De tiid hâldt gjin skoft (oftewel vrij vertaald “De tijd vliegt”).   16 comments

Het was een gezellig drukke week met hier in het hoge noorden best mooi weer, op zondagmiddag na toen het regende is het hier een paar dagen zelfs zomers geweest, heerlijk en ik noem zulke dagen dan ook cadeautjes. Van alles en nog wat gedaan, naar De Kruidhof met vriendin Jantsje, waar het weer prachtig was, vriendinnen op visite gehad, met twee lieve vriendinnen een Heksenspace aan het brouwen geweest wat overigens nog een heksentoer was, maar nu gesmeerd loopt en waar zelfs een Gn(oompje) zich heeft aangemeld als heksenvriend, voor iedereen die het nog niet weet het adres is http://wickedwitches123.spaces.live.com IAMAI staat voor Ilona, Ann en Murwari velen van jullie bekend. Mijn voortuin is op nawerk na van een mini oerwoud weer een échte tuin geworden in hoofdzaak dankzij mijn vriendin Bertien waarvoor ik haar nogmaals van harte dank wil zeggen. Beloven en niet doen is meestal wat er gebeurt, maar Bertien beloofd niet maar komt en doet het ongevraagd, kijk dat is echte vriendschap. Naar een schoonzus geweest waar ik mocht blijven eten, Annie bedankt het heeft heerlijk gesmaakt en we hebben een reuze gezellige middag gehad. Vandaag met zoon Geert naar Leeuwarden geweest en een heerlijk hapje gehaald in De Brasserie, waarover later meer een prachtig pand uit de 16e eeuw, je kijkt daar als je op straat bent uit op de Oldehove, die net als de toren van Pisa helemaal scheef staat, maar waar feesttenten voorstonden zodat ik er geen foto van kon nemen overigens had zoonlief ook in de smiezen dat ik een foto van hem zou maken, maar dan moet je van goede huize komen, die krijg je echt niet op een foto zonder dat hij een raar gezicht trekt grrrr nare jongen! We waren hier weer om half 6 en toen ben ik nog maar naar de braderie gegaan die hier in het werelddorp Buitenpost werd gehouden naar aanleiding van een gerestaureerde hoofdstraat waar iedereen vol lof over praat in de kranten, maar steen en been klagen als de pers is vertrokken. Daarna snel de TV aangedaan waar een kennis, een Friese schrijver en dichter én leraar Engels, Ate Grijpstra op Omrop Fryslân TV was met o.a. Anne Wil Blankers. Ate "tige goed dien" (erg goed gedaan dus). Oeps het is alweer een heel verhaal dus eerst,

ANN

Natuurlijk ben ik van de week ook nog op paddestoelenjacht geweest en de leukste foto die ik kon maken komt hieronder, het was een geweldig gezicht zo onder de struiken zoiets te zien dus wéér een spijkerbroek met groene knieën, maar het was het waard en inmiddels denkt iedereen dat het mode is.

Heel veel paddestoeltjes, 11 sept.2008

Inmiddels mijn eigen mascotte kat gevonden, want Murwari heeft dan wel Jules haar zwarte kat die eigenlijk van ons drietjes is als mascotte, maar ik wil natuurlijk weer wat anders dan anderen en een extra gelukskat is nooit weg! Iedereen kan zien dat deze kat nadenkt over het leven, ze trekt een hoofd of ze wil zeggen "daar moet ik nog even over nadenken", maar uiteindelijk heeft ze toegestemd en daar was ik dan ook blij om.

één van de twee katten van schoonzus Annie, 11 sept. 2008

Uiteraard zijn de foto’s door mij gemaakt, maar ik had geen zin om het overal onder te zetten, dus afblijven het is mijn kat en ik heb er lang genoeg om moeten zoeken! Verder heb ik op mijn speurtocht nog prachtige winterviooltjes gezien en die wil ik gaan kopen als de tuin écht klaar is het staat zo lief en ze bloeien nog een paar maanden door.

Winterviooltjes, 11 sept. 2008

Als laatste foto komen hier vier eenden die allemaal naar twee andere eenden keken die ruzie hadden, het waren net mensen, ze bemoeiden zich er niet mee maar wilde wel kijken!

Eenden, wij kijken altijd...11 sept.2008

Posted 13 september 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

16 responses to “De tiid hâldt gjin skoft (oftewel vrij vertaald “De tijd vliegt”).

Subscribe to comments with RSS.

