Kamelen in Buitenpost, is daar een woestijn dan? Nee dat niet…..   45 comments

Vrijdag de 27ste leek wel de dertiende, mijn computer zei bij het opstarten “bekijk het maar ik heb vakantie”, natuurlijk laat niemand dat zomaar zitten en ik zeker niet, na 4 uur knoeien, defragmenteren, schijfopruimen, systeemherstel en ga zo maar even door gaf ik het op, een paar maal geprobeerd vriend Jerry te bellen maar die was er een dag op uit. Om half 10 ‘s avonds had ik mijn bureau eindelijk eens ontdaan van de troep en beschreven vellen papier en heb nog maar eens gebeld, jawel hulp in nood. Het lukte ook toen niet en dus de helpdesk van UPC maar gebeld, vriendelijke man maar als ze tegen mij zeggen doet u de kabel van de router nu eens in de computer dan is het bij mij echt gebeurd, hoezo waar, wat, welk gat? Jerry weer gebeld en die zou dus de volgende dag komen, hiep, hiep, hiep hoera! Jerry kwam zag en overwon al eens een netwerkkaart met stress gehad, nou ik wel dus! Te laat om nog iedereen een prettig weekend te wensen, maar ik kon weer alles doen. Daarna nog visite en toen was de zaterdag ook al om. Zondagmiddag maar besloten om op reis te gaan, het was natuurlijk een lange tocht naar Kollum, zo’n 7 kilometer maar het ging prima en op de terugweg heb ik de auto in een berm geparkeerd wat volgens sommige boze automobilisten werd gehonoreerd met luid getoeter, maar daar geven de McDunn’s niets om en gaan hun gang. De ganzen waren er nog maar niet stilstaan hoor, welnee dus maar over het hek geklommen de waakgans vond het maar niets.

Wegwezen, ze komt eraan. 29 maart 2009

De waakeend zag me over het hek klimmen en de rest ging er vandoor, maar op het hek snapte ik ze nog.

De zon scheen en alhoewel er een koude wind stond was de lente nu toch echt gekomen en dat vonden de ganzen ook, alleen die zijn dus niet gesteld op nieuwsgierige vrouwen met een zwart kastje. Even een tip, gak, gak, gak, roepen werk voor geen meter, dus moest ik het hiermee maar doen.

Ganzen in het land, 29 maart 2009

Stil staan hadden deze pingvogels nog nooit van gehoord, maar een zindelijk wit achterwerk staat ook mooi.

Nadat ik veel speenkruid had gezien, waarvan één bloemetje stond te stralen in het zonnetje ben ik maar weer in het opeltje gestapt en richting Buitenpost gegaan.

Speenkruid in een straaltje zon, 29 maart 2009

Nog even gestopt omdat ik prachtig bloeiende katjes zag en daar moet je dan natuurlijk wel bij zijn.

Bloeiende katjes, 29 maart 2009

Toen ik zo’n 700 meter van huis was zag ik iets wat ik van m’n leven nog nooit had gezien in Buitenpost, je verwacht zoiets in Arabië of tenminste ergens waar een woestijn is, maar Buitenpost? Die knapen waren behoorlijk verdwaald!

Is dit nu een woestijn, kamelen op het Majontsmaveld Buitenpost, 29 maart 2009

Ik had maar een doel en dat was om zo dicht mogelijk bij de schepen van de woestijn te komen, want een telelens heb ik niet, er stonden nog een paar mensen die op zeer veilige afstand foto’s aan het knippen waren, maar ik ben er heen gelopen wat heb je nu aan héél kleine kameeltjes, er was een man die mij begon te volgen, hij had eerst ook aan de rand van het veld gestaan maar liep toch maar achter me aan, nu is dat niet zo’n probleem maar hij stond net telkens waar ik een foto wilde nemen, toen er dan ook een flink grote herder aankwam hoorde ik achter mij benauwd zeggen “weet u ook wat voor hond dat is?” mijn antwoord was kort en duidelijk “dat is een herder, maar gewoon doorlopen dan doet ie niets!” Wederom bleek ik gelijk te hebben, de herder keek mij even aan (is waarschijnlijk erg geschrokken) en liep verder, mooi zo ik ook dus. Daar heb ik een foto gemaakt voor het eventuele nageslacht van de kameel en je kon zien dat het dier mij innig dankbaar was.

