Lidl….   23 comments

Moi, ’t bin naait allenig Fraaiz’n die ’t bie de Lidl koup’n, Grünnigers hebben deur zelfs een laidje van moakt!
Gewoon even voor de aardigheid en het is al meer dan 100.000 keer bekeken toch leuke reclame. Ehh let niet op mijn Gronings!
 
 
Posted 3 november 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

23 responses to “Lidl….

Subscribe to comments with RSS.

  1. Leuke clip, hoe kunnen ze het toch verzinnen, ha ha ha. Ook kan ik het verstaan hi hi.
    De Lidl… ik kom er vaak genoeg en vele onder ons.
    Groetjes.

  2. HAHAHAHA, nog nooit gezien/gehoord, maar een liedje waar je blij van wordt. Moest in het begin wel ff goed luisteren wat ze nou precies zongen hoor, ghehehehe, was ff wennen!
    En Lidl ????? Topzaak hoor! Alleen groente en druit bij de Lidl hier is bagger! blè !!!
    XXX Miem

  3. Grappig filmpje ! Tja de lidl… ik woon er nog geen tien minuten lopen vandaan !
    En zoals in één van de reacties hieronder, zelfs in dit domme boerengat (ergens op de grens van salland en nog net in twente!) heb je de supercoop, de lidl, c1000, aldi. een aantal kappers, slagers, bakkerijen, drogisterijen. (zoals de da, schlecker en de trekpleister, ik geloof alleen geen kruidvat!) maar idd jammer genoeg geen bioscoop ! hihi. Ik heb even een een vraagje…
    Zou ik een aantal van jouw foto’s mogen gebruiken om (evt. na te kunnen tekenen ?) is anders zo raar als je opeens iets van je eigen werk  herkent op m’n space.
     
    Groetjes c.e

  4. Goedemorgen Ann, had ik van alles opgeschreven, raak ik (ach het is nog vroeg) de verkeerde knop aan. O.k opnieuw, filmpje heel leuk, kan het wel volgen, maarja er zijn dan ook Friezen en Grunningers in de familie. Wens je een fijne dag,
    Liefs,
    Belia.
     

  5. Ik ben een allochtoon die Nederlands spreekt en zelfs ik versta alles van dat dialect, dus hoe moeilijk kan het zijn voor een autochtone Nederlander? Da’s nait te vatt’n.. ‘kweit nait moar ’t liek mie roar tou!
    Het is een vermakelijk filmpje Ann, en ik ga eens kijken of er een Lidl bij mij in de buurt is.
    It is time for a change!!!!
    Saludos, Valeriana

  6. Dear Ann,
    Het is een hartstikke leuke clip,alleen het taaltje kan ik niet helemaal volgen,hoe heb ik dat in godsnaam vroeger gehad!
    Er is wel één minpuntje,ik had al trek in een snackje,en dan zie ik de meest lekkere dingen voorbij komen..kroketten,hammen,salades en nog meer van dat jummie jummie!!!
    Nu weet ik zeker dat ik een lekker portie Unox satéballetje ga opwarmen,hebben ze die ook bij de Lidl?… hihi.
    Kus van Edward.

  7. Joa, erg om te lache mer ich verstoan der helemoal niks vaan….det Gronings is neet veur mig gemaak.
    Doot mig mer in ut limburregs.

  8. ’n Geinig filmpie Ann,hihihi!!
    Liefs Corry en doggy Joep!!

  9. Hahaha wat moet ik hier nou weer mee ??
    Ik heb weer grote lol om één van de reacties hieronder.

  10. nog even dit, lieve Ann..
    ik heb iets uit mijn gastenboek meegebracht, en plant het hier even neer.
     

    Hallo lieve Gerd,
    oké, Buitenpost is een achterlijk dorp maar we hebben een Lidl, Aldi, Super de Boer, Poisz en zelfs een Kruidvat, helaas geen viswinkel, bioscoop, vidiotheek en ga zo nog maar even door! En waar ik nu eigenlijk geweest ben? Tja in Schotland natuurlijk en ik moet zeggen de whisky smaakte prima! Ik heb nog geprobeerd onder de kilts te kijken, maar het is weer niet gelukt!
    zover jou bericht….nou ja, de laatste zin, die da luide:
    liefs en een kus van Ann, die heb ik niet gekopieerd, want dat is uiteindelijk voor mij bestemd.
     
