Dieren in de knel?   54 comments

Eigenaren van dieren beweren dat ze de kosten voor hun huisdier niet meer kunnen opbrengen, waarom beginnen ze er dan aan? Iedereen weet dat een huisdier geld kost, de recessie krijgt nu de schuld maar dat gaat bij mij toch echt niet op! Koop verdorie dan geen vuurwerk, ga niet met vakantie als je het geld er niet voor hebt, kijk eens in kringloopwinkels als je iets nodig hebt maar je dier niet laten helpen of zelfs te weinig eten geven is schandalig en mensonterend! Als je echt te arm bent om een dier goed te verzorgen neem geen huisdier of zorg dat het een goed tehuis krijgt, hier ben ik dan weer kwaad om veel laat ik langer maar zitten maar dit is walgelijk, een hond of kat zijn afhankelijk van de mens en als iemand een huisdier neemt weet hij/zij dat het dier ziek kan worden, eerst goed nadenken en dan pas een dier in huis nemen. Of gaan we nu naar de tijd dat we gaan zeggen de baby is ziek maar we hebben geen geld dus we laten het kind maar verhongeren als het een dieet moet hebben? Hoe meer ik van dit soort wantoestanden zie hoe meer ik er van overtuigd raak dat als je mensen leert kennen dat je van dieren gaat houden.
 

Dieren slachtoffer recessie

Uitzending van 4 maart 2009 (Netwerk).

Dieren slachtoffer recessie  
Uit het onderzoek dat huisartsen en de dierenbescherming hebben gehouden onder minima met een huisdier, blijkt dat veel mensen niet meer de nodige zorg aan hun huisdieren kunnen geven. In het slechtste geval moeten de dieren afgemaakt worden omdat er geen geld is voor een operatie.

De oorzaak van dit probleem is de haperende economie. Door de recessie zitten asielen overvol en daarom luiden dierenartsen en de dierenbescherming de noodklok. In Netwerk een reportage over de toestand van huisdieren in Nederland.

 
 
 
Zo kan het ook en daar hoef je niet eens veel geld voor te hebben, er zijn genoeg mensen met een klein inkomen die toch heel goed zijn voor hun dieren dus het verhaaltje van "het is de schuld van de recessie" is grote onzin! De rechtse foto bovenaan is van een kat die mishandeld is en jawel het gebeurt heel veel hier in Nederland, nog meer dingen om je diep voor te schamen!

Posted 4 maart 2009 by Ann McDunn in Nieuws en politiek

54 responses to “Dieren in de knel?

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mijn poes blijkt een voedselallergie te hebben. Ik heb haar van iemand overgenomen toen ze 2,5 jaar was. Ik had toen een goede baan. Inmiddels wordt poes 13 jaar dit jaar en heb ik een bijstanduitkering.. Ik ben universitair geschoold maar in 2010 kreeg ik een burn out en bleek ik een angst en paniekstoornis en verwaarloosde ptss te hebben. Uiteindelijk ben ik in de bijstand beland. Ik ben absoluut niet zielig want ik red het prima en tegelijk had ik deze omstandigheden in 2002, toen ik poes in huis nam, niet voorzien.

    Poes krijgt speciaal voer van Royal Canin van €10,- de kilo. Dat bestel ik in bulk bij zooplus van mijn vakantiegeld en de langdurigheidstoeslag. Dat gaat prima omdat ik er vantevoren rekening mee houd. Daarnaast heb ik druppels besteld voor een betere huid en anti jeuk. Vorig jaar had ze dezelfde symptomen als nu en ben ik met haar naar de dierenarts geweest. Dat kostte mijn langdurigheidstoeslag maar ik had het er graag voor over.

    Ik had geen rekening gehouden met vernieuwde jeuk symptomen. En ik heb geen geld voor een DA consult. Ik vind het super zielig voor poes want ik wil haar graag helpen. Was via google op zoek naar een pro deo dierenarts en kwam op deze site terecht en lees voornamelijk negatieve reacties naar baasjes toe.

    Ik dacht laat ik mijn verhaal ook eens posten om te laten zien dat er ook mensen zijn die alles in hun macht doen voor hun dier maar helaas niet (meer) de middelen hebben die ze wel hadden toen ze het dier in huis namen. En het kan bijvoorbeeld ook gebeuren dat mensen gaan scheiden, door de recessie het huis voor een veel lagere prijs moeten verkopen en een schuld van €60.000 p.p. hebben… Daar sta je dan met je drie kinderen en hond en een torenhoge schuld… Beetje cru om dan te zeggen beter nadenken voordat je die hond neemt…

    Rachèl gerrits
    • Beste Rachèl, wat naar om allemaal te lezen, maar dit is een blog van 2009 en ging vooral om de recessie van toen, het was toen ook nog niet zo erg als nu. In 2009 waren er heel veel mensen die het wel konden betalen, maar dat er niet voor over hadden. Bij jou ligt dat heel anders en het is echt erg dat je zo door je gezondheid en de recessie bent getroffen. Je doet wat je kunt en dan heb je je uiterste best gedaan voor jouw poezenbeestje, ik wens je heel veel sterkte met alles, en hoop dat er een betere tijd voor je komt, een vriendelijke groet, Ann.

