is eerst geen tv kijken, dat is genieten en knuffelen van mandy , HeerlijkLiefs Janny

  24. Hoi Ann ben even snel je dochter aan het bekijken wt een moppie .Heel veel plezier met haar .Nu zal ik hier de boel ruimen en vanmiddag werken .Fijne dag .

  25. Och Annetje toch, wat een schattige foto’s…….Peettantes mogen dan misschien niet smelten maar ik dus wel en dat doe ik dan ook met liefde! Mandy is echt om op te vreten! Goed van haar dat ze zich al zo kranig heeft geweerd in alle drukte van de markt…. moedig van dat kleine frummeltje hoor!! En ook nog eens alle plasjes buiten……… TOP!Lieve Annetje, ik wens jou en je lieve kleine Mandy alle geluk en plezier van de wereld toe en zo te lezen zit dat wel snor.Hele dikke zoenen voor jou en Mandy.

  26. En belichting zit onder P Die gebruik ik vaak. Sla ap ze mensen………….. ik duik mijn bedje ook in.xsjerrie

  27. Eigenlijk weet ik niet eens wat die twee accu’tjes hebben gekost het zijn maar kleine platte dingen hoor Sjerrie, C.e. daar ben ik eigenlijk best blij om, dan komt het bij mij in ieder geval niet door een klap, het is ook geen hard geluid en ik noem het kraken het klinkt inderdaad licht ratelen er is nog hoop broeders en zusters, ik ga Mandy nog even buiten zetten en ook maar naar bed, het is geen uitslapen meer. Lekker slapen allemaal and have sweet dreams!

  28. Hm, ha. Je wilt niet weten hoe vaak ik mijn camera heb gereset. Mijn experimentjes met de instellingen versjtierde op een gegeven moment de opnamen……………….

  29. Sommige camera’s werken op batterijen,maar ik denk dat alle spiegelreflexcamera’s op een accu werken. Sluitertijdvoorkeuze zit inderdaad onder S, en diafragmavoorkeuze onder A. Als je even in de handleiding kijkt, kan je zien hoe je zelf de sluitertijd kunt instellen.

  30. C.e. dan moet ik toch die CD er maar opzetten, dat lijkt me toch wel handig van de 18 of zelfs van de 10 zitten er dan altijd een paar goede bij. Die snelhandleiding is helemaal nix!♥ Ann

  31. hmm sorry, lees net wat over kraken. Mijn camera. ratelt (en maakt dus ook veel meer geluid dan de vorige die ik had) bij het scherpstellen. Maar niet echt hard of zo. maar ‘k was dat gewoon nooit zo gewend. Nu ga ik plat, heb morgen weer een … dag voor de boeg.

  32. De mijne, de Konica Minolta heeft vier batterijen. De Pentax een accu. Maar op geen gegeven moment raken die toch uitgeput. Beide. Accu’s zijn duurrrrrrrrrrrr……………….

  33. 2 accu’s dat is handig… die haden ze bij mij toevallig net niet meer op voorraad, dus ik moet er nog een keer ééntje bij halen.Die stand waar sjerrie het over heeft, staat er idd op. dat had ik al gelezen op internet. ik meende dat je dan 18 foto’s snel achter elkaar kunt maken, maar zeker weten doe ik niet. ‘k weet ook nog niet hoe dat werkt. heb de cd nog niet geïnstalleerd. ‘k had alleen nog maar gauw even de snelhandleiding doorgenomen😉.x,c.e

  34. Heeft een goede camera dan batterij setjes? Ik dacht dat die allemaal accu’s hadden.

  35. Kijk lieve broer daar heb ik dus weer helemaal geen verstand van en is het normaal dat soms die maffe camera begint te kraken en moeite heeft om zichzelf scherp te stellen? Of heeft ie toch een dreun gehad toen ik viel bij het station in Groningen en is er van binnen iets niet in orde?Ha, Sjerrie de S heb ik in ieder geval hiep hoi!@ C.e. bedankt en lief zijn ze wel daar heb je dan weer gelijk in.

  36. Heb net mijn batterijen setjes vervangen door nieuwe. Er was geen lol meer aan. Opladen en drie foto’s schieten: Battery exhausted………… Brrrrrrrrr.

