Kringloop Plus, vervolg.   19 comments

Kringloop Plus, Nieuwe Boteringestraat 64-66, Groningen 15 nov. 2008. Japanse prent

Hierboven één van de te kopen Japanse prenten, ik moet zeggen het heeft wel wat maar niet echt iets voor mij om aan de wand te hangen. Nadat ik vrijdagavond op speurtocht ben gegaan bij de site van RTV Noord was de winkel toch op TV, Jos van Ee de mede-oprichter was er en die heeft zijn verhaaltje afgestoken. Iedereen vindt het een reuze leuk concept, want je spullen gratis meegeven is makkelijk maar als het dan ook nog beloond wordt met staatsloten is dat natuurlijk wel érg leuk. Na auto, trein en taxi was ik nog redelijk op tijd in de Nieuwe Boteringestraat, maar om half elf stonden er al mensen voor de deur en om elf uur is er erg veel verkocht, dozen vol werden de winkel uitgesjouwd en de hele dag is het kopen doorgegaan. Wat de hele ploeg in één week voor elkaar heeft gekregen is bewonderenswaardig, natuurlijk moet er nog heel wat gebeuren zoals diverse lichtpunten, maar de zaak loopt en de rest komt vanzelf. Even een paar foto’s van de winkel zelf, kijk niet te nauw want het licht was zonder grote lens soms wat teveel voor uw reizende reportster.

Kringloop Plus, Nieuwe Boteringestraat 64-66, Groningen, 15 nov.2008. Iris heeft lol om Joop

Achter de kassa Geert Postma, mijn zoon dus en voor de toonbank de gerenommeerde veilinghouder Joop van den Enden die zelfs nog wat van zijn gading vond. Schoondochter Iris heeft erg veel plezier om de droge opmerkingen die er gemaakt werden en jammer genoeg kreeg ik daar dus niets van mee.

Kringloop Plus, Nieuwe Boteringestraat 64-66, Groningen, 15 nov. 2008. gedeelte afdeling meubelen enz. 003

Een gedeelte van de meubel afdeling waar ook lampen, LP’s e.d. worden verkocht, zie bijna achteraan een heel mooie nagenoeg nieuwe slaapbank (ruitjesstof) waar Ann meteen beslag op heeft gelegd voor € 60,– en waar dus nu een kaartje aan hangt met verkocht, wat ik overigens zelf heb moeten schrijven.

Kringloop Plus, Nieuwe Boteringestraat 64-66, Groningen, 15 nov. 2008, al legere kast boeken

Één van de boekenrekken die al snel waren geplunderd, maar geen nood iedere week een nieuwe voorraad en er zijn snel wat andere spulletjes neergezet om de kasten er toch wat voller uit te laten zien.

Kringloop Plus, Nieuwe Boteringestraat 64-66, Groningen. 15 nov. 2008. Sinterklaas op bezoek  En ja hoor, wie kwam er tegen half 5 eindelijk binnen? Natuurlijk Sinterklaas die wat goedkope cadeautjes kwam scoren, de brave man was met zijn paard in een file terecht gekomen en had meteen z’n Pieterbazen verloren die we dan ook niet meer gezien hebben, want inmiddels was het toch wel echt café tijd voor die hardwerkende knapen.

Kringloop Plus, Nieuwe Boteringestraat 64-66, Groningen, 15 nov.2008, Sinterklaas heeft gelijk

Het werd een gezellig boel met hapjes en drankjes en de Sint die voor iedereen even tijd had, de rest van het publiek bleef eerst nog naarstig inkopen, zodat de Sint een beetje harder moest als anders want het is een zinnige man die geen genoegen neemt met het minste, hij heeft overigens nog een paar jute zakken vol met cadeau’s weten te bemachtigen en mocht iemand van jullie iets krijgen met een klein prijsstikkertje, oeps dan weten jullie al waar het vandaan komt en misschien heb ik het er zelf nog wel opgeplakt.

Kringloop Plus, Nieuwe Boteringestraat 64-66, Groningen, 15 nov.2008, De Sint heeft het gehad

Oplaatst had de brave Goed Heiligman het helemaal gehad, z’n mijter stond scheef en zijn ogen stonden zeer vermoeid, hij is neergestreken bij de boom van zijn collega de Kerstman en ook zijn snor was aan een kambeurt toe, jullie begrijpen wel dat ik de oude man maar een poosje gezelschap ben gaan houden en we hebben een zeer goed gesprek gehad over het wel en wee van de mensheid in het algemeen, het rookverbod en het niet drinken van Sinterklazen tijdens werktijd, niet dat hij er niets van moest hebben, maar met zo’n snor drinkt het niet makkelijk hij moest zijn tijd nog even uitzitten en dan kon hij mijter en tabberd aan de kant gooien en een neut nemen! Het zij hem gegund. www.kringloopplus.nl