  2. en ik moet nog iets zeggen mensen die dieren in huis nemen moeten het helemaal zelf weten maat je moet je zelf is voorstellen hoe veel pijn je heb als jij dat dier zal zijn .
    ten eerste je moet er voor kunnen zorgen
    dus eten en drinken enzo en optijd naar de dierenarts gaan
    en niet mee pijn laten lijden ik zelf vind het heel zielig
    ik vind da je dieren goed moet kunnene verzorgen als je er een neemt .
    ik vind het dus gemeen !!!! dus ik hoop dat mensen goed zullen nadenken heel veel liefs kiara pss ik hoop dat ze er begrip voor zulen krijgen xxxxx

    kiara van den bergh
  3. hallo ik vind dat u gelijk hebt als je geen geld heb koop dan ook geen huisdier het is zo z5e35g groeten kiara

    kiara van den bergh
  4. Ada, zoiets zou gemeentelijk best wel kunnen eigenlijk zouden we allemaal onze burgervaders een brief moeten sturen, geld genoeg de kosten van de entstoffen en medicijnen voor de gemeente, want die krijgen toch alle gegevens van de inwoners en de dierenartsen een dag gratis, op ieder dorp zitten er wel een paar dus dat zou één dag in de maand worden, ik vind het eigenlijk wel een idee!Jurrie, jullie Freggel is ook jullie kind en daar krijgen jullie liefde voor terug, als je heel vaak bedrogen en gekwetst wordt door mensen dan kan het best zijn dat dieren voor mensen gaan, zo verschrikkelijk ben je niet een mens kan zo zijn geworden door allerlei omstandigheden, de dieren in de meeste arme landen zwerven en lijden ook heel erg en ik kan er echt niet bij dat er maar niets aan gedaan wordt.Rinus, er zijn ook mensen die dieren met genoegen kwellen, de foto van de kat is daar een voorbeeld van en alle berichten in de kranten over wat monsters met paarden doen is ook walgelijk en straf? Nederland laat een moordenaar nog snel lopen en dit soort ellendelingen krijgen nauwelijks straf.

  5. het is niet te geloven Ann, wat mensen met dieren kunnen doen, doordat ze het niet (meer) kunnen opbrengen, voor de kosten. Laten ze dan een goed tehuis voor ze zoeken, dan kan zo’n dier er ook niet zo uit komen te zien. de dieren hebben er ook niet om gevraagt om zo door het leven te moeten strompelen.Ook gelijk een heel prettig weekend, en als je mijn up-date mis bent gelopen, kijk dan even naar mijn laatste weblog. Dan kan je lezen, waarom je vandaag geen berichtje heb gehad van mij.liefs en een knuffel van Rius

  6. vandaag was ik bij marit, zoals elke vrijdag. vanmorgen zag ik daar een reclame over dieren die het erg slecht hadden. ik rolde er zomaar in. ik zag broodmagere honden, er kwam een praatje. ik heb mijn oren gewoon echt dichtgestopt met mijn vingers en heb me omgedraaid. ik kan niet tegen dierenleed. het is te erg. dieren zijn zo onschuldig. ik zei tegen marit dat ze me waarschuwen moest als de reclame voorbij was. het duurde echt lang. het moet verschrikkelijk zijn geweest want marit zei vandaag een paar keer tegen freggel dat hij het goed had. vanavond keken we fotoos uit thailand. ik zag marit met een pup in haar armen, ik zei, die pup zal wel niet meer leven….nee zei marit, waarschijnlijk niet, daarom deed ik ook zo lief tegen hem, dan heeft hij dat tenminste gehad…freggel zou er nog geen dag overleven…en de mensen waarmee ze op vakantie was vonden het maar vies dat marit dat deed. ik zag weer die "toeristen tijgers en olifanten". Ben ik nu zo verschrikkelijk dat ik mensenleed redelijk langs me af kan laten glijden en dat ik totaal van de kaart raak als ik dierenleed zie?

  7. Die gratis behandeldag bij de dierenarts zou een hele goeie zijn,maar dan inderdaad alleen voor de niet draagkrachtigen.Niet dat het gaat zoals bv. bij de ‘gratis trouwen’dag bij gemeentes(wat dan weer een heel ander onderwerp is natuurlijk).

  8. Corry, wat is dat een enge website heb je het hele lied gehoord? Haatzaaiers zijn het.Ada, bedankt voor je reactie en natuurlijk zitten er meer zijden aan een medaille en het is inderdaad vreselijk duur als er echt iets met een dier moet gebeuren bij een dierenarts, misschien is het een optie om de hondenbelasting af te schaffen, kattenbelasting is er ook niet en meestal heb ik er een stuk of 5 in de tuin van buren of uit een andere straat, Joost mag het weten, een klein beetje achteruit leggen iedere maand voor als er eens wat gebeurt en misschien kan een dierenarts ook eens zijn hand over z’n hart halen als hij weet dat het voor mensen met heel weinig geld te duur is, hier op het dorp hebben we een hele dag voor patiënten uit het buitenland omdat de vrouwen niet door een man mogen of willen onderzocht worden, een gratis dag voor dieren zou dus bij de dierenartsen niet gek zijn, natuurlijk wel aantonen dat het niet betaald kan worden maar het zou een mogelijkheid zijn, ik neem maar aan dat dierenartsen van dieren houden en niet alleen van geld. Maar je hebt wel een punt en mooi dat je dat even hebt gemeld.John, ik heb weleens foto’s van Max gezien en hij ziet er echt prachtig uit, een hond wordt na korte tijd al je kind en daar heb je dan net zoveel voor over als voor een mensenkind hoor!

