Kunstproject ??? Bellen met god en schrijven naar god.   32 comments

Sorry maar wat ik nu heb gelezen op RTV Noord is dan wel nieuws maar ik kan er langer niet meer bij is deze kunstenaar getikt, of verkoopt zijn kunst niet zo goed en wil hij er via een 06 nummer wat bij verdienen? Johan van der Dong en enkele andere kunstenaars maken het nu wel heel erg bont!
 
 
 

Bellen met God

03-03-09

‘Hallo, u spreekt met God’

Grijpskerk – Een half jaar lang kunnen mensen mobiel bellen met God. Kunstenaar Johan van der Dong uit het Groningse Grijpskerk wil met zijn kunstwerk God overal en altijd bereikbaar laten zijn zodat de moderne mens hem kan raadplegen zodra hij of zij daar behoefte aan heeft.

De kunstenaar zal zelf met een aantal dichters steeds een ander voicemailbericht inspreken op de telefoon. Hij hoopt dat geïnteresseerden een bericht achterlaten op de telefoon. “Mensen zetten daarmee hun gedachten op een rijtje, en in feite is dat een vorm van bidden.” In de Kunstruimte Noorderstation Zuidoost van het station Groningen komt vanaf zaterdag 7 maart een installatie die de ingesproken berichten van mensen uitzendt. “Maar we doen dat op zo’n manier dat niemand de stemmen kan herkennen”, zegt Van der Dong.

Het nummer van God is 06-44244901.
——————————————–
Als dit het enige project was dan had ik de man een godsdienstfanaat genoemd, maar hij had nog wat anders en dat staat dan volgens mij lijnrecht tegenover het bovenstaande bericht, in samenwerking met The Gallery Donkersloot onderstaand project. Wie weet wat dit voor mafkees is mag het zeggen.
 
 
De briefverbranding heeft in 2007 plaatsgehad, maar veel post was er dan ook niet. Het zal mij benieuwen wat deze man voor volgend project in de kast heeft maar wie zo’n 06 nummer gaat bellen is natuurlijk niet al te fris.
 

Posted 1 maart 2009 by Ann McDunn in Nieuws en politiek

32 responses to “Kunstproject ??? Bellen met god en schrijven naar god.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lukas, deze man heeft in ieder geval geen respect voor het geloof, of je wel of niet gelooft is een tweede maar provoceren hoeft niet hij mag blij zijn dat hij zoiets niet heeft gedaan bij Mohammed, Grijpskerk is maar een heel klein plaatsje en daar hebben ze hem zo! Degene die er in trappen zijn trouwens nog dommer of te goedgelovig als je de namen had van degene die bellen of schrijven kan je hen oplichten uit naam van het geloof en dat is toch triest.Vriendelijke groet, Ann.

  2. Wat een mafkees!

  3. waar is het respect voor het geloof gebleven bij deze persoon?dat vraag ik me af

  4. Lieve Miem, let maar op het kan altijd nog gekker…….Liefs en een warme knuffel, Ann.

  5. pfffffffff, je moet toch iets doen om naam te maken.En als het een vorm van bidden is,…….. ga dan gewoon naar de kerk of bid gewoon in je huiskamer…. God is toch overal ????Net als je denkt dat het niet gekker kan worden ……………………..Liefs en een dikke knf, Miem

  6. En toch is die knakker al vinden wij het belachelijk niet dom, zelfs in het buitenland is er erg veel belangstelling voor, ik zou haast zeggen wat zijn wij eigenlijk dom dat we niet op zo’n idee zijn gekomen. Het is waanzin maar het verkoopt schijnbaar goed een GRIJP(S) stuiver winnen aan de KERK zonder dat de kerk er wat aan verdiend en veel mensen bellen ook nog dus wie is er dom, volgens mij die mensen en volgens die mafkees ook natuurlijk. Jurrie paardebloemen laat ik eerst altijd staan ik vind ze zo mooi en zoals je zegt ze hebben een enorm sterke wortel, pas als het pluizenbollen zijn gaan ze weg anders heb ik ze overal niet erg maar andere bloemen hebben ook recht op een plaatsje. Leuk je weer te zien, ik ben er blij om meis.Joke, Bakellende zal nimmer de was ophangen en misschien belt hij ook wel het Witte Huis en de paus heeft hij al gezien, nu nog even bellen met god en misschien dat hij dan eindelijk eens wat meer om ons denkt, zal wel niet trouwens.

  7. ik dacht eerst dat daar balkenende stond de was op te hangen wat een rare lui ,heilige boontjes geef mij maar sperzieboontjes wie er na belt is echt tb.= totaal beklopt .joke

  8. ik keek nog eens goed naar die foto en zag "grijpskerk"staan, wel beeldend voor die vent!!

