Een zwanger Yorkie, Lady Quinta van Zikiri en zomaar wat foto’s uiteraard met ondertiteling.   38 comments

Vanmiddag kreeg ik twee prachtige foto’s van Quinta, die hopelijk in verwachting is van in ieder geval één teefje (liever twee of drie), de laatste loodjes wegen zwaar en het schiet nu op. Quinta is hier bezig met een zwangerschapswandeling, maar zo te zien is ze zich volkomen bewust dat ze weer moeder wordt en de crocusjes laten haar dan ook even koud, ze zit natuurlijk in over allerlei zaken zoals hoeveel kinderen zullen het worden, is alles wel goed met de baby’s en waar zit die vader van mijn kinderen eigenlijk? Hij rookt toch niet, dus kan hij ook wel eens bij me komen om samen kleertjes uit te gaan zoeken! Hartelijk bedankt Hennie voor de bijzonder mooie foto’s van Lady Quinta in het lentezonnetje! Wordt het 1 april, dat weten we niet maar heel veel langer zal het niet duren. Om jullie op de hoogte te houden hier de foto’s.

Lady Quinta - zwangersch.wandeling - ongeveer 20 maar 2009

Lady Quinta - zwangerschapswandeling - ongeveer 20 maart 2009

Dat kleine buikje is inmiddels nog dikker en volgens Hennie van der Sluis-Breuker zie je de pootjes al tegen het buikje trappelen, wordt Ilona peettante, ik kan het alleen nog maar hopen maar het moedertje is een pracht!

Als de telefoon kapot is, 6 maart 2009

Als mijn telefoon kapot gaat koop ik geen nieuwe, ik ga terug in de tijd en kan een aardig telefoontje uitzoeken! Kennissen kunnen toch wel ontzettend nuttig zijn.

Zeg meid, heeft je man wat aan z'n been, 9 febr. 2009

Dit is alweer een poosje geleden, 9 februari om precies te zijn, maar ik vond het een geweldig grappig gezicht twee buurvrouwen aan het praten “Zeg meid jullie mogen toch wel eens naar de huisarts gaan hoor, die man van jou loopt wel erg raar, hoelang heeft ie al wat aan z’n been?”

Keramiekmuseum Princessehof Leeuwarden, tegeltableau. 6 maart 2009

Nog een gedeelte van een bijzonder mooi en kostbaar tegeltableau in het Keramiekmuseum Princessehof te Leeuwarden, zoiets is niet te schatten wat het voor waarde heeft maar van arme mensen is het beslist niet geweest.

Crocusjes in het wild, 17 maart 2009

17 Maart zag ik deze crocussen staan helemaal tussen het onkruid, ergens waar voor de rest geen bloemen waren. Of ze het gered hebben met al die kou, storm en regen ga ik wel eens even bekijken als het weer mooi weer wordt.

Posted 24 maart 2009 by Ann McDunn in Geen categorie

38 responses to “Een zwanger Yorkie, Lady Quinta van Zikiri en zomaar wat foto’s uiteraard met ondertiteling.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Die tegels beelden mongoolse vrouwen uit, denk ik!!

  2. Dat worden vast wel mooie pups ! daar ben ik wel van overtuigd. Je hebt er trouwens weer mooie foto’s opstaan ! Zou wel leuk zijn als ze op 1 april komen😉.

  3. Nicky het vadertje is ook héél mooi dus het zit er wel in dat dit puppy ook een heel mooi hondje wordt in ieder geval hou ik jullie op de hoogte. Liefs xxx Ann.Gunst Melda had ik er maar aan gedacht, ik ben de hele dag bezig geweest te proberen dat ding weer aan de praat te krijgen zelfs UPC gebeld en dat doe ik niet snel! We wachten nu allemaal op nieuw leven, jij op een kleinkind, ik op een hondenkindje en heel veel op veel bloemen, planten en bomen in lentetooi. Liefs, Ann.

