Oud worden is niet erg maar vaak wèl hoe!   41 comments

Tijdens het ploeteren in de tuin die ieder jaar groter lijkt te worden en het zevenblad (dat ellendige onkruid) lijkt wel al vaker en meer tevoorschijn te komen, ben ik tenminste zover gevorderd dat hier en daar een mooi onkruidvrij hoekje te zien is, waar ik vroeger mijn hand niet voor omdraaide wordt het me nu draaierig voor m’n ogen, ben ik al zo oud? Welnee, maar wat kan je het merken dat je dik over de 65 bent. De Budlea’s zijn gelukkig ook gesnoeid, maar toen ik de groene container van achter moest halen zuchtte ik diep, de achterdeur van de schutting kan niet meer gewoon open, het kan nog wel maar het is een heel karwei, omdat de deur opgetild moet worden. Toen ik alle takken en het verwijderde onkruid in de container had gedeponeerd was mijn energie helemaal op en heb ik behoorlijk pijn in mijn linkerknie, rechterschouder en rug. De container staat nu voor mijn raam en Joost mag weten waar ik dat onding anders moet laten nu de gemeente van mijn mooie stoepje een modderpoel heeft gemaakt omdat het van hun was, mijn buurman heeft een rugkwaal en is 89 jaar en moet vaak uit de auto in de modder stappen, ze zijn er al vaak achteraan geweest, maar laat maar martelen die oudjes, jakkes wat zitten mensen toch ellendig in elkaar, was het nu zo erg geweest als de stoepjes waren gebleven? Helemaal niet want rozen zie ik nog niet aan die miezerige takjes komen, want ze zijn wel zo zuinig geweest om de minste soort die er bestaat te planten. Ook lopen de folderbezorgers er doorheen die waren ook gewend aan een stoep.

Nu is reuma een rotkwaal, en het is gelukkig geen chronische maar artritis, waar ik een reuma-ontsteking heb gehad gaat de boel toch vergroeien en dat geeft behoorlijk veel pijn, ik wil niet klagen want er zijn mensen die heel wat meer ellende hebben dan ik, maar ik haat het soms dat ik wel wil maar gewoon niet kan. Gelukkig dat er meer spacemaatjes zijn die tegenwoordig telkens moe zijn, dus dat zal dan wel voorjaarsmoeheid zijn Verward maar het idee om héél oud en afhankelijk te worden zit me soms toch niet lekker. Het is maar goed dat niemand me kan horen want tegen mezelf mag ik klagen en voor de rest gaat alles prima! Naar een bejaardentehuis o.i.d. wil ik absoluut niet, zorg is er wel ook wel voor de tuin e.d. maar dat kost tegenwoordig teveel geld, dus lieve, beste, brave ministers ik weet dat er bezuinigd moet worden, maar kunnen jullie niet een wet instellen dat mensen met een A.O.W. zonder pensioen hulp voor een paar uur in de week kunnen krijgen voor heel weinig geld? Jullie willen toch graag dat iedereen zich zo lang mogelijk zelf redt? Dus als dat niet mogelijk is zorg dan wat beter voor de mensen die hun hele leven hard hebben gewerkt, door ze nu zelf eens een handje te helpen. Jammer dat ministers juist niet lief, best en braaf zijn voor de ouderen in de samenleving en dat het een keiharde IK maatschappij is geworden. Sorry lieve spacemaatjes morgen vertel ik een ander verhaal maar nu ben ik echt te moe en ga krakend en piepend door het huis.

00 ANN

Posted 3 april 2009 by Ann McDunn in Geen categorie

41 responses to “Oud worden is niet erg maar vaak wèl hoe!

Subscribe to comments with RSS.

  1. John daar moet ik niet aan denken, ik heb teveel gezien en meegemaakt. Ik kruip liever hier dan dat ik word gereden in een verzorgingstehuis!