Posted 16 november 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

19 responses to “Kringloop Plus, vervolg.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Leuk  gedaan ann  de  foto”s  kringloop..joh  daar is  altijd  wel iets  wat  je  mooi  vind.
    zo ben ik  zeker 3  jaar  zoekende  geweest  naar de  2  boekjes  die  zijn  uitgegeven  van  scharendijke  zl.
    daar  staan  mijn  voorouders in  van anno  1890   geweldig om  te  hebben   via  neef op  makrtplaat gevonden  van uit  hulst
    kan je  nagaan  ..als  nieuw ..  de  ramp  1953  en veel  van  voor  de  oorlog  ..foto”s  die  ik  dus  nooit  gezien hebt  van  mijn  moeder
    x  haar  zusjes  en 1  broer ook  overgrootvader..en opa  .. prachtig  he..zo zie je  blijven  zoeken   lieve  ann  maakt er  een  fijne  dag  van.. ik  voel me  nu  ff  heel  prettig  houden  zo  ,,en jij  hopelijk  ook..heel  veel liefs  van  space”s  vriendje  cees

  2. de foto’s geven een leuke sfeer weer, de Goed Heilligman had het toch eigenlijk niet veel slechter kunnen treffen ?
    Ik had eerst niet zo gauw in de gaten dat er in de ruimte met stoelen spiegels aan de wand zitten. Dat zorgt wel voor een mooi optisch bedrog, verder lijkt me de winkel ook best wel ruim opgezet. Hoef je tenminste niet zo bang te zijn dat je ergen tegen aanstoot ! vindt ik wel een pré !
     
    Groetjes c.e

  3. Ik ben een beetje laat met de reactie, maar de winkel ziet er gaaf uit, ruim en veel leeswerk,  lekker zitten is ook geen probleem.
    Geweldig dat Sinterklaas ook de moeite heeft genomen om even rond te kijken. Ik hoop dat hij ook nog iets heeft gekocht, het zou toch zo maar kunnen nietwaar, in deze tijd van het jaar. Leuke foto’s Ann, het geeft perfect de sfeer weer, gezellig dus!
    Fijne avond, en liefs Belia.

  4. Dear Ann,
    Een leuk vervolg hoor,het idee van de staatsloten is volgens mij een gouden greep,bij andere kringloopwinkels krijg je
    noppes,je mag blij zijn als ze je spullen willen komen halen!Mooi dat RTV Noord er ook nog aandacht aan heeft besteed,
    feliciteer neefje maar van mij hoor!
    Kus van Edward.

  5. kring loop winkel of is het nu in loop winkel wat maakt het toch allen maal uit als het maar gezelig was het zo te zien was het erg gezelig met die sinterklaas hahah nou volgen s mij had die hem al aardig zitten hahah maar ja daar is die ook de sint voor he ja an john die deed dat vroeger ook altijd als hulp sint speelen wat een lol we daar niet van gehad heben ja echt dat waren nog is feesten zeg de sint hemaal kachel en dan nog op een paard nou het is jammer dat ik toen geen camera bij me had dat waren nog eens foto s geweest zeg maar ja ik zie dat jou weekeind een geslaagt einden heeft gehad lekker bij gepraat met de sint en nog wat in de winkel bezich geweest nou dat zijn van de dingen daar kun je geen genoeg van krijgen he lekker onder de mensen en dan weer lekkerr naar je huisje en dan die rust op doen nou liefen an ik wensje voor de rest van de week een goeden week toe en voor jou een diken kus van mij voor jou doeiiiii

  6. Mooi te lezen dat het zo’n succes was de opening en de kringloop winkels zijn gewoon leuk!! ik moet er echt niet te vaak heen gaan want ik kom altijd wel weer thuis met iets leuks en zo af en toe het gevoel dat die bank of tafel die ik daar zag wel heel leuk in mijn kamer zou staan haha ,ik hoop dat het een groot succes word
    Liefs Elisabeth

  7. In kringloopwinkels zie je best wel vaker leuke spulletjes staan en ook goedkoop.
    Zelf vind ik het altijd leuk om in zulke winkels wel eens rond te neuzen.
    Fijn dat de winkel best goed loopt en hopen dat het goed blijft gaan. Maar ik denk van wel, want voor menig
    iemand zijn nieuwe spullen soms niet meer te betalen, trouwens ook mensen die genoeg hebben tref je er aan.
    Wat de Sint betreft, hij ziet er inderdaad erg vermoeid uit HA HA.
    Groetjes Ingeborg.

  8. Ja, kringloopwinkels zijn helemaal in. Het verbaasd me dan ook helemaal niet dat het storm liep.
    En niet alleen mensen met een krappe beurs gaan er naar toe. Als ik er eens kom zie ik altijd rijen dure nog al nieuwe auto’s staan en binnen vind je mensen van alle lagen vd bevolking.
    Groetjes Sandra

  9. GOEDEN MORGEN ANN,MOOI VERSLAG,MOOIE FOTO’S,MOOIE NIEUWE WERKPLEK.
     
    HET ZIJN VAN DIE LOOP IN WINKELS,DAT DOET ELLY ALTIJD ,ALS ZE BOODSCHAPPEN GAAT DOEN.
     
    JE KUNT NOOIT WETEN WAT ER NU WEER TE KOOP IS,ZE KOMT ALTIJD WEL WEER MET WAT GOEDE GEBRUIKTE SPULLEN THUIS.
     
