Belasting perikelen, gemeente ellende en toch een prima week!   31 comments

Deze week is voorbij gevlogen ik dacht nog wat vliegt daar, was het de week. Zoals iedereen behoort te weten moeten de aangifte formulieren voor de belasting 1 april bij de belasting zijn, dat is je vooraf gemeld per brief in een blauwe envelop, zodat je benen al beginnen te bibberen als zoiets op de mat ploft en je al blij bent dat het allen maar een aankondiging is. Edoch, al wat er komt géén aangiftebiljetten, nou ja 0800 is nog steeds gratis dus 10 februari maar eens bellen, na drie keuzemenu’tjes krijg je vast wel iemand die je vertelt dat je weer eens verkeerd zit, oké het lukte uiteindelijk een vriendelijke dame aan de lijn te krijgen die mij verzekerde dat de belastingbiljetten binnen 10 dagen zouden arriveren, nee dus! Eind februari krijg je dan zoiets van “dit is veel langer dan 10 dagen” en wederom ga je er eens breeduit voor zitten om een mens aan de telefoon te krijgen, deze keer waren er weer drie keuzemenu’tjes en ik had de goede, mooi zou je denken dat was snel, dat wel ja maar wat kreeg ik te horen “Al onze medewerkers zijn in gesprek, probeert u het later nog eens, wij verbreken nu de verbinding”, na 5 keer geef je het gewoon op bonkend met het moede hoofd op het tafelblad! Ze kunnen het niet leuker maken, maar makkelijker wel? Nee hoor doorgestoken kaart voor je het weet krijg je een ambtshalve aanslag! 2 Maart maar weer eens gebeld en YES een echt mens, nu waren ze bij de belasting een beetje in de war, maar deze week zouden de aangiftebiljetten komen, morgen zou het nog kunnen maar maandag is het de 9de alweer, alles ligt klaar om naar de brave borst die het doen zal te brengen maar dan moeten ze toch echt opschieten en anders maar uitstel aanvragen iiiieeeeuuuwww 0800 bellen het is gratis en dat is maar goed ook want aftrekbare telefoonkosten zijn er niet! Nu eerst de gewone gang van zaken en ik ben nooit een dag te laat………..

00 ANN

Had ik geweten dat ze bij de Lidle zulke prachtige appels hadden dan had ik voor de fotowedstrijd van Edward nog veel meer appels op een stapel gelegd, ze dachten daar waarschijnlijk dat ik zoveel appels ging kopen, nou nee maar een foto is nooit weg en mooi zijn ze en daar doen ze ook niet moeilijk over als je wat ouder bent, ze letten natuurlijk wel extra op en tellen ze als je verder de winkel in gaat!

Wat krijg je dan jawel hoor de aanslag gemeentelijke belastingen en de aanslag voor Wetterskip Fryslân wat ze voor de niet Friezen maar HEF • hebben genoemd met de prachtige slogan Skjin wetter en droege fuotten… (Schoon water en droge voeten… ) met elkaar is dat voor één persoon € 473,97 terwijl je dus maar € 405,— over houdt in de maand voor eten, drinken, benzine, verjaardagen, de kapper enz. enz. enz. Maar nog niet getreurd je kan ontheffing aanvragen, nu weet ik niet hoe het in andere gemeenten is maar hier is dat een stapel papier van wat heb ik jou daar, een doktersverklaring voor het gebruik van de auto, een kopie van het kenteken, de laatste betalingen van huur en ziekenfonds, je banksaldo, je inkomen inclusief het vakantiegeld, een kopie van de voorlopige toekenning huurtoeslag en de berekening van de woningbouwvereniging en dat gemakshalve twee keer. Het risico dat je loopt dat het weer afwijzend beschikt wordt is groot in de goede gemeente, maar ik heb het meeste bij elkaar en voor alle zekerheid ga ik het hoogst persoonlijk naar het gemeentehuis brengen, dat scheelt toch weer heel wat postzegels. Alleen wat is nu het netto vakantiegeld dat je gaat krijgen? Daarvoor bel je dan maar de SVB en laten ze het daar nu niet weten, wel bruto “nee het moet netto opgegeven worden”, “sorry mevrouw maar dat weten we niet”. Ook daar is rekening mee gehouden want je hebt toch nog een aantal centimeters om een toelichting te geven.

