De belasting is eindelijk gek geworden en er zijn nog aardige mensen genoeg!   46 comments

Na talloze telefoongesprekken met de belastingdienst had ik vorige week nog steeds niet de aangifteformulieren, ik laat ze invullen door een adviesbureau maar werd toch wel lichtelijk benauwd dat die geen tijd meer hadden om dat nog te doen voor 1 april, nee het is geen grap het is bittere werkelijkheid! Eindelijk het adviesbureau maar eens gebeld en die hoefden de formulieren niet omdat ze alle gegevens al hebben en ik mijn gegevens alleen maar hoefde te brengen, juich, juich, juich. Meteen ‘s middags heengegaan en de door mij gehate troep overhandigd met een stralende glimlach ze waren vóór 1 april klaar, pfffff. Wie schetst mijn verbazing, vanmorgen vielen de aangifteformulieren op de deurmat, en jawel hoor wat stond er op? Uitvoerdata 28 maart (vreemd, heel vreemd) en inleveringsdata 1 april, ik heb me nog even afgevraagd of ik getikt was maar nee hoor bij de belastingdienst zijn ze eindelijk bezig gek te worden. In principe zou je dus maar een paar dagen hebben, want er moet nog een dag afgerekend worden eer ze er met de TNT zijn, ze sturen dus een brief dat je de formulieren in moet vullen een paar maanden van te voren en dan heb je nog maar een paar dagen om ze in te vullen als je ze eenmaal krijgt, ambtelijke molen draaien langzaam maar zo zout heb ik het nog niet gegeten. Afijn ik ben eraf weer een zorg minder!

00 ANN

De grote magnolia’s hebben ook al knoppen!

Vorige week had ik een foto geplaatst met witte bloemetjes die ik niet thuis kon brengen, dat kon natuurlijk sowieso niet, want ze stonden in de tuin van een ander, ik moest daar in de buurt zijn en heb maar even aangebeld een vriendelijke dame wilde mijn vraag wel beantwoorden het was een soort hoefblad en ik mocht wel even langskomen want dan kreeg ik een plantje, kijk dat is nog eens aardig dat maak je niet vaak mee. Ik zal er heen om het plantje, maar het gebaar was nog mooier. Thuis even nagekeken en yes weer wat geleerd het is Wit hoefblad (Petasites albus) dus nog maar een foto waar de bloemetjes wat groter op staan.

Deze bloemetjes moeten nog een naam hebben 8 maart 2009

Wit hoefblad (Petasites albus)

Jildou kwam van de week koffie drinken wat op zich altijd al heel gezellig is, maar omdat ik met een knie loop die eigenlijk niet meer wil wat ik wil en behoorlijk veel pijn doet heeft zij de stofzuiger gepakt en boven en beneden alles gestofzuigd, ja het staat er goed ik heb in de Dikke van Dale gekeken! Soms kan je er echt niet uitkomen wat het is, stofgezogen klinkt toch normaler maar das nie goe! Weer een zorg minder, het ging deze week prima. Er lagen ook nog formulieren met ieder 5 bijlagen voor de aanvrage ontheffing gemeentelijke belasting en Wetterskip Lits & Lauwers, dus ook nog maar naar het gemeentehuis getogen, het scheelt alweer drie postzegels en als je je camera meeneemt kan je altijd nog wat foto’s maken voor hetzelfde geld, mijn mond viel open van verbazing ik was nog nooit in de wachtruimte geweest van het gemeentehuis en vroeger zat je daar gewoon op een houten stoeltje te wachten met een nummertje in je vuistje geklemd, hieronder een foto van de wachtruimte! Wat een decadentie eigenlijk maar ik ben er nu wel achter waar het geld van de gemeente blijft.

Wachtruimte gemeentehuis Buitenpost, 16 maart 2009

Dit is nog maar een gedeelte van de wachtruimte, zelfs bij een staande receptie kunnen de meeste mensen nog zitten!

