Hondsdagen weer en dan???   15 comments

Als we nu allemaal naar buiten kijken zal het op de meeste plaatsen in Nederland wel net zo gesteld zijn met het weer als hier en dat ziet er voor de bouwvak vakantiegangers niet bepaald prettig uit! Misschien vermaken ze zich best, maar het is toch wel héél vaak slecht weer in de bouwvakvakantie, je zult toch maar met kleine kinderen in een tentje of caravan zitten, natuurlijk heeft iedereen een geweldige vakantie gehad als ze weer thuis zijn, maar o jee, hoe vermaak je de kinderen? Gelukkig voorspellen ze voor volgende week meer zon en droger weer en dat hoop ik van harte juist voor de mensen die hun vakantie zo hard hebben verdiend! Natuurlijk zijn er massa’s mensen op weg naar zonnige oorden of zijn er al, maar met het dure levensonderhoud van tegenwoordig is dat voor velen niet haalbaar meer. Zelf hou ik het maar op dagtochtjes in de natuur van ons eigen land, zodat ik er zeker van ben dat ik thuis in ieder geval comfortabel in mijn eigen bed kan slapen. Zondag dorpsfeest in Exloo (Drenthe) en daar ga ik dan maar heen, vermaken doen wij ons wel maar ik heb altijd medelijden met de mensen die droevig achter hun kraampjes staan te wachten tot er eens iemand is die het waagt vóór de kraam te komen, uit eigen ervaring weet ik dat het een doffe ellende is. Voor alle mensen die te lijden hebben van de regen sterkte en toch maar…..

18 juli 2008

*Snik* zelfs de budlea is opgehouden met bloeien en wacht even op de zon, ik heb deze struik al 40 jaar en ieder jaar geeft deze ouderwetse struik een vracht aan bloemen, dappere budlea’s heb je dus ook!

Posted 18 juli 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

15 responses to “Hondsdagen weer en dan???

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hai lieffie,
    Tsja, het is triest gesteld met het weer hè? Er is zelfs dit jaar nog meer regen gevallen dan vorig jaar in dezelfde periode!
    Hier plenste het de hele dag vandaag.
    Ook ik heb budlea’s in de tuin, vind ze prachtig maar ik heb ze ook vooral als vlinderlokkers, hihi.
    Ik wens je in ieder geval een hele gezellige dag morgen en misschien toch nog een zonnetje ???
    Dikke kus, Miem

  2. Je hebt dezelfde budlea als ik. 40 jaar oud al, hoe doe je dat ? ik laat de mijne vast de groot worden en dan gaat hij opeens dood… Moet trouwens niet te veel vlinders aantrekken, loopt Jules de hele dag mee in zijn bek, is geen gezicht een kat met een vlinder in bek. Soms kan ik ze redden maar vaak niet en vind dit zonde. Helaas is het zijn instict, het fladdert en vliegt en hij denkt dat het speelgoed is. Snapt er geen niet biet van als hij dan op zijn donder krijgt.
     
    Hebben ook geen vakantieplannen vooralsnog toch niet. Volgend jaar maart misschien weer. Hoop dat zoon dat een eigen huis heeft. Snap ook niet dat mensen zich niet voorbereiden op hun vakantie, ik had zoveel dingen willen zien maar de tijd was compleet te kort.
     
    Net als Ilona kan ik liggen rollen van die vakantiegangers die niet kunnen aanwijzen waar ze zich bevinden maar dat in Egypte Russisch gesproken wordt spant de kroon.
     
    Fijn weekend Ann, wordt werken (heb me vandaag ziek gemeld botten in knoop) of verven. Weet het nog niet morgen in ieder geval boodschappendag voor het driegeslacht….

  3. zo is het maar net an gewoon lekker in je bed slaapen en zie wat de dag brengt wij gaan nu al weer een paar jaar niet meer weg nu max onse duits herder wat ouder wordt en niet meer zo goed te been is vinden we het niet nodig om hem al dat rij [plezier] aan te doen dag je weg is genoeg we heben zat te doen in ons huisje dus vervelen nee hoor het is net wat henk zegt pezier vaart nou wij haden is een boot gehuurt en het is erg mooi zo van af het water maar wij vaarden buit het allen vakancie dus dan is het niet zo druk maar de prijsen die rijsen de pan uit dus we doen dat niet meer eenn huisje huuren dat heben we 2 jaar geleden gedaan in drenten maar dat was met max niet te doen nee gewoon lekker als de tijd daar is gewoon thuis maar voorlopig niet hoor denk dat we pas vrij nemen in oktober of zo zo an ik wens je zondag een droogen dag toe en veel plezier diken kus rene

  4. Hallo Ann..ik heb genoten van het aalscholver verhaal..zo heb ik eens een hele dag met een blauwe reiger gezeten..stond midden op de weg en kon ook niet meer vliegen..wat het weer betreft..er schijnt mooi en warm weer aan te komen..dus hoop voor je budlea..fijn weekend..liefs Caro. 