  2. De politiek is in zijn geheel niet aardig. Dat komt doordat zij alleen aan hun eigen stoelpoten werken. Blijf zolang mogelijk op je zelf wonen een verzorgingshuis is ook niet alles, lijken soms op de politieke mensen.

  3. Niet over praten Murwari/Rita, mijn zwager is zo lief geweest om vorig jaar de tegels te spuiten tegen het onkruid en nu zijn er twee rodondendrons aan overleden en het onkruid staat er nog! Voor jou is het nu ook echt slecht weer voor je botjes, ik heb tenminste vrij genomen vandaag, nix tuin het kan nog tot eind april. Fijn voor je dat jij buren hebt die de container aan de weg zetten, naast me wonen resp. een alleenstaande vrouw (met reuma) en aan de andere kant een buurman van 89 met zijn vrouw en dat schiet niet echt op. De vorst blijft echt weg hoor meisz, misschien komt 30 april de vorstin nog wel langs hier niet en dat spijt me niets. Dat verspreiden van werk daar ben ik in gedachten ook heel goed in, maar als ik aan de gang ga denk ik altijd weer "nog even dat kleine….", aan kleine afvalzakjes heb je niets als je je aan het onthechten bent hoor, dan is iedere veertien dagen de container echt propvol, wat mensen al niet verzamelen in zo’n dik 30 jaar is ongelooflijk maar jammer genoeg wel waar! Jij je ook taai houden hoor en liefs xxx

  4. Dat is het Zevenblad is een van de plagen van Egypte. Hier nog steeds oorlog maar zoals ik al eerder meldde, na mei is het over. Herinner je nog mijn log van vorig jaar ? Had ik ook een beunzoon van een boer ingehuurd. Nou ik heb het geweten, alles was gekortwiekt behalve het zevenblad. Mijn knotwilg (schietwilg) doodgespoten, is nu weer een meter hoog. Ik ben nog steeds op zoek naar iemand die wat verstand heeft van tuinieren en het graag doet. Niet te veel in eens doen en momenteel is het knudde weer voor de botten de luchtdruk is laag, het waait en is vochtig. Bovendien heeft iedereen last van voorjaarsmoeheid. Ik slaap slecht ’s nachts maar zit steeds vaker te dutten voor de monitor. Of val in slaap hier ter plekke. Die containers zijn een ramp jazeker. Gelukkig heb ik buren die het willen doen als ik alleen thuis ben. En ik gebruik kleine plastic zakjes die je toch gratis krijgt om het dagelijkse afval in te doen. Heb je nooit troep in huis en weegt niets. Het zou vanaf morgen beter worden, dus is er nog hoop. Het zal ooit toch wel eens zomer worden hoop ik toch ???? Niet teveel hooi op je vork nemen en verpsreiden, ik ben hier ook zo goed in, om het te schrijven in ieder geval. Eenmaal bezig ben ik niet te stoppen. Hoop in ieder geval at de vorst wegblijft want de perelaar bloeit. liefs meis, hou je taai !