Bij de winkels tijdens het boodschappen doen mocht ik vaak voorgaan, dus er zijn nog genoeg aardige mensen en daar ben ik toch wel blij om. Zoon Geert en schoondochter Iris zijn nog geweest en namen mij mee om een hapje te eten, nu is hier één Chinees restaurant waarbij ik zo mijn bedenkingen heb, maar oké het is dichtbij en zoals Geert zegt “een Chinees is een Chinees”, nee dus! Hij nam de een of andere soep vooraf waarvan ik de naam niet meer weet maar waarvan hij zei dat het lekker was, dus ik dan ook maar. Iris nam Won ton soep en dat bleek een zeer verstandige keus te zijn. Geert en ik hebben elkaar eens aangekeken toen de soep werd opgediend en zijn manmoedig begonnen een paar lepels van de vreselijk onsmakelijk uitziende smurrie naar binnen te werken, het was heel erg dik, glibberig en het zag eruit als iets wat je moet opruimen als iemand heel erg misselijk is geweest en zo smaakte het ook, pittig dat wel en iets zurigs voor de rest was er geen smaak aan. Na nog ieder een paar lepels met heel veel moeite naar binnen te hebben laten glijden hebben we de soep maar op laten halen, verder ben ik zo verstandig geweest alleen de inhoud van een loempia op te eten en de gerechten die Geert en Iris kregen zagen er dusdanig onsmakelijk uit dat die ook zijn blijven staan. Hoera, daar hoef ik nooooooit meer heen dacht ik nog even totdat ik hondsberoerd werd en Geert ook, ze zijn nog even hier thuis gebleven en toen maar snel naar Exloo gegaan, ik heb die nacht 4 uurtjes geslapen en ben knap ziek geweest, ook zoonlief had de hele nacht last van zijn maag gehouden. Maar we hebben daar in ieder geval wel heel gezellig zitten praten en hebben flink gelachen, dus helemaal weg was het niet. De volgende dag heb ik mezelf maar getrakteerd op een bakje viooltjes die inmiddels buiten staan.

Een mooi viooltje, 19 maart 2009

Vanmiddag heb ik alle rozenstruiken gesnoeid, dus die kunnen hun gang gaan en ervoor zorgen dat ik weer heerlijk geurende rozen krijg van de zomer, van de week nog een paar lentefoto’s gemaakt en het gaat nu heel erg snel er zitten aan sommige struiken al kleine blaadjes en de narcissen bloeien volop wat een heerlijk gezicht. Alleen zijn hier een stel, ik denk twee echtparen musjes die telkens de hoogste ruzie hebben en waarom mag Joost weten het is echt een grappig gezicht die knokkende verenbultjes en ze schreeuwen behoorlijk naar elkaar.

Tak bloemen van de Mahonia japonica, 16 maart 2009

Een tak bloemen van de Mahonia japonica

Door onze sterfotograaf Gerrit ben ik toch anders gaan kijken naar dood en toch levend hout, het is maar een probeersel en eer dat ik zover ben als Gerrit ben ik aan een andere camera toe maar ik wil jullie deze foto toch niet onthouden, de natuur is overal prachtig de zwarte vlekken zijn echt en of dat nu door vuur komt of door de een of andere schimmel dat weet ik niet, maar het geheel vind ik zelf nog niet eens zo beroerd.

dood hout met leven, 17 maart 2009

IK WENS JULLIE NOGMAALS ALLEMAAL EEN HEEL FIJN WEEKEND TOE, HET LUKT ME NIET OM IEDEREEN APART EEN WEEKENDWENS TE STUREN, DUS DOE IK HET DEZE KEER MAAR ZO ANDERS WORDT HET 5 UUR IN DE MORGEN!

Posted 20 maart 2009 by Ann McDunn in Geen categorie

46 responses to “De belasting is eindelijk gek geworden en er zijn nog aardige mensen genoeg!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ingeborg je bent heel erg verstandig en zelfs kippensoep durf ik hier niet meer aan!Caro, zelf had ik het wit hoefblad ook nog nooit gezien, ik zou vandaag naar die mevrouw toe, maar het is ineens november geworden en dat doe je iemand niet aan om dan een plantje uit te laten graven. Werk er van maken zal ik maar niet doen, want voor magen die mensen hier hebben weet ik niet maar bij het lopend buffet scheppen ze drie keer een bord vol en blijven nog gezond ook (nu nog tenminste) en die soep zal wel verdwenen zijn. De belasting daar ben ik inderdaad gelukkig af lieverd, maar ja voor drie mensen tegelijk is het ook wel veel werk, ze zijn echt niet snik daar! Jullie ook nog een heel fijne avond meisz, liefs, Ann.

  2. Sjongejonge..wat een gedoe voor jou met de belasting..fijn dat je het nu achter de rug hebt meiss!!..prachtige foto van wit hoefblad..heb er nog nooit van gehoord..en die wachtruimte in het gemeentehuis..gosallemachtig wat een dure inrichting zeg!!..vind ik niet passen hoor..word wel allemaal door de belastingbetaler betaald!!..tsssss…jullie dus ziek van de chinees..gèdverdèmme!!..je zou er eigenlijk werk van moeten maken meiss..neem eens contact op met de keuringsdienst van waren!!..ook hier nu beetje lente in de tuin..mag van mij wel iets sneller gaan hoor..prachtige foto van het lieveheersbeestje!!..nog een fijne avond lieve Ann!! liefs Caro.

