De winter duurt te lang!   54 comments

Vorig jaar was het al 10 graden en veel bloemetjes bloeiden al, nu is het alle dagen op een enkele zonnig periode na koud, donker, grauw en regenachtig afgewisseld met een sneeuw of hagelbui en ik ben het nu helemaal zat. Ik denk dat ik de enige niet ben want als ik boodschappen doe zie ik allemaal zure gezichten en daar schiet ik dan gelukkig nog van in de lach. Je zal nu toch in een kort rokje als majorette moeten lopen voor het carnaval best wel sneu voor die meisjes, maar afijn er staat vast wel een borrel klaar om ze warm te krijgen, maar nu eerst……….

00 ANN

Gister had ik vergeten om twee verjaardagskaarten op de bus te doen, nachtblind maar gewapend met een piepklein zaklantaarntje met een ledlampje heb ik me toch goed twaalf uur maar naar de brievenbus begeven, het regende behoorlijk en ik werd dan ook kletsnat maar dat droogt wel weer, thuis zag ik in de tuin bij het schijnsel van het lampje dat er al een bloemetje in de sneeuwbal (Viburnum “Chesapeake”) zat, dus foto gemaakt. Niet dat je zag wat erop stond maar dat gaf niet ik vond het reuze dapper van dat bloemetje als zag het er aardig verwaterd uit, de sneeuwklokjes vertikken het om open te gaan, dus het wordt nu toch echt tijd dat het wat zachter wordt. Volgende week luiden de berichten dat we iets zachter weer krijgen, maar echt mooi wordt het nog niet. Te klagen hebben we eigenlijk nog niet eens want in Duitsland en de Alpen is er opnieuw hevige sneeuwval, wel hoop ik dat ze het daar dan maar houden! Hoezo opwarming van de aarde, deze winter is al de langste en koudste van de eeuw, dus het valt best mee met het broeikaseffect.

De deur uit en naar rechts kijken.Woensdag 30 juli 2008

Bovenstaande foto is nu een herinnering, als ik de deur uitging het paadje af en 10 stappen naar rechts deed kwam ik hier terecht, maar dat mocht dus niet zo blijven, de gemeente Achtkarspelen wil van Buitenpost een groen dorp maken, dus wat hebben ze voor een goede week geleden gedaan, alles wat rechts is te zien is weg!!! Alle boompjes en bomen zijn rigoureus gekapt en de struiken weggehaald, het is nu een enorme modderpoel en dat is heel goed om het dorp groen te krijgen maar niet heus! Wederom bedankt gemeente, ik ben er niet blij mee want de vogels moeten nu wel een stuk verder om te gaan broeden maar dat hebben ze in hun ijver even vergeten.

Park Buitenpost. Vrijdag 25-07-2008

Gelukkig is dit park er nog, maar dat is wel erg aangelegd en ik zal de wildgroei dan ook zeker gaan missen. Maar goed de Mieden zijn prachtig en daar kan je nog echt uren lopen zonder iemand tegen te komen dus dat wordt wel wat verder maar dat heb ik er graag voor over. De laatste keer dat ik er was zou ik net een stel foto’s gaan nemen, zwager Harm zat zoals gewoonlijk rustig te wachten en daar kletterde toen een bui uit dat ik op één foto na meteen maar weer in de auto ben gaan zitten, waarna we maar bij Harm thuis koffie zijn gaan drinken.

En toen kwam er een bui. Zondag 3 augustus 2008

Overigens wordt er nu hard getwijfeld aan de invloed van de mens op het broeikaseffect, als iedereen voorzien is van spaarlampen en de belastingen zijn er een stuk rijker van geworden dan komen ze er pas achter dat het toch niet zo heel erg was als aan werd genomen, want het kan ook door de zon zelf komen, zo lust ik er nog wel eentje! Spaarlampen zijn niet weg maar de opwarming van de aarde kan nog lekker lang mee, onder dit logje zal ik een link zetten die best wel interessant is om aan te horen en ook deze man laat het achterste van zijn tong niet zien natuurlijk, want lang nog niet iedereen heeft groen gas, wat dat dan ook mag zijn. Nog even een plaatje van vorig jaar februari om ons een beetje op te peppen nu het nog een poosje duurt voordat we daar weer van kunnen genieten. En toen vonden we het eigenlijk nog wat koud, niet te geloven!

28 febr.2008 nog wat koud

WE WETEN HET NIET PRECIES!

http://video.reedbusiness.nl/elsevier/index.php?id=2926&publisher=elsevier&category=elsevier;

Posted 20 februari 2009 by Ann McDunn in Geen categorie

54 responses to “De winter duurt te lang!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Oei lieve Annelies daar krijg ik een kleur van, dit zonnetje is ook best wel eens flets hoor maar ik probeer gewoon de moed erin te houden en zeker nu het voorjaar bijna aangebroken is. En als ik eerst maar weer al die zonnige gezichtjes van de bloemen zie dan straal ik een beetje mee.Veel liefs, Ann.

  2. Mooie foto’s Ann, de temperatuur wordt al wat hoger, nu nog het zonnetje…Maar ja, jij bent op space al het zonnetje!Liefs Annelies

  3. Nee hoor, geen typefout je zegt wat je meent en ik ga met je mee!

  4. We kijken niet op een lulletje meer of minder, he Ann? Oef, typfout ;-))) of toch niet???

  5. Ehhh sorry 6 miljard is het natuurlijk, maar ach met elkaar gaat het wel zoveel kosten dus die nul maakt ook niets meer uit.

  6. Aandelen kopen is gokken en aangezien ik altijd pech heb doe ik er niet aan. Maar dat geeft niets Nina zit op rozen alleen hoop ik wel dat ze af en toe wat doorns in haar $%^# krijgt. Ook ik heb totaal geen medelijden met lui die in aandelen handelen, sommige verdienen af en toe wat en raken het dan net zo hard weer kwijt en dan zijn het gewoon stommelingen om er maar mee door te gaan. Er wordt wat af gerotzooid met al die onfrisse praktijken en hun aandelen mogen ze houden voor je het weet is zo’n aandeel waardeloos en veel te hard om op het toilet te gebruiken.Murwari/Rita dat is een geweldig verhaal, ik had het geloof ik ook al bij jou gelezen maar het blijft goed en zo werkt het wel.John, dat soort lui hoeven nergens van te leren en die vliegtuigen zijn er nog lang niet, er moet alleen heel veel betaald worden al jaren lang en als er nog eens een kabinet komt dat NEE zegt (wat ik betwijfel) dan is al dat geld gewoon weggegooid. Opnieuw 60 miljard euro, waar halen ze het gore lef vandaan.

