Herfst met prachtige kleuren en alweer weekend.   24 comments

Deze werkweek zit er weer op voor vele Nederlanders en het weer was best mooi, nu niet maar goed er komen nog wel een paar mooie dagen en die moeten we dan maar snel pakken, zoveel mogelijk naar buiten want we kunnen nog lang genoeg binnen zitten. Was het vorige week niet bepaald één van mijn beste weken, deze week mocht ik niet mopperen, dat mag natuurlijk nooit maar Nederlanders zijn van huis uit altijd aan het mopperen. Mijn rug zit er nog en dat is dus maar een geluk, alleen bukken en sjouwen geeft nog moeilijkheden en ook dat gaat weer over. Met mijn oud buurvrouwtje Jellie ben ik maar weer naar Fogelsangh State geweest omdat zij het nog nooit had gezien, ik moet zeggen het was toch nog weer mooi en ik had niet eens alles gezien. Daarna hebben we een boswandeling gemaakt in het Veenkloosterbos en daar heb ik echt van genoten, de geur, het gouden bladerentapijt wat lekkerder loopt dan de beste vloerbedekking, de kleuren en de volmaakte rust, maar allereerst…

ANN

Het was ’s morgens niet zo mooi en af en toe was er een licht regenbuitje, maar hupsakee we geven nergens om dus dat beetje regen kan er wel bij, toen we eenmaal in het Veenkloosterbos waren brak de zon door, ach wat hou ik toch veel van die koperen ploert zoals de oud kolonialen de zon noemden, af en toe even bewolkt maar wie krijgt de zon eronder? Gelukkig helemaal niemand, want zonder zon is er geen leven op aarde mogelijk. Had ik een poosje last gehad van paddestoelenmoeheid het is weer helemaal over want ik heb toch weer een paar foto’s gemaakt van die kleine wondertjes met of zonder steel, zo zag ik een stuk hout met mos en paddestoelen en tja het geheel vond ik dus bijzonder mooi, langzaam naar beneden gezakt inplaats van plof naar beneden of buk diep en ik moet zeggen dat gaat ook best goed, het is gewoon even wennen.

Zwammetjes als kunstwerk van de natuur, 21 okt. 2008

Ook de hertenkamp, die echt flink groot is hebben we nog even aangedaan en verdorie wéér brood vergeten, niet dat de hertjes tekort komen maar ze verwachten toch minstens een traktie voor het poseren en dat heeft onderstaande beslist verdiend, al was ze nog aan het eten.

Hertje dichtbij, Veenkloosterbos 21 okt. 2008 Het was heerlijk wandelen al stel ik ieders geduld aardig op de proef omdat er zo nodig weer een foto gemaakt moet worden, maar ook dat is fijn nog eens even terugkijken naar die uren die zo heerlijk waren dat je alles en iedereen vergat. Zelfs de blauwe en vooral prettige enveloppen van de belasting zijn dan even vergeten, van die lui kom je echt nooit af! Nu kreeg ik weer een lekkere grote envelop, aangifte voor de successierechten, erg leuk als er geen waarde is, maar ja daar vinden ze wel wat op zelfs boeken en kleine dingen moeten opgegeven worden want daar moeten wel successierechten over betaald worden, hoezo (?) Jammer voor de belastingdienst dat er écht helemaal niets van waarde is maar de inboedel moet in zijn geheel getaxeerd worden, kijk en daar word ik nu moe van al dat gehannes over een nalatenschap die totaal niets waard is en waar ik zelf hard voor heb gewerkt. Was ik maar zo’n prachtig hertje en kon ik maar altijd in zo’n geweldig bos wonen waar de kleuren mooier zijn dan op welk schilderij dan ook.

Schilderpalet van de natuur, Fogelsangh State 21 okt. 2008 Herfsttinten, Veenklooster bos 21 okt. 2008 Zelfs het water is niet meer te zien, ook dat is een tapijt van eendenkroos geworden. Als je heel stil blijft staan hoor je kleine vogelgeluiden, het vallen van de eikels en het geritsel van de gevallen bladeren als er een diertje zich verplaatst en alles klinkt dan mooier dan de mooiste symfonie. Er wordt heel veel gepraat over liefde, maar liefde kan je ook in je eentje beleven, daar heb je geen mens voor nodig de liefde voor de natuur doet geen pijn en een echt afscheid nemen is er niet, want je weet zeker dat dit weer terugkomt seizoen na seizoen, is er een liefde die zo onvoorwaardelijk is als die voor de natuur? Zelf denk ik van niet.

