Geboren op 31 maart 2009, wordt bij haar moeder weggehaald op 31 mei 2009 op een zonnige pinksterdag, dat dan wel weer!   69 comments

Het wordt een prima pinksterweekend voor mij, Jildou en ik gaan a.s. zondag naar Alkmaar om het dan inmiddels 8½ week jonge Yorkie op te halen, dat wordt wel een nachtje slecht slapen voor mij als nieuwe moeder, maar je zal ook maar afscheid moeten nemen van je moeder en 5 zusjes en broertjes! Wat zo’n hummel nog voor werk geeft voordat ze hier kan komen is nog heel wat, vanavond nog tot dik half elf bezig geweest met het opruimen en aanvegen van de achtertuin, waar overigens nog geen tegels liggen omdat mensen ontzettend makkelijk beloven maar als het er op aankomt niets meer laten horen, zelfs niet als ze ervoor worden betaald. Het mensdom kent geen genade, maar afijn Mandy krijgt een heel grote doos naast m’n bed met een heerlijk kussen en een fleece-plaid, zodat ze ‘s nachts niet alleen is en ik heb een bench aangeschaft, een kattentuigje (omdat alle hondentuigjes te groot zijn), eten, Drucal, vitaminedruppels enz. Het gekregen verjaardagsgeld is goed besteed, Erik en Jildou zijn vanavond nog geweest om planken onder de nieuwe schutting te zetten, want Yorkies mogen heel graag graven en aangezien ze met weinig moeite onder de schuttingen heen kon komen moest er wat gebeuren en zoals Erik zei “achter is het Yorkproof!” Eerst even doen wat ik iedere week doe en nog steeds heb ik geen tijd om iedereen een aparte wens te sturen, vergeef het mij, ik weet niet meer wat ik doe al komt dat niet door mijn leeftijd maar door het vele werk wat ik verzet.

00 ANN

Soms is het leven voor een ouder wordende weduwe beslist niet makkelijk en je komt er achter dat er toch door Geert heel wat meer werd gedaan dan je dacht. Vergeten de auto te laten keuren oeps, gelukkig stond er op het oude keuringsbewijs dat dat nog geldig was tot 1 juni, meteen maar een afspraak gemaakt en dan kan het nog net goed komen, ik weet het soms ben ik gewoon dom bezig. Mijn excuus is dat het pas een jaar is dat ik alleen om al die dingen moet denken en ook wel erg veel blauwe enveloppen heb gekregen waar dan weer heel veel werk in gaat zitten. De belasting maakt het niet makkelijker en ook beslist niet leuker, al krijg je ontheffing dan krijg je opnieuw een envelop (jawel een blauwe) waarin dan staat dat er toch nog kosten en invorderingsrente betaald moet worden, kosten? Zijn ze nu helemaal betoeterd, het was een aanslag van 2006 die me allang was kwijtgescholden maar niet vernietigd was, dus na de pinkster maar weer bellen, het is dat het gratis is anders had dat alleen al een vermogen gekost. Ehhh 3,50 % over € 696,– en dat 3 x plus € 50,– invorderingsrente vind ik eigenlijk wel wat veel, voor iets wat ik niet hoefde te betalen. De belasting maakt toch geen fouten of ik heb ik het mis? Mijn nieuwste slogan is dan ook “Meer blauw op straat en minder op de deurmat”. Is er eigenlijk nog wel iets waar je geen belasting over moet betalen? Weinig, heel weinig zou ik zeggen, je mag nog ademhalen maar als er mensen zijn die last van hun luchtwegen hebben betalen ze zelfs voor het ademhalen en niet zo weinig ook.

Bloemstengel met eigen druppels van de Sansevieria trifasciata, 6 mei 2009

Jawel, jullie zien het goed dit is een bloemstengel in mijn sanseveria en dat is iets wat ik nog nooit heb meegemaakt, de foto is niet bepaald scherp, maar ik heb de foto gewoon op de vensterbank gemaakt en dat is toch wel even wat anders dan buiten foto’s nemen, inmiddels komen er nog vier bloemstengels bij, onder de bloemknopjes hangen kleine druppeltjes hars hier niet goed te zien, maar dat komt nog wel. Wat mijn geheim is, gewoon verwaarlozen die plant omdat je hem toch wilt wegdoen en af en toe als je er echt zin in hebt of toevallig een gieter vol over hebt zoveel water geven dat ie bijna verdrinkt, slecht zijn voor planten kan zo z’n voordeel hebben en ik ben echt nieuwsgierig hoe de bloemetjes eruit gaan zien. Dan sleep ik de plant wel naar buiten om daar foto’s te nemen.