  4. Wat een lief hondje.Spannend wachten op nieuw leven,dit hebben we gemeen al is het voor mij niet op een hondje maar op een mensje en dit is normaal tegen eind september.Hopelijk gaat alles goed en kan je gaan genieten van je nieuwe huisgenootje.Had je gisteren de tamtam niet kunnen gebruiken om berichtjes te sturen?Stel je voor,ze deden dat ook nog met rookwolkjes dacht ik.Ik wens je een mooi weekend.Om te plakken komt er niet veel van denk ik want ze zitten hier met vier kinderen tv te kijken daar profiteer ik even van om wat rond te kijken op de pc.Liefs Melda

  5. Een erg mooi hondje Ann, hopelijk is jouw pub ook zo mooi, maar dat zal vast wel met zo’ moeder. Prachtige foto’s en wat een mooi tegelplateau. Die crocusjes wat zijn ze mooi, een voorbode voor de lente. ’t wordt weer warmer en wat zonniger.xxliefsxxNicky

  6. Dank je wel Els hoe meer mensen duimen hoe liever, het kan eigenlijk toch niet mis gaan!Loontje, ook ik hoop toch zo dat er meisjes bij zijn dan heb je tenminste een petekind met NAAM, Mandy McDunn van Zikiri is toch beslist Schotse adel, het moedertje is ook wel heel erg mooi hoor en Yorkies zijn best wel statig en dapper, maar als robbedoes mag het van mij ook lekker ravotten en graven, ze wordt wel weer gewassen en dan goed kammen. Naast een tamtam ga ik dan ook natuurlijk rooksignalen geven dus als je eerdaags kringetjes ziet in de lucht zijn het geen ufo’s maar is het Ann :-))) Allemaal een heel prettig (restant) van het weekend, mijn computer had geen internetverbinding gister en is vandaag vakkundig gerepareerd.Ilona liefs en een dikke smok terug!

  7. Geweldig toch weer, deze update is niet zichtbaar geweest voor mij. Het blijft hannesen of hannessen op Spaces. En dat terwijl mijn petekind al ergens in de verte zichtbaar wordt….. spannend Ann. Wat is Maman mooi, wat een statige trots straalt van zo’n kleine hond af. Oh, ik ben zo benieuwd en hoop dat er een paar prachtige meisjes bij zitten. Wat een prachtige tegels zijn dat. Oud ook. Wat werd er vroeger toch veel moois gemaakt maar zoals je al zegt, het was uitsluitend voor de rijken…. what else is new? Goeie keuze om een tamtam aan te schaffen als je mobiel kapot gaat. Is er iets sneller dan de tamtam? Dacht ’t niet! Dag laiverd, ik wens je een mooi weekeinde met zonnestralen "as ut ff ken" want het was vandaag weer veel te koud. Liefs en een dikke smoekerd, Ilona

  8. zie ze nu pas deze fotos wat een dotje hoop zo voor je dat er een teefje bij zit maar dat zou toch wel is wel een pracht hondje ann duim hoor gr v els

  9. Ingeborg als ik eenmaal weet dat er een teefje voor mij bij is is de spanning er wel af, dan mag het kind fijn 8 weken bij haar moedertje blijven en ik heb de tijd om alles voor te bereiden.Liefs, Ann.

  10. Het gaat steeds spannender worden Ann, ben benieuwd. Een schattig beestje, En ik kan me voorstellen dat de laatste loodjes erg lang zullen duren.Groetjes.

  11. Met 8 weken lieve Noontje, dan is ze ontwormd heeft ze een paspoort is gechipt en heeft haar eerste vaccin gehad mylady heeft dan ook haar stamboom en daarna mag ik lekker op een dierenmanier tegen haar gaan praten (neem ik maar aan), ik heb altijd met dieren gepraat en ze verstaan je heus wel, dat andere mensen mij gek vinden is mij prima!Liefs xxx Annypenny.

