Digitaal of horizontaal? 11 oktober 2008.   23 comments

Fotograferen heb ik altijd al graag gedaan en ik ben begonnen met een klein vierkant boksje dat waarschijnlijk nu te zien is in een museum, de foto’tjes waren meestal niet van al te beste kwaliteit, maar als er een paar leuke foto’tjes bij waren was je helemaal in de wolken. Uiteraard waren het kleine gekartelde foto’tjes en dan ook nog zwart/wit, totaal geen instellingen, knippen en verder gaan. Later kreeg ik een iets beter toestelletje waar je een flitslampje op kon zetten en dat was al een hele verbetering, ook ben ik toen foto’s gaan nemen met een Polaroid camera voor kant en klaar foto’s, dat was dan wel kleur maar voor een kleine portemonnee niet te betalen. Toen het digitale tijdperk was aangebroken heb ik me daar niet zoveel van aangetrokken en ben blijven foto’s nemen met een gewone camera en daar was ik best tevreden over. Edoch, inmiddels ben ik dan verwoed aan het foto knippen met de NIKON Coolpix P80 en soms, heel soms is dat levensgevaarlijk! Je gaat veel meer dingen doen die je anders niet zou proberen, hangt over relingen, ga op de grond liggen, kruip tussen grote braambossen enz. enz. ook mijn laatste bezoek aan De Kruidhof van dit seizoen verliep niet helemaal zoals gewoonlijk is. Aangezien de mais geoogst kon worden mochten de kinderen er raak in spelen wat natuurlijk een puinhoop werd. Toch nog eventjes een foto maken van de mais die inmiddels is vertrokken, na wat heen en weer geloop om zo min mogelijk lichtvlekken op de foto te krijgen zag ik een mooi plekje, juist eventjes kijken, nee nog een stapje achteruit, nog een stapje en ja hoor daar lag ik weer eens languit en deze keer gelukkig op m’n rug in de mais, even in het rond getast en hier en daar gevoeld of alles nog in orde was en gelukkig ik was nog heel en het camera’tje lag op m’n buik, dat was dus maar een geluk, toen een jongetje vroeg of het ging, gezegd "ja hoor" maar ik vond zelf dat ik toch iets beter moest gaan opletten wáár ik achteruit liep en zal dat voortaan dan ook maar doen. Half liggend dus de foto toch maar gemaakt, want echte fotografen geven ook nergens om.

Mooie rijpe maiskolven, 11 okt. 2008

Er zijn natuurlijk mensen die expres gaan liggen om een foto te maken en op mijn knieën of zelfs als de grond droog is liggend doe ik ook wel, maar dan weet je tenminste wat je doet, maar na weer eens plotseling horizontaal te gaan is toch altijd weer een vreemde gewaarwording, dus mensen kijk uit wat je doet en zeker bij het achteruit lopen bij sloten en kanalen, levensgevaarlijk is het om foto’s te maken zonder om je heen te kijken. Had ik het over mijn paddestoelenmoeheid gehad dan was het na het zien van onderstaande foto ineens over, eindelijk weer de beroemde en toch altijd weer prachtige vliegenzwammen in flinke aantallen, toch eerst maar even schichtig om me heen gekeken of er ook veel losse takken lagen want een val kan natuurlijk voorgoed je carriëre naar de bliksem helpen en dat zonder of met flits al gaat het in een flits van verticaal naar horizontaal.

Prachtige vliegenzwammen, 11 okt 2008

Herfstplaatje, De Kruidhof 11 okt. 2008

Boven een aardige herfstfoto, en waar dat kruis goed voor is op dat stuk hout mag Joost weten maar het heeft wel wat, er was weer veel te zien op de laatste dag van het seizoen en pas in de eerste week van april is De Kruidhof weer open, jammer maar ook de herfst en winter kunnen prachtige dingen laten zien. Onder nog een paar foto’s uit de Kruidhof, waarbij ik gelukkig overeind ben gebleven.