Kermis in Groningen, vreemde figuren. 13 mei 2009

Mocht er iemand zijn die denkt dat ik even naar het buitenland geweest ben, dan kan ik zeggen dat dat niet het geval is, deze foto is n.l. gemaakt op de Groninger kermis, zelf ben ik helemaal niet zo’n kermisfan maar zoon en schoondochter wilden dat ik mee ging omdat kleindochter Sanne nog in een aantal enge dingen moest die vreselijk hoog en vreselijk snel gingen, het lawaai was oorverdovend zodat ik mezelf maar even hier en daar heb vermaakt waar het lawaai wat minder was. Dat nam niet weg dat ik in een kermisattractie terecht kwam, ach ja je wilt je niet laten kennen natuurlijk. Het was een simulator die op en neer en heen en weer ging, er kwamen een paar jongelui lijkwit uit en ik dacht nog waar begin ik aan, maar boy oh boy wat was het leuk! In het pikkedonker zag je voor je een traject door de bergen en dat legde je in een sneltreinvaart af, van rechts kwam er natuurlijk een auto in een flits voorbij en dan wil Ann toch wel even gillen, gelukkig was ik niet de enige, ook rotsblokken kwamen op je weg, stijl omhoog, slingerbochten en soms de diepte in waarna je op een enorm hobbelige weg terecht kwam en het leek allemaal levensecht. Toen het afgelopen was speet het me ik had er best nog langer in willen blijven. Het kind in mij keek smekend naar de snoepkraam en zoon Geert kocht voor zijn moeder en dochter wijnstokken en kaneelstokken, ze zijn al op!!!

Vrouwenmantel (Alchemilla mollis) 19 mei 2009

Dit vind ik altijd nog mooi om te zien een bloeiende Vrouwenmantel (Alchemilla mollis) en helemaal als het regent, gelukkig geen spatten op de lens, want dat geeft natuurlijk wel de nodige problemen. Vrouwenmantel wordt ook gebruikt in de homeopathie en in de cosmetica, maar daar ga ik later nog wel eens op in.

Mandy met moeder

Tot slot nog de laatste foto die in Alkmaar is genomen van moedertje Quinta en Mandy McDunn van Zikiri, moeder kijkt een beetje triest, het wordt haar allemaal teveel een zesling, dus zondag heeft ze er al twee minder en voor een hondje is dat helemaal geen probleem, die zijn oplaatst blij dat ze er af zijn. En ik, hoera ik krijg weer een dochter!

Posted 29 mei 2009 by Ann McDunn in Allerlei wetenswaardigheden

69 responses to “Geboren op 31 maart 2009, wordt bij haar moeder weggehaald op 31 mei 2009 op een zonnige pinksterdag, dat dan wel weer!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Rita, denk je nu heus dat Mandy het Yorkenbeest op mijn bed ligt? Mooi niet dat ik midden in de nacht word aangevallen, ze ligt naast mijn bed in een heel hoog gemaakte doos uiteraard met kussen en fleece plaid, en ik maak er zo langzamerhand een uitslaaphond van….grinnn……. Ik kan het ook niet helpen maar de geleerden hebben ontdekt dat poezen helemaal niet zo slim zijn, dus moeten poezenmoeders gewoon een beetje slimmer zijn nix wekker!♥ xxx

  2. Nee geen springende York maar wel een verhipt vervelende kater. Formule 1 op bed, in oren zuchten armen bijten (zachtjes) klauwtjes spreiden op mijn bel en dichtknijpen : OPSTAAN. Is wekkerxxx

  3. Nog nooit eerder meegemaakt hoor San dat een pup de eerste nacht meteen stil is, de meesten piepen en jammeren de hele nacht door, dus dit is echt fantastisch!

  4. Ow wat heerlijk, een goede nacht meteen de eerste al, dat zegt een boel…..dat dit goed is voor Ann dat was onze wens en die is uitgekomen!!!Zo fijn..

    °○°Alexandra
  5. Nou nee, Ann slaapt toch liever rustig dus Mandy blijft in haar doos en als ze eruit kan komen dan wordt het nog een grotere doos, Rita al eens een springende York op je gezicht gehad? Dat doet ze nu al gewoon op de bank als ik daar even zit, ze ligt trouwens wel lekker naast het bureau waarop de helse machine staat op een kussen maar dan moet ze wel helemaal uitgeteld zijn! Belia, het is echt een dapper hondje en ik doe niet anders dan prijzen dat moet ook weer wennen om zoveel te praten op één dag………. grinnnn………….

  6. Mandy heeft een surrogaat moeder gevonden, die gaat echt niet huilen van verdrier, alle aandacht voor haar alleen. Pfoee weet nu al waar Mandy uiteindelijk de nacht zal doorbrengen. Op een plek waar vroeger geen dieren mochten komen. Verboden gebied. Waar Jules verscholen zit. Haha, Mandy eerst zindelijk worden, dan leren computeren en uiteindelijk met de mand mee de bedstee in. hihi. veel te klein voor een bench.

  7. De Pinksteren, hier en daarOp weg naar de zomeris het lentegevoel aanwezig,de poorten wijd open.De vogels van eenzaamheidhebben eindelijk gezongen.De trillingen van de hartenen de vrolijkheid aanwezigin een sfeer van rust en stilte.Het is zondag en de Pinksterenis al begonnen met prachtalsof de apostelen hier en daareen teken van hun aanwezigheidlaten merken in de natuur, en tussenalle planten die onze hartentot de bloeimand brengen.Insgelijk een zonnige Pinksterdag toegewenst.

  8. Wat een dapper hondje Ann, geniet van Mandy, inderdaad je kunt ze niet genoeg prijzen! Fijne dag, liefs, Belia.

  9. Hallo allemaal, echt leuk dat jullie allemaal zo mee leven, maar Mandy heeft vannacht geen kik gegeven! Het is gewoon een wonderhond, ik had me ook voorbereid op een slapeloze nacht en al een wekker opgewonden, maar het was niet nodig. Vandaag heeft ze alles buiten gedaan, het is gewoon even goed opletten en heel veel prijzen! De eerste foto’s komen eraan maar we zijn weggeweest, dit is echt goed voor Ann ze was om goed 9 uur beneden en nog fit ook!Liefs voor jullie allemaal van mij en Mandy!