  9. ik vind dit gewoon stom.je kunt je gedachten zelf best op een rijtje zetten en krijgen als je daar voor gaat.daar heb je deze troep niet voor nodig. met kunst heeft het al helemaal niks te maken.misschien hooguit een kunst om een of andere subsidie of zo binnen te krijgen?tja je moet creatief zijn om van niets iets te maken.bedankt voor je paardebloem. Ik zou altijd wel een bolbloem willen zijn zei ik eens, stevige steel uit bol met reservevoedsel genoeg. later dacht ik vooral aan de paardebloem die overal stralend geel bloeit, tussen de kleinste voegen,tussen grind….altijd maar weer als je de penwortel niet helemaal weghaalt. eigenlijk één van de mooiste bloemen, alleen toch maar liever niet in het gazon? wat mij betreft mag het maar we zijn al zover dat we dat slordig vinden, en voor het gras zelf is het niet zo goed.een paardebloem dus, in het grind voor mijn raam, zoals hij verleden jaar groeide op een meter afstand van mij pc, dus vlak voor mijn neus te kijk! Goed voorbeeld van je Ann!!!

  10. ach ja liefen an en weet je dat die daar ook nog subcidies voor krijgt want hij is kunstenaar ach ja ik heb het vandaag al heel wat over de radio gehoort laar die man toch is een echten baan gaan zoeken waar die zo wel lichaamlijk en geestelijk moe van wordt zo dat die met deze onzin niet meer in het nieuws komt maar ja wie ben ik voor jou heb ik geen nummer maar wel een wel gemeenden diken kus dus die schenk ik je maak je niet te boos is het niet waard doeiii

  11. het kan niet met god bellen en schreven want ik ben wel niet geloofwaardig in dat ik heb coccact met god in mi

  12. Deze mafkees is duidelijk niet katholiek, hij mag er dan een kunstproject van maken maar het lijkt mij toch echt meer om geld te gaan, of god mannelijk of vrouwelijk is dat weet niemand dus kunnen we ook zeggen "de god" met kunst heeft het in ieder geval niets te maken, dit is een kunstenmaker! En wat is eigenlijk KUNST, wat voor de een kunst is is voor de ander kitsch zeker ken ik heel vreemde figuren die zichzelf kunstenaar noemen Benona en kunst op zich is moeilijk te omschrijven. Wat het project i.s.m. Gallery Donkersloot betreft leuk gevonden hoor maar dat is dus volgens mij ook geen kunst maar een publiekstrekker en voor katholieke mensen ook weer aanstootgevend, voor hen is Maria heilig en de moeder van jezus en om er dan die kop van Bakellende in te plaatsen is voor hen weer niet zo leuk terwijl anderen het weer reuze leuk vinden. Één ding weet ik absoluut zeker het dode kindje van de kunst is een koud kunstje.

  13. Het moet niet gekker worden.

  14. Ach het was een goede publiciteitsstunt, als hij er de lokale tv/radio en krant er mee gehaald heeft.Maar om nu te zeggen, dat ik het kunst vindt ? Nee… Ik denk eigenlijk dat het zelfs tegenwoordig al bijna geen kunst meer is om de lokale krant met zulke activiteiten te halen ! en dat is een hele andere kunst !Maar dat god een vrouw of man is… het is wel eens tijdens een katechese aan de orde geweest. en toen is er idd een uitleg geweest, dat in de vroegere bijbels ook wel eens god werd uitgelegd als vrouw ! en dat het pas in latere bijbelboeken als een mannelijk figuur werd uitgelegd ! Maar goed, ik wijk weer eens af ! (sorry!) Maar ik vind eigelijk die verkiezing, heilligste boontje wel een goeie !

  15. Ach ja wat je KUNST noemt … weet wel dat er nog meer van die projektjes waren om brieven naar God te schrijven GOD OH GOD wat zijn er toch een boel vreemde wezens op onze aardkloot … Wie weet is het over 100 jaar wel miljoenen waard … Vlieg met me mee naar de Regenboog … en nog wel Gallery Donkersloot een hele bekende … Er zijn vele mafkezen maar dat weet jij ook hé Ann weet ook een kunstenaar die zijn schilderijen met zijn eigen bloed en sperma maakt schijnt goed te verkopen je mot het maar in je huiskamer hebben hangen grinnnn smaken verschillen en deze HeiligeMaagd ziet er zeer vreemd uit … en we weten allemaal toch dat het haast voor zeker is dat GOD een VROUW is !!!!!!!! Dag lieverd leuk blogje Truste voor later …

    «»Vosje«»
  16. Zulke grote schijnwerpers heeft RTV Noord nu ook weer niet hoor, heel Nederland halen ze niet maar het is wel vaak zo overigens is deze man niet in god maar gebruikt god om mensen hun geheimen te ontfutselen wat op zich nog kwalijker is, dan had hij priester moeten worden voor degene die zich nog geroepen voelen om te biechten, echt slim ziet hij er niet uit maar is het natuurlijk wel, want zoals Melda schrijft mailen en chatten brengt niets op deze brave broeder wil er vast nog wat aan verdienen, hij zal wel gedacht hebben 06 lijnen werken best en in bepaalde richtingen is dat ook nog steeds zo. Ehhh Gert en Hermien hebben het ook al eens geprobeerd maar zijn weer van hun geloof gevallen, het bracht toch zeker niet genoeg op en dat verwacht ik hier dan ook niet van.

