Sinterklaas komt morgen 15 november en de Kringloop Plus winkel wordt feestelijk geopend in Groningen.   21 comments

Het was een druk weekje, morgen nog en dan heb ik het helemaal even gehad en ga minstens een halve dag languit op mijn pas vernieuwde bank liggen te niksen. Morgen komt Sinterklaas (de enige échte natuurlijk) aan in Almere en alle Sinterklazen die overal in Nederland ineens tevoorschijn komen zijn dan ook Hulp Sinterklazen, ze bestaan uit een goed opgeleid team die er voor zorgen dat overal de zingende en soms nog vrij angstige kinderen van onder de vier jaar, voorzien worden van pepernoten door de (gelukkig) nog steeds Zwarte Pieten, die dit jaar nog even respijt hebben gekregen van de regering, want gekleurde Pieten waren een miskleun en die ’s avonds hun schoentje mogen zetten omdat de Hoofd Sinterklaas dat persoonlijk voor de TV zal verkondigen. Moeders en vaders krijgen het dit jaar wel voor hun kiezen want de folders bieden nogal wat speelgoed aan wat haast niet meer is op te brengen met de al schaarser wordende euro’s. Vonden kinderen het jaren geleden nog geweldig dat ze schetsboeken, kleurpotloden, boeken enz. kregen, die wensen zijn nu wel eventjes anders geworden. De spelcomputer staat nu bovenaan op de lijst van dure cadeau’s en de nieuwste mobieltjes staan er vlak onder. Zelf heb ik er gelukkig niet zoveel moeite mee maar ik beklaag de ouders die nu nog wat moeten bedenken voor hun jeugd. Voordat ik verder ga met het weekoverzicht van een oude van dagen, allereerst…

ANN

Deze week heeft mijn space leven nagenoeg stil gestaan, maar volgende week breekt er weer een rustiger tijd aan zodat ik iedereen weer eens even wat kan vertellen over allerlei zaken die ik leuk en mooi vind. Vorige Zaterdag was zo’n dag waarop ik mezelf een duizenddingendoekje noem er waren nogal wat huishoudelijke dingen te regelen en zelfs het bankstel moest eraan geloven, bij de Aldi een aantal jaren geleden grandfoulards gekocht met een kleur die ik al die jaren heb gehaat, oranje! Maar de Aldi zou de Aldi niet zijn als ze niet weer opnieuw met de juiste maat grandfoulards zouden komen en eindelijk maar toch heb ik het bankstel nu in het mosgroen met fleece in het donkergroen op de zittingen, hoera klus geklaard en Ann zeer verheugd. Ook de vogeltjes verblijd met heel wat etenswaren die geschikt zijn voor die kleine fladderaars, zodat tot mijn grote vreugde zelfs de roodborstjes terug zijn al heb ik die nog niet op de foto kunnen krijgen. Zondag ben ik de hele dag in Groningen geweest, eerst op visite en toen weggebracht naar de chaos in de Nieuwe Boteringestraat alwaar zoon en consorten het idee van het jaar hadden en wat in een week gerealiseerd moest worden. Helaas de verwarming deed het nog niet zodat na een paar uurtjes kleumen het hele gezelschap zich naar een restaurant heeft begeven dat ZOMERS heet, hoe dubbel in de kou! Het was gezellig maar daarna was het minder aangenaam, omdat ik van het station Buitenpost 20 minuten moest lopen om thuis te komen in een harde gure wind met aardig wat regen, wat kunnen mensen toch blij zijn als ze hun huis zien. Ik was het in ieder geval wel.