  7. Aandelen. Ik moet altijd een beetje lachen als mensen zeggen dat ze aandelen hebben van Philips, Heineken, Akzo of Koninklijke Olie. Dan blijken ze 1 aandeeltje van ieder te hebben en de hele straat ook en dan houden ze iedere maand aandeelhoudersvergadering. Iemand vertelde me onlangs dat hij 200.000 euro kwijt was geraakt op de aandelenmarkt. Jemig, dacht ik, hoe kan dat nou? Deze persoon heeft al jaren een WAO-uitkering en klust er zwart een beetje bij. Woont in een rottig rijtjeshuis en heeft een auto voor de deur van 17 jaar oud. Dus zeg ik "dat geld had je dan beter kunnen besteden aan je huis en auto, dan heb je er nog iets aan. Maar niet om het een of het ander, hoe kom je aan zeveel geld? Erfenis? Loterij?"Nee, zegt de bijgoochem, ik heb maar 500 euro ingelegd maar als alles was gegaan zoals ze zeiden dat het zou gaan had ik nu 200.000 euro gehad. Kijk, daar trappen veel mensen in. Maar als het zo gemakkelijk zou gaan, werd dat verhaaltje niet verteld. Dan hielden ze die kennis voor zichzelf. Alleen als je al een smak geld hebt en je heb heeeeeeeeeeeeeel veel voorkennis, zoals die sloerie van een Nina Brink had, ja dan kun je je slag slaan. Ze is er steenrijk mee geworden maar ik veracht zulke types. Al haar kennissen, personeel en mensen die in worl-online geloofden, zijn hun geld kwijt en sommigen betalen hun schulden nog nu steeds af. Aandelen, ik kan het woord niet meer horen. Maar velen stinken er opnieuw in. Ik heb echter nu geen medelijden meer met die mensen, ze zouden nu toch echt beter moeten weten. En met hebzucht heb ik ook al niets, dus….. bekijk het dan maar.

  8. Op een dag verscheen er een man in een dorp.Hij verklaarde eikels te willen kopen en wilde daar één Euro per stuk voor betalen.Omdat er veel eikenbomen in het dorp stonden, begonnen de dorpsgenoten snel eikels te verzamelen.De man kocht een week later duizenden eikels voor een Euro per stuk.De man verklaarde dat hij een week later zou terugkomen en twee Euro per stuk zou betalen per eikel.Opnieuw begonnen de dorpsgenoten eikels te verzamelen, alhoewel er veel minder eikels over waren.De man verscheen een week later, betaalde twee Euro per stuk en verklaarde een week later opnieuw te verschijnen en vijf Euro per eikel te betalen.De voorraad eikels was vrijwel opgeraakt en de dorpsbewoners zetten alles op alles om maar nieuwe eikels te vinden.Ze vonden er toch nog een paar.De man verscheen precies op tijd een week later, betaalde vijf Euro per eikel en verklaarde een week later terug te komen en twintig Euro per eikel te betalen.De dorpsbewoners konden echter geen eikels meer vinden.Toen verscheen er een dag later een tweede man met een grote zak eikels op zijn rug.De dorpsbewoners vroegen of ze de eikels van de man konden kopen, maar de man vroeg er 15 Euro per stuk voor. De dorpsbewoners verzamelden al het geld wat ze konden vinden.Al het spaargeld wat ze hadden legden ze bij elkaar en ze kochten de grote zak eikels.Een week later verscheen de man echter niet meer.Ze zagen de man nooit meer.Ze waren al hun geld kwijt en het enige wat er achter bleef was een grote hoeveelheid eikels. En zo, geachte dames en heren, werkt de aandelenmarkt.

  9. En we zouden toch geleerd moeten hebben van de F-16, dat was ook zo’n topvliegtuig toendertijd. Maar er kwam er hier nog wel eens eentje letterlijk uit de lucht vallen. Weg miljoenen. Nog een wonder dat er nooit geen burgers bij zijn omgekomen. Nu die JSF weer voor dit kleine landje: Non comprendez.

  10. Ilona, wat inmiddels die JSF-vliegtuigen Nederland al wel niet hebben gekost en nog gaan kosten is in ieder geval een walgelijk schandaal, maar ja we hollen altijd Amerika achterna en maar hielenlikken, de pensioenfondsen hebben heus nog wel geld en anders hebben ze er heel raar mee omgesprongen en er zullen heus wel de nodige grootgraaiers zijn geweest (en nog) die er kapitalen aan hebben overgehouden en dat allemaal over de ruggen van de werkende mensen die hun hele leven voor dat pensioentje hebben gewerkt, de belasting trekt er sowieso al een gedeelte van af dus houden de mensen die toch recht hebben op hun eigen geld helemaal niets meer over. Ik ben helemaal niet blij dat ik een Nederlandse ben we staan in andere landen dan ook allang niet meer zo goed bekend als een jaar of 30 geleden. De echt rijke lui vertrekken dan ook wel naar andere landen waar het allemaal wat beter is geregeld voor hen, zodat ze na zich te hebben verrijkt rustig kunnen slapen. Benona, waar of niet dan is het toch al te laat, ik laat al die spaarlampen gewoon branden en als ik er wat van krijg, het zij zo. Ik maak me er niet druk om, zolang die dingen er zijn zit ik er toch al onder en naast en ach meis, de langste tijd heb ik toch al gehad en je moet toch ergens aan dood gaan, roken doe ik ook dus het gaat dubbel op ik heb me nu maar opgeworpen als proefpersoon, als ik echt oud wordt dan kan iedereen rustig door gaan ;-)Annie, iedere gemeente krijgt elk jaar subsidie voor allerlei zaken maar als ze het niet besteden dan wordt de subsidie minder of vervalt zelfs, dus wat gaan we doen? Nee niet aan de burgers geven want dat is hier zo’n gelazer dat niemand nog wat wat vraagt want je krijgt het niet of je moet echt alles opgeven wat je een jaar lang hebt gedaan. Dus daar hebben ze het volgende op gevonden, we gaan het dorp groen maken door eerst alles wat mooi is weg te halen en er dan wat miezerige toestanden neer te zetten of te planten, dan blijft de gemeente de subsidies krijgen want ze hebben dan nota’s genoeg om te laten zien dat die subsidies zijn gebruikt. Als de burgervaders en de hoge ambtenaren eenmaal van hun echt goede pensioen gaan leven dan hoeven ze echt niet te gaan zappen hoor, die gaan wel naar landen waar het heel mooi is en hebben wel een tweede huis midden tussen het natuurschoon waar ze heen kunnen gaan. In Nederland zijn overigens nog prachtige provincies en als je een mercedes hebt ben je er zo.

