Toegang 55+ maar jonger mag ook!   59 comments

Een laatste tip in het oude jaar, maar een geweldig leuke! Liedjes horen van Vera Lynn, Marlene Dietrich, Doris Day maar ook veel Nederlands-talige oudjes, Louis Davids enz. enz. enz.?

 

Foto’s zien van o.a. Elizabeth Taylor, Stan Laurel en Olivier Hardy en vele vele anderen?

 

Zelf een poosje geleden de tip gekregen en ik ben er al tijden zoet mee, hieronder het adres van de site. Veel plezier vooral de iets ouderen onder ons zullen er van genieten.

http://www.bilitis.us

Posted 30 december 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

59 responses to “Toegang 55+ maar jonger mag ook!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dear Ann,Dat jij niet zo zwaar aan alles tilt,en wel tegen een geintje kunt weet ik hoor, het kan best gezellig zijn om eens een beetjelol op spaces te trappen,daar doe ik zelf ook graag aan mee.Maar wat jij al aangeeft,doe dit dan als de degene op wie zijn/haar space dit gebeurd zelf on-line is.Dat kan misverstanden voorkomen,en geeft de houder van de space de mogelijkheid om in te grijpen als het onverhoopt uit de hand dreigt te lopen. Laten wij met z’n allen dit nieuwe jaar op een gezeliige en leuke manier op spaces volmaken!Een kus van Edward.

  2. hoi Ann wat een leuke link , ik stuur hem door naar mijn moeder die zal het ook wel leuk vinden. Daar ben je wel even zoet mee inderdaad dus ik hem hem maar toegevoegd aan mij favorieten vooral voor de hoorspelen, die vind ik geweldig. En die zijn inderdaad nog op internet te vinden. het heeft iets heerlijks midden op de dag lekker op me zelf een hoorspel aan en ondertussen lekker kokkerellen . Ikzelf ben gek op die mysteries, maar het bittere kruid wil ik best eens horen. groetjes Mazza

  3. Lieve Ann, nu ik even! Dit was dus de beruchte storm in het glas water! Eerlijk gezegd begreep ik van de hele situatie geen jota, kon me ook al haast niet voorstellen, dat jij hierbij betrokken was. En die man van 1.80, grapje, ik begin het te leren, overal maar hihi of haha achter zetten, maar wel als het mij uitkomt! Lieve spacers, neem het allemaal toch niet zo serieus, het leven is al moeilijk genoeg! Space is er voor ons, en niet anderom, even doordenken!! Wens iedereen een fijn weekend. Ann, voor jou liefs en een dikke kus op allebei je wangen, Belia.

  4. Oh ja was je nu aan het zakhappen en koeklopen;-)??????(was mijn grapje gekregen van een kind)Blijf lekker ondeugend bij je gewoon zoals wij altijd al met elkaar omgaan het woord respect heb ik tegenwoordig een hekel aan gekregen waar hebben ze het over … Zal je altijd waarderen om dat je zo’n PRACHTMENS bent! Dat wou ik nog even kwijt thnx lieve Annypenny … Blijf het zonnetje in huis