Portret van een kameel, Majontsmaveld, Buitenpost, 29 maart 2009

Natuurlijk had ik meteen al in de smiezen wat er aan de hand was, circus Renz Berlin was geweest en die waren aan het afbreken, nu had ik dat even gemist maar heb toch meer aan de kamelen gehad dan wanneer ik naar het circus was gegaan, oog in oog staan met die dieren is toch veel leuker. Er waren er een stuk of 7 en eentje stond te zonnebaden en dacht waarschijnlijk aan de familie in Arabië. Het dier zag er dromerig uit en het was jammer dat ik geen lang gewaad met een sluier aan had want dan had ik mezelf laten vereeuwigen op dit edele dier door de man die ik met zijn toestelletje een paar maal geknipt heb bij de kamelen, hij werd oplaatst nog dapper ook!

Slaperige kameel, Majontsmaveld, Buitenpost. 29 maart 2009

Na een aantal foto’s te hebben gemaakt werden de kamelen opgeladen en ik moet zeggen het was een geweldige zondagmiddag, zelfs in een dierentuin kom je er nooit zo dichtbij.

Ik moet een nieuwe jas, Mejontsmaveld, Buitenpost. 29 maart 2009

Deze kameel is toch wel toe aan een nieuwe jas!

Effe wachten ik moet mee, Majontsmaveld, Buitenpost. 29 maart 2009

Hé, effe wachten ik moet ook mee!

Meeuwen op het land, Lauwersmeerweg 29 maart 2009

Tot slot nog even een weiland aan de Lauwersmeerweg, waar de meeuwen het erg druk hadden. Wat je al niet tegen kan komen op een tocht van 7 kilometer!

Posted 31 maart 2009 by Ann McDunn in Geen categorie

45 responses to “Kamelen in Buitenpost, is daar een woestijn dan? Nee dat niet…..

Subscribe to comments with RSS.

  1. Gheh gheh..jij had dus pc problemen meiss..nah..kan me goed voortsellen dat je dan even mis grijpt..we raken er zooo aan gewend..mooie foto,s weer van bloemen en ganzen..je trof wel heel mooi weer ervoor..en dan die kamelen!!..wat een ontzettend leuke foto,s heb je daarvan gemaakt Ann!!..goed dat jij je niet liet afschrikken gheh gheh..vind de close-up van de kop toch wel apart hoor..tis net of hij/zij staat te poseren!!..nah..je trof het weer op zo,n kort stukkie,toch??..liefs Caro.

  2. ann wat een pracht verhaal en wat een pracht fotos jammer dat ik dar nie washed ik ook achter je aan geslopen hoor ik ben ook niet zo held best jammer want als je zo als jij niet in je broek doet zie je veel meer heel v gr v els

  3. Je bent een vrouw naar m’n hart Ann, geen angst voor die kwasimodo’s en je plast ook niet in je broek bij het zien van een aanstormende herdershond. Wel grappig dat het kereltje ook durfde toen jij over het hek heenstapte, en dan ook nog in het schootsveld van je camera lopen.Ik heb weer genoten van je belevenissen.Liefs van Henk