  9. Ik heb er geen goed woord voor over. Onze Max is het belangrijkste. Eerst Rene eten dan Max is er wat over dan ik. Maar zij gaan voor. Te duur, dan gaat de auto weg. Max is ons kind hij heeft ons trouw en liefde gegeven en dat belonen wij ook terug aan hem. Ook wij zijn trouw.

  10. Om te beginnen ben ik ook natuurlijk TEGEN dierenleed,maar het zijn niet altijd de mensen met weinig geld die de dieren verwaarlozen,in tegendeel zelfs! Mijn ervaring is dat juist mensen die gewend zijn om zuinig te zijn alles voor hun dieren over hebben.En het is geen kwestie van recessie of wat dan ook…alles heeft te maken met respect voor leven. Waarom zou je de minima een huisdier moeten ontnemen? Mogen de mensen die toch al zo weinig andere ‘plezier’mogelijkheden hebben dan ook al niet genieten van een huisdier? Je kan trouwens(al in het bezit zijnde van een dier) wel in omstandigheden terecht komen dat je minder verdient en het gaat dan niet eens om het kopen van dierenvoer maar meer om als je dier iets gaat mankeren.Want dierenartsen weten wel te rekenen!Dan is het soms overmacht en ontstaan er tragische taferelen bij de dierenarts als de eigenaren hun dier niet meer mee terug krijgen.Zoals altijd zitten er meer zijden aan een medaillle…blijft dat voor de behandeling van de dieren op bovenste foto’s natuurlijk geen enkel excuus is te verzinnen.

  11. ten hemel schreiend!!!ik ben misschien dan wel keihard maar dit is te erg om aan te zien!!PUNT!

  12. Noontje, met je stem kan je veel en als een hond maar een goede naam heeft kan je die lief en kwaad uitspreken, Golden Retrievers zijn ook geweldig mensvriendelijke honden en alhoewel ze oorspronkelijk als jachthond werden gebruikt voor na het schot zijn het echt lieve honden voor in huis en als je ze als pup goed op voedt zijn ze heel gehoorzaam, je dochter is echt verstandig meis en jij nog flink wat jaren de liefde van Maxx gewenst die trouwer is dan menig mens kan zijn.

  13. Nee hoor Nicky, van mij hoeft er echt niets uit zo’n gedicht het geeft veel herkenbaars weer en daar gaat het toch om? Veel meemaken is veel begrijpen! Ook Shiba zal zo’n plekje voor je zijn. Bedankt Max, je bent een lieverd en jij ook Rene. Mazza ik herken dat en vooral met pilletjes geven kan dat behoorlijk lastig zijn, wat een leuke naam en neem het zo’n diertje nu maar eens kwalijk, je zal toch een "schat" vinden en er niet aan mogen komen. Onze Mandy legde vaak een muis op de autostoel van Geert neer als ze de kans had en werd dan uitbundig bedankt door het baasje maar hij moest wel zorgen dat Mandy niet zag waar die muis bleef anders was het ook mis, Yorkies zijn ook kopstukken hoor al zijn ze klein met wassen is het altijd een strijd maar geen kinderen baas Mazza!

  14. Was hier even om alles door te lezen geeft de mens weer moed … kan die twee bovenste foto’s niet goed zien …en precies wat Ilona zegt herinner ik mij die idioot van een kunstenaar nog goed schande schande er wordt op velerlei gebied gerotzooid met dieren snap de lol daar totaal niet van … Heb mijn lieve 12jarige GoldenRetreiver nog nooit een tik hoeven geven ik ben gewoon de baas doe het met mijn stem en idd toen die klein was precies zoals zijn moeder het deed in de nekvel pakken mag zelfs met je tanden (niet hoeven doen) Maxx is een super sociale hond ook omdat ik hem overal mee naar toe nam toen hij zo’n heerlijk klein puppiebeest was snoepie om te zien … zal eens wat foto’s ooit in één of ander blogje stoppen. Mijn dochter had ook zo’n uitspraak van bleef Maxxje maar zo klein … zij is dus duidelijk geen hondenmens en koopt er ook nooit eentje al zal haar gezinnetje dat misschien t.z.t wel willen ze vindt dat iedereen in het gezin achter die beslissing moet staan anders geen dier in huis, dat is je verstand gebruiken want een dier heb je tot aan zijn dood en niet even voor de LOL … zo dat is er ook weer uit …. dag lieve Annypenny huggie

    «»Vosje«»
  15. Ann , het werkt echt. natuurlijk voed je eerst de hond op de normale manier op maar onze Bokito doet zijn naam echt eer aan. Het is een kruizing van iets met teckel , jack- russel en een ,maltezer dus een echte mix. Alleen heeft hij de koppigheid van alle drie. haha dus als je hem in zijn nek pakt dan is hij zo ontdaan dat zo gauw je los gaat hij even löstig weer verder graaft. Als hij iets in zijn bek heeft wat die niet mag hebben dan laat hij niet los. Met spelen en oefenen wel altijd braaf, maar als hij onderweg met wandelen een "schat" vindt dan gaan die kaken op slot. Niet meer open te krijgen. Wordt eigenlijk tijd voor nieuwe foto’s trouwens maar ja stilzitten kan hij ook niet. ik vind het zo leuk voor je dat je het toch aan durft na al die twijfel. Je gaat er echt van genieten zeker weten en wij gaan genieten van al die schattige foto’s . Ik verheug me er nu al op.