  5. Sjerrie, ik zal het eens proberen maar ik denk niet dat het help bij slijtage maar ach wat geeft ’t iedereen heeft weleens wat en van tuinieren heeft iedereen spierpijn, ik ben weer vlijtig Glucosamine gaan slikken en daar zit ook iets verdovends in, het smeert in ieder geval de gewrichten en al is het niet over het voelt toch beter. Zolang mijn arm en knie er niet afvallen ga ik gewoon door……. We laten ons toch niet kennen Sjerrie? xxxAnge, zevenblad is volgens mij zo genoemd naar de zeven plagen van Egypte als het bloeit is het zeker mooi maar die kans krijgt het bij niet, ook al plant je het zelf niet dan kan je het nog krijgen van de buren en als het eenmaal in je tuin zit zie het er dan maar uit te krijgen, sterk is het plantje wel dat moet ik toegeven! Ik zelf ben eens zo onnozel geweest om berenklauwen te planten een aantal jaren later kwamen ze zelfs in het hok op! Manlief en ik zijn wel 3 jaar bezig geweest met het uitroeien ervan dus die mooie wilde plant kan je ook maar beter laten staan (grinnn….)Lieve Mazza, ik ben lid van PluZ dus de mogelijkheid zal wel bestaan, maar als je leest dat alleen al het thuisbrengen van een paar boodschappen 4 euro moet kosten dan zal tuinwerk helemaal wel duur zijn, als het helemaal niet meer kan ga ik het wel proberen en de jeugd hier werkt niet zo hard, ze nemen een krantenwijk aan en moeder kan er mee lopen, fout van de moeders maar ze moeten ook nog wel een beetje verstand hebben van planten anders ben je je planten kwijt en staat het zevenblad in bloei! Ik weet wel dat de lonen een stuk lager zijn dan de normale uurlonen maar je moet het wel hebben. Nog 2 hooguit 3 keer en ik heb het weer voor elkaar en de voldoening is dan wel een stuk groter natuurlijk. Het is niet alleen de tuin meisz maar het sjouwen met volle vuilniszakken en de containers een paar honderd meter verderop bij de weg zetten is ook niet echt prettig, maar afijn we komen er wel, als ik 70 ben hoor je er meer van!

  6. hoi lieve Ann , op die manier is een tuintje niet meer leuk natuurlijk. Maar je vroeg voor eens iemand een keertje om te helpen in de tuin. ik weet niet hoe bij jullie de situatie is maar bij ons zou een puber springen om zo’n gelegenheid en zo wat zakcentjes bij te verdienen een klien advertentie in de supermarkt doet wonderen. Zo is Elena aan haar bijverdienste gekomen namelijk bij iemand de hond uitlaten. Verder hebben wij een gezondheids vereniging. net zoiets als het groene kruis vroeger. Asl je daar lid van bent kunt je tegen een keilne vergoeding gebruik maken van bepaalde services. speciaal voor die mensen die niemand meer hebben of waar de mantelzorg het te druk heeft of gewoon zelf de touwtjes in handen willen houden. Bij ons bevat deze service een strijkservice, kapper aan huis, tuinman, klusjesman, boodschappendienst, vrijwilligers om mee te gaan naar Ziekenhuis en meer van die dingen , je moet wel wat betalen maar het is een heel stuk minder dan een normaal uurloon. Ik weet dat de tuinman bij ons zeer geliefd is want vaak heb je hem of haar maar twee keer per jaar echt nodig. dus die kosten wegen zeer op tegen het plezier wat je ervan hebt. Mischien bestaat zoiets bij jullie ook?

  7. Ook al last van zevenblad ? Ik had het 12 jaar geleden in mijn onwetendheid in de voortuin gezet, geld was op na de verhuizing, dus mooi wat wilde bloemen planten. Gewoon van buiten, stonden er genoeg, en was dus niet zeldzaam. (Dan maak ik er alleen een foto van !) Nou ja, het resultaat kan je je wel voorstellen. Als ik ff niet uitkijk heb ik alleen zevenblad in voor- en achtertuin. Heb ooit van een meter alle wortels uitgegraven, dat was een berg, onvoorstelbaar ! Maar nu heb ik gehoord dat je gewoon steeds de groene toppen moet afplukken. Het is wel een mooie plant als je hem laat uitgroeien, met zijn scherm witte bloemetjes. Maar ja, als die nu op 1 plaats bleef staan had ik er dan wel vrede mee. Mijn voortuin is een beetje "nette tuin " . Een beetje dan, want ik houd wel van wat boterbloemetjes tussen het gras. De achtertuin is mijn wat wildere bostuin. Maar ik hou van veel verschillende soorten wilde bloemen en niet alleen zevenblad, grrrr.En ik moet zeggen, ben wel iets jonger dan jou en geen reuma, maar ik sta ook te kraken en te piepen na een dagje tuinieren.Sterkte en wens je goede hulp en gezondheid zodat je op je oude dag ook zelfstandig mag blijven !