Deze appels worden het laatst geplukt, 11 okt. 2008

Onder een écht herfstplaatje, wat is het mooi en wat zijn ze lekker de tamme kastanjes gepoft!

Tamme kastanjes en herfstbladeren, 11 okt. 2008

Ook de Sedum bloeit nu nog steeds prachtig er is dan ook haast geen blad te zien van deze succulent.

Sedum in de herfst, 11 okt. 2008 Tot slot nog een klein stukje Indian Summer in eigen land waar het net zo mooi is als in Verweggistan.

Indian Summer in De Kruidhof, 11 okt. 2008

Posted 14 oktober 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

23 responses to “Digitaal of horizontaal? 11 oktober 2008.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hallo  lieve  ann  vertel  hoe  gaat  het  nu  met  je  rug..  eigelijk te  gek  he
    tegels verplaatsen,, maar  het is nu  klaar  en zal  best weer  mooi  zijn  .joh
    verleden  week  zag ik  op de  tuin  bij mijn  buurvrouw  ook  deze  vliegenzwammen  staan  .wat zijn  die  mooi  he,,
    doorsnee  12  centimeter maar jammer  binnen  1  week is  de  kleur  nu  helemaal  weg,,ze  zijn  weer  mooi je  foto”s
    ann ja ik  moet  nog een  stapje  terug  medisch.  dit probleem  gaat  niet meer  over  een ingreep is  uitgesloten ..
    dat is  te gevaarlijk. 3 keer is wel  genoeg. wil het ook niet meer  , maar  beperkingen    dat  is  nu een maal zo..we  maken 
    er toch een  gezellig weekeind  van  ann jij  ook  hoor  genieten toch..liefs  space”s  vriendje  cees..

  2. Lieve Ann,
    Je foto’s zijn weer geweldig maar doe je wel voorzichtig de volgende keer?!De paddestoelen zijn schitterend,deze zijn toch de mooiste van allemaal,vind ik dan hoor!’k Moet ook nog ’n foto scoren maar ’t weekend is weer kort!Ger heeft vanavond ’n feest,de officiele opening van ’t bedrijf waar hij nu werkt en morgen de boel opruimen voor maandag omdat er dan weer gewerkt moet worden!!We zien ’t wel weer,voorlopig loop ik nog te snotteren en we hebben nog tijd voor de wedstrijdfoto hé?!
    Liefs Corry en doggy Joep,doeidoei!!

  3. Weer prachtige foto" s Ann, of het nu horizontaal of verticaal is, ze zijn weer gelukt. Maar goed oppassen de volgende keer
    voor je het weet lig je er weer, maar ik herken het wel wat je allemaal doet om aan een mooie foto te komen.
    Overigens de zwart wit foto"s met het gekartelde randje hebben wel wat. Heb er zelf een paar waar ik als baby op sta.
    Lieve groet Ingeborg.

  4. zo als zo velen al zijden je foto s die zijn weer geweldig  om te zoenen als ik dat mag zegen haha die vliegen zwammen die staan er zo mooi bij ja liefen an je hebt weer je best gedaan je doet er echt alles voor om ons te laten genieten en dat lukt je telkens weer maar liefen an kijk wel uit zeg niet zo maar in het maiis gaan liggen hoor of boven een weg gaan hangen of op een kerk toren het puntje van de haan willen gaan foto graveren nee gewoon uit kijken wat en hoe je het aan pakt veilig heid staat voor op  maar deze foto s die zijn met heel je hart en ziel gemaakt dat is te zien  helaas is het weer de rest van de week wat minder maar tussen de buien door kan natuurlijk al tijd een mooi moment komen ik wens je een fijnen avond toen en  een diken kus voor jou van  mij doeii rene

  5. klop het mais is al bijna van de velden dat zag ik vande week ook,want we waren aan het wandelen . wees aub voorzichtig in het vervolg ,het kruis heeft je denk ik wel geholpen .je hebt het weer heel leuk verwoord en prachtige foto,s gemaakt voor ons. liefs joke

  6. Als filmer ( Cameraman) en prof fotograaf vind ik dit leuke foto’s en zo te lezen heb je ook al heel wat kaperiolen uit gehaald om mooie shoots te kunnen maken.Ik weet hoe dat werkt soms verklaren buienstaanders je voor gek als ze je op je buik in het gras of soms ergens in een boom zien liggen (zitten) Maar mij maakt dat helemaal niets uit ik zeg maar zo als je niet waagd win je nooit.
     