Bijna bloeiend in de regen, 26 febr. 2009

In de plensende regen deze foto genomen, want ik was al blij dat ik wat zag bloeien. De krokeledokussen zijn er nu toch eindelijk, maar gaan natuurlijk niet open ze kijken wel lekker uit en gelijk hebben ze. Er is aardig wat visite geweest en donderdagmiddag heb ik van 1 tot kwart over 5 gezeten en heen en weer gelopen bij de kapper om na 9 maanden eens een permanentje in het slonzige haar te laten zetten, het is mooi geworden maar mijn help wat duurt zo’n middag lang en de prijs wat omhoog gegaan en het heeft € 85,—gekost, wel inclusief twee koppen koffie en drie paaseitjes, eerlijk is eerlijk! Dat duurt dus weer 9 maanden voor ik er weer heenga, vanmiddag zou zoon Geert mij om één uur komen halen, want hij moest naar een kijkdag van een veiling in het Keramiekmuseum Princessehof in Leeuwarden, zoals gewoonlijk werd het 2 uur want hij had een trein gemist dus alles moest met een vaart, mijn camera had ik al om mijn nek gehangen want je weet het maar nooit en die is toch weer van pas gekomen. Onderstaande foto is dus niet scheef genomen, maar de Oldehove in Leeuwarden wordt al schever het lijkt het torentje van Pisa wel. De huizen lijken trouwens wel iets scheef, maar die willen natuurlijk op de Oldehoven lijken.

De Oldehoven, Leeuwarden. 6 maart 2009

Veilingkavels, Keramiekmuseum Princessehof Leeuwarden, 6 maart 2009

Hierboven een paar kavels van de veiling in het Museum Princessehof en ik denk dat het erg duur wordt. Hieronder een bord dat 30.000 euro of meer waard is, de foto is niet geweldig geworden maar het moest door dik glas en het is nog een wonder dat ik mocht fotograferen zoveel ik wilde, connecties zijn toch wel makkelijk! Voortaan alle kasten even nakijken of er ook zo’n bord staat KringloopPlus geeft er vast wat voor (grijns).

30.000 euro of meer waard, uiteraard achter glas, Keramiekmuseum Princessehof Leeuwarden, 6 maart 2009

Na alles enorm snel te hebben bekeken moesten we nog even naar kennissen, nog gezellig zitten praten rondgekeken en wat foto’s genomen, want ook daar komt een veiling en dan is er van alles wel te zien en te beleven. Jammer dat je dan aan de treintijden bent gebonden want we moesten al snel weer afscheid nemen.

 

Een klein gedeelte van de kavels van de veiling en er komt nog veel meer! Altijd leuk om even rond te neuzen.

Posted 6 maart 2009 by Ann McDunn in Geen categorie

31 responses to “Belasting perikelen, gemeente ellende en toch een prima week!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jurrie, het blijft ieder jaar een ellende en zelf heb ik het een keer fout gedaan en kreeg een aanslag van een paar duizend euro, gelukkig is er na heel wat schrijven over en weer een streep doorgehaald, maar ik durf het gewoon niet meer als de laatste voor Geert de deur uit is en die van ma en mij dan ben ik er weer een jaar af en erg blij. Met het foto nemen doe ik maar wat, soms zet ik de stand op scene met de flits aan en dat werkt ook wel aardig je maakt vast mooie foto’s hoor, zelf vind ik die van mij ook nooit zo geweldig maar dat komt ook door de prachtige foto’s die we hier voorgeschoteld krijgen. Gewoon doorgaan ze kunnen er tenslotte snel weer af. Bedankt voor je compliment de man van de Lidle keek wel vreemd hoor een vrouw die appels begint te stapelen is hij nog niet gewend ;-)Corry, de Oldehove is in het begin even recht geweest, maar dat heeft niet lang geduurd, het zonnetje was heerlijk meis, maar om half 4 was hij hier weer vertrokken en was het nevelig, afijn ik weet nu dat ie er nog is dus dan komt dat ding vanzelf weer te voorschijn.Annelies, fijn zo’n man de mijne maakte geen post open en als ik eens met vakantie was geweest was een een stapel post en folders want hij bewaarde alles! Kappers zijn wel erg duur geworden maar tsja echt mooi hoeft niet maar je haar moet toch wel een beetje goed zitten, over een maand een kleurspoeling erin en dat zit het weer tijden goed. Rene, ook jij bent een bofkont hoor dat John de belastingaangiften doet en wat terugkrijgen is altijd heel erg fijn. Boos maken doe ik me niet meer want dan was ik al een jaar lang boos geweest, zoveel van die blauwe enveloppen heb ik gehad, nog eentje voor Geert wegens het erfrecht en dan heeft het een jaar geduurd, hoezo rouwproces daar heeft de belastingdienst niets mee te schaften! Nog een fijne avond en een heel prettige zondag laiverd, kus van Ann.John, er schijnt hier wel zoiets te zijn maar dat is zo vaag dat niemand precies weet waar het zit, tikfoutjes heb ik één keer gemaakt en dus nooit meer!!! Ook jij nog een heel fijne avond en zondag.

