Herfstweekend?   18 comments

De zwaluwen beginnen te vertrekken naar Afrika, het is natuurlijk wel een stukje vliegen maar dan hebben ze ook wat, hier is het droevig gesteld dit is al de tweede zomer (hoezo zomer) die meer herfstdagen heeft gehad dan warmte en zonneschijn. Hier en daar beginnen de eerste mensen al behoorlijk verkouden te worden en dat zal nog wel erger worden, want we kunnen nu eenmaal niet zonder zon! Die paar echt warme dagen die we hebben gehad waren er al veel mensen die meteen begonnen te klagen, niet ik! Nog steeds heb ik een beetje hoop dat we nog wat mooie dagen te goed zijn, maar langzamerhand zakt de moed in m’n schoenen. Nog een paar weken en dan is het ook alweer een uur eerder donker, natuurlijk zijn er mensen die dit gezellig vinden aha de tijd van lekker thuiskomen in een verwarmd huis, tja de aanbieders van gas en electra wrijven zich nu al in de handen en gaan dan ook meteen een reis boeken naar een warm land. Niet voor niets lagen er 14 dagen geleden al schappen vol pepernoten e.d. in de winkels, ze kunnen er meteen de kerstartikelen wel bij leggen. De tuinen beginnen hard minder te worden en eind september gaan de meeste tuinen e.d. dicht en ook dat vind ik niet leuk. Maar afijn, chocolademelk met slagroom is in ieder geval lekker! We moeten er maar wat van maken dus….

ANN

Posted 5 september 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

18 responses to “Herfstweekend?

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooie foto en tekst Ann! bedankt en voor jou een fijn weekend.
    groetjes, Lourens

  2. Nog even en de blaadjes vallen weer van de bomen. Hierna de winter, niet mijn favoriete jaargetijde. Als het grijs en saai is kun je weinig mooie foto’s maken. Als het sneeuwt wel, maar daar ben ik ook geen liefhebber van. Ik ben servicetechnicus en zit de hele dag bij de weg, dan kan ik die sneeuw missen als kiespijn ! En ’s morgens ruiten krabben, of de deurrubbers zitten weer eens vastgevroren ! Ik wil niet negatief overkomen voor de ijsliefhebbers, maar voor mij mogen ze de winter voor wat betreft het weer wel overslaan ! Groetjes, John

  3. Lieve Ann Jij ook een heel fijn weekend
    Lieve groetjes Janny

  4. De Zwaluwen hebben het goed bekeken Ann,dat is voor ons niet weggelegen…..ik kan helemaal niet vliegen!
    Ja de leveranciers van gas en elektra hebben rode koontjes van plezier,ze kunnen nog even de zakken vullen
    door ons veel te hoge transportkosten in rekening te brengen!
    Nogmaals een fijn weekend, en een kus van je Broertje.

  5. Hallo Ann,
     
    Tja, dat weer toch, wat is ermee aan de hand?
    Bij de N O S weten ze het ook niet, wat ze daar wel kunnen vertellen is het weer van gisteren, want ze zeggen dan b. v. Gisteren hadden we nog een mooie dag, maar….. en dan komt de ellende.
     
    Lieve Ann,weer of geen weer, toch maar een fijn weekend voor jou, en als jij het daar moeilijk me hebt…( met het weer),.wens ik jou sterkte, en een paraplu heb je zeker zelf bij de hand
     
    liefs, knuff, XXX,
    je space vriend Gerd

  6. Hé Ann,
     
    Wat leuk die reactie over de wandeling in Groningen….
     
    Ik heb er gestudeerd… maar het lijkt me toch wel leuk om nog weer eens rondleiding te krijgen met verhalen over plaatsen waar je wel kwam , maar toch niet alles over wist…
     
    Ik ben benieuwd.
     
    Agnès

  7. Lieve Ann,
    Hier liggen de pepernoten ook al in de schappen maar ik ben er gewoon voorbij gelopen hoor,voor mij hoeft ’t ook nog ff niet!!Wij hebben in de vacantie ons tuintje nog ’n beetje verder aangekleed met nieuwe potten,planten,struikjes en bolchrysanten.Dus als we nog ’n beetje ’n goeie na-zomer krijgen kunnen we nog ff genieten van ons tuintje?!Nogmaals ’n heel fijn weekend hé!!
    Liefs Corry en doggy Joep,doeidoei!!

