ALARM voor space ellende!   26 comments

00 Alarm 2 00 Alarm

Hierboven een foto zoals het echt niet nodig is, kijk naar het vlijtige baasje ernaast die gaat rustig door en komt eruit! Vandaag kregen wij allemaal de schok van ons leven, onze geliefde en makkelijk space is een bende geworden, wie het heeft uitgevonden weet ik niet, maar dat het prettig is kan ik ook niet zeggen. Het is allemaal een stuk onoverzichtelijker geworden en na de hele dag niet eens op je eigen space kunnen komen was wel héél vervelend, de teller deed het gister de hele dag al niet en dan krijg je al een kriebelig gevoel van "ze zijn ergens mee bezig", zonder waarschuwing voor wat er ging gebeuren en zonder gebruiksaanwijzing is het een hele toer! Maar goed we gaan stug door en laten ons niet kennen, onze spaces zullen niet gaan lijken op Hyves!

00 Alarm 3 00 dit oog ziet alles

Even een tip voor iedereen die erover in zit dat hun achternaam wordt vermeld en je ineens meer dan honderd contacten heb als je er eigenlijk maar 40, meer of minder hebt. Ga allereerst je PROFIEL BIJWERKEN, haal je achternaam weg! Fluitje van een cent, en anders maak je maar een andere achternaam, zelf heb ik dat het eerst gedaan en alle contacten die niet bij de space vrienden en vriendinnen horen heb ik verwijderd ook dat is makkelijk, aanklikken en vooral jezelf niet vergeten en verwijderen zodat je alleen de contacten overhoudt die in je vriendenlijst staan. Zelf heb ik mijn eigen naam direct veranderd, het is gevaarlijk en dat kan niet de bedoeling zijn! Privacy is er al haast niet meer, maar het kan nooit de bedoeling zijn dat iedereen nu maar je echte naam en e-mail adres heeft! Misschien is hier niet aan gedacht, of het was juist de bedoeling, maar beslist niet de onze. Dus als jullie bij het krieken van de morgen opstaan, allereerst je profiel veranderen! En vooral niet aan de valium gaan want dat zit per één januari niet meer in het ziekenfondspakket en dan wordt het nog een dure bedoening. Wij doen dit allemaal omdat we het leuk vinden en dat moet ook zo blijven. Sterkte allemaal slaap er maar een nachtje over!

Posted 4 december 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

26 responses to “ALARM voor space ellende!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Deze blog zie ik nu dus pas….de updates kloppen echt niet!

  2. Wat gek dacht dat ik hier al lang een reaktie had gezet, kennelijk niet dus!Nu even geen zin ann, kom zeker nog op terug … wil ook alle reaktieslezen maar heb mijn leesdag niet kan beuren hé … LiefsB

  3. Voorbeeld: Ik heet Annet Heymans, ben een vrouw, mijn postcode 9743ZK en mijn land Nederland. Ik meld echter bij @live/spaces dat mijn naam Marja Cranendonk is, vrouw, postcode 4226GA, land Nederland. Jullie kennen mij nu als Marja maar zo heet ik niet. NIETS is dus wat het lijkt op alle webpages. Een voor- en achternaam zegt dus niet veel, een postcode niet, man/vrouw niet enzovoort. Echter, als je privézaken op je space zet met foto’s van je familie, je auto, je boot etc. en ook nog zegt dat je in bijv. in Haarlem woont met uitzicht op de Spaarne enzovoort, dan ben je te achterhalen. Daar hoef je geen Sherlock Holmes voor te zijn. Je adres of telefoonnummer is dan zo gevonden en je kunt lastiggevallen worden; gekken genoeg op de wereld. Dat willen wij geen van allen. Daarom is het tegen alle regels van fatsoen en privacy dat MSN onze persoonlijke gegevens inclusief het emailadres publiekelijk heeft gemaakt, vooral voor hen die hun "echte" gegevens hebben ingevuld.Allen die hier hebben gereageerd, hebben een naam maar of dat hun echte naam is of een pseudoniem… who cares… we "kletsen" leuk met elkaar, daar gaat het om. Onderling gegevens uitwisselen is geen probleem, dat doe je zelf maar MSN is zijn boekje te buiten gegaan, daar hebben we bijna allemaal wèl problemen mee.

  4. Lieve AnnLaat ik nu net mijn achternaam publiekelijk gemaakt hebben voor iedereen (dus niet alleen mijn netwerk) en het pseudoniem John Doe heb laten varen. Wat maakt het mij uit dat mensen mijn naam kennen, verdere info over mijn persoontje is er ook niet, dus ik wacht het nog even af.Wat betreft vrienden en contactpersonen is wel wat vreemds aan de hand. Je vrienden worden (bij mij) automatisch opgenomen in MSN en Hotmail. Als ik ze daar verwijder, verdwijnen ze ook uit mijn vriendenlijst.Zo raakte ik dus tot drie keer toe mijn vrienden kwijt.Leuk zo’n integratie tusse space, hotmail en MSN.Als je tips hebt, graag.Ben trouwens blij je weeer on-line te zien.