    Maar het gaat eigenlijk hier over: wat jij daar allemaal opnoemt wat het aantal winkels in buitenpost betreft, daar heb je een half industrie terrein voor nodig, en toch geloof ik jou, wat de winkels betreft, maar dat internet café…nou ik weet het niet…
    fijne avond lieverd.
     
     

  11. Hoi Ann
    Ik versta het wel hoor .Ik ben met de groningse taal groot gebracht.
    Maar zit nu in drenthe. maar dat is weer anders. Ik heb 20 jaar in lelystad gewoont Daar verstonden het totaal niet.
    Daar was het meer van Mot je kijke
     
    Lieve groetjes LINY

  12. volgens mij zag ik merken langs komen die ze bij de Lidl absoluut niet verkopen.
    maar daar gaat het ook niet om.
    en, ook in overijssel, twente, kopen ze bij de Lidl.
    en bij de aldi…..

  13. Schitterende clip, ik heb er van genoten.
    Helaas klopt er bij de lidl geen bal van, gèèn venz of koopmans, alles wat ze hebben is uit duitsland.
    Ik haal er vaak spullen vandaan die bij de gewone supermarkten schreeuwend duur zijn, wat dacht je van al die groenten, of al die verschillende soorten brie e.d. Mijn boodschappen verdeel ik dan ook tussen de lidl en de gewone supermarkt, ze zijn erg goedkoop en de spullen zijn goed. Alleen de koekjes hoef ik niet dat is een puinhoop.
    Maar het was je te doen om de clip en die is schitterend.
    liefs Spacewoman

    Lady Flower Power
  14. Hihihihihihi…hoe kómen ze d,r op gheh gheh..leuk hoor Ann!!!! liefs Caro.

  15. glukkig stuin er printjes bij ig zow anders nie wiete boezet over hemme.Tis wel é lollig lieke um mé twieé vlieskes dour de winkel te springe.En oech nog goeiekoeap.
    Vrolijk clipje  Ann !.Je zal het wel verstaan hé?Het verbaast mij dikwijls dat die dialecten zo verschillend kunnen zijn.
    Fijne avond Melda
     
     

  16. ja ik vind het een leuk liedje .ik heb hen namelijk op mijn hyves gekregen en dan word het vaak doorgestuurd ,maar ik moest wel goed luisteren.ik ben er ook wel eens geweest wij hebben er hier ook een groetjes joke

  17. Gniffel gniffel,leuk ik ben nog nooit bij de Lidl geweest dus moet toch eens gaan kijken daar.
    Liefs Elisabeth

  18. Zo, lieve Ann,
     
    je bent dus terug uit…waar was ju nu eigenlijk wel?, nou ja, ik denk in schotland, want anders had je nog eten van het weekend in huis en hoefde je niet naar de Lidl om gouw iets te halen, en 99 eurocenten voor vier tom pusjes, dat blijft bij welke vakantie dan ook altijd over, al komt er dan in jou geval toch wel gouw vijf Euro voor benzine erbij, want in buitenpost is denk ik geen Lidl.
     
    Heb drie keer geluisterd, maar versta de helft niet, het was wel leuk om erna te kijken, want ik had het niet eerder gezien.
    lieverd, fijne avond,
    knuffel Gerd.

  19. Ja schitterend is deze
    fan dien Kammeroadske Janny knuff

  20. Aldi spullen bij de Lidl ………………
     
    tís heel wat
     
    groeten
     
    roel

  21. Moet zeggen dat ik niet al te veel moeite moet doen om dat taaltje te verstaan, snap niet waarom jullie geen zeeuws behrupen. Maar het zijn niet alleen Friezen die bij de Lidl kopen, de Groningers hebber er zelfs een liedke van gemaakt. Lamaketta !

  22. Hahahahaha, leuk filmpje . Je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het bij de Lidl.
     
    groetjes petra

  23. Ik heb het helemaal afgeluisterd, erg leuk. Aan het eind laten ze de plaatsnaam Ganzendijk zien. Dit dorp zou in opdracht van de gemeente Reiderland afgebroken moeten worden, omdat er volgens de gemeente het dorp geen toekomst meer zou hebben. Door een actie van dorpsbewoners en sympathisanten is de afbraak voorkomen. Groetjes en nog een fijne avond, John.

Geef een reactie