  37. Het hele verhaal weer gelezen, en dus weer van jullie rommelmarkt avondtuur op de hoogte ;)en weer naar de mooie foto’s gekeken. (hoezo, het steld niet zoveel voor !!!!)vooral de 7e foto, bezig met een stokje in d’r bekkie. die is gewoon zo lief…x, c.e

  38. Dat zal dan onder de S zitten Ann. Ha.

  39. Geeft nix ik heb twee accu’s en als ik thuis foto’s neem kan ik maar raak knippen.

  40. Je kunt het ook eens proberen met een snellere sluitertijd Ann,op jou camera zit vast wel de mogelijkheid voor sluitertijdvoorkeuze.Stel dit b.v. in op een 250e, de camera zal dan zelf het juiste diafragma voor een juiste belichting aanpassen.Hierdoor heb je veel minder kans op bewegingsonscherpte.

  41. Hihi, pas op dat standje vreet batterijen……………………………………

  42. Volgens mij kan ik de Coolpix P 80 ook op die stand zetten, daar zal ik eens naar kijken dan is er altijd een goede bij! Mooi dat je het even zegt, toch de echte gebruiksaanwijzing maar eens op de computer zetten in het boekje staat nauwelijks iets, ja zie pagina 450, hoezo die zitten er helemaal niet in! Grinnn………….. gewoon te beroerd om me er erg in te verdiepen hoor.

  43. Thnx. Ik kan mijn camera op continuous zetten. Knipt ie zo’n beweging achtermekaar…………………… Heb ook al us een boekenkast op de foto gehad………….. vriendin bukte toen ik knipte………………. Weg. En die mezen………………… pfffffffffff allemaal zwarte gaten………. grinn.

  44. Dank je wel Sjerrie het was inderdaad moeilijk! Achter buiten zou ik knippen en dan stond ze alweer achter me of ik knipte en ze had haar hoofdje gedraaid, een vlinder is nog makkelijker. Maar jouw foto’s van Luka zijn echt prachtig!

  45. Ach zet zo’n beweegliojk beestje maar us goed op de foto. Heb er met Luka al hooglijk moeite mee. Vandaar dat deze goed gelukt zijn Ann.

  46. Tsja, broederliefde doet hier ook wat hoor, want als ik naar jullie foto’s kijk ben ik gewoon een amateurtje die het leuk vind om foto’s te maken en er zijn echt wel foto’s van mezelf die ik mooi vind en waar ik tevreden mee ben, maar hier moest het allemaal erg vlug en dan worden ze gewoon nooit echt mooi. Niks geen valse bescheidenheid (misschien een tikkeltje)!

  47. beskiedenens siert de minske Sjerrie, ik ben er niet tevreden over maar ga het gewoon weer proberen, dit waren gewoon kennismakings foto’s, die waar Mandy naar huis wil maar niet meer lopen voelde ik me echt een reus met m’n 1.65 mtr. ;-)))

  48. Whahaaaaaaaaaaaaaaaaa Edward, ooit van valse bescheidenheid gehoord? Grinnnnnnnnnnn. Leed ik vroeger zelf errug aan. Zo van: ach, stelt toch niks voor…………….. ach, het had beter gekund……………… ach,………….. ach…………. ach…………………..xsjerrie

  49. Ja Sjerrie,wij zijn nu eenmaal bescheiden,maar ik vind de foto’s ook hartstikke mooi hoor!

  50. Net sa beskeiden leave, het zijn prachtfoto’s. Vooral die met Mandy ik wil wel naar huis……………………

  51. Lieve Elisabeth, ik ga jullie niet vervelen met de belevenissen van Mandy, maar als er nieuws is komt er een blogje van. Slapen zal ik wel als een blok! Ben nu toch wel behoorlijk moe, maar het is ook wel heel erg lief en het is echt een dotje, meer haar dan hond!Veel liefs, Ann.

  52. Dank je wel lieve broer, als Mandy nu eindelijk eens niet met dat hoofdje draaide kon ik betere foto’s nemen, maar afijn ze zijn om aan te zien. Ook een likje van je nichtje Oom Edward en een kus van je zussie.