  4. lieve ann, speenkruid heb ik in het gras. gazon. ooit nam ik het mee ergens vanuit een strook grond langs een stoeprand. ze zijn zo mooi in de lente he. maar uiteindelijk kan ik de knolletjes wel uit dat gras krijgen maar dan moet ik geduld hebben, en laat ik dat nu net niet genoeg hebben om mijn gras wat speenkruid betreft Clean te krijgen….en wil ik dat ook echt? beter speenkruid dan dat verrekte zevenblad waar ook elisabeth het gevecht mee aanbindt.ik moet wat vaker komen kijken, misschien ga ik dan wel weer meer fotograferen ann. mooie fotoos heb je. die kameel had mooi mee kunnen doen met de volgende wedstrijd van edward…maar ja, als je het NU nog zou doen met een andere uit de serie wist ieder gelijk dat hij van jou was (en gaven we je allemaal 10 punten dus hoezo waarzo wedstrijd??) ik blijf met freggeltje dus ook maar buiten schot want dan kreeg ik keer op keer 0 punten en ik kan niet tegen mijn verlies of onderwaardering van mijn geliefde onderwerp. het is 1 april, je schiet al op naar je hondje!!!!rot als je pc het niet doet. HET grote voordeel van mijn laptop erbij is dat ik me nu niet echt meer afhankelijk voel van allerlei onberekenbare nukken waar ik geen vat op heb.liefs!!

  5. Lieve Ann,Gelukkig doet je PC het weer of zoals jij het meestal noemt,helse machine,hihi.Hoe je het weer vertelt,geweldig en je foto’s zijn schitterend.De "pingvogels"(nog nooit van gehoord,hihi)waren dus lekker eigenwijs?!’t Blijft moeilijk om sommige dieren goed en leuk op de foto te krijgen hé?!En die kamelen,wow van zo dichtbij!’n Leuke tocht moet dat uiteindelijk geweest zijn,maakt de pc problemen weer ’n beetje goed.’n Heerlijke zonnige dag verder.Liefs Corry en doggy Joep!!

  6. Hallo Ann,ik heb genoten van je verhaal èn van je foto’s!Volgens mij kom je al aardig "in gesprek" met je fototoestel!Dat is aan de foto’s echt te zien!!!Wat kun je veel beleven dan hè!?!Zo ga ik ook vaak op stap, niet wetende wat ik tegen kom.Vrolijke groet, (omdat ik mee mocht genieten)Liz@

  7. Lukas, zo snel zit je niet in de bak hoor en ach ik pas me wel aan zou het voor een keertje wel eens mee willen maken, het wordt voor mij wel moeilijk want bekeuringen heb ik ook nooit zowel dan ga ik uit principe niet betalen :-)))Rita, het is ook een beetje onzinnig om het hier dromedaris te noemen want het is in principe ook gewoon een kameel met één bult, het zijn wel leuke dieren alleen waren deze niet bepaald nieuwsgierig die zijn wel heel veel mensen gewend, ik ben wel erg benieuwd naar jouw foto’s van Dubai, gelukkig waren ze op één na allemaal rustig want wat maken die dieren een pokkenherrie!Ingeborg, eindelijk wat leven in Buitenpost en nu is er voorjaarskermis maar dat is dan ook helemaal niets.Nicky, kijk maar uit met lama’s die beesten spugen en dan kan je wel naar huis gaan of snel opzij springen natuurlijk en na zoveel honden te hebben gehad laat ik me echt niet afschrikken door een hond ook al is het een grote.

  8. Jij beleeft nog us wat op 7 km afstand haha, wat leuk die kamelen. Als ik op Terschelling ben, kom ik vaak langs een boerderij waar ze lama’s hebben. Net zoals kamelen, dat verwacht je hier niet….. Leuk dat je zo dicht bij kon komen en jij laat je lekker niet afschrikken door een herder……..groetjes

  9. Geweldig die kamelen Ann, is weer eens wt anders bij jullie.Wahaaaaaaaaa.weer prachtige foto`s Ann.Groetjes.

  10. Zijn leuke dieren Ann die kamelen. Wij als Nederlanders zijn de enige die de 2-bulten kamelen noemen en de een bultige dromedaris. Overal elders zijn ze beide camels. Ze zijn zo nieuwsgierig als aagjes en kunnen zeer tam zijn. Ik heb er een gezien die kreeg het heen en weer van een kudde toeristen en ging dan grommen of zijn kop verstoppen bij zijn verzorger. Maar had boon voor me want met hem alleen stond tie te grijnzen zonder grommen. En poseerde als een bonestaak op de catwalk. Prefereer een camel hoor. De catwalk van de couturiers zie je hier niet uitgebreid. In dubai wel zonder cesnsuur. Oeef. Met zo een outfit kunnen we niet over straat. Echt niet :-o