  8. Werkend in de tuin sta je ook weer in standjes die je niet gewend bent he……………….. Verga ook van de spierpijn daarna……………………. ongeacht artritis of reuma. En dan ben ik nog maar 50+……… Grinnn. Van mun Fysio geleerd door de knieen te knikken en de rug hol te laten hangen kont achteruit…………. (Zie je het voor je?) En dan minder kans op rugpijn…………….. En het klopt ook nog. Trouwens ik kan ook niet meer ongestraft op mun knieen liggen. AuAuAu, tsjonge wat doet dat zeer tegenwoordig. Wanneer is dat veranderd? Nooit last van gehad………….. Overigens vind ik persoonlijk dat jouw pijn vergelijken met die van anderen die het nog erger hebben………. geen optie. Jij hebt je pijn en je problemen. En dat is erg genoeg! Is eigenlijk niet te vergelijken…………………… XXX sjerrie

  9. Ja hoor Nicky, het is vaak mijn eigen schuld teveel willen doen in één keer en de regering kan me nog meer vertellen, ik denk niet dat vrouwe Bakellende zonder hulp zit al heeft ze het misschien niet eens nodig. Mooi droog weer met wat zon doet wonderen Nicky, morgen nog niet maar daarna wordt het weer mooi weer en dan gaat het prima!Liefs, Ann.

  10. Rot voor je Ann dat je zoveel last hebt van je gewrichten, dat maakt het er niet gemakkelijk op. Laat ik dan maar niet klagen met een man die handig is en al het zware werk doet. De regering rekent er gewoon op dat de mensen elkaar moeten helpen, betaalde hulp moet je zelf anders maar regelen.Helaas zijn er altijd mensen die misbruik maken van de subsidies en toeslagen om hulp te krijgen, zoals persoonsgebonden budgetten. Ik hoop voor jou dat het wat beter gaat nu de temperatuur omhoog gaat en dat je je dan beter gaat voelen.liefs, Nicky

  11. Oei dan weet je precies hoe het voelt Caro, we willen nog alles maar onze knieën knikken en de rest piept en kraakt, maar ik ga ook gewoon door hoor meisz, vandaag was het hier koud en we hadden een paar buitjes dus dan blijf ik uit de tuin, die loopt niet weg nog twee (drie) keer en dan is het ook weer een mooi gezicht. Fijn lieverd dat jij de vruchten kan plukken van Univé maar we laten ons niet kisten want als we gaan zitten worden we echt stijf dus "we zullen doorgaan" Ramses heeft het ook gezongen en is ook doorgegaan, maar ruilen van hersens wil ik niet! De politiek is alleen maar belust op geld en macht en bij de ouderen is niet genoeg te halen. Bedankt voor je lieve bericht en jij ook sterkte want met kou en regen is het minder dan met droog zonnig weer.Liefs, Ann.

  12. Nah..ik piep en kraak ff lekker met je mee lieve Ann..weet precies hoe jij je voelt als je je ingespannen hebt..ik heb artritis aan mijn handen..de rest is reuma..is idd niet leuk..geest is nog jong maar lijf wil niet mee..irri irri vind ik het,maar ga toch maar gewoon mijn gang..merk wel wanneer ik tegen de lamp loop..als het straks echt mooi weer wordt is hier de boel aan kant en kan ik gaan genieten ervan!!..en wat hulp betreft..bij Univé kan ik…voor weinig… hulp krijgen..heb daar een eigen pas voor..zal dat ook zeker doen als het nodig is,want idd..de politiek zet de oudjes in de kou!!..sterkte ermee meiss!! liefs Caro.

