Containers zijn niet veilig voor de ophaalwagens van de Omrin, ze worden ingeslikt of er komt een deukje in!!!   51 comments

Voordat ik de week doorneem allereerst……………….

00 ANN 

00 ANN 2

Ook al eens meegemaakt dat je container werd ingeslikt door de ophaalwagen? Ik wel dus, eerst wilde ik dat helemaal niet geloven, maar het is dus mogelijk. Nadat mijn groene container was ingeslikt door die gulzige ophaalwagen bofte ik geweldig aldus de aardige mijnheer van ophaaldienst De Omrin, want ik kreeg een nieuwe! Niet zo vreemd natuurlijk want zelf had ik dat geval nooit naar binnen gekregen. Inmiddels is het een paar maanden later en na een hele dag ploeteren in de achtertuin waren er door Erik, Jildou en Caramia drie nieuwe schuttingen geplaatst omdat de oude na 30 jaar toch echt aan touwtjes waren geknoopt, natuurlijk is er dan veel tuinafval maar geen nood ook de groene container van buurvrouw Rietje mocht ingezet worden. Vorige week woensdag werden ze geleegd en ik had alweer heel wat afval en was dus blij dat het zover was, edoch wat zag mijn oog toen de wagen van de Omrin de containers geleegd had? Onderstaande foto zal het duidelijk maken.

Groene container, het is maar een deukje. 6 mei 2009

Na een sprintje getrokken te hebben, wat ik beter had kunnen laten omdat mijn knie die dag verder niet meer mee wilde werken, haalde ik de wagen in en liet de chauffeur stoppen, de brave borst had zijn linkeroorlel voorzien van meerdere gouden ringen en boog zich voorover uit de cabine, tsja dat is een deukje hé, sprak hij vriendelijk, maar dat gaat er vanzelf weer uit hoor en anders moet je er gewoon even in gaan staan! Kijk dat geloofde ik dus niet helemaal en om nu in die container te klimmen leek me ook niet alles, dus De Omrin maar gebeld en ziedaar ik kreeg wéér een nieuwe, hoezo deukje en hoezo dat gaat er vanzelf weer uit? Ik gooi de nieuwe nu eerst maar weer vol en dan wacht ik maar rustig af tot die chauffeur weer komt en zal dan tegen hem zeggen dat hij groot gelijk heeft gehad, hij ziet er weer uit als nieuw! Hieronder neem ik toch na een jaar of 30 met weemoed afscheid van mijn oude doch zeer degelijke schutting en oude door de tand des tijds vergane borderranden. Aangezien eindelijk het aloude kippenhok ook was gesloopt zijn er twee paardentrailers vol naar de afvalplaats gegaan, er is dus keihard gewerkt die dag. Het breekijzer was wel nodig en zevenblad, welnee dat lijkt maar zo!

Adieu schutting enz. 24 april 2009

Tussen de werkzaamheden door heb ik toch nog wat bloemen op de foto kunnen zetten, want oh boy wat bloeit alles prachtig.

Centaurea montana 6 mei 2009

Centaurea montana

Maagdenpalm 23 april 2009

De Maagdenpalm (Vinca minor) blijft een prachtig gezicht, vooral als je het zelf niet in de tuin hebt, want voor je het weet zit je tuin totaal vol, een mooi gezicht maar de ander planten krijgen geen kans meer.

Verder heb ik mij weer tot de belasting moeten wenden, omdat ik nadat er in 2007 was gezegd dat ik nergens over in hoefde te zitten omdat een ten onrechte aanslag van maar liefst € 696,—(van 2006) niet betaald hoefde te worden ik van de week toch weer dezelfde aanslag kreeg maar nu niet uit Leeuwarden, maar uit Groningen ik heb nu uitstel gekregen en wacht maar af, maar leuk is anders. Waarom sturen ze zoiets nu in vredesnaam naar een ander kantoor, dat had meteen vernietigd moeten worden, maar ja dan weet je nog niet hoe de belastingen mensen kunnen achtervolgen, zelfs na je dood ben je daar zelf wel maar je familie nog lang niet af.

Laurierkers-struik, Prunus laurocerasus

Laurierkers of Laurierstruik (Prunus Laurocerasus) daar kan ik een hele poos bij blijven staan de bloesem geurt verrukkelijk!

Ook nog leuk nieuws, Mandy het Yorkie is inmiddels goed 5 weken oud heeft een chip en haar naam is doorgegeven voor de stamboom, zodat Mandy nu officieel haar Nederlandse staatsburgerschap heeft, Mandy McDunn van Zikiri bestond al maar nu is het pas een echte Nederlandse.

Mandy 5 weken.

Mandy wordt nu al een echt hondje, ravot, speelt en krijgt al meer vacht, nog even en haar oortjes gaan staan, dat is tenminste wel de bedoeling, maar een dotje is het. Hennie en Ruud van harte dank voor alle mooie foto’s!

