Moordpartij in kinderdagverblijf in België   53 comments

In tegenstelling tot andere weken heb ik niet zoveel te melden, maar ik wil dit toch allereerst even kwijt: Bron Elsevier.
 

België in shock na moordpartij in kinderdagverblijf

vrijdag 23 januari 2009 17:57

België ‘is geschokt en in rouw’ na de gruwelijke steekpartij die vrijdagochtend plaatshad in kinderdagverblijf Fabeltjesland in het Vlaamse Dendermonde

Dat heeft premier Herman van Rompuy gezegd. Hij sprak van ‘een afschuwelijke daad van geweld in een maatschappij die hunkert naar harmonie en vreedzaam met elkaar leven. Medeleven
Namens de regering betuigde Van Rompuy zijn medeleven met de ouders en familieleden van de slachtoffers. Hij prees het kordate optreden van de politie waardoor de dader snel kon worden gepakt.De aanstichter van het bloedbad, een 28-jarige man uit Dendermonde die naar verluidt Francis V. heet, kon na een korte vluchtpoging worden opgepakt. De man kwam vrijdagochtend even na 10 uur op de fiets aan bij het kinderdagverblijf; hij had een vraag, zei hij.Toen een medewerker hem binnenliet, liep hij meteen naar de ruimtes waar de kinderen waren. Hij had een rugzak vol messen bij zich en begon direct wild om zich heen te steken. Toen de zes aanwezige medewerkers hem tegen probeerden te houden, werden ook zij gestoken. Een begeleidster moest dat met de dood bekopen, twee anderen raakten ernstig gewond.0 tot 3 jaar
In het verblijf waren achttien kinderen aanwezig, allen in de leeftijd van 0 tot 3 jaar. Hij stak twee kinderen dood. Tien kinderen en de twee volwassenen zijn met ernstige verwondingen naar zes verschillende ziekenhuizen gebracht.De volgens ooggetuigen ‘extreem magere’ dader gedroeg zich erg rustig. De man had zijn gezicht wit geschminkt en rondom zijn ogen droeg hij zwarte schmink. Ook zou hij een helrode pruik hebben gedragen. Na zijn walgelijke daad, vertrok hij op de fiets. Kort daarna kon hij worden aangehouden in een Aldi-vestiging in het naburige Lebbeke. 

Door Claudia  van Zanten

Hier ben ik toch wel weer diep door geschokt, inmiddels is een derde baby aan de verwondingen overleden en in diverse ziekenhuizen liggen nog veel gewonde kleintjes en leidsters van het kinderdagverblijf. Arme kleintjes die nog een heel leven voor zich hadden, arme leidsters die probeerde de man tegen te houden en misschien wil iedereen wel kaarsjes branden voor de familieleden, de slachtoffers en de hulpverleners die dit zware werk moeten doen. Ik brand kaarsjes, jullie toch ook?

BrandendeKaarsjes.gif picture by AnnMcDunn1941 

Ik weet dat het leven doorgaat en daarom mijn wekelijkse weekendwens, maar zoiets vreselijks kan mijn dag kapot maken!

Altijd heb ik wel iets te vertellen wat ik leuk heb gevonden en daar heb ik ook zeker vandaag reden toe, maar neem me niet kwalijk als dat later komt het is niet gepast naar mijn idee.

 

Posted 23 januari 2009 by Ann McDunn in Nieuws en politiek

53 responses to “Moordpartij in kinderdagverblijf in België

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dat is iets waar ik bang voor ben voor al die mensen die nu al niet meer ’s avonds een deur durven open te doen of ’s avonds alleen niet meer over straat willen lopen uit angst. Dit soort zaken maakt het er beslist niet beter op en als de angst gaat regeren dan is het einde zoek, daar ben ik dus erg bang voor. Hoe de wetten zijn in België weet ik eigenlijk niet, hier zou zo iemand als er mindertoerekeningsvatbaarheid wordt aangetoond er met een jaar of 8 wel vanaf zijn en daarna verplichte dwangverpleging in een TBS-kliniek, maar of België deze wet ook hanteert is de vraag hier is levenslang meestal 30 jaar, maar in België is levenslang dat ook echt, er is dus verschil tussen deze twee landen in het hanteren van de strafmaat. Het wordt nog een lang en moeilijk proces voordat dit monster zijn straf moet ondergaan dat is iets waar ik wel redelijk zeker van ben.

