Sinterklaas is morgen jarig, space problemen en weekend.   14 comments

Het was me het weekje wel weer in spaceland, wereldwijd zitten er nu nog mensen verbaasd of verdwaasd naar hun dierbare space te kijken, de bezoekersteller deed het eerst dinsdag de hele dag niet dus er was wat aan de hand, niemand had echter voorzien dat het woensdag een kleine ramp werd, de hele dag kon niemand op zijn/haar space komen en iedereen kreeg pagina’s te zien waarop stond "Deze pagina kan niet worden weergegeven", natuurlijk denk je het allereerst aan je computer, want daar zou het wel in zitten. Nee dus, alle andere programma’s kwamen er wel voor, na talloze en nutteloze pogingen de computer uitgedaan en vertrokken richting dorp en daarna allerlei andere werkzaamheden gedaan. Telefoontjes over en weer en ’s avonds o wonder daar was de space weer, maar was dat wel mijn space? Niet helemaal, er waren zowaar dingen bijgekomen die er eerst niet stonden en als één van de vele wanhopigen maar aan het knutselen geslagen, profiel het eerst veranderd en toen hele lijsten met z.g. space contacten verwijderd, afijn ik kon een klein logje maken en ik kon wat berichtjes beantwoorden en versturen, het begin was er. Het is nu vrijdagavond en alles gaat wel veel langzamer, maar dank zij Gerd kan ik in ieder geval afbeeldingen plaatsen, Edward en ik hebben ook tips uitgewisseld en nu begint het wat te wennen, alhoewel het er niet beter op is geworden wat snelheid betreft om naar andere spaces te gaan. Een waarschuwing vooraf was wel zo sympathiek geweest en de Helpfunctie had ook aangepast moeten worden, maar ja alles wat gratis is daar is vast wat mee, dus ook hier! Alle spacers sterkte, het is een droevige aangelegenheid maar we zijn stoere Nederlanders en laten ons niet kisten! Wat wel is gebleken tot mijn grote genoegen is dat spacers in nood elkaar op enkele uitzonderingen na toch zoveel mogelijk proberen te helpen. Allereerst…

00 ANN

Dit is dus een weblogje dat van de hak op de tak springt, want we gaan nu over tot de goede oude man die vanavond bij heel veel mensen zijn verjaardag al viert, maar morgen pas jarig is. Ach ja de stumper wil natuurlijk zijn echte verjaardag op gepaste wijze vieren met een stevige neut en niet via de daken nog maar een nachtje proberen om in de kleine schoorsteentjes van de centrale verwarmingen te kruipen, volgens mij zijn er dan ook flink wat kabouters ingehuurd al zien we die niet. Hieronder een kleine impressie die niet al te scherp is, maar toch aardig weergeeft dat Sinterklaas het ook niet makkelijk heeft.

  00Sinterklaas2.jpg picture by AnnMcDunn1941

 

00 Sinterklaas op zijn paard 00 Jan Steen Sinterklaasmorgen

Een oude prent van Sinterklaas                                                    Jan Steen: Sinterklaasmorgen

Iedereen die vanavond het feest gaat vieren met kinderen, kleinkinderen en andere familieleden, een heel fijne avond laat de chocolademelk maar stromen, de banketletters en staven eventjes opwarmen en vooral niet teleurgesteld kijken als jullie weer niet krijgen wat er op het verlanglijstje staat, want meestal is de bon er nog wel er kan dus ten alle tijde nog geruild worden (niet verder vertellen maar dat gebeurt echt! Dat heb ik van Sinterklaas zelf). Verder was het weer een week van slecht en koud weer met heel af en toe de zon erbij om te laten zien dat die in ieder geval nog bestaat. Toen ik vanmiddag uit het raam keek zag ik drie teleurgestelde pingvogels die zaten te wachten totdat ik eindelijk weer eens ging strooien, want vogels vinden Sinterklaas ook een leuk feest als er maar genoeg te eten is.

Wachtende vogels, waar blijft ze nu. 5 dec. 2008

Posted 5 december 2008 by Ann McDunn in Allerlei wetenswaardigheden

14 responses to “Sinterklaas is morgen jarig, space problemen en weekend.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Weer een heel mooi weblogitem. Ik heb verder nog niet zoveel met de spaces gedaan na de geweldig "verbetering" die ze in spaceland hebben doorgevoerd. Ik heb nog niet zoveel tijd gehad om alles uit te zoeken. Het is wel een beetje onoverzichtelijk geworden, er komt nu zoveel informatie op je af dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Dus ik zal vast wel een paar updates van vrienden zijn misgelopen. Groetjes en nog en fijn weekend, John

  2. Dear Ann,ja, het is weer pakjes avond, en dat kan best leuk zijn, maar of het ook zo is…kijk, een beetje sinterklaas moet toch tenminste bij de mediamarkt geweest zijn, wil hij gevolg geven aan de verlanglijsten…en die worden tegenwoordig ook al op de computer gemaakt en dan uitgeprint in tweefout, eentje voor de sint…en eentje voor het huishoudboekje, want dan weet je waar je geld gebleven is…nee, dat was vroeger anders…herinner me nog, dat de sint zelfs bij mij thuis langs kwam, maar hij is nooit binnen geweest…wacht even…een keer wel..en er was ook een pakje voor mij…ze noemden het in die tijd, mijn cadeau dus, een timmerdos, wat trouwens een rare naam is voor zon plat pakje..het pakje, ontdaan van het krantenpapier, liet een kartonnen bodem met daarop een hamertje en een ijzerzaagje zien…ik kon dus gaan timmeren, ware het niet, dat er nergens een spijkertje te zien was, en voor het zaagje…ik had geen hout om op te bijten,dus ook niet om door te zagen….tja, de tijden veranderen…als jij maar niet verandert lieve Ann, want je logjes blijven erg goed…zetten me vaak aan het denken…kortom, het was weer leuk op je space.Fijn weekend lieve Ann..Gerd