  5. Lieve Janny en Anne,privé blijft er totaal niets, en dat was ook niet het probleem, maar iedereen met een nickname wil die graag houden en niet haar/zijn eigen naam op internet hebben. Dat was het wat de anderen en ikzelf helemaal niet leuk vinden, met een nickname en een plaatsnaam kom je niet zover, maar als je volledige naam vermeldt staat kan daar veel ellende uit voortkomen.Liefs, Ann.

  6. als je iets prive wild houden moet je de digitale snel weg niet gebruikennog een fijn weekend groet anne

  7. Hallo AnnIk vind wel vreemd dat mensen nou over hun privee gelegen heden zitten want via google is toch alles al bekent ik word tot 20 tot 30 keer bekeken door google en ook mijn gasteboek met codus waren altijd al te zien En ook alle imail adressen stond bij alle contact perzonen en nog Lieve groetjes Janny

  8. allo ann ik hoop niet dat het zo erg word dat ik de laptop stuk maak zoals hier boven. ik krijg nu ook meer post voor sms, en mijn naam veranderen doe ik ook nog tenminste als het lukt. fijn dat je het allemaal erop heb gezet .ik wilde naar je space toe maar wat duurde het lang gisteren ook al, ik vind het niet meer zo leuk je bent nu langer bezig ,liefs joke

  9. Er is me al veel duidelijk geworden, maar er blijft ook nog veel onduidelijk. Nou ja over een posje weten we al niet meer beter denk ik. Maar wat ik graag wil weten kun je ook de reacties die vrienden bij anderen geven uitschakelen. Ik krijg zoveel van die berichten dat ik de updates mis, en die vind ik veel belangrijker. Succes ermee verder en alvast een prettig weekend!Liefs Petra

  10. vooral veel wegvinken denk ik, op twee verschillende lijsten….space is wel vaker veranderd, eerst was het dan onwennig en rommelig. bovendien hier vind je wat en daar laat je wat.ik denk dat als we eenmaal gewend zijn er ook best dingetjes handiger zijn geworden.kortom vooral wegvinken, we hoeven niet alles te weten . onrust in de kippenren, en welke haan kraait koning? wie houdt van wie? Ik een beetje van jóu.dikke kus!

  11. Maar lieve Ann,Het likt nu al op HyvesEn daar wilde ik nooit zijn….Ben erg ongelukkig….Agnès

  12. Heb ook geklaagd. is troepje

  13. ach ja liefen marie of was het an weet het niet meer maar laten we het maar op an houden dat licht gemaklijker op mijn tik vinger hahah verleden jaar was het zelfden gedonder hoor en ja prive gegevens die heben ze toch wel hoor in dit land heb je niks meer voor je zelf als je denk dat weet niemand nou dan heb je het mis even op google en je ziet precies wat en hoe iemand zijn spacee bewaakt maar ja ze doen maar het is weer even aan passen en dan gaan we gewoon weer lekker verder met ons ze spacee diken kus voor jou van mij doeiii

  14. Ik kan me ook nog niet zo druk maken over mijn privegegevens Ann, die waren toch al bekend. Ik erger me eigenlijk nog het meest aan de vervelende updates van vrienden de reageren op items. Het enige waar ik echt van op de hoogte wil gehouden worden zijn nieuwe items of foto’s van vrienden en mensen de een reactie achterlaten in m’n log. Voorlopig vindt ik het nog even behoorlijk onoverzichtelijk

  15. Privé?? Als je meedoet aan space/ hyves of wat dan ook op dat gebied, dan is privé verledentijd. Niet nu space veranderd is, dat was voor 3 december ook al aan de orde. Maar ja, eigenlijk kiezen we er zelf een beetje voor, nietwaar! Heb trouwens wel een klacht ingediend bij de firma space, want ze moeten het nu ook weer niet zo gemakkelijk maken vind ik. Dus een beetje tegenstrijdig ben ik wel, nogmaals met een beetje zoekwerk kan je enorm veel van het privé van iedereen achterhalen. De wereld waarin wij leven!!! Kan trouwens geen plaatje plakken heb ik gezien, ga ik ook maar eens uitvogelen. Lieve Ann, tot de volgende keer. Liefs, Belia.

