Storm, regen en sneeuw dit is niet leuk meer!   24 comments

We krijgen een slecht weekend wat het weer betreft, maar dat hebben we ook al een paar dagen. Hier in het hoge noorden is het vandaag maar 4 graden geworden, de storm buldert en giert en de regen of hagel klettert tegen de ramen dat is natuurlijk best wel een lekker gehoor als je veilig binnen zit, maar prettig om er in te lopen is anders. Gelukkig heb ik de boodschappen binnen en de meeste werkende mensen zijn nu wel naar huis, als er gewaarschuwd wordt om maar liever thuis te blijven dan is dat erg mooi, maar daar hebben de mensen die nog wel moeten werken, o.a. het personeel van de supers en de benzinestations weinig aan. Mijn weekend wens voor jullie allen is een foto van een hardnekkig en lelijk roosje dat ondanks alles stand houdt en dat vind ik dan weer dapper van zo’n nietig bloemetje.

ANN 3 

Het is hier het laatste roosje dat nog stand heeft gehouden, maar de bladeren van de bomen gaan nu heel snel verdwijnen en worden meegezwiept met de harde wind, ze hebben hun plicht gedaan en de bomen gaan rusten wat ze ook wel hebben verdiend. Ondanks dat het niet bepaald een geweldige zomer was, hebben alle bloemen geweldig gebloeid en het was weer een lust om te zien en niet te vergeten te ruiken, lopen door een laantje met rozenstruiken is heerlijk. Ook de herfst heeft ons weer laten genieten van extra veel zwammen en paddestoelen, prachtige luchten en het altijd mooi verkleuren van de boombladeren. Nu is het weer de tijd voor de vogeltjes, zomers een tuin ’s winters een open volière dus het hele jaar is er wel wat te zien.

Kringloop Plus, Nieuwe Boteringestraat 64-66, Groningen, 15 nov. 2008. Bloemen van Hielkje

Bloemen hoeven we ook niet echt te missen, want in een vaas is het toch een fleurig gezicht en zelfs een paar takken met uitgebloeide bloemen kunnen mooi staan. Foto’s maken buiten zit er even niet in, dus maar proberen achter het raam wat vogeltjes op de foto te zetten maar dat valt vies tegen, of ik nu zo lelijk ben of dat ze bang zijn voor het zwarte kastje weet ik niet, maar als ik al sluipend en kruipend haast met ingehouden adem een stel vogels wil kieken dan gaat er een wolk de lucht in en slechts een enkele dappere vogel houdt stand en dan is het nog moeilijk omdat die kleine diertjes altijd in beweging zijn. Hieronder een probeersel en niemand hoeft te zeggen zet dit of dat even een tandje lager of hoger, want dat doet die camera van mij niet een spiegelreflex camera zit er niet in en dat hoeft ook niet want dan sjouw ik me een ongeluk en daar heb ik dan weer geen zin in.

Merel mannetje 18 nov. 2008

Deze merel zat net dicht genoeg bij en keek gelukkig even de andere kant op, anders zijn het net zoekplaatjes. Het is wonderbaarlijk hoeveel poezen er inmiddels op bezoek komen, zelfs van de straat achter ons komen ze even mee eten, op zich ben ik dol op katten maar sta soms wel heel hard ksssst. te roepen waar één kat echter helemaal niets om geeft, die vreet zelfs de vetbollen en het brood op, niet dat het dier honger heeft maar het zal zijn/haar karakter wel zijn, het is wél een slim beest het gaat op een stapel tegels zitten precies onder een voederhuisje en wacht rustig op een prooi, gelukkig zijn vogels ook niet zo dom om te blijven zitten en de merel mannetjes letten goed op.

Poes van de buren op vogeljacht, 9 nov. 2008

Toch wel een mooi gezicht zo’n hoofdje dat heel gespannen kijkt naar een dom vogeltje en toch vind ik het fijn dat ik nog niet heb hoeven zien hoe poeipoei een buit had. Tot slot nog een foto die ik gemaakt heb van een bijzondere kleur zwam, vraag me niet hoe het ding heet want dat weet ik echt niet, maar de kleur vind ik prachtig. Misschien is het al het rottingsproces want de zwam ernaast heeft het loodje gelegd.