Posted 8 mei 2009 by Ann McDunn in Geen categorie

51 responses to “Containers zijn niet veilig voor de ophaalwagens van de Omrin, ze worden ingeslikt of er komt een deukje in!!!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ja inderdaad, die vuilnisman die gooit ter plekke even de losklep open waardoor al het afval op straat valt, midden op straat om te kijken welke container precies de wagen in is gevallen en of er toevallig ook een adres opstaat om vervolgens met een bezem en schep de rotzooi (duizenden liters afval) op te ruimen…

    Maar goed, ik zal het maar met wat humor bekijken…

    Het zou namelijk een grote grap zijn als het in het echt zou gebeuren!

  2. Er is inderdaad veel veranderd maar zakkengooien en containers legen zonder in de auto te blijven zitten wordt nog steeds gedaan. Maar goed, waarschijnlijk worden de containers bij u in de straat waarschijnlijk opgehaald door zijlader waardoor u een vertekent beeld hebt…

    En als het gaat om het 0900 nummer van Omrin, u belt gewoon op basis van lokaal tarief… Niets meer, niets minder…

    • Hier zijn inderdaad wagens met zijladers Hellema dus echt hard werken de chauffeurs niet. In uw vorige bericht schreef u dat je je eigen vuilnis naar het stort kan brengen, in Leeuwarden (waar ik overigens ook jaren heb gewoond) is dat misschien nog steeds goedkoop maar hier betaal je dan een schep geld zelfs voor een kofferbak met oude spulletjes die weg moeten, daarnaast moet je alles zelf naar de plaatsen brengen waar het hoort, dus dat zit er niet in. Er wordt hier in de buurt dan ook behoorlijk gedumpt en dat vind ik dan weer naar! Dit is overigens alweer lang geleden en de vuilniswagen slikt tegenwoordig niets in hier op de buurt, maar om nog even terug te komen op de Omrin, op mijn container staat wel degelijk een huisnummer, zelfs het hele adres dus zo moeilijk was het nu ook weer niet. Er zijn wel erger dingen en zoals ik al eerder schreef bekijk het met wat humor dat heb ik ook gedaan.

  3. Van de onderstaande berichten wordt ik een beetje kribbig!!!

    Dat mensen zich zo druk kunnen maken over een deuk in een container! Wist je dat die vuilnismannen zich elke dag weer uitsloven om alle containers te legen, om ons te verlossen van ons rotzooi?! En denk eens na, hoeveel containers zouden er op een dag geleegd worden?

    En ja, misschien gaat de afvalstofheffing ´omhoog´ door die enkele container die er per dag verdwijnd maar het kan ook wel anders… Je eigen vuilnis bij het stort brengen, maar ja… wie zit daar nu op te wachten?! En denk eens na, er staan tientallen containers op een kluitje om de 5 meter, als er een container invalt is het inderdaad moeilijk te achterhalen van welk huisnummer die container was laat staan dat er op elke container een huisnummer staat!!!

    Moraal van het verhaal; blijk van waardering zou eerder op z’n plaats zijn voor de vuilnismannen van Omrin, dat is meer op z’n plaats dan dat achterlijke mierengeneuk om een deuk in je container!

    Er is hier dringend een beetje relativeringsvermogen nodig! Andere tip is om eens een dag mee te lopen met de vuilnismannen, dan leer je hun werk wel waarderen en respecteren!!!

    Groeten

    • Beste Hellema,

      even een antwoord op uw reactie over een inmiddels al oud item over de deuk in de container, als u het allemaal goed leest zal u, indien u beschikt over gevoel voor humor, er uit op kunnen maken dat het een verhaaltje was over wat er gebeurde met de container en hoe dat wordt opgelost. Natuurlijk was het geen deukje dat er vanzelf weer uitging, ik heb wel respect voor mensen die hard werken en dat er een ongelukje kan gebeuren is vanzelfsprekend. Overigens hadden de vuilnismannen van voorheen het toch echt wel zwaarder als tegenwoordig want toen moesten de bekende grijze zakken en aanverwante artikelen met de hand in de afvalwagens worden gegooid, nu doet een grijper het werk en de chauffeur blijft warm en droog in de auto zitten dus zo zwaar hebben ze het nu ook weer niet. Ik neem aan dat u in dit beroep werkzaam bent en wat de reacties op mijn stukje betreft ach iedereen heeft zo zijn/haar eigen mening en ook dat respecteer ik. Wèl vind ik dat de Omrin geen gebruik zou moeten maken van een 0900 nummer want er wordt genoeg betaald door de burgers via de gemeentelijke belastingen om een gewoon nummer te gebruiken 0900 nummers zijn n.l. nogal duur. Positief of negatief dat maakt mij niet uit, maar bedankt voor uw reactie,
      vriendelijke groet, Ann.

