Winter in de herfst net als zomer in je lente!   20 comments

Het was een hectisch weekje, maar afijn we zijn de week weer doorgekomen en door alle reacties en berichtjes weet ik in ieder geval dat het op enkele na goed gaat met de vriendenkring en dat is fijn. Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor de vele reacties n.a.v. mijn laatste twee logjes over twee maffe ministers, vooral de reacties na het paddenstoelenleed waren geweldig en ik heb erg moeten lachen om sommige berichten. Voor ik verder ga mijn wekelijkse wens voor iedereen die hier een kijkje komt nemen

ANN

Mijn naam heb ik maar niet op deze foto gezet, want het is meer een zoekplaatje dan een foto van een vinken vrouwtje, dit diertje bleef gelukkig net een tel langer zitten dan de rest van de zwerm die telkens komt eten maar beslist niet op de foto wil. Het leven van een amateur fotografe is hard, keihard mag ik wel zeggen. Vriend Henk had mij aangeraden een krant voor het raam te hangen met een gat erin voor de lens, ineens zo’n groot stuk papier vonden ze dus al helemaal niets en ik heb ze een uur niet meer terug gezien, ik blijf dus maar geduldig kruipen om toch nog eens een echt mooie foto te maken, vogels genoeg en voer ook maar wat zijn ze snel! Heel veel mensen hebben een flink stuk winter gehad in de herfst, dus als het net zo gaat als met de zomer dan hebben we de winter wel gehad en krijgen we weer zo’n kwakkel toestand met veel regen, storm, hagel en duister weer. Daar kan ik jammer genoeg niemand de schuld van geven, de natuur regelt dat allemaal zelf en dat is maar goed ook want anders kwam daar weer herrie over. Het vorige weekend ben ik eindelijk gaan opruimen en geloof me het is maar goed dat mijn zoon een Kringloop Plus winkel heeft want daar kan die zaak wel een paar dagen op draaien en ik ben nog lang niet klaar. Voor de rest was het hier erg stil maar dat went al aardig. Maandag dito met een sterretje, dinsdag ben ik met mijn hartsvriendin Bertien naar Groningen geweest, naar de Pathé bioscoop en daar een prima film gezien "Blindness" van regisseur Fernando Meirelles verfilmd naar het boek van José Saramago "Stad der blinden", koffie gedronken, boodschappen gehaald bij Appie Hein, omdat we die hier niet hebben en daar ja, ja, ik schaam me diep notabene meteen maar een flinke kam bananen meegenomen. Daarna lekker uit eten geweest en dat mocht ook wel na zoveel uren. Het sjouwen gaat echter nog steeds niet echt goed, dus wie was de pineut, jawel Bertien ik kon het toch niet laten om haar van een afstand toch maar even op de foto te zetten.

De Herenstraat in de avond, 25 nov. 2008

Vanwege het slechte weer was het zelfs in de Herenstraat stil en al vrij vroeg donker. Maar aangezien we lekker hadden gegeten in de Naberpassage konden we alleen maar een klein beetje lichamelijk stuk, geestelijk waren we vol goede moed, maar waren wél blij dat we bij het station zijn aangekomen zonder 112 te hoeven bellen. Bertien heeft mij nog wel even gezegd dat als we weer samen zouden weggaan, dat we dan toch maar een karretje mee moesten nemen voor het geval ik weer last kreeg van een bananen aankoop. Voor jullie allemaal toch maar een boeket bloemen uit vriendschap en een mooi boeket is nooit weg, de foto is trouwens genomen in de bibliotheek die verbouwd is en al weken draait, maar morgen pas officieel wordt geopend. Ook daar is de charme totaal van weg, alles gaat nu met computers en contact is daar dus ook al niet meer. Alle veranderingen zijn echt geen verbeteringen en als het zo doorgaat komen er al meer mensen totaal alleen te staan en kunnen alleen nog maar communiceren met machines en apparaten. Niet alleen thuis maar ook in de winkels en andere gelegenheden.