Zwam met een bijzonder kleur, Veenkloosterbos 21 okt. 2008

Posted 21 november 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

24 responses to “Storm, regen en sneeuw dit is niet leuk meer!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ze zijn allemaal mooi ,de foto’s .Probeerde de mooiste er uit te zoeken maar ze hebben allemaal iets speciaal.
    De kleur ven die zwam vind ik bijzonder mooi.En natuurlijk ook je beschrijving.Zie je in gedachten sluipen met je camera .
    Liefs Melda

  2. dat is de stoneszwam ann.
    natuurlijk een beetje uit elkaar vallend op die leeftijd,
    maar nog steeds prachtig, zoals wij allemaal (dus die vogels hebben geen poot om op te staan als ze voor jou wegvliegen)
    griep nog steeds, hardnekkig.
    heel veel liefs, en warmte .

  3. lieve Ann..wat een lief en dapper roosje..en wat een lief vogeltje heb je mij gestuurd…vandaag hebben de vogels bij mij in de tuin spagetti gegeten..ik hou van ze en voer ze elke dag.een leven zonder vogels is voor mij ondenkbaar..
    tussen het gesjouw en ziekenhuisbezoeken heb ik mij helemaal op mijn viool gestort…ik oefen elke dag 3 uur…
    dat geeft rust…en afleiding…ik wens je een warm en fijn weekend toe..heel veel liefs
    Claudia

  4. Was hier ook bar en boos meis. Had mijn camera niet bij helaas het wolkenspel over de rivier was adembenemend. Heeft geen zin om dan naar  huis te crossen want 10 min later is juist dat onwerkelijke weg, rechts hagelde het in het midden scheen de zon en links kwam weer een zwarte bui (180 graden). Welke camera heb jij eigenlijk ? Mijn FinePix  was niet heel erg goedkoop maar lang geen spiegelreflex en de macro is altijd al slecht geweest. Maar enfin hij is verder prima en nog maar 3 jaar oud. Een echte spiegelreflex, tja het is geen droom, ik heb er zat (mijn vader collecteerde ze) ze doen het allemaal nog prima en heb tig lenzen. Alleen zijn ze niet digitaal en wegen ze een ton. Daarom wil ik geen spiegelreflex meer. Maar troost je binnen 1 tot 2 jaar zijn de niet spiegelreflexen net zo goed als de spiegelreflexen. Denk dat de jouwe al van de nieuwe generatie is. Mijn rozen (zelfde kleur) staan er net zo verpieterd bij (we moeten ze afknippen, maar doet zeer). Met al je tuinwijsheid, waar overwintert mijnn olijf best ? Vroeger stond hij op de vensterbank in de slaapkamer, relatief koel en veel licht maar hij kan echt niet meer naar boven en treurt in de schuur. Heb vogelvoer gemaakt vandaag (en een zooitje ervan gemaakt). Ga ik morgen in een oud vergiet ophangen in een rozenboog. Knappe katten die daar een vogel vangen. Zal foto’s nemen met of zonder vogels en er zitten er zoveel. Jules kijkt er niet naar om, is veel te koud. Maar toen ik dat vogelvoer maakte stond hij te miauwen, toe nou, euro-frietvet met noten en studentenhaver, is toch niet voor een kat. Hij heeft last van afkickverschijnselen want moet afvallen, 1 kg minstens.  Staat op ratsoen en is niet echt happy.

  5. Lieve Ann,
    Ik hoop voor de poes dat tie niet ziek word!!Zo’n jaar of 4 geleden had ik ’n kat Binkie,overdag lekker buiten en ’s avonds binnen.Toen ik op ’n ochtend beneden kwam had Binkie overgegeven,ik zal je de details besparen maar alles zat onder,overal lagen pinda’s!Volgens mij had tie ’t vogelvoer ook gevonden,alleen kon zijn maag er dus niet tegen?!En wie mocht ’t opruimen…ik,zei de gek,zoals ik altijd alles mag opruimen van de dieren maar gelukkig ben ik er niet echt vies van!Ik vind ’t ook erg moeilijk om de tuinvogels te kieken,eigenlijk hangt ’t voer te ver weg van ’t keukenraam.Jou merel staat er toch nog mooi op hoor!De winter komt eraan hé,vandaag vanalles gehad…droog,regen,natte sneeuw,zonnetje,hagel…maar nog niet genoeg dat ’t blijft liggen!Ik wens je nog ’n fijne zondag Ann.
    Liefs Corry en doggy Joep!! 

  6. Hallo lieve Ann,
    Ik heb over dit logje een vraag, maar ik zal hem zelfs beantwoorden.
    hoe komt zon verhaal tot stand?
    het antwoord is net zo kort als de vraag:
    sommige mensen kijken, en anderen nemen waar.
    en dan nog dit:
    spiegelreflex of niet, compliment voor het geheel!
    wens jou een fijn weekend lieverd.