Witte chrysanten, 22 okt. 2008

Eindelijk had ik de moed om te beginnen met het opruimen van kleding en andere dingen die van Geert waren en die ik tot aan deze week niet weg had kunnen doen, dan kom je er pas achter wat er in 44 jaar overal hangt, ligt en staat, zodat ik nog wel een mooi tijdje zoet ben. In mijn oneindige onwijsheid besloot ik op 11 november dan ook maar naast de opruimwerkzaamheden een paar enorme bonte wassen te gaan draaien, zodat alles tenminste weer piekfijn in orde zou zijn. Er werd om een uur of half 6 gebeld en ietwat mopperend ben ik naar de deur gegaan omdat ik al genoeg visite had gehad van de week en het nu eigenlijk even te druk had *slik* toen de deur open was stonden daar in de kou en de regen een aantal kinderen te zingen omdat het SINT MAARTEN was, gelukkig had ik de nodige versnaperingen in huis gehaald zodat het uitdelen tussen de bedrijven door toch plaats kon vinden. Een space vriendin was hetzelfde overkomen dus het ligt niet aan de leeftijd, laat dat vooral duidelijk zijn. Gister opnieuw naar Groningen geweest waar al een groot stuk van de chaos was veranderd in een heuse winkel, zelfs een internet adres is al aangemaakt, www.kringloopplus.nl voor de mensen die in Groningen en omstreken wonen. Er heeft een stukje in het Nieuwsblad van het Noorden gestaan, de wijkkrant "Kop D’r Veur" heeft er een artikeltje aan gewijd en vandaag komt radio Noord verhaal halen. Morgen is de feestelijke opening en wie komt de winkel officieel openen? Jawel, Sinterklaas, die komt om 4 uur zijn opwachting maken en Ann moet daar natuurlijk wel helpen (het oude goed moet eerst op) maar verheugd zich toch op de komst van de goedheilig man met zijn kornuiten en hoopt stilletjes op een smak van de Sint voor de foto van het jaar! Inmiddels is mijn uitzicht thuis toch wel triest geworden en zelfs de musjes zitten te kleumen in een bladerloze boom, de mooiste tijd van de herfst ligt al achter ons.

Musjes in een kale boom, 14 november 2008

In één van de vorige weken heb ik al verteld dat ik door het straten door mijn rug was gegaan, maar met voldoende doorzetten, warme douches, electrische deken en de Perskindolspray is het sjouwen nog niet optimaal en langdurig bukken ook niet maar voor de rest doet mijn rug weer wat dat ding hoort te doen, de buurpoes vindt het trouwens heerlijk dat ik de containers een mooi plaatsje heb gegeven en zelfs al zijn die ondingen nat het is toch fijn om naar de vogels te kijken, wat dan maar weer mooi is meegenomen want als poes eraf springt zijn de vogels gevlogen. Het is overigens een zeer slimme dame, want ze ligt constant met haar ogen half open de foto’s zijn door het raam genomen zowel van de musjes als van de poes, want alles is vertrokken als ik deur open doe.

De kat van de buren is blij met het nieuwe plekje van de container, 27 okt. 2008 

En nu ik het toch over poezen heb, tot slot nog een foto van Tommy de poes van kleindochter Sanne het is nog een jong van de poes die we hebben geadopteerd toen we met z’n allen nog in de Mieden waren en daar als zomerverblijf een caravan hadden staan, poes zelf is niet meer maar haar kind maakt het goed. Ook nog een heel klein gedeelte van de kunst die eerdaags volop aanwezig zal zijn in de Kringloop Plus winkel.

Tommy, zondag 9 nov. 2008

Nieuwe Boteringestraat, alvast wat kunst, zondag 9 nov. 3008

Posted 14 november 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

21 responses to “Sinterklaas komt morgen 15 november en de Kringloop Plus winkel wordt feestelijk geopend in Groningen.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lieve Ann
    Een late reactie ,wat ben je weer druk druk met van alles en nog wat ,het huis veranderen is altijd leuk ,wat je schrijft over het opruimen van de spullen van Geert dat lijkt mij heel moeilijk ,maar je bent er blijkbaar ”aan toe” ,ik kan je daar alleen sterkte mee wensen ,nu nog je volgende log lezen over de kringloop winkel
    Liefs Elisabeth

  2. Lieve Ann,
    Leuk om weer ff iets van jou te lezen,gezellig!Mooie en leuke foto’s staan erbij,de buurtpoes en poes Tommy.Prachtige witte bloemen,Chrysanten??’k Weet soms ook niet wat beter is:druk-druk hebben of niet?!Ik had elke dag wel wat te doen maar de week is zo tergend langzaam gegaan!Ik hoop dat de therapieën wat gaan opleveren,m.b.t mijn hand,ik ben er misschien teveel mee bezig nu?!Fijn dat je bank nu naar je zin is,sterkte met opruimen en nog ’n fijne zondag.Rust lekker uit en tot gauw!
    Liefs Corry en doggy Joep!!xxx

  3. Voor nu even liefs ,ik reageer later
    Elisabeth

  4. Goed dat je doorzet ! opruimen en de herinneringen koesteren.
    Het is jammer genoeg niet anders.
    Begin je nu wel of niet zelf een kringloop winkel ?,want dat kan ik niet goed uit je verhaal opmaken.
     
