Tijd is niets als je maar genoeg tijd hebt!   29 comments

Inmiddels is het alweer 9 januari en het nieuwe jaar heeft nog niet veel goeds gebracht, behalve voor de schaatsliefhebbers die eindelijk hun schaatsen weer uit het vet konden halen en zich weer eens helemaal uit kunnen leven op een spiegelgladde baan of elders. Als ik lees of hoor dat er hier in het noorden weer flink wat mensen door het ijs gezakt zijn blijf ik liever maar op de kant. Ook in het water springen bij dit weer vind ik zelf niet aanlokkelijk genoeg om daar aan mee te doen. Overigens ligt dat niet aan de leeftijd want als kind was ik al niet zo dol op dit soort sportieve uitingen, schaatsen is er nooit van gekomen aangezien ik een mager wurm was en ook nog slappe enkels had werd het helemaal niets, zelfs een stoel bracht geen redding geplaagd door valpartijen en flinke blaasontstekingen heb ik de schaatssport vaarwel gezegd, wél vind ik het bijzonder mooi om foto’s te bekijken van de sportievelingen die het wel prachtig vinden en ik gun ze het ook van harte. Van mij mag het nog even duren en dan graag weer een aangename temperatuur en wat dappere sneeuwklokjes, als dan daarna de eerste bloemen weer bloeien voel ik mezelf toch beter dan nu met die gure kou. Zoals gewoonlijk nu…..

00 Ann

De hele week heeft eigenlijk de oorlog tussen de Hamas en Israël me dwars gezeten, en na het verwerpen van de VN-resolutie om een onmiddellijk staakt-het-vuren op te volgen en het doorgaan van de gevechten zit het mij nog steeds dwars, het kamerdebat wat vandaag is gehouden heeft helemaal niets opgeleverd wat ik overigens ook niet had verwacht. Dit kabinet gaat liever thee drinken bij de president van Amerika dan dat ze eens krachtig optreden, veroordeel dan in ieder geval het geweld aan beide zijden praten helpt echt niet als de een zus zegt en de ander zo! Eerlijk gezegd hou ik mijn hart vast of het geweld niet gaat escaleren in de Arabische landen, Libanon heeft al een waarschuwing gegeven maar als ik eerlijk ben vertrouw ik Libië niet, Kadaffi (Qadhafi) is dan wel een stuk rustiger geworden maar zijn zoon Saif al-Islam al-Qadhafi begint zich al meer te bemoeien met de politiek in eigen land en in die van andere landen, het is afwachten en ik ben beslist geen doemdenkster maar ik hoop toch dat de Hamas en Israël weer gaan praten inplaats van door te vechten tegen beter weten in. De Hamas kan beslist niet tegen Israël op maar fanatiek als ze zijn zullen ze tot de laatste man doorvechten, helaas nemen ze dan zoveel onschuldige burgers mee dat het een regelrechte nachtmerrie is. Oorlogsbeelden hoeft niemand van mij te verwachten daarvoor vind ik dit alles veel te erg en zelf kijk ik niet eens meer naar het journaal het wordt teveel om machteloos toe te zien.

22 December 2007 - De Barrage 003

Maar ook het gewone leven gaat door en wel met een snelheid die me soms weleens doet denken dat het wel erg hard gaat en dat we allemaal voor we het weten achter een rollator lopen, nog even niet maar het begint voor sommigen van ons toch wel op te schieten, voor anderen die nog jong zijn is tijd nog geen enkel probleem gelukkig maar ook dan zijn er beslist wel zaken die anders zouden kunnen. Alle virussen die nu de kop op steken en al velen hebben geveld met buik- of andere griep, de ongelukjes, klein of groot verdriet, angst en pijn alles gaat in 2009 door wat we in 2008 z.g. hebben achter gelaten. Het ene jaar scheelt immers maar 6 klokslagen van het nieuwe jaar en er is alweer genoeg gebeurd zodat de Gelukkig Nieuwjaarswensen weer van de wanden kunnen worden gehaald en bij het oud papier kunnen. Bij de mensen die goede voornemens hadden zijn er genoeg die daar alweer op zijn teruggekomen,  wat maakt het ook eigenlijk uit, met iets stoppen kan iedere dag en met iets beginnen ook. Ook met de space wereld is alles lang niet koek en ei, vandaag waren ze alweer bezig met het veranderen van bepaalde zaken zodat je telkens een foutmelding kreeg en de updates niet kon zien, wat toch al een crime is geworden door de vele reacties maar tsja het is gratis en dan zit er altijd wel een addertje onder het gras. Al in het begin van het nieuwe jaar waren er ook irritaties en onenigheden, maar dat lost zich vanzelf weer op, jammer maar zo is het leven zullen we maar zeggen.