  11. hele leuke,mooie fotos en het verhaal schitterend en dat zo dicht bij huis.even over het opgepakt worden,dat is niet zo heel erg maar pas op dat je niet in de bak terechtkomt,daar zijn geen vrindinnen van je hoor en ik spreek wel uit ervaring(2 weken voor het principaal niet betalen van een boete)

  12. c.e. hij kon toch niet bang blijven als ik met mijn 1.65 mtr. het wel durfde, voor die grote herder kroop hij toch weer achter me :-)))

  13. Leuke foto’s en een leuk en vooral grappig verhaal hihi !de man kreeg dus steeds meer moed😉

  14. Zie je wel dat Friesland oké is Sjerrie, de kamelen, dromedarissen, struisvogels, kangeroo’s en lama’s lopen hier gewoon rond, had best een leuke raadplaat geweest famke!Sandra, ik wilde niet maar mijn knieën knikten, ik heb met lopen een knieband om het doet wel wat pijn met klimmen maar adrenaline doet meer!!! Leuk dat je de close-up mooi vindt het was nog een toer om dat voor elkaar te krijgen want ze staan ook niet vaak stil. Liefs, Ann.

  15. Mooie foto’s van de kamelen, dat zie je niet iedere dag. En een leuk verhaal erbij maakt het helemaal compleet.Groetjes,

  16. Over het hek geklommen, konden je pijnlijke knieën dat wel aan? Hier zijn de katjes al uitgebloeid.Ik moet wel zeggen dat jij lef hebt hoor, om zooo dichtbij die prachtige kamelen te gaan staan , het heeft je wel prachtige plaatjes opgeleverd, vooral die close-up vind ik geweldigGroetjes Sandra

  17. Whahaaaaaaaaaaa fraai hoor. Pracht foto’s! Ik rij dagelijks langs een stel kamelen en een dromedaris. Of is het nou andersom: Dromedarissen en een kameel. Ze staan sinds jaar en dag in Harlingen. De lama zie ik de laatste tijd niet meer.xsjerrie

  18. Dear Joke, opgepakt ben ik nog nooit en als ik mijn camera bij me mag houden wil ik dat eigenlijk best eens meemaken, ik hou wel van een avontuurlijk leven, vervelen doe ik me nooit alleen vind ik het nog steeds naar om alleen te zijn, maar ik vul het aardig op hoor. Veel liefs meisz.

  19. Klopt San, ik begin heel hard te twijfelen, maar ED betekent ook Electrische Deken! We kunnen nog van alles verwachten dus.

  20. prachtige foto,s ann je bent echt een waaghals je word nog een keer opgepakt ha ha .en de foto,s ook zo duidelijk die onderste foto zijn ze denk ik al vast met het paasvuur bezig. ik vind het leuk als jij wat ziet zit je er meteen boven op leuk verhaal er bij je hebt je in iedergeval niet verveel liefs joke

  21. ow, daar zeg je wat Ann…. ik zie op msn heel vaak Ed staan in plaats van Murwari

    °○°Alexandra
  22. Ha die lieve Miem, ja de Kruidhof is ook weer met van alles bezig en dat overspoelen van stedelingen valt wel mee hoor, dat is meestal in het weekend en dan ga ik gewoon in de week. Zelf zie ik ook liever dieren in de vrije natuur maar deze dieren hebben het wel goed en zijn niet anders gewend. Gé moet natuurlijk wel even stoppen hoor, dat deed Geert wel zoon Geert niet dus ik ben er behoorlijk op achteruit gegaan wat dat betreft, zelf rijden heeft zo z’n voordelen.Veel liefs en een dikke kus terug.