  10. AnnHoren we je nog ? denk het niet, Mandy is je nieuwe lief :-) Geniet maar lekker van ’t hummeltje

  11. Ik hoop maar dat je goed hebt kunnen slapen ! Ben benieuwd hoe Mandy zich thuisvoeld in het Friese land !

  12. Ann, als Mandy veel moet huilen, moet je een wekker onder een handdoek leggen en een zachte handveger….dat wil nog weleens helpen. Maar ik denk dat je dat wel weet. Een slim hondje heeft ook een slim vrouwtje!

  13. Goodmorning Ann en Mandy… hoe was jullie eerste nacht samen?Staat toch weer anders op zo met zo’n klein rakkertje in huis.Liefs,San

    °○°Alexandra
  14. Goedemorgen, AnnHeb je lekker geslapen?Of heeft Mandy, je wakker gehouden……Groetjes, Liz@

  15. Durf bijna te wedden dat er ene Mandy bij Ann in bed ligt. Als ze maar uitkijkt met omdraaien

  16. Was nieuwsgierig even alles doorgelezen ,,, ben benieuwd of jij je oogjes nog kan sluiten Anypenny ,,, leuk dat je ons op de hoogte houdt ,,, morgen of later bedoel ik eigenlijk kom ik nog lezen hoe alles gegaan is :-)) truste

    «»Vosje«»
  17. U2 Ann. Dream mar lekker

  18. Slim is ze zeker, en dat zindelijk maken lukt me meestal snel hoor, zes weken is eigenlijk te jong maar deze kleine tante is al 8½ week dus dat gaat snel lukken, ze weet overigens al donders goed wat niet en wel mag, kijkt met die kleine bruine oogjes eerst schuin omhoog en dan als de bliksem hap! Het is ook leuk werk en ze is intelligent genoeg dat lukt allemaal best. Ik geloof, ik denk, ik weet het wel zeker, ik ga naar bed. Kind in de doos en dan maar kijken hoelang ze stil blijft, ze jankt niet en dat is al heel wat. Slaap lekker Sjerrie and have sweet dreams!

  19. Nou… dan weet ze al waar ze thuis hoort…………………….. ach en zindelijk maken? Voor je het weet ben je vergeten hoeveel energie dat neemt. Na slaapje, na eten, na spelen, en gewoon omdat het moet…………. Ik ken het. Met name met Luka, die nog maar zes weken was. De wacht houden………. gaap. Mocht nog helemaal niks corrigeren.. Hij wist niet van goed of fout. Bijten in schoen? Hier, heb je wat anders……….Oef. Zes weken is te jong…………….. Met zeven kan je pas corrigeren. Nee! Nee! Nee!

  20. Nee hoor Sjerrie nu moet ik er veel vaker uit de straat op, het kind moet iedere dag er een paar keer uit en veel energie heb ik niet meer, ben gewoon te moe om te slapen, maar het is geweldig zo’n hummeltje! Dat arme ding denkt vast dat ik getikt ben, ik heb haar vanavond al vier keer buiten gezet om een plasje te doen waarvan het één keer lukte ze is sa fluch as ’n sweltsje en is eerder binnen dan ik……..

  21. Teveel energie dus, haha……………….. helemaal vol van……………….. leave, leuk hè. San lytse. Houdt je van de straat, grinnn

  22. Gaat helemaal goed komen hoor, natuurlijk is het even wennen als je eerst met moeder, twee tantes en 5 broertjes en zusjes was en je bent nu in je eentje morgen neem ik haar mee lekker in het zonnetje en echt vroeg naar bed lukt nog niet! Mandy maft dus dat gaat goed.

  23. Drie keer meegemaakt met pups, gaat helemaal goed komen! Truste!xsjerrie

  24. Het is voor mandy natuurlijk even wennen, en voor jou ook. Maar dat komt vast en zeker goed.Groetjes

  25. Gelukkig is alles goed gegaan en het zal wel even wennen zijn om bij haar moeder weg te zijn ,ik weet zeker dat Mandy zich heel gelukkig zal voelen bij jou Liefs en een aai voor MandyElisabeth

  26. Ach gut,het is natuurlijk ook nogal wat als je zomaar bij je Moeder wordt weggehaald,en een lange reis moet maken.Morgen zal het wel beter gaan hoor! Ga allebei maar lekker vroeg tukken.Een dikke kus voor jou,en een aaitje over Mandy haar bolletje van Edward.

  27. SSSSSSSttttttt, Moeders en dochter slapen !!!!

  28. Ach…..Dus alles is goed gegaan?!?Gelukkig, fijn dat je nog even een berichtje geplaatst hebt!’k Heb vaak aan je gedacht en ook aan de dag dat ik Snoopy voor het eerst ophaalde.Rust maar lekker uit, je hebt je energie wel nodig, de komende tijd.Maar dat je genieten zal, is wel duidelijk!We wachten het wel af….Lieve groet, Liz@

  29. sssttt…, even om een hoekje kijken, inderdaad wel een beetje eenzaam in de bench, maar het komt goed. Voor straks slaap lekker, liefs voor jou en de kleine Mandy. Dikke kus, Belia.