  3. Bij de chinees eet ik alleen kippensoep, de andere soepen durf ik niet aan, wahaaaa. Wat de belasting betreft, kun je soms het beste ook niet over praten hi hi.Overigens weer mooie foto`s Ann.

  4. Ja Ilona ik weet wat je bedoelt hoor, ik noem het ook de buurtchinees, ze hebben het hier een beetje heel erg aan de smaak aangepast, topculinair hoeft niet eens ze zullen het ook heus wel kennen maar dan komt er geen niemand meer, rijst moet hier wel rijst zijn en niet echt een beetje vreemd smaken want dan blijven ze thuis en kopen een pak bij de Aldi. Ik ben ook inderdaad bang dat er teveel vetsin in zat en als je daar niet tegen kunt kan je het schudden.

  5. De topculinaire Chinees is natuurlijk wel lekker he? Ik had het over de buurtchinees met al die lauwe, vette chinees-indische smurrie die allemaal teveel vetsin bevatten, zodat je ’s avonds een kop als een boei hebt. Niet te vreten. Sambal bij???

  6. Lam Yau nasi en bami eet ik wel eens maar nooit veel en een echte goede Chinese keuken heb je hier in de buurt niet, de Won Ton soep van Albert Heijn vind ik n.l. heerlijk! Vreemd maar die is stukken beter dan wat je bij de z.g. Chinees haalt, in deze soep zaten geen deegballetjes wel in de Won Ton soep, maar dat was water en die balletjes waren volgens mij ook al niet goed. In Groningen heb je wel goede restaurants dus daar maar weer eens proberen als zoonlief trakteert tenminste.Mazza, ik kon het ook niet laten hoor en viooltjes zijn net kleine gezichtjes ze staan overigens nu wel te bibberen brrrr, het is hier behoorlijk koud.Liefs, Ann.

  7. hoi ann dank je voor die pps, hij was prachtig. Ik hou ook niet van al die teksten die het beeld bederven. Dus jij ook al aan de viooltjes,. ik ook. kon toch echt niet meer wachten tot de ijsheiligen zijn geweest. het was wel een hele lange winter dus ben blij dat ik eindelijk weer wat bloemetjes heb.

  8. Je weet nasi en bami zijn indische gerechten en niet chinees. Geloof me de chinese keuken is een topkeuken. Won Ton soep is een vamn mijn favorieten jam jam!! Zaten er geen deegballetjes in gevuld met Garnaal-varkensvlees dan??? Die wachtruimte ziet er knus uit, nauurfoto’s zijn prima weer! Groet Lam Yau

  9. Liesje dat had je nu niet moeten verklappen dat ik zo’n groot huis heb met een enorme vergaderruimte voor af en toe twee of één iemand die op visite komt, straks denkt iedereen nog dat ik teveel geld heb :-))) en was die soep maar doorschijnend geweest, verhip het zag bruin met witte sliertjes en was vreselijk glibberig! Als ik er weer aan denk krijg ik haaievinnenvel een tomatensoepje uit blik daar kunnen ze volgens mij geen moer verkeerd aan doen. Voor mijn knie gebruik ik wel Perskindol dat wil nog wel eens even helpen en voor de rest loop ik gewoon door soms trek ik even een raar gezicht maar dat merkt niemand want dat heb ik jaaaaren!!!Liefs xxx Ann.

  10. Heej Annetje, ik dacht heel even dat je een foto had gemaakt van je woonkamer…..hahaha. Ik dacht al die Annetje heeft het mooi voor elkaar! Arme Jildoe, die zo’n groot huis heeft stofge"zogen". En ik moest "smakelijk" lachen om je verhaal over de soep bij de chinees. Ik moest ook meteen denken aan haaienvinnensoep. Het is een slijmerig doorschijnend goedje met roggeltjes erin. Getver gatsie. Mijn moeder vindt die soep heerlijk! blehhh. Geef mij maar een chinees zoet tomatensoepie. Maar je moet wel oppassen, want soms kan je heel ziek worden van een chinees. hihiDoe het rustig aan Annetje, en anders kom ik wel een keer je knietjes masseren.Liefs Liesje

