PIM FORTUYN, “ik heb d’r geen zin an – At your service”.   47 comments

Pim Fortuyn: bron Wikipedia
 
Wilhelmus Simon Petrus (Pim) Fortuyn, eigenlijk Fortuijn maar hij gebruikte later de spelling Fortuyn, (Driehuis, 19 februari 1948 – Hilversum, 6 mei 2002), was een Nederlandse politicus, socioloog, auteur en columnist. De controversiële Fortuyn werd vermoord op het Mediapark te Hilversum, negen dagen voor een voorspelde grote zege van zijn partij, de LPF, bij de Tweede Kamerverkiezingen. Fortuyn, die gepromoveerd was in de sociale wetenschappen, was van 1990 tot 1995 bijzonder hoogleraar aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Zijn kijk op de islam en op het vreemdelingenbeleid, maar bovenal zijn politieke manier van doen, vormden voor politieke tegenstanders de aanleiding hem te bestempelen als een populistisch politicus. De openlijk homoseksuele Fortuyn, die een flamboyante persoonlijkheid had, kenmerkte zich vooral door zijn opmerkelijke uitspraken en onconventionele manier van debatteren. Hierdoor en door de thema’s die hij aansneed, wist hij het politieke toneel een half jaar lang te domineren. Na zijn dood is zijn politieke erfenis op diverse plaatsen in politiek en samenleving overgenomen en zichtbaar geworden. Er wordt in dit verband wel gesproken van de Fortuyn-revolutie of Fortuyn-revolte.
 
 
 
Of je Pim nu mocht of niet maakt niets uit, het was een charismatische man die toch zijn stempel heeft gedrukt op de Nederlandse politiek, of hij als minister president zijn taak had afgemaakt is ook niet zeker, aangezien hij de avond van de dag waarop hij vermoord werd nog een afspraak had met Hans Wiegel, het is natuurlijk nooit met zekerheid te zeggen maar volgens bepaalde bronnen wilde Pim deze man als minister president naar voren schuiven. Pim Fortuyn werd vereerd en verguisd en was in Den Haag niet bepaald geliefd om zijn uitspraken, het kan dus best dat hij na een paar maanden gezegd had "Ik heb d’r geen zin an" en was vertrokken. In ieder geval had hij van mij het voordeel van de twijfel en ik mocht hem graag. Nu bekend is geworden dat de inboedel van Pim’s villa Palazzo di Pietro geveild zal worden staan de kranten ineens weer bol over Pim en m.i. is het allemaal één hypocriete bende, broer Simon Fortuyn slaat alles door te verkondigen dat hij het vreselijk vindt dat iemand misschien wel de schemerlamp van zijn moeder koopt, hoezo vreselijk? Die had hij na de dood van Pim gewoon mee kunnen nemen, Marten Fortuyn de woordvoerder van de familie heeft overigens nog geen woord laten horen. Het CDA wil nu stukken aankopen uit de inboedel en die in het nog te bouwen museum "Huis van de Democratie" een plaats geven en ik dacht nog wel dat het CDA opgelucht adem haalde toen Pim geen gevaar meer was. Dit is mijn mening en niet omdat zoon Geert woordvoerder en taxateur is van de inboedel die door Richard Hessink’s veilinghuis wordt geveild, maar gewoon omdat ik mijn eigen mening heb over deze hetze. Ook al waren alle spullen van Pim in het huis gebleven dan hadden wij het ook niet kunnen zien en iedereen die nu echt wat van Pim wil hebben kan het kopen en koesteren.
 
 
Palazzo di Pietro na de dood van Pim fortuyn.
 
