Aqua Zoo Friesland, weekend en Samhain/Halloween   28 comments

Vorge week vrijdagavond om 8 uur belde zoonlief om te zeggen dat ik de volgende dag meeging naar Burger’s Zoo in Arnhem, zoon zelf moest invallen en had daar een veiling. Soms hebben mannen toch het idee dat vrouwen maar even net als zij zich aankleden en kunnen vertrekken, heren dat is toch echt niet zo, vrouwen willen toch netjes gekleed, moeten hun tas inpakken want je weet maar nooit, mobieltje opladen voor het geval dat, haar wassen omdat het toch beter staat en niet te vergeten de accu van de camera opladen. Want tja in Burger’s Zoo moeten er natuurlijk tal van foto’s gemaakt worden, zoon kennende zat ik dan ook zaterdag kant en klaar toen hij voor kwam rijden en we zijn meteen vertrokken richting Arnhem, onderweg belde zoon toch maar even voor alle zekerheid naar Burger’s Zoo om te vragen dat ze er van op de hoogte waren dat hij inviel en wat bleek, de veiling was pas op 8 en 9 november, ik voelde dan ook de foto sessie van alle mooie dieren in mijn schoenen zakken, maar niet getreurd zoon weet er altijd wel wat van te maken, allereerst nu toch……

ANN

We waren een paar kilometer voor Leeuwarden toen zoon bedacht dat hij wel even een paar mensen kon opzoeken en aangezien ik nog nooit in Aqua Zoo Friesland was geweest leek het hem leuk dat ik daar dan maar even foto’s ging nemen, we hebben koffie gedronken en zijn ieder een kant op gegaan. Ik moet zeggen dat Aqua Zoo Friesland mij erg tegenviel, maar dat is persoonlijk het is net allemaal té netjes en té georganiseerd aangelegd laten we zeggen een beetje klinisch en ik hou toch echt meer van wat wilde natuur, maar afijn in Amsterdam zeiden ze altijd er zijn twee soorten vogels, sijsies en drijfsijsies en die waren er genoeg, maar wat je dan leuk vind als diersoorten die zaten allemaal achter dik glas dus niet bepaald makkelijk om er een foto van te maken. Het eerste wat mijn ogen zagen was bovenstaande ooievaar tegen een stralend blauwe lucht, het begin was er. Het dier wist ook niet dat er een foto van hem/haar gemaakt werd dus trok de lange hals in wat later wel weer goedgemaakt werd door soortgenoten. Al lopend over keurige paden ben ik zoveel mogelijk over hekjes geklommen en mezelf door enig struikgewas geworsteld om toch wat leuke vogelfoto’s te maken, mijn rug zei wel nee maar de nodige adrenaline zorgt er in zo’n geval wel voor dat ik toch baas wil blijven over dat eind wervels en hoe het daarna zou voelen ach alles went. Allereerst maar even gekeken bij de Zuid-Amerikaanse zeeberen die ik dan wel weer leuk vond en die tenminste nog net niet achter een glazen wand waren ondergebracht.

Zuid-Amerikaanse zeeberen de middelste zit te brullen. Aqua Zoo Friesland, 25 okt. 2008  Er kwam zowaar nog net een gewone zeehond aanzwemmen wat de middelste zeebeer waarschijnlijk niet leuk vond want die zette het op een brullen en ik moet zeggen ik heb wel eens aangenamer geluiden gehoord. Oordopjes had ik niet bij me, dus na nog een poosje gekeken te hebben waarbij het bleek dat dit soort dieren graag lui in de zon liggen ben ik verder gegaan op wat daar de Nature Trail heet, hieronder een paar soorten vogels die ik zo tegenkwam.

Grijze kroon kraan,  Aqua Zoo Friesland, 25 okt. 2008

Mandarijneend, Aqua Zoo Friesland, 25 okt. 2008 En wie ben jij nu weer, Ekstergans, Aqua Zoo Friesland, 25 okt. 2008

Wat een prachtige kleuren hebben die mandarijneenden toch en dit is dus een echte drijfsijs evenals de vele andere waterbewoners waren ze allemaal heel rustig maar bleven voor mij toch wat teveel in het midden van de vijvers behalve een nieuwsgierige Ekstergans die me van dichtbij wilde zien, niet dat er voor dat dier veel te zien was maar die kwam tenminste eindelijk eens wat dichterbij. De rest van de foto’s doe ik wel in een album want dat ik nu zoveel op heb met al die geringde pingvogels, nou nee dus! Verdwalen zit er echt niet in dus toen zoon Geert weer terug was gekomen en toch even een snelle wandeling door Aqua Zoo had gemaakt zijn we maar verderop gegaan. We zijn door allerlei leuke dorpjes gereden en kwamen tenslotte bij Stania State waar we onze dorst hebben gelest met een kop koffie plus een amaretto en ieder een wagenwiel van een pannekoek hebben verorberd, aldus gesterkt zijn we teruggekeerd naar Buitenpost. Het was intussen aardig fris geworden en hier was het lekker warm, het was toch weer een leuke middag waarin moeder en zoon helemaal weer bijgepraat zijn en toch weer leuke dingen hebben gezien. Stania State ooit ook nog bewoond door de van Hanrinxma thoe Slooten’s is nu een restaurant en het is weer een prachtige State uit het oude Friesland, waar toch wel heel veel mooie Staten en Stinzen zijn.