  2. Tuurlijk zijn de oudes medeverantwoordelijk. Is ook niet bepaald normaal dat je kind dagenlang naar horrorfilms zit te kijken. Was er veel eer iets aan gedaan, dan was deze tragedie niet gebeurd. Werken nogal wat Belgen bij, je wil niet weten wat er in de kranten staat. Die 16 jarige stagiaire bv die met haar armen vol bloedende kinderen op de vlucht kan slaan. En de straf die die Kim gaat krijgen ? Driedubbel schizofreen. Er is wel degelijk wettelijk bewijs hoor, er zit genoeg DNA op hem en er zijn genoeg getuigen. Hij kan zwijgen tot hij een ons weegt maar achter tralies gaat ie. Hoelang is de vraag ? En wat dan ? Kan hij overnieuw beginnen. En waarom ? Dat zullen we nooit weten. Dat amublance verhaal ook zo iets. En hier doe je ’s avonds laat beter geen deur open als je niet weet wie aan de andere kant staat.

  3. Rita, dan zijn de ouders toch mede verantwoordelijk, ik heb het ook gelezen maar als je zelf vindt dat je kind niet normaal is ga je niet af op één arts maar vraag je om een verwijsbrief of om een second opinion als die Kim wel stemmen hoorde dan waren het wel slimme lieden die hij hoorde want ik blijf het bij voorbedachte rade houden het is een vage zaak die ze uit angst voor represaillemaatregelen wel vaag zullen houden ook. Maar het is natuurlijk wel fijn voor de drie psychiaters die kunnen ook hier weer flink wat aan verdienen.Corry, het waarom is nog steeds de vraag en zolang die Kim niet vertelt wat er in zijn hoofd is omgegaan blijft dat voor de slachtoffers ook de vraag.Annelies, ook dat heb ik gelezen en zelf gehoord van een ambulance chauffeur, ook hier zijn bepaalde plaatsen waar ze niet direkt heen kunnen gaan, eerst komt de politie en dan pas de ambulance, het is in en in triest en we kunnen er helemaal niets aan doen, soms is machteloosheid erger dan angst. Ook ik hoop op een zware straf maar dat is afwachten, want hij wordt vast mindertoerekeningsvatbaar verklaard door de (al of niet) stemmen in zijn hoofd, TBS zit er wel in natuurlijk maar HELP als dat monster weet te vluchten tijdens een proefverlof.Ilona, ik weet het natuurlijk heeft hij recht volgens de wet op een advocaat en die zal het er niet makkelijk mee hebben een veroordeling komt er heus wel als die Kim wil praten tenminste want als hij niets zegt is er geen wettelijk bewijs en blijft hij alleen maar verdachte en dat er veel mensen staan te wachten tot hij vrij komt zal wel waar zijn, maar een moordenaar vermoorden is en blijft toch moord en gegarandeerd dat diegene wel de gevangenis in gaat.

  4. Hij hoorde als puber stemmetjes in zijn hoofd maar de artsen vonden het normaal…….. Zijn ouders niet……

  5. Lieve Ann,’k Heb je logje al wel eerder gelezen maar wat moet je zeggen op zo iets,’t is te verschrikkelijk voor woorden.’k Heb hier de reacties gelezen en het houd iedereen wel bezig,mij ook hoor!Elke avond naar ’t nieuws kijkend of er al wat duidelijkheid komt en vooral naar het "WAAROM"??Hoe komt iemand tot zo’n daad?Of we dat ooit te weten komen…….’k weet het niet?!Er gebeuren zo vaak gekke en rare dingen,waar je met gezond verstand niet bij kan…………..Liefs Corry en doggy Joep!!

