Weekend en in blijde verwachting!!!   57 comments

Vreemde titel welnee, ik ben in blijde verwachting zelf een tikje te oud maar ik heb een draagmoedertje gevonden, eerst over tot de orde van de week………….

00 ANN

Zo deze week zit erop en ik mag wel zeggen dat ik zeer tevreden ben over mezelf, alle wassen zijn schoon, gestreken en opgeborgen, die ellendige belastingtoestanden zijn op de plaats van bestemming zodat nu een ander zijn hersens mag laten kraken, ook weer aardig wat overbodige toestanden opgeruimd enz. enz. enz. Telefoon gehad van een dierbare vriend waar we al 15 jaar niets van hadden gehoord maar die ons niet was vergeten, de afstand was te ver en dan verwateren vriendschappen al vrij snel. Hij zal in de komende weken langs komen en schrok er erg van dat Geert was overleden, tsja in 15 jaar kan er heel wat gebeuren. Ook in de laatste week zijn er toch weer moordpartijen waar je niet omheen kunt. De moordenaar in Alabama had het notabene gedaan omdat de familie ruzie had om een bijbel! De 28 jarige Michael Kenneth McLendon eiste de bijbel op en heeft toen maar 10 mensen vermoord, waaronder zijn moeder, die hij eerst doodschoot en toen in de brand stak, zijn oma, een oom en nog twee familieleden en de vrouw en het dochtertje van 18 maanden van een lokale politieagent, de bijbel heeft hij overigens niet meer nodig want hij pleegde zelfmoord, de grenzeloze waanzin langer. Ook het bloedbad op de Duitse school was weer vreselijk, maar het gaat eigenlijk de hele week maar door met dit soort berichten, het wordt weer tijd voor een kijk en luisterstop.

Het Jeltingahuis, Stationsstraat, Buitenpost 8 maart 2009

Jeltingahuis, Stationsstraat, Buitenpost.

Narcissen in de knop, 8 maart 2009

Deze narcissen zullen volgende week wel in bloei staan.

Bloeiende plantjes naam onbekend, 8 maart 2009

Ook deze plantjes bloeien, maar deze keer weet ik niet wat het zijn, ze nog nooit eerder gezien.

Nu over tot het zijn van in blijde verwachting, de kleine robbedoes van een Yorkshire terriër Lady Quinta van de kennel Zikiri in Alkmaar van Hennie van der Sluis-Breuker is in verwachting en nadat wij een aantal malen contact hebben gehad, wordt ik hopelijk weer moeder! Allemaal duimen s.v.p. dat er een teefje bij is want dan gaat mijn hondenkindje Mandy McDunn van Zikiri heten. In de eerste week van april zullen de pups worden geboren dus het is best spannend. Na 8 weken kan ik het dan ophalen, maar ik krijg ook foto’s van de baby dus ik hou iedereen op de hoogte. Toestemming heb ik niet gevraagd maar ik denk niet dat Hennie er boos om zal zijn als ik het moedertje Lady Quinta hier even laat zien, het is toch wat als je op mijn leeftijd nog een draagmoedertje hebt.

00 Lady Quinta, Yorkie van Henny- kennel Zikiri00 Lady Quinta

Quinta is erg mooi, maar ravotten doet ze het liefst. Het vadertje is de Nederlandse kampioen May Day-Nike van Samothrace (links) en rechts staat Lady Quinta beiden in bruidskleding.

00 claire_dottie_quinta

Van links naar rechts de hondjes van Zikiri, Claire, Dottie en Lady Quinta, lekker bijgeknipt maar wat zijn ze mooi!!! Hennie als je hier weer een kijkje neemt dan zie je je eigen foto’s mijn excuses ervoor maar iedereen moet ze toch even zien. Wie meer wil zien van de kennel, de puppies en de omgeving gaat maar naar www.van-zikiri.nl

Posted 13 maart 2009 by Ann McDunn in Geen categorie

57 responses to “Weekend en in blijde verwachting!!!

Subscribe to comments with RSS.