  30. dat geloof ik graag hihi 😉

  31. Lieve allemaal,Mandy was eerst ontzettend dapper en heeft maar 10 minuten hard gepiept en is toen rustig gaan slapen op weg naar huis, hier heeft ze alles bekeken en wist heel snel hoe je door het kattenluik naar buiten kan komen. Jildou is niet vroeg weggegaan en toen heeft Mandy nog even gespeeld, nu is ze heel erg stil en heeft wat heimwee maar ik heb haar zover gekregen dat ze toch in de bench op een kussen is gaan liggen inplaats van in een donker hoekje op mijn schoenen, het is nu even een zielig hoopje hond en foto’s heb ik nog niet genomen, morgen is er weer een dag en ik ben eerlijk gezegd best wel erg moe van de rit en van het heen en weer geloop om die enorme hond te troosten. Héél veel dank voor alle lieve reacties en jullie horen heel snel hoe het verder gaat, liefs van Ann en een heel klein likje van Mandy, daar heb ik er vandaag al veel van gehad. ♥

  32. Lieve Mandy, je ziet het al hè, aandacht kom je hier niet tekort en dat zal voorlopig nog wel zo blijven!!!

    • Ilona •
  33. Is het er al?

  34. nou Ann wat betreft dat 45 km ding, mijn moeder rijdt ook in zo’n ding sinds ze paps hebben neergestoken en ik moet zeggen dat het een uitkomst is? Mijn moeder had geen auto-rijbewijs. dus een paar basislesjes om het ding onder de kniet te krijgen en ze gaat als een trein. en de afstanden die ze ermee aflegt zijn niet verkeerd, het duurt alleen wat langer om er te komen. en alles wat verder weg is wordt nu toch met trein gedaan. Ik kan niet anders zeggen dat ze er heel blij mee zijn. dus dat lijkt me zeker geen slechte beslissing.

  35. Vandaag dus (als ik het goed heb 😉 ) mag je eindelijk je hondje ophalen ! Ik ben blij voor je.Wat betreft het blauw op straat, en de blauwe enveloppen… tja. de één voert naar mijn idee niet al teveel uit/ zit teveel achter het bureau. en van de ander krijg je soms teveel ! ;).ookal zijn niet alle foto’s even scherp, en toch vindt ik ze mooi !x, c.e

  36. Ja, Ann als mensen je laten zitten is het altijd tegenvallen. Hoe beter ik de mensen leer kennen, hoe meer ik van de dieren houdt!?Mooie foto’s weer, en ja, vooral die vrouwenmantel in de regen is erg mooi. Maar ja, jij snakt nu langzamerhand naar Mandy (is er nu waarschijnlijk al). We lezen en zien het vast allemaal (graag trouwens) hoe julie vriendschap zich ontvouwt. Dikke zoenJohn van der Linde

  37. Ik ben zóóóó’….. benieuwd???????

  38. Ann & Mandy……. zijn jullie al thuis????? We zijn zo benieuwd hoe het vandaag is verlopen!!!!!

    • Ilona •
  39. Hè Ann, ik denk aan je hoor!Groetjes, Liz@Woef, woef, Mandy! (welkom op z’n hondjes….)

  40. Leuk leuk leuk Ann!!!!..jij vandaag dus je kleine pukkie halen!!..je wordt weer Mams..héél veel plezier met haar!! en fijne dag verder..liefs Caro.

  41. MANDY OHHHH MANDY WELKOM BIJ SPACE ,,, Ann genietse wat een feestdag hangen de balonnen al ? knufjes@Ilona ik krijg ook geen updates meer van Ann/Edward/Henk /Sjerrie&San en Godfried is helemaal verdwenen snap er ook niets van ,,, het zijn nu gokjes van ga maar even een kijkje hier of daar doen ,,, zal wel weer goed komen zeg ik voor de zoveelste keer … Oh ja en je bent peettante van Mandy gefeliciteerd wat een eer …

    «»Vosje«»
  42. YESSSSSSSSS! Vandaag is het zover !! Lieve schat, heeeeeeeeeeeeeeel veel jaren plezier en geluk met Mandy.Dikke kus, Miem

  43. Wat spannend morgen krijg je Mandy thuis wat heerlijk lieverd en ik kan me voorstellen dat je weinig zal slapen vannacht .Laat ons maar veel megenieten van je nieuwe ”kind” Liefs en een knuffel Elisabeth

  44. haha, meteen laten weten wat mag en niet….maar ze kunnen zo onweerstaanbaar kijken…zo van please, mag ik tegen je aankruipen.

  45. Jij ook een heel fijn Pinksterweekend Ann. Als het zo blijft waaien hebben de Elfstedentocht fietsers morgen een flinke dobber.En veel plezier morgen met je Mandy!xsjerrie

  46. @ Sandra, het liefst zou ze natuurlijk in bed kruipen, maar ik slaap toch liever zonder een kleine spring in ’t veld op m’n hoofd, lekker naast me in de doos liggen is ook prima. Die middelste druppel die eigenlijk heel lang op ieder blad blijft vind ik zelf ook zo mooi.