  7. de winter is in aan tocht maar de bloemen geefen hun laasten pracht wie heeft dat toch bedacht  .
    de winter heeft zo zijn mooien kanten  maar een raam met kranten  nee dat geeft toch niet de mooisten kanten .
    de winter is lang genoeg om daar is over te vertelen  nee geen koffie met vellen maar gewoon cocolade melk .
    de winter daar kijkt niemand naar uit maar toch als je dan die merrel ziet en zijn vrienden  eten van jou vet bollen .
    de winter is soms koud maar kan ook warm zijn  als we jou spacee bezoeken is er even geen winter maar gewoon een spacee die met liefden is gemaakt zo dat het toch een klein beetje zomer is vandaar schrijf ik jou dit gedicht diken kus voor jou ik hoop dat het je helpt tegen de kou  doeiiiii

  8. De zon schijnt hier volop, en de restjes sneeuw liggen nog op de vijverrand, af en toe een bui en dan is de zon er weer met een mooie blauwe lucht. Het is wel vreselijk koud……brrrrrr.
    De roosjes houden ook hier dapper vol, nieuwe knoppen ontstaan nog steeds en komen nog tot bloei. Dat was mij ook opgevallen.
    Een vogel als prooi is geen leuk gezicht, jammerlijk moet ik dat toch regelmatig aanschouwen.
    Zo, ik ga dadelijk maar eens mijn camera uitlaten, kijken of er nog iets bijzonders te zien is.
    Prettig weekend Ann, en groetjes Sandra

  9. Door de mooie foto’s ben ik weer wat vrolijker geworden Ann. Bah, het is zo’n akelige koude en harde wind en ik zie nu een paar sneeuwvlokken, er komt weer een leuke bui aan. Is best even wennen dit weer.
    Ik wens je een heel fijn weekend, Charlotte

  10. Lieve Ann, zoals altijd weer genoten van jouw bijdrage! Verregende bloem, en toch mooi! Prachtig merel, Poes een en al aandacht, het hoort er allemaal bij. We hebben genoten van de zomerse dagen, nu zijn de volgende aan de beurt, maar zeker niet minder!
    Wens je een goed weekend, liefs Belia.

  11. Lieve Ann Wat weer een mooi verhaal. Met bij passende foto s Het zijn inderdaad de laatste bloemetjes.Maar het is met alles de sterksten blijven over. Hier is het guur en koud ,dus echt weer voor klusjes binnenshuis, waar je anders niet aan toe komt.
    Fijne weekend een knuffel van mij

  12. Dag Ann, het is hier (nog wat noordelijker) bar en boos. Gister is er zelfs een mobiel toilet dat op de brug stond over de weg naar de andere kant gewaaid………….. pfffffff. Het lag er nog half op. Gevaarlijk. En die kat heeft niet door dat ie zichzelf van een lekker kostje berooft he. Ha.
    Fijn smûk weekend bij de kachel………………..
    xsjerrie
     

  13. Mooie foto’s Ann, en het verhaal erbij is ook prachtig. De zwam heb ik volgens mij wel eens eerder op een foto gezien bij iemand, zou en biefstukzwam kunnen zijn. Misschien weet natuurforser het, ik heb begrepen dat hij ook nog wel eens ronddwaald in de bossen. En zodoende van alles wat in de natuur voor komt veel weet. 
    Een fijn weekend, met een goed boek bij de kachel.
    Liefs petra

  14. Hallo Ann.
    mooi verhaal hoor en ook leuke foto’s.
    Als je zoals wij een hond(je) hebt, moet je 2x op een dag minimaal naar buiten.
    Vanmorgen kon ik net tussen de buien door en straks doe ik even handschoenen aan en misschien een muts op.
    Toch vind ik het wel lekker om even naar buiten te gaan!
    Even wind door je haren en een frisse blos op je wangen is ook nooit weg….
    ’n Goed weekend gewenst Ann.
    En een lieve groet, Liz@

  15. Hoi Ann,
    Ja, hier was het weer ook bar en boos, er zijn hier zelfs 6 daken van huizen gewaaid, ook moest ik hier in de tuin een schuttingdeel stutten tegen de harde windstoten…
    Beter even binnen (in de warmte) blijven en niet onnodig de weg op gaan!
    Fijn weekend!!!
    Lourens

  16. Ja, zelfs ik zie er niet naar uit om lekker te wandelen buiten, maar ik ga maandag toch maar weer. Mischien is het bos wel wit.Die foto van "Bloemen van Hielke" vind ik prachig scherp. (fotowedstrijd waardig).
     