  11. Bedankt voor het compliment voor de foto, het was een eerste probeersel en dat lieveheersbeestje was meegenomen, ik zal mij nu niet direct op de beha met inhoud slaan, maar ik vond het zelf wel aardig voor de eerste keer. Wat die knie betreft daar is niets aan te doen, met warm weer heb ik er minder last van maar ik heb daar een reuma-ontsteking in gehad en de boel is een beetje vergroeid, wel gevraagd aan de huisarts maar die zei dat ik er beter niets aan kon laten doen omdat het dan een behoorlijke operatie wordt met heel veel kans dat het niet slaagt, bij wat zwaarder werk doe ik wel een knieband om en een verkeerde stap is behoorlijk pijnlijk maar ik kan er best mee leven, dus laat maar zitten zolang het mijn been nog bij elkaar houdt. :-))) Af en toe vermanend toespreken wil ook wel eens helpen! Er was een heel goocheme kennis die zei dat ik dan maar een rollator moest nemen, huh hoef ik daar dan niet mee te lopen? Nog een paar jaar en dan koop ik een heel grote paraplu en ga leren voor vliegende non! Het was ook geen haaievinnensoep, de naam was net zo vreemd als het gerecht zelf en nu je het toch vraagt, ik zie nooit meer knaagdieren en de honden en katten worden ook al minder dat zal het zijn. Hier hebben we drie mooie gebouwen, het gemeentehuis voorop natuurlijk, dan het politiebureau en de Rabobank is ook niet bepaald een klein kantoortje, een kennis van Geert sr. moest de bak eens in voor niet betaalde boetes en wilde er niet uit ook al wilde Geert alles voor hem betalen, hij zei "nee, van mijn geld geen vliegtuigen" en gelijk had hij. Geert heeft hem toch maar meegenomen want die had een goedkope arbeider nodig! Ik had geloof ik toch maar een boek moeten schrijven alleen al van alle wederwaardigheden van Geert sr. en jr. het was een heel dik boek geworden en vast niet saai!Toedeloe meisz! @

  12. Oh ja, nog even dit: foto "dood hout met leven" vind ik subliem!!!

  13. Haaievinnensoep denkt Miem, maar dat ziet er meer uit als sperma en niet als kots. Wat je gegeten hebt, zal wel eeuwig een raadsel blijven en je moet er ook niet meer aan denken anders ga je overgeven. Zijn jullie in Buut’npost veel kleine knaagdieren kwijt de laatste tijd? Je weet maar nooit met die lui, rare vreters!. Ik ben niet zo "van de buurtchinees" zal ik maar zeggen. Ach, dat belastingkantoor: ze kunnen het wel duurder maken maar niet eenvoudiger :-(( Zo hebben wij hier een nogal luxe politiebureau. Voor wie eigenlijk? Blauw zou toch zoveel mogelijk op straat moeten zijn, toch? En dan heb ik het nog niet eens over het kantoor van de RaBobank… dat is zo luxe ingericht…. en van wiens centjes doen ze dat eigenlijk? Zakkenvullers en grootgraaiers: ze zitten overal en in alle gelederen. Ben je al naar de dokter geweest voor je knie? Als het zo’n pijn doet moet je er niet te lang mee doorlopen. Misschien los stukje kraakbeen, dat kan zo verrekte pijn doen. Of een spiertje gescheurd. Laat er even naar kijken laiverd. Toedeloe! I.

  14. Dat ken ik maar al te goed meisz, in bakken krijgen ze of te weinig of teveel water, eigenlijk doe ik het liever later in de volle grond dan kiemen ze ook sneller. Veel succes en liefs. Overigens vind ik google soms best aardig en redelijk betrouwbaar hoor. :-))

  15. Lieve Ann, Weer veel dank, je bent veel betrouwbaarder en aardiger dan google. Ik zaaide ze altijd in bakken die ik in de kamer op de vensterbank aan de zuidkant zette. Maar sinds dat jong van me zover weg zit en ik eind februari zaaide, iedereen zich om Jules bekommerd in die periode dat we er niet zijn, maar iedereen de planten vergeet of verzuipt, had ik vorig jaar bijna geen afrikaan. Liefsr

  16. Dear Rita, afrikaantjes zaai je van februari tot eind april onder glas en van april tot eind mei in de volle grond, je hebt dus nog tijd genoeg en als je ze in de volle grond wilt zaaien mag dat best nog wat later. Trusten meisz xxx en huiver niet het komt goed!Allemaal hartelijk dank voor de leuke en lieve reacties, altijd fijn om ze te lezen.