  4. En hoe is het nou afgelopen week gegaan met de lediging van de groene container?

  5. @ Mazza, alleen is zeker maar alleen en ik ga dat samen met Mandy doorbreken, samen uit, samen thuis!@ Els, hou ze in de gaten hoor, het gebeurt heel vaak, alleen was ik 2 keer achter elkaar de pineut, afpakken mag niet maar zien en knuffelen wel hoor, je komt maar langs als het "kind" er is.@ Annelies, na de invoering van die containers is de afvalstofheffing wel een enorm eind gestegen en die zakken vond ik nog zo beroerd niet, alleen zou het nu niet meer kunnen want de lieve jeugd liet ze heus niet heel. Wat de bloemen betreft, die staan niet allemaal bij mij in de tuin hoor, ik mag altijd rustig in de tuinen van anderen hier in het dorp foto’s maken niemand maakt bezwaar en dat is toch wel leuk!

  6. Ondanks de deuken in de containers, is het toch maar fijn dat ze er zijn. Veel beter als de vuilniszakken van vroeger.Veel mooie bloemen heb je in je tuin staan Ann.Je hondje wordt al een "echt" hondje. lief hoor.Liefs Annelies

  7. jee wat een verhaal wist het ook niet dat dit kon bij ons is ook net nieuw systeem met grijparmen aan de zei kant zou ze goed in de gaten houden ann fotos zijn weer prachtig wat een dotje he mandy zou hem zo afpaken van je dus let maar op neeeeee hoor ann gun haar van harte aan je maar lief blijft ze

  8. hihi wat een verhaal met die containers zeg , geen worden dat de afvalstoffen heffing weer zo omhoog is gegaan. En wat een moppie is Mandy . Ik weet zeker dat ze je veel levensvreugde zal brengen. Alleen is ook maar alleen toch?

  9. Dat is natuurlijk ook wel logisch Petra dat je dan een nieuwe krijgt, ik vind het trouwens maar raar je bent verantwoordelijk voor die containers en wij hebben er inmiddels 3, maar ik heb nergens voor getekend dus als er eens wat gebeurt hebben ze maar te zorgen dat we een nieuwe krijgen. Betalen zal ik echt niet voor een container die erg oud is en daardoor mankementen krijgt. En yes Mandy is een knuffel!Liefs, Ann.

  10. Wat een moppie is het toch, die mandy. Onze grijze container heeft ook wel eens vast gezeten in de ophaalwagen. Ik had het ook niet gezien, en onze contanier was ook nergens meer te vinden. Ik gebeld, ja er was wel ergens een container in de auto blijven steken. Ze moest het eerst even navragen. Dat bleek dus de onze te zijn, helemaal kapot. En wij kregen daarvoor ook een nieuwe mooie grijze terug.Liefs,

  11. Annie, de chauffeur van de vuilniswagen had de container in de grijparmen en kletste nog een paar keer extra op de rand en dan is hard plastic zomaar weg hoor, toen ik de foto nam moest ik ook lachen en lag nog net niet in een deuk! Nog zo’n twee en een halve week en ik denk dat we Mandy dan op kunnen halen, bedankt voor je reactie meis,liefs, Ann.

  12. Ach Ann, hoe kan er nu zo’n een deuk in gekomen zijn ,ge zou eerder denken dat hij er met zijn vuilniswagen over gereden is, ge moet wel erg veel kracht voor hebben om dat "blutske" er in te krijgen. En je stampt het daar niet eventjes uit met je voetje.Ik moet er toch even bij schrijven, dat ik moest lachen als ik de foto zag van je compostcontainer.Ze is een echt puppy Mandy, mooie foto.Liefs Annie

    Annie Marie José
  13. Het risico van zelf zo’n deuk oplopen heb ik dan ook niet genomen John, ja het kleine diertje heeft charme genoeg en het zal best moeilijk zijn om haar niet overal haar zin in te geven, dat wordt weer opvoeden! Mijn stemming is niet stuk te krijgen als ik gewapend met camera overal prachtige bloemen ontdek en het weer is nu erg mooi en daar geniet ik dan ook weer van.Kus, Ann.

  14. Een deukje, ja, een deukje, je zult zo’n deukje oplopen door b.v. in een container te gaan staan. Trouwens zo’n ondergrondse container zoals hier vindt ik ook maar niks, niks scheiden van afval. Nou zo’n deukje had je er volgens mij van zijn lang zal ze levensdagen niet uit gekregen.Mandy lokt uit tot een lekkere knuffelbeurt, Psah, 5 weken en nu al charmes!!Wel weer mooie foto’s van bloemen Ann. Doet het jouw stemming ook zo goed dat ze er overal weer zijn en dat het weer tnt eigenlijk best goed is. Ha, heerlijk he, precies wat een mens nodig heeft!!!

