Vlinders en insecten op de wilde bramen   19 comments

Nadat ik een vlinder had betrapt die toch van de budlea houdt, maar eens gaan kijken bij de wilde bramen en ja hoor, daar moet je dus zijn, het wemelt er van de vlindertjes en insecten alleen je moet er natuurlijk wél wat voor over hebben, hier en daar zitten schrammen, mijn spijkerbroek was toch een stuk beter en mijn truitje kan wel weg. Een kniesoor die daar op let! Toch vlinders en hommels op de foto gekregen, zaterdag even gekeken door zo’n echte goede camera en ja hoor dan kan je rustig voor de braamstruiken blijven staan, even scherp stellen en hup weer een prachtfoto, dus verwacht niet teveel ik heb m’n best gedaan!  Het kleurverschil scheelt omdat ik al dieper de braamstuiken in moest. En zelf? Tjonge wat was ik me daar even trots op de povere resultaten. Dus dames en heren fotografen op naar de wilde braamstruiken voor vlinders en allerlei insecten.

Hebbes, maandag 14 juli 2008

Hommel op wilde braambloesem, maandag 14 juli 2008  Vlindertje op wilde bramen, maandag 14 juli 2008 008

Jawel een vlinder, maandag 14 juli 2008 002

Hommel op braamblad, maandag 14 juli 2008

Posted 14 juli 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

19 responses to “Vlinders en insecten op de wilde bramen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lieve Ann wat zijn ze prachtig en een na de onderste wat een mooie vlinder
    Lieve groetjes Janny

  2. Hoe mooi Ann, hoe heet deze beauty heb ik hier nog nooit gezien. Zitten helemaal weinig vlinders hier dit jaar. Jules eet ze, maar brengt ze me als avondmaaltijd. Ik heb er nog geen gehad. Wel een libelle. Stom beest krijgt eerstdaags toch een prik in zijn bek.
    Wilde bramen, waar zou ik die vinden, heb wel wilde aardbeien en genoeg in de tuin en zevenblad. En kattenstaart. En klein groen onkruid wat ik zo mooi vind dat het mag blijven staan, zoals de klavers.

  3. Die zijn mooi Ann het is de moeite waard geweest om dit vast te leggen .
    Je schrammetjes genezen wel weer en je foto,s blijven bewaard.
    De hommel staat er goed op klasse .

  4. wauwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
    ann schitterend ga op zoek hoor naar de wilde braam
    de fotos zijn plaatjes heeeeeeeel mooi ann dit is echt genieten hoop ze dit jaar ook tegen  te komen en anders hier maar kijken dan heb ik ze toch nog gezien veel gr v els

  5. WAUW !!
    Wat mooi Annetje !!
    En laten vlinders en hommels nu net mijn ( niet gedomesticeerde) lievelingsdieren zijn !
    Hommels zijn echt de Olie B. Bommels onder de insecten hè! Geweldig !
    Liefs, Miem

  6. Hoi Ann, ik waan me toch tegenwoordig in een vlindertuin, hoef er niet eens de deur meer voor uit. De insecten en vlinderboeken van me zijn weer helemaal spic en span, geen stofje meer te bekennen.  Mooi Ann, ik geniet van al gedierte op space. Lief Belia.

  7. Prachtige foto,s weer Ann..en héél mooi om het doorzichtige patroon in de hommel vleugels te zien..fijne avond verder..liefs Caro.

  8. Owww, ik lees net hier onder van de kenner dat het een bont zandoogje is, nou ja met dat oogje zat ik toch goed, haha

  9. Hééé wat goed ze staan er prachtig op! Ik heb vandaag ook weer aardig wat vlinder foto’s gemaakt, maar niet opde braam maar in m’n tuin vol gras maar die ene die jij wel hebt is mij dit keer niet gelukt. Ja één foto waar de vlinder heel vaag half op staat omdat ie weg vliegt :( Volgens mij het Argusoogje ofzo. Enne gewoon héél véél blijven doen, als ik mijn foto’s van vorig jaar bekijk kan ik om mijzelf lachen, ik leer er elke dag weer wat bij!
    Die onderste is nog eens superscherp ook! nieuwe hobby?
    Groetjes

  10. hallo ann , toevallig heb ik van de week ook een wilde braam er op gezet.  maar ik heb geen vlinders   gezien .ik heb er ook niet op staan wachten de bramen zijn nog niet rijp duurd nog even kun je er jam van maken ,moet je wel even terug gaan.je hebt het prachtig gedaan groetjes joke

