Oudejaarsavond en daarna gaan we gewoon weer door!   25 comments

00 ANN

Hiermee wil ik alle vriendinnen en vrienden van harte bedanken voor de vele lieve, mooie en opbeurende berichten die ik dit jaar mocht ontvangen en ook de vele reacties waren fijn om te lezen. Ook waren er dit jaar weer veel onaangename berichten waar je van schrikt of waarbij je gaat nadenken over het leven in het algemeen, maar als op 31 december de klok 12 slaat beginnen we aan een nieuw jaar met nieuwe uitdagingen en kansen, het scheelt geen jaar maar slechts 6 klokslagen en toch geeft het een gevoel van dit jaar ga ik opnieuw beginnen! Er zijn heel veel mensen die goede voornemens hebben, wel daar doe ik dus niet aan want die kan je iedere dag hebben en als je er meteen mee begint hoef je niet beslist tot 1 januari te wachten. Het was op vele manieren niet zo’n geweldig jaar en voor 2009 ziet het er ook niet zo best uit, zeker niet omdat er opnieuw is begonnen met oorlog voeren tussen Israël en Palestina en de ellende in Irak en Afghanistan onverminderd doorgaat, ook als wij met een borrel of iets anders en een oliebol of appelflap naar de TV kijken vallen er doden en velen raken gewond. Ik wil niet pessimistisch overkomen, maar toch denk ik daar ieder jaar op oudejaarsavond sterker aan dan normaal al het geval is. Onze kleine irritaties zijn dan maar onbenullig, we zullen het allemaal in 2009 minder krijgen, maar een stapje terug is geen ramp. De space-veranderingen zijn nog steeds niet helemaal gewend (ik mis veel updates) maar ook dat is niet erg, alles went dus ook dat, alleen verdriet en pijn dat went nooit! Waarom ik een orchidee heb genomen als oudejaarswens? Wel ik hou niet van vuurwerk, siervuurwerk is voor 12 uur wel mooi om te zien, maar aangezien ze hier al dagen bezig zijn om enorme knallen te laten horen krijg ik er ieder jaar al meer en meer een hekel aan. Dan merk je ook meer dat je alleen bent, want mopperen in je eentje daar is niet veel aan en om nu voor de spiegel te gaan staan, nou nee zo mooi ben ik nu ook weer niet. In ieder geval hoop ik toch al zijn mensen alleen dat het een goede jaarwisseling wordt voor iedereen en dat we elkaar hier volgend jaar om deze tijd weer kunnen zeggen HAPPY NEW YEAR! Ik zal op ieders gezondheid toosten met een portje en ik slinger er vast een paar appelflappen in en dan op naar 2009 zoals zo vaak gezegd "de tijd zal het leren" en we zullen wel zien wat het nieuwe jaar ons brengt. Zelf ben ik niet pessimistisch en niet optimistisch, ik leef vandaag en morgen zie ik wel weer.

Posted 29 december 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

25 responses to “Oudejaarsavond en daarna gaan we gewoon weer door!

Subscribe to comments with RSS.

  1. hallo ann ik lees dit nu pas ik zie je updates ook niet, ik hoop dat je oud en nieuw goed bent doorgekomen , je hebt het blokje mooi volgeschreven dat kun je goed . wij wonen boven en ik heb wel mooi sierwerk gezien, en nieuwjaar de hele dag visite gehad het was wel gezellig ik wens je nog veel gezondheid toe in het nieuwe jaar liefs joke

  2. niets witjes en toch geproost :-)

  3. Als je bedenkt voor hoeveel euro er de lucht in gaat, hoeze recessie? Ik vind jou heel sterk en realistisch. Carpe Diem, en morgen is er weer een dag. Ja, er is sores in de wereld. Maar op je eigen stekkie doe je wat in je vermogen ligt. Goede voornemens? Ik ben het helemaal met je eens. Daar hoef je niet pas mee te beginnen op 1 januari he……………………xxxsjerrie

  4. Lieve Ann, Ik lees her en der en hoe hetzelfde dat we op alle bekende spacers gaan proosten vanavond. Ik denk morgen witjes en ziekjes op de de bank door te brengen. Deze ziekte heb ik een naam gegeven : "Het 1 januari syndroom". Ik heb er helaas bijna ieder jaar last van., dat komt door de buren. Dit jaar gaan we met een 16 tal vrienden vieren. Dus.. kijk ik al een beetje bang naar de bank.

  5. Lieve Ann..terwijl ik dit zit te typen trilt mijn huissie van de knallen buiten..ben dolblij dat Moos dit niet meer meemaakt..ook ik denk nu..waar hebben we het eigenlijk over??..wat nu feest!!..aan de andere kant van de wereld is er diepe ellende..honger..armoe..oorlog..ik heb daar best wel moeite mee..al helemaal als ik de beelden zie op het journaal..maar goed..zal er niet teveel op doorgaan..ook ik ben een mens van de dag..zie wel wat er op mijn pad komt..ik wens jou een fijne jaarwisseling..en alle goeds voor 2009..dikke kus,Caro.