  23. Hai Annetje!Wat een gezellig verhaal weer meid, en prachtige foto’s natuurlijk. Wie had dat gedacht, kamelen in Buitenpost !!Jullie worden overigens nog beroemder ! In "Lekker doen" van Dirk van de Broek stond bij de paasuitjes een stukje over de Kruidhof !! Zet je dus maar schrap lieve Annetje, jullie zullen binnenkort overspoeld worden door stedelingen!Of je daar blij mee moet zijn weet ik niet, maar je bent gewaarschuwd, ghehehehe. Ik heb trouwens niet zoveel met een circus, zie die beestjes liever in de vrije natuur zoals het hoort. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel wat hekken zou hebben getrotseerd om ze mooi op de foto te zetten. Hoe vaak ik niet roep Oh, Gé, kun je even stoppen, dit is mooi voor een foto…….Helaas kan ik hem bijna nooit overhalen om aan de kant te gaan. Toch maar wat vaker zelf achter het stuur dan, hihiNog eventjes en dan is het zover hè meid. Hebbie al buikvlindertjes ???Ben nog steeds hevig voor je aan het duimen hoor!Veel liefs en een dikke kus, Miem

  24. Aha, dit maakt heel veel duidelijk maar weet je zeker dat Ed-itor Rita dan niet heeft verkocht voor 7 kamelen?

  25. Da’s die kameel die Rita heeft meegenomen uit de zandbak. Ze had er spijt van en kon ‘m nergens kwijt. Ze wist dat circus Renz in Buut’npost was neergestreken en dacht: "daar kan Ann dan meteen een leuk artikeltje voer schrijven". Er was weinig Murwari op space deze week. Nu weten we waarom. Op een kameel van Terneuzen naar Buitenpost rijden, neemt wat tijd in beslag.

  26. Dank je wel John, je kunt met de NIKON Coolpix P80 niet alles maar het valt me nog steeds mee hoe de foto’s worden.

  27. In Friesland, dar gebeurt het ! Wilde ganzen, kamelen, Ann laat zich niet afschrikken ! Leuk verhaal en erg mooie foto’s !

  28. Dat weten we ook Edward, maar jou een beetje plagen doen we ( lees ik ) ook graag

    °○°Alexandra
  29. Noon er heen! Waag gewoon je leven en neem foto’s het is erg leuk om met die dieren om te gaan tenzij ze niet met jou omgaan willen dat is een ander verhaal maar dat merk je snel genoeg, hier was ook een kameel bij die ontzettend liep te schreeeuwen want een enorm lawaai kunnen die dieren maken. Edward succes is wat anders hoor lieverd, ik vind het gewoon leuk en wil het dan delen maar een topfotograaf word ik niet en ik vind het alleen al leuk dat anderen de foto’s mooi vinden. Charlotte, of er gebeurt helemaal niets in Buitenpost of alles gebeurt tegelijk!

  30. Het succes is Ann van harte gegund hoor,ik vind het fijn dat ze zoveel plezier in het fotograferen heeft.

  31. Hahaha weer prachtig verhaal Annypenny … bij ons lopen er ook kamelen kangeroes struisvogels maar dit alles op het grote erf van van der Valk dus die verdwijnen denk ik op een gegeven moment in de pan jichhhh even niet aan denken toch …. Jouw kamelen treden op bij circus Renz das dan toch iets beter hé … Jij maakt idd veel mee op zo’n klein tochtje kennelijk gebruik je je ogen heel goed klim je nog over hekken Ann zie je gewoon gaan en hoorde dat heftige getoeter heerlijk verhaal … Pc-gedonder brrrr gelukkig werkt alles weer naar believe … Liefs&Huggie Noon

  32. Ann, wat een prachtige foto’s van de kamelen. In Buitenpost gebeurt toch aardig wat LOL. De andere foto’s zijn ook weer erg mooi.Groetjes, Charlotte

  33. Edward heeft er niet echt zeer van hoor, zo gaan we met elkaar om en als hij pijn heeft is hij dus echt gevallen, Wat grappig ik heb het dorpskrantje nog niet gelezen, maar ik denk dat het een buurjongen is, we hebben hier op dit rijtje twee Afghaanse families wonen met flink wat kinderen ik zal straks eens kijken of zijn naam erbij staat, leuk samen over de space vriendinnen en vrienden te praten, Geert wist ook altijd direct over wie ik het had, bedankt voor je compliment meisz.