  11. Lieve AnnEen mooie foto van je paardenbloem, strak staan ze weer in bloei. Spijtig, ik lees dat ze weer een mooie idylle plaats ontruimt hebben. Als we even rondom ons kijken ,dan doen de gemeenten meer schade aan de natuur dan goed is en voor wie of wat.Ik vraag mij ook af, zoals vele anderen, wie daar het meeste geld aan verdient, want daar zal het addertje onder het gras zitten, wij als de belastingbetaler moeten nodeloos toekijken hoe zij alles in de vernieling brengen.Ik hoop dat er ooit iemand zijn hersens gaat gebruiken en de ogen doet openen om al het schoons van de natuur te respecteren en minder aan bakstenen en beton gaat denken. Ik zou ooit willen zien, wat zij gaan doen als ze in hun "pensioen jaren" zitten en er niets meer overblijft van al de mooie groene weiden en parken. Ha ja, ze kunnen hun Tvke opzetten en al zappend gaan zoeken naar groen………..wat een toekomst !

    Annie Marie José
  12. Jezus ik dacht zet even kort gezellig berichtje hier is me toch een discussie aan de gang mot ik toch eerst allemaal lezen voordat ik mee kan lullen en daar is nu juist geen tijd voor want Noon moet naar bed morgen komt er een klein meisje mij heel vroeg wekken van oma papje kussengevecht houden ga zo maar door en mijn eigen prinsesjeKim wil graag warme croissantjes met gesmolten kaas dus wordt géén uitslapen. Ann wilde je zeggen dat het heerlijke foto’s zijn met een prachtig verhaal en wbt die spaarlampen moet je allemaal gauw uit huis halen in ieder geval degene waar je dichtbij zit want die zijn kankerverwekkend en dit is géén cowboyverhaaltje om jullie angst aan te praten het is de stille waarheid uit dichtbijzijnde bron vernomen … een weetje dus!Geniet van de opkomende bloemtjes en maak er een heerlijke zondag van … Liefs&Truste voor later xB

  13. Begin nou niet over de JFS Ann, want dan ben ik echt niet meer te remmen!!! Een godsnakend schandaal is het als dat speelgoed voor de luchtmacht wordt aangeschaft. En dan nog wel in Amerika dus weet je in elk geval zeker dat de kosten met minstens 30% stijgen boven op de inmiddels al gestegen kosten. Nu worden onze pensioenen voor 5 jaar bevroren maar de prijzen rijzen de pan uit dus dat betekent dat we er in feite zo’n 10% op achteruitgaan. Alsde overheid dát kan en mag bepalen waarom hebben ze dan niet bepaald dat er niet zulke giga bedragen mogen worden geinvesteerd in dubieuze zaken in Amerika? Weer Amerika!!! Het geld is allemaal weg omdat er gegokt is dat de waarde van de aandelen zou stijgen. Ze hadden net zo goed naar Las Vegas kunnen gaan, dan weet je ook zeker dat je je geld verspeelt. Hoe is het toch in godsnaam mogelijk dat een stel klojo’s die hoge functies hebben bij pensioenfondsen, met het geld dat iedere burger via premie -en meestal verplicht- heeft moeten betalen kunnen gokken in dubieuze aandelen net zo makkelijk kelderen als dat ze omhoog schieten. Miljarden zijn op die manier over de balk gesmeten en nu moeten wij zelf het potje weer vullen door middel van premieverhoging en bevriezing. Maar hoeveel heeft de top eraan overgehouden? En hoeveel salaris hebben die grootgraaiers per jaar uit dat fonds weggesluist? Verdiend hebben ze het in elk geval niet. En plotseling zitten alle pensioenfondsen ineens in de problemen en daar geloof ik ook geen flikker van. Die zien nu alleen hun kans schoon om minder uit te betalen door het alleen maar te zeggen!!! In de kerkers met dat zooitje tuig!!! Toedeloe!!! I.

  14. Lieve Ann,Thanks voor de mooie paardebloem,is zeker niet lelijk.Ik meende ook al iets te zien in onze sneeuwbal maar die is nog niet zover als bij jou.Jammer dat de gemeente ’n mooi stuk groen wegkapt,gewoon zonde en nu heb je idd alleen ’n foto ter herinnering.Je foto van het park is wel mooi en gelukkig heb je de Mieden om lekker ongestoord te wandelen.Op de narcissen moeten we nog ff wachten.Vandaag was het droog hier en de zon kwam ook nog ffies maar de tuin is nog te nat.Ik heb toch wat gesnoeid,sommige dingen begonnen al uit te lopen en als ’t groter word dan vind ik ’t zonde om alles terug te snoeien.Meestal komt ’t wel goed.Ik heb niet alle reacties gelezen hoor,iets te veel en te lang,ik raak dan m’n concentratie kwijt en weet niet meer wat ik allemaal gelezen heb en soms weet je niet waar het over gaat,sorry.Morgen krijgen we regen maar toch wens ik je ’n fijne zondag!Liefs Corry en doggy Joep!!

  15. Heel verstandig meis, we hebben al engerds genoeg zonder accent en zomaar aanbellen met een smoes is niet vertrouwd tegenwoordig, al zo iets waar oudere mensen bang voor zijn en ’s avonds niet meer durven opendoen als er gebeld wordt, wie had dat ooit verwacht van een land waar je je fiets neer kon zetten waar je wilde en dan stond die er een week later nog wel. De deuren stonden altijd open en iedereen liep bij elkaar naar binnen. Nog even en dan regeert de angst in Nederland, angst voor vreemden, angst voor berovingen, angst om ontslagen te worden, angst voor je oude dag, angst om aangevallen te worden op straat hier zie je niet eens een politie in het hele dorp en moet je veel werk doen voordat er een agent is als het nodig blijkt te zijn, postkantoren verdwijnen, stations verdwijnen, banken fuseren, heel veel bedrijven zijn al in buitenlandse handen, tjonge wat een geweldig land. We mogen niet klagen omdat we nog een dak boven ons hoofd hebben, redelijk maar toch een graadje minder warm zitten en een bed hebben om te slapen, eten blijven we ook wel al is het geen biefstuk, maar uitgaan, vakantie houden enz. enz. enz. wordt al minder, ik geloof ook dat dat mede de laksheid van de Nederlandse bevolking is, we weten allemaal dat het in heel veel landen nog veel erger is maar als je je hele leven hard hebt gewerkt mag je dan s.v.p. nog een paar leuke jaren hebben? Nou nee, eigenlijk niet wie niet nuttig is zal ook niet genieten! Afijn meis, we moeten maar doorsukkelen en zien waar het schip strandt.