  53. Lieve AnnWat heb ik genoten van je verhaal en je foto’s ,en nu maar hopen dat Mandy vannacht lekker slaapt dan kan moeder Ann ook uitrusten .slaap lekker straks en natuurlijk willen we veel lezen en zien van Mandy ,want het is echt een dotje Veel liefs Elisabeth

  54. @ Gerrit, ik aai Mandy wel even over haar bolletje voor jullie een likje terug, liefs voor jullie beiden en een knuffel voor Kelly.@ Ilona, peettante’s smelten niet, die moeten gewoon blijven, maar het was zeker ♥ nummer 5 ♥ en je hebt helemaal gelijk hoor, nu het later op de avond is kan ik geen stap meer doen ze kleeft aan mijn voeten vast dus ik schuifel door huis ☺ Je zegt bij het uitzoeken ineens dat is ze en daar krijg je dan ook meteen een band mee! Heel veel likjes van je petekind, ze zijn zo klein dat het net vlinderkusjes zijn en voor jou liefs van mij (woonde je maar wat dichterbij meis!) Het beeld is inderdaad van ingenieur Lely, maar ze gaan het beeld eerdaags verplaatsen (onzin allemaal) en dan gaat het eerst naar Lelystad omdat er een kopie van gemaakt moet worden. @ Gerd wat lief van je dat je de tijd hebt genomen om een reactie te plaatsen en even naar Mandy te kijken, maar dat is ook omdat jij bent zoals je bent!!! Een dikke kus terug!@ Joke en Petra, bedankt en Joke ik geniet echt van mijn kindje soms ligt ze als een baby in m’n arm en kijkt me dan heel lief aan, wie zou daar nu niet van houden. Wel ben ik moe maar dat is gezonde vermoeidheid en gaat met slapen weer over.Liefs, Ann.

  55. Wat een heerlijk verhaal Ann,en de foto’s zijn een lust om te zien…….wat een scheetje!!!Dikke kus van Ome Edward.

  56. Een prachtig verhaal van jullie belevenissen samen, op de eerste echte hele dag van mandy in Buitenpost. Groetjes,

  57. een leuk verhaal en hele leuke foto,s van mandy ik ben echt blij voor je dat je geniet van mandy je maatje, maar ik denk dat je zelf ook wel bekaf bent met al dat geschouw ze wil je al mooi .en nu samen van elkaar maar genieten volgens mij is ze gauw zindelijk ze doet het goed zo ben je e pinksterdagen wel druk doorgekomen. liefs joke

  58. Lieve Ann,leuk om dit te lezen, en ik hoop, dat je nog vele jaren kan genieten van Mandy!Mandy zelf weet natuurlijk nu nog niet dat ze het niet beter kon treffen, maar ze zal uit Buitenpost straks nooit meer weg willen, daar zorg jij wel voor!!!Hoe ik dat nu al weet?Omdat jij bent…zoals je bent!!!Dikke kus lieverd!

  59. Nog even dit: die man op de dijk…. is dat Dr. Lelie?

    • Ilona •
  60. Er ligt een plas water onder mijn bureau want ik zit hier te smelten……… owowowow wat is ze lief en leuk en mooi en het heeft gewoon ♥ nummer 5 ♥ moeten zijn, Ann. Zoiets heet voorbestemming. En het gaat niet goed komen tussen jullie, het IS allang goed. Liefs voor jullie beiden van peettante Ilona.

    • Ilona •
  61. Helemaal goed begrijp ik,Mandy al gewend aan zijn nieuwe moeder,en jij weet wat je te wachten staat,en nu onderweg naar morgen zullen we maar zeggen,Doe je de groeten aan Mandy,groeten van gerrit,elly en kelly onze herdershond.PS: Veel plezier voor de komende tijd en de opleiding van Mandy.

  62. Het heeft ook lang geduurd voordat ik er weer aan begon hoor Belia en nu heb ik nog niet een seconde spijt gehad en ik heb gemerkt dat ik het eerder had moeten doen, maar afijn ik heb als alles meezit nog jaren genoeg! Jij ook nog een heel fijne avond Belia en een knuffel, ik zal het aaitje geven dan krijg ik de kusjes vanzelf ;-)))

  63. Wat een gezellig verhaal van Mandy en wat een leuke foto’s. Heerlijk zo’n klein diertje in je leven, ik weet er alles van, heb ook een paar keer pups gehad, zo lieff… , Nog even en je haalt me over, om ook weer zoiets in huis te halen!Lieve Ann, een fijne avond, knuffel en een aaitje voor Mandy. Belia.