Stania State, Oenkerk, 25 okt. 2008

Over de oude brug naar Stania State, Oenkerk, 25 okt. 2008

Tot slot wil ik toch nog even wat rechtzetten wat betreft mijn vorige logje over geesten, daar had ik het onder de afbeeldingen over geesten op de spaces en heb daar wat privé berichtjes over gehad, maar het onderste gedeelte ging dus niet over geesten, maar over menselijke plaaggeesten die het nodig vinden om andermans computers te hacken en foto’s of berichten weg te halen. Dus niemand hoeft meer ongerust te zijn er zijn geen échte geesten bij betrokken het verhaaltje was een waarschuwing in de verpakking van een geesten verhaaltje en er zullen heus geen in het wit geklede gestalten uit het toetsenbord komen. Oudejaarsavond vieren doe ik dit jaar niet en daarom heb ik nu maar een Samhain/Halloween tafeltje ingericht, de kaarsjes staan ervoor mooi te branden en ik gedenk nu iedereen die overleden zijn, ziek zijn, pijn hebben of erg eenzaam zijn. De kaarsjes branden voor iedereen die ik ken en heb gekend en dat heeft niets te maken met spoken of hoe het Halloween feest heden gevierd wordt met enge toestanden en raar grijnzende pompoenen, herdenken en afscheid nemen van het seizoen waar we allemaal zo van hebben genoten. Allemaal een HAPPY SAMHAIN en dat we weer een vruchtbare lente, zomer en herfst mogen krijgen na de winter die er nu toch echt zit aan te komen.

Samhaine Eve

Mochten er hier vrienden en vriendinnen zijn die ook de heksenspace bezoeken en denken dat ik nu in Schotland ben, dat is natuurlijk ook zo maar ik heb me even naar een internetcafé laten brengen voordat de echte feestelijkheden losbarsten om toch ook hier mijn verhaaltje te vertellen, de kaarsjes blijven gewoon branden en als ik terugkom zie ik wel of ze gewoon op zijn of dat het huis er niet meer staat, ik neem aan dat de buren dan de brandweer wel hebben gebeld en ik verhuis dan wel tijdelijk naar Anastacia waar ik vast welkom ben totdat ik weer een huurhut heb.

Posted 31 oktober 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

28 responses to “Aqua Zoo Friesland, weekend en Samhain/Halloween

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi huis zeg, wat een landgoed. Ben je een wicca, vroeg ik me af. Ken je de film Halloween, ik vind die geweldig!! Ben ik nu eng?? Groetjes spider

  2. Je hebt mooie foto’s gemaakt van de vogels.
    En volgens mij was je dag toch erg geslaagd
    (ondanks dat het "te netjes" was naar je zin)
     
    Toos

  3. Je weet altijd weer leuke verhalen en mooie foto’s te plaatsen 😉
     

  4. hele lieve Ann, geweldige fotografe, soms lopen die twee spaces van jou een beetje door elkaar he? als een rode sok in de witte was.
    leuk die halloween tafel, en je viert oud en nieuw niet?
    je weet nooit, nóóit.
    misschien valt het allemaal wel een beetje mee, hoewel het een opgave voor je is.
    ik hoop het zo voor je!!
    Maar voor dit moment maak je er zéker iets van, gezien die tafel en je fotoos en je weblogs.
    dikke knuffel.

  5. Lieve Ann,
    Prachtige foto’s heb je gemaakt daar in ’t Aqua Zoo Friesland van de dieren,net ook ff je album bekeken!Ben benieuwd naar je belevenissen in Schotland.Tot gauw!!
    Liefs Corry en doggy Joep!!