  15. Zo laat is het nu ook weer niet hoor c.e., en ja de knuppel zei "deukje" inmiddels is de nieuwe alweer voor het eerst vol en ik hoop dat er volgende week geen deukje in komt want ik heb dat ding nodig! Die deukbak zal inmiddels wel vernietigd zijn, toch hoort het niet bij een Yorkie hoor hangende oortjes, maar dat komt wel goed en als je het dan ziet zal je echt ook wel zeggen dat het toch mooier is, maar dit staat wel erg lief, bedankt c.e. dat je mee gaat aftellen, het schiet nu mooi op, ik heb bij de Aldi een babytas gekocht, was in de aanbieding maar echt een heerlijk vervoermiddel voor zo’n ukkie die kan daar nog een hele poos in, voer en water en knuffels in de zijvakken en madam kan op reis, moeder Ann zal haar eigen tas maar eens wat lichter maken, want daar zit zoveel in dat ik er genoeg in heb voor 4 dagen vakantie. Grinnn………Liefs xxx Ann.

  16. Ach, ik zie het al weer ! (ben weer eens te laat😉 ). Nou ja, dan maar weer eens een late reactie… (sorry hoor).Die GFT bak ! haha, (zei hij echt deukje !😉 nou, dat gaat er denk ik niet meer uit ! Maar je had al weer een nieuwe toch ?De onderste foto vindt ik echt lief… En heel eerlijk gezegd, vindt ik het helemaal niet zo erg dat ze hangen. vindt het alleen maar schattig !. Het is idd een hele mooie foto ! nog drie weken he ? ;)… Ik tel met je mee af.x, c.e

  17. Elisabeth, ik zag het ook niet zitten het is notabene hard plastic en ik kan nog geen deuk uit een blikje slaan, Mandy weet het niet maar ze is nu al beroemd, ik zal het haar niet zeggen want dan gaat ze naast haar sokjes lopen!Liefs xxx Ann.

  18. Heerlijk toch, hoe zou ik je het nu kwalijk kunnen nemen of denken dat je het kwaad bedoelt, ik heb ook raar gekeken om die antwoorden, maar ja het is en blijft Friesland zeer nuchter volk hoor. Maar ik was toch echt niet van plan met een laddertje me in de diepte van dat groene kreng te begeven, waarschijnlijk was ik klem komen te zitten en hadden ze me eruit moeten zagen, nee dan maar een foto dat was een stuk veiliger. Die aanslag daar zit ik even niet meer over in, ik leef vandaag en morgen zie ik wel weer Rita, ik blijf net zolang door zaniken al is het naar de koningin, dat heb ik al eerder gedaan, maar toen hoefde er geen postzegel op, nu wel maar ik kom eraf het is hun eigen schuld met hun valse voorlichting het zijn ook regelrecht aanslagen maar dan op je miezerige platte portemonneetje, laten ze het maar halen waar het zit! Haar inburgeringscursus daar zijn ze al druk mee bezig, als ze gaat blaffen het zijn nu nog meer kefjes, dan is dat in het Nederlands, het gemeentehuis laat ik er even buiten stel dat ze meteen de hondenbelasting weer invoeren, nooit slapende gemeente honden wakker maken. En zwarte dieren zijn eigenlijk nooit echt zwart hoor meis, als het licht erop valt hebben ze allemaal een bruine gloed ook Friese paarden en daar staat op de stamboom toch ook echt zwart. Jules is gewoon zwart en blank van ziel en het is een prachtig diertje, maar ja niet zo mooi als Mandy natuurlijk….grinnn….

  19. Dat is een dure grap zo’n vuilnisophaalwagen en dan idd zie ik het voor me ,volgens mij ben je klein en tenger hoe ga je dan zo’n deuk uit je container halen??? ,te gek voor woorden .Die vinca die ik in de pot heb staan laat ik er maar instaan als ik dat zo lees !! En wat is Mandy toch een dotje Liefs Elisabeth

  20. Sorry Ann, ik bedoel het niet kwaad, maar ik lag even onder de pc te rollen van het lachen. Een deukje ga er in staan. Tjeemie das toch geen antwoord. ik kom nog niet bij, ik zie voor me Ann erin en hoe eruit, met een laddertje of huishoudtrap. Och de tranen lopen over mijn wangen. Container ingeslikt ook niet te filmen, sorry heb nu buikpijn van de lach. Hemel ik dacht ze hier niet goed bij waren bij de gemeente, onze bakken geven de geest van ouderdom en krijgen keurig nieuwe. Maar ik hou mijn hart al vast, straks zijn ze allemaal weg. Zonder dollen die aanslag is minder. En het blijft vechten tegen die instantie die steeds beweert dat ze het niet beter meer kunnen maken. Stelletje achterlijke ambtenaren. ’t Ergste is dat de minst bedeelden het hardst getroffen worden met hun achterlijke aanslagen (jawel aanslagen). Maar je Mandy is een dotje waar je strakjes heel veel plezier mee zal beleven. Werd ze zonder meer Nederlandse ? Geen inburgeringscursus Nederlands blaffen ? Krijgt ze toch wel een uitnodiging op het gemeentehuis hoop ik. Van Jules weten we het niet zeker. Hij was ouderloos en DNA onderzoek heeft tot op heden niet veel opgeleverd, sterker de authoriteiten hebben het onderzoek gestopt, werd te duur en het geld was bestemd voor feesten en partijen. Hij heeft een Nederlands paspoort dat wel maar maar kan net zo goed een EU paspoort zijn : Europese kortharige zwart. En is nog gelogen ook : a. hij heeft langer haar dan een normale kat en b. als de zon op zijn vacht schijnt is tie donkerbruin.