  2. Heerlijk John dat je een ècht mens hebt getroffen en niet iemand die je behandelt als een nummer! Dat serviesgoed (nu krijgen ze in het museum iets ernstigs) mocht je van mij hebben hoor, in de kast kan het ook niet zoveel kwaad maar je zou er natuurlijk wel even een super computer voor kunnen kopen en nog geld over houden ook!Dikke zoen, Ann.

  3. Lieve AnnAllereerst weer de complimenten voor het log dat je geschreven hebt en de foto’s erbij.Je weet ik zit in de WAO en pak alle hulp aan die ik kan krijgen. Zo heb ik iemand voor mijn belasting-aangifte en die vraagt ook kwijtschelding aan voor de gemeente-belasting. Ja, die krijg ik maar ten dele maar het scheelt toch.Daarnaast wandelen we ook nog eens twee keer per week samen, Ja, ik heb het goed voor elkaar.Zo heb ik nog wel meer hulp, maar dat zal ik je nog wel ’s vertellen. Dat serviesgoed zou trouwens prima bij mij in de kast passen hoor, duur of niet duur.Dikke zoenJohn

  4. Dear Caro ik wil ook zo’n mannetje want dat van mij (ons) is nogal duur en je weet oplaatst niet meer waar je het allemaal vandaan moet halen, ja goedkope wasmiddelen, Lidle, Lidle, Aldi en Kruidvat maar één keer in de 9 maanden mag je toch wel naar de kapper, ik ben nu aan het sparen voor lang haar dan kan er een staart in! Was wel effe eng ja met die kapotte remmen maar zoon rijdt prima dus ach het viel achteraf wel mee en aangezien ik niets meer gehoord heb zal hij het er wel levend vanaf gebracht hebben. Goh, Caro op de Zwarte Markt in de groentehal daar had je mooie foto’s kunnen nemen! Bedankt voor je reactie altijd leuk wat van je te lezen! Veel liefs, Ann.

  5. Wat geweldig dat je vader dat thuis deed, een prima man dus als hij rekende naar inkomen ik neem direct aan dat je vader het heel wat beter deed dan die lui van de belastingtelefoon de een weet niet waar de ander het over heeft gehad, ik heb maar eens gebeld met de lui die het voor mij doen en laten ze de aangiftebiljetten nu niet eens nodig hebben! Zit ik een beetje voor in de zenuwen, morgenmiddag die troep er snel heenbrengen dan ben ik er weer voor een jaar af! Er is er zelfs nog eentje over 2008 van mijn man die 22 mei 2008 is overleden, jawel hoor voor die paar maanden moet er ook nog aangifte worden gedaan en de erfenis zullen we het maar niet over hebben, daar word ik nog de belasting blij van. Wat maken ze het toch moeilijk volgens mij was het vroeger toch een stuk makkelijker toen deed ik het zelf. Bedankt voor je verhaal Ange Art,liefs, Ann.

  6. Belastingbrieven, doet me denken aan de goeie ouwe tijd, toen mijn vader als extra werk accountant-dingen deed : belastingbrieven uitpuzzelen voor mensen die er niet uitkwamen. Hij hanteerde een tarief naar inkomen en hield er verder heel wat goede flessen, sigaren en chocola aan over. En ze kwamen allemaal bij ons thuis in de woonkamer, mijn moeder zorgde voor de koffie. Tja we haddden 6 kinderen thuis en zo haalde mijn vader zijn eigen belasting er uit. Later had hij gelukkig een kantoortje , een van de slaapkamers toen de oudsten het huis uit waren. Mijn vader deed het in ieder geval stukken beter dan al die lui achter de 008, hopeloos !