  47. Allemaal reuze bedankt voor de lieve reacties, vandaag toch nog wel weer flink wat gedaan maar morgen wordt het prachtig weer en het is heerlijk om Mandy uit Alkmaar te halen, ik ben er zelf ook geboren dus dat kan nooit mis gaan AHEM. @ Els daar liep ik al haast naast m’n maat 36, maar dat valt mee hoor zo snel loop ik heus niet naast m’n schoenen, bewonderen hoef je me niet, want wat ik zeg meen ik en ik vind het heel normaal.@ Joke, gelukkig zijn hondenmoedertjes heel snel hun jonkies vergeten, zelf hebben we een kennel gehad en eigenlijk vinden hondjes het best als de kinderen de deur uitgaan en ze zijn dan ook niet verdrietig, Mandy waarschijnlijk wel dat is nog even afwachten. Ik vond die indianen best wel grappig al is het nep!@ Belia, dit wordt zeker een heerlijk weekend, maar een nacht geen slaap of weinig dat heb ik er best voor over, onze vorige Mandy is ook een keertje weggelopen en ze zijn hoe klein en jong ook zomaar een paar straten verder.@ Wat raar dat je geen updates meer krijgt, ik die van jou wel gelukkig! Dat je je peetmoederschap serieus neemt geloof ik direct, geloof ik ook eens! Wat zal je jouw Lola gemist hebben ik ben onze Mandy (de eerste) ook nog niet vergeten, maar het is nu te lang geleden om te gaan vergelijken, dat is veel beter. Je buurvrouw zei het grappig, maar een vrouw die Fries sprak en tegen mij in het Nederlands begon, maakte het nog bonter ze zei "ik heb toch zo’n prachtige clitoris", het arme mens heeft nooit geweten waarom ik me omdraaide, maar ik schoot wel in de lach. Wat leuk dat je de foto hebt uitgeprint en ik hou je vast op de hoogte van het wel en wee van je petekind!@ Liza, soms ga je dingen waarderen als je ze niet meer hebt, maar ik was vroeger heel vaak alleen of met de kinderen alleen de laatste 5 jaar was Geert haast altijd thuis en ik mis hem nog steeds, praat wel eens tegen zijn foto maar ook dat gaat over, wel heb ik er nog steeds vrede mee dat er een eind aan zijn lijden kwam en dat helpt me ook verder, Mandy wordt ook een hulp want ik moet dan weer voor iemand zorgen, dat mis je misschien nog wel het meest van alles, het niet meer hoeven en dan wordt je dagelijkse ritme heel anders, met Mandy krijg ik daar weer wat orde in. Het was overigens best heel erg leuk geweest om met z’n allen pup op te gaan halen, alleen had ik haar dan de eerste dag weinig in mijn handen Liesje.@ Annelies, ik ben blij te lezen dat jij dat ook zou hebben vergeten om de auto te laten keuren, mijn weekend kan echt niet meer stuk en ik verheug me er heel erg op, ik zou nooit een hondje in een bench vastmaken hoor en ook niet buiten bij een winkel want dan is dit diertje wel weg.@ Edward, je bent een goede broer je ziet tenminste dat de anjer goed is gelukt, nu maar hopen dat alle foto’s zo worden dan doe ik ooit nog eens een gooi naar de foto van de maand!@ Nicky, zoveel werk is het niet hoor, Yorkies zijn intelligent en leren snel de eerste paar weken even goed overal op letten en dan is het alleen maar heerlijk om dat diertje bij je te hebben. De Vrouwenmantel komt overal op ik heb al heel veel weg moeten halen, anders krijgen de andere planten geen kans, maar mooi zijn ze.@ Petra, ik heb vandaag al diverse malen gezongen "op een mooie pinksterdag" en verder niet want het kan!@ Rita, nooit kritiek leveren? Dan ken je de York niet, die kunnen ontzettend verontwaardigd zijn en dan kijken ze je uren niet aan, dit schijnt ook een felle tante te zijn kan je ook wel aan dat koppetje zien, je log heb ik toen gelezen en een reactie erop gegeven, later heb ik het nog eens op een rijtje gezet maar het is echt absurd waar we allemaal belasting over betalen.@ John, geduld is mijn middelste naam, dat leer je wel en morgen is het dan zover en daar ben ik wel erg blij om.@ Gerrit, dat is zeker waar, maar Mandy mag mee hoor als ik foto’s neem, het wordt natuurlijk minder makkelijk want die kleine rakkers zitten overal achteraan, maar eerst kan ze nog in een babytas dus vlinders moeten er in ieder geval komen en het liefst ook nog azuurwaterjuffers! Bedankt Elly ook even, leuk van haar om te reageren via jou.@ René, het zal nooit wennen dat mensen zomaar veel beloven en het niet doen, beloof dan niets! Het kind in mij wil ik voor geen goud kwijt hoor en lachen ben ik ook nog lang niet verleerd, de wereld is wel goed maar er zijn zoveel harde mensen, gelukkig dat er honden en katten zijn, jullie hebben een schat van een hond en met Mandy komt het ook helemaal goed, ik denk dat ze inderdaad wel moe zal zijn, dus dat zal wel meevallen.@ Melda, heerlijk toch nog even baldadig zijn en zelfs de wijnstok was echt lekker, die kreeg ik vroeger altijd van mijn grootvader en die zei dan "zo me kind daar kan je een punt aan zuigen", het klopt nog steeds echt vlijmscherpe punten. Met twee worden er zeker wel eens dingen vergeten, maar niet de autokeuring! En ik red het ook best allemaal hoor, ben gisteravond heel stout geweest, ik heb emmers overtollige aarde op een stuk van de gemeente gedumpt en er gaan er meer heen! Als niemand het doet doe ik het zelf wel.@ Mazza, ik denk dat ik dat maar ga doen, telkens als er een blauwe envelop bij de brievenbus komt mag die dat ding opeten en ik weet van niets! Ik heb de volgende keer nog niet op de kalender gezet, want ik ga mijn Opeltje inruilen voor een 45 km. bakkie, dan heb ik geen wegenbelasting meer en het rijdt een stuk goedkopen, ik ga toch niet ver meer weg en voor de boodschappen en 6 km. of 10 km. kan ik het wel af met zo’n brommobiel. Zelf ben ik ook erg benieuwd wat voor bloemetjes er komen en die harsdruppeltjes vallen mee want die blijven er gewoon aan ook al versjouw je de plant.@ Henk, fijn dat je de anjer mooi vindt, van jou een complimentje zegt wel wat en een kermisattractie? Weet je nu nog niet dat ik een ongetemde feeks ben? Denk het wel, die spoorrails komen ook nog!@ Janny, dank je wel voor je compliment voor de foto’s, ik doe m’n best maar wil eigenlijk telkens mooier en gooi tegenwoordig veel meer weg. Knuffelen wordt het zeker meis, het zijn heerlijke hondjes en ze verharen niet, toch wel erg makkelijk hoor.@ Charlotte, wat leuk dat jij ook bloemetjes in je sanseveria’s heb gehad, als ze nu ook nog lekker ruiken is het dubbel leuk. Ook bedankt voor het compliment over de foto’s, eens zullen ze nog mooier worden ik blijf uit proberen.Allemaal veel liefs, sommigen een kus en anderen een lieve groet jullie kunnen het allemaal krijgen wat jullie zelf het liefste is en dat meen ik oprecht!