  13. Ja hoor Ingeborg, een dag rustig aan gedaan en toen gewoon weer begonnen nu even totdat ik erge pijn krijg en dan stop ik gewoon, dan maar beetje voor beetje. Reuma heb ik trouwens al heel lang ook toen ik nog niet oud was en mijn hersens zijn nog goed dus moet ik mezelf gewoon aanpakken en niet meer doen dan ik kan. Jij hebt genoeg gezien en gehoord en dan ben ik nog steeds een gelukkig mens dat ik nog zoveel wel kan, het was even een mini dipje maar daar ben ik altijd weer snel overheen, gister en vandaag weer trots gekeken naar de twee stukjes tuin die weer onkruidvrij zijn nog een paar keer en ik heb het toch weer klaar en dat vind ik dan weer een reden om door te gaan. Dat de indicaties steeds zwaarder worden weet ik, maar ik wil ook helemaal niet naar een zorgcentrum de goede te na gesproken is het helemaal niets voor mij. Hier in de buurt wordt het sowieso niets, ik geloof niet en het beste zorgcentrum is behoorlijk aan de gelovige kant zodat je echt uit de boot valt als je daar terecht komt. Maar dat is ook niet ter sprake, ook voor alle andere mensen die wat ouder worden en wel graag willen maar het echt niet meer kunnen vind ik het heel erg, bedankt voor je reactieliefs en een knuffel terug,

  14. Hoi Ann, wat een verhaal, echt iets om over na te denken. Oud worden is leuk zolang je goed gezond bent en voor je zelf kunt zorgen.Heb een paar jaar op een somatische afdeling gewerkt in ons zorgcentrum, iedereen zei hetzelfde, oud worden en niet meer kunnen, verschrikkelijk. Heb veel in mijn loopbaan in de zorg gezien en denk vaak aan het oud worden. Wat de regering betreft heb je groot gelijk, mensen langer thuis houden, goed en wel. Maar ik vraag me wel af tot op welke hoogte. De indicaties worden steeds zwaarder eer je in aanmerking komt voor opname. Het zal er niet beter op worden. Hopelijk voel je je weer wat beter.Liefs en knuf ngeborg.

  15. Geeft niet hoor Joke, klagen mag best eens een keertje maar artritis is niet bepaald een pretje, ik wil overigens niet verhuizen en als ik van de tuin af wil kan ik altijd nog tegels nemen, maar ik blijf nog even stug doorzetten zo snel laat ik het niet zitten meisz. Jij ook nog een heel fijne zondag en liefs van Ann.

  16. als het mooi weer is wil iedereen de tuin in ik merk het zelf ook gisteren het mos tussen de tegels weggehaald samen met mijn man dat wel maar ik kan het voelenaan mijn hand want ik heb artritis in mijn 3 vingers heeft de dokter voor 5 jaar geleden al gezegt en net de rechter hand waar je veel mee doet. je moet maar stukje bij beetje doen alles in een keer gaat och niet een appartement ann lijkt jou dat niets ben je wel van de tuin af . ik zeg altijd ieder jaar moet je een stap achter uit doen ,maar je wilt je er nog niet aan toegeven .als je te veel doet moet je de volgende dag daar voor weer boeten ,en kun je niets meer.ik voel ook geregeld wat nu mijn rug weer. wat een geklaag he .ik wens je nog een fijne zondag

  17. Tanja, een beetje zon mag morgen van mij best wel weer, het is vandaag zwaar bewolkt en nevelig wat een verschil met gister, maar aan de andere kant moet ik noodgedwongen wel rustig blijven! Nog een fijne avond en zondag en ik hoop ook met de zon erbij!Liefs voor jullie beiden, Ann.

  18. Lieve Ann ik hoop dat je na deze sombere dag je toch een beetje beter voelt .Ouder worden is niet leuk altijd ,ook wij merken het hoor Ann en we zijn nog jong haha .fijne zondag meis hopelijk op een beetje zon

  19. Dank je wel lieve Rene, zo’n kus op die knie helpt meteen net als vroeger! Ik doe ook vandaag wel even rustig aan hoor het werk blijft er wel en jullie ook nog een heel fijne avond en zondag.Dikke kus, Ann.

