Paddestoelen   20 comments

Paddestoelen zijn voor mij dingen die horen bij kabouters en elfjes en ik heb er dan ook helemaal geen verstand van, mooi vind ik ze wel! De prachtige zwammen aan de boom die ik van de week geplaatst heb behoren tot het verleden, leuk kinderen, maar waarom moeten ze nu persé zoiets moois vernielen? Tja ik weet het vroeger als je door het bos liep was het ontzettend leuk om op ik ehhhh geloof stuifzwammen te trappen omdat er zoveel troep uitkwam, een prachtig groen wolkje, maar die tijd hebben we gehad en toen ik eenmaal tot het besef kwam dat het allemaal zo mooi was heb ik het nooit meer gedaan. Maar om deze grote zwammen stuk te schoppen had totaal geen zin en ik ben blij dat ik de foto nog heb. Ook valt het me op dat er zoveel beschadigde paddestoelen zijn die toch niet door kinderen stuk zijn gemaakt, misschien zijn ze eetbaar voor sommige insecten maar ook daar wil ik afblijven, dat laat ik over aan de mensen die zich speciaal richten op de paddestoel, want makkelijk lijkt het mij niet.

paddestoel wit, 25 aug.2008

paddestoelen 25 aug.2008  paddestoelbroertjes 25-08-2008

paddestoel met een mooie kleur, 25-08-2008

paddestoelen op het mos, 25-08-2008

Posted 25 augustus 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

20 responses to “Paddestoelen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een prachtige reeks kan je ons hier tonen en ook ik erger me aan vernieling.Het zijn niet allen kinderen Ann. Bij op de heide moeten honden aan de leiband maar de grote hoop laat de honden los ondanks dar e schapen staan.Er zijn overlaatst 2 schapen verscheurd op de heideZag laatst nog een grote jachthond hele reeksen paddenstoelen stuk lopen en geen baasje te zien die kwam later aangewandeld en nu mag je van me denken wat erg.Ik spreek de eigenaar aan en zeg hem te hopen dat hij anderen mensen de kans op genieten van schoonheid der natuur niet mag ontnemen en kinderen spreek ik er ook op aan.We laten gewoon teveel begaan

    • Prima dat je het baasje aansprak Marylou, het is nog altijd verboden om honden los te laten lopen en zeker honden die bij vee kunnen komen. Jammer dat er zulke bazen zijn die zich nergens van aantrekken en de viezigheid ook nog eens laten liggen. Mandy mag ook wel eens los mee een rondje om maar roepen als ze bij mooie dingen in de buurt komt, gelukkig laat ze paddenstoelen staan, volgens mij weet ze dat ik er foto’s van maak, een heel fijn weekend meis, groetjes!

  2. Prachtige foto’s! Welek camera gebruik je?
    Wow!!!!!!!!!!

  3. Dat palingroken.
    Dat deed ooit eens af en toe een schoonvader van Quirien, een gewezen schoonvader. Dan kocht hij een partij in het Wiedengebied, levende, en verkocht ze na ze gerookt te hebben aan vrienden en bekenden. Wij kochten een flinke partij maar kregen uiteindelijk extra bosjes gratis.
    Toch waren die eerste, die nog lauw waren, het lekkerst.
    Maar met onbeperkt iets eten is het altijd zo dat de eerste stukjes het lekkerst zijn!

  4. Mooie foto’s weer, die witte en die paarse zijn beauties. Ik zie nooit sterretjes bij je staan en ben daarom altijd veel te laat.

  5. Schitterend weer Annetje, je nieuwste foto’s…. alhoewel het natuurlijk nog niet zo ver is, is eerlijk gezegd de herfst juist door de paddestoelen en hun heerlijke specifieke geur mijn favo jaargetijde. Lijkt misschien wat raar, het is dan immers alweer een behoorlijk stukje kouder, veel regen en mist … vroeger donker en later licht, maar toch geniet ik het meest van de natuur in de herfst. De geur, de kleuren… zaaaaaaaaalig om dan ’s morgens vroeg in alle stilte door het bos te lopen. Hè, heb er nu alweer zo’n zin in !!!!
    Veel liefs en een dikke knuf, Miem

  6. Wat heb je weer mooie foto`s Ann. Ik weet nog al te goed dat we vroeger op de lagere school met de klas naar
    het bos gingen omdat we een kijkdoos gingen maken. We hebben ons toen met z`n allen gek gezocht naar
    paddestoelen. Maar wie zoekt zal vinden zegt men. En vol trots gingen we met een paar gevonden paddestoelen en de juf
    terug naar school om daarna met onze kijkdozen te kunnen pronken.
    Nu zou ik het niet meer in mijn hoofd halen om ze zomaar af te plukken en laat ze mooi stralen in het bos.

  7. Mooie foto’s hoor, maar best vroeg voor paddestoelen toch? of komt het door het natte weer?
    laatst zag ik een programma op de tv over het leven van een kok met zijn vrouw. Ze gingen een ritje maken op de motor en kwamen langs paddestoelen en hij plukte zomaar van die grote kanjers, want die waren lekker voor zijn gerecht….zomaar die langs de kant stonden. Ik vond dat erg raar.