  17. Lees nog eens je log en ik huiver. Ik heb ook gehuiverd niet van de kou en niet van het eten, nooit. Maar heb een vraag. Ik ben Afrikaantjes vergeten zaaien kan dit nog of moeten ze in mei in volle grond ? Ik heb 3 soorten van Els van mezelf en Dubainezen. Als het nog kan zal het toch snel moeten want binnen 6 weken kunnen ze in volle grond. Ofschoon een week later zal ook niet erg zijn, volgens mij word het weer een but zomer en gaan we de ijstijd tegemoet. Liefs xxx trusten

  18. ja liefen an zo gaan de dingen tegenwoordig bij de gemeente en je weet gelijk waar je geld heen gaat en je hebt zelfs even in je eigen stoel morgen zitten haha want wat daar allen maal staat is ook een klein beetje van jou hahah lekker dat er iemand even de stof zuiger terhand heeft genomen en alles even en beurtje heeft gegeefen want dat is een rot klus hoor en ja chinees eten daar hou ik niet zo van weet niet waar om maar wij eten indies is jammer dat je zo ver weg woont anders had ik een lekker maaitje voor je klaar gemaakt waar je zekker niet ziek van was geweest wie weet wat de toekomst brengt zo ik wens je toch een mooien zaterdag toe veel zonne schrijn en een diken kus van mij voor jou doeiii

  19. Oh jee, vergeet ik helemaaql je arme knietje !!!!!Hoe is het daar nu mee?? Komt dat nog steeds van die val die je hebt gemaakt met die gladheid?Hoop dat het heel snel weer beter gaat lieverd!Dikke kussen, MIem

  20. Getsie Annetje !! Klinkt als haaienvinnesoep, dat neem ik nooooooooit, ziet er echt vreselijk uit ! En ja, ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar als je ergens ziek van wordt, dan is het toch meestal wel van de chinees…… GElukig bestaan er ook nog wel heel goede chinese restauranten hoor! Maar geef mij maar de italiaan of de griek! MMMMMMMM ……Ghehehehe, dat gemeentehuis bij jullie is een plaatjes! Daar kan onze niet aan tippen ! Eigenlijk zou je daar gewoon dagelijks even een lekker bakkie moeten gaan doen, dan kan je tenminste nog een beetje genieten van je betaalde centjes voor al die gemeentelijke belastingen. Je foto’s zijn weer prachtig meid, en wat ontzettend aardig van die mevrouw! Heb je het plantje al ????? Nog even en dan is Mandy er ook hè…… ben zo benieuwd naar je eerste foto’s !Nou meissie, ik moet er weer vandoor, ga winkelen met Nikita en ze wordt inmiddels knap ongeduldig!Veel liefs en een heel fijn weekend!Miem

  21. Mooie foto’s dat lieveheerbeestje springt er uit vind ik.Ja chinezen dat is andere soep,je moet er liefhebber van zijn,bami en nasi vind ik wel lekker.Hopelijk gaat het gauw beter met je knie ,gelukkig heb je lieve mensen om je heen.Van ned. belastingen ken ik uiteraard niets.Hiet word elke maand alles gewoon afgetrokken en eens per jaar krijg je terug of betaal je bij,na de eindafrekening, allemaal auomatisch.Nooit last mee gehad.Nog een prettige dag Liefs Melda

  22. Mooie foto’s Ann,Verhaal lees ik een andere keer even.Fijn weekend hoor!Lieve groet, Liz@

  23. Dat zal dan wel de laatste keer geweest zijn dat je bij die chinees bent gaan eten. De belastingpapieren van ons liggen al even bij een administratiekantoor dus dat is geregeld. En wat een lekker weertje, de lente is nu echt wel begonnen. Ik heb met plezier je verhaal gelezen en en je mooie foto’s bekeken.Een heel fijn weekend.Liefs,

  24. wij hebben de belastingpapieren gelukkig de deur uit we zullen wel zien wat het word, ik zach dat lieveheers beestje in het hout nu moet ik even denken bij ons in het ziekenhuis was er een in de operatiekamer en de kamers zijn 3 dagen dicht geweest alles moest schoon gemaakt worden in verband met infecties wat kan zo,n beestje nog veroorzaken de lente is begonnen en het is hier mooi weer maar het heeft wel nog gevroren wat de chinees betreft ik heb van de week nog wat gehaald en het smaakte wel goed maar dat moet je ook al niet te vaak eten want dan is er ook niets meer aan en is maar goed dat je niet in alle keukens kunt kijken ik zie de smaakpolitie wel eens op tv sommigen maken er wel een potje van geniet van deze mooie dag liefs joke