  20. ach ja liefen an het is wat hoor dat je nu last hebt van die ruma ik weet wat je voeldt hoor mijn vader had dat ook en die kon op het laast niet meer ligen en sliep in een stoel nee het is een rot kwaal die je sloopt de tijd zal het leeren zo lang de geest nog goed is is er een wil en daar moet je maar op vertrouwen ik hoop dat het gauw wat warmer wordt zo dat je iest minder last hebt belast je zelf niet te veel ja dat kan ik nu wel zegen maar je bent maat allen je er zijn dingen die gewoon moeten gebeuren dus dat is geen opcie maar doe het dan op je gemak wat niet vandaag gaat doe je morgen en als het morgen niet gaat wer een dag je over slaan ja an je moet wel naar je lijf luisteren ik hoop dat morgen weer een goeden dag komt zo dat je weer een beetje bter uit te voeten kunt zo liefen an ik wensje een rustigen pijn vrijen zaterdag avond en een gezonden zondag toe rustig aan en hu diken kus van mij op je zeeren knie doeiii

  21. Echt oud hoeft voor mij niet hoor Mazza, ze zeggen wel je bent zo oud als je je voelt maar dat verchilt per dag, soms voel ik me 18 en soms 81, hart is gelucht en de lucht is hier niet opgeklaard maar bij mij wel! Vandaag ben ik 40,liefs, Ann.

  22. ja een bekend probleem , we willen allemaal oud worden maar niet oud zijn. En dan moet je af en toe even je hart luchten natuurlijk. Het is ook niet leuk om overal alleen voor te staan.

  23. Bedankt voor alle lieve berichten laiverds en ik ben er gewoon weer tegenaan gegaan, het is beslist niet prettig om hier te lezen dat er meer zijn met klachten over de gezondheid met het verstrijken van de jaren, maar dan ben ik alweer blij dat ik de enige niet ben, ik voel me altijd direct een ouwe zeur en dat is het laatste wat ik wil. De omslag van het weer zal best een mede oorzaak zijn, want het is hier de hele dag zwaar bewolkt en nevelig en een heel stuk frisser en dat is nie goe nie Rita voor reumabotjes, bedankt voor de tip ik zal ome dokter een vragen. Één ding scheelt je kan er heel erg oud mee worden! :-))) Er wordt door diverse mensen al naarstig omgekeken naar een 45 km. auto’tje ehhhh jakkes oma gaat op stap! Maar een auto met alle kosten vandien is ook niet haalbaar en om nu helemaal te stoppen met eten dat komt ook niet goed natuurlijk en het kind Mandy moet ook goed te eten hebben, daar wil ik wel wat anders voor laten. Liesje hier laten ze je rustig slepen hoor, de buren al zijn het flinke jonge kerels kaiken altijd zou Paul van Vliet wel zeggen. En eerlijk gezegd ben ik te trots om te vragen, er is al zoveel beloofd dat ik het tegenwoordig eerst moet zien wil ik het geloven. Afijn zoals gezegd ik ga er gewoon weer tegenaan, liefs Ann, Annetje, Annypenny.

  24. Lieve Annetje, je mag van mij best wel effe lekker klagen hoor! en is het wel klagen?? nee hoor, dat doe jij nooit. En als ik zo’n idiote pijn had zou ik het uitschreeuwen, en helemaal als die kl*tecontainer nog op zo’n stomme plaats moet staan. Het zijn zware ondingen en als ze vol zitten is het maar al te fijn als er iemand voor jou dat ding kan weg slepen….Jammer dat het zonnetje vandaag er niet is, want ik denk dat de zon veel goed doet voor jou knietjes.Denk maar lekker veel aan je lieve kleine wollepluisje wat straks bij je is.Sterkte hoor!Liefs Liesje

  25. Lieve Ann, ik wens je een goed weekeinde! Het zonnetje is helaas in geen velden of wegen meer te bekennen, het ziet er een beetje nattig uit, jammer want gisteren was het zo lekker warm! xBelia.