Amaryllis bloemen 11 dec. 2008 

Om toch weer wat vrolijker uit de hoek te komen maar een foto die ik met ontzettend veel moeite heb genomen van de bloeiende Amaryllis, wat is het heerlijk om uit zo’n duffe grauwe bol het eerste groen te zien dat snel groeit en dan prachtige bloemen geeft! De fotowedstrijd is dit keer gewonnen door broer Edward met op de tweede en derde plaats ook prachtige foto’s en dat is dan toch weer erg leuk om te zien en spannend voor degene bij een nek aan nekrace bij het stemmen. Overigens vond ik de meeste foto’s erg mooi wel te verstaan die van de anderen, zelf had ik het idee van warm en koud, oké foto van ijsvuurwerk dan maar *snik* niet dus. Geeft niet nieuwe ronde, nieuwe kansen maar bij deze temperatuur ga ik er echt niet op uit met m’n camera’tje, dus wordt het morgen foto’s nemen bij de veiling in de Kringloop-Plus winkel van zoon Geert, het is daar lekker warm en de zaak draait prima al werken de heren zich totaal over de kop met het slepen van piano’s en andere toestanden die andere mensen graag kwijt willen. Toch zijn er nog steeds mensen die dingen weg doen die wel degelijk waarde hebben, vandaar dat er morgen een veiling is in de winkel, er waren vandaag erg veel kijkers geweest en iedereen wil er graag heen. Zelf vind ik het een geweldig idee, mensen die zomaar dingen wegdoen krijgen dan voor spulletjes die echt wat waard zijn toch nog een geldbedrag waar ze eigenlijk niet op hadden gerekend. Maak er wat van allemaal het weekend staat voor de deur heerlijk voor de mensen die hebben gewerkt weer even bijkomen!

Bevroren klavertje vijf van bladeren, 31 dec. 2008

Posted 9 januari 2009 by Ann McDunn in Geen categorie

29 responses to “Tijd is niets als je maar genoeg tijd hebt!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Libische en Egyptische moslims: ‘joden en alle ongelovigen zullen branden!’-‘Jihad, jihad!’-‘Wij willen vuur, wij willen oorlog!’

    Moslim Broederschap, Hezbollah, Hamas en Al-Qade aan de winnende hand: hoe is het mogelijk dat de westerse landen weer in een val terecht komen en hen juist bewapenen, als of meer dan 30 jaar gedurende Afghaanse jihadisten stammenoorlog een goede voorbeeld en succes is voor het westen! De rol van de gevreesde groepen wordt steeds groter. Immers, het gaat hier om mannen die al veel ervaring hebben opgedaan in andere gebieden zoals Afghanistan, Gaza, Irak, Libanon, Tsjetsjenië, Kasjmir en Bosnië. Het wordt nog erger, Jihadisten krijgen nu moderne wapens, bezetten ze belangrijke olievelden in Libië en stichten ze op termijn hun dictatoriale regimes weer…
    Dr. Salah Sultan, lector islamitische wetgeving aan de universiteit van Cairo en hoofd van het Al Quds (Jeruzalem) Comité van de Wereld Federatie van Islamitische Geestelijken, zei vrijdag dat Egyptenaren verplicht zijn om iedere jood en andere niet gelovige die ze ontmoeten te vermoorden. Het Iranese regime, smokkelt veel raketten, zenuwgas en andere chemische wapens naar terroristen in de Libie, Sinaï woestijn en Gaza. Tevens waarschuwt opperleider Khamenei president Obama in een brief voor ‘gevolgen in Afghanistan en Irak’ als het Westen zou doorgaan met zich te bemoeien met de ‘interne aangelegenheden’ in Libië en Syrië. Iran steunt zogenaamde plunderende Berber stammen en alle jihadisten tegen de huidige machthebbers in Libië om zijn invloedssfeer te verbreiden.
    Op het Tahrir plein zijn er weer tienduizenden mensen. Deze keer riepen ze echter iets anders, ze eisen de invoering van de streng islamitische Sharia wetgeving in Egypte. ‘Egypte zal terugkeren naar de islamitische Sharia wet! Liberalen en seculieren zijn de vijanden van Allah! Islam is de oplossing!’ werd er massaal gescandeerd. In Libië hebben ze op dit moment veel steden in handen…Van jihadisten tot stammenstructuur en familieverbanden, vooral in het Westen van Libië leeft de zorg over de door Al Qaida georganiseerde parasitaire Berbers.