Boeket bibliotheek 28 nov. 2008

Het is een bijzonder mooi bloemstuk en de appeltjes zijn waarschijnlijk voor het afgevloeide personeel! Of er een enorme gouden handdruk aan te pas is gekomen betwijfel ik ten zeerste in dit zuinige dorp. Voor alles is geld en het hele dorp ligt constant ergens open, ook voor dure kunstwerken is er geld maar een zwembad dat toch beslist geen luxe is voor kinderen die moeten leren zwemmen en ouderen die het fijn vinden om eens te gaan zwemmen daar is geen geld voor en staat op de rand om te verdwijnen aangezien de gemeente er geen geld in wil steken. Één rotonde minder en het zwembad kan blijven en anders moeten de kinderen maar naar Drachten! Dat is dan wel 25 km. verderop maar daar zit de gemeente Achtkarspelen helemaal niet mee. Inmiddels zijn er al meer katten in de tuin gekomen, ze komen nu zelfs uit andere straten en deze hieronder heeft wel een zeer aparte kleur, alhoewel kleur?

Deze kat eet ook al frituurvet, 25 nov. 2008

Deze poeipoei is ook al dol op frituurvet, het dier heeft dan ook geen bult op z’n rug maar tja dat vet kwam ook op de foto. ook is poes niets aan het doen wat het op de kattenbak hoort te doen, maar zit op de sprong voor dat mens dat naar hem/haar zit te kijken en dan ook nog een zwart kastje heeft. Tot slot nog een foto van mijn troetelplant de witte Anthurium die voor de derde keer aan het bloeien is, overigens snap ik er helemaal niets meer van want de bloembollen spruiten uit!!! Het ijs was dus toch ergens al lag er geen sneeuw.

Anthurium of flamingoplant heeft nieuwe bloemen. 24 nov.2008

Bloembollen en ijs in november, 24 - 11 - 2008

Posted 28 november 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

20 responses to “Winter in de herfst net als zomer in je lente!

Subscribe to comments with RSS.

  1. al je fotoos zijn mooi, en het bijschrift bij het biebboeket is prachtig, maar die laatste foto: dáár doe ik het voor. altijd weer een nieuw begin, een voorbeeld van de natuur. zelfs tussen grove korrels zeezout, het lekkerste kruidigste zout, barre omstandigheden voor een plant, lopen de bollen uit.
    ik had laatst ook zo’n witte anthurium in handen, twijfelde of ik hem kopen zou. op dit moment is mijn huis bijna plantvrij, een schijfcactus, vrouwentongen en zo’n waaiersanseveria staan er….
    ik had het er met neef Frank over, toch volgend jaar weer eens mijn lege bloempotten van zolder te halen en het gezellige groen weer in huis te halen dan.

  2. je kunt altijd leuk schrijven !
    en wat betreft de foto van de kat, tja hij zat wel in zo’n houding dat ik dacht, hij zal toch niet net daar ???
    :)

  3. Ach Ann, ik zie je laatste foto met je troetelbol! ik was hem al weer helemaal vergeten…maar hij maakt het goed zo te zien en de tuin en niet meer voor het raam. Heeft ie nou zoveel jonkies gekregen? toch wel een heel bijzondere troelelaar.
    Je week was druk lees ik, maar wel leuk.
     
    Liefs Liesje

  4. Ach Ann, ik zie je laatste foto met je troetelbol! ik was hem al weer helemaal vergeten…maar hij maakt het goed zo te zien en de tuin en niet meer voor het raam. Heeft ie nou zoveel jonkies gekregen? toch wel een heel bijzondere troelelaar.
    Je week was druk lees ik, maar wel leuk.
     
    Liefs Liesje

  5. Fijn dat je een leuke week had ,je verhaal is plezierig om te lezen en de foto’s als altijd heel mooi.Het is wel erg stil en nat in de winkelstraat maar daardoor en ook door de kerstversiering is het een sprekend plaatje geworden.
    Lieve groetjes Melda

  6. Lieve Ann
    Ook voor jou weer een week met van alles wat ,ja de vriendenkring ,soms dunt hij uit maar vaak komen er ook weer leuke vrienden bij ,met de een gaat het goed met de ander iets minder het is toch wel een leuk wereldje ,en verder tja de ministers knettergek aan het worden ,het weer !! ach daar doen we het maar mee ,en die poeipoei is straks waarschijnlijk aan de race na het eten van het frituurvet ,je plant is prachtig ,ik moet eerlijk bekennen dat kamerplanten het bij mij vaak niet overleven Bloos Bloos ik heb er maar een paar en dat zijn de simpele soorten die weinig verzorging nodig hebben ,ennuhh ja inderdaad de volgende keer een karretje mee
    Liefs Elisabeth