  64. Henk reuze idee, maar de goede BH’s zijn mij te duur en stel dat ik topzwaar wordt als de rest niet meegroeit…..grinnnn….Die schoenen zijn maat 36, dus het is echt een ukkepukkie, ze weegt ook haast niets en dat kunnen we nog net sjouwen ;-)))Lieve Noontje, dat is de tafel niet hoor dat is een dierenkraam op de braderie en ik heb toch altijd een tikje heimwee als ik naar Alkmaar ga en ik kom de stad niet even in, bij de Noorderkade ga je n.l. richting Hornwaard dat is een stuk van het centrum van Alkmaar af. Jildou moest nog paardrijden, ze heeft een wedstrijd dressuur volgende week en zit al in de M klasse, dus dan moet je wel flink rijden. Jij ook een dikke hug en een knuffel voor Maxx, likjes van Mandy.

  65. Met een konstante grote glimlach al de schattige ondeugende foto’s gezien ,,, Moet erg aan Maxx denken toen die de eerste dagen bij mij was ook zo lief doorslapen keurig plasje op de krant niks bench gewoon op zijn eigen dekentje en speeltje erbij en een grote speelgoed beer. Mandy wordt al goed in de watten gelegd geweldig die foto met al die spulletjes op tafel. Annymandy ik ben zó BLIJ voor je precies wat je nodig hebt een echt kameraadje die je lekker bezig houdt lekker aan de wandel en genieten van dat schattie van een koppie ,,, Dank voor de foto’s en gezellige verhalen. Zelfs de Afsluitdijk geeft mij een soort of heimwee naar mijn vakantie in Friesland/Groningen&Drente met de oldtimer-camper ,,, Liever dikke Hug en knufjes voor Mandy

    «»Vosje«»
  66. Van mij mag je blijven vertellen van Mandy Ann. Dat gaat helemaal goedkomen tussen jullie beiden.Mocht Mandy jou kussens te klein vinden, dan raad ik je toch een pannekoekenmetstroopdieet aan, dan komen de kussens vanzelf. nou, zo kan ie wel weer Henk

  67. Altijd even een week uittrekken voor een pup, dan zijn ze heel snel zindelijk dit kleine ding is ook een dwingelandje hoor, ze probeert me nu uit om telkens mee te gaan naar buiten als ze net wat heeft gedaan, maar ik verwen haar niet anders zit ik straks met de brokken, dat dwingende Yorkentoontje ken ik en daar ga ik echt niet op in, dus Leo een verpest hondje wordt het zeker niet. Ze heeft nu ook even de pest in omdat ik niet constant met haar heen en weer loop en zij maar aan mijn broekspijp hangen, dat loopt echt niet lekker! Morgen moet ze zelf meer alleen naar buiten even het kattenluik afsluiten en goed komen gaat het zeker, ik geniet met volle teugen van dat kleine ding.

  68. Nou, ze is er en meteen al de nodige indrukken….gaat helemaal goedkomen daar!

    °○°Alexandra
  69. Volgens mij gaat die ukkepuk het helemaal goed krijgen bij jou. Jou wens ik er veel levensvreugde van.

  70. Wat een leuk hondje Ann, mooie kleuren en lekker speels zo te zien. Leuke verhalen bij je foto’s en je zal zeker wel hartstikke moe zijn en de komende weken blijft dat nog wel zo, maar je geniet heel erg van Mandy en het is hartstikke gezellig zo’n hondje om je heen. Als ik dat zo lees met een jonge hond, dan krijg ik er zelf soms ook weer zin in, maar ik heb er 2 gehad en nu nog 1 poes Shiba, dus voorlopig maar even niet, maar het is wel verleidelijk!Eerst maar eens 2 weken Portugal, is ook leuk.Geniet lekker van Mandy en er volgen vast nog veel meer foto’s van je nieuwe "kindje".liefs, Nicky

  71. Leuk hondje, weet zeker dat Mandy flink verwend zal worden ;-))

  72. Geweldig, wat is ze klein, nog kleiner dat een paar schoenen

  73. Ik heb het hele verhaal gelezen. Mandy heeft de eerste dag al heel wat beleefd ! De bijbehorende foto’s zijn ook erg leuk. Ik weet zeker dat Mandy bij jou een heel leuk leventje zal hebben !

  74. Wat een skeetsje Ann. En helemaal in luilekkerland in die kraam. Ze ziet er heel alert en ondeugend uit. En dan de eerste dan niks in huis doen? Knap hoor……………………..xsjerrie

  75. Geweldig Ann, de foto’s van Mandy!Ik kom een andere keer gauw eens langs voor jou verhaal!Doeg, doeg!Liz@

Geef een reactie