  8. Hahaha, jij begint ook al over de pepernoten !! Heerlijk hoor, vooral als ze in een badje van cgocolade gedompeld zijn….. maar nu nog even NIET !!!
    BIJ de Action liggen de kerstspullen al in de schappen !!! Oude magazijn voorrraad zullen we maar denken……. ze moeten er toch ergens mee heen ??
    Maakt me allemaal niet zoveel uit hoor, van ons geklaag trekke n ze zich toch niets aan….
    Zolang zwarte Piet maar zwart van het roet mag blijven en we sinterklaas en kerst nog wel gewoon mogen vieren !!!!!
    Ik wens je een heel fijn weekend lieverd,
    Dikke kus, Miem

  9. Lieve Ann de herfst heeft ook zijn charme net als de winter .
    Vanmiddag hier steeds geregend ,maar ik had er geen last van .
    Druk gewerkt haha .
    Toch hopen we op nog een beetje een goed weekend met z,n allen .
    Meis een goed weekend gewenst vanuit hetzelfde friesland .
     

  10. Lieve Ann
    Tis wat hoor ,zomer? het lijkt wel of de seizoenen steeds meer in elkaar overlopen ,voorjaar ,zomer ,herfst alles begint op elkaar te lijken ,ook ik klaag best wel eens als het opeens erg warm is grrr ”overgang” .De winter vind ik idd het minst ,niet de ”kou ” deert mij maar net wat je zegd alles is zo kaal dan ,zo saai .En wat je zegt ,vorige week in de supermart PEPERNOTEN en aanverwant snoepgoed ,ik dacht toch weer even HUH!!!! het moet niet gekker worden.Mijn tuin mopper ik niet over hihi ,tis nog zo mooi ,zoveel bloemen
    liefs Elisabeth

  11. Ik vind het ook wel weer gezellig hoor, de lampjes in huis aan en de kaarsjes. En een lekkere schaal vol met pepernoten….
    Gekleurde bomen, maar dan wel met een zonnetje erop.
     
    Fijn weekend!

  12. de dagen worden worden korter  dat is waar is wat stiler op de straat de mensen zitten binnen bij de open haart
    de nachten zijn veel langer  alleen dat denken we maar .
    de regen en de wind die nemen dan de overhand  van al dat mensen geluid .
    en dan nog die kouden nachten met een graadje vorst stil staat dan het water met een klein korstje ijs over haar wang .
    maar dan maar dan komt het eerst klokje om de hoek kijken ja want echt het gaat toch veel en veel te snel zo is het winter zo is het voor jaar zo is het zomer en zo is het weer herfst .
    zo ben je een kind zo ben je volwasen en ja zo ben je oud  en denk je was het nu nog maar dat kind dat kon speelen aan de waterkant  in de zomer van …….. jaar want nu voel ik me echt te oud .
    ik wensje jou een zeer rustig maar mooi weekeind met als het even kan veel zonnen straalen toe zo dat je toch nog even kunt genieten van al dat moois dat de natuur ons biet diken kus van mij voor jou  rene 

  13. ann ik denk er net zo over de zomer is eerder voor bij dan je denkt vooral met dit weer dacht even verleden week het gaan beginnen de na zomer maar bha er gebeurt niks ja regen
     ja de herfst kan best mooi zijn hoor maar volgens mijn zitten we daar van af maart al in
    brrrrrrrrrr moet nu al niet aan de winter denken alles kaal nee dan is het nu als ik naar buiten kijk toch  nog wat blaadjes aan de boomen
    nu laten we toch maar nog even dromen en hopen dat het volgende week wat mooier word
    op de space vind ik het ook rustiger worden of ligt dat aan mijn
    hou zo van fotos kijken  nu wie weet als straks ieder weer achter de pc zit en de zomer fotos van deze zomer komen er dan misschien weer op en dan denk je achhhhhhhh was toch wel erg mooi
    wens j nog een heel fijn weekend toe veel liefs van els

  14. Hoeft voor mij ook niet die lange nachten, voel me dan net een mol. In het weekend tranen mijn ogen omdat ik zowat een week geen daglicht heb geen gezien.
    Regen, regen, regen . In sommige winkels was de kerstballenverkoop al begonnen. Moet niet zotter worden.
     
    Prettig weekend

  15. Ann,
     
    We zorgen er gewoon voor dat we elkaar via Space een zonnetje toe spelen dan jij in ieder geval het zonnetje in huis !
     
    groetjes en een fijn weekend
     
    roel

  16. Tja, ieder seizoen heeft z’n aantrekkelijke kanten, hoewel ik die bij de winter niet zo snel kan verzinnen. Heb namelijk een hekel aan kou. Gelukkig zijn door de opwarming van het klimaat de winters niet zo streng meer haha.
     
    Zaterdagmiddag lijkt het weer nog heel redelijk te worden, dus je kan er nog lekker op uit.
    Mij maakt het niet veel uit, heb nog veel achterstallig werk op de pc.
     
    Groetjes & liefs

  17. Hallo Ann, tja het is wat met het weer, maar ik vind de herfst ook wat hebben. Een prachtig bontgekleurde natuur, geweldig.
    Wens je een fijn weekend.

Geef een reactie