  16. Ann, Ik denk precies hetzelfde dan jij. We zwoegen heel ons leven en moeten strakjes boeten voor de bobo’s die er echt geen cent minder van verdienen. Als dit lang zo doorgaat vrees ik dat de burger toch eens zijn stem zal verheffen terecht maar niet goed. Wie had dit ooit gedacht. Mijn levensloop straks op de tocht geld gestort aan engerds die met mijn geld de grote Jan uithangen en wij straks zo arm als Job. Het wordt met de dag absurder. Bye te way we vieren geen carnaval hier. En de hond zoekende engerd had een accent, in het zwart gekleed, kon hem niet zien onder de buitenlamp en was 23.42. Heb melding gedaan bij de politiexxxx

  17. Als lui het over de vergrijzing hebben word ik nog steeds kwaad John, ouder worden lijkt tegenwoordig wel een misdaad en er zijn geruchten dat ze aan de pensioenen willen morrelen, bevriezen of korten daar zijn ze het nog niet over eens maar als er niets gebeurt zijn de pensioengelden op!!! Daar zal je toch je hele leven voor betaald hebben om een goede oude dag te hebben, tot je 67ste jaar doorwerken en daarna alleen A.O.W.? Laten ze het verdorie nu eindelijk eens bij de top weghalen die merken het niet eens als ze een paar honderd euro in de maand minder hebben. Het is zeker een rare tijd, vroeger werden juist de oudere mensen met respect behandeld en nu is het "we betalen voor jullie veel te veel", waarbij ze dan wel vergeten dat wij ook betaald hebben en veel langer dan de jongelui die soms tot hun dertigste niets doen omdat ze hun studierichting maar weer eens hebben veranderd. Waar waren al die grootbekken aan het eind van de oorlog, wie hebben er keihard gewerkt voor heel weinig geld zodat Nederland een welvaartsland werd? Daar hoor je niemand over, als de oude garde er niet was geweest waren we nu een derdewereld landje geweest die voedselpakketten uit Polen en Roemenië hadden gekregen. Oud laten ze ons wel worden hoor John, want als je in een bejaardentehuis terecht komt is er ineens geld genoeg en kosten nog moeite worden gespaard om mensen in leven te houden. Net nog even gelezen over de Noord/Zuidlijn in Amsterdam daar zijn ze in 2003 mee begonnen maar de kosten lopen maar op, zodat Amsterdam het zelf allang niet meer kan bekostigen het gaat nu al meer dan 2.3 miljard kosten, maar ze weten nog niet of het daarmee gehaald kan worden. Als Amsterdam het zelf niet kan betalen is al het geld gewoon weggegooid, de P.v.d.A. loopt natuurlijk wel achter de plannen aan waar ze zo tegen waren i.v.m. de JSF-vliegtuigen en het kabinet trekt maar liefst even 6 miljard euro uit, hoezo geld te kort! Laten ze de naam Partij van de Arbeid maar veranderen want een partij die voor de arbeiders opkomt is er allang niet meer, al staat er dan "sterk en sociaal, een partij dichtbij de mensen" Yak! Meelopers zijn het en de gewone burger van Nederland mag eerdaags op een houtje bijten. Ze smijten met miljarden en proberen dat allemaal door de werkende mensen te laten betalen, grote woorden kopen we niets voor maar ze zullen wel denken als de burgers zoveel om het milieu geven laten we het daar dan maar over hebben dan vergeten ze de rest, nou mooi niet en ik denk toch dat er eerdaags iets helemaal fout gaat in Nederland, of zijn de Nederlanders nu helemaal slaven geworden en ja-knikkers? Ik hoop van niet.

  18. ja an ze wiilen er goed aan verdienen als we naar de kloten gaan en dat is nog maar de vraag of dat we echt zo veel uit stoot daar aan geefen hoe meer er daar over geluld wordt hoe beter ze dat vinden het is wat ik al een tijd je zeg de cirkel is nog niet rond we worden aan allen kanten gewoon in de maling geworden is net zo als de vergrijsing we worden ouder zegen ze nu ik mag het hoopen dat we ouder worden maar als het op dze manier gaat worden we echt niet ouder daar zorgen ze wel voor let maar op met wat ik zeg zo ik zeg maar niks meer liefen an want het is toch maar een raaren tijd waar we in leefen maar een ding zeg ik no wel diken kus van mij voor mijn spacee vriendin doeiiii

  19. Murwari/Rita, in naam voor een beter milieu wordt er overigens wel dik geld aan verdiend, spaarlampen moeten eigenlijk al vervangen worden voor Ledlampen, maar die zijn peperduur de goedkoopste zijn zo’n € 22,50 dat is dan lekker meegenomen voor de heren en dames van de bedrijven die deze lampen verkopen. De woningbouwvereniging heeft enkele jaren geleden hier HR-ketels geplaatst want daar hield je in het jaar een fiets aan over, nou nog geen fietsbel want zomers deden we bij de oude ketel altijd de waakvlam uit en dat kan nu niet meer, het scheelt dus helemaal niets. Zoals je al schrijft vroeger stookte iedereen met kolen, hout, turf e.d. en in de steden was de lucht blauw van de rook, daar zijn nu de auto’s voor in de plaats gekomen, maar wat willen ze nu eigenlijk? Dat we met het openbaar vervoer gaan, ja dat is best maar als je ziet wat dat kost als je met een paar mensen bent dan ga je wel met de auto. Er worden toch miljarden weggegooid aan nutteloze zaken dus waarom het openbaar vervoer dan niet voor weinig of niets? Dan laten veel meer mensen de auto wel staan en moeder aarde zucht geloof ik diep, want die regelt het zelf wel. Ik sta er nog steeds van te kijken hoe mooi de bermen blijven en die krijgen toch wel het meest te verduren zou je zeggen. Vreemd dat de aarde zo opwarmt want de laatste jaren sneeuwt het behoorlijk in landen waar het anders nooit sneeuwde zoals b.v. Spanje, er is een tijd geweest dat je het beste naar Spanje kon gaan in januari of februari, maar dat is nu wel even anders. We zien het wel en van mij mag het best een graadje warmer worden daar kan het milieu wel tegen.