     
    Tegenover Westerse journalisten beweren leden van de Moslim Broederschap, Milli Gorus, Fetullah, Hezbollah en AKP leiders van Turkije voortdurend dat ze geen islamitische staat nastreven. Tegenover de eigen aanhang roepen ze echter precies het tegendeel. Tijdens een eveneens in juli in Egypte georganiseerde verzetsconferentie van de Moslim Broederschap, Hezbollah en de Palestijnse terreurgroeperingen, waar delegaties uit Saudi Arabië, Tunesië, Turkije, Iran, Indonesië, Marokko, Soedan en Jordanië aan deelnamen, werd een begin gemaakt met het op één lijn brengen van alle islamitische landen, groeperingen en bewegingen, met als uiteindelijk doel gezamenlijk ten strijde te strekken tegen de westen.
    Doorgaan met het huidige bevolkingsbeleid betekent dat er tientallen miljoenen Moslims praktisch open grenzen hebben en dit gecombineerd met een verzorgingsstaat wordt een eindeloze toestroom en aanwas van overbodige bevolking van alle Moslimlanden. Dat betekent dat er geen toekomst meer is voor de autochtone bevolking. Het gaat over de overbevolking en etnische demonisering. Het snelle voortplanting is nog steeds een heilige plicht van iedere moslim en hierdoor is hun groei exponentieel geworden. Op termijn zijn de toestanden van noord- Afrika en middenoosten hier ook onvermijdelijk. De gewelddadige sektes die nu nog aan de grens zijn, zullen straks diverse grote Nederlandse steden in hun greep houden, dit al vaak voorgespeeld is gevolg van de al zeker 40 jaar durende kruistocht van de elite tegen vrijwel alle traditionele waarden die de basis vormden van de ooit stabiele Westerse samenleving. Kunnen we dan eerst eens een einde maken aan die alle vormen van de Moslimsimmigratie en orde op zaken stellen? Het werkt gewoon niet, dus dan moet je het gewoon niet doen. Heeft niks met discriminatie of racisme te maken, maar alles met realiteitszin.
    Veel Nederlandse ambtenaren en politicus die islamitische verbreding steunen, brengen ecosysteem in gevaar! Ze beginnen nu met het vernietiging van Europese natuurgebied. Gebieden zoals noord-afrika en middenoosten, waar alleen Moslims wonnen, zijn al step of woestijn geworden en duizenden dierensoorten die daar leefden bestaan niet meer. Neem niet alleen Egypte of Libië, maar ook veel dieren van klein Azië, Middenoosten, zuid kaukasus, Pakistan, Algerije, Tunesië, Marokko en Iran bestaan niet meer. Islamitische cultuur is compleet natuur, dier en milieu vijandelijk. Europese autoriteiten wisten dat de moslims geen grenzen kennen met hun explosieve voortplanting. Ze wisten wel dat het snelle voortplanting een heilige plicht is van iedere moslim en als gevolg elke vierkantenmeter van het Europese groengebied omgezet moest worden in beton om nog meer broedplaatsen te creëren voor de uitstoot van dictatoriale Moslimlanden. Sinds laatste 1.5 jaar hebben georganiseerde Moslims binnen Europa er nog eens 1.200.000 zielen bij gekregen. Moslims zeggen dat ze meer huizen nodig hebben. Beschaving wordt omgezet in een middeleeuwse barbarij en het totale leefgebied van andere dieren wordt steeds kleiner. Moslims willen alles omzetten in beton en binnen de betoncomplexen, mohammed, mehmet, ali of ahmet hetende strijders zien als de enige levende wezens. De gemeenschap moet voor hun genoegens die vrouwen en talrijke kinderen onderhouden, als massa hoofddoekvrouwen niet in eigen onderhoud kunnen voorzien. Zo kan men dus vier of meer echtgenoten uit land van herkomst halen met alle kosten op vijanden. Dit betekent in concrete dat de werkende Nederlander ervoor zorgt dat om de 3 jaren islamitische vrouwen massaal met meer kinderen voor de komende 40-jaar verzekerd zijn van vast inkomen zonder te hoeven werken. Belasting betaler moet steeds harder werken voor de Moslim stieren die hun neuk business “de enige ware godsdienst” noemen en zich vijandig stellen tegen de normen en waarden van de naïevelingen. Moslimmannen beginnen meteen met de volgende ronde, ze gaan weer naar hun herkomstland om nog jongere vrouwen uit te kiezen. Islamitische loverboys versnellen op deze manier hele invasie: in de grootsteden circa 63% van de geborenen kennen geen vaders: een Marokkaanse vrouw die elke jaar 1 Mohammed baart wilt voor haar 10 zoontjes 10 huizen klaar hebben, een Somalische Moslima wilt 12 huizen hebben voor haar 12 kinderen, anders komt er een gesubsidieerde anti- discriminatiebureau met dure ambtenaren, advocaten en rechters samen dit te regelen voor de heilige. Moslimvrouwen zijn constant zwanger, kinderen worden eerst op straat gezet, waarvan men zeker weet dat ze later in de gevangenissen belanden. Mohammed ali zit vast, Mohammed abdullah moet er nog komen…Mohammed’s worden één voor één crimineel, achterlijke moslims weten niet wat voor schade ze hebben opgericht!. Ze zeggen elke keer dat hun herkomstlanden verdragen hebben getekend met Nederland en dus stomme kafirs al deze mohammed’s moeten voor altijd onderhouden.