  16. Wel makkelijk hè Ann om de recessie de schuld te geven. Ik vind het vreselijk als dieren verwaarloosd worden. Dan denk ik, laat je sigaretje staan of je luxe vakantie, zo zijn er genoeg dingen te bedenken, maar zorg wel goed voor je dieren!Dieren zijn zo afhankelijk en je krijgt er zoveel voor terug.Ik zou mijn Shiba voor geen goud willen missen.Mooi gedicht hè! Voor mij hoeft er ook niks uit…….fijne avond,liefs, Nicky

  17. ik kan maar een ding zegen namens max dan wel je bent een schat en van hem krijg je een groten lik op je wang en van min een diken kus

  18. Lieve allemaal, jullie moesten eens weten hoe blij ik ben met alle reacties en hoeveel liefde jullie voor de dieren hebben er is al veel te veel dierenleed en dat is echt vreselijk. Het leed van mensen is ook ontzettend erg maar daar kan wat aan gedaan worden, dieren moeten het maar afwachten en kunnen niets vragen of in opstand komen, ze lijden in stilte. Om even op het Yorkie in te gaan, het moedertje Quinta is zwanger en in de eerste week van april worden de pups geboren, dan nog acht weken bij het moedertje en dan mogen ze pas naar de nieuwe eigenaars/eigenaressen, dus het wordt omstreeks juni het wordt een teefje en gaat net zo heten als het hondje dat is gestorven "Mandy", die is bijna 13 jaar geworden en was het zwakste diertje uit het nest maar wat was het een schatje! Alleen het praten ontbrak voor de rest voelde ze bij iedereen gewoon de stemming aan was ook lekker ondeugend. Een mooi tip Mazza, slaan doe ik een dier nooit maar een hondje kan je ook met wijsvinger en duim in het nekvel pakken en zachtjes schudden en erbij mopperen, dat doen de moedertjes ook en het help perfect ook bij grote rassen alleen dan wat harder schudden natuurlijk een fles met een paar steentjes ga ik beslist proberen. Het is inderdaad ook een probleem dat mensen een pup kopen en denken dat het altijd klein zal blijven maar het zijn geen knuffels en worden volwassen en dat weet toch iedereen? John, dat soort lui zijn geen beesten want die doen het niet het zijn ondieren.

  19. Dear AnnIk ben blij dat je het opneemt voor dit soor mishandelde en verwaaloosde dieren.Helaas is het spreekwoord waar.De grootste beesten zijn de mensen (niet allemaal natuurlijk).Maar als je de foto’s hierboven ziet, alleen een beest kan zijn huisdier zo toetakelen of van zorg onthoudenGroetenJohn van der Linde

  20. Lieve Ann,’k Zag het promootje van wat er bij Netwerk zou komen,dat moet ik ff zien en weer gemist!!’t Is toch wel erg om alles maar de schuld te geven aan de recessie,de mensen maken elkaar gek!Zolang de mensen kunnen "feesten",op vacantie gaan en iedere 2 jaar ’n nieuwe auto kunnen kopen zal het nog wel meevallen denk ik zo?!’k Zie het hier ook hoor,ze "hebben" ’n hond maar voor de rest doen ze er niets mee.Alle aandacht die ze krijgen is als ze pup zijn,oohh wat leuk/lief en na ’n jaar is het over.Er zijn hier honden,Herders en Goldenretrievers,die worden geen eens uitgelaten,zitten ’n hele dag achter buiten,blaffen naar alles wat voorbij komt,je zal er naast wonen!Er heeft 7 jaar tussen gezeten eer ik besloot om weer ’n hond te nemen en onze Joep heeft het goed,hij krijgt wat tie nodig heeft,gewoon normaal.Hij mag mee als dat gaat en zo niet dan blijf ik thuis.Ik heb geen hond genomen die alle dagen alleen thuis moet zitten en toch kan ik gewoon ’n boodschapje doen of naar de kapper gaan,no problem!Wat leuk Ann,neem je ook weer ’n hondje,’n Yorkie?Wanneer komt hij/zij?Ik heb trouwens ’n magneet op de magnetron zitten met de spreuk:"Hoe meer mensen ik ontmoet,hoe meer ik van mijn hond hou".Liefs Corry en doggy Joep!!

  21. Ik herinner me nog die idioot die zich Habacuc de kunstenaar noemt……… sinds ik de beelden van de door hem geofferde hond heb gezien, kijk ik eigenlijk nergens meer van op. Waar mensen toe in staat zijn…….. echt, ik begrijp het niet meer. Ik begrijp het echt niet meer, Ann.

    • Ilona •
  22. triest maar Ann ik begrijp uit je reactie’s dat je toch gezwicht bent komt er toch een hondje? leuk hoor. Toen ik voor mijn moeder een hondje vond heb ik ook een heel gesprek gehad met an en kinderen want stel dat mam het niet aan had gekunt om wat voor reden dan ook dan was het duidlijk dat wij ervoor zouden "opdraaien"konden we dat ? ja tuuurlijk… ook wij missen onze Mitch maar nu de kinderen groter zijn ed zijn we weer vrijer en dat willen we houden maar dat zouden we ook wwer opgeven als we voor de hond moesten zorgen . Verder zijn vakantie’s bij ons heel duidelijk, als wij vakantie hebbne krijgt zij de konijn en hamster en hebben hun iets dan zorgen wij voor de hond. Gelukkig gaat het prima met de hond en blijkt hij ondanks dat het een koppig hondje is perfect bij hun te passen. En wat meer is ze moeten zo vaak om hem lachen want het is inderdaad ook een deugniet. Eentje die de bloemetjes plukt en de borders omgraaft. Trouwens in dat geval doet een fles met een paar steentjes wonderen. Je hoeft zo niet te straffen maar zo gauw hij graaft rammel je een keer hard met de fles, werkt echt perfect. Na drie keer moeten rammelen graaft hij nu niet meer.