  1. ann beetje laat zou je wel denken maar ja was even weg zo als je gezien heb
    wens je toch nog een goed weekend vast voor de volgende ha ha kan ik dat niet vergeten
    heerlijk dat je zulke lieve vrienden waar je mee kan lachen en ook vast mee kan huilen
    ann je fotosssss ja wat zou ik daar nu op zeggen ……………………….
    prachtig prachtig prachtig
    de poesssssssssssssssssss wat een dotje lok hem maar vaak hier heen hoor zo dat ik ook beetje kan genieten van de kat
    zou ook eens kijken of ze hier er ook nog een in aan bieding hebben maar ik wil een rooden  geen echte hoor zou wel willen maar ja dat gaat niet
    nu ann nog een fijne week meis heel veel gr v els

  2. Meid meid meid, wat hebbie ut weer gezellig druk gehad!
    SChitterende foto’s gemaakt, heerlijk gegeten en hard gewerkt!
    Jaja, veel beloven, weinig geven, doet de gek in vreugde leven zegt mijn moeder altijd.
    Wij zijn opgevoed met de mededeling, als je iets beloofd, moet je het ook doen en anders moet je het niet beloven !!
    En daar houd ik me nog steeds aan! Sterker nog, het is iets dat ik mijn meiden ook meegeef!
    Heerlijk als je ook zulke vrienden hebt! Die moet je koesteren meid!
    Hahahaha, dus jij kreeg zeer intieme mededelingen van wildvreemde kerels?? Mijn hyves staat alleen open voor vrienden, dus van die gekken zal ik er niet gauw tegenkomen denk ik.
    Wat de tijd betreft heb je gelijk hoor! moet maar even kijken hoe het gaat. Spaces ga ik in ieder geval NIET verlaten!!!
    Heel veeel liefs en een dikke knuf, Miem

  3. Lieve Ann,
    Fijn om te lezen dat je je lekker bezig kunt houden met vanalles en nog wat!Iemand had mij beloofd om van de week te bellen maar…niet dus!’t Kan mij ook niks meer schelen of ze wel of niet…ze kijken maar!Ik vind je foto’s weer geweldig,je rozen,paddestoelen,viooltjes,eenden en natuurlijk weer ’n kat,wat ’n lieffie!Nou lieve Ann,ik zal ’n voorbeeld aan jou moeten nemen en mezelf ’n schop onder de kont moeten geven!!
    Liefs Corry en doggy Joep,doeidoei!!xxx

  4. Lieve Ann ,
    Wat heerlijk te lezen dat je jezelf volop in het leven gooit , lieve meis , je geniet , en daar ben ik zo blij mee , ik denk vaak aan je .
    Liefs van Gonnie  x x x x x

  5. je hebt een leuke afwisselende volle week achter de rug. met veel mensen om je heen die om je geven. ondanks alle gemis ben je een rijk mens ann mcdunn!! mag ik het recept van je brouwsel?
    ik kreeg vandaag eindelijk bericht van marit uit thailand, we hebben zelfs gechat. ze is erg ondersteboven van de armoede die ze er tegenkomt, dat speelt de boventoon. maar dan, ook daar zijn mensen gelukkig. wie of wat bepaalt waar je leeft, waar zelfs je hond leeft? met die gedachten ga ik nu slapen. ik wens je een fijne komende week toe….ennuh, viooltjes zijn tuinmuziek!!!
    liefs!

  6. Lieve Ann,
    Iedere zaterdag maakt jou weekend groet mij weer blij, omdat jij aan iedereen denkt, ook aan hen, die het moeilijk hebben…dank je..
     
    over het logje is alles al gezegd, het is weer zo, als wij het van jou gewend zijn.
    fijne avond nog, en voor morgen veel zon voor jou, dan hebben wij het ook.
    liefs, knuff,XXX
    Gerd

  7. OOK WIJ HADDEN IN DE VAKANTIE MOOI WEER!!!..DRENTHE IS ÈG WEL MOOI!!..FIJN DAT JE VRIENDIN JE HEEFT GEHOLPEN MET DE TUIN..VRIENDSCHAP IS KOSTBAAR..JE FOTO,S ZIJN WEER KOSTELIJK EN OOK IK MOET NOG EVEN WINTERVIOOLTJES GAAN KOPEN..STAAT IDD ALTIJD ZO GEZELLIG..FIJN WEEKEND ANN..LIEFS CARO.

  8. Dear Ann,
    Fijn dat je de afgelopen week zo lekker bezig bent geweest,ja en dan vliegt de tijd he,…jij doet het op een bezemsteel..hihi.
    Je foto’s zijn weer mooi én prachtig scherp,is dit nu je eigen kat?
    Kus van Edward…..(Gn)oompje…..haha,leuk he?

