Merrieveulen en haar moeder plus Rottweiler. HARM GEFELICITEERD!   20 comments

Zondag 6 juli 2008, Harm, Rianne en dochter Donna

Vanmorgen op visite geweest bij mijn zwager die dolgelukkig is, Rianne zijn paard die al héél veel prijzen heeft gewonnen kreeg twee en een halve dag geleden een merrieveulentje, een bijzonder mooi diertje dat vandaag de naam Donna D. heeft gekregen. Moeder en dochter zijn beiden KWPN’ers (Koninklijk Warmbloed Paardenstamboek Nederland). De kleine meid heeft al in de sloot gelegen tot grote schrik van haar moeder, dus staan beiden nog even op stal. Overigens is het niet erg dat Donna in de sloot gekukeld is, want nu komt ze direct niet zo dicht meer bij sloten. Het wit aan het hoefje moet nog donker worden en is geen fout.

Zondag 6 juli 2008, Donna staat af en toe nog wat wankel Af en toe moet ik nog wel even kijken hoe het ook weer moet met die vier lange benen en m’n moeder wil maar dat we weer naar binnen gaan maar ik wil toch liever nog even buiten blijven.

Zondag 6 juli 2008 Patricia klaar om overeind te komen

Dit is de Rottweiler "Patricia" een schat van een dier maar ze weegt evenveel als ik en is bijzonder alert, vreemden durven niet zo snel door het hek te gaan want sommige mensen mag ze niet en dan kan je beter een rondje om gaan. Dat nét haar ene poot niet op de foto kwam kwam omdat ik niet ver genoeg in het kamertje achteruit kon lopen om deze zwaarwichtige tante op de foto te zetten, het is voor mij een echte lieverd want als ik bij Harm wegga brengt ze mij mooi tot aan het hek en springt niet tegen me op, alsof ze weet dat ik dan toch een smak maak. Het lijkt of Patries zoals we meestal zeggen, te dik is maar dat is schijn als ze languit gaat liggen is ze bijna even lang als ik en tja het is natuurlijk een stevige hond, ze ligt hier startklaar om overeind te springen als er vreemd volk komt.

Zondag 6 juli 2008 Patricia, géén foto meer met een bliksemlicht

Tante Ann, ik hou van je maar ik zal je toch effe zeggen dat ik er niet van hou dat je telkens bliksem laat zien uit dat kleine rare dingetje wat je daar vasthoudt, dus nu ophouden hé? Patricia zegt het niet weer!

Posted 6 juli 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

20 responses to “Merrieveulen en haar moeder plus Rottweiler. HARM GEFELICITEERD!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Blijven prachtige dieren dat veulen heeft nog echte wiebelbenen
     
    xxx

  2. Mooie foto`s Ann, is steeds weer vertederend.
    Groetjes.

  3. Je kunt er allerlei over vertellen met oooh’s en aaah’s maar het is een moeder haar kind. Is er iets mooier dan dat?
    Het boeit al zolang de mensheid bestaat. En die rotweiler is ook al zo’n lobbes, net als die van mijn buren. Mooie foto’s Ann. Hoedoe! Ilona

    • Ilona •
  4. Hai lieve Ann,
    Wat een schitterende foto’s meid! Ben helemaal leip van paarden (trouwens, eigenlijk van alle dieren, hihi) dus je doet mij hier een enorm groot plezier mee. Moest wel ffkes slikken toen ik de naam van de merrie las….. Rianne, zo heet mijn overleden dochtertje ook….. Ze zou dit jaar november al 18 geworden zijn.
    Patricia ziet er ook zo lief uit, ondanks dat er niet met haar te spotten valt denk ik en dat is maar goed ook, want er loopt tegenwoordig toch wel veel "vreemd’ volk rond.
    Zelf heb ik (zoals je weet) drie katten, waarvan er twee in een identiteitscrisis verkeren….. volgens mij denken zij ook waakhonden te zijn. Ze grommen naar alles wat vreemd is,  met bevrijdingsdag zelfs tegen een wapperende schaduw van de vlag die je door het keukenraam zag.
    Je wilt niet weten hoe ze zitten te "kwetteren" tegen verdwaalde vliegjes in de tuin….. lijkt wel alsof ze castagnettes in hun bekkies hebben!!
    Liefs, Miem
     

  5. Vertederend Ann..het kleine veulentje..kan me goed voorstellen dat je zwager er trots op is..en wat de Rotweiler betreft..een volwassen teef mag 40 kilo wegen..zo weinig weeg jij toch niet..hoop ik..fijne avond verder..liefs Caro.

  6. wat een schoonheid, dat veulen heerlijk als alles toch weer gezond op de wereld komt .  rotweiler is geweldig . prachtig karakter zo te zien. 