  5. Mag ik nu even? Vandaag nog niet achter de computer gezeten ik zit er trouwens altijd naast achter de computer dan natuurlijk. Wat is hier eigenlijk aan de hand, wat mij betreft helemaal niets en niemand hoeft zich hier druk om te maken of zich te verontschuldigen. Alexandra ik ken je niet, maar het is lief van je dat je een bericht plaatste en Agnès jij bedankt maar werkelijk lieve dames jullie hoeven geen kater te hebben wat mij betreft, dit was niet kwetsend bedoeld en zo ervaar ik het ook niet waaruit dan weer blijkt dat niemand weet hoe ik ben. Inderdaad ben ik zelf over Godfried Boman begonnen en er zijn heel wat meer mannen die ik mooi vind (Godfried vond ik niet mooi, maar hij was aandoenlijk) en zo vond Geert ook veel vrouwen mooi, daar waren we het altijd over eens we zijn altijd heel modern geweest en hadden alle twee onze ogen niet onze zak en daar is totaal niets mis mee. Overigens had ik geen port op vannacht maar was gewoon moe en ben een keertje niet in de vroege morgen naar bed gegaan. van drank maak ik geen gewoonte maar vind het op z’n tijd best lekker en waarom ook niet. Ergens vind ik het best leuk dat jullie je hebben vermaakt en het enige wat ik echt jammer vind is dat ik niet aan het gesprek heb kunnen deelnemen, dat is dus een punt waarom veel dingen fout gaan op spaces. Nooit een discussie beginnen als de eigenaar of eigenaresse niet on-line is en spacers lezen vaak heel slecht en zouden dat beter moeten gaan doen zodat er niet telkens ruzie komt tussen vrienden en vriendinnen onderling. Ilona, Gary Grant is best wel leuk om te zien maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar Al Pacino gelukkig dat smaken verschillen. Belia, van mij mag een man best iets onder de 1.80 mtr. zijn, Geert was 1.75 dus voor mij lang genoeg. Ik hoop dat ik duidelijk ben, maar ik voel me niet gekwetst en over mannen praten mag best en ik ben nog steeds een voorstandster van vrije meningsuiting! Sjerrie je hebt het mooi gezegd maar niemand hoeft over mij in te zitten na Geert hoef ik absoluut geen man meer, maar daarom heb ik toch wel vrienden van 21 tot zo’n 70 jaar een leuk gesprek is nooit weg. En waar ik dan vanmiddag was, net nog even in mijn kraag gekeken en er zat geen stuk in, ik heb een heel lang gesprek gehad via de telefoon met een oude kennis en juist het was een man zelfs een alleenstaande man, maar wel eentje met het hart op de goede plaats en ook een vriend van mijn zoon Geert. Jullie mogen allemaal weten waar we het over gehad hebben, over wilde planten, boeken, De Kruidhof enz. enz. enz. lekker onschuldig toch? Nee hoor ik kan wel tegen een geintje en zo beschouw ik deze berichten ook, vrienden zijn er om mee te lachen en te huilen dus laat dit geen wig drijven tussen anderen, het is zeker belangrijk respect te tonen tegenover anderen in bepaalde zaken, maar ik ben geen zeurkous die op alle slakken zout legt. John, geweldig hoe jij probeert het vuur te doven dat anderen met elkaar hebben aangestoken, alleen was het geen vuur hoogstens een beetje vuurwerk en dat moet kunnen. Voortaan gewoon even wachten en als ik er zelf op kan reageren mag iedereen zijn/haar gang gaan. Humor is ontzettend belangrijk en zelfs Geert kon toen hij al wist op welke dag hij euthanasie zou krijgen en hij voelde zich een beetje goed nog lachen, mooi toch! Hij zou niet willen dat ik als een hoopje ellende mijn dagen zou slijten en dat doe ik ook niet.Veel liefs voor allemaal, jullie space vriendinAnn.

  6. En natuurlijk moet uitgerekend Agnès hier een opmerking maken over respect!!! Mag ik even een teiltje?!

  7. Het is wel van voor mijn tijd, maar wel leuk om te zien ! Laurel en Hardy zijn tijdloos ! Leuk zo’n verwijzing naar deze site !

  8. Wat is hier allemaal aan de hand? Het niveau begint wel te dalen op Spaces, ongelooflijk….Ik ben het daarom ook helemaal eens met Alexandra….. heel goed dat er nu mensen eventueel met een kater zitten….Eerst dat incident bij Edward op zijn site en nu hier weer…. De feestdagen hebben inderdaad veeeeel te lang geduurd…..Laten we een beetje respect voor elkaar hebben, het jaar is nog maar net begonnen……En dat wilde ik even kwijt.Agnès

  9. Ann, niemand van al deze mensen heeft jou willen kwetsen, daarvan ben ik overtuigd maar de reactie van San heeft er nu wel voor gezorgd dat iedereen met een kater zit. Misschien had ze zelf beter eerst even kunnen nadenken voordat ze anderen schoffeert.

  10. Lieve Ann, eigenlijk voel ik me ook een beetje aangesproken. Het gedoe over mannen was niet leuk, ik probeerde het luchtig te houden, maar helaas! Je weet dit item is voor mij ook geen pretje! Wat er verder aan de hand is, weet ik niet, een ding weet ik wel, spacen moet voor mij leuk en leerzaam zijn. Ajb het is geen werk, dat heb ik lang genoeg gedaan. Een grapje moet kunnen (is mijn idee), het leven is al serieus genoeg. Wens je een fijn weekend, en kijk uit naar je volgende zoals altijd mooi logje. Bewonder je hierom, en dit meen ik oprecht. Liefs en dikke kus, Belia.

  11. Ann, ik wilde op messenger met je met Rita Oudendijk, ken je haar nog? Viavia kwam ik erachter dat ze jou ook kent en toen dacht ik: ff linken met elkaar. Ik mail je wel. Doei.

  12. Ja, sorry Ann, over hoe een leuk log om zeep te helpen he………………………………… Blijf maar lekker weg, Ze maken het hier wel af.