    Goed weekend
    en hou het warm
    John

  17. Mooie foto van de poes die zo ingespannen zit te kijken ! Ook het roosje staat er leuk op ! Groetjes en nog een fijn weekend, John

  18. De bloemen op de vaas zijn prachtig belicht Ann en ook dat zeiknatte roosje staat er toch sfeervol op met al dat water. Ik heb nog wel een tip voor de vogeltjesfotografie. Plak je raam dicht met kranten zodat je van buitenaf niet te zien bent en knip er een gat in ter grootte van de lens en zoom maar zover mogelijk in. Het gaat vast lukken.
     
    Buiten fotograferen ga ik dit weekend niet doen, maar misschien dat ik binnenshuis nog wat opstellinkjes maak en wat ga experimenteren.
     
    Liefs

  19. ANN EN JANNY BIJDEN BEDANKT VOOR JULLIE REAKTIE.
    JA DIE POESEN WETEN PRECIES ALS WAT TE HALEN IS.
    VOGELSTJES FOTOGRAFEREN ,MOET IK EIGENLIJK OOK WEL EENS BEOEFENEN.HELAAS STAAT ONZE VENSTERBANK VOL,
    IK KAN ER GEEN CAMERA TUSSEN KRIJGEN,je moet er ook geduld voor hebben,je moet er al zijn en op het juiste moment ,knippen.
    ja ,ik heb makkelijk praten,maar ik heb ook nog geen goede vogelkiek kunnen maken.
    ann komt tijd komt raad,deze vogel staat er in ieder geval op space.
    nou en lukt het niet direkt er komen nog vele dagen met vogels die je wel kan kieken.
    je moet maar zo denken,je hebt nog vele andere kwaliteiten,prachtige verhalen met foto’s erbij.
    komt allemaal goed ANN.HEEL FIJN EN EEN WARM WEEKEND VAN GERRIT EN ELLY UIT UFFELTE.
     

  20. Wat een leuke foto’s en ook wat een leuke verhalen erbij….. die foto van die merel is toch wel heel aardig geworden… niet zo ver weg… leuk…. Onze tuin is nu ook wel aan de kale kant, maar het heeft ook wel weer wat….. weer wat meer open en net wat je zegt dan zijn er nog weer andere dingen te zien… ook wel veel katten trouwens. het blad is nu zo’n beetje opgeruimd en vandaag was het koud… bah…. ik ga cocoonen dit weekend…..
     
    Agnès

  21. Lieve Ann jij ook een heel fijn weekend
    prachtige foto’s en nog bedankt voor je reactie
    Lieve groetjes Janny

  22. Nah..hier aan de kust ging het vanmorgen ook vreselijk tekeer..het heeft mij..helaas..2 potten gekost..nah..kan erger,toch??..het wordt nu idd bar kaal buiten..heb dan ook altijd zoiets van..méér bloemen in huis gheh gheh..kan daar ook echt van genieten..mooie foto,s weer van poezebeest en merel meiss..en die zwam is wel héél apart!!..dat dappere roosje houdt het toch maar mooi vol met dit pokkeweer..fijn weekend Ann..liefs Caro.

  23. Ja lieve Ann,wat een weer vandaag ,ik heb bijna de hele dag in mijn mandje gelegen ziek en wel ,en toch even dat rare genietende gevoel van warm onder mijn dekbedje liggen ,bloemen hoef ik niet te missen ik kreeg gister een van de twee mooie boeketten die mijn dochter kreeg voor het behalen van haar diploma ,en katten !! lief ,echt lief maar ook ik jaag ze regelmatig weg ,zeker nu met al de vogeltjes ,ik heb vanochtend heel vroeg toch nog even kunnen genieten van een druk badderende merel en ohoh wat hebben we veel koolmeesjes in de tuin dit jaar ,veel liefs en een mooi weekend Elisabeth

  24. Hoi Ann het is eg slecht vandaag .
    Hier  blijft nu de hagel liggen dus zal het rond het vriespunt zijn .
    Jan moet zo naar zijn werk dus oppassen geblazen .
    Morgen middag voor mij ook weer een werkdag .
    Het weer van dit weekend zullen we niet echt bewust meemaken .
    Je foto,s zijn erg mooi om te zien helemaal het laatste roosje .
    Ann meis maak er een fijn weekend van .
    Liefs Jan en Tanja

Geef een reactie