  6. Je vraagt je heel vaak af waarom doen mensen zulke gruwelijke dingen? Een ding weet ik wel: je bent ziek in je hoofd, anders doe je zoiets niet. Hopelijk krijgt die Kim een hele erge straf. De vraag is alleen of het zal helpen….Waarom doen mensen zulke rare dingen….??? dat vroeg ik me vanmorgen weer af toen ik het bericht in de krant las dat er 2 ambulance medewerkers verbaal bedreigd werden, die een zwaar gewonde man aan het helpen waren. Ze moesten met de ambulance met de deuren open weg vluchten…..de man die hun bedreigde is opgepakt. Maar al weer vrij gelaten….Er was geen reden hem langer vast te houden!!Moeten we ons er dan maar bij neer leggen met: het is helaas niet anders? het maakt me toch wel bang.

  7. Iemand moet hem verdedigen, dat is wettelijk verplicht. Meldt zich niemand vrijwillig wordt er een aangewezen. Maar mijn schiet dan ineens weer het bordje spaghetti van de officier van justitie te binnen in de zaak Dutroux. Het kan nog alle kanten opgaan maar hij zal echt wel veroordeeld worden. Zo niet dan staan op de dag dat hij vrijgelaten wordt minstens een paar miljoen mensen hem op te wachten……. ook goed toch?

  8. Laatste nieuws over Kim De Gelder, hij eet weer en heeft een advocaat. Deze brave borst heeft met Kim gepraat en zegt dat die nu wil meewerken en MISSCHIEN spijt heeft, maar het onmens weet niet wat hij heeft gedaan, inmiddels is zijn DNA gevonden op de plaats waar vorige week een oude vrouw is vermoord, ook daar weet hij niets meer van. Allemaal heel vaag, alles is gepland tot een kogelvrij vest aan toe en goed voorbereid wat het aantal wapens betreft en het lijstje met namen en gegevens van de kinderdagverblijven en dan nu niets meer weten? Afijn, de opening is er en misschien dat hij zich over een paar dagen ineens toch gaat herinneren wat hij heeft gedaan. I hope so, maar een ding weet ik wel ik was meteen advocaat af als ik zo iemand moest verdedigen.

  9. Dat was het eerste nieuws uit de Elsevier Rinus, inmiddels is gebleken dat Kim de Gelder door de zijdeur is gekomen die niet op slot was omdat de moeders daar de kinderen konden ophalen, maar op slot of niet als iemand met kwade bedoelingen naar binnen wil komt hij er wel in dan zou je de ramen ook al moeten voorzien van tralies en dat lijkt mij toch niet zo’n goed idee voor kleintjes, overigens hoe kan je zoiets nu voorkomen? Als de kinderen die wat groter zijn naar de WC gaan moet er dan ook iemand mee, een congiërge had het ook met de dood moeten bekopen net als de leidster die een van de kindjes wilde redden. Het nadeel van de deuren op slot is dat dan niemand zo snel kan vluchten want wie heeft de sleutel en krijgen ze wel de tijd om bij de deuren te komen en van het slot te doen, deze idioot was heel rustig en zou het onmiddellijk gezien hebben. Ik zou geen oplossing kunnen bedenken want dan moeten alle scholen, bibliotheken, zwembaden etc. op slot omdat er misschien weer een idioot komt het lijkt mij niet haalbaar. Ook zou al zouden er bewakers bij de deuren staan de aandacht na een dik jaar behoorlijk zijn verslapt en dan heb je het zelfde probleem. Deze Kim wist al precies waar hij moest zijn en hoeveel kinderen er waren, hij had nog een drietal adressen op zak van kinderdagverblijven en ook daarvan wist hij alles, het is in ieder geval met voorbedachte rade gedaan en niet in een vlaag van waanzin.