  7. Mazza, ik heb er totaal geen last van om tussen kostbare stukken rond te lopen, het is altijd zo geweest de buren een nieuw bankstel dan moesten andere buren ook zo nodig een nieuwe hebben en daar heb ik ook nooit aan meegedaan, waanzin vind ik dat, wel is het knap lastig om goed rond te komen en inderdaad wordt ieder duppie omgedraaid en bij jezelf gevraagd heb ik dit echt nodig? Nee, dan laat ik het liggen. Natuurlijk treft de kredietcrisis altijd het eerst de gewonen burger maar ik denk toch dat mensen met meer geld er ook last van gaan krijgen.

  8. het is wat iedere duppie omdraaien en aan de andere kant tussen al die kostbare stukken rondlopen, prachtig hoor maar wel cru, hoezo kredietcrisis, lijkt volgens mij alleen bij ons gewone burgers hard toe te slaan.

  9. Joke, dat heeft iedereen weleens hoor en soms staat het er na even wachten zelfs twee keer, wat heerlijk dat jij ook al een man hebt die de belastingzaken regelt, mijn was heel goed in het weggooien van die enveloppen en dat heeft heel wat schrijfwerk gekost om het weer voor elkaar te krijgen, ik zelf zou ook nooit een schaal kopen voor zo ontzettend veel geld hoor Joke dan moet je die nog duur verzekeren ook, die toren blijft wel staan hoor die staat al eeuwen scheef, jij ook nog een heel fijn weekend meis, liefs van Ann.

  10. hallo ann ik had je gisterenavond al wat willen sturen alles getypt kwam er een roze balk kan helaas niet verstuurd worden ik heb het al eens vaker gehad wat dat is weet ik niet .de foto,s zijn heel wat geld waard lees lekker duur die schaal ik geef het er niet voor uit al zou ik het geld zelf hebben dat is ook meer een belleging van je geld ik zeg altijd wat een gek er voor geeft de foto,s van de appels zijn mooi gewordn zo om op te eten zeker elstar ha ha . je bent er maar druk mee met de belastings papieren in te vullen hier doe mijn man dat wat die toren betreft die staat zeker scheef er moet niet veel meer gebeuren want dan gaat hij eraan maar ze zullen het zeker wel in de gaten houden .ik wens je nog een fijne week .liefs joke

  11. Ilona, ga dan nooit naar dat museum want daar staan en hangen zo ontzettend veel prachtige Japanse objecten dat je helemaal hebberig wordt, mensen die dit soort keramiek verzamelen worden trouwens altijd hebberig ook van al het blauw wat overigens ook in China is gemaakt en niet alleen in Delft e.o. Ook heb je Delfts groen en rood ook erg mooi alleen niet zo bekend.Zelf hoef ik het ook niet zo nodig hoor Ingeborg je moet er zo op passen, zelf pak ik gewoon een kopje uit de Victoriaanse tijd als ik het nodig heb en gaat het stuk, jammer dan maar als ik er echt heel veel voor moet betalen heb ik toch liever iets anders.Nicky de Lidle vind ik een echt fijne winkel om er rond te lopen het personeel is er ook erg makkelijk en klantvriendelijk, het wasmiddel schijnt heel goed te zijn maar ik heb het nog niet gekocht had nog een voorraadje Ariël en dat is ook goed.Belia, die verzamelaars ken ik ga er nooit mee naar het buitenland want je komt alleen nog maar op veilingen, ze zijn in staat om de bordjes van je wand te halen om te kijken wat voor merk eronder staat!Edward, Leeuwarden heeft ons toch een aantal leuke jaren gegeven maar nu zou ik er echt niet meer willen wonen ook al wordt het Zuidvliet in het midden weer van water voorzien.

  12. Ann, ik blijf erbij, de schaal vind ik mooi en daarom zou ik hem willen hebben. Dus …. ga je gang. En wat ben ik blij te lezen dat al die anderen het WEL mooi vinden maar het NIET in huis willen hebben….. dus……. jawellllll, als je hem tóch op de kop tikken kunt dan is ie lekker voor mij, joepie. Ik heb al een plaatsje bedacht voor ‘m. En met op de kop tikken bedoel ik figuurlijk, aan scherven heb ik niets. 30.000 euri voor een zak scherven is decadent; zo’n type collector ben ik niet.

    • Ilona •
  13. Zulke mooie poseleinen spullen zijn mooi om te zien al zou ik ze zelf niet hoeven te hebben.Wat de appels betreft, zou er zo in kunnen bijten.Nog een fijne zondag gewenst.