  23. Verwaarloosde of mishandelede dieren kan ik niet goed tegen. Ik kan dan ook niet lang naar de foto’s kijken. Het filmpje durf ik niets eens te kijken…En dat mensen de recessie de schuld geven slaat helemaal nergens op. Ik merk er in mijn salon anders niets van, de mensen blijven lekker komen om een ontspannen behandeling te krijgen. En ook komen er nog nieuwe klanten bij.Maar zover als ik weet mishandelen zij hun dieren niet.Ik denk dat mishandeling bij dieren er altijd is geweest. Lekker makkelijk om de reccesie de schuld te geven.we verdien nog steeds het zelfde salaris en het leven is niet duurder geworden. De mensen die het moeilijk hebben zijn mensen die hun ontslag hebben gekregen en geen ander werk kunnen vinden.Oeps ik moet nu echt mijn hondje uitlaten….hij zit hier naast me te piepen.Nee, ik ben lief voor mijn beestje, tot het verwenste toe.Liefs Annelies

  24. Ingeborg, er zijn nog veel ergere foto’s maar die heb ik expres niet hier neergezet en of de dierenbescherming wel altijd zo goed bezig is daar heb ik vraagtekens bij. In een dorp hier niet ver vandaan was een broodfokker die de dieren liet verhongeren, mishandelde en dan maar in een vuilniscontainer gooide, de schoft heeft twee keer heel weinig straf gehad en een tijdelijke ontzegging, nu doet hij hetzelfde weer maar op naam van zijn vrouw/vriendin en niemand doet wat! Wie slecht is voor dieren kan volgens mij nooit een goed mens zijn of ze hebben geen geweten.Sandra, ook ik weet hoe dat gaat en dan zijn de ouders inderdaad verantwoordelijk, dat het joch niet voor de dieren zorgde is nog geen excuus om het dan zelf ook maar niet te doen, dat smoesje van het zoontje was nog niet rijp genoeg voor een huisdier is ook een dooddoener voor mensen die er kwaad om worden. Wat de voedselbank betreft denk ik toch niet dat ze rekening houden met event. huisdieren, op TV weleens gezien hoe die pakketten worden samengesteld maar ik heb nog nooit gezien dat er dierenvoeding in kwam.Belia, jij hebt helemaal gelijk het ligt aan het karakter van dit soort mensen en niet goed voor dieren dan zullen ze ook niet goed zijn voor mensen.

  25. Bovenstaande foto`s bezorgen mij kippenvel. De eerste smoes die verzonnen wordt is altijd…ik heb geen geld. Maar hebben wel geld voor andere dingen. Kan me daar behoorlijk kwaad over maken. En een hond ergens aan een boom binden, ik moet er niet aan denken. Ik denk dat er figuren zijn die zich hun frustatie op de dieren botvieren. Gelijk heb je als je zegt, begin er dan niet aan. Een dier laten verhongeren of verwaarlozen is voor mij laag bij de grond, zoiets doe je niet. Een huisdier is afhankelijk van diegene die hem in huis neemt. Dieren voelen net zo als mensen en hebben ook het recht om verzorgd te worden.

  26. Gelijk Belia….Ik ken een gezinnetje en het zoontje wou perse een woestijnratje…..want dat had hij ergens gezien en was toch zooo leuk.Woestijnratje gekocht met een supergrote kooi….maar 3 dagen later vond hij er al niks meer aan want het beestje slaapt de hele dag. Niemand wou het hebben…of ik hem niet wou, nee dus maar een kennisje van mij is gek op knaagdieren en heeft hem er nog maar bij genomen. Toen wou hij een vogeltje, maar die was hij vergeten te voeren……dood.Dan maar een goudvis……….het visje had precies 1 miserabel groen dun dingetje in zijn kom en ik heb met eigen ogen gezien dat hij en zijn vriendjes die vis de hele dag voerden met chips, koekjes enz enz……ik woedend……..2 dagen later was ook het visje dood en hij moest er nog om huilen ook……Ik woedend op die ouders en gelukkig kwamen ze tot inzicht dat hun zoontje nog niet rijp was voor een huisdier.Maar even over die voedselbank…..hier staan mensen toch geregistreerd? Dus die met een huisdier zouden dan in hun voedselpakket toch ook voer kunnen krijgen?