    – Een begin van de oplossing is een volledige stop van import uit den vreemde en een zeer gericht integratiebeleid met nadruk op zelfredzaamheid. Als het juridisch rond te krijgen zou zijn zou grootschalige remigratie de oplossing zijn.

    – Stop onmiddellijk alle subsidies aan de Moslimorganisaties: geen moskee, islamitische omroep en islamschool in Nederland. Stop kinderbijslag, stop islamitische naamgeving in Nederland.

    – Stop onmiddellijk met de dubbele nationaliteit. Stop verblijfsvergunningen, erfenis van vorige WO, zeer verouderde verraderlijke stelsel moet zo snel mogelijk verdwijnen. Mensen die nationaliteit van herkomstland willen behouden mogen alleen werkvergunning krijgen: werk of directe terugkeer naar heilige land.

    – Stop “positieve discriminatie”:de islamieten beginnen te infiltreren in onze regering, het leger, justitie, politie. Het einde van de vrije wereld en het begin van een verschrikkelijke interne oorlog is nabij!

    – Subsidiesponzen als Turkse, Marokkaanse “contactgroepen” worden een soort extra ambassade of consulaat van Moslimlanden: inspraakorgaan Turken (IOT), Landelijk beraad Marokkanen, Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland (SMN), Contactgroep Islam (CGI), Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO), Federatie van Islamitische Organisaties Nederland (FION), Raad van Marokkaanse Moskeeën Nederland (RMMN), Islamitische Stichting Nederland (ISN) en nog tientallen die als extra ambassade of consulaat willen functioneren moeten sowieso snel gesloten worden in deze tijden van bezuinigingen. Dit soort clubs werken oplossingen voor de enorme problemen tegen.

    – veel overheid instellingen plegen zelfmoord door het in dienst nemen van haat zaaiende imams en andere moslimstrijders uit moslimlanden. Ze hebben zich tegen zijn eigen burgers gekeerd, dit is puur land verraad. Stop uitkeringen aan imams die als verlenging van hun geheime dienst werken, ze moeten onmiddellijk teruggestuurd worden.
    – geen verdragen meer met de moslimlanden over de volksverplaatsing van hun ongewenste bevolking.

    – kansen op een permanente apartheid en burgeroorlog in onze samenleving worden steeds groter naarmate het aantal anti~Nederlandse allochtonen groter is en de instroom blijft voortduren. We kunnen het ook anders formuleren: een groeiende aparte islamitische maatschappij, ofwel het permanent samenvoeging van het oneindig groeiende uitstoot van Moslimlanden is een bron van burgeroorlog.

    Vriendelijke Groeten
    R. Blicker
    Wijkcomité Directe Democratie

  2. Hoi Ann,Ik heb de fakkel al verkleind op mijn log gezet, je kunt hem zo kopiëren en opslaan voor je memorie verhaal. Gelukkig is de griep weer op z’n retour, het heerst vooral in het midden van het land, nou in de Flevopolder zeker dan haha,,,,Succes met je wintermemories!

  3. Hallo Ann,Ik heb je als voorbeeld gebruikt bij Nicky.Als uitleg van de fakkel.Dit geeft geen verplichting hoor.Blijkbaar heeft het extra uitleg nodig.groetjes

  4. Veel dank Nicky, ik ga als ik vanmiddag even tijd heb meteeen kijken!Liefs, Ann.

  5. Hallo Ann, de kunstwerken moeten in Google Earth te vinden zijn, museo del prado intypen en moet hij gaan zoeken en zo de kunstwerken laten zien.groetjes Nicky

  6. Hier is veel minder gelegenheid tot schaatsen ,kan je niet vergelijken met Nederland maar een indoor ijsbaan is er wel en daar gingen we met enkele vriendinnen regelmatig "stuntelen en lachen "kan ik het beter noemen .Maar zoals dat gaat ,dan haakte de ene af dan de andere maar als we het er over hebben alleen al ,hebben we er weer lol in.Rolschaatsen deed ik al als kind.Het is leuk om je verhaal te lezen , Mooi ingekaderd met je foto’s, dat talent heb je toch maar en daar genieten wij weer van.Liefs Melda

  7. Het prettige weekend hebben we alweer gehad. Ik heb genoten van je verhaal en van de mooie foto’s!! Ik wens je een hele fijne week.Liefs,

  8. Lieve Ann, Het weekend is weer voorbij, heb weer met plezier je foto’s bekeken,en verhaal gelezen. Was de veiling een succes, heerlijk zoiets, ben gek op dit soort gedoe! Wens je een fijne week, liefs, Belia.