  10. Zowel op de kleuter-, de lagere en de middelbare school hadden wij een conciërge die na "de bel" de deur op slot deed. Zij die te laat kwamen, moesten bellen maar ook bezoekers belden en dan kwam de conciërge de deur opendoen. Zo gek is het natuurlijk niet om deuren te sluiten. Thuis heb ik ook de voordeur niet openstaan maar ook de achterdeur is altijd op slot; het maakt misdadig tuig en ander gajes namelijk niet uit door welke deur ze binnenkomen áls ze maar binnenkomen. We leven nou eenmaal in een tijd dat je ook de de achterdeur moet afsluiten. En zeggen "vroeger kon dat allemaal wel" heeft weinig zin want dat waren andere tijden. Helaas, het is niet anders. Een conciërge die de deur opent kan ook onmiddellijk knockout geslagen worden of een mes tussen zijn ribben krijgen maar het is toch een extra obstakel. Dat de kindertjes "opgesloten" zitten, vind ik niet zo’n punt want dan kunnen ze ook niet per ongeluk of expres weglopen. Dat jochie Jesse liep ook gewoon door school toen een idioot hem met een mes doodde. Die idioot kon wel gewoon de school binnenwandelen… toch bedenkelijk.Ik weet ook niet wat de beste oplossing is maar zo kan het toch ook niet verder…. je moet je kind toch met een gerust hart op school of in de crèche achter kunnen laten???!!!

  11. Dat alles op slot doen vind ik eigenlijk geen optie, dan zitten die kindertjes helemaal zo opgesloten misschien vinden ze er wat anders op, want iemand die echt kwaad wil hou je toch niet tegen met gesloten deuren, dit is natuurlijk een extreem geval maar het kan zeker overal gebeuren, sorry voor de derde baby maar ik volgde het nieuws van België en daar stond het in een krant, waarschijnlijk was dat het zwaar gewonde kindje dat ze toch nog hebben weten te redden. Ik ben nu wel benieuwd of dat monster nog wat gaat zeggen, want dit is voor alle betrokkenen heel erg zij moeten er mee leven en zomaar? Daar staat je verstand toch bij stil? Hij ligt nog steeds aan een infuus dus aanpakken maar de ouders, familieleden enz. willen duidelijkheid en daar kan ik best inkomen.Liefs, Ann.

  12. Hallo Ann, verschrikkelijk vond ik het ook….Helemaal als het om kleine kindjes gaat. Ze willen nu alle deuren op slot doen in alle kinderdag verblijven. Maar ik denk dat je dan overal de deuren op slot zal moeten gaan doen. Want dit kan immers ook gebeuren op scholen…het eind is dan zoek.In jou blog staat dat er een derde baby is overleden aan zijn verwondingen, maar dat is niet zo. Het zijn 2 baby’s en 1 volwassenen.Liefs Annelies

  13. Ja broertje dat zou ik ook graag willen maar de hufter is vanaf zijn arrestatie in hongerstaking gegaan en wil ook niet drinken, hij zegt helemaal niets en ligt nu aan een infuus om op krachten te komen, mijn eerdere idee om dit stuk gajes een injectie met het waarheidsserum te geven lijkt mij nu hij verzwakt is de enige methode om hem aan de praat te krijgen, want één ding staat vast, praten moet hij. Alle betrokkenen zitten nu met die ene grote vraag, waarom? Maar ja hoor, er zijn al drie psychiaters aangetrokken om hem te onderzoeken, zijn jeugd was dus goed, hij was ook een goede leerling, was niet onder invloed van drugs of drank, had geen psychiatrisch verleden en was nooit eerder met justitie in aanraking geweest, maar de heren psychiaters vinden vast wel wat! Waarom zijn wij eigenlijk met z’n allen geen moordenaars geworden?Noontje, ik ben niet kwaad hoor was heel eventjes pissig maar zo’n stuk onbenul daar maak ik me verder niet druk meer over, ik weet wat jullie schrijven en I. is niet Ilona dat begrijp ik wel dat is niet alleen jouw kanjer maar ook de mijne en die schrijft wel andere items dan over bloemetjes en Centerparcs, maar al zou dat zo zijn dan is dat nog niet iets waar die tante zich mee hoeft te bemoeien, laat die maar eens op zichzelf gaan passen voordat ik kaarsjes moet gaan branden omdat ze iemand te erg heeft beledigd die het zich wel aantrekt, je weet het maar nooit tegenwoordig (grinnik).

  14. Lieve Zuster,Al deze reacties nog eens lezende,wil ik toch even reageren op jou opmerking over de doodstraf,hoewel wij dat in Nederland en België niet kennen,zou ik daar in dit geval ook pertinent tegen zijn,dat is een te makkelijke oplossing voor deze schoft! Hij moet een dusdanige straf krijgen,die hem voor de rest van zijn armzalige leven doet lijden onder de meest erbarmelijke omstandigheden.