  6. Lieve Ann, bij deze wens ik je een gezond, en gelukkig 2009! Wat betreft goede voornemens voor 2009. Ach, iedere dag is toch een klein beetje nieuwjaarsdag! Wens je veel gelukkige dagen en in het bijzonder heel veel gezondheid. Liefs, Belia.

  7. Lieve Ann,Dank je wel voor je lieve berichtje, dit was voor mij een vreselijk en verdrietig jaar omdat mijn gezondheid mij zo in de steek liet, niet meer kunnen functioneren als een gewoon mens en afhankelijk zijn van een ander is vreselijk. Toch positief blijven denken en ik ben ontzettend dankbaar dat ik hier op de spaces zoveel lieve vrienden heb gekregen dus eigenlijk was dit dan toch een heel fijn jaar. En net als iedereen denk ik er verandert alleen een cijfer, een nieuwe kalender, de wereld waar overal ellende heerst verandert niet. Er zal altijd hoop en wensen blijven waar je naar toe streeft en dat is alleen maar goed. Vandaag leven en morgen weer een dag, net als jij ben ik niet pessimitisch en niet optimistisch, we zien wel wat de dag brengt.Je oudejaarswens met een orchidee vind ik erg mooi, ik hou ook niet van vuurwerk en zeker niet van dat geknal, ik zit constant met een angstig hondje op schoot. Voor jou zullen al deze feestdagen niet meevallen, normaal moeten we gewoon maar doorgaan met het leven maar juist met zulke feestdagen komen er veel gevoelens naar boven. Ik ben je ontzettend dankbaar voor je vriendschap en je vaak steunende woorden. Voor jou ook deze nieuwjaarswens; My Happy New Year wish for you my dear Ann, Is for your best year yet, A year where life is peaceful, And what you want, you get. A year in which you cherish The past year’s memories, And live your life each new day Full of bright expectancies. I wish for you a holiday With happiness galore; And when it’s done, I wish you Happy New Year, and many more. A happy New Year for you filled with love, joy, happiness, health, blessings and peace. Take care……. lots of love, Spacewoman

    Lady Flower Power
  8. Lieve Ann,Als je wil schrijvenmoet je kennisbekwaamheidentoverkrachtbezittenKennis van de muziek der woordenDe bekwaamheid om ongekunsteld te zijnDe toverkracht om je lezers lief te hebbenJij bezit al deze eigenschappen, Ann.Vind het daarom geweldig je dit jaar te hebben leren kennen.Mijn goede voornemen is in ieder geval om dit adres te blijven bezoeken in 2009.Jij hebt dat in 2008 ook heel trouw bij mij gedaan.Op die vriendschap ga ik morgenavond om middernacht proosten. Alleen niet met port want daar kan ik niet tegen…..Liefs,Agnès

  9. Lieve Ann, Je hebt volledig gelijk. Ik begin 2009 ook niet met goede voornemens wat daar heb je iedere dag de tijd voor. Er komt een ander cijfer te staan, de datum veranderd, het wordt 2009. De oorlog woedt voort in allerel haarden over de wereld verspreid. Dat Israel en Palestina opnieuw oplaait maakt het er niet beter op nee, want het hele Midden Oosten staat op zijn kop. Ik ben ronduit bang voor vuurwerk en spring nu al een paar keer per dag tegen het plafond aand van de klappen. Maar ik zal om 12.00 op je proosten met een Sante Santineke Anneke ! Liefs xxxx Rita

  10. Ik ben ook een beetje van jouw insteeek en die van Henk: we zien wel, morgen is er weer een dag. Dat hoop ik dan maar ;- ) Je moet in je leven gaandeweg allerlei doelen bijstellen; het gaat toch niet in één keer zoals je je het had voorgenomen. Stel je de doelen niet bij dan ben je of een graaiende streber (gedver, enge mensen) of je raakt gefrustreerd. Beide zie ik niet zitten dus ik doe wat ik kan en probeer dat zo goed mogelijk te doen. En al die mooie voornemens op 1 januari? Da’s alleen maar keer op keer een soort uitstel van executie voor iets dat je eigenlijk niet wilt doen of laten. Want wat is de reden dat je op 1 januari ineens een ander of beter mens wilt worden en niet op 9 mei, 23 augustus of 31 oktober? Gebakken lucht is het. Zo, dit was weer een vrolijke en positieve edoch welgemeende bijdrage aan je mooie en goedgemeende nieuwjaarswens. Toedeloe, I. xxx