  9. Lieve Joke, jij ook een heel goede week toegewenst en ik heb wel op ballet gezeten maar ook daar had ik dus geen goede enkels voor toen nog naar amateurtoneel geweest en dat viel enorm tegen, maar kletsen kan ik wel en gewoon lopen doe ik prima, ik heb gelukkig genoeg hobby’s en sport hoeft voor mij niet zo nodig als huisvrouwen bewegen we genoeg!Liefs, Ann.

  10. je schrijft ik was een mager wurm en ik had slappe enkels, bepaalde sporten hield je dan niet van, maar ik vind je heel goed in het verwoorden van alles ann. daar ben je dus heel goed in je hebt ook mooie foto,s er op gezet en ik las dat jullie een wedstrijd houden wie de mooiste foto,s hebben gemaakt je broer heeft gewonnen .gefeliciteerd aan edward. ik wens je nog een hele fijne week

  11. Hoi Ann even een snel bezoekje tussen door .Ik ben druk aan het inpakken ,ja wat moet je anders met dit weer .Voordat je het weet is het maart en moet alles toch klaar zijn hier voor de nieuwe bewoners .Wat mij betreft mag het voorjaar straks snel zijn intrede doen .Wel hou ik van de winter ,maar nu even niet haha.Ann meis voor jou een heel fijn weekend nog even lekker binnenblijven want het is erg koud .liefs van ons Jan en Tanja

  12. Hai lieve Ann, Van mij mag die kou nu ook wel verdwijnen en hoop dat er snel weer een aangename temperatuur komt.Wat je vertelt over schaatsen dat had ik ook al in een middag bekeken, veel gevallen met die houten dingen, ik heb het daarna noot meer geprobeerd, niets voor mij. Maar ik heb gelezen hier in je reacties dat ik dus niet de enigste was zonder de spaces, wel balen iedere keer. een paar dagen geleden stond er bij mijn profiel gefeliciteerd met je verjaardag???, ik ben pas in aug. jarig. Net als Benona krijgt deze oma er in maart een babygirl bij, ik heb het ook lang geheim moeten houden maar dat is echt moeilijk als je oma bent. Al dat geweld in het midden oosten en nu weer de gasoorlog in de Oekranie, het maakt me vreselijk moe, er lijkt geen eind aan te komen aan al die ellende in deze wereld. Ik hou het maar bij mijn eigen wereldtje.Die kringloopwinkels zijn geweldig, ik mag er graag even neuzen en we hebben er al heerlijke fauteauls voor een prikje gehaald voor in de veranda, heerlijk om niet op zo`n harde tuinstoel te hoeven zitten. Maar ik zal dolblij zijn als ze weer van zolder gehaald kunnen worden en we weer buiten kunnen genieten.Ik wens je een heel fijn en gezellig weekend toeliefs en en warme knuffel Spacewoman

    Lady Flower Power
  13. Lieve Ann ik wens jou ook een heel fijn weekend Schitterende foto’s Lieve groetjes Janny

  14. Ha die lieve Ann het is nu 4.20uur in de nacht je ligt wellicht lekker te slapen warm onder je dekbed morgen helpen bij je zoon Geert in de kringloopwinkel dus vroeg op denk ik.Bij mij was de hele dag Space onbereikbaar kon alleen via een omweg op mijn eigen blog komen daar heb ik even mijn golflengte Benona(playlist) aan gedaan lekker luisteren tijdens het rommelen in mijn huisje. Nu dus midden in de nacht kan ik weer wat spacen heb mijn eigen blogje gemaakt en het dagelijkse bezoekje bij jou. Mooi verhaal en wat is er al een boel gebeurd de nieuwe dagen van het jaar, maar net zoals jij dat bekijkt de dagen gaan gewoon door of het nou 2008 of 2009 is met al diens moois en slechts vandien op deez aardkloot, hetzij zo!Mijn begin van het nieuwe jaar is wonderbaarlijk goed lieve vrienden,liefde&harmonie om me heen en wel het mooiste bericht er komt familieuitbreiding dit jaar(is eigenlijk nog geheimpje maar ja oma’s kunnen dat nu eenmaal moeilijk voor zich houden) alles nog heel pril dus, maar de vooruitzichten zijn goed prima hartje.Schaatsen doe ik niet meer maar ontzettend veel gedaan had nooren en maakte daar op de meren hier in de omgeving giga tochten met leuke pitstops in kleine restaurantjes/boerderijtjes e.d., stond ik ‘s-morgensvroeg al op de schaats om ‘s-avonds super tevreden en voldaan lekker te genieten bij de knapperende haard van een overheerlijke stampot met niet te vergeten dat heerlijke kuiltje met jus.Het weekend is nog vrij rustig tot nu toe voor mij, heerlijk idee de boodschappen al in huis dus kan lekker in een boek kruipen heb er drie klaar liggen echt zin in. Dus geen auto krabben wat een naar werk is dat en zo min mogelijk koude handen;-)Annypenny wens jou ook heerlijk weekend lekker wat afleiding lijkt me enig om in een kringloopwinkel te werken, woonde je maar om de hoek kwam ik gelijk meehelpen, oude spulletjes opknappen ben ik goed in. Ik vind nog vaak goed bruikbare spullen bij het grofvuil voornamelijk prachtig speelgoed en soms precies de tuinstoelen die ik leuk vind van die rieten helemaal goed nog. Je moet me dan zien sjouwen zo midden in de nacht tijdens laatste wandelingetje met Maxx trots dat ik dan ben grinnn en Maxx weet precies dat zijn vrouwtje ergens moet kijken geeft die aan van hé baasje dit lijkt me wel wat woeffff!!!LiefsNoon PS:Nou moet ik al die reakties hieronder nog lezen dus wordt wel 4.45 voor dat ik onder de wol ga;-)