    Ik vind eigenlijk vooral het schilderij met de zebra’s wel heel erg mooi.
     
    Doe het rustig aan !
    Ik wens je sterkte en succes met de dingen die je graag wilt en de dingen die nu eenmaal moeten.
     

  5. Lieve Ann Wat weer een mooi verhaal .Wat kun jij de dingen die je mee maakt goed beschrijven.
    En wat dat opruimen betreft,goed dat je er nu mee begint.
    Ik heb het 3 weken later al gedaan maar ieder beleefd het anders Ik kon er niet tegen als ik nog spullen van mijn man zag hangen Een paar dingetjes heb ik bewaard.maar het moet toch eens he Zo is het leven Wat goed dat je met een 2 de hands winkel bezig bent Ik breng alles ook naar zo n winkel Opbrengst is dan voor een goed doel .Die winkels lopen in slechte economische tijden heel goed.
    Er is ook niets mis mee.Je komt met allerlei mensen in raking.Maar denk goed om je rug want voor je het weet zak je er door heen Komt omdat je eigenlijk meer doet als dat je rug aan kan Ik wens je een heel fijn weekend toe
     
    LIEVE GROETJES LINY

  6. Mooi verhaal waar veel emotie achter zit.
    Sinterklaas en boeken scheelt van kind tot kind ,wij hebben echte lezertjes maar ook die geen boek bekijken als ze niet moeten.
    Was deze voormiddag samen met mijn dochter gaan sintshoppen.Om de goede keuze te maken is niet zo gemakkelijk maar elk kind heeft zijn persoonlijkheid en dan is er voor elk wat wils als je daar rekening mee houdt.Het budget stelt vanzelf de grenzen.
    Je bent begonnen met opruimen.Elk stuk dat je vastneemt is een herinnering aan iets.En toch moet het op een dag.Weet hoe moeilijk het is .Wij lieten alles wat goed was ophalen door de kringloopwinkel.leuk idee dat er iemand iets aan heeft vonden wij.
    Zijn de bomen bij u al zo kaal?Hier nog lang niet, wel vallende bladeren en geel gekleurd maar de meesten moeten nog vallen.
    Het verbaasd mij een beetje.Leuk dat die ene poes een rossig en een wit pootje heeft.
    En je rug,toch maar niet overbelasten hoor!
    Liefs Melda

  7. Voor jou druk, maar voor ons een mooi verhaal.
    Ik denk dat boeken voor kinderen toch weer wat beter lopen, althans als je ziet hoeveel kinderboeken in Bruna-sinterklaas papier er bij ons deze weekde deur uit zijn gegaan……pff, we kunnen het werk amper aan.
    Aldi verkoopt goeie producten. Fijn dat je bank weer naar smaak geworden is….. als je eenmaal hangt, dan hang je hahaha.
    Niet alles klopt er overigens want ik heb er een voerhuisje gekocht om op te hangen maar de vogeltjes kunnen er niet op landen. De zitstokjes zijn veel te klein, dus daar moet ik even iets op verzinnen. Heb hem precies op een plek gehangen waar ik vanuit mijn woonkamer de camera juist kan opstellen, maar dan moeten ze wel komen eten natuurlijk.
    Een kringloopwinkel is harstikke leuk, je vind er zoveel dingetjes die je in de winkel niet ziet……ik kom er regelmatig.
    nou vandaag nog even druk voor je, hoop dat de wandeling naar huis vanavond wat zachtzinniger is…..geniet van morgen.
    Fijn weekend,
    Groetjes Sandra