  11. Elke dag is weer een verrassing leef van dag tot dag dus ook morgen, maar drink wel een extra glaasje op je tjingtjing santé!We dance in the rain … Liefs xB

  12. Goede voornemens? Doe het dan nu gewoon. or whenever. Vind ik persoonlijk beter. Gewoon direct beginnen. Hangt echt niet af van een nieuw jaar. Meid ik vind het chapeau, hoe jij met je issues omgaat. Mutsje af! Carpe Diem. It’s not the years in our life that count………….. it’s the life in our years!Ik proost samen met je om 12 uur! Vergeet ik niet. En morgen is er weer een dag………………………. En daarna ook..xxxsjerrieThinking of you

  13. ‘ik leef vandaag en morgen zie ik wel weer’ Lijkt me een heel gezonde visie op het leven Ann. Ik ben niet iemand die zich verzekert van de wieg tot ’t graf. Ik laat veel dingen wel op me afkomen en zie wel weer hoe ik me uit een situatie red.Nog een paar daagjes en dan is alle kouwe drukte weer achter de rug

  14. Citaat ( bron Ann ) Onze kleine irritaties zijn dan maar onbenullig…..Hallo lieve Ann,je kan het niet beter zeggen, want het gaat vaak om niets…men leest niet goed, (als men het al doet), of begrijpt elkaar niet…en voor je het weet, slaat de vlam in de pan…trouwens, dat gekibbel op space is toch belachelijk, als je naar de ellende op de wereld kijkt…en dichter bij huis…maar jij zegt het al in je titel foto, links naast die orchidee…en dan dat vuurwerk…nee, niets voor mij…doet mijn teveel denken aan de tijd dat ik door vuurwerk een week onder het puin lag…vuurwerk dat her en der op onze aardbol nog steeds ontploft, terwijl oudejaarsavond toch maar eens in het jaar is….en wetende, dat wij er toch niets aan kunnen veranderen…kunnen we wel wat in onze naaste omgeving verbeteren…en jij lieverd, je hebt mij zeer geholpen met je trouwe vriendschap, je begrip, je MEELEVEN, je luistert naar mijn verhalen, en we lachen ook wel eens…en daar wil ik je voor bedanken, en ik hoop dan ook voor 2009, dat er niets verandert wat onze vriendschap betreft…Mijn allerbeste wensen voor jou…en ik hoop, dat het voor jou een jaar word waarin je eigen wensen uitkomen, ook al leef je vandaag en zie je morgen wel weer…en om 12.00 P M woensdag aanstaande: liefs en knuffels en dikke zoen,jou vriend Gerd.

  15. Mensen blijven oorlog voeren en dat gaat helaas ook in 2009 gewoon door. Met de economie gaat het slecht maar er zal toch weer voor een vermogen vuurwerk worden verkocht. De knallen worden ieder jaar harder en menig mens en dier schiet vanaf 24.00 uur in de stress door die ellende. Ik zal blij zijn als het 2 januari is want dan is alles weer normaal en gaan we gewoon verder. Liefs, Charlotte

  16. Lieve Zuster,Mijn goede voornemen is elk jaar hetzelfde,gewoon doorgaan waar ik mee bezig ben,want dat bevalt mij prima!Er zal woensdagnacht om 00.01 uur,niets veranderen hoor,de ellende in de wereld gaat gewoon door in 2009.De ballen hangen bij de meeste mensen nog in de Kerstboom,en kijk wat er in de Gazastrook gebeurt,los van de vraag of Israël in zijn recht staat met een dergelijk actie. De nieuwjaarswensen hebben wij over en weer al gedaan,daarom nu een dikke kus van je Broertje.

  17. Wat er allemaal gaat gebeuren in 2009 hebben we soms in de hand, maar meestal niet….we zullen wel zien.Voor mij was 2008 best een goed jaar, en bij deze wens ik jou ook het allerbeste voor 2009. niet pessimistisch en niet optimistisch zeg je maar dat laatste is toch net iets meer aanwezig vermoed ik zo.Liefs Sandra

  18. Lieve Ann, je hebt gelijk hoor, er verandert niet veel, alleen het jaartal. Wij zijn met z’n tweeën met de jaarwisseling. Vroeger had ik altijd een huis vol en dan is het wel even wennen. De kinderen gaan niet meer zoals wij vroeger elk jaar naar de ouders, maar naar vrienden. Ik wens je, al ben je alleen, een hele fijne jaarwisseling en een heel fijn en gezond nieuwjaar!liefs Nicky