  1. I have learn several excellent stuff here. Definitely price bookmarking for revisiting. I wonder how so much attempt you put to create any such great informative site.

    • Dank je wel “Leuke” voor je mooie reactie, zelf heb je een prachtige site en heel mooie tassen! Een blog maken is niet zoveel werk, het is lezen (en dat heb ik heel veel gedaan), foto’s maken, alles wat bijhouden op allerlei gebied en je bevindingen neerzetten, nogmaals dank, vriendelijke groet, Ann.

  2. Goed idee Sjerrie, je zet jouw tas gewoon bij de visite dan kan die ook nog even op het schadeformulier!

  3. Dan zouden ze juist wel moeten claimen heDoen ze ook niet……………………….. whahaaaaaaaaa Zal ik het zelf maar doen dan? Hihi, allemaal nieuwe tassen en riemen. Wow.

  4. Zie je wel dat visite uiterst beleefd kan zijn? Doe je zo je best claimen ze niet of ze komen expres bij jou met een tas die toch al weg kan…….. :-)))

  5. Foto’s van gemaakt…………….. voor de WA…………. Haha. Maar niemand die claimt………………… fraai hoor.

  6. Ehhh dat is minder plezierig voor het bezoek, afijn de meeste zijn wel zo beleefd om buiten pas te gaan mopperen, whoehahaha.

  7. Zeker heb ik van opvoeding gehoord Ann, wij zijn er nog steeds mee bezig. Hahaaaaaaa. Die van ons wil nog wel aan tassen van bezoek knagen. De onze laat ie met rust…………. Pfffffffffff

  8. Dit wordt mijn derde Yorkie al Marc en ik heb een kennel gehad dus ik zit niet in over zo’n handjevol al kunnen ze er best zijn, het mag best wat koppig zijn hoor beter als een braaf schoothondje, ook lekker rennen en graven dat is veel leuker!Liefs, Ann.

  9. Wat ga jij er je plezier aan beleven, een schattig bolletje wol, hopelijk tref je het met je toekomstige pupje, en is het een niet al te koppig terriertje…Lieve groetjes,Marc

  10. Liny de eerste tijd kan het in mijn jaszak, later tussen mijn jas met een riem erom en als ze groot (nou ja groot) is dan heb ik haar in een boodschappenmand, maar echt weg zoals jij af en toe echt een paar dagen dat kan niet en dat wil ik ook niet meer dus voor mij ligt het anders, maar het is wel echt gezelschap Yorkies voelen precies je stemming aan zijn vrolijk als wij het zijn en komen troosten bij verdriet.Liefs, Ann.

  11. O Ann wat mooi zeg Ik zou zo een klein hondje willen hebben .Ik ben te veel weg en meenemen is ook lastig want ik heb handen vol aan mij zelf als ik met de trein weg ga Maar het blijft vertederend. gr LINY

  12. Ze zijn wat feller en blaffen Sjerrie, maar ik heb eens een keer de eerste Mandy meegenomen naar een zwembad in Drenthe, ze bleef heel lief liggen achter een luchtbed en toen er een opzichter kwam die vroeg of ik wel wist dat honden verboden waren zei ik "kijk nou ’s goed man, dat is geen hond dat is een buitenlandse raskat", hij geloofde het ook nog en we zijn mooi met z’n allen gebleven. En als je een hond "poes"zou noemen kwam ie toch ook? Maar fijn is het wel hoor.

  13. Moet ik nou strakkies op Catzzz ok Dogs zetten? Grinnnnn

  14. Da’s helemaal fijn voor jou Ann.

  15. Arme Quinta, ze kan er echt niet meer omheen, er zit nu zeker een teefje bij!

  16. Bijzonder mooi foto’s Ann,Goedenavond overigens en bedankt voor je altijd weer lieve weekend groet

  17. We gaan flink voor je duimen, Ann. Wat een leuke hondjes zijn het, met hun ondeugende koppies.Groetjes,

  18. Niks leukers als lang verwacht gepluis en gespuis, dat doet zo enorm veel goed. Zeker als je weet wat het was en nu weer mag ontvangen. Ik duim mee Ann!X San