  15. Voor alle duidelijkheid Mevrouw I. = niet Ilona mijn kanjer van een din hahaha voordat dat tot een babelonische spraakverwarring zijn weg gaat bewandelen hier op space het is ISH!

  16. Ann las je stuk op de klaagmuur … terecht lieffie wie heeft het nou over een paar cc bloed als het over neergeslachte babies gaat…walgelijk die mevrouw I. daarbij leest ze ook helemaal niet goed want weet genoeg blogs waar het wél over kindsoldaten/slachtoffers van al die ellendige oorlogen over mishandelde neergeschoten kids schrijven. Wat een eng wezen die I.! Geen hartverknettering van woede krijgen hé! LiefsB

  17. Ilona, ze kunnen mij nog wel blij maken maar niet bang, Ish kan maar komen.

  18. Het is jou helemaal toevertrouwd om even "fijntjes" te reageren, laiverd! Deze mevrouw schijnt een spoor van verwoesting achter te laten op elk blog waar ze is geweest. Dat het toch duidelijk mag zijn dat ze er hier niet tussen zal komen!!! De verwijderknop zit onder handbereik tenslotte. Toedeloe! Liefs, I.

  19. Loontje, toch maar een reactie geplaatst het was even zoeken maar dan heb je ook wat! Toen ik las wat die ISH schreef ontploft ik ook deze stier kan lang met haar hoefjes krabbelen, maar dit gaat me toch wel veel te ver.Toedeloe, @nn.

  20. Ilona, ze doet maar nog een idioot erbij moet kunnen, maar ik kan me het niet voorstellen dat ene Ish daarover kan vallen, natuurlijk zijn we niet helemaal gek en aan de oorlogen heb ik genoeg woorden besteed, waar het leed ook is kinderen doen me altijd nog het meest, maar goed te weten dat er nog meer ellende op de wereld is want dat wisten we natuurlijk helemaal niet. Laten wij dan maar hypocriete idioten zijn dat is nog altijd beter dan een idioot zonder hart, ga toch even kijken bij de klaagmuur!

  21. Er is een mevrouw die zich Ish noemt en op de "klaagmuur"geen spaander van ons heel laat. Ze vind ons hypocriete idioten die janken omdat er een paar babies ten prooi zijn gevallen aan een monster. Ze zegt dat er meer ellende is in de wereld. Goh, dat wisten we niet, wat fijn dat zij ons daarvan op de hoogte stelt ;-(((

  22. Ik kan hier helemaal niet tegen .En als ik het nieuws zie en vooral vlak voor het slapen gaan .Dan droom ik echt van zo n monster want een mens kan je dat niet meer noemen Ik zou niet graag de rechter zjn , omdat monster in de ogen te kijken ,Een kaarsje voor al die mensen is toch niet te veel gevraagd Allemaal sterkte die er last van hebben. gr LINY

  23. Wat er achter dit monster schuilt is juist de vraag waar geen antwoord op gegeven kan worden, Kim De Gelder zegt zelfs niets, hij is een stille maar intelligente vent, komt uit een goed en warm thuis, is overigens een Gothic vandaar zijn gezichtsbeschilderingen die dus niets met films te maken heeft en wil nog steeds niet praten. Dit is des te erger omdat alle betrokkene toch willen weten wat hem heeft gedreven, vanmiddag was de stille tocht in Dendermonde er waren duizenden mensen die meeliepen en iedereen vraag zich af wat hem heeft gedreven.

  24. Na alles wat er al geschreven is heb ik eigenlijk niets toe te voegen .Triest ,diep triestLiefs Elisabeth

  25. Hoi Ann, ik vraag me af hoe je zo kunt worden, wat schuilt achter zo’n "mens". Dit is echt te verschrikkelijk voor woorden, maar desondanks moeten we verder met kinderdagverblijven enz. Bang zijn, en blijven heeft geen enkele zin, zoiets kan overal gebeuren, zelfs in een veilige thuissituatie, maar je moet er toch niet aan denken. Ik hoop dat de ouders, familie, en verzorgers. de kracht krijgen om dit verdriet te dragen. Liefs Belia.