  8.  prachtige foto,s  hoor! als ik met mijn kleinkinderen in het bos loop zeg ik altijd dat ze er niet op mogen trappen ,maar ja die jongen schopt er soms tegen aan net een voetbal ,het zijn dan van die kleine paddestoelen maar het hoort niet. dan knijp ik hem in zijn nekvel groetjes joke

  9. Niet alleen kevers eten paddestoelen maar zelfs wilde zwijnen en herten…………
     
    groeten
     
    roel

  10. Het verhaal van de ”Stuifzwammen ” ken ik dat deden wij ook wel eens ,toch waren wij als kinderen heel zuinig op wat er in de bossen stond ,wij woonden aan de bosrand en aan het eind woonde de boswachter die altijd zulke mooie verhalen aan ons vertelde.Als ik nu hier in de buurt grote groepen paddestoelen vertrapt zie draait mijn hart om
    Liefs Elisabeth

  11. prachtige fotos ann
    ja denk dat de kinderen pas later tot besef komen wat zonde het is
    het nut zie ik er ook niet van in maar dat is met zo veel wat moetwillig kapot gemaakt word
    maar laten en we maar heerlijk genieten van deze prachtige fotos
    ze zijn super scherp heerlijk he dat je zo mooie camera heb heel veel gr v els

  12. Hoi Ann prachtige foto,s heb jij ook paddestoelen .
    Ze komen weer rijkelijk uit de groend en dat is genieten van dit moois .
    En wat je zegt er worden ook genoeg kapot getrapt ,je ziet dat hier ook gebeuren zondags als de famlie even een boswadelijg met z,n alle gaat maken .
    Ouders zeggen er weinig van en dat is zonde dat ze dat niet doen .
    Je kunt je kinderen als ze klein ze gelijk leren hoe mooi dat de natuur kan zijn .
    Maar ja er zijn er die dat vergeten te doen .
    Laten wij metelkaar maar genieten van alles .
     

  13. Had eerst je fotóblogje gekeken las later dat ook jij gelijk aan kabouters en elfjes denkt grinnnn heerlijk hé die fantasie of is het gewoon echt wat wij zien???
    Eekhoorntjes eten toch paddestoelen of is dat ook een sprookje?
    Fijn dat de paddestoelen weer terug komen zijn wat jaren geweest dat ze moeilijk te vinden waren. Vroeger heel heel lang geleden kregen wij op de lagere school biologieles en mochten de paddestoelen in een schoenendoos prachtig met mos opmaken tjee wat een feest vond ik dat….nu is het streng verboden ze te plukken!
    Mooi blogje Ann … huggie&truste voor later!

  14. Lieve Ann,
    weer prachtige foto’s, en dat allemaal vlak bij huis.
    Nu moet ik zeggen dat ze er wel om vragen gegeten te worden, want zo lekker zien ze er voor mij uit. Wij zeggen toch ook wel eens tegen iemand: je ziet eruit om op te eten, maar da kan je je lelijk in vergissen en waarom zou het in de natuur anders zijn?
    Mooi logje weer Ann…
    liefs van mij..XXX..

  15. Een paddestoel op de grond? Dan is de aarde gezond.
    Dit zou eigenlijk een slogan moeten worden want het is niet zo dat als je de paddestoel weghaalt, de grond gezond blijft. Het weghalen van 1 paddestoel richt schade aan alsof het er 100 waren. Het natuurlijke maar broze evenwicht is dan weer uit balans. Dat mensen toch niet begrijpen dat je met je tengels van al dat moois moet afblijven. Hoe meer in het wild geplukt wordt, of het nou bloemen, planten of paddestoelen zijn, hoe slechter het gaat met de natuur. 
    Prachtige foto’s Ann, heerlijk om naar de kijken, met de nadruk op kijken!
    Liefs, I.  

  16. Dear Ann,
    Mooi is dit he,de één na laatste heeft een prachtige kleur,eerlijk gezegd vindt ik het ook nogal moeilijk om
    de diverse paddestoelen te benoemen.
    Wat dat vernielen betreft…doodzonde!
    Kus van Edward.

  17. Lieve Ann ,
    Alweer mooie foto`s , paddenstoelen werken ook op mijn verbeelding , ik zie ook van die gezellige huisjes waar kabouters in wonen ,als kind smulde ik van boekjes over kabouters , en ik kon uren turen naar het plaatje erbij , ik weet nog zo goed dat wij , in de lagere school , uitstapjes namen , en paddenstoelen plukte  , om er in een schoenendoos herfsttstukjes van te maken , toen was er nog veel natuur in de omstreken van Amsterdam , helaas is er veel van verdwenen , maar gelukkig toch nog veel behouden , je zou het nu niet meer in je hoofd halen om paddenstoelen te plukken , zo jammer dan mensen zich niets aantrekken wat de natuur hun geeft .
    Doei lieverd , liefs van Gonnie .

  18. Lieve Ann,
    Ooohhhh,die van jou zijn zóvéél mooier!!Je ziet duidelijk verschil van camera!Vandaag naar ’t bos geweest en ook wat paddenstoelen en zwammen gespot!’k Had soms toch erg last van de zon in m’n schermpje en dan zie je niks!!Op goed geluk dan maar en thuis kijken of er iets bij zit??Ach…ik vind ’t gewoon leuk!!
    Liefs Corry en doggy Joep,doeidoei!! 

  19. Het zijn prachtige foto’s van die paddstoelen en mooi scherp Ann. De derde van boven is wat overbelicht maar dat mag de pret niet drukken. De tweede ziet er overigens heel eetbaar uit, kan me herinneren dat ik wel eens paddestoelen kocht die er precies zo uitzagen. Toch zou ik er maar niet van proeven.

Geef een reactie