  21. Eigenlijk moest ik er ook wel om lachen hoor Loontje, ik had nog even willen zeggen of hij dat niet even kon doen, maar hij reed al verder en ik moest ook nog snel aan de kant, die deukenmaker was nergens te beroerd voor en voor hetzelfde geld had ik een deuk opgelopen, als ie me dan meteen dan ook maar had ingeslikt dan was het snel gegaan, grinnnn…….Mandy kind komt zeker nu al snel in Bûtenpost, maar we komen uiteindelijk beiden uit Alkmaar dus het wordt nooit een echte Friezin!Jij ook nog een heel fijne zondag en een dikke kus terug, Ann.

  22. Ik lig in een deuk om die opmerking van ringmans over de deuk. Ga er maar even in staan…. nou ja! Maar wat wordt mijn petehondekind al groot! En mooi!!!! Nog even en dan is ze in Buut’npost! Countdown Ann! Fijne zondag en dikke kus! I. xx

    • Ilona •
  23. Ingeborg, ik maak me er al niet meer druk om zelfs blauwe enveloppen beginnen te wennen (alhoewel?) Het wordt zo langzamerhand Mandy tijd en ik begin nu echt af te tellen ze zijn zo lief en mooi als ze 8 weken zijn en daarna ook natuurlijk.Jullie ook nog een heel fijne zondag, liefs, Ann.

  24. Weer een leuk verhaal Ann, wat is Mandy toch een leuke snoepje.De container en belasting is natuurlijk minder, maar wat doe je er aan.Groetjes en nog een fijne zondag.

  25. Rene, ik ben er niet kwaad om geworden hoor, dat geeft toch niets het was wel leuk geweest een foto van mij in de container, er zal dan weinig gezien geweest zijn maar het was wel lachen geweest. Die knie blijft nog wel even zitten hoor, als ik echt ver moet lopen (voor mijn doen dan) doe ik een knieband om maar lopen zal dat gekke ding! Nu je het schrijft denk ik ook dat die mensen nu allemaal hetzelfde gaan krijgen met die ellendige belasting, want die doen echt niet aan slachtofferhulp! Nog een fijne avond en zondag en een dikke kus voor jou van mij.

  26. Oeps, wegens het prachtige weer ben ik maar even het dorp ingegaan en heb daarna wat werkzaamheden bij de achtertuin verricht, ik heb tenslotte weer een nieuwe container en dat zal dat ding weten ook! Nu lees ik alle reacties pas, maar hartelijk dank daarvoor. @ Henk, dat kost hier ook zoveel maar dumpen kan niet want Geert had er nogal wat spijkers ingeslagen en dat doe ik de natuur toch maar niet aan. Zelf vind ik het ook nogal wat een chip in dat kleine diertje, maar ze hadden even gepiept en speelden daarna weer vrolijk verder, dapper ras natuurlijk! Overigens zag ik mezelf nog niet in de container verdwijnen want het onderste deel was nogal smalletjes ;-)))@ Charlotte, ik stond ook heel vreemd te kijken hoor en de buren dachten dat het licht verkeerd op de container scheen, nee dus!@ John, dat vind ik ook zo vreemd, als je belt weten ze dat er een container is ingeslikt, maar zelf even bellen ho maar, ik had al twee anderen opgehaald omdat ik dacht dat een van de buren de mijne perongeluk had meegenomen, maar toen die alle twee door de eigenaars werden weggehaald snapte ik er helemaal niets van. En die andere buren natuurlijk maar denken dat ik zo brutaal was *snik*.@ Edward, die knakker was helemaal niet haastig, maar toen de container boven was sloeg dat ding een paar keer op de rand, foutje gemaakt één keer was wel genoeg geweest, zeker een verkeerd knoppie ingedrukt. @ Annelies, ik hoop dat je je goed hebt vermaakt bij het voetballen.@ Noontje, dat zou op zich best leuk zijn om een rekening te openen, maar als Mandy dan rente krijgt ben ik de bonenbakker, droppie krijgt wel lekkers en knuffels van mij! Tenzij er mensen zijn die onmiddellijk beginnen met maandelijks te doneren natuurlijk ;-)))@ Corry, alle Yorkshire terriërs worden met zwart haar geboren ze noemen dat Black and Tan, als je op het huidje kijkt en het velletje ziet blauw dan blijven ze langer zwart, maar later worden ze langzamerhand toch wel zilvergrijs hoor en dat is ook mooi, ze hebben een soort mensenhaar, dus wassen met gewone goede shampoo en daarna balsem, verharen doen ze ook niet maar het is geen ras voor mensen die hun honden niet willen kammen, want dat moet eigenlijk iedere dag even gebeuren en zo’n oppervlakte is het nu ook weer niet. Ik begin nu toch wel af te tellen hoor Corry!@ Melda, nee hoor ik heb niets uitgeknipt, zo heb ik de foto’s genomen, maar ik denk dat je de bloesem van de laurierstruik bedoelt en die waren gewoon zo gegroeid. Wij hadden eerst hetzelfde systeem meis, gewoon de vuilniszakken bij de weg zetten en die werden dan door lui van de gemeente in de vuilniswagen gegooid, maar ja tegenwoordig mogen ze niet meer sjouwen! Zelf lukt het me voor geen meter meer om de voor en achtertuin onkruid vrij te houden, vandaar de rigoreuze verbouwing, maar zoals je al schrijft de ene dag is de andere niet, vanmiddag toch weer lekker wat gedaan. Iedereen zegt dat natuurlijk, maar voor mij is Mandy het mooiste hondje van de wereld en die gast op de vuilniswagen zal ik toch even aanspreken, bedenk wel wat leuks!@ Belia, die container hebben ze inmiddels wel gedumpt, hard plastic en dan vanzelf weer eruit gaan ja hoor, ik geloofde het meteen!@ Joke, Zelf heb ik er geen hand aangezet hoor, drie heel lieve vrijwilligers hebben het gedaan en ik heb op twee honden gepast, een Wetterhoun X Stabij en een Lagotto Romagnolo, erge lieverds dus ik heb ze maar lekker verwend. Inmiddels haat ik de belasting, sinds mei vorig jaar toen mijn man is overleden heb ik niet anders gezien dan blauwe enveloppen en er is inmiddels al aardig wat terug betaald de aasgieren! Moederdag zit er dit jaar weer niet in, maar ik heb mezelf maar getrakteerd op een bos mooie bloemen.Allemaal bedankt en nog een heel fijn weekend.