  48. He leuk, dat het eindelijk zover is dat Mandy haar nieuwe thuis kan gaan verkennen….duurde toch nog lang.Ben benieuwd of ze in de doos blijft liggen, of dat ze liever bij jou in bed kruipt haha.De druppels op de Vrouwenmantel vind ik ook erg mooi, ze blijven er altijd heel lang op zitten op de een of andere manier.Groetjes Sandra

  49. je zult een hele goede moeder worden voor mandy je hebt alles al klaar voor het kleintje lekker knuffelen zul je wel vaak doen.de moeder zal mandy wel missen en dan gaan de anderen ook nog een keer weg maar je zegt dat het niet sneu is voor haar . de indianen foto doet me denken aan karl markx we zijn een keer in het museum geweest het was in oost duitsland is al lang geleden. ann ik wens je fijne pinksterdagen en veel knuffelen met mandy .liefs joke

  50. heerlijk ann nog een nachtje slapen n dan heerlijk weer zorgen voor iemand wens jouw heel veel geluk en liefde toe met jou hondje mandy de rest van het verhaal heb ik zitten lezen ann wil je toch zeggen dat ik je bewonder om al je positieve tijd die je op de space rond strooit je heb altijd een lief en mooi woord voor onze spacers klaar dus daar bewonder ik je om nu ann ik zeg niks meer anders ga je naast je schoenen lopen maar die heb je nu hard nodig als je wandeling met many gaat maken heel veel groetjesvan mijn

  51. Wat een heerlijk weekend voor jou en de kleine Mandy. Zie het helemaal voor me, doos naast je bed, lekker plaidje erin, halve nacht wakker alletwee, maar oh het is zo waard. Vroeger heb ik ook bloeiende sanseveria’s gehad, leuk iedereen is dan heel verbaasd, maar inderdaad de truk is niet te veel verwennen die plant ! Wat een lieve foto van moeder en dochter, moeder Quinta vind het heerlijk om haar oude leventje op te pakken, daar is ze gewoon weer aan toe. Prachtig, de tuin is Yorkproof, want die kleine hummels zijn bij de buren voor dat je erg in hebt. Ann, ik wens je heel veel plezier morgen, fijne dag en ben benieuwd naar de foto’s die gaan komen. Liefs en kus, Belia.

  52. Updates van jou krijg ik ineens niet meer…. je krijgt er toch een punthoofd van hè, dus ik kom weer als laatste aangebanjerd met een reactie. Ik als peetmoeder heb deze natuurlijk al gezien, dat mupke heb ik al uitgeprint op echt fotopapier en staat in de familiegalerij. Quinta lijk trouwens -zonder dat strikje- veel op onze Lola, dat was toch ook zo’n schatje!Ik vind je slogan ‘meer blauw op straat minder op de deurmat’ er eentje om er in te houden, grinnn……leuk bedacht! Over belastingperikelen en ruzie met de dienst kunnen we allemaal wel meepraten, denk ik…. die lui zijn af en toe zo raar bezig!Ik heb nog nooit een bloeiende zaansevaria (zo sprak mijn vroegere buurvrouw het uit) in bloei gezien maar het is wel mooi. Verwaarlozen is dus het motto? Die planten zijn bijna niet kapot te krijgen dus het klopt wel wat je zegt.Nou laiverd, ik ben reuze blij voor je dat het eindelijk zo ver is…. en voor mij ook want ik neem mijn taak serieus!Goeie reis naar Alkmaar en terug en ik hoor het wel hoe het allemaal is gegaan. Dikke kus, I.