  19. Hallo lieve Ann, het knalt hier al een paar dagen om ons huis heen. Bah, niks aan. Mijn hondje is er erg nerveus van. Het siervuurwerk vind ik wel mooi, maar de knallers niet. Er wordt in oorlogen al genoeg geknalt.Ik vind het een mooi gebaar van jou om een orchidee als afsluiting te plaatsen.Jou bloem is de Orchidee,ze staat voor schoonheid en raakt mensen,ze willen haar graag in huis hebben.Orchidee, bloeit in huisraakt niet uitgeput op dorre grondis de wens van velen.is de bloem die om haar schoonheidnog nooit doekjes wond.Bedankt voor je lieve aandacht en goedheid van het afgelopen jaar Ann!Een fijne jaarwisseling!Liefs Annelies

  20. Ik ben nog niet helemaal aan de jaarwisseling toe .Niet eerder dan dat ik s,avonds op de bank zit met man en kinderen .Dit komt omdat al deze dagen nog moet werken .Lieve Ann ik dank je voor de vrienschap die is onstaan zo via het spacen .En hoop dan dat ook volgend jaar xzo mag blijven en verder kan lezen in de weblogs die je altijd schrijft .Daarom Ann wensen we jou een heel goed en gezond en liefdevol 2009 .Lieve groet Jan en Tanja

  21. Hoi Ann, ook jou moet ik bedanken voor je mooie items en plaatjes.Wat het nieuwe jaar betreft, ach het zal wel weer. oorlog en ellende war ook ter wereld en dat zal nooit anders worden.Ik zal met mijn vriend en goede vrienden samen lekker het nieuwe jaar thuis gezellig inluiden en toosten op vanalles en nog wat.Want als we geen hoop meer hadden konden we niet meer leven.Ik wens je in ieder geval een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2009.Knuf Ingeborg.

  22. Lieve Ann Ik heb zelf weinig met het oud en nieuw gebeuren ,ik weet het klinkt negatief maar niet zo bedoeld ,om 12 uur veranderd 2008 in 2009 voor mij niet meer dan een ander cijfer ,goede voornemens hoef ik niet mee te wachten tot 1 Jan ,als ik iets wil veranderen kan ik dat doen op het moment dat ik er aan toe ben .hihi ben het hele jaar al van alles aan het veranderen ,en als ik dan toch terug kijk zeg ik mijn jaar was heftig maar goed .En natuurlijk is het voor veel mensen echt feest die avond ,leuk toch .Ik ben blij dat ik jou heb leren kennen en zeg dank je voor je fijne vriendschap en natuurlijk zal ik ook mijn glas heffen op jou en al mijn spacevrienden .Laten we er met zijn allen maar weer een fijn jaar van maken Liefs Elisabeth

  23. ZO IS DAT LIEFEN AN GEWOON JE LEEFEN LIJDEN ZO ALS JE ZELF DENKT DAT GOED IS WE LEEFEN AL IN EEN LAND MET VEEL TE VEEL REGELS MIJN VOORNEMENS ZIJN BLIJF ME ZELF DENK IS AAN EEN ANDER STEEK IS VAKER MIJN HAND UI AL IS HET WEL IS MOEILIJK GEWOON DOEN WAT JE ZELF DENKT GOED IS WANT WAT GOED IS NU 12 UUR 31DECEMBER ELKE DAG IS HET 12UUR EN JA NET WAT JE ZELF ZEGT VOOR NEMENS WAT IS HET EIGELIJK MAAR JA OOK WIJ WENSEN JOU MET DE SPIEGEL IN JE HAND EEN ZEER MOOI EN GEZOND NIEUWJAAR TOE EN DAT WE NOG VEEL OP DE SPACEE ZULLEN TIKKEN DIKEN KUS VAN MIJ EN VAN JOHN EN VAN MAX EEN POOT .PS NOU MAX DIE IS NIET BANG VOOR HET VUURWERK HOOR HIJ WIL ER JUIST OP AF EN JA DAT GAAT NATUURLIJKNIET DOEIIII

  24. Heel mooi en waar verhaal , Gisteren mochten de ouders en fam een boodschap voor hun fam in een oorlogsland een wens toe spreken , we moeten hopen dat ze allemaal weer gezond en wel terug komen. jij ook heel erg bedankt voor je lieve woorden en hele mooie plaatjes, Ik wens jou ook een heel geluk en gezond 2009 , Dikke kus Janny

  25. Lieve AnnJij ook bedankt voor je fantastische vriendschap vanaf het eerste uur.Ik ben me ook bewust van de misstanden in de wereld maar kies er lekker voor om daar maar af en toe aan te denken.Integendeel tot het (klote) kerstfeest ga ik het nieuwe jaar lekker onbevangen in en hoop dat onze vriendschap ook in het nieuwe jaar fier rechtop in de wind staat.Ik wens je een fantastisch/beregoed 2009Vele, vele dikke zoenen van je vriendje: Kaboutertje John

Geef een reactie