  16. ghehehehe, heb ik toevallig net allemaal gedaan !Er staan nu echt helemaal geen gegevens meer op waarvan misbruik gemaakt zou kunnen worden, tenminste, dat denk ik!Tis toch te gek dat al je privégegevens zomaar te grabbel worden gegooid !Nahjah, binnenkort is iedereen weer gewend, is het leed geleden en weten we niet beter tot de volgende verandering…….Liefs, Miem

  17. Vandaag gaat het toch beter als gisteren.Privatie schiet er niet veel meer over.Mijn achternaam is veranderd in een geheimzinnige CTerwijl ik weet dat iedereen hem kan lezen op mijn schilderijen.Tja we leren er wel weer mee leven ik maak mij daar alvast niet druk om.Liefs Melda

  18. hallo ann:ben het met je eens en ik vind dat dit de prive ook aantasten ik kan nu lezen waar je een reactie aangegeven hebt nou ik vind ik hoef dat niet telezen dat berichtje is voor de gene waar je het heen stuurd toch? Ik vind dit nu een rommeltje zo maar goed ik heb een klacht in gediend bij misbruik melden. hopelijk word er gehoor aangegeven fijne dag nog and have fun.

  19. Lieve Ann,’t Zal wel weer ’n kwestie van wennen zijn maar ik vind er nu nog niks aan zo!!Wat ’n omslachtig gedoe om hier op space te komen!Als ik ’t in de gauwigheid heb gezien,kan je niet meer op je eigen space naar "space home" en dan verder naar wie je maar wilt?!Bijgewerkte en nieuwe spaces op mijn eigen space zijn ook ineens weg?!Ik snap er niks van nog hoor!Gisteren had ik al ’n rotdag,vandaag al niet veel beter,dan krijg je dit nog erbij?!Misschien valt ’t voor mij nog mee want ik heb geen "open" space,alleen voor mijn eigen vriendenclubje ben ik zichtbaar,toch,als ’t goed is of is dat ook veranderd!?Ik ga eerst maar ff kijken naar m’n eigen profiel,misschien moet ik die ook bijwerken!?Liefs en ’n dikke knuff van Corry en doggy Joep!!

  20. Lieve AnnWat staan we allemaal op onze kop he pff,ik kon m’n achternaam niet verwijderen er bleef staan achternaam vereist dus hek ik er alleen een .punt gezet ,,verder word ik iebel van alle updates die ik zie wie wat bij wie schrijft en waarop anderen reageren ,maar dat is denk ik ook wel in te stellen ,zo blijven we nog wel even bezig ,ik ben er in elk geval ook niet blij mee ,het lijkt nu idd Hyves wel hier Bah daar ben ik juist mee gestopt om dat ik dat zo rommelig vond .Tja tis wat hoorLiefs Elisabeth

  21. Lieve Zuster,Nu ik weer fris en monter…..O,ja?,..JA!,achter mijn schermpje zit,moet ik toch tot de conclusie komen,dat het er allemaalniet gebruiksvriendelijker op is geworden.Maar zoals je zelf al zegt,wij gaan stug door,om nu te zeggen….ik stop er mee,is voor mij niet aan de orde,na een poosje ben je er weer aan gewend.Een kus van Edward.(daar is niets aan veranderd!)

  22. Goede morgen AnnHet is zoals je zegt, het is hier de laatste weken niets anders dan misserie op internet, maar troost je op andere spaces is het even erg als hier.Het ergste vind ik dat je er niets aan kunt doen, dat we gelaten moeten toekijken en wachten wat die allemaal nog gaan uitspoken op het net.Plezant is wel anders, nu ziten we weer met een ander manier om naar ons space te gaan en ook naar de vrienden toe, wat staan we ons nog te wachten !Nog een fijne dag, Annie

    Annie Marie José
  23. Er zijn mensen die foto’s van hun (klein)kinderen gezellig op spaces zetten. Die plaatjes zijn altijd leuk om te delen met vrienden. Maar nu hebben die schattige kindjes ineens een naam en een adres (dat kan ik vinden dus een slechterik ook). Gevaarlijk hoor, gezien het aantal pedofiele randdebielen dat rondloopt. Ik heb inmiddels een klacht ingediend via Feedback. Staat op mijn space. Neem het over en klaag ook!Liefs, I.

  24. Goedemorgen Ann, ook weer wakker? Heb je nog computers gezien in je droom, die niet meer werkten?Ik kom straks nog even weer langs om je artikel te lezen, eerst even een ontbijtje……Fijne dag nog, Liz@

  25. Aanloop moeilijkheden?Ze kunnen het zelf wel uit zoeken,denken ze daar.Pravicy weg er mee .wie zitten hier achter.Misschien wel mijn langste tijd gehad op space,als het zo moet…..Ik ga vandaag kijken wat de andere space vrienden er van vinden.gisteren werkte er bijna niks meer.misschien nog een dag geduld hebben, totdat alles weer werkt.eerst maar PROFIEL BIJWERKEN Ann,dan zien we wel verder.groetjes van gerrit

  26. Ja wat een ellende allemaal .Leuk is anders .We zullen het wel moeten accepteren dat ze de boel hebben veranderd allemaal .Ann jij zult nog wel lekker in je bedje liggen want zoals ik zie was dit berichtje laat geschreven door jou .Slaap lekker .

Geef een reactie