  26. Lieve Ann,Naproxen werkt even goed asl Ibobrufen en is minder belastend voor je maag. Celebrex remt de onsteking en na een paar dagen slikken gaar het weer voor een tijd. Het is raar maar gisteren ondanks het mooie weer had ik het ook weer zitten na lange tijd. Wat blijkt vandaag grijs en vochtige. Na een dag tuinieren en de strijd aanbinden tegen dat verrekte *)&******^()##)_#$#&&^ zevenblad kun je me ook opvegen. En weet je wat, binnen 2 maanden is de ergernis weer over en denk stik maar zevenblad. Je bent tenminste groen. En als we nog meer containers krijgen hebben we straks geen tuin meer maar een containerpark. Ook ik weet niet wat erin te gooien gehalve een fles haarshampoo. Want niet alle plastic mag erin, je krijgt er een cursus recylcebaar plastic bijgeleverd. Ik zie je gentiaan bloeien, de mijne ook. Ik hou heel veel van zijn kleur.Prettig weekend

  27. Rondkomen van AOW zonder pensioen is wel heel erg karig. Dan ook nog die reuma erbij, ik kan me voorstellen dat je je soms wel wat ellendig voelt. Maar mischien kun je je optrekken aan het feit dat je er binnenkort weer een maatje met de koninklijke naam MandymcDunn bijkrijgt ! Dat is dan misschien weer een zonnig vooruitzicht ! Groetjes en nog een fijn weekend, John

  28. Hoe ouder, hoe moeilijker alles gaat Ann. Ik kan er over meepraten. Kun je via de tuiszorg, als je daar lid van bent, niet iemand krijgen die wat klusjes voor je doet? Die mogelijkheid hebben wij wel in het Gooi. Zal denk ik wel wat voor betaald moeten worden maar in ieder geval niet al teveel. Hoop dat het betere weer de klachten wat zal verminderen Ann. Heel veel sterkte.Liefs, Charlotte

  29. Veel sterkte ermee Annetje, en ik hoop dat je vandaag weer een beetje hersteld bent. Ook herstel heeft met het klimmen van de jaren meer tijd nodig. Goed beschouwd is leven een wreed proces. Ik heb tot nu toe geen gezondheidklachten maar toch merk ik dat ik geen 20 jaar meer ben, en dat tijdperk lijkt nog maar zo kort geleden. Ik hoop vooral voor JOU dat het zonnetje vandaag gaat schijnen Ann.Fijn weekend & liefs

  30. Lieve Ann Ik kan je een hand geven hoor Ook ik krijg last van van alles Maar wil er niet aan hoor Je krachten verdelen is een goed advies voor jou ,vroeg opstaan en smiddags even 1uur rust dan kan je er weer beter tegen Ik ben een gelukkig mens dat ik 1 keer in de 14 dagen hulp heb En dat is echt zalig .Ik wens je een Heel fijn weekend toe. Het wordt mooi weer Lieve Groetjes LINY

  31. Paracetamol helpt voor geen meter ik heb deze al jaren Ibuprofen 600 mg anders helpt het niet, maar ik heb een maag van staal en er nog nooit last van gehad, er is gewoon weinig anders dan pijnstillers of misschien wel killers. Ben benieuwd wat de gemeente Wijchen heeft uitgevonden, iets nuttigs zal het wel niet zijn. Slaap lekker en de morgenstond heeft goud in de mond, ik wacht tot het zilver is en ga dan de gouden zon tegemoet! Dikke kus Loontje, @nn.