  13. Nou zeg, je mag het toch wel gewoon over mannen hebben, ze heeft toch zelf deze discussie op gang gebracht?

  14. Respect is ver te zoeken hier……..echt ver. Denkt nou niemand hier verder na dan z’n eigen miniscule sorry ass dorpel?? En kan niemand zich eens afvragen why Ann er ff niet is in jullie gezever over de ideale man? Echt waar……denkt niemand na?Sorry Ann.Olifantspoten moeten uit porseleinkasten blijven…..

    °○°Alexandra
  15. Weet je wie ik altijd een hele mooie man vond????? Gary Grant.

  16. Rita en ik willen ff met haar chatten….. annnnnnnnnn!!!!!!!!!! we need you!!!!!!!!!!

  17. Gezellig Sjerrie, leuk met je kennis te maken.

  18. distanciëren bedoel je hihi

  19. Ann is aan de port!

  20. Ik weet wel waar Ann blijft………………… verre van dit!

  21. Inderdaad handen, daar kijk ik ook altijd naar, lekkkere warme stevige handen.

  22. Even om me heen kijken, nee ik zie niemand, hihi.

  23. Tja, om te beginnen niet kleiner dan 180!

  24. Mooie man. Wat is de definitie van een mooie man. Laten we het daa eens over hebben.

  25. Bij port hoort wel een lekker stukje stilton, he?

  26. Benona, kom op zeg, mooie man? maar hij had wel een guitig uiterlijk

  27. Gut ja, Bomans toen met Marlene en die opmerking over dat been…. we lagen in een deuk toen!!!!!

  28. Gezellig, een lekker portje, mag wel om 2 uur!

  29. Owwww en begin nou niet over Godfried Bomans. Hou ik van……………………… Kopstukken ken je dat?Prachtman Teut of niet………………………..Had ook wat.

  30. Het gaat om wat erin zit! En of je dat ziet. Heb ooit een Surinaamse op les gehad. Niet mooi. Maar ik bleef naar haar kijken, zoooooooo mooi! Die uitstraling he. Dat innerlijke.Neem nou Donald Sutherland. Eén van mijn favoriete acteurs. Lelijk…………. toch? Mooi niet.Ha.xsjerrie

  31. Doris Day, ik heb nog kauwgom plaatjes van D D gespaard, 5 cent een pakje. Oeiijj.. wat ben ik al oud….

  32. En de bladvulling wordt steeds beter!

  33. Leuk hé Sjerrie en zeker vind ik ook dat Marlene Dietrich wat had en eigenlijk best wel veel, alleen zagen ze er in dietijd anders uit dan de sterren van nu en waren heel anders opgemaakt, de gezichten waren ook anders en als je ernaar kijktlijken ze allemaal wel wat op elkaar. Godfried Bomans zei toen hij haar een prijs moest uitreiken "had mijn vrouw maar één zo’n been" daarna duvelde hij om, tikje ladderzat!Belia zie je wel hoe later op de avond hoe beter het publiek en het is een leuke!

  34. BladvullingEen bladvulling wilt ge gaan schrijvenHier voor dit slecht gevulde blad?..Och ik zou het maar wit laten blijven!Daar wordt genoeg papier beklad.(hihi)Ook van de Genestet

  35. Piaff ook

  36. Hm………………. ha. Toch had Dietrich wat he……………

  37. Jawel Belia je hoort er ook bij!!!

  38. nou ja, alleen maar…

  39. *Zucht* ach ja Loontje, lees de namen en de reacties Benona heeft een prachtig stuk gedicht geplaats uit Genestet Dichtwerken, zoiets kan alleen maar hier gebeuren. (Grinnik).

  40. Het begint er op te lijken – in tegenstelling tot wat enkele azijnzeikers menen te moeten opmerken – dat de rijken van geest inderdaad ’s nachts het beste werk afleveren, zoals Benona eerder opmerkte. Laten we er vooral niets aan veranderen want zo gaat het goed!

