Aalscholver’s redding!   18 comments

Het is 10 voor 9 in de avond na een wel aardig enerverend middagje. Mijn buurvrouw Rietje kwam vertellen dat er op het veld een vogel was die niet kon vliegen, há dat zou Ann dus wel heel even opknappen! Hoezo even? Kom je samen met Rietje bij dat dier is het een aalscholver, en niet zo’n kleintje ook! Afijn, kippen pak je bij hun vleugels dus dat moet kunnen, nee dus en bloedend met een doorgebeten nagelriem pas op de plaats gemaakt. Daar laten kon niet, want het is een speelveld voor ook kleine kinderen en de pingvogel was aardig agressief dus behoorlijk gevaarlijk voor die kleintjes. Natuurlijk was er geen buur te bekennen en één man die we vroegen of hij verstand van vogels had ging er als een haas vandoor. Naar huis gegaan terwijl Rietje op de aalscholver pastte en een boodschappenkrat gehaald, die over de vogel heen geworpen, zo die was gevangen. Weer naar huis want hoe krijg je zo’n krat thuis optillen kon niet, een kartonnen doos opengescheurd en onder het kratje geschoven, Rietje voorop om dat beest, dat constant wilde aanvallen door de openingen heen, af te leiden en Ann kruipend een paar honderd meter de weg over trekkend aan het stuk karton om zo de hele handel thuis te krijgen. Het lukte en mijnheer of mevrouw werd gestationeerd op mijn tuinpaadje, zodat Rietje en ik even konden bekomen en ik mijn nagelriem (oftewel wat ervan over was) te behandelen.

Aalscholver in tijdelijk verblijf, woensdag 16 juli 2008

Goede raad was duur, oftewel je begint te bellen met alles wat er maar met vogels te maken heeft, maar een oplossing? Nou nee, je mocht de vogel overal wel brengen hoor, maar daar heb ik toch maar van afgezien want waar vervoer je zo’n vogel in? Uiteindelijk de dierenambulance maar gebeld en ja hoor, ze kwamen de vogel ophalen maar dat kon wel eens avond worden. Rietje is maar koffie gaan zetten en bij haar thuis hebben we gezellig een poosje gezeten, toch af en toe even kijken en ik heb geprobeerd het dier door het kratje heen op de foto te nemen wat dus niet lukte en buurman Simon maakte daar weer een foto van. Even ter verduidelijking ik ben niet grijs! Dat ligt aan de zon die op mijn bezorgde hoofd scheen, of ik ben in één middag grijs geworden van de zorgen.

Een foto van de aalscholver lukt voor geen meter, 16-07-2008

Bij de volgende contrôle bleek het dat de aalscholver het wel mooi had gevonden en was ontsnapt, snel naar binnen om m’n camera’tje weer op te halen want tja foto’s moet je dan toch nemen, wie heeft er een aalscholver op z’n tuinpad? Juist… nagenoeg niemand, natuurlijk zijn het geen fantastische foto’s want heel dichtbij moest je maar niet komen aangezien vogellief dan meteen in de aanval ging. Hoe het dier uit de gevangenis is gekomen mag Joost weten, maar opnieuw de krat erover en kip ik heb je!

De aalscholver is ontsnapt, woensdag 16 juli 2008

Aalscholver moet opnieuw gevangen worden, 16-07-2008

Aalscholver in gedachten, woensdag 16 juli 2008

Inmiddels was het bijna 6 uur en we moesten allemaal wat gaan eten, thuis toch telkens maar even gaan kijken want te vertrouwen is dit dier niet écht. De man van de dierenambulance had me al gewaarschuwd, maar ik was er zelf al achter, trouwens ook dat ik mijn tuinpad wel eens mag schoonmaken, regen was goed voor de planten, maar het groeit nu overal heel erg snel! Goed half 9 kwam dan eindelijk de dierenambulance met twee hulpen, de vrouwelijke hulp was enigszins gezet zodat het alweer moeilijk was een goede foto te maken, ze nam het hele beeld in beslag zodat ik alleen de hulpvaardige handen van de man maar op de foto kon nemen.

aalscholver in bekwame handen, woensdag 16 juli 2008

Onder de vleugels bleek het toch dat Aaltje Scholver ergens door was geraakt waardoor het diertje niet meer kon vliegen, nu is hij/zij op weg naar de vogelopvang en nadat het is opgeknapt mag het weer visjes gaan vangen. Rietje, Simon en de mensen van de dierenambulance bedankt, er is toch weer een mooie vogel aan de dood ontsnapt en aalscholver ik wens je het allerbeste en nog een prettig leven verder.