  32. Geen ibuprofen bij pammetjes, laiverd…… nie goe nie…..paracetamol heeft nauwelijks bijwerkingen, de rest wel en hoe!Heb ik al eens verteld wat de gemeente Wijchen bij ons in de straat heeft gedaan? Het is nu te laat, ik ga ook naar mijn mandje maar komende week zal ik een poging ondernemen! Te gek voor woorden. De 5e macht wordt veel te machtig!!! Slechte zaak.Slaap lekker en morgen gezond weer op! Dikke kus, I. xxx

    • Ilona •
  33. Vliegende non is een goeie optie! Ha, humor ook. Morgen is er weer een dag………………………… Carpe Diem. Sterkte ermee meissssssssss. Je hebt in ieder geval iets leuks om je op te verheugen. Verzet de zinnen he. Mandy……………….

  34. Bedankt lieverd, ik heb ze gevangen en zie daar het knapt al op! Maar lachen kan ik evengoed nog wel hoor en ik ben blij dat jouw glimlachjes terug zijn. Een fijn weekend, kus!

  35. Minidipje je gaat dus bijna gelijk met mij op … hou het bij een minidipje lief Annypenny je gaf mij genoeg tips die kun jezelf ook gebruiken … doe dan gewoon wat minder joh die rot rheuma ook doet vreselijk veel pijn … Wou dat ik je een beetje helpen kon … Bij mij zijn de glimlachjes terug hopelijk bij jou ook zo snel … vang even deze zonnestraaltjes komt ie huppekee zijn er veel hoor twee handen wijd houden en yes je hebt ze stop ze onder je kussen en op de pijnlijke plekjes en je zal zien morgen voelt alles beter … Laat je mij het nog horen VEEL LIEFS … Hug

    «»Vosje«»
  36. Nee Sjerrie leuk is anders, maar komen die tijden dan komen die plagen zolang m’n hersens maar goed blijven werken en er pijnstillers zijn zal het wel lukken, de huisarts heb ik gevraagd of er wat aan die knie te doen was maar het antwoord was niet hoopvol, 95% van dit soort operaties aan vergroeïngen mislukt, nou laat dan maar lekker zitten, een knieband geeft toch wel wat stevigheid, LOL laatst zei iemand, waarom neem je geen rollator? Even gevraagd of je daar dan niet meer mee hoefde te lopen :-))) Ik ga oefenenen voor vliegende non!

  37. Hm……….minidipje zegt ze…………………… ja zal het maar hebben………………….. niet leuk toch.

  38. Ach het is maar een mini dipje, wat Ibuprofen ingenomen en morgen even wat rustiger aan en dan ben ik er weer, zonnig weer helpt wel hoor Sjerrie ik moet waarschijnlijk doorgesmeerd en de olie moet ververst!We hebben al drie containers broertje en we krijgen er nog eentje bij voor het plastic, waar je die dingen moet laten staat er niet bij, maar morgen doe ik eens even rustig aan en ga genieten van het mooie weer.Ja hoor Melda na een nacht goed slapen en dan even een uurtje zitten om alles recht te breien lukt het best wel weer!Liefs allemaal, Ann.

  39. Schat, het wordt mooi weer………………………. zou het dan niet beter gaan?En je klaagt niet hoor. maar kl*** is het wel. Ik hoop dat het deze week beter gaat. Zon!Fijn weekendxxxsjerrie

  40. Lieve Zuster,Je wilt er zelf niet aan,maar je gaat wel degelijk merken dat je een dagje ouder wordt hoor,en als je dan ook nog zoals jij last hebt van reuma,tikt het extra hard aan. Je zult de gemeente wel erg dankbaar zijn voor het jatten van je stoepje,krijgen jullie binnenkort misschien ook nog een minicontainer voor papier,en kunststof?, Doe het maar een beetje rustig aan hoor,je kunt jezelf ook te veel belasten. Ik wens je toch een zo fijn mogelijk weekend!Een dikke kus van Edward.

  41. Ik lees dit nog net voor ik ga afsluiten.het word er inderdaad niet gemakkelijker op,veel meer willen dan er kan is heel vervelend.Ik herken dat ,elke dag een beetje ? Ik wens je een goede nacht en morgen gaat he wel weer beter toch?Dikke knuffel Melda

Geef een reactie