Prachtige tinten met de zon erbij, Veenkloosterbos 21 okt. 2008 Na een paar uur wandelen en in het theehuis, wat vroeger een gastenverblijf was van Fogelsangh State, nog even een kop thee te hebben gedronken en een stuk droge koek te hebben genuttigd, wat overigens na zo’n wandeling smaakt als honing zijn we huiswaarts gegaan. Er was net weer een buitje gevallen en de oostindische kers die dapper door blijft bloeien zag er zo mooi uit dat ik daar ook nog maar een foto van heb gemaakt.

Oostindische kers na een bui 21 okt. 2008jpg

Posted 24 oktober 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

24 responses to “Herfst met prachtige kleuren en alweer weekend.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ja lieve Ann,
    weer een prachtig verhaal, en wel zo goed, dat ik meen, naast je te lopen, over het tapijt van bladeren…maar even terug naar de werkelijkheid, want dikke vloerbedekking moet toch ook lekker lopen…dus schoenen en sokken uit, en dan over het hoogpolig tapijt, nee, dan voel je iets anders als jij daar buiten in de natuur…en dan ook nog de geluiden, die jij hoorde bij je wandeling….dat is wel even iets anders als wat ik hier in het centrum hoor, lopend naast langzaam rijdende auto’s, rampje open…en dan alsmaar….tum tum tum tum , net als of de naald van een platenspeler is blijven hangen…
    nee lieve Ann, blijf jij maar lekker buiten in de natuur, waar ik jou dan ook een prettig weekend wens.
    liefs en knuff,
    Gerd.

  2. Hello Ann ben hier weer  ik denk dat je een totaal verkeerd beeld heb van tirol ik kan u zeggen dat dit land heel gastvrij is  heel muzikaal en veel  liefde uitstraalt eenmaal ge er eens bent geweest heb je u hart daar verloren , zo was het toch met ons  de eerste maal dat wij naar het zillertal zijn geweest en uit de bus stapten zegden wij tegen elkaar wij zijn thuis , zo een gevoel hadden wij toen
    natuurlijk ieder mens is anders en dat respecteer ik natuurlijk , maar het is niet alleen lederhause en bier maar wel de muziek het land  de bergen  en eerst en vooral  de mensen. Zo bedankt voor u bezoekje en die mooie natuurprent en tot nog eens.
    Groetjes en nog een fijne week Tiroler cowboy

  3. Heerlijk dat je ondanks je rug en de blauwe envelop toch nog zo heerlijk kan genieten! Jaja. de natuur is pas een echte heelmeester van hart en ziel hè………..
    Trouwens, als je "weer" eens het oude brood vergeten bent, eikeltjes vinden ze ook wonderbaarlijk lekker hoor! Dus lieve annetje, op de knietjes maar weer, hihi.
    Heerlijk blog meid, heb weer zalig genoten van de herfstkleuren en geuren! Vooral na een regenbui is het zalig toeven in het bos!
    is er voor ons niet van gekomen dit weekend, maar gelukkig is de herfst nog lang niet voorbij!
    Fijne avond lieverd en tot gauw. Knuffies, Miem

  4. Als ik hier die foto’s zie is het net een wandeling door de natuur.Met wat verbeelding zou ik het ook nog ruiken.Het is inderdaad zo dat
    het voor een schilder heel moeilijk is om de echte kleuren  na te bootsen.

  5. Hello Ann het is echt een prachtige space ik hou ook zo van de natuur echt prachtige fotos, hier aan de zee is is het ook zo mooie , maar in het zillertal in oostenrijk  is het super  .
    Ik wens je nog een fijne zondag toe ,en een heel fijne week toe.
    Groetjes Tiroler Cowboy

  6. Lieve Ann, wat een mooie plaatjes, vooral van Bambie…wat een schatje!
    Lekker zo in de bossen he? met die mooie kleuren. Wij gaan ook elk weekend naar de bossen met onze kleine energieke hond.
     