  12. Annypenny wat spannend hé die zwangerschap wat een bijdehante oogjes heeft dat hondje precies wat jij er zo grappig onder zet lijkt ze te denken … Het gesprek van de buurvrouwen bracht mij een heerlijke glimlach ze kletsen wat af hé … Bijna 1 april schiet al aardig op zie je al helemaal met dat hondje Ann heerlijk voor jou maar weet zeker dat het hondje een prima thuis en een baasje wat heel veel van haar houdt krijgt … eigenlijk wil ik jouw kleine boeffie ook al graag nu zien word net zo ongeduldig als jij, mag je haar na zes of acht weken meenemen Ann heb je vast al ergens opgekladderd maar heb niet alles gelezen de laatste tijd … Heerlijk blogje heb genoten ook van het prachtige tegeltableau weet zeker dat dat veel waard is … Liefs&xxxB

  13. Nee Ange Art, die komen in de eerste week van april en zo langzamerhand heb ik het gevoel of ik zwanger ben zo graag wil ik zo’n lieverdje om me heen hebben.John, hier zijn de viooltjes en de crocussen er ook al niet best aan toe, dit is ook geen weer voor eind maart één ding is haast altijd zeker dan is april mooi, afwachten dus. Mijn vorige Yorkie leek erg veel op deze en meestal zijn ze gewoon erg mooi, kwestie van onderhoud, omdat het bijna mensenhaar is kan je ze met gewone shampoo wassen eens in de week, daarna conditioner gebruiken en goed kammen en dan zijn ze allemaal mooi. Het is zeker mooi dat al die eeuwenoude voorwerpen bewaard zijn gebleven, maar als je naar musea gaat of in kastelen komt dan zie je pas hoeveel er weggesleept is uit de landen waar het eigenlijk thuis hoort.

  14. Een heel mooi hondje ! Ik hoop voor jou dat jou hondje er net zo mooi uit zal zien ! Het is wel mooi dat zo’n tegeltableau bewaard is gebleven. De crocussen bij ons in de tuin zijn inmiddels al uitgebloeid. Groetjes, John

  15. En zijn de kleine yorkjes al gearriveerd ?

  16. Tsja Liesje, maar een mens wordt gemiddeld zo’n 75 tot 80 jaar en een Yorkie wordt meestal niet ouder dan 13 en dat scheelt een slok op een borrel, alhoewel olifanten er gemiddeld 22 maanden over doen en dat kan ook nog uitlopen met een maand.Liefs xxx Annetje.

  17. 9 weken? jeetje, dat is wat anders als 9 maanden….Wist niet dat het zo snel ging bij honden. In 9 weken alles erop en eraan.Bedankt voor je informatie Annetje.Liesjexxx

  18. Liesje een hond is meestal 9 weken drachtig, maar de bevalling kan tussen de 56e en 67e dag zijn, hoe meer pups hoe eerder de bevalling, maar het is altijd duidelijk te merken aan het gedrag van een hond(je), ze gaan nestelen, de borstklieren zwellen op en de temperatuur van het hondje of hond daalt. Voor de rest gaat het eigenlijk net als bij vrouwen en ik vind het altijd heel wat zo’n bevalling, maar als alles goed gaat dan heb je een stel puppy’s die ik dan luciferdoosjes noem omdat ze zo klein zijn en na ongeveer 10 dagen gaan de oogjes open. Eh Caro, ik neem wel een boksbal en hier is het ook pokkenweer, erg donker en het regent maar niet zo hard als ze hadden voorspeld en het begon eigenlijk pas in de namiddag dus morgen zal het wel helemaal mis zijn maar daarna voorspellen ze droog weer ik hoop het van harte! Liza ik ben bang dat ik ook regelmatig foto’s ga nemen maar jij maakt prachtige foto’s van Snoopy! Allemaal weer veel dank voor de lieve en leuke reacties,liefs, Ann.

  19. Mooi tegeltableau Ann. Leuke foto’s van Quinta, ze ziet er aaardig gevuld uit. Ik hoop echt dat er een teefje voor je bij zal zijn.Groetjes, Charlotte

  20. Ooohhh Ann..wat een dotje!!!..ik hoop toch zó voor je dat er een teefje bij zit meiss!!..weet je..die tamtam is zo lekker als je ff flink pissed off bent meiss..maar voor de rest vind ik mijn mobiel toch wel iets makkelijker om mee te nemen hoor gheh gheh..mooie foto,s van ganzen tegeltjes en crocusjes meiss!!..hier is het pokkeweer..snoeiharde wind..hagel..regen,brrrrr..moet zometeen al de lampen aan doen..zó donker is het al..liefs Caro.