    Groetjes
    filmer en fotograaf
    Tonny

    FOTOGRAFIE TONNY. MODELFOTOGAFIE
  7. Oei oei oei, ik loop behoorlijk achter maar heb erg genoten van de prachtige foto’s.
     
    groetjes
     
    roel

  8. Hallo Ann,
    Ja, daar kun je boeken over schrijven!
    Over alle capriolen die je moet maken, om een onderwerp goed vast te leggen!
    Als we allemaal zo verstandig zijn als Edward, komen we nooit meer met kleerscheuren terug in "ons goeie goed".!
    Ik bedenk altijd zoiets achteraf, gek hè?
    Mooie foto’s Ann! Mijn complimenten hoor!
    Groeten, Liz@

  9. Lieve Ann
    Wat haal je toch steeds weer een toeren uit voor je foto’s en ga je met de regelmaat van de klok gestrekt ,maar het resultaat mag er weer zijn hoor,ikzelf ga niet zo snel op de knietjes want het is zo’n toer om weer overeind te komen haha .Geen wonder dat je paddestoel moeheid op slag verdween bij de aanblik van zulke mooie rood witte ,daar hebben we toch allemaal wat mee schijnbaar,al vind ik het wel wat sneu voor Edward want die heeft ze nog steeds niet gespot.Ik heb weer genoten van je leuke log en je prachtige foto’s ,wat is de herfst toch mooi he
    Liefs Elisabeth

  10. Hahaha, hoe herkenbaar…..je moet wat over hebben om de juiste foto te krijgen.
    En als je in de modder ligt moet je maar denken……dat je wel heel erg één bent met de natuur.
    De foto’s zijn prachtig! compimenten.
     
    Groeten Sandra

  11. zie je, alwéér een gevallen vrouw. ze vallen bij bosjes, net zoals de bladeren en de eikels enz.
    de mooiste foto vind ik de appelboom. ouderwets zonnig gezellig met rode appeltjes tegen een blauwe lucht.
    mijn eigen appelboom is allang leegegplukt. Hij is nog niet zo dik en stevig en de appels zijn een héle vracht. Bovendien kwam er ongedierte in, gaffeltanden tussen spleetjes, boorwespachtigen enz. De appeltaarten waren lekker, nog één in de diepvries voor later (om aan de hefst te denken) en de laatste, gave om zó in te kunnen bijten liggen nog in opslag. Die zullen eind deze week wel verdwenen zijn. Ik eet een appel altijd op tot er alleen een steeltje overblijft, en is er geen steeltje??? hoezo appel? ik zie niks!
     
    een tien voor je weblog, en je klrijgt er een stempel bij ! – 10 stempels is een plaatje –
     
    dikke kus
    jurrie

  12. Schitterende foto,s ,maar doe voorzichtig aan meid .
    Volgens mij hebben we deze les allemaal nodig haha.
    Ann een fijne dag .
     