  7. hoi ann
    wat een prachtige fotos dat paard met dat veulentje is wel  heel erg lief 
    maar wat zijn ze groot 
    denk dat ik toch wel even nadacht hoor voor dat ik bij jouw zwager inbreek denk dat de hond mijn ook zo dan te pakken heb hi hi niet dat ik het van plan was hoor
    toch  kijkt ze op de foto best lief
    heel veel gr v els
     

  8. dat zie er zeer  mooi uit an wat een mooi paard en wat een mooien dochter ja ik zelf heb het niet zo op paarden maar dat komt denk ik om dat ze zo groot zijn hahahah maar honden daar zijn we gek op nou ja deze ken ik wel en heb daar al wat aan varingen mee gehad niet dat ze me gebeten heben maar net wt je zegt ze mag iemand of ze mag je niet en inderdaad dan  kun je beter even een straatje om gaan maar zo als je zwager woond is dat een goeden beveiliging iemand komt er in dus dat is mooi nou an ik ga weer even wat doen wens je een mooien week nou ja hier komt het met baken uit de lucht hoor regen dan wel te verstaan en een wind dat hiet aan de kust staat niet normaal lijkt wel herfst  diken kus rene

  9. Wat een mooie foto’s van moeder en dochter, zooo… lief. De rotweiler ziet er onschuldig uit, maar voor onbekenden PAS OP! Hoewel ik ken er één, die is echt voor iedereen een schatje .  Liefs en een fijne week, Belia.

  10.  
    Een knuffie van Gonnie.Lieve Ann ,
    Wat heb een prachtige foto`s van moeder en kind , ze zien er zo mooi en gezond uit , en Patrica heeft mijn hart gestolen hoor , wat een groot lief meissie .
    Enne petje af dat je in de kano gestapt bent (klap klap)
    Een knuffie van Gonnie.
    Ps. je haar is heel mooi hoor !!

  11. Oeh, wat kijkt ze serieus op de onderste foto! ’t is maar goed dat het je laatste foto was denk ik.
    Wat een pracht van een veulentje en de moeder trouwens ook, mooi hoor!
    Groetjes

  12. Wat een snoeppie weer Donna leuke naam ook … ze heeft sobkousen aan zag ik staat haar goed …
    en woeffff vind ik echt een reuze brave borst en gelukkig nog met een staartje al is die klein …
    Mooie foto’s weer Ann … Dus ook genoten dit weekend hier ook eentje die heerlijke zwoele
    zomerdagen …. was een eindje tuffenheenweg fille’s vanwege vankantiegedoe,maar terug had ik
    de grote weg bijna voor mij alleen heerlijk relaxed … Liefs en nog fijne avond  … 

    «»Vosje«»
  13. Wat vreselijk lief Ann,een prachtig veulentje hoor!
    Moeder was zeker helemaal in paniek toen Donna.D in het water lag he,…….dat is schrikken hoor!
    Henk zei het al,mooie heldere en scherpe foto’s!!!!
    Kus van edward.

  14. Hoi Ann,
    wat is het een mooi gezicht hè! Zo’n nieuw veulentje!
    Mooi slank en een warme kleur!
    Deze honden kunnen heel lief zijn, maar zijn toch iets gecompliceerder dan je zou verwachten.
    Belangrijkste is dat jij een mooie dag had!
    Lieve groet, Liza

  15. Wat mooi Ann moeder en dochter ik kaqn begrijpen dat je zwager apetrots is .Het is bekent dat ze liever een merry veulen dan een hengste veulen hebben .
    De rotweiler hoe zwaar weegt die dan ?????(grapje )
    Prachtig beest .
     

  16. Schitterende foto van het paard met veulen en de hond lijkt me toch een lievert alleen volgens mij met schrik akties even actief
    Net als Ann gaat flitsen .hihi hebben wij ook een hekel aan ,
    Lieve groetjes Janny

  17. Op de tweede foto van het veulentje kan je duidelijk zien dat ze kniekousen draagt en als ik m’n fantasie echt aan het werk zet zie ik ook dat ze schoentjes met hoge naaldhakken draagt, haahaaaha. Maar de foto’s zij mooi helder en scherp en je kan zien dat je zwager apetrots is.
     
    En voor die grote lobbes ben ik niet zo bang hoor. Meestal zijn ze een stuk liever dan die kleine kefferjes.
     
    Knuffie van Henkie

  18. Een heel mooi paard ! Het veulentje ziet er nog erg breekbaar uit, maar dat zal wel gauw veranderen als ze wat groter is. Dat de hond zijn bovenlip optrekt, geeft toch wel een onbehaaglijk gevoel. Gelukkig kent ze je, want anders weet je maar nooit wat er kan gebeuren !

  19. Lieve Ann,
    Wat ’n mooi veulentje…en de merrie ook natuurlijk hoor!!Ik vind ’t wel ’n beetje eng dat de riek en de twee-tand zo dichtbij ’t paard staat,je kan niet voorzichtig genoeg zijn.Maar ik weet ook wel hoe voorzichtiger je bent hoe meer er soms gebeurd!Ons pa was altijd zo precies in alles dat je er soms gek van werd maar zelf doe ik ’t ook(waar je mee omgaat daar word je mee besmet)!En die Patries zeg…net ff dat lipje omhoog,hihihi,ondeugende meid!!Maar wel ’n prachtbeest!
    Liefs Corry en doggy Joep,doeidoei!!

Geef een reactie