  20. Vanmorgen is de zon even geweest, maar later was het alweer zwaar bewolkt, maar het is wat zachter Caro ook ik wil graag in de tuin aan de gang, maar ik wacht nog wel een op warmer weer snoeien doe ik nooit als er nog nachtvorsten kunnen komen en laten we dan zeker maar een middenweg kiezen wat de berichtgeving over het milieu betreft.Ingeborg, ik had echt de pé in hoor, ze doen maar en het was ook nog een plekje waar eigenlijk niemand komt en waar dan ook niemand last van heeft, ik vind het vooral zo jammer voor de vogels die zijn helemaal van slag en ik zie ze niet meer.Elisabeth, dit was geen echte winter er is maar een paar weken ijs geweest en voor de rest is het koud, donker en grauw met veel natte sneeuw en regen en ik heb er echt niet om gevraagd.

  21. Prachtige foto’s Ann. En een hekel onderwerp. Milieu. Wat men zit te verzinnen om dit kleine kikkerklandje uit te melken ten behoeve van het milieu. Op wereldschaal zijn we slechts een speldenprik groot. CO2 uitstoot goed en wel maar 1 eruptie van een vulkaan heeft een veel grotere impact dan alle uitstoten samen. Vroeger was er minder bevolking maar werd er toch gestookt met hout en kolen. En olievelden gingen vanzelf in de hens. De mens meent alles te weten maar weet niets. Moeder aarde heeft haar eigen ritme, een beetje warmer een beetje kouder. Sterker door de opwarwing van 0.7 graad zou er in 15 jaar een kleine ijstijd kunnen ontstaan zoals in de middeleeuwen het geval was. De winters zijn de laatste jaren niet voor de poes. Wij hier merken er weinig van maar in het Noorden is het al maanden koud en rond de Middelandse zee deugde het ook niet. Veel sneeuwval in Wallonie. Het is niet bitterkoud maar wel lang koud. Het is in november begonnen en veel blauwe luchten heb ik nog niet gezien. Mijn sneeuwklokjes huilen ook en zelfs een vroeg hortensiablad is stijfbevroren en dus dood. Het kappen van de jungle die de longen van moeder aarde zijn is totaal overbodig. De race op hardhout is weer terug naar af, omdat het dure hardhout toch niet zo hard blijkt want na een paar jaar ziet het er niet meer. Ik ben blij met een paar metalen stoeltjes die ik ieder jaar verf en kussen op gooi. Buitenleven en tuinieren prima maar ben absoluut geen zonzitter of liggen. Ben blij dat mijn wederhelft met man en macht campagne heeft gevoerd om 2 kromme berken te redden, ze moesten weg, want waren niet mooi. Op de gemeente waren ze zijn gezeur blijkbaar beu want ze staan er nog en onze straat is toch niet belangrijk. Kaarsen branden is niet goed, maar wel gezellig. Ofschoon ik ze zelden brand, meer uit schrik dat mijn zwarte gevaar zijn staart er doorheen haalt dan wat anders. Groene stroom, grijze stroom, toe nou. Windmolenparken kosten veel en brengen nauwelijks op. Zonnepanelen : harstikke duur en na 10 jaar kapot. Gewoon gezond verstand gebruiken, kachel naar beneden als je er niet bent en spaarlampen aanschaffen ofschoon ze nog steeds lelijk zijn. De was buiten drogen ruikt nog lekker ook. Ben blij als ’t voorjaar komt….

  22. lieve Ann zeker weer schitterende foto’sen nog een heel fijn weekend Lieve groetjes Janny

  23. Weer prachtige foto`s Ann. Jammer dat de gemeente vaak mooie bomen en struiken weg gaat halen maar het gebeurd overal.Zo hebben ze bij ons een jaar of acht geleden ook een hele massa bomen gekapt om er een voetbalveld te maken, jammer in de herfts was het een al al kleur en in het voorjaar een broedplaats voor de vogels. We hebben jammergenoeg nergens invloed op. Als ze iets in hun hoofd halen doen ze het toch of we het leuk vinden of niet.Groetjes.

  24. Ach meiss..ik ben blij met elk zonnestraaltje dat ik kan opvangen..wat de opwarming betreft..ik weet niet meer wie ik nu moet geloven..ze spreken elkaar soms zó tegen..ik denk dat je van alle meningen een mengseltje moet maken..misschien dat er dan een middenweg ontstaat die een beetje geloofwaardig is..ik sta in ieder geval te popelen om weer eens lekker al mijn potten te gaan vullen..kom maar op met het voorjaar!!..liefs Caro.

  25. Lieve AnnIk moet best wel eens lachen om ons geklaag over de lange winter ,jaren hebben we geroepen met zijn allen dat we eens een echte winter nodig hadden en Voila dit was er een !!maar ook ik ben het best wel zat hoor en sta te trappelen om weer lekker veel in mijn tuin te rommelen.Wat een aanfluiting om zoveel moois weg te halen ik vind zoiets te erg voor woorden .De discussie over het milieu tja ik draag een klein steentje bij meer kan ik niet doen alleen die groene stroom nee daar geloof ik niet in dat is volgens mij gewoon een pot nat .Ik wens je een heel fijn weekendLiefs Elisabeth