"Veilen spullen van Pim is lijkenpikkerij"
Bron: AD 18 februari 2009, door Carel van der Velden.
Rotterdam – Simon fortuyn vindt het schandalig dat de eigenaren van het voormalig woonhuis van zijn broer Pim Fortuyn diens persoonlijke bezittingen willen laten veilen. "Als erfgenamen hebben we het pand destijds verkocht onder de voorwaarde dat de inrichting in stand zou blijven. Die afspraak wordt nu geschonden" (Noot: waarom hebben de erfgenamen dan geen officiële akte op laten maken, of was het geld toch wel prettig?) Geldgebrek dwingt de eigenaren Hans den Hartog en Marinus van Pommeren de "kroonjuwelen" te verkopen. De verwachte opbrengst van acht ton willen zij gebruiken om het Palazzo die Pietro te kunnen behouden. "Het verkopen van de spullen noem ik lijkenpikkerij", zegt Simon Fortuyn. "Straks moet ik naar een veiling om de schemerlamp te kopen die van mijn ouders is geweest". (Noot: een telefonische bieding kan natuurlijk ook en het duurste stuk zal het niet worden.) De eigenaren wilden eerst de opbrengst van duizend verzekeringspolissen gebruiken om het pand te exploiteren. Het is hen echter niet gelukt dit aantal te verkopen. Fortuyn: "Als het pand voor hen te duur is, moeten ze het verkopen". (Noot: en waar blijft de indboedel dan?) De Stichting Beeld van Pim demonstreert donderdag (morgen 19 febr.) tegen de veiling. Leefbaar Rotterdam vindt dat de gemeente het pand moet kopen. Fractieleider Sørensen: "Marco Pastors en ik gaan het gesprek aan met burgemeester Aboutaleb". 
 
 
Simon Fortuyn voor het portret van zijn broer Pim.
 
Museum voor inboedel Pim Fortuyn
Het CDA wil onderzoeken of spullen uit de inboedel van Pim Fortuyn een plek kunnen krijgen in een museum, bijvoorbeeld in het Huis van de Democratie, dat in Den Haag komt te staan. De Stichting Beeld van Pim met als woordvoerder het bestuurslid Rinus van den Heerik samen met de Vrienden van Pim hebben al een gironummer beschikbaar gesteld, zodat iedereen kan bijdragen aan het behoud van het huis en de inboedel van Pim Fortuyn, volgens de Stichting is ongeveer 150 duizend euro nodig om het erfgoed te redden. (Noot: Deze Stichting heeft een dubieuze website waarin een lied wordt gezongen dat als Volkert van der Graaf in 2014 vrij komt er waarschijnlijk weer geknal gehoord zal worden.) Gaat dit allemaal nu nog wel om Pim of wil iedereen een graantje meepikken?
 
 
                                                                                                                   Schilderij van Jean Thomassen.
Dit weekeinde maakte Hessink’s Veilingen bekend dat 27 juni de spullen van Pim Fortuyn worden geveild, Hans den Hartog en Marinus van Pommeren kochten het pand in 2007 van vastgoedmagnaat Chris Thunessen. Een woordvoerder van het veilinghuis meldt dat het de bedoeling is de collectie in stand te houden. Bijvoorbeeld door niet alle 10.000 boeken apart te verkopen, maar de hele bibliotheek. "Mensen roepen nu dat we dit niet kunnen maken. De meningen zijn verdeeld. Het op deze manier instandhouden van de collectie blijkt een dure hobby, maar de huidige eigenaren hebben wel het recht om te verkopen. En ook zij willen dat de collectie goed terechtkomt".
Een link naar RTL 4 editie nl, waar jullie zoon Geert kunnen zien ehhh ze zeggen altijd dat we zoveel op elkaar lijken, maar zo mager ben ik niet en hij werkt te hard, overigens lijken we niet echt op elkaar maar hebben dezelfde uitstraling.
 
http://www.rtl.nl/components/actueel/editienl/miMedia/2009/week08/ma_pim.avi_plain.xml
 

Posted 18 februari 2009 by Ann McDunn in Nieuws en politiek

47 responses to “PIM FORTUYN, “ik heb d’r geen zin an – At your service”.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ann McDunnzegt: Eigenlijk is het wel lachen die lui met hun grote mond, die 150 duizend euro was natuurlijk wel lekker geweest maar daar komt helemaal niets van en daar ben ik ook niet rouwig om het meeste geld had wel in de zakken van de bestuursleden van de stichting "Beeld van Pim" verdwenen, mis poes!BESTE ANN Alles is onder toezicht van een notaris en als er mensen zijn die op giro 794 geld storten dan gaat het naar de stichting behoud huis van Pim en als er niet genoeg geld is voor de inboedel te kopen dan gaat het geld naar een goed doel en dat is het Ronald McDonald huis Sopiha te Rotterdam maar niet in de zakken van stichting beelvanpim en het bestuur ZOALS JIJ ZEGT zoals ik al zij de notaris houd toezicht wat er op giro794 binnen komt vergist u niet tel 0654752387

  2. Weer bedankt allemaal voor de leuke en goede reacties en Liesje, die neuzen doen het! Geert heeft ook trekken van zijn vader maar heel vaak zeggen vreemde mensen, "u bent familie van Geert", waarop ik dan antwoord "zo lelijk ben ik toch niet?" Meen ik niets van hoor, mij is hij knap genoeg ik heb geen andere. (Grinnn).

