Fries paarden duo, moeder en kind   10 comments

Maria Justyna B en dochter Benona D

SPECIAAL VOOR BENONA

Gisteravond was het dan eindelijk zo ver, na de natte aprilmaand en nadat moeder en kind naar de hengstenhouderij waren geweest mochten ze eindelijk in het land, moeder is nog steeds kwaad als je dichtbij komt maar bij paarden is het gewoon meedraaien, altijd aan de zijkant blijven dan kan er niets gebeuren. Moeder mag dan Maria heten, lief is ze niet voor mensen als ze een kind heeft, ze komt mooi naar je toelopen zodat een argeloze voorbijganger denkt "ach wat lief", maar dan draait ze zich om en je kan een trap krijgen. Afijn het is gelukt en het tweetal is vereeuwigd, Benona je pleegdochter is een gezond, mooi en groot veulen!

Moeder ze komt dichterbij..Ma past op 10-05-2008

Posted 10 mei 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

10 responses to “Fries paarden duo, moeder en kind

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtige foto !!!
    Jouw space is heel verzorgd …trouwens de inhoud knap geformuleerd !!
    Proficiat …Liefs angelheart.

  2. Geweldig wat een pracht!!!
    Knufjes aan mijn pleegkind … Liefs

    «»Vosje«»
  3. Lieve Ann,
    ’n Late reactie maar ik wil toch ff zeggen wat ’n prachtige foto van dit Friese duo!Zouden ze in mijn slide-guestbook passen?Ik hou van alle dieren….Ik heb zelf ook eerst pony en later paard gereden,we woonde naast ’n manege en zo is ’t toen begonnen en ja,ook op mijn 13de zoals zovelen meisjes!Later nog stage gelopen op ’n manege via m’n school en daar toen m’n 1ste vriendje ontmoet(met paard natuurlijk).Mijn zus heeft zo’n 25 jaar pony/paard gereden en dus hebben we heel wat concoursen gezien!Bij onderlinge concoursen mocht ik weleens bij ’n jury zitten en dan de punten noteren.Proeven voorlezen deed ik ook weleens.Paarden verzorgen van anderen deden we ook,poetsen,stallen uitmesten en rijden natuurlijk.Mijn zus was altijd wedstrijd gericht bezig,ik vond recreatie-rijden veel leuker!Naar verschillende paarden-evenementen ben ik ook geweest.Springen is eerlijker maar dressuur vind ik mooier!’t Was wel ’n leuke tijd toen maar ik heb ook mindere dingen meegemaakt maar laten we ’t positief houden!!Sinds dat ik Ger ken ben ik uit dat paardenwereldje,had er genoeg van en Ger had geen bal verstand van paarden!Lang verhaal…..!
    Liefs Corry en Joep,doeidoei!!

  4. Ze bewaken hun kroost angstvallig ja. Maar wat een mooie foto, helemaal in verhouding. Er zit hier momenteel iets te fluiten wat ik niet herken, kan een ekster zijn met kuren maar Jules wordt er  gek van. Niet heus heeft zijn introk genomen op de beste tuinstoel, dikke kussens in de schaduw.

  5. lieve  ann  wat een  plaatje  joh  ons  kleinkind is  stapel op  paarden  .ze . is  ook  veel op de paarden   manege   en  het is  een  hele leuken  hobby dat kan ik wel  zeggen  helaas  wat  duur  maar  geeft  niet
    zo als  vele  meisjes  he ze   zijn op  de  leeftijd  van  13  jaar en  willen  dit graag  doen..ik  ga  lekker slapen ik ben erg  moe  van dezen  dag veel bezoek  gekregen  vandaag. en  als  je  gaat slapen over tig  uur  wens ik  je ook  een  goeden  nacht  rust toe,,liefs  van  vriendje  cees en ook weer  fijne  dag  morgen ..x

  6. Lieve Ann,
    Ik wil nog even reageren op de reactie van Henk. het blijft echt altijd uitkijken want een paard hoeft maar even te schrikken en je hebt dan gelijk een trap zitten. Peter heeft dat ook  ondervonden, hij had moeder Daiske vastgezet om haar hoeven schoon te maken en ze schrok waarschijnlijk toen hij haar achter been wilde pakken, dus hij kreeg een trap en vloog 3 meter na achteren tegen de stal aan. Hij heeft hier weken lang gekneusde ribben aan over gehouden, dus hoe lief een paard ook is, je weet maar nooit.
    Blijven uitkijken dus, liefs Space-woman

    Lady Flower Power
  7. Lieve Ann,
    Schitterende foto, wat ziet ze er prachtig uit. er is alleen een ding wat ik niet begrijp, heeft ze nu al die tijd op stal gestaan?
    Wijzelf hebben ong. 8 jr geleden een veulen gekocht van een vriend die zelf een eigen wei had met stallen, maar onze kleine Sarah-Jane stond met haar moeder al na een paar dagen in de wei en het was schitterend om te zien hoe de kleine begon te lopen en springen met die wankelende beentjes. ik heb er schitterende foto`s van. Wij konden haar moeder Daiske wel gewoon benaderen en de kleine bleef natuurlijk wel bij moeders in de buurt. Peter heeft altijd gereden op Daiske, een echte cowboy en kwam vaak met haar de tuin in en als hij haar niet gauw genoeg vastzette liep ze bijna de keuken in want ze wist dat daar het brood vandaan kwam.We hebben haar ok vaak voor de kar gespannen en gewoon lekker rijden met picknickmand en al Hij heeft Sarah-Jane veel geleerd en het was een schitterende tijd. Toen ze 3jr was hebben we haar helaas weg moeten doen omdat Peter met zijn werk bijna geen tijd meer had en ik kon het niet i.v.m. mijn ziekte. Die tijd is nu een hele mooie herinnering> Ik hoop dat jullie en tante Benona veel plezier van haar zullen hebben. Ze is echt prachtig.
    Liefs Space-woman

    Lady Flower Power
  8. Is het geen pracht???
    En wat staan ze mooi op de foto….Benona zal wel trots op haar Pleegdochter zijn ( dat is haar geraden ook )
    Kus van Edward.

  9. Je hebt ze er geweldig op gezet Ann.
    Maar toch blijven uitkijken hé.
    Wil natuurlijk niet dat m’n spacemaatje in het ziekenhuis terecht komt na het incasseren van een trap van deze friese dame.
     
    Liefs van Henk

  10. dit zijn twee plaatjes wat en mooie dieren zijnhet toch mooi ann

Geef een reactie