  21. Hallo Ann,ik kan zò genieten van de foto’s van Quinta!Zo’n leuk hondje, dan heb ik de neiging om er naast te gaan zitten, op de grond.En stilletjes ga kijken naar wat ze allemaal doet, gaandeweg pak ik dan mijn fototoestel.En bemerk na tig foto’s maken dat ik niet meer kan stoppen!(Dat heb ik ook met Snoopy! Na 12 jaar heb ik het gevoel dat ik nog steeds de mooiste foto van haar niet gemaakt heb….)De andere foto’s zijn ook leuk om te zien hoor, maar ik heb nu eenmaal iets met honden!Lieve groet, Liz@

  22. Lieve Ann,Quinta ziet er goed uit hé,’t buikje is goed te zien.Spannend hoor,’k ben erg benieuwd naar de puppies en jij nog het meest denk ik zo,hihi.Het ganzentrio,vooral de tekst,is leuk.’k Denk dat er niet veel overblijft van de crocussen met die kou,storm en regen.Hier vandaag stort het letterijk met bakken uit de lucht,zelfs hagel gehad maar de zon laat zich ook geregeld zien,al is het met moeite.Liefs Corry en doggy Joep!!

  23. Mooi die handbeschilderde tegels! Het buikje van Lady Quinta groeit mooi, ik hoop voor je dat er in iedergeval 1 teefje bijzit. We horen het wel als het zover is.Groetjes

  24. Leuk hoor, dat er uit zo’n klein hondje ook weer hondjes geboren worden. Ze zullen wel ietsie pietsie klein zijn. Hoelang is een hond eigenlijk zwanger?Ik hoop dat er een mooi teefje tussen zit voor jou.liefs Annelies

  25. Die tegels zijn allemaal handbeschilderd dus er zit altijd verschil in Joke, Quinta heeft al eerder een nestje gehad en toen is alles prima verlopen en dan gaat het de tweede keer meestal wel goed. Ik hou het wel bij de telefoon hoor meisz, het is zo’n gezeul met zo’n tamtam als je boodschappen moet halen dan is een mobieltje toch wat handiger.Liefs en slaap lekker, Ann.

  26. wat een schat ik hoop dat alles goed gaat met haar ook met de bevalling en na die tijd aan de tepels kun je het ook al goed zien en het buikje word mooi rond dat is genieten over een paar weken. op de telefoon kun je je goed afreageren als je maar niet door het vel slaat. de tegels zijn ook mooi ik dacht eerst dat er wat de zelfde tussen stond maar dat is niet zo het zijn nog verschillend ook allemaal . de onderste foto is ook mooi geworden liefs joke welterusten

  27. Ja Jurrie, maar ik heb ze dan ook gekregen maar de uitdrukking is toch wel anders in het koppetje, ik denk dat Quinta niet zoveel zin meer had in echt ravotten. De natuur gaat gewoon door Jurrie, en je hebt best wel gelijk het is hier een onnozele ganzenbuurt en een 30 kilometer verderop is het allemaal antiek en curiosa wat de klok slaat….ach ik ben toch gestoord en dan merk je het allemaal niet zo erg meer :-)))

  28. ik zie wel, veel tamtam bij jou, in die onnozele ganzenbuurt met zijn antiqiteiten….zonder gekheid, wat is dat een leuk plaatje, dat hondje tussen die krokussen. prachtig, en een feest als de kleintjes straks geboren zijn en alles goed is, het schiet al lekker op!!. de natuur wil wel he Ann?(de fotoos zij wel snel na elkaar genomen, het lijkt wel een: "zoek de verschillen!")