  6. Mooie foto’s van de dieren, ik ben er ook nog nooit geweest aqua zoo. Ik wens je veel plezier in Schotland!
    Groetjes Petra

  7. Hai Annetje,
    Dus toch geen Arnhem……. ach meid, wat in een goed vat zit ……………………. !!!
    In ieder geval heb je toch een gezeliige dag gehad en weer prachtige foto’s kunnen scoren! Hoe  voelt je ruggetje nu ?? Hopelijk niet teveel naweeën van je kruip, sluip en spring avontuur.
    Aqua zoo ken ik, althans van vroeger toen het nog aqua lutra heette. Was toen al redelijk gecultiveerd, maar onze met onze meiskes, toen nog +/- 4 en 6 hebben we wel een erg leuk dagje gehad.
    Heel veel plezier in Schotland meid, lekker van genieten hoor (maar dat hoef ik tegen jou niet te zeggen hè! 😉
    Dikke knufsels, Miem
     

  8. Hoi Lieve Ann
     
    Ik geniet van je verhalen en "meemaaksels" en alle moeite die je doet voor net die ene foto. Rug is er later zeker afgevallen toen de adrenaline was uitgewerkt??? Nou, die moet je dan maar weer oprapen en terugplakken met 10 sec. lijm.
    Het is dat ik geen auto meer heb, anders zocht ik je op met oud en nieuw met een fles rode wijn onder de arm. Lijkt me best gezellig voor zo’n "jong" broekie als ik. Lekker kletsen. Zouden we nog op space kunnen zetten ook. Maar helaas, blijft een utopie.
    Wel veel groeten
    John

  9. Heel mooi lieve Ann, en lekker met je zoon samen.
    De halloween tafel is heel bijzonder….
     
    Liefs Liesje

  10. Je hebt er weer heel veel werk van gemaakt ! Het is een interessant verhaal geworden. Nog nooit in Aqua zoo geweest, wel in Burgers zoo (maar toen had ik nog geen digitale camera) De foto’s zijn ook weer erg mooi geworden ! Ik lees dat je nu in Schotland verblijft. Ik wens je hierbij nog een heel prettig verblijf aldaar en wacht vol spanning op de foto’s die je daar zult gaan maken ! Groetjes, John.

  11. Lieve Ann Ik wens jou ook een heel fijn weekend , Ik lees dat het in Schotland is
    Ik wens je daar heel veel plezier en aan het verhaal te lezen zal dat ook wel goed gaan
    Wat weer schitterende foto’s laat je ons zien .
    Lieve groetjes en een knuff Janny

  12. Hoop natuurlijk dat je een leuk verblijf hebt daar in Schotland Ann. Breng mijn hartelijke groeten ook nog even over an de Hooglanders aldaar. Heb je verhaal met interesse gelezen en je foto’s met belangstelling bekeken. Je hebt er weer een mooi verslag van gemaakt.
     
    Wens je een fijn weekend en liefs van mij

  13. Heel leuk deze foto’s en toch weer genoten.. groetjessss, Lourens

  14. Lieve Zuster,
    Je kunt je niet voorstellen hoe blij ik ben om een teken van leven van je te vernemen,ik zit echt wel een beetje in de rats hoor,
    dat jij in dat verre Schotland zit!
    Je hebt zelfs nog tijd kunnen vinden om dit mooie verslag van je dagje Aqua Zoo Friesland te maken,met mooie foto’s erbij.
    Wat mij erg aanspreekt in jou verhaal is dat je geen Oudjaarsavond viert, maar nu liefdevol denkt aan dierbaren die
    ons zijn ontvallen,en degene die het om welke reden dan ook moeilijk hebben,vooral in de komende feestmaand.
    Een dikke kus van je Broertje.

  15. Lieve Ann, een prachtig verhaal met schitterende foto`s, en een heerlijke schotse whisky heerlijk. En natuurlijk wens ik jou a happy Samhain en een gelukkig nieuwjaar. Ik wilde je ook nog bedanken voor je mailtje en heb er vanmiddag nog met Peter over gesproken, ik mail je hier nog wel over. Lieverd veel plezier, laat die schotse whisky je heerlijk smaken en neem er gezellig nog èèn
    veel liefs en een dikke knuffel Ria

    Lady Flower Power
  16. Wat vertel je mooi Ann en de foto’s zijn prachtig.Net of ik met je meeloop .In de vrije natuur zou je die dieren niet tegenkomen al zijn er hier verderop ook ooievaarsnesten ,ik woon vlak bij een vogelresservaat.Heel hoge constructie ’s door mensen gemaakt. Ze zijn voorzien van een cameraatje ,de ooievaars (vraag mij niet waar)Zodat ze kunnen volgen waar ze naartoe trekken.Maar ook daar mogen wij niet van de paden af.Vrij rondlopen in de natuur is er niet bij.Ik ben niet zo een echt natuurmens,misschien omdat ik er hier middenin zit.Mijn uitstapjes zijn dan ook "liever de drukte van de steden in".
    Eigenlijk had ik dat gedacht dat je je verhaaltje over die spacegeesten zo bedoelde,maar je vertelde het zo "waar" dat ik twijfelde en ik je uiteraard ook nog niet zo goed ken.Lieve Ann bedankt voor dit mooie verhaal.En welterusten voor straks.
    Groetjes Melda