    °○°Alexandra
  19. Allemaal weer bedankt voor jullie leuke en lieve reacties, als iedereen duimt dan moet het toch lukken! Ik ben al zo lang zonder hondje en nu alweer bijna 10 maanden alleen dat ik er echt naar verlang, maar ik wil de lente niet overslaan, als de puppies eerst maar geboren zijn dan weet ik of ik in juni zo’n lieverdje op kan halen. Caro, ik heb weer een week kijk en luisteren ingelast dat bevalt me prima, even niet al die ellende iedere dag weer! Melda ze zijn echt zo ontzettend lief, ik heb een kennel gehad met allerlei honden en daarbij ook nog pensionhonden maar dit is echt mijn ras en een groot voordeel is ook nog dat ze niet verharen, iedere week wassen, een crèmespoeling en kammen en klaar is de lady en dan zijn ze mooi!!! Nicky, dat is toch leuk nog een paar jaar en als hij het leuk blijft vinden dan luister je er met plezier naar. Wat het Yorkie betreft als de pups geboren zijn horen jullie het als eerste!

  20. Wat een lieve snoetjes hebben ze ,ik vind het leuk huisdieren te hebben als ik alleen ben kan ik toch praten al is het dan maar tegen de kat.Ik hoop met je mee dat er een teefje bij zit als dat je wens is.We zullen er vast nog van horen hier .Nog een fijne avond AnnLiefs Melda

  21. Potverjandoppie!!!..da,s nog eens leuk nieuws Ann!!..1e week April..bijna Pasen dus..ik hoop met je mee dat er een teefje tussen zit meiss!!..een voorjaarsnestje..beter kan niet..je gaat dan de mooiste tijd van het jaar tegemoet met je puppie..zooooo héérlijk eigenwijs zijn ze..hebben een eigen willetje..dat vind ik zo mooi aan deze hondjes..ik draai me duimen de blaren voor je hoor!!..prachtige foto,s weer..zo ècht de lente..mijn narcissen zijn eindelijk aan het bloeien gelukkig..alles loopt weken achter door de kou..vandaag was het hier echt wel genieten buiten..ben lekker in mijn tuintje bezig geweest..fijn om te lezen dat jij ook weer de boel op orde hebt..geeft een goed gevoel hè..de moordpartijen..daar ben ik erg van geschrokken..het lijkt wel al erger te worden..bah bah bah..het wordt hoog tijd dat we eens leuk nieuws horen..vinje ook niet??..fijne avond Ann..liefs Caro.

  22. Gelukkig nog geen heel vioolconcert haha, maar een paar beginlessen. Hij vindt het wel interessant……. en ja het is mijn kleinzoon!liefs, Nicky

  23. Lieve Ann,Bedankt weer voor je "eenzame crocus" in mijn GB.’t Gaat ff niet zo lekker,toch altijd weer wat spanningen als we naar het zieknhuis moeten(vanmiddag ’n gesprek over de bestraling).Wat ’n leuke foto van de Yorkies!!’k Duim voor je dat er straks ’n teefje bijzit hoor,ik gun het je van harte!’t Weekend is weer voorbij maar ik wens je ’n fijne week toe!Liefs Corry en doggy Joep!!

  24. hele mooie naam mandy die hebben wij ook in de fam. ik hoop voor jou dat er een teefje bij zit ze komen uit een goed nest zie ik wel en de rest moet je zelf doen goed opvoeden maar dat kun je wel ,en lekker knuffelen . ik vind het heel leuk voor je ann niet meer alleen in huis heb je met de Pasen misschien een mooi kado liefs joke

  25. Wat een schattige hondjes en ik kan me voorstellen dat je je er op verheugd om zo’n leukerd in huis te hebben ,mooie naam ook !!Een fijne week wens ik je .Liefs Elisabeth

  26. Wat een snoepjes Ann. Ik duim mee voor een teefje maar moet er nu even vandoor. Als jij om 4 uur nog wakker bent ben ik al op, zal je morgenochtend wat pesten onder een log (vriendelijk bedoeld), moet nu man achterna voordat hij er vandoor gaat met een philippijnse schone xxxxxxxxxxxxxx

