Weekend   32 comments

 
Het leven is niet altijd makkelijk, nog meer zelfs koester de mooie herinneringen en probeer het verdriet uit het verleden los te laten, dat lijkt makkelijker gezegd dan gedaan, maar de mens heeft een soort meganisme waardoor verdriet gaat slijten. Sommigen kunnen niet los laten maar om zelf gewoon nog een goed leven te hebben kan ik alleen maar zeggen, probeer het! Edward heeft enkele van jullie ingelicht hoe het er hier voor staat, maar zelf wil ik de anderen nog even vertellen wat er hier gaande is zodat ze niet denken dat ik ze vergeet. Mijn man ligt op sterven in het ziekenhuis en lijdt erg, zodat wij ook lijden. Leuke verhalen of interessante dingen zitten er even niet in, maar als alles achter de rug is ga ik de draad weer oppakken, wij zijn er klaar mee en willen alleen nog maar dat Geert rustig in kan slapen wat ook zijn wens is. En hoe zwaar het nu allemaal ook is, toch is de humor nog niet helemaal verdwenen en kunnen we soms nog wel lachen, zelfs Geert kan nog af en toe een glimlach opbrengen en als hij het kan, kunnen wij het ook. Hij is zo ontzettend sterk dat wij enorm veel respect voor hem hebben. Al degenen die een blijk van medeleven hebben gestuurd wil ik van harte bedanken, het helpt mezelf door deze periode heen, iedereen apart een prettig weekend wensen lukt even niet, maar ik weet zeker dat jullie dat begrijpen. Geert heeft erg meegeleefd met het space gebeuren en ik weet dat ik ook namens hem jullie een prettig weekend mag wensen, zijn naam staat er nu niet onder want hij is er niet en zal jullie namen niet meer zien. Voor nu dus…
 
weekend 9
Posted 16 mei 2008 by Ann McDunn in Space vrienden en vriendinnen

32 responses to “Weekend

Subscribe to comments with RSS.

  1. HALLO ANN, IK LAS OVER JOU (JULLIE) IN BLOG BIJ/VAN MIEM…
    HET KLINKT ZO KLEIN DIT WOORDJE: STERKTE…
    MAAR IK VERTROUW JE TOE
    DAT DIT WOORDJE VERGEZELD GAAT MET 2 ARMEN OM JE HEEN,
    TROOST JE EEN BEETJE DAT JE NIET ALLEEN STA IN SPACE WORLD…
    VOOR IEDEREEN IS VERDRIET HERKENBAAR…
    MAAR DEEL UITMAKEN HIERVAN DOET ZO’N PIJN,
    LAAT DAN DIT WOORDJE… STERKTE…
    EEN GEMEENDE TROOST ZIJN VOOR DIT OGENBLIK!
     
    VR. GR. LODALOEPIE…

  2. Woorden kan ik even niet…….mijn gedachten zijn bij jullie….heel veel sterkte….lieve Ann…
    Gerd.

  3. Lieve Ann, Geert, Geert jr., Edward….. jullie zijn geen moment uit mijn gedachten!
    Ilona

    • Ilona •
  4. Lieve Ann,
    Eigenlijk schieten hier woorden voor te kort. Ik wist dit allemaal niet, je weet ik heb een hele moeilijke tijd achter de rug, maar nu ik dit lees voel ik me een beetje schuldig dat ik dit niet eerder heb gezien, dat jullie een hele moeilijke tijd hebben nu.
    Jullie zijn er klaar voor schrijf je en ik ben ook heel blij dat jullie je daar bij hebben neer gelegd. Je naaste te verliezen is het ergste wat je maar kan overkomen. Uit ervaring weet ik hoe jullie je nu moeten voelen en hoe moeilijk het is om los te laten.
    Ik wens jou en Geert dan deze laatste dagen heel veel sterkte en kracht toe, ik zal aan jullie denken
    Veel liefs Ria

    Lady Flower Power
  5. Was hier weer even …wat hartverwarmend al die reakties… space is bijzonder
    Denk elke dag aan jullie … LiefsNoon

    «»Vosje«»
  6. Lieve Ann, ik weet wat je nu doormaakt, zoals je weet heb ik het net van heel dichtbij meegemaakt. Het is een hele strijd en ik wens jou en Geert heel veel sterkte toe. Hopelijk worden jullie nu ook met zoveel liefde omringt als dat ik afgelopen weken heb mee mogen maken.
     