  17. Verdomme zit een heel verhaal te tikken en weg … nou heb ik er even geen zin meer in!
    Even in steno dan … foto’s steeds scherper beter dan de proffsss hier hahaha
    tessje zal jaloers zijn op je vanwege zeehondjes heeft nog elke dag over zeehondje aan strand bij oma.
    Veel plezier in Schotland niet te gekke dingen uithalen wil je hier nog terugzien als Annypenny
    Stond nog veel meer ben het kwijt beetje pissssoffff!
    LiefsB

  18. Wat ziet het er allemaal weer mooi en goed uit. Schitterende foto’s, met een prachtig verhaal. Wens je an Happy Samhain en een Gelukkig Nieuwjaar. Veel liefs en een dikke kus, Belia.

  19. Alba agus Eirinn go brach! Airím uaim thú, Áine, fill go luath.
     

  20. En weer heb jij met dit logje mijn plannen voor de vrijdag avond een andere volgorde gegeven. ( de gastenboeken moeten maar even wachten ).Zo zie je maar weer, je denkt ik ga van A naar B….en dan verandert de richting, maar da zit jij niet mee, want dat laat je hier weer zien door ons met leuke foto’s te verrassen, de eenden b.v., wat hebben ze toch mooie kleuren..en foto programma’s met een beetje fatsoen, die weigeren gewoon om er iets aan te veranderen. Verder heb je het weer leuk vertelt…hebt een beetje in het midden gelaten waar je nu op dit moment echt bent, zodat zelf ik even twijfelde, maar waar je ook bent lieverd, je zal het best naar je zin hebben, want anders ga je met dit weer niet naar een internetcafé, om ons dit verhaal in een logje van jou te laten zien….oh je, de verwarring word nog groter…nu kijk ik naar de laatste foto en ik denk, dat jij dat op dit moment ook doet, de echte tafel dan, kaarsje aan, een drankje erbij…ik wens jou, lieve Ann, een fijne avond, een prettig weekend, en een goede nacht…war dan ook.
     
    liefs, knuff, kus,
    Gerd.

  21. Lieve Ann
    Wat een leuk log weer ,maar je kunt het niet laten he!! weer over hekjes klimmen en door de struiken ,maar dan heb je ook wat hoor .Fijn dat het weer gezellig was en je foto’s zijn weer heel mooi ,zeker die van je buitenhuis haha ,
    Een fijn weekend en liefs Elisabeth

  22. Zoo Ann weer een boeiend verhaal met hele mooie foto,s .
    Een fijn weekend .
     

  23. Nah..heb je zomaar ineens een totaal ander uitje dan dat je voor ogen had meiss!!..je foto,s zijn weer om te likkebaarden..en een schitterende State weer idd..heb jij nu maar veel plezier in Schotland en leve de Internet café,s gheh gheh…liefs Caro.

  24. ANN jij ook een heel fijn weekend,DE twee drie onderste foto’s en de mandarijneend veel ik hartstikke mooi ann.HELE MOOIE KLEUREN.GROETJES VAN GERRIT EN ELLY UIT UFFELTE.

  25. liefen an ik wens je een zeer mooien tijd daar en kijk een beetje uit voor de rug en ook ik steek van daag een kaarsje aan en denk met jou mee aan al die ons dierbaar is en was diken kus voor jou van mij 

  26. Lieve Ann, ik heb genoten van het verhaal en de mooie foto’s. Ik hoop dat de spoken inmiddels van je space zijn verdwenen en wens je een heel goed weekend.
     
    Charlotte

  27. hallo ann je hebt je tafeltje mooi gedekt,en wat een werk heb je er van gemaakt heel mooi hoor leuk bij verteld ,de foto,s van arnhem houden we nog te goed  .veel plezier in schotland groetjes joke

  28. Mooi verhaal Ann en prachtige foto’s. Schrok me inderdaad een hoedje want wist dat je in Schotland bent. Zat me net af te vragen of er iemand een wireless bij zich had. Ja dus ik had het kunnen denken. En je hebt gelijk en zo ook de heksen, deze dagen worden opgedragen om onze dierbaren extra te herdenken, niet dat we dit anders niet doen, maar nu even extra speciaal.
     
    Prettig weekend daar in ’t Noorden en waak er voor dat je A. niet valt en B. niet verkouden wordt. Ik vertrouw die heksjes nog niet helemaal. Klessebessen !

Geef een reactie