  26. Dat we aan alle kanten belazerd worden weet zowat iedereen nu wel, maar wat Ilona hier schrijft daar ben ik helemaal mee eens, ze zeggen altijd "de jeugd heeft de toekomst" maar vergeten er wel bij te zetten wat die toekomst eigenlijk inhoudt. Ooit is er gezegd om de overbevolking tegen te gaan hebben we om de 40 jaar een wereldoorlog nodig, dat ruimt inderdaad op en ook de natuurrampen helpen een handje, maar wat bitter om het zo te stellen als er andere alternatieven zijn. Grootscheeps over de hele wereld aan anti-conceptie doen en eraan mee werken dat er niet zoveel kinderen geboren worden in juist heel arme landen zou heel veel schelen, maar daar zijn de kerken tegen en werken het inderdaad in de hand dat er veel te veel kinderen worden geboren. Hier in Nederland gaat het bij de meest gezinnen wel goed ondanks de gelovigen want die willen ook geen 7 kinderen meer hebben en slikken wel de pil of gebruiken wat anders, het gaat meer om de grote landen waar de kerken een te grote invloed hebben en als de paus tegen anti-conceptie is dan volgen de schapen de herder. Zo gaat het al eeuwen en waarom is het nodig dat iemand en de wereldwijde kring eromheen zo’n macht hebben, het zijn mensen maar weten niet hoe de armen zich moeten redden want daar doen ze dus niets aan. Het wordt tijd het Vaticaan maar af te schaffen en de mensen wèl een goede voorlichting te geven ook vanuit de kerken, lui die niet weten wat een gezin betekent kunnen er ook niet over praten en dingen verbieden waaraan arme gezinnen ten onder gaan. En de andere geloven waar dominees etc. het wel weten zouden wijzer moeten zijn maar volgens mij is dat een utopie. De jeugd van nu gaat een heel zware tijd tegemoet op allerlei gebied wat overbevolking doet is allang bekend, zet 4 ratten in een flinke kooi en het gaat prima maar als er teveel komen en er is te weinig ruimte dan moorden ze elkaar uit, er onstaan ziekten enz. Het woord milieu kan ik haast niet meer horen het lijkt wel een vloek en als dit allemaal zo doorgaat dan is het een vloek! Groene stroom is in de meeste gevallen helemaal geen groene stroom en zoals ik al eerder schreef wij doen ons best en intussen hebben heel veel mensen A-stroom apparaten, groene stroom, spaarlampen, zijn zuiniger met alles wat het milieu kan vervuilen maar Nederland is maar een stipje op de wereldkaart en dat zal heus niet zoveel verschil maken. Zolang de echt grote landen er niets aan doen en zolang de wereldbevolking in zeer grote mate groeit zal het milieu al vervuilder raken en niet wij maar onze nakomelingen kan ik dan alleen nog maar sterkte wensen.

  27. Lees even de reactie hieronder en ik zeg: AMEN

  28. Om op de reactie van Ange Art even te reageren: het zou heel goed kunnen dat onze kinderen later in een onmogelijke wereld moeten leven, milieuwijs en anderszins gesproken. Er zijn nu 6,5 miljard mensen en de volgende 50 jaar kan zich dit verdubbelen……. en daar zit volgens mij het grote probleem: er zijn teveel mensen op de wereld. Dat probleem moet aangepakt worden. Mensen hebben ook nog de neiging om allemaal op elkaar te klitten zodat je metropolen krijgt van meer dan 10 miljoen inwoners waarvan 8/10 in sloppenwijken woont met niet anders dan een kartonnen doos of een golfplaat boven het hoofd. Ze zijn straatarm, hebben geen werk, niet te eten maar er blijft wel doorgefokt worden. Gezinnen met 7, 8 kinderen is geen uitzondering. Zelfs ik zou geen 7 kinderen kunnen grootbrengen met mijn inkomen en ik heb het goed. Ook arme mensen weten donders goed dat er maar één manier is om een kind te verwekken. Schaf die manier nou eens af bij het hebben van seks als het niet de bedoeling is om zwanger te worden. Maar nee, een vent is in de derde wereld pas een vent als hij veel kinderen op de wereld zet. Dat die kinderen vóór hun 5e jaar doodgaan aan ondervoeding, jammer dan. Dat ze worden geboren met aids, jammer dan. Dat moeders in het kraambed sterven, jammer dan. Tien jaar geleden heeft Unicef een grootscheepse campagne gehouden over anticonceptie in de kinderrijkste gebieden in India. Mensen kwamen massaal naar de bijeenkomsten. Er werden miljoenen condooms uitgedeeld en Unicef dacht dat het ging lukken. De condooms werden verkocht op allerlei markten en voor dat geld werden dingen gekocht die niet eens met voedsel te maken hadden. En de kinderen blijven geboren worden in ellendige omstandigheden. En dan een leven zonder fris drinkwater, zonder goede voeding, zonder scholing etc. Daar ligt volgens mij het allergrootste probleem van deze aardbol: de enorme overbevolking. Maar ook de ignorantie ten aanzien van anticonceptie en daaraan zijn kerkelijke leiders van alle gezindten mede schuldig. Die denken alleen maar aan zieltjes winnen. Makkelijk praten als je zelf niets tekort komt. Het is een groot schandaal dat driekwart van de wereldbevolking nauwelijks te eten heeft. Dat probleem had allang opgelost kunnen zijn. Maar zolang de zakkenvullers geen halt wordt toegeroepen zal het alleen maar erger worden. Voor groene stroom moeten wij meer betalen dan voor grijze stroom. Het is dezelfde stroom maar de energiebazen kunnen er een grotere BWM van kopen. We worden allemaal bij de neus genomen maar wij hebben nog te eten en scholing gehad en onze kinderen ook. Maar wij behoren dan ook nog altijd tot "the happy few" ten opzichte van driekwart van de wereldbevolking.

  29. Ach ja, ik heb groene electriciteit, ga heel bewust om met gas en electra, veel meer kan je niet doen.Ik leef met je mee in het verlangen naar beter weer en de lente. Pas nog eens de foto’s bekeken van bloeiende planten in mijn foto-album met een diep verlangen van binnen.GroetenJohn

  30. Vervuiling van het internet is symbolisch. Er staan heel veel vunzige dingen op en dat noemen we vervuiling. Die informatie is opgeslagen op computers in de vorm van eentjes en nulletjes op harde schijven (magnetisch) of flashgeheugens (zoals usb sticks). Dat is dus geen vervuiling voor het milieu. Wanneer milieuheffingen aantoonbaar voor het milieu zouden worden gebruikt, zou er meer draagvlak voor zijn, maar zoals gewoonlijk worden we weer door de overheden bedrogen. Daarom is het woord mileu inmiddels zelf een "vies" woord geworden.Zoals Ange Art zegt, zijn er heel veel tegenstrijdigheden in dit vraagstuk.Buiten het milieuvraagstuk om, je nachtelijke foto is ook erg mooi geworden ! Ik hoop dat degene die je verjaardagskaart heeft ontvangen, wel beseft dat jij er zelfs een nat pak voor over had om de kaart naar de brievenbus te brengen !