  27. heerlijk nn dat je weer moeder word van deze pracht hondjes wat een schatjes heerlijk meis hoop echt dar er een teefje voor je bij zit ga nu al duimen hoor ja soms verlies je elkaar zeker uit het oog maar toch leuk dat je nu weer wat van elkaar gehoord heb en ja het geloof waarom je daar ruzie over moet maken snap ik ook niet hoor veel gr v els

  28. nu ja, ‘ze, ‘haar’

  29. ohhh wat leuk Ann, ik lees het nu pas! Je had er al wel over verteld, de foto’s en de site zijn geweldig. Moeder Quinta ziet er prachtig uit, de anderen trouwens ook. Ik hoop dat alles goed gaat met moeder en kinderen, en ze gezond en wel worden geboren. Wat lief hè die kleine hummeltjes, zo aandoenlijk, en laat het maar gauw juni worden dan mag mama Ann ze ophalen. Oom Edward is ook al bere trots las ik, dus die kleine zal zeker verwend worden. Het weer in Vinkeveen was vanmorgen stralend, maar het is nu bewolkt en nat. Wens je een fijne dag ! Liefs en kus van mij voor jou! Belia.

  30. ik zal zeker voor je duimen dat er een teefje bij zit en dat je maar gauw de liefden mag geefen die je ook aan mensen schenkt want dat doe je elke dag trouw en daar heb ik zeer veel recpect voor dat je dat doet liefen an en ja al die raaren dingen die in de wererld gebeuren sta daar maar niet te veel bij stil want zo als ik het zie is het eind nog lang niet in zicht jammer genoeg zullen er er nog meer dingen gebeuren die onse pet te boven gaat .in ieder geval wens ik jou een mooien zondag toe en met een diken kus zou dat wel luken dus bij deze krijg je hem van mij doeii

  31. Wat leuk, het gaat er dus toch echt van komen. Mama Ann, nou een liever vrouwtje is er niet volgens mij. Eerste week van april dat is al snel! volgens mij duren die 8 weken daarna dan wel heel lang.Een leuk vooruitzicht lieve Ann,Morgen nog een fijne zondag!Liefs Annelies

  32. Wat een schattig trio die hondjes. Hoop voor jou dat er een teefje bij zit, Mandy McDunn van Zikiri, klinkt als adel, wow. Dat gaat nog spannend worden Ann.Nog een fijn weekend gewenst.

  33. Ze zien er heel erg parmantig en vrolijk uit ! Ik twijfel er niet aan dat ze aan jouw een heel goed bazinnetje krijgen. Nu maar duimen dat het een teefje wordt zoals je hoopt dat het wordt ! Nog een fijn weekend toegewenst !

  34. HOIHOIHOIHOIHOIHOIHOIHOIHOIHOIHOIHOI……..PEETTANTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  35. Hahaaa die knipjes zou ik persoonlijk er eventjes uithalen, maar wat zijn het leuke fotomodelletjes. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken Ann. Wens je een fijn weekend met mooi weer.Liefs van Henk

  36. Wat een schitterende foto’s en de van de hondjes wat een lieverst, dat word straks echt knuffelen ook een heel fijn weekendLieve goetjes Janny

  37. Wat ontzettend leuk Ann het zal een spannenende tijd voor je worden ,je laat ons mooie foto,s zien van die kleine dotjes .

  38. Ilona jij mag peettante van Mandy worden, Benona is het al van een Fries paard en dan jij maar van een van oorsprong Engels hondje, ik neem niet meer dieren hoor! Edward mag al voor de kinderwagen zorgen dus het komt helemaal goed, o jee en als ze 8 weken zijn dan kunnen ze nog op één hand zitten en in je jaszak mee, echt oud worden Yorkies niet meestal tussen de 10 en 15 jaar dus jullie Lola’tje heeft nog een hoge leeftijd bereikt en het is echt een heerlijk ras, ze zijn erg alert, dapper en bijzonder intelligent dat is uit testen gebleken, daarom zijn ze ook heel snel zindelijk en het zijn echt geen knuffels ze hebben een eigen willetje en dat vind ik dan weer leuk. Duimen Ilona dat het een teefje wordt! ♥ A.