Bedankt mensen, woensdag 16 juli 2008

Posted 16 juli 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

18 responses to “Aalscholver’s redding!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lieve Annypenny wat ben je toch een geweldig mens, ik zou alleen maar met open mond van verbazing staan te kijken durf zelfs geen musje op te pakken weet niet wat dat is met vogels bij mij alle andere dieren geen angst voor, maar vogels en dan zo’n joekel als deze. Trouwens prachtige foto op je juist leuke tuinpad (waarom moet alles toch zo netjes lekker wat mos en gras of bloemetjes tussen de tegels is veel mooier …het is buiten hé natuur zn gang laten gaan…) Kwam die foto al regelmatig tegen in gastenboeken moest telkens weer wat langer kijken, wat een mooie kleuren, staart&koppie gewoon prachtig beest …
    Zo zie je maar weer elke nieuwe dag kan vol verrassingen zitten.
    LiefsBenona
     
    PS: ik zag alleen maar een heerlijke kastanjebruine bos met krullen;-)gekkie!

    «»Vosje«»
  2. Geweldig van je Ann, ( ook je buurvrouw ) ja, je hebt wel eens de handen vol aan dieren maar het is toch fijn om om zoiets te kunnen doen.
    Het doet me altijd goed dat er mensen zijn die zoveel over hebben voor een dier, het zijn immers ook levende wezens en hebben het recht om ook gered te worden.
    Lieve groet Ingeborg.

  3. Hallo Ann,
    ‘k Heb met in gehouden adem je verhaal gelezen!
    Sjonge, jonge wat een belevenis!!!
    Aan de ene kant heb je, je handen vol aan de aalschover en aan de andere kant denk je er ook nog aan om het vast te leggen!
    Gelukkig waren jullie met z’n tweeën, dat scheelt.
    Het is jullie GOED gelukt gelukkig en ik hoop dat je gauw de ongemakken vergeet. (zere vingers enz.)
    Verder wens ik je nog een fijn weekend, met alleen maar mooie dingen, vlinders of zoiets.
    Lieve groet, Liza

  4. hallo ann wat goed van jullie je bent er maar mooi druk mee geweest. jullie hebben echt een medaile verdiend je hebt wel niet de 4daagse gelopen maar een kruisje heb je echt verdiend,je ziet morgen wel weer wat er op je pad komt .en je hoef je niet druk  om het pad te maken onkruit vergaat niet groetjes van joke  erg leuk gedaan

  5. dat is een mooi verhaal an wat een werk om die vogel te vangen en dat die dan nog is uit zijn doos ontsnapt is helemaal mooi maar jullie heben hem wel gered en daar gaat het toch om iederdaad kan die lelijk bijten [pikken] ach ja die nagel riem dat komt wel weer goed nou an ik geef jullie allen bij een 1o en een diken kus voor jullie daad doeiii

  6. jeeeeeeeeeeeeeee ann wat een kanjer ben je en ook je buurvrouw hoor
    jammer dat er geen fotos zijn dat jullie hem nar huis sleepte
    want denk wel dat jullie er toch wel lol om hebben gehad
    de fotos zijn echt heel mooi en je verhaal is om t smullen
    dat vind ik altijd zo mooi dat je dit zo goed kan verworden heel veel gr v els

  7. Lieve zuster,ik ben trots op je!!!!
    Dat je dit hebt gedaaan met totale zelfopoffering en doodsverachting,is inderdaad een medaile waard,
    en ik schaam mij een beetje voor het mannelijk geslacht…daar heb je dus niets aan als
    ze er als een haas vandoor gaan.
    Je hebt er na het hectisch gebeuren nog een mooi verhaal van kunnen maken met een fotoverslag..knap hoor!
    Kus van Edward.

  8. Geweldig wat je hebt gedaan, ik neem mijn petje af voor het werk dat jij en je buurvrouw verricht hebben ! Weer een dierenleven gered. En daarbij ook nog een leuke sfeerreportage gemaakt !