  3. Hallo lieve Annetje, wat geweldig dat je zoon op editie nl te zien was. Je zegt dat je niet op je zoon lijkt, maar ik vind dat hij wel op jou lijkt van die foto van jou van vroeger (dat je in dat boek kijkt). Pimmetje had bijzondere uitspraken, niet iedereen zal het met hem eens zijn geweest, maar stiekum hadden veel mensen bewondering voor zijn lef en uitstraling.Fijn weekend!Liefs Liesje xxx

  4. Rita slikt teveel medicijnen op het moment. Het is de lieverd vergeven dat ze de link net ziet. Ik zal ‘m even kopiëren en in haar gb plakken. What are friends for, hey?

  5. Fraai stuk Ann, loop weer achter, geen updates zoals gewoonlijk. Ik zoek me ongaar naar de link van je zoon maar vind hem niet :-(Liefs en prettig weekend

  6. Lieve Ann dit is zeker om trots op te zijn Lieve groetje Janny

  7. Mijn excuses voor de foute zinnen, maar het is geloof ik bedtijd!

  8. Ilona, je bent geweldig je hebt het hele probleem opgelost dat stel schreeuwers heeft geen geld en haten iedereen die wel wat geld hebben om wat te kopen, maar die Conny Breukhoven kan nu in ieder geval een enorm gebaar maken tegenover Simon die natuurlijk na bijna zeven jaar dolgelukkig dat ie die ouwe lamp in zijn mooie woning kan plaatsen, maar misschien wil zijn vrouw dat ding helemaal wel niet hebben! De mensen van het Letterkundig museum zullen wel in de zaal zitten die zijn er altijd ook bij de veiling van van ’t Reve en die hebben ook geld, maar wat er nu eigenlijk zo belangrijk is voor het museum dat overigens nog gebouwd moet worden zou ik echt niet weten, nou ja Pim’s agenda is misschien wel aardig vooral omdat zijn afspraak voor ’s avonds met Hans Wiegel niet doorging, misschien waren die sigaren wel voor Hans! Iedereen is al weer aardig rustig en dat vind ik prima, alle grote schrijvers hadden een enorme verzameling maar niemand maakte daar zo’n herrie over, van Boudewijn Büch en Theo van Gogh is ook alles geveild en daar waren toch ook behoorlijke verzamelingen. Als de staat veel koopt kunnen wij met z’n allen het weer ophoesten en dan staat het dus jaren ergens op een zolder, wie kan er dan naar kijken? Nee hoor laten ze maar lekker hun gang gaan zoveel willen ze nu ook weer niet uitgeven.

  9. Ik heb de link gelezen maar wat Vetter zegt, gaat me echt te ver. Ze doen alsof Pim wordt ontheiligd als zijn spullen geveild worden. Van ieder mens die overlijdt, wordt na verloop van tijd de kast opgeruimd en spullen weggegeven of verkocht, zogaat dat nou eenmaal. Heeft die club aanhangers van Pim zelf het geld niet om de boedel te kopen? Of enkele stukken of wat minder dure memorabilia? De noodzaak van alles aankopen door de staat (belastinggeld) zie ik ook niet zitten. Enkele stukken die temaken hadden met zijn werk en met zijn gang naar de politiek kunnen in het museum komen te liggen maar de fuchsia stoeltjes en andere dure meubeltjes moet Conny Breukhoven maar kopen. Ze was toch zo dol op hem en ze heeft geld zat. En dan kan ze als groots gebaar die ouwe rotlamp aan Simon geven. Probleem opgelost.

  10. Nee hoor Henk, ik heb geen gympies en ernaast lopen doe ik niet, want dan heb ik zulke modderige sokken als ik een foto’tje wil maken. Geert doet zijn werk en ik vind het leuk, hij ook maar het is een hele klus dus hij is blij dat hij eindelijk kan beginnen zonder al die poespas om hem heen.