  29. Geeft niet Sandra, zoveel telefoon krijg ik nu ook weer niet en het is ook maar als de telefoon stuk is en die doet het nog prima, als je eens geen foto’s of afbeelding kan zien, rechts op het rode kruisje klikken en dan op "afbeelding weergeven" dat helpt wel vaak. Volgens mij zijn ze nog steeds bezig met veranderen en dan krijg je die dingen, ook met het plaatsen van een reactie gaat het tegenwoordig vaak mis, probeer het later nog eens, heb je net een heel eind getypt, maar daar heb ik ook wat op gevonden, knippen, reactie verwijderen en een poosje later opnieuw gewoon plakken.

  30. Henk het is helemaal geen domme vraag hoor, maar ik wil absoluut geen reutje bij kleine hondjes zijn ze nogal fel en ik heb er teveel meegemaakt die dames of herenbenen gebruiken als plaspaal, een teefje vind ik gewoon veel liever (ik hou niet van revolvers). De opstelling had inderdaad leuker gekend van de trommels of zoals Mazza ze noemt djembé’s en zoals ik ze noem tamtams, maar we hadden geen tijd en mij kennende had het minstens een uur geduurd totdat ze naar mijn zin stonden. *Bloos*Mazza, echt leuk dat je deze update toch niet kon overslaan, bedankt voor je lieve berichtje in mijn gastenboek, een grap wordt het niet, maar 1 april is wel een vreemde datum.Edward, ze heeft natuurlijk blauw bloed het is een McDunn en dan sta je gewoon al deftig, die trommels hoor je wel hoor en anders ga ik wel pijproken dan zie je in de lucht wel vreemde dingen en daarna moet je maar goed luisteren! Een McDunn strik lijkt me erg leuk en dan kom je toch weer goedkoop van die kinderwagen af smiecht!Dikke kus hoor.

  31. Ah, kijk eens aan, opeens zie ik alles staan….maarre tamtam ipv telefoon? Ik weet niet of die communicatie heden ten dagen vlekkeloos zal verlopen

  32. 1 april is het voor je het weet, en hoewel ik maar 2 foto’s kan zien…..de bovenste en de onderste…zullen het vast heel leuke foto’s zijn. Vreemd , bij Lourens zg ik ook al als enige rode kruisjesGroetjes Sandra

  33. Lieve Zuster,Ik leef met je mee in deze spannende tijd hoor,en ben al druk aan het sparen voor een super haarstrik in de McDunn kleuren. Quinta staat deftig op de foto,ze heeft iets waardigs over zich. Zou ik die trommels wel helemaal in Maassluis kunnen horen? De foto van de krokeledokussen is mooi geslaagd hoor.Een kus van Edward.

  34. spannend hoor ik zei geen updates meer te volgen vandaag maar deze kon ik niet weerstaan. trouwens wat een leuke djembé’s allemaal hier staan er ook drie en worden regelmatig op hun kop geslagen . moedertje ziet er goed uit trouwens ben benieuwd als het maar geen grap wordt.

  35. Het wordt spannend Ann. Misschien stel ik een domme vraag maar als het een rekel wordt, mag je die dan of wil je die dan niet hebben, en waarom ? Die trommeltjes zijn hartstikke leuk en je kan er nog veel meer mooie opstellingen mee maken. Ook de krukusjes staan er prima bij Ann.Liefs,Henk

  36. Miem, volgens mij zijn het geen vlinders maar hommels! Ik hoef niet uit te zoeken hoor lieverd maar voor iemand met een kleine kennel is het altijd fijn om een paar teefjes te hebben, soms willen ze er zelf eentje houden en dan is het toch wel erg sneu als er maar eentje komt.Veel liefs terug en natuurlijk ook een dikke zoen. Yep Sjerrie, echt een moedertje en ze ziet er zo geweldig uit.xxx Ann.

  37. Schattig. Ze staat er echt als een trotse aanstaande moeder bij hè.xsjerrie

  38. OOOOOOOOh annetje, wat een DOTJE !!!!!!Prachtige foto’s van een prachtig meissie!Idd maar hopen dat je wat keus hebt tussen verschillende teefjes, maar lang hoef je nu niet meer t wachten!Heb je al vlinders in je buik ???De andere foto’s zijn trouwens ook erg mooi en dan jouw commentaar erbij, hihi.Veel liefs en een dikke zoen, Miem

Geef een reactie