  39. Mag ik peettante worden van Mandy? Zelf hebben wij ook een Yorkie gehad, ze heette Lola (we met her in a pub in old Soho, where we drank champagne but it tasted like cherry cola…) Lola is 14 geworden en ze was een heerlijk hondje. Zo klein als ze was, ze was waaks en dapper. Nu maar hopen dat er een Mandy geboren wordt. Ik duim alvast. ♥ I.

  40. Oh Annetje wat een SCHATJES !!!!!!!Nog heeeeeeeeeeeeeeel even wachten en dan …………………..Zal voor je duimen dat er een teefje bij zit hoor!Heel fijn weekend leiverd, maar dat zal wel lukken nu!Dikke kus, Miem

  41. Ann wat een leukertjes die koppies lachwekkend, goh worden spannende tijden voor je lekker gezellig straks thuis een heerlijke knuffel om je heen die je groet met een blaf als je thuis komt of gezellig een kopje thee mee gaat drinken buiten in de tuin …april is een goede geboortemaand voor een hond zie je aan Maxx een 1apriler die een geweldig karakter heeft en het verder prima doet zo in deze soms gruwelijke maatschappij. Wat zijn er een boel nare afschuwelijke dingen gebeurd deze week brrrrr angstige wereld is het hé …. Je foto’s zijn prachtig super scherp mooie natuurlijke belichting … doe het je niet na!Maak je nog eens een foto van Benona mijn paard lang niet meer gezien hoe is het met haar geniet ze al van buiten hppelend in het lentezonnetje?Jij ook mooi weekend hopelijk net zo’n lekkere dag als vandaag al waren de voorspellingen minder gaan we gewoon positief denken wie weet laat sunshine zich nog zien tussen de druppels door … huggiexB

  42. Zozo, dus de McDunn Clan krijgt er een haarballetje bij als familielid. Nou Ann, ik hoop echt voor je dat er een meisje bijzit! Wordt Edward dan ook meteen peetoom?Ik ben benieuwd wat april gaat brengen, hopelijk zeeerrrrrr goed nieuws, wat leuk joh.Een heel fijn weekend Ann, X San

    °○°Alexandra
  43. Hallo Ann,ik heb het hele verhaal nog niet gelezen, dat doe ik morgen wel.Maar dit begrijp ik er wel van, dat jouw puppy in de maak is!Wat een schattige hondjes zijn het.Nu eerst even mijn mandje in, morgen weer een nieuwe dag met de zon erbij!?!Lieve groet, Liz@

  44. ps. die witte bolletjes zouden een soort allium kunnen zijn?? ik ken ze niet…

  45. ik zie dat ik je vorige weblog ook nog niet zag. de sneeuwklokjes van edward zijn net ietsje mooier 😉 helleborits vind ik altijd erg mooi. vanmmiddag ontdekte ik een binnentuin in deventer, daar ga ik zeker vaker naar toe. het is een oude kloostertuin en zag er veelbelovend uit: het lijkt me een echt ouderwetse veelsoortige bloementuin.wat leuk joh, je hondenverhaaltje. ik zag deze week twee piepkleine puppies in het bos. ze waren 8 weken oud, twee zusjes, zo groot als marmotjes. zo liepen ze over dat bospad. freggel was nieuwsgierig maar een beetje te krengerig: ze piepten, maar wilden wel steeds freggel volgen. als ze nat zijn door de ondergrond, tja, dan zijn ze wel helemáál nat. wat ik het leuke vond was dat die twee puppies allebei al een overduidelijk verschillend karakter hadden, hetzelfde ras, hetzelfde nest, twee meisjes, en toch zooo verschillend. zie je wel dat een hond meer is dan "zomaar" een hond (hoe zouden freggs broer en zus zijn geworden). en zo is het bij elk dier, er zit veel meer in dan sommige mensen denken. daarom vind ik jouw verhaal ook zo mooi. en als freggel en ik verder gingen, gingen die twee dreumels elke keer moedig achter ons aan. tot tenslotte het vrouwtje ze maar oppakte om ze pas los te laten als we een stuk verwijderd zouden zijn, leuk he….ik heb ervan genoten!