  11. Heb het videootje gezien Ann. Ik neem aan dat je naast je gympies loopt van trots.

  12. Eigenlijk is het wel lachen die lui met hun grote mond, die 150 duizend euro was natuurlijk wel lekker geweest maar daar komt helemaal niets van en daar ben ik ook niet rouwig om het meeste geld had wel in de zakken van de bestuursleden van de stichting "Beeld van Pim" verdwenen, mis poes! Met 150 duizend euro hadden ze trouwens het huis en de inboedel lang niet kunnen behouden. Kijk jij maar een tekenfilm soms best leuk!Corry maak je ook maar niet druk om al die toestanden want dan kan je je iedere dag wel druk maken, hoe het met de hondjes gaat weet ik eigenlijk niet, toch eens naar informeren. Overigens gaat dit niet om de politiek maar ze bemoeien zich er wel mee, misschien om een paar stemmen meer te krijgen.

  13. Ergens had ik al een voorgevoel dat de demonstratie niet veel zou voorstellen, dat word geen Hart van Nederland kijken,dus draai ik straks voor het slapen gaan nog maar even een tekenfilm…..is ook veel leuker!

  14. Lieve Ann,Leuk om je zoon Geert te zien.Meestal kijk ik Editie.nl wel maar deze had ik gemist.Ger is maan-en woensdag later thuis,18.15 uur en dan moeten wij nog eten,afwassen en Joep uitlaten en dan staat de tv nog niet aan.Ik was nooit zo met de politiek bezig tot dat Pim Fortuyn kwam,toen moest ik altijd kijken,hij had wel wat,net zoals jij hem beschrijft.En zijn hondjes!Wij hebben geen krant dus heb ik het ’n beetje gemist wat er nu gaande is allemaal.Nu weer niet zo met de politiek bezig,ik kijk wel journaal en actualiteitenprogramma’s dus je komt er niet onderuit maar ik maak me er niet druk over,misschien niet goed maar ja….ze doen toch wat ze willen.Leuk om Pim hier weer ff te zien én zijn hondjes.Liefs Corry en doggy Joep!!

  15. Laatste mededeling van het front, de demonstratie was een afgang want er was maar een handjevol mensen op af gekomen en Hart van Nederland is niet geweest, morgen een groot artikel in de SPITS en dan kunnen ze eindelijk aan het echte werk beginnen.

  16. Nu Ann heb nogmaals de video bekeken en blijf erbij dat er familie trekjes inzitten .Bekijk je zoon een met een baardje haha dan komen er trekjes overeen hoor Ann .Zoals jij zegt een ander ziet het anders dan jezelf .DIt alles heeft niks met Pim te maken ,maar wilde het je wel even zeggen .fijne avond .liefs Tanja

  17. Henk, volgens de berichten zou er vanavond een item in Hart van Nederland zijn, maar hierboven staat een linkje van RTL4 editie nl. waar Geert ook al op te zien is, klik maar even.Liefs.Henk 2, vreemd is het niet ik heb een aantal jaren bij een notaris gewerkt als secretaresse en moest soms stervende mensen ondersteunen om een testament te tekenen en mijn help wat waren er een aasgieren bij! Bij mij valt er ook niets te erven hoor, alles is al bijna op en tijdens mijn leven geeft ik wel alles weg wat enigszins waarde heeft, ik ben daar al mee begonnen zelfs. Joke en Caro, ik zal jullie op de hoogte houden en de opbrengst zal ik ook wel vermelden, spannend vind ik zo’n veiling wel!

  18. Ik lees dat je zoon reeds te zien was op tv Ann. Ik dacht dat het werd uitgezonden in hert van Nederland, dat is toch later op de avond ?

  19. Wat is er vreemd aan de reactie van deze familie? Als er wat te erven/verdelen valt komt er ineens in de meest respectabele of vriendelijke families het slechtste boven. Mijn kinderen zal dat niet overkomen: Ik maak alles op!!!

