Joan Baez en Melanie Safka   10 comments

Met veel dank aan Ilona die beide zangeressen op haar space uitvoerig heeft besproken, is er bij mij toch de behoefte om nog wat muziek van deze beide sterren van vroeger en voor velen van nu nog steeds, hier te plaatsen zelf blijf ik van hun songs houden en ik zet ze dan hier ook voor mezelf neer, misschien herkennen velen de muziek van die mooie jaren.
 
De onvergetelijke Joan Baez (hier moet ik toch nog even een kanttekening bijzetten, alleen de eerste song is van Joan Baez, de tweede is van Joni Mitchell, geboren op 7 november 1943, ze schildert ook en is gestopt met zingen, alhoewel ze een come-back heeft gemaakt zullen velen haar niet kennen. Haar teksten gingen over haar eigen emotionele ervaringen of zijn maatschappijkritisch. Het derde nummer op het clipje is van Sandy Denny, geboren te Wimbledon (Londen) op 6 juni 1947 en aldaar overleden op 21 april 1978 na een tragische val van een trap. Na een periode van Amerikaanse folkmusic is ze de richting in gegaan naar het Brits/Keltisch klinkende geluid, Sandy Denny heeft als zovele tijdgenoten een tragisch leven geleefd).
 
  http://www.123video.nl/123video_share.swf?mediaSrc=346108    http://www.123video.nl/123video_share.swf?mediaSrc=69406
 
En Melanie Safka
 
  http://www.123video.nl/123video_share.swf?mediaSrc=54659
 
 
Posted 24 augustus 2008 by Ann McDunn in Muziek

10 responses to “Joan Baez en Melanie Safka

Subscribe to comments with RSS.

  1. mijn space heb ik genoemd naar het nummer "leftover wine" van melanie.
    Een beetje zo van: laten we allemaal de restjes wijn die we over hebben (van het feest van ons leven) bij elkaar brengen en delen en zo daar nog wat gezelligheid door krijgen.

  2. Mooi hoor Ann,dat is weer lekker even wegdromen naar pak 45 jaar geleden!
    Kus van Edward.

  3. Joni Mitchell is mij bekend Ann. Ik heb zelfs ooit enkele albums van haar gedownload waarvan ik het album "Blue" het mooist vindt.
    Kan je nagaan dat ik toch echt een ouwe lul geworden ben hahaha.

  4. tja…gisteren, net na het publiceren van dit item, was ik ook al hier en had graag willen luisteren naar dit moois, maar helaas, behalve het ratelen van mijn computer kon ik niets waarnemen, ondanks het meerdere malen klikken op het pijltje.
    Nou, dacht ik, wat zou onze lieve Ann verkeerd hebben gedaan? Terug op mijn space moest ik vaststellen, dat mijn eigen muziek ook niet te horen was, en daar kan Ann natuurlijk niets aan doen. En opeens, zoekend naar een aansteker voor me shagje, zie ik een plug naast het toetsenbord liggen…en toen die plug op de plek was, waar hij hord…was er ook weer muziek.Op dit moment luister ik naar de mooie songs, mijn complimenten Ann…prachtig!
    wens je nog een fijne avond, liefs..knuff..XXX
    Gerd

  5. Ik moet tot mijn spijt zeggen dat ik nog nooit van deze zangeressen had gehoord.Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik van een andere generatie ben ! Groetjes, John

  6. ann heerlijk om naar te luisteren
    kan hier zo heerlijk bij weg dromen  veel gr v els

  7.  Ik weer , je bent echt een schatje trust lieverd x x x x x x
     

  8. Lieve Ann,
    Ik herinner mij ,Joan Beaz , van Woodstock , jeetje ik ben een oudje he !!, Ik vind het heerlijk te luisteren naar de muziek van de jaren 60 , en ik heb veel van mijn favoriete liedjes van vroeger op mijn space gezet , ook van deze tijd hoor , eigelijk voor mezelf , want ik denk dat niemand de moeite neemt om te luisteren , maakt niets uit , ik geniet ervan .
    Je kan heel veel mooie oude liedjes vinden op You Tube , nieuwe ook hoor trouwens .
    Dag Lieffie , een knufff van Gonnie .
     

  9. Heel mooi deze muziek,Melanie ben ik meer bekend mee ,Joan Baez heb ik mij eerlijkgezegd nooit echt in verdiept en vraag me dan nu af waarom niet want ik vind de muziek werkelijk prachtig ,ik merk wel nu ik ouder word dat ik heel veel muziek ga waarderen .Ik ga ook Ilona deze week een bezoekje brengen om eens meer over ze te lezen
    Liefs Elisabeth

  10. Te gekke tijd en nog steeds heerlijk om naar te luisteren … even gedaan dus …
    xb

Geef een reactie