  25. Lieve AnnMet de belasting hebben wij nooit geen problemen ,ze weten ons attijd feilloos te vinden haha.Ik griezel als ik je verhaal over de Chinees lees ,ikzelf houd niet van Chinees eten maar Wim wel dus ik haal het wel voor hem ,ik heb een paar keer in de keuken kunnen kijken Getver !! ik heb mijn mannetje gewaarschuwd maar hij moet en zal Cninees eten nou doe mij dan maar een bammetje met kaas!! Ik heb ook al wat bakken en manden gevuld met plantjes en dat maakt toch al wat voorjaar in de tuin ,ik zou het liefst de hele tuin omgooien en veranderen maar heb niet zo’n zin in al dat werk dus ik laat het denk ik maar zo als het nu is .Die wachtruimte lijkt wel een huiskamer echt belachlijk zo’n luxe ,ook hier smijt de gemeente met geld en dat zouden ze beter maar gebruiken voor zinnige doelen!! Lieve Ann ik wens je een heel fijn weekendLiefs Elisabeth

  26. Zo Ann weer een overvolle week gehad zo te lezen .Het lijkt de zaterdagskrant wel haha .Die chinees daar bij jullie zal ik niet bezoeken bah vrezelijk .Je foto,s zijn weer erg mooi ,ook die van het dode hout met lieveheersbeestje is erg mooi .Wachten op het gemmente huis lijkt me erg plezierig ,een mooie huiskamer grijnsssss .Lieve Ann een heel fijn weekend ,

  27. Zo lief dat schattige lieveheersbeestjes, de viooltjes en de magnolia prachtig. Ga me douchen, en dan weg. Wens je een fijne dag, Liefs Belia.

  28. Ik zit overal driftig blogs en commentaren te lezen. En kan daarom niet overal reageren. Heb bergen huiswerk en het is hier steenkoud :-) ! Mooie foto’s en ons belastoingsgeld, pfeo we werken voor de overheid !Prettig weekend, liefs R

  29. Tis officieel lente, en door jouw foto’s krijg ik er helemaal zin in. ( Behalve dan die wachtruimte, ha) Heb het al in mun bol. En ja, het wat hier heerlijk windstil zonnig weer vandaag. ’t Is dat ik naar de kapper in L’den moest, anders kreeg je mij de stad niet in, hè! Dat heb je met die buitenlui……….. die zullen wel gek zijn.Ik wens jou ook een heel fijn en relaxed weekend!xsjerrie

  30. Ja die hadden wij eerst ook, maar na een enorme verbouwing moest het allemaal zo mooi mogelijk, maar de gemeentelijke belasting is dan ook omhoog gegaan, wij betalen het pluche van heel Nederland en mogen zelf blij zijn met een gekregen stoel, niet erg hoor maar ze zouden best wat meer voor de burgers kunnen doen.

  31. Ikwas in de veronderstelling dat dat het boerderijtje van jou was, Ann. hihihihi Die derde foto dus. Maar dan hebben jullie daar toch wel een heel groot voordeel, met ZO’N wachtruimte, en het stadhuis, hier hebben we het stukken minder, en waar ik eerst woonde (Hoogvliet) waren er eerst platic stolen, maar je moest er recht op gaan zitten, want anders storten het in elkaar, daarna hebben ze TOTAAL ijzeren stoelen aan een rijtje neergezet.doei doei knuf van Rinus

  32. Toen ik klaar was heb ik nog even meegedaan aan een NIPO enquette Henk, en toen ze mij om een cijfer voor de wachtruimte vroegen heb ik gezegd een 5, het is veel te lux en dat moeten wij met zijn allen betalen ik vind dit decadent! Van harte gefeliciteerd met je poedelprijs voor het darten, zo kreeg je tenminste nog wat dan ben je beter af dan in de middenmoot terecht te komen. Ik zou trouwens wel willen dat hier een beter restaurant was met betaalbare prijzen want alleen een slechte Chinees en een slechte patattent daar geef ik geen geld aan uit. Slaap lekker and have sweet dreams!

  33. Nee Noontje, dat lieveheersbeestje zat al op het hout maar de zon scheen op zijn bolletje en dat was niet stoffig! Grijns!

  34. Werkelijk van den zotte, de wachtruimte van het gemeentehuis. Ik hoop dat de hangjongeren er snel lucht van krijgen. Kompliment voor je foto’s trouwens, ze zijn echt goed scherp Ann, kompliment voor jou. Moest wel lachen om jou verslag over de chinees. Werkelijk superslecht dus. Gelukkig hebben we bij ons een prima chinees waar je voor een luttel bedrag heerlijk kan wokken. Echt om je vingers bij op te eten.Vanavond heb ik de aanmoedigingsprijs gewonnen bj een dartcompetitie. Ik had dus het belabberdst gedart van het hele clubje. Maar toch met een grote worst naar huis Ghéghéghé.Eeeerst maareens eventjes pitten.Fijn weekend nog voor jou van mij.