  41. Ach ben net iets te vroeg gaan slapen lees ik hier … was het nachtbraken waard zo te zien veel gebeurd vannacht!Las onderstaande stukken met een brede glimlach -:)Kort stuk van gedicht uit Genestet Dichtwerken boek van mijn oma(vaders kant) zomaar bladzijde opengeslagen:De LiefstePlek.Ik zoek u telkens weder:Dan, met een traan, een lach,Gedenke ik lang en teederDen schoonen levensdag,Die ‘k leefde in deze gaarde,Beminnend en bemind,Bij al mijn liefste’ op aardeEn, _ God, uw dankbaar kind!Laatste alinea:En niemand zou daar vragen:Hoe welkte uw poëzij…Een bloem van korte dagen –Nog vóór het zomertij?Neen, ’t hart is vol verhalen,Vol zangen mijn gemoed —Maar ‘k dierf de lucht der dalen,Die ’t lied ontluiken doet! (Bloemendaal 1854)(En verdomd deze strofes past bij het onderwerp )Heb je lekker geslapen Annypenny? Huggie

  42. Die had Mitch uit Alabama ook en van heinde en verre werd hem poezie aangeboden; 1 op de 10 was wel aardig, de rest was rijmelarij van de kouwe grond. Men wilde zo graag op de space van Mitch eeuwige roem vergaren dat ze in de rij stonden bij hem. Ik had met Mitch een aardig contact via privéberichten; hij vertelde me van alles en op een dag vroeg hij me de ingezonden werken te beoordelen. Dat heb ik gedaan maar dat was alleen voor hem, het werd niet op zijn space vermeld, dat wilde ik niet. Op een dag meldde zich een Belgische vrouw met een stuk poëzie. Hij vroeg me naar mijn mening vanwege de oorspronkelijke taal. Ik zei dat het een aardig gedicht was maar dat poëzie iets anders is. Ook de vertaling naar het Engels rammelde. In de reactie sector heb ik toen een reactie in het Nederlands gegeven aan de vrouw in kwestie. Een normale reactie zonder ook maar een hatelijk of denigrerend woord maar wel een negatieve in de zin dat ik het gedicht niet echt mooi vond. Tja, dan ben de de enige want iedereen praat elkaar na: prachtig gedicht, schitterende woorden, mooi geschreven, vanuit het hart, diep geraakt; dat soort loftuitingen en daar begreep ik nou helemaal niets van want het was knudde met een rietje. Maar mijn reactie was een dag later door Mitch persoonlijk gewijzigd en daar werd ik niet vrolijk van. De man was notabene journalist en ging compleet voorbij aan persvrijheid en betrachtte censuur. Ik heb hem gewezen op enkele u.s. amendments en dat was einde oefening. Een week later was zijn space uit de lucht, het waarom is me tot op heden onduidelijk gebleven.Waarschijnlijk ben ik compleet ongeschikt voor zoiets want ik kan echt niet slijmen. Als ik iets waardeloos vind, dan zeg ik niets of zeg het eerlijk. Meer smaken heb ik niet. Dus je voelt ‘m al aankomen Ann…. en toch ben ik dol op poëzie, verdikkeme nog an toe.

  43. Nooit gezegd dat je niet poëtisch kan zijn Loontje, maar toen Marlene Dietrich jong was had ze een heel apart markant gezicht en toch echt heel mooie benen. Greta Garbo was zoals je zegt maar ook, sneeuwwitte bloesem, rijp op bloembladeren, een koel meer in Schotland met hoge bergen die tot in de lucht de witte wolken raken, het ruisen van de koele wind en nog veel meer moois, maar ja wij zijn ook jong geweest en waren toen beslist mooier dan nu al hebben wij de schoonheid van het ouder worden, de rimpeltjes van het lachen en boven bij onze wenkbrauwen een frons die we niet hadden op onze jeugdige gezichten waarvan de huid nog veerkrachtig was en we nog konden blozen, slaap lekker liefje en droom van een heerlijk zonovergoten strand met gevulde glazen die bedauwd zijn van de koele ijsblokjes die tinkelen tegen de glazen wanden. Tjee zullen we een space beginnen met poëzie?

  44. Mooier dan Dietrich???? Kan iemand lelijker zijn, vraag ik me af. "Marlene met de enge dunne bene", jemigdepemig wat was dat toch een spook, griezelig mens, ook in haar doen en laten. Garbo daarentegen vond ik echt heel mooi, koel Scandinavisch mooi, verstilde rijp op een tak mooi, eeuwig-zingende-bossen mooi, als een bevroren meer maar toch onmetelijk prachtig mooi. Zie je dat ik ook poëtisch kan zijn, Ann? ;=))

  45. Was hier weer even al de reakties aan het lezen … hylarisch;-)

  46. Komt door die wenkbrouwen he, streepjes. Zetten me op het verkeerde been. Garbo was idd veel mooier dan Dietrich. Ben ik helemaal met je eens Ann.xsjerrie

  47. Het jammere is Ann, dat hij er wel is, maar niet weet hoe het moet. Maar dit helpt me wel om er mee klaar te zijn en er afstand van te doen.xxxliefsxxx Nicky

  48. Wat jammer, ik heb nog geen toegang, toch hou ik ook van Vera Lynn…… We’ll meet again…….Don’t know where….Dont’know when….But I know we’ll meet again some sunny day….. En die vrouw in de blauwe jurk is toch Doris Day? Die vrouwen van toen waren soms echt super aantrekkelijk. Maar als ze ouder worden is het vaak van het ene uiterste in het andere….