  5. Hallo An,
    wat leuk dat je naar Exloo gaat, ik wil je alvast een fijne dag toewensen!
    En het weer?!?
    Je weet het hè? Het is nog nooit zo donker west…….
    Licht wordt het vanzelf wel weer!
    Veel zonnenschijn toegewenst!
    Lieve groet van Liza

  6. Lieve Ann
    Tja het weer he ,altijd het onderwerp van gesprek en schrijven ,natuurlijk wil ik ook mooi weer ,maar zoals gisteren haha,eerst met mijn dochter lekker buiten zitten en een uur later onszelf uit kunnen wringen na het bezoek aan de tuincentrums ,arme ik moest bijna op mijn blote voeten lopen omdat ik uit mijn silppers glbberde [best eng als je op de fiets bent ] Natuurlijk is het niet leuk als je met kinders op een camping zit ,balen hoor als je daar voor gespaard hebt en naar uitgekeken,ik of eigenlijk wij hier zijn geen vakantie mensen en doen gewoon waar we zin in hebben .De tuin ,tja tis niet je van het ,al heb ik nog wel aardig wat bloemen en zelfs roos Queen Elizabeth bloeit uitbundig .maar al met al geniet deze meid gewoon lekker van haar leventje ,weer of geen weer ik laat mijn stemming echt niet bederven .Ik hoop voor jou dat je mooi weer hebt Zondag ,geniet van je weekend
    Liefs Elisabeth

  7. ja ann daar heb ik ook medelijden mee mensens kleine kinderen in klein of groten tent
    wij gaan niet ver hoor is maar 3 en half uur rijden en dan zie ik de bergen weer want daar ga ik voor nederland vind ik ook schitterend hoor dat weet je wel van mijn fotos
    en duur maken we het niet wij huren van partuklieren en dat valt in Duitsland eennorm mee
    kook zelf en drinken thuis ja d huur dat moet betaald worden maar ja nu kan het nog weet niet hoe het gaat over paar jaar daarom gaan we nu het nog kan op vakantie
    maar ik hoef echt niet ver weg want daar is het echt schitterend
    lieve ann wens jouw ook fijne dagen toe veel gr v els
     

  8. Hoi Ann,
     
    Ben je al vaker bij space-vriendinnen tegen gekomen en durfde nu de stoute schoenen aan te trekken en ‘ns bij je langs te komen haha …
     
    Wat betreft ’t weer … na regen komt zonneschijn … mind my words !
     
    Liefs, knuf Summer

    . oOo Little Fålcon oOo
  9. Volgende week lijkt het weer wat beter te worden Ann. Als het maar droog is, beetje zon en vooral niet teveel wind, dan is het voor mij prima fotoweer.En ach, thuis heb ik ook genoeg te doen, dus vervelen zal ik me vast niet. Ik ben trouwens ook één van die losers die niet op vakantie gaat. Als je eens vakantieplezier wil zien moet je eens kijken bij de pleziervaart in de sluizen. Nergens wordt meer afgevloekt door kerels en gejankt door vrouwen dan daar. En oo ooo oooow wat hebben we een fijne vakantie gehad. Vakantie betekent voor veel mensen een hele hoop stress, daar kan ik van meepraten. Dus, gewoon lekker er op uit in de ouwe daf en ’s nachts in je eigen bed, dan is mijn vakantie volmaakt.
     
    Fijn weekend in Exloo Ann en liefs van mij.