  35. Prachtige foto’s allemaal zelf gemaakt ??? dat lieveheersbeestje heb je zeker zelf erin gezet van zo’n kinderspeldje ofzo ziet er zo onecht uit … glimlachje …

  36. Lief Annypenny kom dit allemaal later in het weekend lezen ben super lettertjesmoe pfffftttt …maar kom je wel even een lekker zonovergoten weekend wensen … dikke HUG xxxB

  37. Nee hoor Jurrie, ik zet mijn eigen foto’s op m’n space en als je dat Wit hoefblad bedoelt dan heeft Edward die niet op zijn space gehad, dat Chinees eten is ook alleen maar als zoon Geert en schoondochter Iris me mee nemen uit eten, want zelf ben ik er helemaal niet zo’n liefhebster van, wel van Indisch eten maar niet al te heet! Bij de Chinees heb ik het liefst gebakken banaan, de rest smaakt nagenoeg allemaal hetzelfde, wat ik je echt kan aanraden is Won ton soep van Albert Heijn dat is heerlijk! Drie minuten in de magnetron en klaar is de soep. Ik wil eigenlijk meer rozemarijn, de oude is nagenoeg verdwenen en snoeien vind ik het prettigste werk in de tuin, ik ben dan net een kapper en snoei in laagjes, gek maar hoe meer je snoeit hoe mooier sommige struiken worden. Buxus is ook mooi en daar kan je je echt op uit leven, zelf ben ik ook overgegaan op meerderjarige planten want je blijft aan het opruimen en bukken is niet mijn favoriete ding meer, kiwi’s en druiven lijkt me geweldig maar ik wil niet al te veel in de tuin de rozen moeten ruimte hebben er staat eigenlijk al teveel in maar ook ik moet de Budlea’s nog snoeien en een verdwaalde vlier die tussen de Forsythia is gegroeid, waar ik echt een grote hekel aan heb is zevenblad of zoals ze het hier noemen hanenpoten, dat spul is echt niet uit te roeien, maar afijn ik ben een mooi weer tuinierster dus het gaat in gedeelten, de rozen zijn klaar en morgen doe ik de rest van de struiken wel en het onkruid blijft wel groeien, de grond is nog te nat om het er makkelijk uit te krijgen, bij mij zit het waarschijnlijk ook in de genen van deze of gene want van wie weet ik eigenlijk niet, ik ben dol op kruiden dus daar ga ik wel weer mee aan de gang achter heb ik twee grote betonnen bakken voor bieslook en peterselie en dat is altijd lekker, ook marjoraan, tym en nog een paar soorten heb ik ieder jaar, heerlijk in de sla en voor de komkommer dille. Als wij nu alleen gaan snoeien en we nemen een enorme Engelse tuin met een tuinman dan zullen we ons best vermaken Jurrie. Liefs, Ann.Bij de belasting is niets onmogelijk Rinus alleen wat wij mogelijk vinden, maar ze zoeken het nu maar uit ik ben er af. Zonder jaaropgave kan je helemaal geen formulier opsturen, maar tsja zij weten het beter (denken ze).Liefs, Ann.

  38. Hallo Lieve Ann, ik heb het woensdag ook DIGITAL gedaan, maar donderdag kreeg ik een mailtje in mijn box, van de consunentenbond, en daar stond in dat je je premies van je begravenis er ook bij mocht zetten, dus even gebelt, en ja hoor, ik mocht het nog veranderen, en ze zouden de LAATSTE gebruiken, om de berekening na te zien, dus die van een woensdag kunnen ze de kont mee afvegen. haha. Maar laten we het niet over de een of andere molen hebben,want dan kan ik je iets vertellen, wat je onmogelijk lijkt, maar is toch gebeurt. Ik krreeg afgelopen november, een schijven dat ik mijn JAAROPGAVEN 2008 ergens heen moest sturen. (ik weet niet waar meer naartoe, maar zal ook wel amtelijk zijn geweest) nou vraag ik je.????? met een beetje geluk heb je die pas in Februari, zou het door de o-ZON-laag komen, dat iedereen daar van streek is.??lieve groetjes en een knuffel met een prettig weekend van Rinus.

