Kanovaren op de Hunze en bijna weekend.   16 comments

Woensdag 2 juli j.l. had schoondochter Iris een verrassing in petto voor mij, eerst maar weer met de trein naar Groningen gegaan en even door naar zoon Geert die nog wat werkzaamheden had, daar gezellig een poosje zitten praten met wat veilingmedewerkers en galeriehouders. Daarna zijn we naar Exloo gereden waar we werden begroet door het duo Bo en Jerom de teckels en door een verheugde kleindochter (Sanne), wat Iris niet wist was dat Geert in zijn enthousiasme mij al had verraden wat we gingen doen, toen hij het vertelde was mijn reactie niet bepaald erg verheugd "KANOVAREN? Oh, nee ik begin er niet aan om in zo’n wiebelding te gaan zitten" Ik moet er wel even bij zeggen dat ik dus niet kan zwemmen, vroeger was ik zo klein en mager dat ik alleen mocht douchen bij het schoolzwemmen nadat ze mij twee keer blauw van de bodem hadden gevist en gerost hadden met handdoeken totdat ik enigszins bij kwam. Daarna is het mij ook nooit gelukt om zwemmen te leren en het is erg fijn dat ik niet honderd jaar geleden leefde, want ik zink nog steeds en vroeger betekende dat de brandstapel omdat je als je zonk een heks was en misschien ben ik dat ook wel. Mijn "ehhhh we kunnen toch ook wel" werd weggewuifd, dus gingen we meteen op stap, om me langzaam aan het idee te laten wennen heeft Iris mij meegenomen naar een winkel met allerlei prachtige fossielen, stenen en halfedelstenen "Versteend Leven", waar ik een heel mooi armbandje kreeg met allemaal Lapis Lazuli steentjes, mijn lievelingssteen die al door de Kelten werd gebruikt, ik heb toch wel veel met die Kelten! Daarna hebben we de inwendige mens versterkt met appelsap en een uitsmijter en toen ging het naar ’t Hunzepark in Gasselternijveen. De kano’s werden geleverd door een aardige mevrouw die meteen door had dat ik het nog steeds niet zag zitten, ze kwam snel met een reddingsvest (knaloranje en enorm dik) het was inmiddels zo’n 32 graden en veel te warm voor dat ding. Met bibberende knietjes ben ik toen toch maar in zo’n wiebelig geval gestapt en heb het peddeltje omklemd alsof dat mij nog zou kunnen redden. Maar zie gelijk het meestal doet ’t komt anders uit dan men vermoedt. Na 5 minuten lag het reddingsvest in de kano om mijn camera’tje te beschermen en peddelde ik alsof ik nooit anders had gedaan. En ik moet zeggen het was genieten op het water, geen last van de warmte en op een paar aanvaringen na die heel goed afliepen had ik wel uren kunnen doorvaren, overal waren prachtige Weidebeekjuffers (libelle soort) stekelbaarsjes, een enorm grote snoek en prachtige plekjes te zien, zodat ik zelf de moed heb opgebracht foto’s te gaan nemen zodat Iris even alleen moest peddelen.

De Hunze vanuit de kano, woensdag 2 juni 2008 De Hunze vanuit de kano.

  Iris heeft lol, woensdag 2 juni 2008

Iris heeft dikke pret!

Bijna bij de brug, woensdag 2 juni 2008

Bijna bij een brug, dus wel sturen blijven.

Ann bukt toch maar even, woensdag 2 juni 2008

Hier moest toch wel even gebukt worden, kanovaren is één, maar een hersenschudding hoeft nu ook weer niet! Geert wilde foto’s maken en dit is de enige die is gelukt en ik moet nodig naar de kapper.

We gaan weer scheef..woensdag 2 juni 2008

Bij een foto nemen én varen gaat er altijd wat scheef!

Stille getuigen, woensdag 2 juni 2008

Stille getuigen.

Sanne wordt moe, woensdag 2 juni 2008

Eindelijk een kikkertje op de foto, maar het kikkertje was wél moe!

Vader en dochter vinden het erg leuk, woensdag 2 juni 2008

Vader en dochter vermaken zich uitstekend.

Molen bij 't Hunzepark, woensdag 2 juni 2008

Het molentje staat niet scheef, maar Ann zat wél te wiebelen!

Al met al was het heerlijk toeven op het water, nadat ik de kano had verlaten bleek ik wel dikke blaren in mijn handen te hebben, mijn rug, knieën en armen zeiden AU, maar dat mocht de pret niet drukken. Jammer genoeg bleven de Weidebeekjuffers niet zitten dus geen foto van dat prachtige diertje, wel heb ik er een plaatje van gevonden eens even kijken of ik dat erop krijg. 

Libelle Weidebeekjuffer

Er waren héél veel van deze pracht diertjes en de vleugeltjes zijn als ze voorbij scheren donkerblauw.

Terug naar Exloo en daar totaal uitgedroogd talloze glazen appelsap en water naar binnen gegoten en een hapje gegeten, want van varen krijg je nog honger ook! Sanne heeft gezwommen, over hangbruggen gelopen en ik moet zeggen wat een geweldige kleindochter heb ik, ze durft alles en geniet er ook van. ’s Avonds toen Iris mij weer naar het station in Groningen bracht zijn we nog even door de nu prachtig bloeiende aardappelvelden gelopen, al met al was het met z’n vieren een geweldige dag. Bedankt Geert en Iris en Sanne-pop een dikke kus van oma.