  10. Ann,
     
    Een heel fijn weekend.
     
    groeten
     
    roel

  11. Mijn vlinderstruik is nooit opgehouden met bloeien en groeien, bleef maar doorgaan, ik kreeg er op het laatst zelfs schoon genoeg van en heb hem eruit gehaald…eh… laten halen want hij was veel te groot geworden.
    Als het om vakantie gaat, denk ik eigenlijk vaak: wat doe je jezelf toch aan? Wassen, strijken inpakken, reizen, uitpakken, regen, tegenvallers, te koud, te heet, eten niet goed, bedden niet goed, terugreis, files, uitpakken, wassen, strijken, bek-af van de vakantie en de reis en de knip helemaal leeg want het valt altijd tegen financieel gezien. Gewoon lekker thuisblijven, beetje luieren, boeken lezen, flimpje, museum, dagje weg, enzovoort. Het kan niet meer want als je niet op vakantie gaat, ben je een loser van de bovenste plank.
    Mijn zoon heeft 32 uur gereisd om zijn bestemming te bereiken: Foz de Iguaçao op de grens van Argentinië, Brazilië en Paraguay. Na 10 dagen naar Ueberlandia (weer 5 uur vliegen) en na 10 dagen naar Rio de Janeiro (5 uur vliegen). Na 34 dagen terug van Rio via Madrid naar Amsterdam. Ik moet er niet aan denken! Ik heb er geen zin meer in. Mijn zus woont in Málaga en die wil ik gewoon zien. Da’s 3 uur vliegen en dat trek ik nog net. Maar ja, toen ik 23 was dacht ik ook anders.
    Gezien op ARD vorige week. Luchthaven Hamburg. Verslaggever vraagt waar mensen naartoe gaan. Antwoorden als Indonesië, Thailand, Egypte, Corsica, USA, Frankrijk, Rome, Dominicaanse Republiek, Namibië. Vraag: wijst u op de kaart eens aan waar uw bestemming ligt. Antwoorden: op 1 na, allemaal fout. Een persoon was al 7 keer in Egypte geweest maar wist niet welke taal er werd gesproken, wat de munteenheid was en waar het op de kaart aan te wijzen was. Toen hem nogmaals naar de taal gevraagd werd, zei hij: Russisch geloof ik. Russisch???? vroeg de verslaggever. Ja, zei hij, ik hoor daar veel Russisch praten. Klopt. Ik las in de krant dat de Russische maffia het hele gebied rond Hurgada heeft overgenomen. Bij het zien van zulke programma’s zit ik echt te grinniken hoor….tjongejonge.
    Liefs, (en speciaal voor jou een dikke knuffel) Ilona

    • Ilona •
  12. Dear Ann,
    Het weer is momenteel inderdaad huilen met de pet op,maar we blijven hopen hoor!
    Je hebt er weer een mooi stukje werk van gemaakt hoor,…….beetje zielig he,arme Budlea!
    Dikke kus van Edward. ( en zondag alvast veel plezier in Exloo!)

  13. Ha  die  Ann zo je  ziet  ben ik weer ff wat  aan het type..joh  wat leuk  die  Aalscholver in  de  tuin, dat maakt je  denk ik nooit meer  mee..  Bij ons in  rijwijk  zie  je  ze  wel  meer eigelijk  niet goed  toch  ze  behoren zich  hier  niet  thuis te voelen..verder  de  draadjes rustig  op pakken . ann het is  niet anders..ik heb  wel weer  wat  meer  moet..maar  toch niet zo als ik wil zijn. erg  snel moe..
    wat een  regen  he  nu even naar de  tuin  geweest  die  staat er  mooi  bij ? helaas is er al  veel uit  gebloeid maar te  nat  ook  dat  nog  er  is  mooi weer  op komst  dus  verlangen  er  na..lieve  ann  geniet er  van en  wenst  je een fijn weekeind  toe space  vriend
    cees..  

  14. Lieve Ann , hier op dit moment is het heerlijk met het zonnetje er bij
    maar ja voor  hoe lang
    Ik wens een heel fijn weekend
    lieve groetjes Janny

  15. Lieve Ann,
    Jammer van de budlea, ik heb hem zelf ook in de tuin en het is gewoon droevig om te zien als ze uitgebloeid zijn. Mijn herfstboompje waarvan ik zo gauw de naam niet weet zit alweer vol knoppen, alles is van slag.
    Het is zeker jammer voor al de mensen die vakantie hebben nu. Wij gaan ook niet op vakantie en gaan af en toe een dagje toeren met Peter`s "droom"er is hier nog zoveel te zien en plaatsen waar we nog nooit geweest zijn.
    Peter zit gelukkig niet aan een vakantieperiode vast en kan dagen opnemen wanneer hij wil.
    Ik wens je een heel fijn en gezellig weekend toe
    liefs en een knuffel Spacewoman

    Lady Flower Power

Geef een reactie