  14. Wat een zit Ann die kapper voor een permanentje en lekker prijzig ook. Gelukkig is het maar eens per jaar. Mooi dat antiek en die scheve toren is prachtig, maar die appels vind ik nog het mooiste en dat bij de Liddl. Ben ik gisteren ook nog geweest, lekker goedkoop wasmiddel gekocht, de beste en de goedkoopste haha volgens Radar. Fijne zondag en bedankt voor je roos!liefs, Nicky

  15. Prachtig dat blauw! Vriendje… van me heeft een kast vol van dat spul, hij kent de waarde wel, en zoekt dan ook overal op de wereld naar meer. Is dan ook erg hebberig geworden. Fijne zondag, bedankt voor je prachtige roosjes. Liefs, Belia.

  16. Lieve Zuster,Leuk dat je weer eens in Ljouwert bent geweest,ook al is het dan niet meer zoals wij het ons herinneren.Wat een schitterende kavels voor die veiling,dat zal zeker wel het nodige opbrengen.Een metro in Leeuwarden?, Hoor je die al onder de Voorstreek en Nieuwstad denderen, Laten ze maar liever het Zuidvliet in zijn oude glorie herstellen.Kus van Edward.

  17. Geweldig Sjerrie wat een heerlijk lied, maar het is wel waar Leeuwarden heeft het gewoon niet. Toen ik pas in Leeuwarden woonde kwamen we van het Loo en dat was al zo’n heerlijkheid "warke en nar de karke" oké kom je in Leeuwarden terecht en daar heb ik toch poos plat Leeuwardens gesproken, het viel me zelf op en heb het snel afgeleerd maar met mij is het ook nooit wat geworden hoor al heb ik mijn jeugd dan in Alkmaar doorgebracht, eigenlijk ben ik gewoon een asielzoekster met een verblijfsvergunning en alle steden hebben wel iets leuks, de kleine kroegjes vond ik vroeger maar wat gezellig we hebben jaren op het Zuidvliet gewoond toen er nog water was en dat willen ze er nu na al die jaren weer hebben, en ook met haar is het niet goed afgelopen, maar Mata Hari oftewel Margaretha Geertruida Zelle is er tenslotte ook geboren, heb je Slanke Willem nog gekend? Er waren in die tijd wel leuke stadsfiguren maar het lijkt wel of zelfs Leeuwarden vroeger toch leuker was dan nu. Slaap lekker meis en droom maar fijn van troubadours die liederen voor je zingen!

  18. Ik ook had visite, lekker eten weer. Wederom wild zwijn………………….. grinnnnnnn Dit keer foto’s gemaakt. Wie weet plaats ik die nog us. Ennuh………. een metro in Leeuwarden? Pfffffffff Gooogle Pieter Wilkens maar us. Onze friese troubadour:Piter WilkensLiwwarder Blues Wij hewwe in oans stadsjeun heleboël kroegendat is gewoan soa groeiddaar hè we nyt om froegendy sitte alle avens folmet studenten en hoerenjunkies en dealerssúplappen en boerenUt het noait wat weesten ut sal noait wat wurdeast in Liwwarden geboaren bistkanst ut wel skuddeWij hewwe in oans stadsjekelders om te parkearenmar je kanne der nyt kommeje blive an ut lavearenaltyd openstaande bruggenen openbroken dikendat ik gaan wel lopensal bin ik op ut laatst út ’e likenWij hewwe in oans stadsjeun hele skeve toarenun armoëdech gesichtmar ut skynt soa te hoarenut is un symboalfoar komplete mislukkingmar nou must dou nyt denkedat ik wú dat y omgingWij hewwe in oans stadsjeun moai foetbalkupkemar se winne noait gyn prizenen seker gyn kupke der mut elk jaar geld bijut is nyt te betalennou ik sal dy wel sêgebij mij falt niks te halenWij kanne in oans stadsjealtyd wel seuremar wat skietst daar met oput sal mij nyt gebeureik fyn alleen weldat ut hard achterút gaatast hoarst hoe’t un Liwwardersoms syn eigen taal praatEnnuh………….. ja…………. ik ben er geboren…………………..Dus met mij wurdt it noait wat.xsjerrie