  27. Het heeft denk ik allemaal weinig met geld te maken, wel met hoe je tegenover mens en dier staat!!

  28. Miempie en Sandra, ik was jaren geleden in Prestbury een klein plaatsje in Engeland (The Cotswolds), de mensen zijn er nog steeds erg arm en toen nog erger, daar had de plaatselijke boodschappenwinkel annex postkantoor enz. enz. een boodschappenkar staan en iedereen die wat wilde geven voor de mensen die het voer voor hun dieren niet konden kopen deed daar wat in, ik vond dat een geweldig idee. Zelf uiteraard verscheidene blikken gedeponeerd en een praatje gemaakt met de baas van de winkel, zijn zoon bracht iedere week keurig verdeeld alles rond en dat zouden ze hier ook kunnen doen, ik denk dat er heel wat meer werd gegeven dan aan een voedselbank voor dieren, de eigenaar van de zaak vond het zo leuk dat ik een grote teddybeer kreeg en die staat nog steeds in mijn slaapkamer en heet "The Prestbury Bear". Omdat het zoontje of dochtertje zo graag een hond wil hoef je het dier nog niet te laten omkomen of zelfs mishandelen, het is gewoon het karakter van de mensen die zoiets afschuwelijks doen, zelfs wist ik vooruit als de kinderen een diertje wilde hebben dat ik voor het meeste werk opdraaide je probeerde het ze te leren maar de diertjes kwamen niet om en we hebben echt heel veel soorten gehad van muizen tot kanaries en alles daar tussen, klein grut zoals muizen kan je verkopen, maar iedereen die een lief dier heeft al is het van het zoontje of dochtertje die moet de consequenties daar ook van aanvaarden als ze het kopen, zelf heb ik er geen verontschuldiging voor en ik ben erg blij dat de meeste hier dat ook niet hebben. Gelukkig zijn er dus ook wel heel veel goede mensen en laten we daar dan maar vanuit gaan de rest is schuim!

  29. Tsja leive Ann, dit heb ik ook gehoord. Het is toch niet te geloven! Dan doe je zelf toch een stapje terug?? Wat minder vaak vlees op het menu en wat minder luxe, daar gaan we echt niet dood van!Helaas zijn er mensen die dit niet kunnen of willen, erg egoïstisch hoor. Al zal je maar goedkoper dierenvoer aanschaffen (bv. bij de Aldi) Het is afschuwelijk dat mensen in staat zijn hun dier te laten creperen.Hoorde ook van de week dat er nu voedselbanken zijn met dierenvoer, is dus ook nog een optie.Je trouwe metgezel laat je toch niet zomaar barsten!!Veel liefs eneen dikke kus, Miem

  30. Wat een ellende allemaal wat ik hier lees…..ik ben het met Henk eens dat het soms gewoon een hype is om een bepaalde hond te nemen, of omdat het zoontje van drie zoooo graag een huisdier wil hebben…..Zonder nadenken schaffen mensen iets aan, en als het een beetje lastig wordt gooit men het weer weg.Het heeft allemaal alweer te maken met de moraal die steeds meer verdwijnt bij heel veel mensen. Een leven is niet meer wat een leven was. Ook ik kan hier erg kwaad om worden, heb onlangs nog een zwerfpoes erbij en heb nu 5 katten. Duur, ja redelijk maar oh zo lief en de moeite waard. Echte vrienden.

  31. Daar heb je wel een punt, maar dan gaat het ook niet helemaal meer om het dierenleed zelf. Mooi dat er pro-deo dierenartsen zijn, maar ik heb ze nog niet meegemaakt en dierenartsen worden telkens duurder wat vroeger 25 gulden kostte kost nu 25 euro en dan noem ik maar een heel klein bedrag. Je bent zomaar 60 euro kwijt voor een injectie of wat dan ook, maar ja ook dat moeten mensen die dieren nemen incalculeren en als het echt niet kan dan geen huisdier nemen, ik zou het niet kunnen uitstaan om te eten als mijn huisdier te kort kreeg, dan maar samen delen.

  32. Nee, das flauw….. maar het is wel zo dat dierenartsen door deze onzin in principe meer werk hebben, wel of niet betaald. Veel dieren komen terecht bij de hulpverlenende instanties die vaak op subsidies of giften draaien. Pro-deo dierenartswerk komt trouwens steeds vaker voor…..waarvoor ik m’n hoed afneem

    °○°Alexandra
  33. Dierenartsen moeten ook leven he………😉

    °○°Alexandra
  34. Snapt hier overigens iemand nog dat de dierenartsen en de dierenbescherming in dit verhaaltje trappen?

  35. Ook ik moet verstandig zijn en ik heb nog geen Alzheimer dus ik heb alles al goed voor elkaar, mocht er met mij wat gebeuren dan krijgt het puppie dat ik heus goed zal opvoeden en verzorgen een plaatsje bij Jildou en beter kan het diertje het niet hebben, samen Mandy altijd gekend en samen altijd Teigetje van haar gekend en ook hier vaak gehad, als er iemand is die ontzettend veel voor dieren doet en er van houdt is het Jildou wel en Erik (haar man) is ook al zo goed voor dieren, ik ben ook eerlijk en heb er nog eens heel goed over na gedacht maar als die optie er is dan durf ik het wel aan al ben ik de jongste niet. Erik, Jildou, Geert en misschien nog wel meer mensen gaan in het voorjaar achter alles opknappen, zodat een Yorkie al is het te slecht weer voor mij alle ruimte heeft om te hollen en als het mooi weer is kan een Yorkshire terriër overal mee naar toe ze kunnen zelfs in een mand meegenomen worden. Een grote hond zou ik nooit iemand die al wat ouder is aanraden maar dit is ideaal, niet verharen en voor mij het liefste ras dat er bestaat.