  13. prachtige foto’s hoor. en wel voorzichtig zijn, Moet er niet aan denken dat je dadelijk nog iets overkomt.
    Laat Henk maar die rare capriolen uithalen. 
    veel liefs Mazza

  14. Lieve Ann wat zijn ze schitterend en zeker die prachtige paddestoelen
    En lieve Ann een beetje voorzichtig he
    Liefs  en kus Janny

  15. qann in een word ze zijn schitterenddddddddddddd
    kijk uit hoor maar het komt me wel bekent voor ha ha net als zo veel onder ons die wel eens een duik of bijna a een duikhebben gemaakt bij het fotos maken en dan maar ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,eerst om je heen kijken of  niemand je heb  gezien
    maar je heb wel je fotos die je wil en de roden paddenstoelen zie ik de kabouters al onder door lopen gr v els

  16. Prachtig! En zo mooi scherp. Zo’n boxje………….. owwww dat roep herineringen op bij mij. Had (heb um nog) er ook eentje
    Kon je ook voor je buik houwen en dan van boven in de zoeker kijken. Hilarisch, want dan moest je vooral niet lachen he. Heb nog steeds een paar mooie foto’s van friese veulens die zonodig aan de camera moesten snuffelen……………. Nostalgie.
    xsjerrie

  17. Lieve Zuster,
    Wat een leuk verhaal,het komt mij allemaal zo bekend voor,als ik het bos in ga heb ik een oude spijkerbroek
    aan dat is de kruipbroek,een heel oud jasje en afgetrapte gympies.Als ik zo bij het winkelcentrum zou gaan staan met
    een zingende zaag,stroomt het geld binnen! Je foto’s zijn erg mooi hoor,maar ik haat je wel en beetje van mij,
    omdat jij die mooie Vliegenzwammen wél hebt en ik niet (gebbetje hoor)
    Kus van je Broertje.

  18. Hoi Ann
    Het is toch weer grandioos wat je hebt gemaakt.Zoals ik lees moet je er wel wat voor over hebben.
    Maar het resultaat is er ook na. prachtig vooral die appeltjes Om er zo in te bijten.
    LIEFS LINY

  19. Ik ga helemaal voor de paddestoelfoto’s Ann, wat heb je ze mooi scherp en kleurrijk vastgelegd. Je hebt wel een beetje gelijk hoor, het gevaar is vanachter een camera niet altijd goed in te schatten, daar kan ik al meerdere malen over mee praten.
    Gelukkig hebben jij en je camera die duikelpartij overleefd en ik geef je als advies om je enthousiasme een beetje te temperen voordat ’t echt uit de klauw loopt. Hoewel je ook in een ziekenhuis best leuke foto’s kan maken gheh gheh.

  20. Schitterend Ann, nu loop ik al dagen te blèren dat ik het bos in wil en als ik nog lang wacht kan ik het schudden. Wel uitkijken dat je niets breekt met je capriolen. Echt prachtig !

  21. Geweldig mooi verhaal, ik zie het al voor me als je languit achterover ligt (gelukkig is het goed afgelopen). Jammer dat er niet zoals bij Henk, nog een een fotograaf in de buurt was om dat te vereeuwigen !  De foto’sijn ook allemaal weer erg mooi geworden ! Groetjes, John.

  22. schitterende foto’s Ann,Prachtige kleuren,mooie composities,Vanmorgen ook op de grond gelegen voor opname van paddenstoelen,maar dan weer overeind komen,ook bramentakken,kunnen heel gevaarlijk zijn .waar ik vanmorgen was,was het heuvelen en dalen.Maar ben  weer huidhuids thuis gekomen.Deze dag was weer toppie Ann.Groetjes van gerrit en Elly uit den Uffelten.

  23. Ach meissie, ben je nu weer gaan rugzwemmen op het droge ?!?!?!
    Doe toch eens wat minder onstuimig !!
    Je foto’s zijn wel weer prachtig hoor! en ik zie echt groen van jaloezie ……. je hebt alweer van die schitterende vliegenzwammen gespot!!
    snik snik, tis niet eerlijk !
    En wat een heerlijke appeltjes, mmmmmmmmm, het water loopt me in mijn mond!
    Jammer dat de kruidhof dicht is nu……. maar ach, voor je het weet is het april en volgens mij krijgen we tegen die tijd prachtweer!!!
    Welterusten lieverd, dikke kus, Miem

Geef een reactie