    Veel liefs Annelies

  7. zo als  het is maar er is nooit een einde  jou liefden aan je dierbaren zal hem de kracht geefen om ook als die er straks niet meer is toch jou voor altijd de kracht te schenken om door te gaan met wat er zo als op deze aarden verwacht wordt van een mens .
    zo als het is komt er voor elk mens een einden maar voor de naasten is dat toch al tijd te vroeg .
    zo als het is zal ook over jou wangen de tranen vloeien maar veeg ze niet weg het is de liefden die hij jou gaf en geeft .
    zo als het moet zijn het leefen ja dat doet soms pijn en dan zal je graag bij hem willen zijn .
    zo als het moet zijn zal er nooit ter nemer een ander zijn waar je die liefden en pijn mee wil delen want er is er maar een  .
    liefen ann  zo als het is wens ik jou en je man veel liefde en kracht .

  8. Lieve Ann,
    Ik heb met ontroering je stuk je gelezen , woorden schieten mij te kort , ik wil je sterkte en kracht toe wensen lieve Ann .
    Veel liefs van Gonnie .
     

  9. Hallo Ann,
     
    Ik kom je hier heel veel sterkte toewensen. Ongelooflijk hoe je hier nog zo’n geweldig stuk schrijft over zo’n moeilijke situatie. Ik denk aan je……
     
    Liefs,
     
    Agnès

  10. Hallo Ann,
    Ook jij kent mij niet maar door het logje van Miem wil ik even reageren.
    Ik wens jou en je man heel veel sterkte en kracht toe in deze wel hele moeilijke tijd.
    Afscheid nemen op deze manier is zo definitief.
    Je man ,je maatje.
    Uit je weblog spreekt zoveel kracht en daar heb ik grote bewondering voor.
    Liefs,Corry.
     
     
     
     
     

  11. Lieve Ann,
    Woorden schieten te kort!
    Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe.
    Liefs,
    Marjo

  12. Hallo Ann.Jij kent mij niet..ik las even bij mijn space-maatje Miem over jullie en ben daarna hier even komen kijken..ik wens jullie héél veel kracht..licht en liefde op het o zo zware pad dat jullie nu bewandelen..zelf heb ik vorig jaar mijn hartsvriendin verloren..39 jaar..ik leef met jullie mee..liefs Caro.

  13. Ann en Geert,
    Mijn gedachten zijn bij jullie.

  14. Lieve Ann,
     
    Wat ging het snel. Of gaat het snel. Ik ben een beetje sprakeloos. Een beetje veel, Afsheid moeten nemen van je beste maatje doet meer dan zeer. Maar denk aan jullie en zal een echte kaars aansteken. Niet dat het helpt maar dan weten jullie dat ik aan jullie denk. Sterkte is zo een cliché.  Maaar toch wens ik je het toe. Moet vreselijk zijn. Heb bewondering voor je kracht.
     