  27. dat zijn van die dingen daar maak ik me dan zeer boos over een container in sliken nee dat gaat er dan bij mij niet in maar ik moet henk wel gelijk geefen hoor zat even zijn reactie te lezen en moest daar wel om lachen maar je zo als je ziet heb je nu een nieuwen staan en dat is de hooft zaak wat een werk heb je verzet zeg doe je wel een beetje rustig aan met die knie je moet nog zo veel wandelen met de kleinen als die staks bij je woond ja liefen an jeheb het wel druk met die jongens van die blauwen papier je verliest iemand en daar wort je nog voor gestaft ook nee het wordt hier allen maar gekker hoor neem nu die mensen die met de koningen dag hun dierbaren kwijt zijn geraakt zitten ze gister bij de konigen in de kerk en over een paar maanden rolt er bij hun ook een blauwen brief in de bus en moet je dan zien of ze dan nog hulp krijgen nou dacht het niet hoor gewoon betalen en niks ik ben slacht over maar ja het zal wel weer aan mij liggen denk ik zo liefen an ik ga even een kopje koffie drinken en daar na weer op zoek naar een campeer boederij voor je weet wel michien dat we wel die kant uit komen lijkt me wel leuk haha doeiiii diken kus en een fijn zaterdag avond doeiiiii

  28. hallo ann je hebt echte schoonmaak gehouden zie ik wel ,opgeruimd staat netjes. bij de nieuwe container zullen ze wel weer goedkoper materiaal gebruikt hebben . dit heb ik ook nog nooit gezien zo,n container die deuk komt er van zelf niet uit .ik heb het wel een met een fles drinken gehad ik dronk wat kwam er ook een deuk in . dop eraf gedraaid en het kwam weer goed ,zal wel lucht geweest zijn .dat heb je als je de fles zo aan je keel zet ha ha. hou die man maar mooi voor de gek volgende week of over 14 dagen .bij ons komen ze 1 keer in de 14 dagen de groene legen .en de grijze ook 1 keer in de 14 dagen de belasting weet je wel te vinden het is te hopen dat je dat geld niet hoef te betalen nergens over inzitten zeggen ze dan . van uitstel komt afstel . een vriendin van mij moet nog wat betalen van de huursubsidie van haar moeder ze is al een jaar overleden die baalde ook al over de 200 euro terug betalen verder wens ik jou morgen ook een fijne moederdag .liefs joke

  29. Wat een mooi foto’s, bloemen, container met deuk (gaat er nooit meer uit!) hihi, schutting, en last but not least MANDY! wat is het toch een droppie!Liefs en een fijne dag. Belia.