  49. Greta Garbo…. maar Sjerrie toch, da’s Marleentje die altijd onder de lantaarn stond…. Wat was Elizabeth toch een mooie vrouw, koeltjes maar wel mooi… moet je d’r nu zien, opgedirkte ouwe toverkol is ze geworden, echt vreselijk. Jammer dat ze haar waardigheid heeft verloren in de loop der jaren.Is dat Debbie Reynolds in die blauwe jurk? Ik ken het gezicht wel maar ben er niet zeker van of ze het is…. Wij worden oud maar zij gelukkig ook, da’s dan nog een klein eerlijkheidje in de wereld. Toedeloe, I.

  50. Hai lieverd,Ben blij dat je zoveel lol had om mijn reactie, gelukkig is alles met de rozijnen en het keelgat goedgegaan, maar het was echt een flim hoor !! Het genre dat eind jaren zeventig (1977) zijn hoogtepunt beleefde: de beetje soft erotische film in een kunstzinnig jasje. Citaat :Een goed voorbeeld is ‘Bilitis’ (1977) van debuterend regisseur David Hamilton. De Engelsman had naam gemaakt met talloze foto’s van onschuldige, maar o zo sensuele jonge meisjes op het breukvlak tussen kind en vrouw en met ‘Bilitis’ zette hij eigenlijk zijn verzameling om in bewegende beelden. De film vertelt het verhaal van het 17-jarige kostschoolmeisje Bilitis, dat de zomervakantie doorbrengt op het landgoed van haar pasgetrouwde vriendin Melissa. Ze wordt stiekem verliefd op fotograaf Lucas, maar is te verlegen om de eerste stap te zetten. Als ze bij toeval getuige is hoe Melissa door haar man wordt gedwongen om seks te hebben, is ze geschokt en verbijsterd. Tussen de twee vriendinnen ontstaat een kortstondige lesbische romance, die later door Melissa wordt afgedaan als ‘een zomerzotheid’. Aan het einde van de film heeft Bilitis besloten dat Lucas de ideale man is voor Melissa en keert ze terug naar school, zonder de ware liefde te hebben gevonden. Dikke kus, Miem

  51. Ik zag laatst weer Conny Francis op tv, dat was mijn jeugd-idool, was net 12 haha, goeie ouwe tijd. ‘k ben bijna 60, dus heb het allemaal meegemaakt. Prachtige site! Gelukkig hebben we onze platenspeler nog en veel oude muziek. liefs Nicky

  52. Zie ik daar nou Greta Garbo? Links bovenaan? Of heb ik het nou mis? Wow. Ooit een schilderij van gemaakt voor mijn broer…………….. Ben net 50……….. maar ken ze goed! Leuk he?

  53. Wat heb je toch een boel mooie sites ik globetrotter wat af op internet en deze gaat ook in mijn favorieten dank Annypenny zie nu al aan de foto’s dat ik daar zeker van ga genieten … dag snoes hahaha nieuw troetelwoordje …

  54. Geweldig Ann, zo is het nieuwjaar voor je er erg in hebt!!Kus van Edward.

  55. We hebben nog vele oude 78 toeren platen met een oude platenspeler waar je bij elke plaat een nieuwe naald in moet doen Dankje voor de tip zal hem bij favorieten zetten Lieve groetjes Janny

  56. okee an ik ben dan nog geen 55 maar bij na 50 en ja ik hou er wel van en weet wie je hier een plezier mee doet john dus ik zal het even laten zien aan hem maar inder geval is het weer topie diken kus van mij voor jou doeii

  57. hallo Ann,ja dat is een hele mooie site. Ik kon hem al, was hem alleen uit mijn favorieten kwijt, met herinstaleren, dus nu heb ik hem weer. Ik heb ook een aantal van zulk soort PPSsen, of met een jukebux, of met een orgel, of met hele oude grammafoons, ook allemaal oude muziek. Als je OFFICE (Powerpoint) heb schrijf het me maar dan zal ik er zo nu en dan een opsturen. ik heb er een aardig aantal. Maar leuk dat je het even naar voren brengt.lieve groetjes en een dikke knuf en een prettige jaarwisseling.P.S. het gaat alweer een stuk beter met me. doei

Geef een reactie