  7. Lieve Ann,
    ‘k Heb weer genoten van je verhaal en de foto’s!Vogels fotograveren dat doe ik maar niet meer proberen,lukt toch voor geen meter,ten1ste zijn zij te vlug en ten2de ik te langzaam!!’k Leen de plaatjes wel van internet,hihihi!’n Mooi boeket!!En weer ’n nieuwe "poeipoei" zoals jij die noemt,leuk!En dan de bloembollen…’n mooi plaatje maar ze zijn toch veelste vroeg?Nogmaals ’n fijn weekend Ann!!
    Liefs Corry en doggy Joep!!

  8. Een heel mooi verhaal ! Net als Edward en Henk vind ik die foto van die winkelstraat echt geweldig ! Zo’n winkelstraat in het centrum en dan zo rustig ! Het staat een beetje symboloiek voor de leegte van het bestaan. Zelfs in in zo’n grote stad kun je je nog eenzaam voelen ! Groetjes, John

  9. Ik ben ook al dagen bezig om de meesjes op de gevoelige plaat vast te leggen..net als bij jou..elke beweging is er 1 teveel voor ze..maar ik hou vol hoor..snap ff niet dat door automatisering er minder mensen werken in julie bieb..bij ons zijn er daardoor juist meer mensen komen werken!!..en persoonlijk contact is er ook nog steeds..kan altijd bij ze terecht met vragen..heb weer genoten van je foto,s meiss!!!..fijn weekend Ann..liefs Caro.

  10. Ik heb weer genoten van je verhaal en van de mooie foto’s.
    Ik wens je een heel fijn weekend!
    Liefs Petra

  11. Ann wat weer een prachtig verhaal ,heerlijk om zoiets te lezen beter dan een krant .
    En je foto,s super hoor .
    Met de vogeltjes gaat het straks ook lukken geduld meis .
    Nogmaals een fijn weekend

  12. Het is weer een mooie uitgave geworden, fijn dat de week prettig is geweest. De foto van de Herenstraat is prachtig,  nat en haast verlaten, op jullie twee na dan, leuk. Lieve Ann het was fijn om jou verhaal te lezen, en ik wens je een heel mooii weekend, liefs Belia. 

  13. Voor dat ik weg ga wil ik je toch nog even zeggen ,wat weer een pracht verhaal je kan van niets iets spannens maken En de foto s zijn zoals gewoonlijk weer uniek. Ik heb begrepen uit je bericht ,dat je mijn foto s mooi vondt.
    Die stilte die jij daar nu mee maakt daar ben ik mee op gegroeid .Dat is anders he dan die grote steden Ik vindt nu juist die stilte heerlijk  Ik wens je nogmaals een fijn weekend toe!
    Lieve Groetjes LINY

  14. hoi lieve ann wat een prachtfoto’s
    en jou verhaal is ook weer heerlijk om te lezen
    ga van de week ook weer eens aan de slag met de vogels op de foto te zetten
     
     ja het gaat super goed met joop
    gaat zo snel meid dat ik er naar adem snakent achter na ren
    en ben te bezorgt het gaat zo vlug
    is gelukkig wel goed teken hoor ik bedoel niet dat ik het anders zou willen
     
    maar mijn schrik zit er nog zo in
    daar heeft hij geen last van
    gelukkig maar
    hij s nog wat warrig
    en ziet nog dingen voor bij gaan die wij niet zien maar dat komt door de narcose dat moet slijten en met rust in zijn geest
    vanacht belde hij om 2 uur hij dacht dat het ochtend was
    en om 7 uur was hij ook weer pressent maar toen lag ik zelf al paar uur waker
    maar het stelt me wel gerust
    dat hij beld dan maar even hartklopping
    nu aan een heel verhaal meis wens jou ook een zeer goed weekend toe wou dat ik de stilte voor je een beetje kon op lossen maar kan je alleen maar zeggen dat ik vaak aan je denk dikke knuffffffffffffffffffffffff