    ANN IK WENS JE VEEL WERKPLEZIER,EN VEEL LEUKE GESPREKKEN IN DE TOEKOMST,
     
    EN MISSCHIEN ZIT ER ZO NU EN DAN WEER IETS VOOR JE GADING BIJ.
     
    WIE WEET,NOU EEN FIJNE DAG,OP DE NIEUWE BANK?
     
    GROETJES VAN GERRIT EN ELLY. 
     

  10. Leuk dat de winkel een succes is. Ik vind het ook altijd leuk om door kringloopwinkels te struinen, je komt soms hele leuke dingen tegen voor een spotprijsje.
    Jij kunt binnenkort lekker zitten op je gekochte bankje.
    Groetjes Petra
     

  11. die Henk toch…nou ja moet kunnen zullen we maar zeggen.
    Ja lieve Ann, het is dus een succes met de winkel, dat is leuk om te horen, en voor velen is het een uitkomst, dat zoiets bestaat.
     
    jou verslag over het geheel is weer helemaal goed, en wat de kwaliteit van de foto’s betreft zit het zo: jij hebt ze kunnen maken omdat je er snel bij was, maar als Henk deze reportage had moeten maken, hadden we niet veel gezien, want tegen de tijd, dat hij klaar is met uitlichten, is het onderwerp al verkocht….ha ha
     
    fijne avond noch lieverd…
     

  12. De eerste klap is een daalder waard Ann en een goed begin is het halve werk en wie de schoen past valt niet ver van de boom, huh?.
    Dit laatste klopt niet helemaal. Maar wel leuk dat de opening zoveel belangstelling trok. De meeste kringloopwinkels draaien goed, vooral voor mensen met een wat krappere beurs is de kringloop en uitkomst, en er zijn meer mensen met krappe beurzen dan we denken. Met een naderende recessie in ’t vooruitzicht beloof ik jullie gouden bergen.

  13. een heel mooi verslag heb je weer gemaakt leuke foto,s jammer dat je er zelf niet opstaat samen met je zoon . maar ik las dat je daar ging werken nou dat is denk ik best iets voor jou heb je ook wat te doen en het is altijd gezellig kun je een praatje maken.hier is een kringloop dat gaat van de gemeente uit die zijn dan ook in vaste dienst en het loopt goed ,er zijn ook mensen die iets gedaan hebben of wie in aanraking met politie is geweest  of een werkstraf hebben moeten vaak daar werken tenminste dat hebben ze mij verteld .ik wens je nog een fijne week liefs joke

  14. Heel leuk om te horen dat de winkel nu al zo goed loopt. De sint ziet er inderdaad erg vermoeid uit ! Maar ja, als je de weg in het centrum van Groningen niet zo goed kent met al dat eenrichtingsverkeer, ben je aan het eind van de dag inderdaad bekaf ! Maar goed dat jij er was voor een goed gesprek en bijbehorende neut ! (ik hoop wel dat je een Bob voor hem geregeld hebt, anders wordt hij ook nog van de weg gehaald vanwege paardrijden onder invloed !!) Groetjes, John

  15. Wat leuk, Ann, ik heb nog een volledige Engelstalige encyclopedie uit ca 1965. Ziet er wel gezellig uit daar ja en de sint van tegenwoordig hebben het niet makkelijk. Veel concurrentie en rookverbod. Ziet er wat moe uit de goed Heilig man.
    Die prent is het ook niet voor me maar staan daar wel curieuze dingen.

  16. ook hier is er een kringloop winkel. weliswaar vanuit de gemeente ( provincie ) geregeld maar ik ben er regelmatig te vinden . ben nu op zoek naar een eettafel want die vind ik nieuw toch zo belachelijk duur. jullie winkel ziet er heel professioneel uit hoor petje af.   

  17. Ann, je hebt de beste graankorreltjes eruit gepikt: de ruitige bank en de guitige sint die er best gezellig uitziet. jammer alleen dat je mis bent gelopen wat je schoondochter zo liet lachen. want dat is best een hilarisch gezicht…..leuke zoon ook….een bizondere man om te zien, die veilinghouder.en die prent is ook niks voor mij. te rommelig. maar voor de liefhebber vast heel bizonder. maar is de laatste zin niet op alles van toepassing?
    veel liefs
     

  18. Hallo Ann,
    dat is een mooi verslag hoor!
    En de foto’s zijn ook allemaal goed gelukt!
    Wij hebben zo een mooie indruk gekregen en als ik in de buurt ben ga ik vast een keer kijken.
    Lieve groet, Liz@

  19. Hallo Ann..ik vind de winkel een zeer professionele indruk maken hoor..sjappoooo!!!..het lijkt me héél erg gezellig om in die winkel te werken..wat jij dus ook gaat doen..en De Sint maakt idd een bar vermoeide indruk..leuk dat jullie even gesellie hebben zitten kletsen..en jij hebt een goede keus gemaakt met je bankje voor bijna niks!!!..fijne avond verder..liefs Caro. 

Geef een reactie