  31. Vorige zaterdag heb ik voor de IVN-kids een thema verzorgd over de klimaatverandering. Tja, ijstijden en warmere tijden hebben elkaar door de miljoenen jaren op een natuurlijke manier afgewisseld. Maar de laaste 50 jaar is de opwarming van de aarde heel snel gegaan. En als we niet uitkijken leven onze kleinkinderen straks in een onmogelijke werels. We zijn met 6,5 miljaard mensen op deze aardbol en in de volgende 50 jaar kan dit verdubbelen. Dus nooit gek om aan groene energie te denken, het milieu te sparen en duurzaam te leven toch ? Als je dan al niet gelooft in de klimaatverandering, dan toch wel in het behoud van onze prachtige, natuurlijke aarde ?Er zijn veel tegenstrijdigheden want ontwikkelingen en systemen op aarde zijn soms zelfs te ingewikkeld voor wetenschappers.Bv. Door het hoge steenkoolgebruik tot de jaren ’80 kwam er veel zwavelzuur in de lucht, gevolg : zure regen en hele bossen gingen dood. Maar die smoglaag hield wel de zon tegen, waardoor het koeler op aarde was dan nu ! Door het gebruik van fosiele brandstof komt er veel CO2 in de lucht en die houdt de zonnewarmte vast, als in een broeikas. Dit effect merkten ze eerst niet door de smog dus. Zo ook door de smog die vanuit China over de hele wereld uitwaait warmen de oceanen minder snel op. Als dat gebeurt sterven koraalriffen uit, etc. De ene vervuiling houdt het effect van de andere tegen dus. Ingewikkeld.

  32. Ann goede morgen,ik heb alle reakties ook gelezen,ben hier vroeger ook elke dag mee bezig geweest,er is nog niets veranderd,zakken vullen,en de mensen dom houden,ik ben er mee gestopt,maakt nu mijn eigen wereldje voor zover mogelijk.Je foto’s zijn prachtig en geven de mensen weer een heerlijk gevoel,zo van het komt er aan,nog eventjes en alles wordt weer voorjaarsachtig met alles wat daar bij hoort. Ann ,allereerst dit weekend dan,laat de zuiderlingen maar uit hun dak gaan,hebben ze ook nodig denk ik, wij maken er ook een fijn weekend van,en wens jouw ook een heel fijn weekend toe. Kopje koffie.ja lekker!gerrit en elly uit het mistige Uffelte. Daaaggg!

  33. Een beetje zuinig doen is voor ons zelf goed en voor de rest zoeken ze het maar uit als het het milieu niet is dan is het wel wat anders, de hoeksteen van de samenleving wil eigenlijk alle vrouwen aan het werk hebben, nou lekker voor een gezin het is al erg genoeg als moeders moeten werken, maar om nu alle moeders te laten werken vind ik zelf maar niets! Geert zei altijd "toen ik geboren werd stond de wetenschap voor een raadsel" en dat zal wel zo blijven ook. Huidkanker kan nu met een eenvoudige behandeling genezen worden, er zijn nog veel meer goede medicijnen voor kwalen waar ze mensen gewoon lekker aan laten lijden omdat anders de miljoenen pillen niet meer verkocht worden, er is zoveel uitgevonden maar ze doen er lekker niets mee, dus de wetenschappers spreken elkaar tegen gewoon omdat degene die de waarheid boven water willen halen de mond moet worden gesnoerd. Laten we maar gewoon leven zoals we altijd hebben geleefd en de heren laten praten.

  34. Klopt Ilona. Het ene onderzoeksresultaat is nog niet gepubliceerd of een nieuw spreekt het al weer tegen. Wor je lekker heen en weer geslingerd.

  35. Heb alles hier gelezen maar je krijgt er zo langzamerhand een bult van, van het milieu bedoel ik. San zegt dat ze gezellig de kaarsjes aan doet om het milieu te sparen. Maar San, de rapporten over de vervuiling die de kaars op zijn geweten heeft, zijn zo alarmerend dat als je ze zou lezen je voortaan in het aardedonker zou gaan zitten. Er wordt iets gezegd door een wetenschapper en een week later weer ontkkracht door een andere wetenschapper en zo gaat het al jaren. Alleen lees je vaak wel het ene rapport en het tweede zie je over het hoofd. Daarom zijn er ook zo veel verschillende menignen. Die vervuiling van het internet geloof ik ook niet, let wel ik geloof het niet maar het kan misschien wel waar zijn maar dan is het toch echt jammer dan. Er is de afgelopen 25 jaar zo ongelooflijk veel gezegd door onderzoekers en ze spreken elkaar allemaal tegen. Over de klimaatsverandering, over de uitstoot van CO2 en de opwarming van de aarde, over de ijskappen op de polen, over het uitsterven van bepaalde dier- en plantensoorten, over vuilverbranding, over het kwikgehalte in vissen en ga zo maar door. Rapport na rapport verschijnt en er staat steeds wat anders in. Daar word je toch helemaal dol van? Gewoon je gezonde verstand gebruiken en soms op je gevoel afgaan, lijkt me nog het allerbeste dat we kunnen doen.

  36. Zo mooi he, die eerste keer dat je ze hoort weer. Heb je klimop in je tuin? Anders planten. Daar nestelen ze in.Ennuh………. een goeie stamppot: doen hé! Daar kan je twee dagen van eten. En de tweede dag opgebakken is wel zo lekker.

  37. Zonder gasten heb ik ook lekker gegeten hoor Miem, wel een heel vreemde maaltijd maar het was allemaal lekker, toostjes met garnalensalde, een bakje aardbeien en een kom vla met pruimen, ik moest eigenlijk zelf wel lachen om de combinatie maar echt koken doe ik nog steeds niet, snert is niet lekker voor één persoon en een goede stamppot ook niet ik zie later wel eens als ik echt trek krijg in aardappelen. Maar het is wel extra lekker met gasten samen eten, voor straks lekker slapen laiverds en droom maar mooi van lekker eten en zingende vogels, niet zo gek denk ik.

  38. Dat is in ieder geval echt wat om blij van te worden, maar hier zie ik na de kaalslag die ze hebben gepleegd zelfs mijn mereltjes die altijd blijven niet, misschien zijn ze hun nestplaatsen kwijt maar extra wat strooien dan lok ik ze misschien terug. Ik mis ze echt hoor, merels zingen zo mooi!

  39. Trouwens, hier kan niks meer stuk, heerlijk gegeten met gasten vanavond………………… MMMMMMMMMMMMMMM yummie

  40. Grinnnnnnnn, haha. Horen zeggen he. Ik weet niet of het bewezen is, maar tot die tijd blijf ik hier lekker tekeer gaan. Ik werd in ieder geval helemaal vrolijk van de merel en het winterkoninkje. De rest kan me dan niet meer deren.