  17. Ik heb nog eens even goed naar de "kunstenaar" gekeken maar die specifieke uitdrukking op zijn gezicht zie je ook bij mensen die in de gesloten afdeling van de P.K. zitten. Dumpen die hap!

    • Ilona •
  18. o6 lijnen en postzegels brengen geld op ,mailen niet vandaar dat ze dat negeren denk ik of het moet de verkoop van pc ’s doen stijgen wat onwaarschijnlijk is.Och het is te gek voor woorden maar wel leuk dat je dat geplaatst hebt ,het zijn zo van die randverschijnselen die mij meestal ontgaan.Goede nacht AnnMelda

  19. Is het je wel eens opgevallen dat veel bekende edoch uitgebluste of uitgekotste Nederlanders ineens "in God zijn" en dan nog een plekje vinden bij de EO of NCRV? Maakt niet uit voor hen wat ze doen als ze maar in de schijnwerpers staan. Deze kunstenaar heeft waarschijnlijk dezelfde ervaring gehad. En zie: de schijnwerpers zijn daar. Het journaille heeft kennelijk ook geen moer meer te doen want om dit nou nieuws te noemen? Nou okay dan, waardeloos nieuws. Het voordeel van nieuws is dat het morgen al geen nieuws meer is ;-))

    • Ilona •
  20. Nee broer, André Rouvoet heeft een directe lijn die hoeft niet te wachten als het 06 nummer een half uurtje in gesprek is Maar natuurlijk zijn lui die gaan bellen gekker dan die van der Dong, er staat mij ook iets van bij dat jij toch conecties had in die buurt, maar ach dat was ook al niet veel beter, Grijpskerk daar had nog nooit iemand van gehoord buiten Groningen, komt het toch nog een keer in het nieuws, wel oppassen als er iemand heen wil je ziet het bordje en dan meteen remmen anders ben je het dorp alweer uit! Melda, je hebt meteen die van der Dong op een idee gebracht, eerdaags wordt dat het natuurlijk bij mailen en chatten hoef je je stem niet te veranderen, eigenlijk ben jij nog veel slimmer.

  21. Dear Ann,Och dit verbaasd mij niet hoor,niet dat iedereen dat daar is,maar ik ben wel meer vreemde figuren tegengekomen die uit Grijpskerk kwamen…hihi. Volgens mijn informatie is André Rouvoet een vaste beller,en heeft aan Balkie gevraagd of hij ook een vergoeding kon krijgen voor het gebruik van zijn mobieltje,want de kosten rijzen natuurlijk de pan uit. Het mag een een min of meer gestoorde snoeshaan zijn,maar wie is er nu gekker,van der Dong of degene die bellen? goed dat je het nummer van God erbij hebt gezet,want niet iedereen heeft de Gouden Gids!een kus van je Broertje

  22. In naam van de kunst denken sommigen alles te mogen .Alleen van kunst hebben ze geen verstand moeten ze het maar zoeken in onzin.Ik erger mij daar dikwijls aan.Maar goed alles heeft zijn aanhang ,ze doen maar.Straks kunnen we er misschien ook nog mee mailen of chatten .Ik wens je een mooie week.Liefs Melda

  23. KUNST ????? te zot voor woorden!

  24. Hoe verzinnen ze het. Het lijkt wel alsof de mensheid steeds gekker wordt.

  25. Dat er ontzettend veel boeken zijn geschreven met een dergelijke titel weet ik, maar een boek lees je en je vindt het goed of niet, maar dit is echt bezopen, nee Henk dat staat er niet bij, maar deze man zal er heus wel wat aan over houden als de mensen tenminste zo gek zijn om te bellen, Grûn is nogal zuinigjes wat dat betreft en dat is maar goed ook!

  26. Je moest eens weten hoeveel boeken er zijn die zo heten, brief aan god, een gesprek met god…….enz. enz.Het wordt een hype, wat ik je brom…..en hij komt er mee na het scheppingsfoldertje vn die andere (dommen)

  27. Staat er ook bij hoeveel cent per minuut dat 06nummer kost Ann ?

  28. Het gaat slecht met de economie, dus ook met de gesubsidieerde kunst. Maar om dan zulke idiote dingen te bedenken zoals deze "kunstenaar", gaat wel erg ver !

  29. Bij de titel moest ik denken aan een klein boekje dat bij mijn moeder in de boekenkast staat,Kinderen schrijven aan God , gewoonweg geweldig, eerlijk en aandoenlijk een aanrader.

  30. Jeetje Ann wat een mafketel is dit en hij krijgt de aandacht die hij blijkbaar erg nodig heeft nog ook ,zielig hoor !!

  31. Tsja Mazza, Grijpskerk is natuurlijk ook maar een gehucht waar je maar eens per uur met de trein kan, zelf vind ik dit of geldklopperij of gewoon waanzin!

  32. op een of andere manier vind ik dit zeer…….. ja goeie vraag , hoe noem je dit , ziek , gevaarlijk of gewoonweg achterlijk.

Geef een reactie