    Fijn weekend en geniet maar lekker van de mooie herftskleuren en van het uurtje langer slapen….wel op tijd een lampje aan doen hee?
     
    Liefs Liesje

  7. prachtig ann ben het met henk eens zo als jij het verwoord heel mooi en ja de belasting dat valt echt niet mee meis daar word je niet vrolijk van wens jouw nog een heel mooi weekend toe en vind jouw fotosssssssssss prachtig dikke knuf van mijn gr v els

  8. prachtige foto’s , heerlijk dat je ondanks alle ellende toch hebt kunnen genieten , dat is het voordeel van de natuur dat kan niemand je afnemen overal is wel wat moois te zien. en de natuur komt toch overal weer tussendoor al staat er nog zo’n betondorp of vuilnisbelt,  …. als de mens lang verdwenen is, zal de natuur weer alles bedekken met die zachte deken ook die blauwe enveloppen.
    Het blijft moeilijk en met de tijd wordt het niet minder, wel anders.   
    Liefs mazza.  

  9. Je hebt het allemaal weer heel mooi verteld, behalve fototalent heb je ook schrijverstalent ! Misschien kun je wel een boekje maken met een combinatie van beiden. Het hertje staat er erg leuk op, het lijkt wel alsof hij voor je geposeerd heeft ! Ik vind de onderste foto ook heel erg mooi ! Groetjes en nog een fijn weekend, John.

  10. ”Als je heel stil blijft staan hoor je kleine vogelgeluiden, het vallen van de eikels en het geritsel van de gevallen bladeren als er een diertje zich verplaatst en alles klinkt dan mooier dan de mooiste symfonie.”
     
    Wat kan je het prachtig verwoorden Ann, als ik m’n ogen dicht doe proef ik de sfeer. Je bent een begenadigd Schrijfster. Je maakt veel werk van je items, omlijst met je eigen mooie foto’s.

  11. De natuur geeft ons zoveel heerlijk door de bladeren wandelen ik loop dan anders want dat geluid wil ik horen helaas vandaag absoluut geen koperen ploert te vinden maar dat kan de pret niet drukken hier ook genoten van een heerlijke boswandeling in de regen met een giga heerlijke herfstgeur.
     
    Nog niet erg koud
    maar eenzaam ben ik
    in de ochtenschemering
    ondanks m’n hond
    en een grijze fietser
    in de verte.
    natte bladeren op de grond
    modder en gras onder m’n laarzen
    en zachtjes gaat het door met regenen
    (Janne Wijnalda)
    en toch geniet ik van elke nieuwe dag … zoveel moois op mijn herfstpad!
    LiefsB.

  12. Lieve Zuster,
    Dit zijn hele mooie foto’s, prachtige kleuren en dan dat lieve hertje!
    Gerrit heeft gelijk,ze worden steeds mooier.
    Kus van Edward.

  13. Lieve Ann,
    Je foto’s zijn weer prachtig,echte herfst-plaatjes en dan dat hertje,wat ’n lievie zeg!!Ik wens je ’n fijn weekend toe!En die blauwe enveloppen….ik kreeg vandaag ’n tandarts-rekening die niet betaald zou zijn…mijn administratie nagekeken…wél betaald dus!!!
    Liefs Corry en doggy Joep,doeidoei!!xxx

  14. je foto’s worden steeds mooier Ann,ga je nou steeds mooier fotograferen,of ligt dat aan de herfstkleuren,of was je in de stemming van al dat mooi om je heen. Bij ons doet de oostindische kers ook nog steeds zijn best,het wordt wel kouder,we wachten af.
    Tafeltjes en stoeltjes al weer in de winterberging gedaan,en begonnen met onkruid wieden en opvorken,deze week weer alles gemaaid en blad van de essen,zoveel mogelijk opgeruimd,nu alleen nog de bladeren van 10 grote eiken en nog een paar van de gemeente.
    Ann een heel fijn weekend van mij en elly.