  20. De familie moet helemaal niet mekkeren, ze hebben waarschijnlijk een geweldig bedrag kunnen verdelen en hadden in het verleden ook geen belang bij alle spullen, ze hebben slechts enkele dingen meegenomen en als ze het zo graag wilden hebben hadden ze alles kunnen verdelen, maar ook dan hadden de bewonderaars van Pim niets van dit alles gezien en als de CDA zo nodig een museum moet bouwen met de naam "Huis van de Democratie", dan duur het nog ik weet niet hoeveel jaar voordat mensen er naar toe kunnen en wordt alles een aantal jaren opgeslagen.Dikke kus terug.

  21. IK WAS HET LANG NIET ALTIJD EENS MET HEM,MAAR HIJ BRAK WÈL DE GRAUWE POLITIEKE SLUIER..EEN DEBAT MET HEM WAS FIJN OM NAAR TE LUISTEREN GHEH GHEH..VWB HET VEILEN VAN ZIJN SPULLEN..ACH..WE ZIEN HET NU OOK NIET EN DE BROER MOET NIET ZEUREN..CENTEN ZAT OM HET (LAMP) ZELF TE KOPEN,TOCH??..FIJNE AVOND MEISS..LIEFS CARO.

  22. de krant stond er vol van dat alles gevijld word .pim kwam altijd bij Harrie Mens op de zondag morgen op tv ik keek er graag Naar ik gaf hem vaak gelijk maar in de poletiek kun je het nooit goed doen de besten staan aan de kant zeg ik altijd net voetbal.er zou ook nog een catalogus uit komen kun je kopen voor 20 euro kun je kiezen wat je kopen wil hij had wel prachtige meubelen 1000 wijn flessen ik denk ook wel dat het de duurdere flessen zijn het zou zo,n 5 oF 6 ton opbrengen ben benieuwd allemaal wat het op brengt moeten de aanhangers van Fortuyn maar bieden . liefs jokemooi stukje heb je weer neer gezet ann

  23. Dear Ann,Dit is langzamer hand een flink opgeklopte toestand,Simon Fortuin moet nu niet lopen mekkeren over een schemerlamp van zijn Moeder,hij zal aan de verkoop van Pim zijn spullen ook wel het een en ander hebben overgehouden.Dat alles nu waarschijnlijk geveild gaat worden ondanks de mondelinge afspraak dat het bijeeen gehouden zou blijven is dan jammer,dan had Simon dit notariëel moeten laten vastleggen. Een kus van Edward.

  24. Ehhh Henk, ik ben niet schuldig aan het kiezen van mummelbekkie want Geert nog ik hebben op die partij gestemd en later ook niet we kunnen natuurlijk heel Nederland de schuld niet geven voor wat de meerderheid heeft gekozen en al helemaal niet voor wat ze later hebben gedaan om de SP te wippen. Dat is ook niets geworden maar we hebben wel op Marijnissen gestemd en die haardracht is inmiddels berucht en beroemd!Noontje, nee hoor nog Geert nog ik lopen naast onze schoenen zoals beneden staat geschreven is het voor hem een klus die geklaard moet worden er zijn wel mooiere veilingen geweest die in alle dagbladen hebben gestaan en op TV zijn geweest, kriebelende dozen moet ik niets van hebben je weet maar nooit of er een virus in zit (grijns).Melda, kijk maar eens bij "De tocht der tochten" daar staat een foto van mij van vroeger, je hebt helemaal gelijk hoor met het geld dat de veiling opbrengt kunnen ze het huis behouden en in Rotterdam staat ook een groot beeld van Pim, daar kunnen ze 6 mei hun herdenkingen wel houden.

  25. Ik hoorde hem graag praten ,maakte niet eens uit waar hij het over had bovendien was hij knap om naar te kijken.Het was nederlandse politiek dus daarover weet ik niet zoveel .Vond het dan ook heel erg wat er is gebeurt .Zijn standbeeld vind ik niet zo geslaagd ,de schilderijen lijken meer ,die ene toch.Waarom zouden ze het niet verkopen ,die inboedel,nu brengt het nog iets op zou ik denken.Ik zag je zoon maar om hem te vergelijken met jou zou ik moeten weten hoe je er uit ziet ."At your service"klonk veelbelovend toen.Helaas!!Liefs Melda

  26. Nou Annypenny jij mag trots zijn met zo’n zoon … loop je al naast je schoentjes????Moest ook even filmpje van "de kriebelende doos" kijken wat er naast stond kon het niet laten die titel lokt :-))) tja ben een beetje duveltje in een doosje … was trouwens niets bijzonders dat filmpje beetje dom meisje bij Raad de Plaat …. nee heet anders:-)))Leuk kennis gemaakt te hebben met je zoon … wens hem sukses met alles!!!!Liefs&Huggie

  27. We hebben dezelfde haardracht, en dat is sowieso al een pluspunt, maar z’n politieke ideeen stonden me ook zeker aan. Pim Fortuin was gewoon recht voor z’n raap en durfde te zeggen waar ’t op stond. Zooooow jammer dat we nu opgescheept zitten met lulletje rozewater met z’n mummelbekkie. Maar niet klagen hoor, Nederland heeft ‘m immers zelf gekozen.