  9. Lieve Ann, ik zie het wel weer, je kunt geen avond bankhangen of je mist weer iets, een wonderbaarlijk verhaal! Hoe is het nu met jou, en je handje? We horen vandaag, neem ik aan het, het vervolg van je pleegkind in de vogelopvang. Liefs Belia.

  10. Lieve Ann
    wat zal dat een fijn gevoel hebben gegeven dat jullie dat dier hebben gered
    en ook voor het dier zelf krijgt een tweede kans
    hele mooie foto’s
    Lieve groetjes Janny

  11. Wat een belevenis hebben jullie meegemaakt zeg .
    De hele middag bezig om toch de aalscholver te vangen .
    Ik vind het toppie wat jullie hebben gedaan ,hij wordt nu in ieder geval weer klaar gemaakt voor de vrije natuur .
    Je hebt ook prachtige foto,s kunnen nemen en er een mooi verhaal bij geschreven .
    Ann  heerlijk om dit te lezen en te bekijken .
    Succes met je vinger en op naar een volgend avontuur .

  12. Jeetje lieverd, dat was me inderdaad het dagje wel zeg! Dat had je ookniet kunnen bedenken toen je vanmorgen opstond hè?
    Herken het overigens wel hoor, dan niet met een aalscholver maar wel met mussen en eendjes waarop ik reddingsacties heb uitgevoerd.
    Bij ons dichtbij zit gelukiig een vogelopvang waar ik "ze" dan heenbreng en meteen een donatie doe.
    Het zijn gewone mensen die hun tuin hebben omgebouwd tot vogelopvang en zich moeten redden met hun eigen middelen, dus die verdienen wel een extraatje dacht ik zo.
    Meissie, ben trots op je hoor, want als ik het zo lees dan liegt de agressie van aan aalscholver er niet om!
    Dikke knuf, Miem

  13. Lieve Ann, hoe is het met je vinger? Je hebt toch wel flink teruggebeten, he? Ook de wond schoongemaakt want je weet maar nooit met dieren. Wat een avontuur joh, en wat is die vogel groooooot. Leuk om de foto’s te zien. Enne, ik zie geen grijs haartje hoor, alleen en roodachtig-bruine bos krullen.
    Liefs, Ilona

    • Ilona •
  14. Je mag idd wel uitkijken Ann, Zo’n vogel pikt naar alles wat glimt, en als dat een oog is ??.
    Je hebt in elk geval een goede daad verricht. En je hebt ‘m in ieder geval een keer goed op de foto gekregen. Hartstikke leuk.
     
     

  15. Dat was een hele onderneming Ann ,maar heel goed van jullie er zouden veel mensen gewoon niets gedaan hebben ,ik weet niet of ik het ook gedurfd zou hebben .Een prachtige vogel trouwens!!
    Liefs Elisabeth

  16. Het was dan vermoeiend en heel spannend, je zult nu inmiddels toch een voldaan gevoel overgehouden hebben aan deze dag denk ik, of zit ik er naast? Je hebt prima gehandeld hoor, dat doet niet iedereen je na. Ik wist trouwens niet dat ze zo gevaarlijk zijn, maar dat zijn natuurlijk veel dieren die in nood zijn.
    Slaap lekker straks….ennuh, geen nachtmerries ala Hitchcock krijgen hoor, haha

  17. Hihihihi, ik zie het al helemaal voor me met dat beest! Aalscholvers zijn eigenlijk hele gevaarlijke beesten maar dat weet je nu wel.
    Mijn broer had er vorig jaar ook één in zijn mini tuintje, hij wilde hem wegjagen omdat de kinderen daar wilden spelen. Mooi niet, hij viel keihard aan, dus ook maar de dieren ambulance gebeld. Je hebt dus uitstekend en heel moedig gehandeld Ann, petje af en de foto’s zijn leuk! (en je paadje valt nog erg mee als je dat oerwoud bij mij voor de deur hebt gezien)
    Groetjes

  18. Ann, je bent een diamanten medaille verdiend met je wonderlijke dadden en opofferingen.
     
    Fantastisch.
     
    Roel

Geef een reactie