  15. Je verbijsterd mee eigenlijk een beetje met die foto van de winkelstraat. Misschien een gelukstreffer zal je zeggen maar de dieptewerking van de straatverlichting en het prachtige licht en kleuren op dat natte wegdek zijn helemaal superrr. Heb nog wel een tip voor deze foto, in deze situatie was ik precies midden op de weg gaan staan voor een perfecte symmetrie, en als je de foto helemaal recht wil hebben mag je die best even naar me toe sturen. Die witte plant heb je er trouwens ook errug mooi opstaan.
    En natuurlijk was ik even met jullie mee tijdens je uitstapje.
    Leuk verhaal en de foto’s nog beter zelfs.
     
     

  16. Jij hebt het toch maar enorm getroffen met zo’n hartsvriendin Annetje !!
    Ik hoop voor haar dat het verhelpen van een dubbele breuk in haar zorgverzekering is opgenomen!
    Prachtige foto’s en een gezellig verhaal weer meid!
    En dat een kat aanschaffen zou helpen tegen poezenbezoek in je tuin kun je wel vergeten hoor!
    Vanavond zat Whoopie de tuin in te staren, recht in de ogen van een buurtpoes die er eens lekker voor was gaan zitten……
    Geen geblaas, geeen gegrom…….. misschien is het buikvlinderseizoen weer aangebroken!
    Veel liefs, een dikke knuf en een heel fijn weekend!
    Miem

  17. Lieve Ann, ik sluit me helemaal aan bij Edward. Hartelijk bedankt voor alle verhalen en mooie foto’s. Ik geniet er altijd van.
     
    Veel liefs, Charlotte

  18. ook toevallig die plant anthurium heb ik vandaag gekocht een witte 9 euro ,dus wees er maar zuinig op maar dat ben je ook wel als hij al voor de derde keer aan het bloeien is.je hebt weer een leuk verhaal geschreven .ik was van de week ook in de bibliotheek en als je dat ziet hoe die moeders met de kinderen achter de computer alles moeten intikken ,maar kinderen leren snel , afgeschreven boeken 1 euro en je kon de euro in een bakje gooien  niemand keek er naar ze vertrouwden het wel.inderdaad het is niet druk in de straat het zal volgende week wel drukker worden net voor sinterklaas, maar je foto is mooi geworden hoor! en wat dat bloemstuk betreft het is niet tehopen dat het een arbeidsplaats heeft gekost daar bij de bib. liefs joke

  19. Lieve Zuster,
    Je verhaal is zoals gewoonlijk weer leuk om te lezen, ik vindt het fijn voor je dat hebt genoten van het uitje met Bertien.
    Vogeltjes fotograferen kan je van te voren niet plannen hoor,vaak is dat een "Lucky Shot",ze zijn zo snel!
    Maar niet om het één of ander,ik zit verbijsterd voor mijn schermpje te kijken naar de prachtige foto van de winkelstraat
    met Bertien,zo’n opname is nu ook niet direct simpel te maken,en ik vindt hem schitterend,dit ook door de weerspiegeling
    op het natte wegdek…wie zij er ook weer dat het maken van een feestverlichtingsfoto niet zou lukken?
    Nogmaals een fijn weekend gewenst,en een dikke kus van Edward.

  20. Ik had altijd gedacht dat vooral fotosyntese een rol speelde in de rol van de ontwikkeling van de natuur. Tot mijn verbijstering onstpruiten de zonnebloempitten voor de volges in een beanstigend tempo zoals de bruune bônen van je broer. Komt niets goed van.
    Die kat kijt venijnig maar kan er me iets in inbeelden. Het enige wat helpt is zelf een kat aanschaffen. Haal een kneusje uit het asiel. Cybermus (haha is echte typefout maar wel een leuke)  is er lyrisch van. Ik  weet dat je huivert, maar je krijgt zoveel terug. Ik zit ook vaak alleen ’s avonds en niets fijner dan een poezenpoot op je schouder of kopje in je nek. En dan zeggen Jules kom we gaan slapen. Uiteraard ben ik spastisch dat hij verdwijnt, maar dat moet ik er maar bijnemen.
    Ben happy voor je dat je een leuke week had enne als je beheofte hebt je weet me te vinden xxx
     

Geef een reactie