  15. Hi Ann, eerlijk gezegd heb ik nu wel winter genoeg gehad. Je hebt wellicht op het nieuws gehoord dat mijn streek het koudst is van heel Nederland; min 22 graden, nou daar ben ik dan lekker mee. En omdat de vorst maar aanhoudt, verdwijnt de sneeuw niet. Het is hier al een dag of 8 spierwit en er ligt nog een behoorlijke dikke laag. Ik woon in zo’n buitengebied waar niet gestrooid wordt dus echt alle sneeuw blijft liggen. Prachtig gezicht maar nu mag het wel gaan dooien. Het gaf toch wel problemen want wij moeten bruggetjes over om in de bewoonde wereld te komen en dat lukt dan niet he, want ze zijn spekglad en er zitten natuurlijk geen winterbanden op de auto. Nou ja, ik heb maar gelopen als ik weg moest want fietsen met die gladheid zie ik al helemaal niet zitten.En dan Spanje. Mijn zus belde en zei dat ze het nog nooit zo koud had meegemaakt in de 20 jaar dat ze daar woont. En vorig jaar was het daar plus 3 graden en dat had ik nog nooit meegemaakt, jemig wat was het toen koud en de huizen zijn er niet op berekend dus extra koud. Nu heeft iedereen wel een elektrische kachel en die beter bij kas zitten hebben cv aangelegd maar Spanje is bijna ondergesneeuwd, luchthavens compleet afgesloten, een infarct op het wegennet, leidingen gesprongen, complete chaos dus. Zolang de verwarming het blijft doen hier klaag ik maar niet want als ik hoor en zie wat er door de gasoorlog tussen Rusland en Oekraine allemaal voor vreselijks gebeurt in de voormalige oostbloklanden dan hebben wij het nog zeer goed hier. In Roemenië zijn ze hele bossen aan het kappen om hout te hebben voor de kachels omdat er geen druppel gas meer vloeit. De gewone burger is weer de dupe van een financieel machtspelletje en dat met deze kou. Schandalig!Over het Midden-Oosten heb ik het maar niet meer want daar staat mijn verstand zo langzamerhand bij stil. Het is bij god te hopen dat er een bestand komt want als daar de vlam in de pan springt, is het hek echt van de dam.Jij ook een warm weekend meis, zal wel lukken met je nieuwe skikousen! Dikke kus, I.

  16. Zo denk ik er ook over Rita en als de troepen uit Irak en Afghanistan zijn vertrokken krijgen de stammen oorlog en altijd kunnen de buitenlandse troepen toch ook niet blijven. Ook in Nederland wordt het al onrustig in de grote steden de Marokkanen en Palestijnen zijn vanmiddag met een paar honderd lui in Rotterdam aan het demonstreren geweest, het is echt niet zo dat wij er geen last van zullen krijgen, maar voor het Midden Oosten hou ik m’n hart vast net als jij. Ik ga me morgen dan ook maar eens even goed vermaken, want het houdt je toch bezig. Voor je bieden doe ik niet maar als ik een mooi oud boek zie zal ik aan je denken, ik weet niet eens van wat soort boeken je houdt trouwens dus het wordt moeilijk in ieder geval ben ik redelijk betrouwbaar als het onder de 100 euro is hoor 😉 daarboven hangt het er van af wie het is. Ik heb inmiddels skikousen gekocht in de uitverkoop, natuurlijk weer geen gezicht want het zijn kinderkousen maat 31-34 maar ze zijn lekker warm en passen precies, laarzen erover aan en niemand die ze ziet. Als ik weg ga zie ik er heel wat dikker uit dan ik ben maar als ik mezelf pel zie ik er goed genoeg uit voor een kooplustig publiek. Wat zal je gelachen hebben om die zwarte zwanen, we moeten de humor er maar inhouden anders wordt het helemaal zo’n trieste beweging. Arme Jules ook al last van de kou, moeder Rita moet maar kleine sokjes breien.Veel sterkte en liefs meis en een warme knuffel tegen de kou,Ann.