  28. En we hadden waarschijnlijk meer gehoord dan "geen commentaar", want daar kan ik me nog steeds behoorlijk aan ergeren Henk.

  29. Zeker Ann,lang niet alles wat hij zei was mijn keuze.. maar idd het opengooien van de politiek en het intrappen van heilige huisjes was aan hem wel toevertrouwd.Met hem had de politiek de laatste jaren er wal wat fleuriger uitgezien.

  30. Met al de uitspraken van Pim was ik het ook niet eens, maar ik vond wel dat hij gesloten deuren opentrapte en de politiek wat meer bespreekbaar maakte. 6 Mei a.s. staat de inboedel nog precies zo als toen Pim de deur voor de laatste keer achter zich dicht deed, maar niemand in Nederland kon er gewoon heen om te kijken hoe hij had geleefd, nu vind ik dat zelf helemaal niet meer nodig. Het hypocriete gedoe hierom heen vind ik zelf onzin, de CDA die nu ineens een Huis van de Democratie wil hebben is al zo onzinnig, ik zie democratie toch iets anders dan dat ze het in Den Haag zien. Natuurlijk zijn er landen waar het veel erger gesteld is maar dat weten we allemaal en dit huis en de inboedel in stand laten hoeft voor mij niet, dan zouden alle huizen en inboedels van alle overleden prominenten van Nederland ook zo moeten blijven en daar is nog nooit sprake van geweest en ook niet haalbaar. Zeker vind ik het leuk dat Geert deze klus heeft, maar als hij bouwvakker was geweest was ik net zo trots op hem geweest hoor, als je van je kind houdt maakt het niet uit of ze iets bijzonders doen of gewoon hard werken, want dat is dit ook keihard zelfs, 14 à 15 uur per dag, er zijn nog veel meer veilingen geweest en dan van hemzelf die behoorlijk stof hebben doen opwaaien, zoals de grote Gerard van het Reve veiling. Inmiddels heb ik anderhalve dossiermap vol met krantenartikelen enz. en ook videobanden van TV waarop hij te zien is. Het is dus gewoon leuk en ik ben benieuwd of ik hem vanavond zie in Hart van Nederland. Trots waren we wel toen hij niet meer leren wilde en in een jaar zijn middenstandsdiploma heeft gehaald en daarna beëdigd taxateur, antiquaar, kunstkenner en toen de jongste veilingmeester van Nederland werd, en dat omdat de leraren op school hadden gezegd dat er helemaal niets van hem terecht zou komen, ik denk toch nog steeds dat een moeder beter weet wat er in haar kind zit dan dat leraren dat weten. Ze hebben ongelijk gekregen maar Geert zelf is ook niet trots op wat hij doet, voor hem is het gewoon werk en hij is nog steeds dezelfde die op 21 jarige leeftijd naar zijn eerste antiquariaatje in Groningen vertrok en daar ben ik heel erg blij om. Het maakt totaal niet uit wat je kinderen doen als het maar goede mensen zijn waar je een band mee houdt dat is het belangrijkste.Tanja, ik weet niet waar je die familie trekjes vandaan haalt, maar misschien zien vreemden wel meer dan wij! (grinnik)

  31. Er is veel te doen over de veiling ,ik vind het gewoon onzin dat zo’n huis intact gehouden zou moeten worden dus bergijp niets van die hele heisa.Ik was zeker niet alles met Pim maar vond hem wel iemand waarvan ik dacht zo die durft .Leuk om je zoon even te zien ,wat zal je trots zijn ,maar dat ben je evengoed wel .Liefs lisabeth

  32. Ik vond Pim zoals jij al schrijft een charisma hebben waar velen niet omheen konden,Ik zelf zag hem ook graag en of ik het met al zijn uitspraken eens was is een tweede.Wat de veiling aan betreft, die zal wel wat opbrengen hoor, vind het alleen jammer dat ze niet allesgewoon in het huis laten staan en er daar een museum van maken. Zou dan best een kijkje willen gaan nemen.Liefs en groet.