    • Ilona •
  53. Hallo Ann,ik heb al je verhalen, hierboven gelezen en probeer iets zinnigs te zeggen.Je foto’s zijn mooi met variatie en verschillende onderwerpen.Wat mij het meeste bij blijft is het verhaal, dat nu Geert er niet meer is….Wat ben je toch kwetsbaar als je van iemand gaat houden, in je leven.En nog kwetsbaarder, als je van die persoon, afscheid hebt moeten nemen…..Als je samen èèn was, kom je er pas achter, wat hij allemaal deed in jullie relatie.Daarom vind ik het knap, dat jij het alleen, allemaal zo goed mogelijk, verder doet.Of je wil of niet…..Maar nu komt morgen Mandy, een klein lief hondje.Wij willen allemaal wel met je mee, tenminste ik wel!Maar je gaat maar fijn samen met Jildou, ik ga in gedachten wel mee……Een hele mooie dag gewenst en een hele mooie tijd met Mandy!!!Lieve groet en ik kijk al uit naar je foto’s!Liz@

  54. Joepie!! eindelijk is het zover. Ons moedertje kan Mandy ophalen….wat een geluk! jou pinksterweekend kan niet meer stuk! Ja je hebt veel nodig voor een hond, hoe klein ze ook zijn. Een bench is echt een uitkomst, maar je moet hem niet vastmaken daarin met dat kattenriempje he? hahaHeel veel plezier alvast voor zondag en je bent echt niet dom hoor Ann! ik zou dat ook vergeten dat mijn auto gekeurd moest worden.En jij durft zeg….in een simulator. O, boy o boy!! hahahaVeel plezier lieve Ann!Liefs Liesje xxx

  55. Lieve Zuster,Wat is de bovenste foto een pláátje!! De bloemen in de Sanseveria zien er veelbelovend hoor,ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. ja en dan is het morgen eindelijk zover,Mandy komt naar huis!!!!! Ik wens je morgen een fijne dag,en een heel fijn Pinksterweekend…….dat gaat vast wel lukken.Een dikke kus van Edward.

  56. Fijn Ann dat je je Mandy kunt ophalen, weer een stuk gezelligheid en veel werk, maar dat is alleen maar leuk met een jong hondje.Mooi die vrouwenmantel, ik heb ze ook in de tuin, soms haal ik een stuk weg, maar het komt elk jaar weer terug, ze bloeien nu weer. Hele fijne Pinksterdagen en geniet lekker van Mandy!liefs, Nicky

  57. Dat wordt een hele mooie eerste pinksterdag voor jou, eindelijk Mandy mee naar huis nemen.Liefs,

  58. Lieve Ann, Je pinksterweekend kan niet meer stuk. Endelijk komt de langverwachte Many. Kun tegen kletsen, is altijd in voor een speeltje, levert nooit kritiek en is alleen maar een dankbaar kwispelstaartje. Blauwe brieven jakkes, ben het met je meer blauw op straat en minder in de brievenbus. Leuker kunnen ze het niet maken, een aantal logs geleden heb ik opgenoemd waar we belastingen over dienen te betalen. Bleek nog maar een topje van de ijsberg te zijn Liefs en fijn weekend.

  59. ja liefen an we weten dat er veel mensen beloofen om te helpen we heben daar ook ervaring mee gehad en op het laaste moment zijn ze dan niet thuis is jammer dat je zo verweg woont anders was het voor mij een klein klusje die tuin maar wie weet zeg nooit nooit leuk dat je weer even hebt kunnen lachen op de kermis altijd goed voor de lucht wegen diep adem halen en even geen zorgen laat het kind in je ook maar weer is zien want we leefen in een harden wereld waa niet meer aan ander mensen wordt gedacht ja ze denken we aan je als ze je kunnen tekelen met hun blauwenaan slaagen maar ja daar doe je niks aan vind en leuk dat er zondag avond bij jou een kleinen mandy rond loopt ik hoop dat ze een beetje mie is vand reis en dat ze lekker in haar doos gaat slaapen en niet om het uur je wakker gaat maaken ik wens je een fijnen zaterdag en ik kijk al uit naar de eerst stopjes diken kus van mij voor jou

  60. Een heel boeiend verhaal ! Mandy staat heel leuk op de foto. Ik denk dat je nu haast niet meer kunt wachten om haar op te halen.Ook alvast een heel prettig weekend toegewenst !

  61. wat een snoepie ,die Mandy Mc. Dunn van Zikiri, Gaat het toch gebeuren nog een dochter op jouw leeftijd.Handenbindertje waar je lekker tegenaan kan kletsen.Niet meer zo stil in huis.Liefde geven,en weer terug krijgen .Wandelen met Mandy,en foto’s maken. Feest voor jouw Ann,elly en ik wensen je veel plezier en geluk.groetjes.