  17. Ik zit je log nogmaals te lezen en denk erover na. Ik ben ook bang dat de lont daar helemaal de boel gaat doen ontploffen. Ik heb halvelings beloofd om weer naar Dubai te gaan in maart. Aan de ene kant trekt mijn hart maar aan de andere kant denk ik je bent zot. De UAE is veilig om er te zijn, maar scoort hoog als potentieel doelwit. Het is niet alleen het fundamentalisme, het gaat nog allemaal veel verder. Het zijn stammen, die onderling echt niet veel nodig hebben om te ontploffen maar als de nood hoog is staan ze als een muur tegen de Westerlingen en tegen de Joden. Dan opeens komt het geloof naar boven. Primair zijn het stammen. Zo heeft de sjeik van Dubai een bloedlijn van laat me niet lachen meer dan 1000 jaar oud naar afganistan, terwijl de sjeik van abu dhbi een bloedlijn naar Yemen heeft. Dat er in die 1000 jaar al honderden huwelijken tussen de zonen en dochters en neven en nichten van de sjeiks hebben plaatsgevonden is van geen tel. Het is de mannelijke bloedlijn die telt. En vreemdgaan is uit de boze daar he, wat blijft er dan van de bloedlijn over. En Israel, zucht, diepe zucht. En Hamas, zucht diepe zucht. Ik wilde al helemaal geen nieuw jaar en heb met ‘lange tanden’ nieuwjaar gewenst zoals het hoort. Maar mijn hoofd vertelt dat het helemaal geen gelukkig jaar wordt. Iedereen is gespannen, of over hyper happy. Stel dat Libanon of wie dan ook zich moeit dan moeit ook Amerika zich en dan Ann, dan is het hek van de dam. Wij hebben hier totaal geen overlast, maar als de vlam in de pan slaat, tjonge mag er niet aan denken.Maar vandaag, met de rotbotten en de redelijke droge kou, gekleed met lange wollen vesten en een dikke jas, met laarzen sokken, maillots, lange broek kon ik zo naar de noordpool.Geniet maar morgen en als je oude boeken tegenkomt mag je bieden voor me. Je hebt mijn telefoonnummer :) Trusten zonder muizenissen.’t Is nu -7. Ben blij dat ik niet meer naar buiten moet. Jules molt alle matten want die is boos op me omdat hij maar 3 keer per dag naar buiten mag voor het hoogstnodige. Na een half uur is tie weer binnen omdat zijn poten bijna vastvriezen. Maar hij niesde en begon als een hond te blaffen, is weer over. In de buurt waren 2 zwarte zwanen gesignaleerd die vastgevoren waren op een kreek. Brandweer, boten, duikers, enfin ’t was echt groot materiaal dat uitrukte. Toen de vogels in de gaten kregen dat al dat gedoe om hun ging, keken ze elkaar aan, spreidden de vleugels en kozen het luchtruim. Lijkt op actie redt de kat afgelopen voorjaar in onze straat.

  18. Zijn weer hele mooie foto’s Ann. Ik wens je een heel goed weekend toe.Liefs, Charlotte

  19. Ook voor mij is het te koud om buiten rond te sjouwen met die zware fotoapparatuur. Met kouwe klauwen i de lol r bij mij zo af. Toch heb ik voor morgen allerei foto ideeen. Weet alleen niet of hetgeen ik in m’n kop heb ook op beeld kan krijgen, Dat is altijd weer de vraag. Ik wens je veel plezier bij de veiling Ann. Neem je camera mee want ook ouwe rommel kan verrassend mooie foto’s opleveren.Fijn weekend en liefs van mij

  20. je had de onderste foto ook wel in kunnen sturen ;)’k zag het jammer genoeg te laat dus heb niet gestemd. Veel plezier morgen !groetjes,en een fijn weekendc.e

  21. Lieve Zuster,Wat zie ik hier nu toch weer mooie foto’s,vooral die van de Amaryllis is prachtig!Het is een gruwelijk ellende in de Gazastrook,waar dit moet eindigen weet ik niet hoor,de Nederlandse regering wil of durftook geen standpunt in te nemen,en steunt Israël zolang de onrechtmatigheid van diens optreden niet is bewezen.dit ondanks dat Israël een gerichte aanval heeft gedaan op hulpverleners…hier moet toch iedereen tegen in opstand komen?Voor morgen wens ik je een fijne dag bij de veiling hoor!Kus van Edward.