  15. Lieve Ann, ik wens je een heel prettig weekend. Wat zijn je foto’s weer mooi. Liefs, Belia.

  16. Fijn weekend Ann. Je bent een echt landgoederenmens………….
     
    groetjes
     
    roel

  17. Ik ruik bijna de herfstgeur door je foto,s meiss..ze zijn weer om te zoenen..waardeloos dat de belasting mensen daarmee lastig valt..alsof de gewone mens een kapitaal bezit,pfffff…doe voorzichtig met je rug Ann..en ik wens jou ook een fijn weekend..liefs Caro.

  18. zo is dat liefen an genieten van al het moois wat er nu buiten gebeurt  lekker door het bos  klein kopje thee en dan nog een droogen koek er bij ja dat is echt lekker genieten van al de dingen die het leefen  biet is jammer dat het hier de gehelen dag met baken uit de lucht is gevallen maar dat was natuurlijk voor jullie kant zo mooi uit  gerekent dat het bij jullie lekker droog is geweest  mooi hoor en ja an die blauwen jongens  die willen al tijd wel wat van de mens en dan gaan ze over lijken jammer dat het zo moet laat ze de grooten jongens maar is gaan pakken  nou liefen AN ik wens je een mooien zaterdag want dat is nog een droogen dag en daar moet je gewoon van genieten  want ja als je het aan de weerman over moet laten dan wordt het volgen de week weer nater en kouder nou is een lekker vries weer ook niet weg hoor en dan door het bos en bij thuis komst een bakie ertensoep of zo ja dan maakt het wel weer goed nou an ik hou er mee op wensje een mooien zaterdag en een diken kus voor jou van mij doeiii

  19. Mooi verhaal behalve de blauwe enveloppen. Schandalig gewoon, zeker nu met wat er momenteel allemaal plaatsvindt. Lig er niet wakker over, dat doe je al genoeg en geniet vooral van morgen wordt zonnig. Zondag druilerig en nat.
     
    Prettig weekend !

  20. Wat bloeit die Oostindische kers lang Ann. Ga ik volgend jaar toch ook eens kopen, ik vind ze echt mooi. Zijn weer hele mooie foto’s.
    Ik wens je een heel goed weekend toe en voorzichtig met de rug.
     
    Groetjes, Charlotte

  21. Wat een  heerlijke wandeling heb ik met je mogen lopen.
    Rustig je verhaal gelezen en je foto,s bekeken .
    Prachtig seizoen de herfst .
    Doe rustig aan Ann ,dat van je rug wist ik niet .
    Ja je kunt ook niet alles weten .
    Maar nogmaals een fijn weekend .

  22. Lieve Ann
    je hebt weer genoten in elk geval ,ik schrijf niet teveel want daar ben ik te moe voor,en ja die mooie Blauwe enveloppen ,ik zou bijna zeggen trek me de bek niet open ,en doe dat maar niet lieverd ,ik hoop dat je een fijn weekend mag hebben
    Liefs Elisabeth

  23. Lieve Ann gelukkig gaat het een stukje beter en je hebt er meteen gebruik van gemaakt
    het was ook heerlijk deze week , je hebt e weer schitterende foto’s met prachtige kleuren
    en natuurlijk jou prachtige verhalen
    Ik wens jou ook een heel fijn weekend
    Liefs en knuff Janny

  24. Lieve Ann,
    het is weer zo als wij het van jou gewend zijn, prachtig omschreven, je voelt het zo, alsof men naast je loopt, ik heb dan ook mijn sloffen uitgedaan, sokken uit, en dan met blote voeten over het hoogpolig tapijt gelopen, maar er was niets aan, je hebt gelijk, niets loopt zo lekker, als een tapijt van bladeren in de natuur,en dan de geluiden van alles wat er aanwezig is….dat is heel iets anders, als hier bij mij in het centrum die kleereherrie, die uit de langzaam rijdende auto’s dreunt…rampje na beneden…en maar tum tum tum, net een ouderwetse platenspeler, war de naald is blijven hangen….
    ik wens jou dan ook een fijn weekend daar..in buitenpost..midden in de natuur…
    liefs, knuff, XXX, Gerd.

Geef een reactie