  39. was dat niet hetzelfde bloempje als je geliefde broer laatst op zijn space zette?dat viooltje kijkt er lief over de blaadjes met dat gezichtje, tuinmuziek noem ik ze altijd, alleen ik koop ze bijna nooit.over die chinees, laatst schreef je ook al over een chinees etentje: je ging buiten even een sigaretje roken met een vriendin. ik heb al een paar keer gedacht, toch eens aan Ann vragen wat haar lieveingseten is daar. of ze een babi pangang mens is of juist niet?????ik ga eigenlijk vrijwel nooit uit eten, mocht ik eens chinees eten dan halen we het naar huis. dat is sporadisch. De laatste keer namen we een samenstelling van drie gerechten, babi pangang gebakken banaan en koe yo luk. ontzettend nep want toen we thuis zaten merkten we dat onder elk dun laagje gerecht kroepoeklag,nudie frituur ik zelf wel als ik die hebben wil. ik voelde me echt genomen hoor.en wat de tuin betreft, ik ben weer aan het plannen maken, ik wil rozemarijn minder en buxus meer. ik hou van snoeien en daar onze tuin nogal vlak over de weilanden uitkijkt is het erg leuk om de silhouetten van de buxusbollen te zien swinters. en het is zo lang winter…..ver wil ik een wat grotere verscheidenheid bloeiende meerderjarige planten, sterke die ik intomen moet. ik kan wat dingen uit marits tuin halen, oa een,ja: magnoliaboompje…enslangebaard. die wil ik beiden graag. haar tuin is overvol en veel planten heb ik er zelf ingeplant dus. de tuin is overvol dus wat stekjes kunnen. in haar nieuwe tuin straks staat een MISPELBOOM, éen die al vruchten draagt, een grotere dus…recepten? en twee goeddragende kiwis en druiven. leuk om dat allemaal mee te gaan maken. tuinieren interessert me erg. het leukst vind ik snoeien. soms pak ik mijn snoeischaar, dan loop ik naar buiten, knip knip bewegingen makend en dan kijk ik waar ik knippen kan, vandaar toch maar die buxus😉 oma deed dat vroeger ook altijd al, zit dus in de genen.

  40. Ja als je het ziet staan, staat het inderdaad gek eigenlijk nooit op gelet, bedankt voor je compliment en jij ook een heel fijn weekend meisz.Liefs, Ann.

  41. Ik persoonlijk vind stofgezogen heel raar klinken en heb altijd gestofzuigt gezegd, niet dat ik dat zo vaak zeg want ik doe het niet vaak haha, de foto’s zijn prachtig…zeker niet beroerd idd. Lieveheersbeestjes zijn er al weer volop en steekt lekker af tegen dat mooie dooie hout.Heel fijn weekend hoor, groetjes Sandra

  42. Hadden ze bij de belasting geen andere datum kunnen bedenken, er zijn vast mensen die denken dat het een 1 aprilgrap is San, je hebt gelukkig nog even, maar ik vind het maar vervelend werk die belasting toestanden het waren er deze keer drie, eentje voor ma, eentje voor Geert die verdorie al 10 maanden dood is maar toch over 2008 het hele jaar mijn financiële partner was, hoe bedenken ze het! Sterkte met alles en liefs.Bedankt John, foto’s nemen blijft leuk maar niet alles wil zoals ik het wil, jij ook een heel fijn weekend,Liefs, Ann.

  43. Een heel meeslepend verhaal, erg leuk om te lezen. Gelukkig hoef je je geen zorgen meer om de belastingen te maken ! De foto’s zijn ook weer erg mooi geworden. Nog een fijn weekend toegewenst !

  44. Verhip jah, de aangifte…..die moet ik ook nog doen. Jaiks.Nou doe ik deze zelf en dat gaat dan digitaal, geen post…..en dan is het ook gewoon 1 april de deadline, nog steeds geen grap.Love het lieveheersbeestje op het hout…..Liefs, San

    °○°Alexandra
  45. Niks hihihi, ik heb verdorie wel 8 keer gebeld en daarom hadden ze het natuurlijk zo druk dat ze geen tijd over hadden om te doen wat ze al 8 keer hadden beloofd! Arrrggghhh, dat buffet zal er ook wel eens zijn, maar niet als ik er ben!Jij ook een heel fijn weekend laiverd, dat wordt weer zeulen met je spiegelreflex dinges! Grinnik, dikke kus.

  46. Lieve Zuster,Je moet een beetje milder denken over de mensen van de belastingdienst hoor,na de recente discussie over stress,zou je toch begrip moeten kunnen opbregen voor deze zwaar overbelaste stumpers…hihi. In de wachtruimte van het Gemeentehuis mis ik eigenlijk nog een lopend buffet met warme en koude hapjes voor als je lang moet wachten. Nogmaals een fijn weekend, en een kus van je Broertje

Geef een reactie

