Katherine Mansfield   9 comments

 
Riskeer! Riskeer alles! Trek je niets
aan van de opvattingen van
anderen, al die meningen.
Doe het allermoeilijkste in de
wereld: handel vanuit jezelf
 
Schrijfster Katherine Mansfield (14 oktober 1888 – 9 januari 1923).
 
Katherine Mansfield  boek v. Katherine Mansfield  Katherine Mansfield
 
 
Posted 2 juni 2008 by Ann McDunn in Spreuken, wijsheden en citaten

9 responses to “Katherine Mansfield

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ze is er zelf ook niet veel verder mee gekomen want ze is maar 34 jaar geworden. Je kunt in het leven niet alleen maar aan je zelf denken, doen waar je zelf zin in hebt, zelfs niet als je bewust alleen leeft.
    Juist niet al te veel risico nemen, maakt het leven een stuk makkelijker. Als je hoog piekt, kun je diep dalen, de afstanden zijn dan veel groter en de klap komt dan harder aan dan wanneer je een beetje op dezelfde lijn blijft gaan. Waarom zou ik in hemelsnaam "alles" moeten riskeren? Ik kijk wel uit!!

    • Ilona •
  2. Oeps..foutje.
    Opvoeding liggen.Ik zat al met de weegschaal in mijn hoofd.
    Liefs,Corry.
     

  3. Lieve Ann,
    Je bent weer volop bezig op je space.
    Fijn dat je de draad weer opgepakt hebt.
     
    Ik vind het ook moeilijk om te handelen vanuit je zelf.Nu ik wat ouder ben gaat het mij wel wat makkelijker af.
    Maar toch ,net als Miem,ben ik bang om mensen te kwetsen.
    Het zal wel aan mijn katholieke opvoeding leggen want toen moest je je woorden en daden op een gouden weegschaal
    leggen.Maar ja…je bent nooit te oud om te leren.
    Liefs,Corry.

  4. Pfffffff, soms toch wat makkelijker gezegd dan gedaan…..
    Wijsheid komt met de jaren, misschien ben ik nog niet oud genoeg om het allermoeilijkste te doen…
    De angst iemand tekort te doen of te kwetsen (zoals Edward zegt) is nog zo aanwezig….
    Maar met hele kleine, trage stapjes vooruit gaat het ook lukken, toch ?
    Liefs, Miem

  5. Er komt volgens mij een moment in het leven dat je de mening en opvattingen van een ander
    niet zo belangrijk meer vindt.
    Je hebt dan zoiets van,wie mijn levensstijl niet kan waarderen die bekijkt het maar.
    Zolang je niemand krenkt of tekort doet,moet je zéker als je ouder wordt,de jaren die je nog gegeven
    zijn invullen op een manier waar Jij je prettig bij voelt!
    Kus van Edward.

  6. wie niet van zich zelf houd kan moelijk van een ander houden .
    wie in de spiegel kijkt en zegt ik hou van jou is op de goeden weg .

  7. Doe het allermoeilijkste in de
    wereld: handel vanuit jezelf.
     
    Hoi Ann. Ik vind het een mooie spreuk maar volgens mij kan je er alle kanten mee op.
    Misschien heeft theo Maasen ook wel vanuit zichzelf gehandelt toen hij die camera van die fotografe kapot gooide omdat hij dat geflits in z’n gezicht spuugzat was. Sommige mensen zijn gewoon zo slecht van zichzelf.
     

  8. Lieve Ann Dat zal je toch altijd houden.
    Ik wens je sterkte
    Liefs en knuff Janny

  9. Zo is dat meiss!!!..ik weet uit ervaring hoe moeilijk dat is!!!..sterkte ermee..het zal je zeker niet altijd in dank worden afgenomen..maar trek je daar maar niks van aan..liefs Caro.

Geef een reactie