  34. Ann, geweldig je verslag van die 7 km, zo ook je foto’s. Edward heeft er zeer van maar denk eerder dat dit door de val zelf kwam… de glijerd ;)))Vanmorgen was Buitenpost op het journaal, die jongen die voor Afghanistan aan het inzamelen was vanuit z’n school. Ik riep hier meteen "Hey, daar woont Ann". Schijnbaar vertel ik veel over m’n spacevriendinnetjes want Stan wist wel over wie ik het had…scheelt weer rare blikken en uitleg.Heb genoten van je foto’s!Liefs,San

    °○°Alexandra
  35. Humble Ann bedankt iedereen van harte, natuurlijk doet het even zeer Edward maar jouw driemaster zie ik hier niet en wees gerust ik heb alleen maar een kilo kamelen afval onder m’n zolen weggehaald, dat was ook glad hoor en die herder daar moet je pas echt voor uitkijken hij hoorde wel bij het circus maar moest natuurlijk oppassen gelukkig heb ik nooit last met honden en zolang je niet bang bent gebeurt er niets. Dream, niet alleen kangeroo’s maar struisvogels ook maar ik moet nog even vragen waar die hier in de buurt lopen, alleen zijn kangeroo’s en struisvogels gevaarlijker dan kamelen! Morgen ga ik 35 soorten slangen bezoeken en al krijg ik er eentje om m’n hals ik blijf mijn mannetje staan als vrouw zijnde. Bedankt Belia, je bent lief en jij ook nog een heel fijne avond. Tanja, ze graasden al dus ik was te taai voor die arme beesten.

  36. Prachtige foto’s maar ze hebben hier in het noorden niet alleen kamelen, maar ook kangaroo’s lopen!

  37. Edward je bent toch niet een beetje jaoers op je zuster he .Ook zij waagt haar leven om mooie foto,s te laten zien .Die kameel had haar ook te grazen kunnen nemen hoor

  38. Dat is ook zo Belia,maar het doet wél zeer!!!!

  39. Tja Edward, soms moet je je verlies moedig onder ogen zien!!!

  40. Hier word ik een beetje verdrietig van Ann,ik waag mijn leven voor een foto van een lullige zeilboot,en jij steelt de show met deze geweldig leuke en mooi foto’s van échte woestijnschepen. De close-up is werkelijk een páátje!Een kus van Minihulkje.

  41. Wauw… wat een reis!! Kamelen, herder, waakganzen, meeuwen, en dat net even buiten het ‘vertrouwde’ Buitenpost’ hihi. Maar de foto’s zijn zoals gewoonlijk zeer geslaagd, en de p.c. doet het weer goed. Leuk Ann, zoals jij er weer een gezellig logje van hebt gemaakt. De Mc Dunn’s zijn TOP!! Liefs en een fijne avond, Belia.

  42. Bedankt laiverds en ja hoor Tanja ik kan eigenlijk beter lopend gaan, maar dan was ik wel te laat geweest voor de kamelen. Wolfje bekijks ben ik aan gewend, zo langzamerhand wordt ik een beroemd of berucht dorpsfiguur, maar ik doe wel lekker waar ik zin in heb en ben geen echt kuddedier.

  43. En uiteraard, ben ik vergeten je te feleciteren met de even mooie fotokes… chapeau

  44. 7 kilometer met een zwart kastje onder de arm, ook jij zult veel bekijks gehad hebben doet me dan wel vermoeden… Enfin Ann, ik vind dat jij heel mooi schrijven kan, vlot en aangenaam om te lezen trouwens.Groetjes,Marc ( stilletjes aan beter )

  45. Nu je kunt wel weten uit welke familie je komt Ann .Uit de famlie waaghalsen zeker .Wat heb jij veel meegemaakt zo in het weekend .Prachtige foto,s van de kamelen .Als ik jou was ging ik voortaan maar lopend volgens mee neemt dat dezelfde tijd haha.

Geef een reactie