  36. Alexandra je hebt gelijk hoor,een huisdier (ongeacht welk) neem je voor het leven,en daar deel je de goede maar ook minder goede tijden mee.

  37. Het is het zoveelste excuus dat maar wat graag wordt aangegrepen door lamlendige dierenbezitters. Veel mensen willen helaas een huisdier om alle verkeerde redenen. Voorwaarde is gewoon, een huisdier gaat een leven doormaken bij je, geeft onvoorwaardelijk en eerlijk alles aan je wat het kan geven en dat bepaal jij door het in huis te nemen. Niks is dan meer dan vanzelfsprekend dat jij alles in het werk stelt om het dier ( van hamster tot paard, gup tot koikarper enz, enz.) de beste tijd te bezorgen die je het maar kan geven. En wat goedkoop of duur voer betreft….sommige dieren hebben iets meer aandacht nodig, door ziekte, leeftijd of gedrag. Daar zijn sommige voersoorten naar gericht en dat kan soms iets meer kosten. Dit zijn allemaal dingen die je van te voren moet incalculeren. Ik ken zelf ook tijden waarin het financieel minder ging maar dan gingen de dieren ALTIJD voor en at ik een week of wat maar soep. I don’t care…..dierenleed, kan het niet aanzien en word er opstandig van…..ow bah, word echt woest.

    °○°Alexandra
  38. Wij moeten gewoon eerlijk en verstandig zijn,op onze leeftijd kan je beter niet meer aan een huisdier beginnen,daar kleven op langere termijn te veel nadelen voor ons én zo’n diertje aan. Maar ik zit toch liever samen met een lief hondje een droge boterham te eten,dan in mijn eentje een biefstuk!

  39. Helemaal gelijk broer, een plak kaas op brood is ook lekker en al die pakketten vlees zien er niet eens smakelijk uit, haal dan maar een lekkere maaltijd voor je huisdier. Wij hebben er trouwens onder geleden, weet je nog dat we eens thuis kwamen van het werk en dat we zeiden ha, lekker biefstukjes tartaar en dat ma toen zei "Oh nee dat is voor de hondjes", kijk zo hoeft het nu ook weer niet, je kunt overdrijven maar om de recessie te gebruiken slaat helemaal nergens op. (over trauma’s gesproken, ik kan die dingen nog niet zien).Dikke kus.

  40. Het is natuurlijk gelul dat je door de reseccie geen hap eten meer voor je huisdier kan kopen,de supermarkten draaien potverd…. top omzetten,want het courmetten en fonduen gaat gewoon door! Hier kan ik zo ontzettend giftig om worden,elke gelegenheid aangrijpen om van je huisdier af te komen,waarom heb je dan in vredesnaam ooit zo’n beestje genomen???Dat moet ik even kwijt,een kus van Broertje.

  41. Ohhhh hier kan ik niet tegen zou er zo eentje uit het asiel willen halen … verder allemaal smoesjes wbt die recessie mensen brengen elkaar op stang en zo wordt de recessie alleen maar erger …Zelf moet ik ook met weinig rondkomen maar echt er is altijd eten voor Maxx anders eet ik zelf wel wat minder goed … hoe men die woorden uit de bek kan krijgen zwijg verder maar … DIEREN ZIJN GEEN WEGWERP ARTIKELEN!!!!!

    «»Vosje«»
  42. allemaal larie koek om de recessie de schuld te geven ze willen gewoon van het dier af als de vakantie begint hoor je dat ook weer er zijn ook mensen die hun dier veel te veel geven en dat is ook weer niet goedvoor het dier. en als je kinderen hebt die willen altijd wel een hond en als puntje bij paaltje komt moeten de ouders de hond uit laten bij mijn dochter zijn ze er ook nog niet uit om een hond aan te schaffen , wat je boven ziet is gewoon dieren mishandeling. liefs joke

  43. We leven in het IK TIJDPERK en dat is overal aan te merken, geloof me er zijn genoeg mensen die hun moeder of vader zo snel mogelijk in een bejaardenhuis proberen te krijgen omdat ze bang zijn om hun ouders te moeten helpen, ik denk dat je dat wel weet Mazza en dan hebben we het over mensen die er in de meeste gevallen voor hebben gezorgd dat hun kinderen het goed hebben gehad. Dus zulk soort mensen hebben ook geen liefde voor dieren, het is inderdaad beangstigend.

  44. bah wat smerig zeg, hier kan ik dus echt niet tegen. Bij mij komen dieren wat dat betreft boven mensen alleen al vanwege het feit dat ze geen keus hebben. Nu houd ik er ook niet van dat mensen hun dier zitten te pamperen alsof het een baby is ook gatver het blijft wel een beest maar dat beest heeft recht op een goede verzorging. En dat hoeft niet duur te zijn. Nee inderdaad gewoon een beetje opletten en onze hond moest op een gegeven moment een speciaal dieet kostte een zak 60 euro maar daar deed hij/ wij dan wel weer drie maanden mee. En daarbij dat doe je toch gewoon of gooi je al die jaren dat hij je trouw gediend heeft maar weg. br ik moet er niet aan denken dierenartskosten is tegenwoordig ook niet meer zo’n probleem omdat er ook goeie dierenverzekeringen zijn . dus geen excuus om niet naar de dierenarts te gaan. Weet je mensen die dieren zoiets aandoen of zelfs helemaal niets voor zo’n beest doen die maken me bang . Wat als hun moeder hulp nodig heeft? Als je een onschuldig dier dat al kan aandoen, wat doen je dan bij iemand die je niet moet of die je in de weg loopt . nee zeer beangstigend.