  26. Hallo Jennie,bedankt voor je bezoekje en je mag de kaarsjes houden hoor, als we alle scholen, instellingen enz. enz. zouden moeten gaan beveiligen wonen we zelf in gevangenissen en dat kan de bedoeling toch echt niet zijn. De maatschappij leeft zo langzamerhand in angst, veel oude mensen durven ’s avonds de deur niet meer uit en dat wordt echt kwalijk! Er zijn zelfs mensen die ’s avonds de deur niet meer opendoen, een vriendinnetje van me wilde vragen of ze kon bellen want ze stond met pech met haar auto en ze heeft een hele buurt afgelopen totdat ze ergens naar binnen mocht. Als de angst gaat regeren is het te laat, de wetten moeten aangescherpt worden en daders van erge misdaden moeten echt levenslang vast zitten dat is het enige wat er nog aan te doen is.Groetjes, Ann.

  27. Hoi Ann,Er zijn geen woorden voor, ik heb een stukje van je meegenomen hoor. Heb wel de kaarsjes in mijn eigen photobucket geplaatst.De dader levenslang opsluiten, en niet van ontoerekeningsvatbaar, psychies inde war, of wat dan ook.Goed dat de dader zo snel kon worden opgepakt. Maar waar gaat dit naar toe, moeten we echt bij alle instellingen kantoren escholen en weet ik niet wat met de deur opslot alarm erop . Kan toch niet hé.Groetjes Jennie

  28. Lieve Annie, zelf ben ik van mening dat de doodstraf geen echte straf is, dit monster moet ergens voor de rest van zijn leven in Siberië te werk gesteld worden, dat is pas straf! Geen zielig figuur van maken die weer in een TBS kliniek terecht komt, want o jee even een proefverlof en hij gaat gegarandeerd weer beginnen, psychiaters kunnen ook niet precies in de hersens kijken wat daar om gaat en meestal zijn juist de TBS figuren die vreselijke misdaden hebben begaan uiterst slim en komen intelligent over, dat weet ik uit een betrouwbare bron, dit figuur moet nooit meer los komen en ook niet in een luxe TBS kliniek terecht komen. Hoe het in België is weet ik niet, maar hier in Nederland is het al snel zo, slechte jeugd, jeugdtrauma en ze zitten waar ze graag willen zitten.Lieve Nicky, juist ouders en grootouders van kleine kinderen worden zo langzamerhand spook benauwd en ook ik heb dat, je hebt één mooi en lief kleindochtertje en het zal je maar gebeuren. Die zit ook op de naschoolse opvang, ik wil er geen doom scenario van maken, maar of het allemaal wel vertrouwd is langer? En heel veel bewaking, dichte deuren en tralies, dan hebben die kindertjes geen leven. De mensheid over het algemeen wordt er niet beter op dus zelf maar zo waakzaam mogelijk zijn.

  29. Lieve AnnHet is iemand van 20 jaar, het is geen mens en zeker geen dier, want die doen zoiets niet. Moet er niet aan denken dat mijn kleinzoon zoiets zou overkomen, ik word er bang van. In wat voor wereld leven onze kinderen en kleinkinderen straks.liefs Nicky

  30. Lieve AnnIk ben zoals iedereen zo bedroeft om deze zinloze moordpartij, dat ik er bijna niet over kan schrijven. Baby’s en kleutertjes zijn zomaar afgemaakt en ook de juf die alles heeft gegeven voor de kleintjes heeft het niet overleefd. En wat voor straf gaat dat meedogeloos crapuul krijgen ! Ja….juist………………… De Doodstraf is het enige dat hij verdiend, zulke mensen hebben niet het recht om verder te leven in deze maatschapij.Waarom toch !

    Annie Marie José
  31. Ik las de reactie’s .Zoveel levens verwoest hoe moeten ze verder………??Liefs voor jou Melda

  32. Lieve Ann,hier hadden we het vanmiddag al over, maar toch wil ik nog even kwijt dat je er niet toch niet aan moet denken, dat men straks toch weer naar verzachtende omstandigheden voor dit monster zoekt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!een rustige avond voor jou lieverd,je spacevriend Gerd.