  8. Hai Ann,
    Dus je bent aan het opruimen meissie? Wat zal dat ontzettend moeilijk voor je zijn!
    Eerlijk gezegd vind ik dat behoorlijk dapper hoor, mijn vader is al 17 jaar geleden overgegaan en nog heeft mijn moeder niets opgeruimd!
    Tegenwoordig is ze daar ook lichamelijk niet echt meer toe in staat, maar hulp wil ze ook niet. Moeilijk hoor!
    Verder heb je het ook nog eens heel erg druk hè? Pfffffffff….. let je wel een beetje op jezelf lief duizenddingendoekje??
    Wens je voor morgen heel veel plezier met Sint en de kringloopwinkel. Bij ons zit deze winkel trouwens op een steenworp afstand!
    Ga er soms ook weleens lekker neuzen……
    En dan ook nog eens een "nieuwe" bank ! Wat fijn dat je nu eindelijk van dat oranje af bent, hihi. Zelf vind ik het beslist geen nare kleur hoor, alhoewel groen toch echt mijn lievelingskleur is! Onze bank is ook aan vervanging toe, heb er al een meubelmaker bijgehad, maar beide banken opvullen kost me zo’n 1500 euro! Pffffffffff, dan toch maar eens kijken voor een andere, want dat is me echt te duur om die banken op te laten lappen!
    Nou meid, welterusten, slaap lekker en een hele fijne zater- en zondag !!!!!!!!
    Lekker bankhangen zondag hè!!!!!!!!
    Veel liefs en een dikke knuf, Miem
     

  9. Ga jij idd maar us lekker bankhangen, voor de tv, of met een lekker boek. Je hebt het verdiend! Bezige vrouw ben jij zeg. Pracht foto van die bloemen overigens, lijkt wel één van mijn apo’s. Heb je zelf ook katten? Kijk dan us op Catz……………………. Lieverd, ik wens je een heel realxed weekend op je nieuwe bank. Wie weet lopen we langs mekaar heen op de kerstsprokkelfair van de Vertakking…………….. zou wat zijn hè? Grinnnnnn
    xsjerrie

  10. ik heb je verhaal weer gelezen je bent toch wel een druk vrouwtje , maar dat houd je jong  wat betreft de kringloop die hebben we hier ook  ik ga er ook wel eens naar toe  ,ik vind het leuk om al die ouderwetse dingen weer terug te zien  en dan sta je er naar te kijken en dan denk je dat heb ik ook al eens gehad, van die ouder wetse bussen en zo . maar ze weten hier ook wel van prijzen ze worden steeds duurder omdat het goed loopt.morgen ga ik ook met mijn kleinzoon naar sinterklaas die komt hier met de trein aan en dan mag hij de schoen zetten die oudsten geloven niet meer  nog een fijn weekend  liefs joke

  11. Een verhaal met voor elk wat wils Ann. Met sinterklaas heb ik niet zoveel. Sinds ik als kind een sinterklaas heb meegemaakt die van z’n paard viel omdat ie zo dronken was als een toeter geloof ik er niet meer in. De boompjes zijn alweer net zo kaal als mijn kruin, dus is het voorbij met de herfstpret en zit ik te wachten op witte landschappen.
     
    Wens je natuurlijk een fijn en druk weekend en veel liefs van mij

  12. Hallo lieverd,
    Over dat opruimen, daar zou ik het zelfde willen zeggen als Belia…….
     
    Wat leuk, dat de enige echte sinterklaas in Almere aankomt, maar ja, hier in den haag zegt men het zelfde,( Dus den haag, en niet Almere ) en voor de kinderen maakt het niet uit, waar die vandaan komt, als die maar komt. Helaas kan dat voor de kleintjes toch zo leuke feest niet volgens de oude traditie verlopen, want als je hier je schoenen buiten zet… ( ik denk dat jij al weet wat er nu komt )….en je hebt gelijk…dan zijn ze weg, en over zwarte pitten…als ik zo om me heen kijk…volgens mij weten ze niet, wanneer het nu echt sinterklaas is.
     
    het was weer even leuk dit logje te lezen, zoals het trouwens altijd leuk is op jou space.
    fijne avond nog,
    kus voor jou.Gerd

  13. dat is nog al wat liefen an en inder daad is het best lastig om na 44 jaar het toch op tegaan ruimen en het een plekje tegaan geefen is niet zo dat je die 44 jaar maar even weg poets  want dat gaat echt niet maar je kunt nu wel de dingen weg doen waar je eigelijk niks mee kan en het neemt toch best wel te veel heringenringen met zich mee  en ik weet wel zekker dat geert het ook wel best vind  gewoon opruimen is het niet an het is een tijdpek die je weg doet en daar zitten al tijd verhalen aan vast en die zijn voor de een niks waart en voor de ander zijn het de dierbaarsten wat ze beziten kan me best wel voor stelen dat het best wel moelijk is maar doe het op je gemak  en gooi het niet zo maar weg bekijk het denk er over en dan zul je zien dat het niks meer doet en doet het nos wat dan moet je het gewoon nog even vast houden echt waar liefen an zo werkt het  maar ik denk dat je het zelf wel weet zo dus morgen ga je die ouden sint  is lekker pesten hahah nou ik zou je vertelen dat john en ik het jaren heben gedaan hoor hulp sint en wat een lol we daar aan haden nou daar kan ik wel een boek over schrijfen maar dat zullen we maar niet doe vandaag want ja het was weer vroeg dag zo liefen an ik zou zegen doe de sint de groetjes en ja voor jou een diken kus van mij voor jou en voor straks lekker slaapen doeiiii