  3. Geweldig Ann ook hier is de goedheiligman geweest waarbij de konijn er het best van af is gekomen met een indoor speeltuin en volgens mij vond Sinterklaas dat de rest van de familie stonk want zij kregen een extra flesje voor onder de douche of onder de arm. ha ha Rocky ( het konijn dus) heeft het heerlijk naar zijn zin en dus niet zijn hok in te branden. , de winter depressie is bij hem voorbij. geweldig die spreeuwen daar zo wachtend zijn zo’n geweldig gezellige vogels. een heel fijn weekend gewenst en veel liefs Mazza

  4. Dear Ann,Je hebt er weer iets moois van gemaakt hoor,een genoegen om naar te kijken en te lezen.Overigens vindt ik dat Bram.vd.Vlugt het als "Goed Heiligman" geweldig leuk doet!Lieverd,ik wens je een heel goed weekend hoor!Een kus van je Broertje.

  5. Leuk verhaal en mooie foto van de spreeuwen!Fijn weekend!Liefs Petra

  6. JA AN HET WAS EN IS NOG STEEDS EVEN WENEN MAA DAAR KOMT OOK WEL WEER SCHOT IN HOOR MAAR WAT IK WOU ZEGEN MOOI DIE OUDEN FOTO S JA DAT IS ECHT SINTERKLAAS EN HU JA WIJ DOEN DAAT NIET AAN MEE HOOR BIJ ONS IS HET ELKE DAG ALS WE WILLEN SINTER KLAAS MAAR AT BEGRIJP JE WEL HE NOU IK ZOU ZEGEN IK WENSJE EEN GOEDEN NACHT RUST EN VOOR STRAKS MAAR EEN GOEDEN NACHT KUS VAN MIJ EN TOT MORGEN DOEIII

  7. Leuk log Ann. Het begint een beetje te wennen met de nieuwe omgeving. Prettig weekend !

  8. Mooi log, we wennen er wel weer aan zoals altijd.Fijn weekendx

  9. Gelukkig weer weekend Ann. Even een paar dagen niet naar de stinkfabriek. De moeilijkheden op spaces lossen zichzelf wel weer op, hoewel ik er ook vreemd en onwennig tegen aan zit te kijken. Enkele dingen vindt ik nog steeds moeilijk te verteren, maar ja, je moet een gratis dienst niet in de bek kijken toch ?.De kids zijn gelukkig volwassen, dus die sinterklaasflauwekul gaat gelukkig mijn deur voorbij. Het is nu wachten tot Henk opa wordt en dan begint het gedonder gewoon opnieuw, maar dan voor de kleinkids haha (nog maar even wachten).Ik ga je een fijn weekend toewensen Ann, en veel liefs vanaf deze kant.

  10. Ja lieverd wat een rare week was het ,toen de teller niet werkte dacht ik al mwa wat nu weer ,ach ja we moeten het maar weer uitvissen ,ik heb nu een startpagina waar geen updates meer staan ,ja zo heb je veel te veel en zo heb je niets .en over het weer grrrr na gisteren wil ik het daar niet meer over hebben hihi ,mens wat was ik bang op mijn fietsje in die gladheid !!,ik stoer echt niet !! Gelukkig voor mij geen sint feest .Het is hier in de tuin echt super druk met de vogeltjes maar ik moest gister toch wel even slikken toen ik dat dode vogeltje weg moest halen ,tja een grote mond en een klein hartje zeg ik maar zo .Lieve Ann ik wens je een heel fijn weekend ,liefs en een lieve knuffel van mij Elisabeth

  11. Om maar met de space ellende te beginnen, ik geloof dat ik nu alles weer onder controle heb, het is even wennen maar nog even en we weten niet beter. Ik vind de nieuwe diavoorstelling mooi geworden al baal ik als een stekker omdat met het overzetten van de foto’s veel van mijn foto’s minder scherp zijn geworden dan ze voorheen full screen waren. Ik ben in staat om alle albums leeg te halen en de foto’s opnieuw te uploaden. Is echter ook weer een hele klus waar ik nu geen zin in heb. Lief Ann die spreeuwen die zitten te wachten op wat eten. Ik wens je een hele fijn sinterklaas avond toe en een heel goed weekend.Groetjes, Charlotte

  12. Je hebt er zoals gewoonlijk een mooi logje van gemaakt Ann … wens jou ook heerlijk weekend en de warme chocolademelk staat hier klaar maar kadootjes hohoho-maar ,,, word ook al niet meegenomenin de zak van Sinterklaas dus niet mee naar Espagne sniksnik was nog wel zó ondeugend geweest ditjaar;-)Prachtige foto die onderste helemaal zoals het nu is!!! Liefsssssss

  13. Lieve Ann een heel fijn weekend Lieve groetjes janny

  14. Ben blij dat het weekend is, na deze enorm drukke week, en alle space-stress, die nog steeds niet over is.Ann, een prettig weekendGroetjes Sandra

Geef een reactie