  33. Te veel lieve Jurrie, veel te veel! Als het monster vandaag nog niet wil praten dan geven ze hem maar een spuit met een waarheidsserum, het is er en wordt gebruikt in o.a. gebruikt in Amerika ( farmacon of pentothal) maar als het een pathologische leugenaar is werkt het soms niet eens en kunnen er nog valse verklaringen afgegeven worden. Maar je hebt helemaal gelijk de waarheid en het motief moeten er gewoon uitkomen zeker voor de betrokkenen.

  34. er moet toch iets te vinden zijn. iets.dit mag geen raadsel blijven ook vanwege de betrokkenen.want hoeveel verwoeste levens moeten nu nog door.

  35. Het laat me niet los, de dader heeft na 10 uur ondervraging nog steeds niet bekend, maar een andere bron schrijft dat er wel een bekentenis is afgelegd, dat monster (sorry ik kan geen mens zeggen) heeft zelfs tijdens de ondervraging de rechercheurs uitgelachen! Hij was niet onder invloed van drug of sterke drank en is niet eerder met justitie in aanraking geweest, ook is het geen ontsnapte psychische patiënt die eerdere berichtgevingen waren dus niet goed. Volgens de tweede bron was hij zelfs van plan een tweede kinderdagopvang in te gaan en daar hetzelfde te doen. Voor alle betrokkene hoop ik dat de waarheid vandaag aan het licht komt, praten zou hij dan maar hard aanpakken weer sorry maar van mijn part mogen ze hem martelen. Zo gek was hij nu ook weer niet, want hij droeg een kogelvrij vest dus dat is in mijn ogen met voorbedacht rade en niet een vlaag van waanzin, ook had hij nog meer wapens bij zich. Gisteravond heb ik zitten huilen en nu ben ik alleen nog maar witheet!

  36. Het is afgrijselijk wat er is gebeurd. Je moet toch wel knettergek zijn als je zoiets doet. Arme kindjes, ouders en personeel van het kinderdagverblijf. Pet af voor alle hulpverleners die het ook zwaar te verduren hebben gehad. Het is gewoon niet te bevatten dat dit soort dingen gebeuren.

  37. Zat er gisteravond even helemaal doorheen nadat ik het hoorde op het journaal..intussen dus de 3e baby overleden..bah bah bah..liefs Caro.

  38. Ik ben van dit nieuws gisteren vreselijk geschrokken, dit is vreselijk, ik ben hier stil en kapot van.Nu lees ik jullie updates en reacties, de tranen lopen over mijn wangen, waar moet dit heen in deze wereld?liefs en knuff Ria

    Lady Flower Power
  39. er zitten meer gekken buiten de gevangenis dan er in .ik heb er geen woorden voor afgrijselijk

  40. Lief Noontje, ook ik zit hier met strakke ogen en ben nog steeds verdrietig het is zo afschuwelijk dat ik er ook geen woorden meer voor heb.Sterkte lieverd, kus, Ann.

  41. Ann ben er stuk van confuus verdrietig beetje in chock vreemd gevoel!Ik blijf stil deze keer …

  42. Ik weet hierop niets meer te zeggen, Ik hoor geen Radia of t.v. maar was met de gastenboeken bezig, en heb van jou wel gezien dat deze regel er stond, "België in shock na moordpartij in kinderdagverblijf" maar even niet eens bij stilgestaan want ik begreep het niet eens, nu ik het lees, schiet ik helemaal vol.!!!! heb helemaal geen woorden meer. :'( :'( :'( :'( :'(

  43. Woorden genoeg, maar nooit genoeg woorden voor zoiets walgelijks………..Zag het vanmiddag ook op tv, de tranen liepen over mijn wangen.Lieve Annetje, normaal heb ik geen moeite met lange berichten, maar vandaag eil het even niet lukken.Veel liefs en een dikke knuf, Miem

  44. te gruwelijk voor woorden wat zich daar vandaag heeft afgespeeld…………

    °○°Alexandra
  45. Wat hier gebeurt is, is voor niemand voor te stellen. Het is te hopen dat alle nabestaanden en anderen die er bij betrokken zijn, er ooit enigszins overheen zullen komen !