  11. nou an ik kan wel zien dat je het weekeind goed bent door gekomen nou ja hier en daar en scheurtje maar dat mag de pret niet druken want de foto s die zijn wel mooi hoor ik zal  er in dit geval voortaan er niet meer in zijn geheel in die braamen struik duiken  want als je is vergeet om niet je ouden spijker broek aan te doen en je lopt dan is erggens lang s dan is het ineens hop en dan gaat an de struiken in haahah nou an ik wens je een mooien week al zal het weer aan het eind van deze week wel weer wat minder worden maar dat maakt niks uit jou vern\maken doen we ons toch wel doeiii kus rene

  12. Hallo Ann,
    hier ben ik weer…..
    Bedankt voor je berichtje in mijn gastenboek!
    Ik heb het gelezen hoor, maar was toen niet echt meer aanspreekbaar ’s avonds! (zie mijn site)
    Is het van de spanning, dat de bovenste foto er een beetje wiebelig uit ziet?!? (Of ligt het aan mjn computer?)
    Maar de andere zijn geweldig hoor!
    Ik zal deze week ook eens op zoek gaan naar bramenstruiken en kijken of daar bij ons ook vlinders op zitten.
    ‘k Doe natuurlijk wel een oud tshirt aan, want een gewaarschuwt mens telt voor 2…..
    lieve groet, Liza

  13. Hahahaha. Jawel Annegie, alsof het met een dure kamera vanzelf gaat. Als ik met m’n camera de struiken in duik, ben ik daar wel goed op gekleed hoor. Als ik zo’n hommel echt close wil nemen moet ik er toch wel zo’n 20 cm vanaf zitten met de zwarte doos. Maar ik vindt het natuurlijk wel super van jou dat je zo je best voor ons gedaan hebt. Ben het trouwens niet met Edward eens Hahaha. De onderste hommel heeft teveel hommeles met z’n schaduw. De bovenste hommel is minder groot maar wel mooi scherp en detailrijk.
     
    Veel liefs maar weer van Mij

  14. Lieve Ann
    Ik las je reactie bij mij en kom even kijken bij jou want ik dacht Huhhh wat bedoeld ze !! Je foto’s zijn echt prachtig ,tja jij bent er wat gehavend vanaf gekomen maar hebt wel mooie foto’s ,mijn schirt is heel gebleven alleen ik heb geen mooie foto’s ,ik had er wel een gehavend Tshirt voor over gehad ,maar de ervaring is ook mooi denk ik maar zo
    Liefs Elisabeth

  15. Hele mooie foto’s, ik vind die onderste van de hommel ook erg mooi. Hij ziet er zo erg aaibaar uit ! Wij hebben ook bramen in de tuin staan. Ik zal er eens op letten of er ook vlinders op afkomen. Er zitten ook frambozenstruiken tussen en daar kwamen wel hommels op af.

  16. Prachtig Ann … hier is geen vlinder te bekennen alleen die kleine witte en af en toe zo’n lilla-blauwtje …
    Mooi die kleuren bruin geel met turquoois  … Die laatste foto superscherp mooi met schaduw …
    Was weer even genieten hier … Liefs

    «»Vosje«»
  17. prachtig om te zien en ook om te horen . Hier is het nog rustig met de vlinders maar we hebben bijna drie weken regen achter de rug dus de bloei moet nog komen . Iik zie aan meer foto’s dat wij voorlagen in het voorjaar, het nu lijkt of we achter liggen.
    Vreemd is het toch die natuur.  blijft altijd boeien op die manier toch zal nooit saai zijn.

  18. Ja hóóóóór het vlindervirus heeft mijn Zuster ook geïnfecteerd!
    Ze staan er netjes op hoor,vooral de laatste foto van de Hommel is prachtig scherp geworden,
    en is eigenlijk een macro-opname.
    Dikke kus van Edward.
     

  19. Leuk Ann,
     
    HET BONT ZANDOOGJE IS EEN VLINDER DIE JE STEEDS MEER IN NEDERLAND ZIET. IK VIND HET OOK EEN MOOIE VLINDER OM TE ZIEN. IN TEGENSTELLING TOT VELE ANDERE VLINDERS IS HET VAN ORIGINE EEN BOSVLINDER.
     
    GROETEN
     
    ROEL

Geef een reactie