  9. Lieve Ann
    Het was weer gezellig wat ik allemaal lees ,je foto’s zijn weer super ,wat heeft de kat een lief koppie en die viooltjes vind ik altijd net kleine gezichtjes .Ik wens jou ook een mooi weekend
    Liefs Elisabeth

  10. Mooie Kat Ann en hele lieve viooltjes. En zo wordt werkelijlheid magie. Her opruimen van de tuin samen met je vriendien Bertien.

  11. Lieve Ann hier ook even kijken , het hoort in het fries toch mooier ( De tiit) de foto’s zijn weer schitterend
    en zo te lezen ook een schitterende week gehad
    en nou nog een schitterend weekend
    Lieve groetjes en knuff Janny

  12. Je hebt weer een enerverende week achter de rug zie ik wel. Nog bedankt voor de je bezoek aan mijn gastenboek. Zowel de kat als de eendjes staan er erg leuk op ! Koddig gezicht zoals die eendes er bij staan te kijken ! Ik heb de heksenspace inmiddels bezocht, ziet er erg leuk uit ! Nu ik weet dat jij er onderdeel van uitmaakt, denk ik toch maar dat het goedaardige heksjes zijn ! Nog een een fijn weekend toegewenst ! Groetjes, John

  13. dat een druk weekje geweest An maar je hebt er voldoening aan en daar gaat het uiteindelijk om geweldig dat je zo veel dingen gedaan hebt leuk is dat dat vrieden je gewoon even de helpen de hand  toe rijken om de tuin even op te ruimen want ja allen al dat werk doen is ook niet alles  dus met zijn twee is het leuk werk en je kunt dan nog even lekker een bakie doen en een praatje op zijn tijd haha ja die hekstoer daar doet mijn buurvrouw ook aan mee ach ja is altijd wel weer leuk om die dingen is te bezien en te denken hoe het zal zijn als ze met haar bezem weg vlieg haha nee gek heid  staat daar heel open voor er is altijd bij mij een ding liefen an zo draai ik ga zien dat mensen geld gaan vraagen voor iest wat eigelijk een gaven is  en dat je daar zeer zuing mee moet om gaan en dat ze daar veel aan willen verdienen ja dan maak ik me erg boos daar over ik zelf de gek  heb ook een gaven en als ik mensen daar mee kan helpen dan doe ik dat maar zou daar ooit een euro aan willen verdienen  maar ja zo ben ik nu een maal niks aan te doen je hebt het gewoon gekreegen en daar hoef je nooit aan te verdienen  zo liefen an ik ga maar is even wat pc werk doen en  dan in de lop van de dag wat aan de trein tafel werken ik wens je een zeer mooien zaterdag  en geef en hier gelijk maar weer een dikken kus voor van daag  doeiiiii

  14. Leuk die foto waar de eenden van een ruzie staan te genieten. Ik mis alleen nog de fles cola en een zak chips. Ook de paddestoelfoto is leuk, ziet er wel wat uit als een madurodam voor kabouters. 
     
    Het was dus weer daverend feest in buitenpost ter ere van de nieuwe hoofdstraat. Zo te lezen heb jij je deze week wel vermaakt, goed om te horen.
     
    Liefs

  15. Wat heerlijk dat je week rijkelijk gevult is verlopen .
    Soms zijn de dagen veel te kort .
    Je foto,s zijn prachtig en poes zit er prachig op .
    Momenteel regent het hier nog steeds ,maar ze beloven vanmidag droog weer .
    Gelukkig voor mij heb ik er weinig last van want het is mijn werkweekend .
    Toch hoop ik voor iedereen dat het weer opknapt en dat iedereen kan gaan genieten van een fijn weekend .
    OOk voor jou Ann fijne dagen .
     

  16. Ja, culinaire avond in Leeuwarden weer hè. Zag de tentjes al staan bij de Oldehove. Niet geweest. Zat bij Heerenveen/Heracles……….. Een hele ervaring op zich. En ook een hele ervaring op zich IAMAI. Ha. Zag dan log bij jou, ernaartoe, weg………… pfffffff Rita gevraagd: Hoe zit dat? Dacht al dat spaces behekst waren…………..Weet nu beter. Zeg………. Stuur je kat us naar Catzzzzzzzzzzzz Plaats ik um bewerkt, let wel.
    Goed weekend!
    En baizewee, bedankt voor je comment op mijn apo’s……………….
    xsjerrie

Geef een reactie