  62. haha vrouwentongen met bloemen ,stel je voor!Fijn dat je het leuk vond in de kermisatractie,ik vind dat ook fijn,een beetje baldadig gevoel daar hou ik wel van.En eindelijk je hondje in huis.Tja nieuwe avonturen want een huisdier kan je bezig houden zeker als het nog moet wennen.Ik kan mij wel voorstellen dat het niet meevalt om alles te moeten regelen en och met twee worden ook wel dingen vergeten.Je kan het wel hoor,twijfel er niet aan.Nog een fijn weekendLiefs Melda

  63. Waat een prachtig verhaal Ann, Maar goed dat jullie altijd al yorkies gehad hebben zodat je ook weet wat yorkie-proof is het zijn kleine opdonders. maar oooooh wat leuk. misschien de voordeur blauwproof maken dan komt je slogan ook uit. ja het is niet makkelijk om overal aan te moeten denken. Heb je de keuring ook meteen op de kalender gezet voor volg, dat scheelt mag je het weer een jaar vergeten. Je foto’s zijn weer prachtig inderdaad. En die bloemetjes bij de sansaveria leuk.Ik ben benieuwd hoe ze uit gaan zien.. zou wel even een krant onder hem liggen want die hars is hardnekkig.

  64. Wat staat er een prachtig bloemeke op je bovenste foto Ann. Daar is te zien wat voor leuke foefjes de belichting van je camera uithaalt. Wanneer je een licht getint onderwerp fotografeert en de belichting zich daarop instelt wordt de rest donkerder. Dat noem ik een spannende belichting.Petje af voor jou dat je nog in een kermisatractie durft en het dan nog leuk vindt ook hahaaaaaa.Hartstikke fijn voor je Ann, dat je morgen Mandy eindelijk kan ophalen. Haar bedje is in ieder geval gespreid en ik hoop dat je een ongelooflijk leuke tijd met haar zal hebben.Liefs van Henk

  65. Prachtige foto’s, Ik hoef tegen jou niet te zeggen prettige pinksterdagen, want die kan bij jou straks niet meer stuk. Nee hoor grapje lieve Ann een heel fijne pinster Wat een schatje krijg je straks , Heerlijk knuffelen Lieve groetjes Janny

  66. Mooie foto’s Ann. Ik heb een aantal keren bloeiende sanseveria’s gehad, de bloempjes ruiken heel lekker. Wat zul je blij zijn dat Mandy na al het wachten eindelijk naar Buitenpost komt. Heel veel plezier met het kleine ding.Liefs, Charlotte

  67. Lief Noontje, Mandy wordt onmiddellijk helemaal plat geknuffeld en ik weet zeker dat ik veel liefde krijg Yorkies zijn ontzettend trouw en het werk heb ik er graag voor over hoor. Bij de Vrouwenmantel blijf altijd op elk blad een druppel midden op het blad zitten en dat is juist zo mooi aan die plant, af en toe moet ik gewoon aan het uitroeien omdat ze anders overal komen en dat wordt me dan teveel, maar het is ook een wonderlijke plant ook al omdat het weer een geneeskrachtige plant is. Mijn gevecht met de belasting duurt nu al 45 jaar en je komt er nooit af, maar ik blijf dooremmeren. De rekening van de keuring is nog niet zo erg, maar ik ben heel erg bang dat er een paar nieuwe banden nodig zijn en dat wordt weer even zweten, heerlijk hè meisz toch nog even lekker meedoen in de Efteling of op de kermis, maar als het maar niet al te hoog gaat of ik kom op m’n kop te staan, want dat vind ik niet echt prettig en wat de bloemstengels in de sanseveria betreft daar ben ik ook echt blij mee.Jij ook lekker genieten van de zon en het weekend meis, een dikke hug terug en van Mandy alvast een mini mini hugje en voor Maxxje een mini mini likje, het is nog maar een handjevol!

  68. Lieve Annypenny wat een feest wordt het straks met je lieve kleine hummeltje Mandy leef helemaal met je mee. Tja kleine woefies geven veel werk maar je krijgt er een boel love voor terug, het is gewoon een heel leuk beestje.APK-keuring is tegenwoordig zo gepiept en je kunt best iets over de datum naar de garage gaan alleen moet je dan geen bekeuring krijgen anders ben je de klos 1juni is prachtig op tijd. Ik ben meestal wel een weekje te laat maar ga dan wel langs mijn aardige garageboys kijk lief en krijg dan formulier mee dat ik afspraak heb gemaakt voor die keuring, niets aan de hand dus don’t worry ! Alleen maak ik me altijd zorgen om de rekening en die kl*te belastingen is ook verdomd lastig je pakt het juist goed aan laat je niet op de kop zitten. Girllll powerrrr Ann ,,,Over Vrouwenmantel heb ik eens een mooi verhaal gelezen, die druppels blijven altijd langer op vrouwenmantel liggen dan op andere planten ook als het zonnetje alweer schijnt en dat bleek in die legende een soort betovering te zijn. Ik heb die planten ook in mijn tuin zijn gewoon tussen de tegels gaan groeien hebben mijn pad juist heel leuk gemaakt soort bochtjes in twee van die grote bolachtige struikjes geworden ook in mijn border lekker wild. Die andere plant op je vensterbank is toch een klein wondertje!Mij hoef je echt niet in mijn gastenboek iets te plakken of schrijven vind je wens iedere week al zo mooi deze is ook weer prachtig. Wat een kermisverhaal leefde helemaal met je mee ben eigenlijk net zo’n oma die dat graag doet in de Efteling ook zo genoten van vele atracties en lekker meegillen ,,, heerlijk blog van gemaakt mooie foto’s en leuke teksten je kan er wat van, maar dat weet ik al lang toch nog even zeggen. Lieverd geniet van je weekend wordt prachtig weer lekker buitenweer dikke Hug&xB en niet vergeten een knufje aan Mandy van mij te geven en likje van Maxxje!

    «»Vosje«»

Geef een reactie