  46. Mooie lente foto’s hoor. Oh, stil verlangen. Vanwege het slechte nieuws kijk ik geen nieuws meer, krijg nog wel berichten van mijn Feeds op mijn buroblad.Die hondjes zijn echt lieve dotjes, alvast gefeliciteerd met het moederschap, en Edward natuurlijk ook als oom.

  47. Leuke hondjes, vooral die laatste foto doet het hem. (voor mij dan😉 ).Ik hoop voor je dat er een teefje bij zal zitten en alles goed zal gaan. x,

  48. De uirbreiding van onze Clan moeten wij t.z.t. natuurlijk op grootse wijze vieren, oompje Edward is eigenlijk ook wel een beetje trots hoor!

  49. Schatjes zijn het Ann,prachtige foto’s,Fijn weekend,groetjes van gerrit en elly.

  50. Wat leuk Ann. Die zien er tûk uit zeg. Ik begrijp dat je eerder honden hebt gehad? Gefeliciteerd met het heuglijke feit, ha. En nou maar nachies aftellen he………………………xsjerrieFijn weekend

  51. Die strikjes zijn nodig hoor Charlotte anders hangt het haar voor hun oogjes maar kleine deugnieten zijn het, ik ga toch maar op speurtocht naar de naam van die bloempjes.

  52. Geweldig goed nieuws Ann. De strikjes hoeven van mij niet maar verder zijn ze waanzinnig leuk om te zien. Die ondeugende koppies, ha, ha, volgens mij hebben ze de rottigheid uitgevonden. Jouw foto’s zijn ook weer erg mooi. De witte bloemetjes zien er leuk uit, helaas weet ik ook niet wat het is.

  53. Lieve broer, je hebt het waarschijnlijk nog niet helemaal goed begrepen, maar je wordt wel weer oom hoor! Dan zijn er al Edward, Ann en Mandy McDunn. Ook jij een heel fijn weekend lieverd en een dikke kus van die zus van je ( je zus staat toch niet prettig!).

  54. Dear Ann,Toen ik het begin van de tekst in je update las,zat ik even te zwabberen op mijn stoel en dacht,ik zal toch niet nog een keer oompje worden???,maar het liep goed af..hihi. Ja Ann, er zijn de afgelopen week weer vreselijk dingen gebeurd,er komt maar geen einde aan.Het zijn niet de eerste moorden die gepleegd zijn om de bijbel en geloof hoor,die kijk en luisterstop van jou is helemaal niet zo’n gek idee.Die plantjes heb ik ook nog nooit eerder gezien,en als jij niet wat het zijn,houd het voor mij helemaal op.Natuurlijk moet ik je ook even feliciteren met de zwangerschap van Lady Quinta,als alles goed gaat heb je binnen afzienbare tijd weer een lief hondje.Wat zijn het lekkere parmantige diertjes he,de onderste foto is echt prachtig! Lieve Zuster,ik wens je een fantastisch zonnig en fijn weekend!!!!!Een dikke kus Van Edward.

  55. Dank je wel Mazza en ik heb nog heel veel liefde over dus het komt helemaal goed, als ze 8 weken zijn is het zo iets vreselijks liefs dat je er geen genoeg van kunt krijgen, maar ik hou jullie natuurlijk op de hoogte.

  56. wat leuk nieuws, en wat spannend , dat gaat nog even duren maar de rijd zal voorbij vliegen en vooral heel vaak gaan kijken . heel veel foto’s . Het is een mooie beslissing na al dat gedub, Echt wel de moeite waard. It hurts to love somebody/ something , but that’s always better than never have loved at all.

Geef een reactie