  22. Prachtige foto’s Ann. Helaas komen wij er hier bekaaid van af vanfaag. Somber, grauw bewolkt en grijs. Niet te vergeten koud. Niks wit, snik…………. Goed weekend!xsjerrie

  23. Ik hou niet van de winter ann, maar met dit weer vind ik het toch wel leuk. Vooral de schaatskampioenschappen op de Oostvaardersplassen bij ons in de polder gaven een extra dimensie. Ik heb natuurlijk wel lekker voor de buis zitten kijken, had geen zin om te gaan kou kleumen. De tuin is nog steeds wit, wel een klein laagje, maar toch mooi om te zien. De roofvogels komen steeds dichter bij, vandaag zag ik er een zitten in een boom toen ik onze wijk inreed. liefs Nicky

  24. Kou is ook niet mijn liefhebberij, maar met die rijp en sneeuw op de bomen levert het wel mooie plaatjes op. Hier in het noorden was het niet zo zonnig. Ik moest vandaag in Schalkhaar (bij Deventer) beginnen. Het was daar behoorlijk wit en met het zonnetje erbij leverde dat sprookjesachtige plaatjes op. Ik heb nog een paar foto’s gemaakt, nog even afwachten of het nog wat geworden is. Ik wens je een fijn weekend en veel plezier bij de veiling op !

  25. Heb ook nog steeds geen wandeling gemaakt in deze barre winter, morgen misschien, want mooi is het zeker wel.Maar ik kan me nu al een voorstelling maken dat foto’s maken ook bevroren vingers zal opleveren.Die oorlog kan idd wel eens voor vervelende concequenties zorgen, waar iedereen mee te maken krijgt. Dit gaat niet goed, kijk nog wel naar het nieuws maar probeer me er niet al te veel in in te leven. Pfff, ja space was weer bezig, en ik heb nog weer iets irritants ontdekt nl. als je een privebericht ontvangt waarvan de persoon de zinnen nogal lang heeft gemaakt, dan kun je de helft niet lezen omdat er dan een reclameblok overheen staat. En als ik laatste reakties wil bkijken kom ik plots op msn startpagina ipv de updates……oei hebben jullie dat niet, ik lees er niks over.Nou ja….ik wens je veel plezier in de kringloopwinkel. Daar is het nog leuk en boeiend met al die spulletjes die vaak zo verrassend zijn.Prettig weekend, groetjes Sandra

  26. ja het staat er weer netjes op, live Ann, je heb het weer netjes vertaalt. Nou hier in Maassluis zijn ze ook aan het schaatsen, en vanmorgen vond ik het behoorlijk koud, op de scootmobiel. Moest even naar het gezondheidsgebouw, schuin tegenover je broer. maar had toch bevroren oren en vingers. vanaf woensdag erg druk gehad, dus even geen zin in de gastenboeken, dus maar een weblogje geplaatst, want de pijn doet me veel te veel, en wat er van de week is gebeurt zit ook niet in mijn koude kleren. ook jij een heel prettig wwekend en lieve groetjes van Rinus.

  27. Heel mooi beschreven meis. Concentreer je maar op de veiling en probeer niet aan de oorlog te denken. Doen we stiekem toch maar enfin. Hier was het ook zo mooi en niet te koud -2 of, de wegen waren berijdbaar en in 5 minuten zit je echt midden in de polder. Ik heb genoten, de rijm knarste onder mijn voeten en de lucht rook naar ijs. Veel plezier en prettig weekend !

  28. Uitrusten lieve Liesje, wat is dat kan je dat eten? Morgen naar Groningen en nu moet ik nog wel even het een en ander doen voordat ik wegga, maar in ieder geval zal ik er wel van uitrusten want onder de jonge mensen zijn is erg prettig en alleen thuis zitten maakt wel dat je je bepaalde dingen meer aantrekt. Nee het project van de bedonderbollen is gigantisch mislukt ik heb er eentje uiteindelijk toch maar geplant in aarde en jawel hoor die begon te groeien, toch blij maar helaas het werden alleen maar ellelange stengels met aan de bovenkant een blad en toen had ik er na maanden toch genoeg van, weg bollen! Dan maar een Amaryllis die doen het zeker als je ze op tijd water geeft.Jij ook een heel fijn weekend meis en liefs vanAnnetje.

  29. Heej Annetje, wat heb je het weer mooi beschreven allemaal! ge bent zo’n schatteke! hihiDe kou brengt toch wel erge mooie plaatjes. Heb zelf ook geen foto’s gemaakt, veel te koud aan de handjes. In het park zag ik dat een hond moest poseren voor zijn baasje en hij bleef nog mooi in de koude sneeuw zitten ook!Het was dan ook wel heel prachtig buiten met de rijp op de bomen. Mijn mannetje kwam heel enthousiast thuis van het schaatsen. Bij kinderdijk was het zo prachtig zei hij. Hij kwam er maar niet overuit gepraat. Jammer geen camera bij en zijn maatje had een mobiel met een camera maar die begaf het door de kou.Denk van het weekend maar even niet aan al die ellende van de oorlog. Rust even lekker uit! wat een mooie foto weer van de Amaryllis. Dat is toch geen bloem van die rare bollen he? hahaDag Annetje, fijn weekend!Liefs Liesje

Geef een reactie