  33. Ann, ik had ook niet veel met Pim, maar hij heeft wel een schitterend huis en de inboedel, ja je moet ervan houden, maar typisch zijn stijl. Wel triest dat het allemaal zo moet aflopen, hij heeft toch een speciaal plekje in de samenleving en het zou toch zo moeten zijn dat zijn inboedel en huis als een eerbetoon blijft bestaan. Leuk om jouw zoon te zien! liefs, Nicky

  34. Weet je Ann ik had en heb eigenlijk niks met Pim Fortuin .Wel heb ik even de video gezien waarin je zoon Geert in voor komt .Nu moet ik zeggen dat er wel familie trekjes naar voren komen nu ik je broer Edward heb gezien .

  35. Ik heb de link naar RTL gevolgd. Ik kan me voorstellen dat je heel trots op je zoon bent ! Als we dus door Buitenpost rijden en we zien een dame een stukje boven de straat zweven, weten we wie dat is en waarom ! Nu weet ik ook waarom Edward die foto’s kon maken. Ik dacht eerst dat hij een grapje had gemaakt omdat hij wel eens vaker items met een kwinkslag maakt !

  36. Ilona, ik baal ook van de albums. Kan ze niet inrichten zoals ik het wil. Noch de albums noch de foto’s. Updates. Ben vergeten zelf eerst maar een reactie onder de raadplaat te zetten als eerste. Laatst had je wel een update toch? De wonderen zijn de wereld nog niet uit. En Ann ik ga kijken. Tot Pietje Paul. Die hoef ik niet.

  37. Loontje broer Marten heeft als woordvoerder voor de hele familie alles geregeld, niemand had dus belangstelling voor de spullen want op enkele dingetjes na hebben ze de hele boel gewoon verkocht, dat broer Simon nu ineens over de schemerlamp van zijn ouders begint is dus grote onzin, iedere erfgenaam had kunnen krijgen wat ze wilden maar hadden er toen geen belangstelling voor, het gaat allemaal weer om geld. Simon Fortuyn heeft ook gezegd dat als de spullen na de dood van Pim verdeeld hadden moeten worden dat ze dan ook veel zouden hebben verkocht. Overigens had Pim het dan wel goed voor elkaar maar hij heeft er ook heel wat voor gedaan en zelf heel veel geschreven wat ook geld opbrengt. Na de begrafenis is de hele familie uit elkaar geraakt er waren 6 broers en zusters en alleen Marten en Simon hebben nog contact met elkaar, zelfs de kinderen van Marten hebben het hun vader kwalijk genomen dat er bij de herbegrafenis van Pim van alles verkeerd is gegaan. Marten is een paar jaar geleden totaal opgebrand in het ziekenhuis beland en hoorde pas na de dood van zijn zus dat ze was overleden, het is een rare familie maar je hebt wel gelijk dat kinderen soms heel veel kosten en daar had Pim geen last van, maar ook geen liefde. Als je op de link klikt zie je Geert bij RTL 4 en de man die je op het filmpje naar binnen ziet schieten had een behoorlijk grote mond. Geert maakt zich er overigens helemaal niet druk over, voor hem is het gewoon zijn werk en hij is al zo vaak op TV geweest dat hem dat ook niets doet, ik ben wel benieuwd hoe het morgen gaat met de demonstratie en naar Hart van Nederland ga ik ook kijken, eigenlijk best wel grappig zoon zie je niet omdat hij het zo enorm druk heeft maar dan kan je hem toch nog zien op de TV. Die Volkert van der Graaf mag trouwens in 2010 al met proefverlof, de straffen in Nederland zijn veel te soft, zo’n afschuwelijke moord en zo weinig echte straf.De updates van de raadplaat van Sjerrie krijg ik ook niet!