  30. Wat een mooie bloemen,heb je dat blad uitgeknipt in hartvorm?Dat kan toch geen toeval zijn,het is een leuk idee!!En dan dat hondensnoetje ,zoooliefff.Tjonge wat een deuk in die bak zeg,gelukkig heb je een andere ,hopelijk komt dezelfde man langs de volgende keer kan je hem iets wijsmaken,wil dat gezicht wel eens zien haha!Wij hebben geen bakken maar plastiek zakken van de gemeente.de rest breng ik zelf naar het containerpark .staat vol sorteerbakken.Flink veel werk in de tuin maar het loont de moeite .Maar een fluitje van een cent is het voor mij ook niet meer dat gekruip en gebuk in de tuin al is de ene dag de andere niet.Nog een fijne dag verder Liefs Melda

  31. Lieve Ann,Wat ’n verhaal zeg…container "ingeslikt",dat hebben we hier nog niet meegemaakt,ook nog nooit gehoord.En dat "deukje" zelf ff uitdeuken door erin te gaan staan??Hoe kom je erin/eruit?Mijn niet gezien hoor!!De bloemen foto’s zijn prachtig en wat ’n werk verricht in de tuin zeg,’n kruiwagen vol :) En dan Mandy…wat ’n dotje…nog zo’n 3 weekjes,dat word aftellen geblazen :) Worden alle Yorkies eigenlijk met zwarte haren geboren,die later grijs worden?’k Heb geen idee eigenlijk.Bij ’n Jack-Russell moeten de oortjes hangen,wij hadden toen zo’n periode dat we dachten van:als ze maar niet gaan staan,hihi.Nogmaals ’n fijn weekend!Liefs Corry en doggy Joep!!

  32. Ann van je verhaal en zeer aparte foto’s genoten die schiet je niet elke dag een verkreukelde groene bak en een kruiwagen vol met schutting hard gewerkt daar … en dan kleine Mandy dat neusje schattig weet je dat je een rekening kunt openen voor Mandy heb ik ooit van Wendela gehoord misschien wel leuk om de belastingen op een dwaalspoor te brengen … wat een verhaal zeg ivm de blauwe envelop kan je er echt bij hebben … Lieverd wens je een zonnig weekend en dank voor je mooie verhaal waar toch altijd de humor te vinden is&prachtfoto’s , LiefsxB

    «»Vosje«»
  33. Lieve Ann, ik om je blog een andere keer lezen. Moet zo naar het voetbaltoernooi. Wens je alvast een heel fijn en zonnig weekend!Liefs liesje xxx

  34. Dear Ann,Het probleem is dat de medewerkers van de gemeente te haastig zijn,en de kliko niet goed aanhaken. Bij ons kwamen ook regelmatig kliko’s binnen die het legen niet hadden overleefd.Je hebt weer mooie foto’s gemaakt van die prachtige bloemen hoor! En Mandy is natuurlijk gewoon een scheetje!Ik wens je een heel fijne weekend lieverd.Een dikke kus van Edward.

  35. Wij hebben zoiets ook al eens meegemaakt ! Vorig jaar konden we na het legen onze container niet weer vinden ! We hebben toen de plaatselijke reiniging (hier is dat de ROVA) gebeld. Antwoord : Het klopt dat er in jullie straat inderdaad een container door de vuilniswagen is ingeslikt ! Inplaats van dat terplekke te controleren en te kijken van wie de container is die wordt vermist, rijden ze gewoon verder. Dus wij moesten er zelf maar achteraan bellen. Dezelfde avond stond er een nieuwe container bij ons voor de deur. Er was ook niet even aangebeld, geen sorry, niks. Maar ja, zo gaat dat tegenwoordig ! Fijn te horen dat het met Mandy goed gaat ! Nog een fijn weekend toegewenst, John

  36. Wat een giller die container. Je staat toch raar te kijken als er zoiets is gebeurd. De bloemenfoto’s zijn weer prachtig Ann en Mandy is een snoepie.

  37. Mwaaaaah dat deukje gaat er vanzelf weer uit ? Niet te geloven zeg, alsof er een trein overheen is gedekkedengt. Ik moet wel toegeven dat die medewerker een geweldig gevoel voor humor heeft maar daar ben jij natuurlijk niet mee gered. Had je voor ons niet even een foto van jezelf kunnen laten maken met jou staande in die geknikte container ?Hoe kan je nou zoooo’n klein hondje nou toch een Chip geven ? Ik durf te wedden dat je die USB stick in z’n nek kan voelen. Nou ja, gelukkig word Mandy nog wat groter en word de stick verhoudingsgewijs kleiner, toch ?Onlangs heb ik ook met de buren de schutting vervangen. Het oude hout en een paar bielzen afgevoerd naar de afvalverwerking voor het luttele bedragje van 38 EURO !!!!!!. Niet te geloven zeg. Volgende keer kieper ik afvalhout gewon in de natuur, daar komt het tenslotte ook vandaan.Fijn weekend toegewenst & liefs van Henk

  38. Nog eentje: Juffie………………… hij zei POEP………………….. Schreef ik op het bord Jarre…………..Vonden ze doodnormaal woord……… Zeg ik: Jarre = Poep………………………… Oef……………….. Moest je ze horen………………

  39. En dat nog wel in de Westerein ze spreken daar niet eens goed Fries, maar het is dan wel lachen en al juf moet je dan nog ernstig blijven ook! Hoe kwam dat kind erbij ze maakte het nog veel moeilijker, ik kan er echt de slappe lach van krijgen Sjerrie.