  19. Henk een metro in Leeuwarden zou paarlen voor de zwijnen zijn, op vrijdagmiddag heb je daar het hele Oldehoofsterkerkhof voor je alleen en in de binnenstad is het ook erg rustig, Leeuwarden heeft het gewoon niet ik heb er flink wat jaren gewoond en toen wilde niets en nu nog niet, maar de Oldehoven en de huizen gingen echt onderuit, ze zijn er pas een aantal jaren geleden achter gekomen dat ze de toren op een terp hebben gebouwd en eromheen was een kerkhof, ik schrijf er nog wel eens wat over. Een paar krokeledokussen heb ik kunnen betrappen maar ik kreeg visite en toen die na een uur weggingen was de zon ook vertrokken, dus pak ze maar hoor dat heb ik met de sneeuwklokjes ook gedaan! Ik heb de aangifteformulieren nog steeds niet dat wordt maandag weer bellen, je zou er een punthoofd van krijgen! Maar afijn dan zit je haar lekker hoog, maar het is geen stijl vanaf 10 februari beloven en niet sturen. Ook een heel fijne zondag voor jou Henk tussen de buien wordt het droog en waterdruppels op bloemetjes staat toch wel errug mooi!Melda, bedankt voor het compliment, zelf breek ik eigenlijk nooit wat dus wat dat betreft zou ik het kunnen hebben, maar ik hou niet zo van keramiek om het huis ermee vol te zetten, ik ben nog steeds aan het opruimen en daar ga ik fijn mee door totdat het huis er net zo lekker fris uit ziet als de appels😉 Jij morgen ook een mooie dag meis.

  20. Mooie foto’s,lekker fris zien de appeltjes er uit .Antiek zie ik wel graag maar niet bij mijzelf,niet teveel breekbare spullen rond mij want ze breken vroeg of laat.Dat torentje en die huizen staan écht scheef en die kerkdeur is net een mond in een gezicht,wel apart zo een foto.Welterusten Ann en morgen een mooie dag.Liefs Melda

  21. Ze hoeven in Leeuwarden niet aan een metro te beginnen Ann, dan gaat die toren gegarandeert onderuit. Ook voor de scheve huizen vrees ik het ergste. De appeltjes zien er ook lekker uit, mooie frisse plaat.Leuk hé al die belastingen. Gelukkig is bij mij alle troep alweer ingevuld en verstuurd. Hoop dat je ontheffing krijgt voor de Wetterskip Fryslân. 474 eurie is tenslotte niet niks, daar kan je minstens 5 permanentjes voor laten zetten.Heb je de krokedorussen nog op de plaat gezet ? Ik hoop het maar want ik heb ze expres met rust gelaten om de pret voor jou niet te bederven. Daarom heb ik me uitgeleefd op de sneeuwklokken.Fijne zondag voor jou

  22. ja an ik weet het maar daar om ben ik ook blij dat john de blauwen dingen doet en ja het is even wat bekijken maar het is alw eer de deur uit en het is pocietief dus dat is wel weer lekker een appeltje voor de dorst zullen we maar zegen wat is dat duur even naar de kapper maar je kreeg koffie en een paaseitje dat krijgen wij niet hoor maar ik betaal maar 15 euro s hoor gewoon knipen niks geen fratsen hahah nou ik wensje een fijnen avond toe rustig aan maak je niet boos want dan loop je blauw aan hahah diken kus van mij voor jou doeii

  23. Hallo lieve Ann, dus je hebt weer mooie krulletjes? wel dure krulletjes lees ik. Ik schrik ook elke keer van de prijs als ik weer mijn grijze haartjes heb laten verdoezelen bij de kapper, en dat bijna elke 6 weken. Maar ja, we willen toch allemaal mooi blijven…Belastingaangifte doet mijn mannetje. Lekker makkelijk….zou niet weten hoe het moet als ik het zelf zou moeten doen.De foto van de appels zijn prachtig! de andere foto’s trouwens ook.Liefs Annelies

  24. Lieve Ann,Bedankt voor de schitterende Roos in m’n GB!Die appeltjes zien er idd lekker uit.Van kunst heb ik geen verstand.Heeft de Oldehoven altijd al scheef gestaan of was tie ooit toch recht?Waar zijn je "krokelodokussen" nou,hihi?Wij moeten de belastingspapieren ook nog wegbrengen,’n zwager doet dat voor ons.Vandaag schijnt hier het zonnetje,dat geeft ’n mens weer wat zin.Ook voor jou ’n prettig weekend lieve Ann!Liefs Corry en doggy Joep!!