  46. te dichtbij

  47. Lieve Rita,zelf had ik er ook moeite mee, maar dit is zo dichtbij en zelf al is het in Irak, of waar dan ook dan gaat mijn hart uit naar de kinderen en in dit geval is het niet eens een oorlogsdaad maar een gestoorde die een bloedbad aanricht, baby’s !!! Zelf denk ik dat psychologen hier geen antwoord op weten dat is voor hen ook maar koffiedik kijken, zelfs de hulpverleners hebben nu hulp nodig zo erg is het geweest. Pak de kaarsje alstjeblieft laat Nederland ook rouwen om zoiets vreselijks, hoe het precies gebeurd is weet ik niet, maar de (voorlopige) dader is doodkalm het is niet voor te stellen, een dier rouwt nog om zijn soortgenoten. We mogen allemaal blij zijn dat het niet ons kindje is, maar dit is voor iedereen een gruwel.Jij toch ook een prettig weekend meis, zoals ik al schreef het leven gaat door maar ik ben er een beetje af en iedereen die het gezien of gehoord heeft ook.Een kus van Ann, wij kunnen tenminste nog proberen lief en aardig voor elkaar te zijn en je best doen is genoeg gezorgd.

  48. Ann, ik moest huilen toen ik het hoorde… het spijt me ik kan er niet eens op reageren, ik schiet alweer vol.Liefs, I.

  49. Lieve Ann, Ik wilde een blog plaatsen vandaag, maar ik kan niet. Ik heb naar het Belgische journaal gekeken en ik weet het allemaal wel, als het in de US gebeurd is het ver weg maar hier is zo dichtbij. Die rame babytjes en hun ouders. ’s Morgens breng je je kind naar de opvang en s’middags is het er niet meer. Die ouders zijn gebroken van de schuldgevoelens voor de rest van hun leven door een idioot, ik mag niet schelden maar *)&*((^#R&$%&#$%)))(*$*&% mag wel. Mag ik je kaarsjes linken want ik heb momenteel geen gif updloader. Een bloedbad in een kinderopvang. Hoe gruwelijk is de wereld en hoe verdorven en versleuteld kan iemand zijn / worden. Ik heb er geen woorden voor. Ben dankbaar dat jij het blog geplaatst heb, ik zou het moeten doen hebben, maar kreeg geen woord op ’t scherm. Overigens begrijp ik niet dat een opvang een rare man met zwart geverfde ogen naar binnen laat, maar goed dit terzijde. Niemand verwacht zo een gruweldaad en de schuld ligt bij de dader en bij niemand anders. Weet je Ann, we moeten beiden een cursus physchologie en theologie gaan volgen. Misschien krijgen we dan wat antwoorden. Ik weet het even niet meer. Xxx en toch prettig weekend, en ik geef toe dat ik blij ben niet de moeder te zijn van een van de overleden baby’s……..

  50. Ja lieve Zuster,ik was verbijsterd toen ik het hoorde op het journaal,dit gaat elke verbeelding te boven!Volgens het verslag van ooggetuigen en hulpverleners moet het een slachting zijn geweest,hier houden kinderenen begeleidsters voor de rest van hun leven een trauma aan over.Een kus van je Broertje.

  51. Hallo Ann, ik heb hier ook geen woorden meer voor, vaak vraag ik me waar het allemaal heen moet, en kan er zo kwaad en tegelijk verdrietig om worden. Wat moet een mens toch bezielen om tot zoiets in staat te zijn. Kinderen iets aan doen is zoooooo verschrikkelijk. Ik zal ook een kaarsje op mijn space zetten want dat is het eige wat men kan doen.Ondanks dit alles wil ik je toch een fijn weekend wensen. Knuf Ingeborg.

  52. ja an ik kan me dat geheel voor stelen er loopen zo veel geken rond die eigelijk niet meer op deze aarden rond mogen loopen was ook erg onder de indruk over dit leed maar toch nog een rustig weekeind gewenst van mij diken kus voor jou van mij doeii

Geef een reactie