Sanne-pop leest, woensdag 2 juni 2008

Sanne leest een stukje voor.

Aardappelveld, Exloo, woensdag 2 juni 2008

Posted 4 juli 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

16 responses to “Kanovaren op de Hunze en bijna weekend.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een mooie foto’s, heerlijk verhaal. Wel moedig hoor !

  2. Leuke verrassing en leuke rapportage. Tja, ook die prachtige groen gekleurde waterjuffers. Familie van libellen. En kon het mooier…………..het zijn Weidebeekjuffers ! Die weten in de natuur de mooiste en best bewaarde landschappen wel te vinden.
     
    leuk.
     
    roel
     

    natuurforser
  3. Mooi verslag van die kanotocht. Ik heb nog nooit in een kano gezeten, lijkt me wel moeilijk om zo’n bootje recht te houden.
    De foto’s zijn mooi geworden, meestal zie je alleen weilanden en akkers als je door dat gebied rijdt, nu is het ook leuk om het eens vanaf het water te zien !

  4. Hai Ann, schitterende foto’s van het kano-en, mooi en leuk te zien! bedankt voor je reacties op m’n nachtvlinder fotootjes, erg leuk..
    Wens je een heel fijn weekend en groetjes uit een regenachtige omgeving Rotterdam!
    Lourens

  5. Wat een lief kikkertje, het is je dus toch gelukt, proficiat! Dat kanovaren, niks voor mij. Woon wel bij heel veel water, maar een watermens ben ik echt niet. Heb ook graag grond onder de voeten. Mooiii de libel!

  6. Lieve Ann,
    Schitterend verhaal,prachtige,leuke,mooie en gezellige foto’s van zoon Geert,schoondochter Iris,kleindochter Sanne en oma Ann!!Ik weet niet of ik ’t gedurfd had,ben namelijk als de dood voor wiebel bootjes,niks voor mij hoor,hihihi!’t Water trekt mij wel maar als ik geen bodem onder de voetjes voel…oohhhh paniek hoor!!Ik wens jou ook ’n héél fijn weekend toe!!Mijn Ger is nu nog aan ’t werk,ik hoop dat hij rond de middag weer thuis is!
    Liefs en Hugs van Corry  en doggy Joep,doeidoei!!xxx

  7. dat is een dag die je niet snel zult vergeten an leuk voor jullie en het weer had je ook nog mee ja zwemen dat is nu voor mij een lust hoor ben gek op water vroeger woonden we aan het water en ja dan nam ik wel is een duikje hahaha nou ik wens je toch nog een mooi weekeind en als je nog is gaat varen even de handen nat maaken hahah diken kus rene

  8. De Libel is prachtig Ann,wordt deze ook niet "Prachtige beekjuffer" genoemd?

  9. geweldig om toch in te stappen en zoals met alles als die stap eenmaal gezet is valt het allemaal weer reuze. Je foto’s zijn weer geweldig en al heb je er met een gefoeteld zoals wij zeggen als je hem te paken had gahd was die nit zo mooi geweest.
    een heel fijn weekend gewenst en ik hoop dat we de regen nu een beetje achter de rug hebben al was het gisteren Maria Ziep als het op die dag regent, regent het 6 weken zegt men volgens de weerspreuken, laten we hopen van niet. 
    groetjes Mazza

  10. ann meis wat een prachtfoto’s wat heb je een mooie dag gehad en je kleindochter is een kanjer
    lijkt vast op haar oma  trouwens zoon en schoondochter lijken me ook erg lief
     
    en je haar nu ik vind het wel leuk hoor zo op de foto
     
    vind  fotos kijken altijd zo heerlijk is altijd net of je even mee reistt nu ann  maak er nog maar veel meer hoor dan kan ik lekker mee genieten en vooral met verhaal er bij dat maakt het nog leuker
    nog een fijn weekend voor de tweede keer hi hi betere een keer te veel toch gr v els

  11. Dear Ann,
    Je verslag van het dagje Exloo heb ik met plezier gelezen,en de foto’s zijn ook mooi hoor!
    Maak je over je haar maar geen zorgen,want dat hoort bij sportieve mensen…..een beetje wild.
    Die laatste foto van Sanne is harstikke lief!
    Dikke kus van Edward.

  12. Knap van je dat je toch maar in de kano bent gestapt meiss!!..en het zijn weer adembenemende foto,s!!..mooi beestje dat Weidebeekjuffertje..en prachtige kleindochter heb je..zo,n dag is de blaren en spierpijn waard,toch??..fijn weekend Ann..liefs Caro.

  13. Zo te zien hebben jullie een pracht dag gehad en Ann  schitterende foto,s .
     

  14. Wat een heerlijk dag zo te zien , Prachtige foto’s
    Liefs Janny

  15. Al met al een geweldige dag geworden Ann,goed dat je toch in de kano gestapt ben,anders had je dit gemist,hele mooie foto;s,ik hoopt dat het met de blaren nog mee valt,niet gebruikte spieren,nu wel gebruikte spieren zullen nog wel even gevoelig blijven,gaat wel weer over.Bedankt voor het kanotochtje op de hunze,heb dat ook eens gezien.Groetjes Ann van Gerrit en Elly.
    PS: en een FIJN WEEKEND.

Geef een reactie