  40. Whahaaaaaaaaaaaaaaaaa. En dat meiske dat ik in de klas had in Zwaagwesteinde: Wil juf mij even truiven? Op de schommel………….Friesismen zijn ook fraai.

  41. Sommige mensen denken weleens dat het moppen zijn maar het is dan toch echt gebeurd, zelfs bij een elfstedentocht toen jongens vroegen aan iemand op de brug of ze eronder door konden was het ook "It ken net" en met Friese meisjesnamen heb je ook zoiets, echt gebeurd een Mem zei tegen haar dochter ga maar in de hoek zitten Seike, de conducteur die langs kwam was witheet en zei "nou moet het niet mooier worden er wordt hier niet in de hoek gezeken!" zoiets vind ik altijd geweldig leuk, net als die vrouw waarmee ik het over bloemen had en die beslist netjes Nederlands wilde praten, ze zei op een gegeven moment "mijn clitoris staat zo mooi in de bloei" het arme mens heeft nooit begrepen waarom ik in een deuk lag!xAnn

  42. Ha, tis cliché maar waar gebeurd: Mijn maatje liep stage bij een friese boer. Maatje komt uit Utrecht he. Rijdt de trekke achteruit de stal in. Zegt de boer: It kin net…………………….. de rest laat zich raden………………xsjerrie

  43. Rinus ik heb geprobeerd op je site te komen, maar dat wilde niet probeer het morgen nog wel eens.Sjerrie misschien lukt het met een kleine operatie aan de stembandjes wat ik al allemaal niet heb moeten zeggen in het Fries waarom iedereen in een deuk lag, terwijl ik ijselijk mijn best deed het eerste wat ik leerde was "hast de bolle wol……op gled en de rest kan je zelf invullen. Ik heb dan ook meteen besloten geen Fries meer te spreken, maar aangezien ik het heel goed lezen en vertalen kan en het wat kan schrijven zit het wel goed, de meest Friezen kunnen dat n.l. niet! xxxxxxxxxxx@nn.

  44. Ow ja, dat vergat ik even. Fries…………….. Blafje: tsjochtsjochtsjoch, lol.En dank je meid.xxxxxxxxxxxxxxsjerrie

  45. Hallo lieve Ann, bedankt voor je reactie op m’n weblog, ik heb er nog even een reactie op gegeven, dus zin om te lezen.?? kijk dan maar. nognaals een fijn weekend, en hoop dat daar (ook) een beetje de zon schijnt. Ook een pretige moederdag, en natuurlijk voor de moeder van Mandy ook.Liefs van Rinus

  46. Ehhh nou Sjerrie, dat inburgeren moet eigenlijk nog hier gebeuren, je bent zomaar geen Friezin hoor meis maar afijn ik heb het ook geleerd en Yorkies zijn intelligent genoeg misschien zit er een Fries blafje bij.Jou wil ik alleen sterkte wensen voor het weekend, ik weet wat je doormaakt zelf heb ik een shock gehad toen onze eerste Mandy overleed en ik heb jaren geen hondje meer willen hebben. Nu pas ben ik er eigenlijk aan toe.XXX Ann.

  47. Tsjeeeeeeeeeeeeee dan hoeft Mandy in ieder geval niet in te burgeren…………….. En…. in je groene container gaan staan om uit te deuken. Ik kijk wel link uit. Dat gore ding…………………… Gelukkig heb ik hier ook nog een composthoop.Fijn weekend!~xsjerrie

  48. Lieve Miem, niet meer gebruiken als het over datum is hoor, ik zie je zo langzamerhand overal voor aan, zalf in je oren spuiten en dan ook nog zalf voor droog eczeem! Nou ik wist ook echt niet wat ik meemaakte hoor, welke auto slikt er nu containers in en dan bof je ook nog, moet niet gekker worden. Wat een knuffeltje hé Miem en over een paar weken is het nog niet veel groter, ik heb bij de Aldi een babytas in de aanbieding gehaald daar kan ik haar tijden in mee nemen daar zitten ook nog vakken in dus water en brokjes kunnen er nog wel bij. Het boodschappen halen duurt dan ineens heel lang, iedereen wil dan dat hondje zien, helemaal geen dank voor de tip lieverd, als je eens wat hebt stuur je maar een berichtje en dan duik ik er wel even in. Heel veel liefs en een dikke kus.

  49. Oh meid, ik smelt helemaal, wat een doddekoppie !!!!!! Nu nog maar 3 weekjes wachten hè? Het gaat snel meid!Bedankt voor de tip lieverd, heb volgens mij Cardiflor wel in huis, zal morgen mijn medicijndozen eens goed doorspitten en anders ga ik het wel even bij de drogist halen. Wat een gedoe met die container zeg! Heb dat nog nooit meegemaakt ! De onze is al behoorlijk op leeftijd, maar meer dan de gebruikelijke krassen heeft ‘ie niet hoor….. Zal het maar wel even afkloppen op ongelakt hout, hihi.Fijn weekend lieffie, en nogmaals bedankt!Dikke kus, Miem

Geef een reactie