  14. Zo….het was me het weekje wel lieve Zuster,maar de tijd vliegt op deze manier wél!
    Met spanning zie ik uit naar de foto’s die je gaat maken van de goed Heiligman,het is niet te hopen dat hij
    collega’s Klaassen tegenkomt en daar vechtend mee over straat rolt…hoewel???
    Dikke kus van Edward.

  15. Echt een geweldig boeiend verhaal. Ik vind het ook altijd wel leuk om even door zo’n kringloopwinkel te struinen of om even over de rommelmarkt te lopen. We hebben er ook wel het een en ander gekocht, Er zitten vaak wel leuke dingen voor schappelijke prijzen tussen. De foto’s van de poezen zijn ook erg leuk geworden ! Nog bedankt voor je boeket bloemen in mijn gastenboek ! Morgen komt er ook een hulpsinterklaas in Meppel aan, daar gaan we maar even naar kijken met de kinderen. Groetjes, John.

  16. Eerst een fijn weekend namens Toos en mij. En opruimen. Dat hebben gelukkig onlangs flink gedaan en je bent altijd blij als dat weer achter de rug is…..
     
    groetjes
     
    roel

  17. Vind het even heel lastig wat je schrijft over het opruimen, weet er alles van! Wat een schattig poesje met bel, van Sanne, mooi diertje met zijn verbaasde koppie! Kunst met een grote K, gooi niet net dat ENE weg wat later veel waard blijkt te zijn, hihi.
    De kale struik met vogeltjes, zegt alles van dit jaargetijde, kaal, koel, klam, koud, en ook kneuterig als je er kaarsjes in doet :)).
    Fijn weekend, slaap lekker voor straks, liefs Belia.

  18. Mmm..je rug is dus een beetje aan het opknappen..mooi zo..en nu ben je alle spullen van Geert aan het opruimen..ik vond dat toentertijd met mijn Vader al zéér confronterend..laat staan van je eigenste lieve maatje..sterkte ermee meiss..en heel leuk zo,n kringloop plus winkel..ga jij daar zelf ook nog helpen??..je foto,s zijn weer om te zoenen..fijn weekend Ann..liefs Caro.

  19. tjonge lieve Ann, dit is weer een weblog voor elk wat wils. je schudt de woorden uit je mouw als waren het pepernoten en daarbij nog wat prachtige fotoos erbij als schuimpjes en andere zoetigheid.
    ik geloof onderhand dat jij een duizendpoot bent dus dat strooit nog makkelijk ook.
    jou in de storm en regen twintig minuten van het station naar huis zien lopen, jammer dat je daar geen foto van hebt. ik denk dat dat een sfeervol beeld was geweest.
    hoe krijg je al die regels zo dicht op elkaar met writer? ik krijg mijn regels zo ver uit elkaar. als jij dezelfde regelafstand had zou het een enorme lap weblog worden.
    bedankt voor je mailtje, ik heb er veel aan. maar daar schrijf ik je nog over, jij geweldig mens!
    hele dikke warme kus enzo, en nog één!
     

  20. Lieve Ann Prachtig verhaal ,Ik ben wel in die oude kringloop winkel geweest , Dat was echt een rommeltje
    Volgens mij bestaat die ook niet meer , En ga morgen maar heerlijk rusten op je mooie nieuwe kleed
    Ik wens je ook een heel fijn weekend
    Liefs en knuff Janny

  21. Wat een ongelooflijk leuk verhaal, Ann…. Die kringloopwinkel is van je zoon of van jou zelf?
     Het klinkt allemaal erg leuk…
    heb zelf jarenlang in de kringloopwinkel in Haren gewerkt als vrijwilliger….
    Het is gewoon big fun….. ik blijf dit op de voet volgen…..
     
    Agnès

Geef een reactie