  38. Weet je wat ik krijg??? Updates van mensen die al een jaar niet meer in mijn vriendenbak zitten!!! Maar de raadplaat van Sjerrie komt niet door. De updates van Ann moet ik bij Benona zien en bij Benona kan ik niet op een normale manier haar space op.En dat ik mijn fotoalbums niet kan inrichten zoals ik het mooi en leuk vind, dat vind ik nog het allerergste. Wat ook vreselijk is, is dat de boekenlijst voor geen meter werkt. De webadressen blijven niet staan en daarom "kleurt" de titel niet. Arrrrgggghhhh!!!Ik krijg de rees van space. Ja Pim, ’t was me er eentje. Hij heeft wel erg goed voor zichzelf gezorgd zo te zien. Dat heb je nou als je vrijgezel zonder kinderen bent. Kinderen plukken je helemaal kaal… maar je zou ze toch voor geen goud willen missen ;-)))Wat leuk Ann dat Geert even lekker in de belangstelling staat!!! Een veiling met zoveel aandacht zal ‘m goed doen. Hoop ik tenminste. Wat ik niet begrijp is waarom de nabestaanden van Pim de spullen niet gewoon onderling verdeeld hebben en alleen het huis hebben verkocht? Zo doen mensen het toch meestal? En als anderen het huis met inboedel gekocht hebben, mogen ze het toch verkopen? Begrijp het niet helemaal dus leg ut effe uit, zuster Anna! En dat van die knal vind ik ongepast maar dat ie griezel van een Volkert in 2014 alweer vrij rond loopt vind ik ook niet kunnen. Krijg je in dit gekke land voor een laffe moord met voorbedachte rade maar 12 jaar??? Hoe is het mogelijk?! Zo en nu ga ik met Ed naar bed!!! Trusten!!!

  39. Dan hadden ze in eerste instantie het huis moeten inrichten als museum dan had iedereen er wat aan gehad, maar eerst aan een vastgoedmagnaat verkopen en nu jammeren heeft totaal geen zin. De CDA heeft geld genoeg laten die de villa kopen en de inboedel erbij dan hoeven ze geen Huis van de Democratie te bouwen, er zijn kamers genoeg in het huis voor andere spullen. Iedereen heeft bijna 7 jaar de tijd gehad en niemand heeft wat gedaan.

  40. Jaiks, ze staan weer in de rij, de aasgieren. Of het nou om de roem of het geld gaat. Ik vind het wel jammer dat het niet in dat huis blijft. Dat geeft een beter beeld van Fortuijn, wie hij was, dan wanneer het allemaal verspreid wordt.

  41. Nou jullie zijn niet de enigste, die niet altijd de up-date’s krijgen, ik denk dat we daar allemaal last van hebben. Inderdaad kan je het vaak allen aan reacties van andere zien, en zeker is het knap lastig. Maar de opbrengs zal niet misselijk zijn.ze mogen mij het 10de deel ervan geven, dan kan ik leven als een god in Frankrijk, ofschoon, Frankrijk ook niet meer zo veilig is.En Ann, Nee geen Turkies en kamelen, of tewel marokkanen. hihihihi maar wel staat het er ook bij mij onder in het Estoniaans. En kreeg daar van Annele een pluimje voor. NU STAAN DE AANTALLEN er ook achter.groetjes en wel truste van Rinus

  42. Crisistijd hé Ann … alles maar dan ook alles verslechterdterdterd … Gelukkig blijven wij POSITIEF!!! toch …Hamstertijd zoals je kon lezen bij Loontje lache hé … nu ga ik toch echt afsluiten wat is dat toch altijd moelijk …Huggie

  43. Dat is knap vervelend, ik krijg ook vaak geen updates en moet het zien aan anderen die reageren maar ze staan wel in mijn vriendenlijst, dus hoe het kan mag Joost weten. Als de benzine ineens weer een stuk duurder wordt heeft de CDA alles gekocht, slaap lekker meis.Liefs, hug.

  44. Las bij mij dat je nieuw blog had gemaakt maar dus weer eens géén update wat is dat toch ze weten ondertussen toch wel dat ik een vriendin van je ben … van Ilona kreeg ik haar laatste logje ook al niet door … beetje boos ben ik!!!Ga zo mijn bedje in morgen vroeg op lees het morgen ben ook benieuwd om je zoon eens te zien … Pim had een goede smaak dus die veiling zal wel perfect lopen veel opbrengen … Liefs&truste voor later, Benona

Geef een reactie