    Liefs
     
    Rita

  15. Lieve Ann ik schrok van je berichtje wat je ons stuurde .
    Wij wensen jou heel veel sterkte en kracht de komende tijd .
    Jan en Tanja

  16. Lieve Ann,
    Je kent mij niet, maar ik heb het gevoel dat ik jou wel een klein beetje ken doordat ik vaak je reacties lees bij enkele van mijn spacevrienden. Toen ik vanavond het log bij Benona las, besloot ik even een kijkje bij je te nemen. Onvoorstelbaar, dat je nog zo’n prachtig log kunt schrijven, daar heb ik ontzettend veel respect voor. Het moet vreselijk zijn je geliefde zo te zien lijden. Ik wens jullie heel veel liefde, kracht en sterkte toe.
    Liefs, Miem
     

  17. Lieve Ann, schrok bij het lezen van je verhaal en werd er even stil van. Wil je heel veel sterkte wensen voor de komende tijd.
    Ingeborg.

  18. Veel sterkte,kracht en liefde toegewenst.
     
    Yvonne

  19. Ann, heel veel kracht en sterkte gewenst voor de komende tijd!Groetjes, Peter.

  20. Ik kom net thuis, en lees dit trieste nieuws.
    Heel veel sterkte jullie beiden, hopelijk wordt zijn wens vervuld.
    Tot gauw.
    Liefs Sandra

  21. Ann ,Elly en gerrit wensen je veel sterkte toe voor de komende tijd.
    We denken aan jullie.Groeten uit Uffelte.

  22. Ann
    We kennen elkaar niet ,ik kwan zomaar even op je space en las je weblog en ik ben er stil van,ik wil niet weggaan zonder je heel veel,sterkte te wensen
    Hartelijke groet Elisabeth

  23. Lieve Ann,
    ben er stil van, dit wist ik niet….Als ik je stukje lees vind ik er alleen maar heel veel wijsheid. Ik hoop dat je de komende tijd net zo veel liefde mag ontvangen als jij altijd geeft aan anderen.
    Dag lieve Geert, ook al ken ik je nauwelijks, ik heb toch het idee dat ik even afscheid moet nemen.

  24. lieve Ann, hier zijn geen woorden voor. Ik wens je heel veel sterkte toe.
    ik zal vanavond een extra kaarsje opsteken in ons kapeltje.
    en zal onze lieve Maria, vragen om jullie in je afscheid en verdriet te steunen

  25. hoi lievert ik gedachten ben ik stees bij je wens je heel veel sterkte toe
    mijn kaarsje gaat ook aan voor jouw en je man en ieder die hem en jouw lief is nog maals heel veel sterkte
    liefs van els

  26. Lieve Ann Ik wens jullie heel veel kracht  licht en liefde
    En heel veel sterkte
    Dikke knuff Janny

  27. Lieve Ann,
     
    ’t Is soms zo weinig
    wat een medemens te bieden heeft.
    Men kan slechts laten blijken
    dat men met de ander meeleeft.
     
    In deze donkere dagen
    van pijn en verdriet
    wil ik je even zeggen:
    Ik vergeet je niet!
     
    Liefs Corry.

  28. Jeetje, ik kwam hier toevallig via de space van Benona en wist niet dat er zo iets speelde.
    Ik wens je heel veel sterkte.
     
    Petra

  29. Lieve Ann
     
    Ik wens je heel veel sterkte.
     
    Liefs Belia.

  30. Lieve Ann je weet dat ik met je meeleef vind je zó moedig … zet een kaarsje voor jullie aan … LiefsNoon
     
    *** SOMS ***
     
    Soms kan een mens
    niet schrijven
    wat hij voelt
    niet zeggen
    wat zij eigenlijk
    bedoelt
    er zijn dingen die
    een mens doen trillen
    doen zwijgen
    doen verstillen
       
        ~~ ** ~~
     
     
     

    «»Vosje«»
  31. Lieve Ann,
    ik weet even niets te zeggen…..
    Ik hoor bij de groep mensen die het niet wisten.
    Wat kan ik anders dan jullie veel sterkte toe wensen.
    Veel liefs, Liza.

  32. Hoi Ann. ben eventjes thuis voor de pauze.
    Ik stuur je vanavond nog wel een berichtje.
    Veel sterkte.

Geef een reactie