  41. Heel erg smerig lieve Miem, maar ik heb er al een reactie onder gezet hoor vervuilen van de menselijke breinen daar doen ze niets aan want dat is niet interessant genoeg, maar van mij mogen ze daar ook wel eens wat aan doen. Het doorgeven aan Windows Live geeft niets zelfs niet met echt smerige porno, dan hebben ze niets gevonden wat verboden is ????? Er zullen maar kinderen gaan kijken, die regels kloppen dus ook al niet. Miem mensen zijn de raarste diersoort die er bestaat, uitzonderingen daargelaten natuurlijk dus voor jou veel liefs en een warme knuffel.

  42. Hai Annetje,Kom kom meissie, de lente zit er echt aan te komen hoor! Hier vandaag alweer heel veelknoppen aan bomen en struiken gezien!Nog even volhouden dus!Maar over vervuiling gesproken, wat dacht je van de vervuiling van het mensenbrein??Ik kreeg vandaag een e-mail…….. pffffffffff, heb ‘m in een blog gezet. Weet niet hoe jij erover denkt, maar ik geloof er geen snars van! Als je dit soort dingen schrijft, hoe vervuild zijn je hersentjes dan?!?!?!Veel liefs een dikke knuf en een fijn weekend, Miem

  43. Ach Sjerrie daar geloof ik dus niets van, ik kreeg dit jaar zelf 300 euro terug van het electra en ik zit toch echt wel vaak achter de helse machine, maar dan staat de TV niet aan en die neemt ook, laten ze eerst al die lichtjes die onnodig branden om gebouwen te verlichten maar wat dempen, Nederland vervuilt niet zo ernstig hoor alleen de fabrieken stoten heel veel CO2 uit en daar moesten ze eerst maar eens wat aan doen. Internet maar lekker verder meis en laat je niet gek maken door al die berichten.Liefs.

  44. Ik ben nog niet vergeten dat wij de afvalstoffen van de kernramp in Rusland kregen en als je de voormalige oostbloklanden zie ga je over je nek, wij geven dus anderen schone lucht en krijgen rotzooi terug.Kan me helemaal vinden in deze uitspraak Ann. Zolang er feen wereldomvattend verdrag is over de aanpak van het milieu heeft het in mijn ogen geen enkele zin. We hoeven trouwens niet eens naar de oostbloklanden om een smeertroep aan te treffen In onze eigen EU zijn landen waarvoor heel andere mileuwetten gelden dan ons land.

  45. Misschien, ik ben er nog niet uit. Dit gaat over de CO2 hype van dit moment, of wij dat als mens beïnvloeden. Dat lijkt op deze manier niet bewezen. En poten uittrekken, dat is iets wat al eeuwen aan de gang is, je zou bijna hopen dat het eruit geëvolueerd zou zijn.

    °○°Alexandra
  46. Dat is met veel meer dingen zo hoor Henk, zelf het meeroken is een fabeltje maar de rapporten van de wetenschappers hebben ze terug laten trekken, geef het volk brood en spelen is nog steeds in! Ik ben nog niet vergeten dat wij de afvalstoffen van de kernramp in Rusland kregen en als je de voormalige oostbloklanden zie ga je over je nek, wij geven dus anderen schone lucht en krijgen rotzooi terug.

  47. Feit is wel dat ik erg lang heb moeten zoeken naar een werkende link en dat de video verboden is op internet, zogenaamd auteursrecht.Volgens mij weet niemand de waarheid maar ik ben zolangzamerhand spuugzat dat iedere keer weer het milieu als middel wordt gebruikt om de burger maar weer eens een poot uit te trekken. Wat dat betreft wil de overheid ons graag dom houden.

  48. Ik heb gekeken Henk, erg boeiend.Eigenlijk is toch vreemd dat dit soort films niet te zien zijn op tv, daar hoor en zie je het tegenovergestelde. Wat is nou waarheid?

    °○°Alexandra
  49. Dag Ann,Prachtig al dat groen en water daar bij jullie, zo anders dan hier. Water in de directe omgeving mis ik wel hoor. Van kinds af aan tot een jaar of 12 geleden heb ik altijd water om me heen gehad. Ik kan er uren naar kijken…Wat het broeikas effect aangaat, tja…..of het nou wel of niet hard gaat, het gebeurd wel. Een koude en lange winter wil niet zeggen dat het probleem minder erg is. Vorig jaar was er nog een hele discussie over het weer en de seizoenen die wel leken te verschuiven. Dat zegt toch ook iets? Je voelt zelf ook wel aan wanneer iets veranderd, dan kunnen al die experts me een hele hoop vertellen… Als ik terugdenk valt het me op dat we de laatste 3 a 4 jaar ook enorme verschillen hebben in de oogsten, met name fruit. Vreemde lentetemperaturen en het uitblijven van de bijen bijvoorbeeld….ook zoiets. En zo zijn er meer merkbare veranderingen.Ik probeer m’n steentje bij te dragen waar ik kan, spaarlampjes, groene stroom, standby uit, niet meer een uur douchen, korte wasjes draaien en vooral ’s avonds de kaarsjes aan in plaats van een lamp. Veel gezelliger ook.Wat een lap tekst weer…..jee.Voor iedereen ondertussen, nog even moed houden….die winter verdwijnt ook weer.Liefs, Alexandra

    °○°Alexandra
  50. Als reaktie op Mazza, hier zijn 2 eksters al twee weken bezig met hun nest…..maar of ik daar nu blij van word? Nee, en ik heb idd ook medelijden met de kinderen die zondag in de optocht urenlang deze weersomstandigheden moeten trotseren…..misschien wel goed voor een goeie kleur-foto….van die rooie wangentoetjes. Nou Ann, hier staan wel een stel erg mooie foto’s die mijn dip zeker een beetje verzacht.

  51. OOh als het vanuit het zuiden met een beetje wind mee naar het noorden trekt dan moeten we toch over een poosje de lente hier ook wel voelen. Nog even geduld dus.Groetjes,

  52. ooh , de winter dip slaat echt toe dan heb ik goed nieuws voor je toch zijn de tekenen dat de lente eraan komt al te zien . van de week twee eksters gezien die al volop bezig zijn om een nest te bouwen. Jullie daarboven lopen meestal een klein beetje achter dus vanuit het Zuiden ; Dat is toch goed nieuws!!!!! nog een klein beetje geduld.

Geef een reactie