  25. Gelukkig ben je samen met je zoon heelhuids thuisgekomen. Erg leuke reportage over het Princessehof. Misschien is er in Buitenpost wel een stichting welzijn zoals hier in Meppel, waar ze je gratis of tegen een gering bedrag kunjnen helpen met de aangifte. Tegenwoordig gaat het invullen meestal elektronisch en rekent het programma alles uit. Maak je een tikfoutje, dan kun je dat zo weer wissen ! Veel succes en nog een fijn weekend, John

  26. aanstaande maandag, 1400 heb ik een afspraak met mijn belastnginvuller. een uur, want ik neem de papieren van quirien ook mee….en dan heb ik dat goddank weer gehad hoewel ik niet echt een invulformulier heb gezien eigenlijk…het hele jaar doe ik alle belastingbenodigheden zonder nadenken lekker in een map zodat mijn eigen uitzoekwerk niet erg veel is. ik zei altijd, de belastingaangifte, jan’s verjaardag en oude en nieuw zijnde vervelendste dingen in het jaar, de dingen waar ik het meest tegenopzie (lijkt weinig en verwend maar oh wat kan ik daar tegenop zien, het zijn elk jaar weer grote hindernissen die genomen moeten worden naar mijn gevoel. dus die dingen probeer ik makkelijker te maken. op de foto van de schaal heb ik zoveel mogelijk de fotografe zitten te bestuderen, het is een puzzeltje maar je vindt wel wat!!jouw fotoos zijn nog steeds erg goed. ik vind ze van mezelf, en van mijn vriendin tegenvallen. ik moet echt eens gaan beginnen om weer wat animo te krijgen…nu ligt "dat ding"er maar en er wordt niets mee gedaan. jij motiveert dus wat dat betreft wél. (vriendin marianne is er overigens erg tevreden over, misschien ligt het weer eens aan mij te hoge verwachtingen en eisen, gecombineerd met "geen zin" om de manual te lezen en schema’s te maken van wanneer ik HOE flits of welke stand…. je kleuren en je scherpte zijn erg mooi.volgende week weer een prima week toegewenst!

  27. Lieve Ann . bedankt voor je prachtige fotoJij ook een heel fijn weekendLieve groetjes Janny

  28. Sjerrie gelukkig dat je even bij springt, de meeste mensen weten helemaal niet dat de Oldehoven zo scheef staat, ik was er lang niet geweest maar het wordt ook al erger! Ik kom wel even bij jou zelf om je een fijn weekend te wensen, net al geweest voor de raadplaat, wat is dat toch moeilijk meis!

  29. Als jij mij ritselt dat ik niet in de bak kom en ik krijg de helft van de opbrengst dan zal ik er eens over nadenken Ilona, maar die 30.000 euro daar willen ze het niet eens voor kwijt dus inbreken dan maar! Waarom dacht je eigenlijk dat ik bij de foto had gezet dat de Oldehove hartstikke scheef staat? M’n haar zit goed, de toren is scheef, de auto is bij de garage en de belasting is niet makkelijk en zeker niet leuk, alleen kunnen de hoge ambtenaren zomaar een kras door een aanmaning zetten dus dat scheelt weer in de vriendenkring, krassen kunnen ze goed en geld terugvorderen ook. Maar afijn misschien komen ze ook nog eens krap te zitten, berouw komt na de zonde toch?Dikke kus laiverd! ♥

  30. De belastingsdienst kan het echt niet leuker maken voor je, Ann, ze willen wel maar ze kunnen het niet. Leuk zijn is een kunst hoor, dat is niet iedereen gegeven. Maar jouw haar zit goed dus wat kan je gebeuren? Een kniesoor die let op een auto waarvan de remmen het niet doen! Het is overigens maar goed dat je erbij vertelt dat de toren scheef staat, want er zijn mensen die geven op iedere foto commentaar als "iets" niet recht staat; een toren, huis of horizon. ’t Is maar dat je het weet. Het gaat dan niet meer over een leuke foto maken maar over technische muggenzifterij. Zeg Ann, kun je dat schaaltje niet voor me ritselen? Is het Japans? Erg mooi vind ik het. Helaas heb ik uitgerekend vandaag toevallig net geen 30.000 euro in de knip ;-))) Toedeloe laiverd, dikke kus Ilona.

    • Ilona •

Geef een reactie