  45. Het zou mooi zijn als mensen die zomaar een dier nemen (?) dit allemaal zouden lezen of komen ze nooit bij de Aldi? Denk het wel en daar is het dierenvoer helemaal niet duur, natuurlijk zijn er absurd dure merken maar als je een beetje oplet en je kijkt op de verpakkingen dan zit er weinig meer in dan in goedkope merken en wat Drucal voor een stevige hond is ook al niet duur, tegenwoordig lijkt het wel of mensen een hond aanschaffen omdat een bekend iemand dat soort hond ook heeft en als het karakter dan tegenvalt nemen ze gewoon een andere hond, ook onder de vakanties hebben veel dieren te lijden bindt maar aan een boom als we terugkomen nemen we wel een andere, wat een mentaliteit en mij maakt dit soort dingen ook heel erg boos!

  46. Het is inderdaad zoals het zo vaak gaat, mensen denken niet na voor ze een dier nemen. En als dan het lolletje er vanaf is dan is het dier het kind van de rekening. Je hoort een dier voor het leven te nemen, totdat het dus een natuurlijke dood sterft. Ik zie het in m’n naaste omgeving dat mensen al zooooveel honden hebben gehad, en er dan toch weer eentje nemen voor ongeveer een jaar en dan mag ie weer terug naar ’t asiel. Het maakt me erg boos

  47. Het feit dat die dieren geen eten krijgen, heeft meer te maken met de het karakter van de eigenaren van die dieren, over het algemeen zijn het niet de meest sociaal vaardige mensen. Dierenvoeding hoeft niet duur te zijn . Onze kat krijgt kattenvoer van de Aldi of als er iets in de aanbieding is. Ze is inmiddels 17 jaar ! Duur voer is niet nodig, honden en katten hebben daar geen boodschap aan.

  48. ojee, dit was wel een beetje erg lang uitgevallen !!! hihi

  49. erg jammer…De dieren die we vroeger hadden, verwenden we nog niet zo (als wat sommige mensen doen, alsof het een kind is !) Dus onze hond b.v. moest gewoon eten wat hij voor gezet kreeg. de ene keer brok/ bot, om tegelijkertijd ook z’n taden scherp tehouden, maar eigenlijk ook altijd restjes aardappel en groente ! hihi. We hadden daarbij een paar regeltjes, eerst wij, dan hij ! En omdat hij het liefst bij ons onder/ aan de tafel zat te schooieren !😉 moest hij achter een bepaalde lijn blijven liggen. (op een paar meter afstand) En dat wist die smiestert ook drommels goed ! maar hond zou hond niet zijn, om toch voetje voor voetje wat dichterbij proberen te komen ! tja totdat hij vervolgens weer terug werd gestuurd ! Katten waren bij ons eigenlijk nooit in huis, ze liepen altijd buiten of in de schuur. waar ze dan vaak op wat hooi lagen. tja ze kregen te drinken en te eten, en waren min of meer vrij om te gaan en staan (liepen vaak ergens over het erf). En vingen wel eens een muisje. kippen/ kuikentjes, verschillende soorten konijnen, haha ook nog een paar goudvissen, en ooit een keer een cavia en een soort parkiet dat was van korte duur, omdat die bij ons in de schuur was gevlogen, maar werd later weer opgehaald "snif" vond ik toen dus wel een beetje jammer😉. Het was bijna een kinderboerderij😉 En duur ? nee ! Stro kwamen we vaak zowel aan, verder gebruikten we ook zaagsel/ krullen voor in de zelfgemaakte hokken/ ren. En voer, tja brood ander eten, goedkopere brokken. En toch was alles altijd gezond ! ;)Een hondemand e.d niet nodig ! daar wou die van ons niet eens in ! lag er altijd op een kleedje naast ! En nu, op dit moment i.d. met het hondje van de buren, die ligt liever in stro en op een kleedje ! Zijn mand is dus altijd leeg !Krijgt een beetje mee uit wat de pot schaft ! naast (brok) af en toe een rauw ei etc. voor de vacht. dieren verzorgen hoeft dus niet perse veel geld te kosten😉 Het kost alleen vooral wat aandacht en liefde voor een dier !

  50. Zelf begrijp ik het ook niet San, wij hebben altijd dieren gehad en hoe krap we ook zaten de dieren gingen voor, en een hond of kat in huis wordt vanzelf je kind.♥Liefs♥

  51. Ga je je kinderen ook verwaarlozen als je het ff niet breed hebt? Want zo zie ik m’n dieren….Op de eerste plaats!!!Liefs, San

    °○°Alexandra
  52. Tsja ik werd er kwaad om Caro als het helemaal moeilijk wordt neem ik zelf wel wat duurder eten minder, maar als ik een pup heb krijgt het wat het nodig heeft, dat heb ik nu al uitgerekend en het kan best.♥Liefs♥

  53. BULL SHIT!!!..RECESSIE IS GÉÉN REDEN OM JE HUISDIER TE VERWAARLOZEN!!..NET WAT JIJ ZEGT..ER ZIJN ZOOOOO VEEL ZAKEN DIE GOEDKOPER KUNNEN..HÉÉL GOED LOG LIEVE ANN..LIEFS CARO.

Geef een reactie

